Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Musisz zdobyć blokady lub robić swoje znaki czego nie polecam.
Nie nie możesz. Rozrząd należy od nowa ustawić poprawnie. Łącznie z ustawieniem wałka na blokadę.
według autodaty używa się blokady VW nr T10050 i dodatkowo blokuje się pompę wysokiego cisnienia.Na rysunku widać jakby na godzinę 12-na przeciw otworu blokującego w bloku silnika.
Do tego silnika nie ma blokady na wał.
blokady zakłada się na wałki rozrządu od tylu Od tyłu to do kobiety. Pokaż gdzie się zakłada blokady.
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Po kodzie silnika nie ma w autodata?
Bardzo możliwe, że pasek rozrządu przeskoczył. A ty pewnie przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu blokad nie użyłeś. Jak jest ten czujnik uszkodzony to auto ciężko odpala ale wchodzi normalnie na obroty i ma jakąś tam moc.
Generalnie luzujesz koło wałka i pompy CR i wkładasz bolec, inna jest blokada wału i chyba tam ci to uciekło...
Blokady nie są problemem, potrzebuję schematu z opisem i momentami.
Sprawdź jeszcze raz dokładnie na kole musi być znak. A pompę i wałek ustawiasz na blokady.
Śrubki dokręca się momentem 25Nm. Przy zakładaniu paska koło wałka rozrządu ma być ustawione na śrubach po środku otworu. Dwa obroty i kontrola czy blokady można włożyć bez oporów. Czy tak był poskładany rozrząd???
Jak ustawisz na blokady i zero będzie widoczne to nie ważne czy będzie pół czy od lewej czy prawej. Jak byś przesunął żabek na rozrządzie wał to zero odjedzie ci na zamachu że dwa centy i we wzierniku go nie zobaczysz. Blokujesz wal blokada tak żeby zero byli we wzierniku. Zębatka jest na klinie i o ile go nie ścina to będzie prawidłowo.
Tolerancja od -3 do +3 im bliżej zera tym lepiej. Reguluje się na kole walka rozrządu luzując śrubę tego walka oraz tą małą śrubę gdzie wkładasz blokadę. W prawo + w lewo- . Tylko trzeba uważać, wystarczy setna mm by zmienić znaczną odchylkę
Najpierw trzeba go odpalić, zestaw rozrząd na blokady, pompa w środkowym położeniu, chociaż powinien klekotać i w skrajnych...
Niedawno zmieniałem sprzęgło w Passacie 05 też 1.6 fsi i była tarcza ze sprężynami i zwykłym kołem zamachowym... Rozrząd to łańcuch dwie blokady na wałki od tyłu...
A czy na pewno trzeba wymienić klawiaturę czy można ją wyczyścić? To była raczej uwaga co do Twojej pisowni i chodziło o klawiaturę komputera (którą oczywiście można wyczyścić ;) )... Czy przed wymianą rozrządu i wariatora też tak się działo? Jeśli nie to tam szukaj przyczyny (rozrząd robiony na blokadach?), a jeśli tak to zacznij od instalacji LPG.
Wcześniej było jak w linku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Rozrząd ustawiany na znaki z blokadami, nie jakieś tam zaznaczanie mazakami, kółko na wale (od rozrządu) też wymienione na nowe (nie ma luzów).
Panie rozrząd ustawiani na blokadach sprawdzony milion razy? W DTC błędów nie ma? Odpowietrzony?
Najpierw wymień komplety rozrząd na blokadach i daj znać czy pomogło. Takie rzeczy są przy wyciągniętym łańcuchu.
Był błąd synchronizacji rozrządu, myślałem że coś z łańcuchem bądź już rozrząd coś nie tak, auto miałem w ASO. Wymienili rozrząd bo i tak już musiałem sprawdzili łańcuch i wszystko przy nim i było idealnie na blokadach. Ostatnia próba i podmienili zawór i autko jak nowe. Koszt w ASO zaworu 300zł jak pamiętam i 100zł wymiana. Było słychać łańcuch tak...
Rozrząd ustawiony na blokady wszystko ok pompa nowa i się grzeje zamówiłem drugą pompę i jest to samo wygląda to tak jakby nie chciał się odpowietrzyc układ dlatego się zastanawiam czy nie trzeba zrobić jakiejś adaptacji komputerem mam gutmann i nie ma w nim nic odnośnie pompy podłączałem również autel i też nie ma
Jeżeli wymieniasz tylko silnik to komputer będzie działał. Na naklejce w bagażniku masz podane oznaczenie silnika. Jakie Ty tam chcesz blokady do rozrządu? Na kole zamachowym widać gdzie jest GMP, na wałku rozrządu masz z tyłu wycięcie niesymetryczne.
Ustaw ten rozrząd na blokady pompe na czujnik i na koniec możesz skontrolować kąt wtrysku vagiem i musi grac
Niestety ale u mnie w regionie nie ma mechanika który by mógł to zrobić od ręki jedynie serwis VW. Gdy byłem zapytać mechanika który podobno takie rzeczy naprawia powiedział mi żebym przyjechał po 15 sierpnia(żal) niestety ale nie mam tyle czasu by czekać. Jeśli chodzi o rozrząd to był rozkładany i składany na blokadach.
Ustaw dobrze pompe i nie będzie ci pokazywać taki herezji, a kąt wtrysku 000-004 jest maksymalnie opóźniony.Rozepnij rozrząd ustaw wszystko na blokady i reguluj pompe i ma być dobrze.
Rozrząd bvł ustawiany na nowo na blokady , przy montowaniu wałków rozrzadu jak wymieniane były dzwigienki zaworowe ( 7 sztuk) .
za 250zł to masz dobra cenę, zważając ze tam trzeba pół przodu rozebrać, poza tym potrzebujesz innych blokad rozrządu niż w golfie tdi. Jak chcesz to próbuj, ale to trochę inna liga.
Posiadam passata b5 z silnikiem 1.9 AFN w automacie.Po wymianie rozrządu auto nie odpala. Założyłem blokadę na wałek rozrządu na pompę wtryskową a znak na kole zamachwym ustawiłem na 0 (do prawej krawędzi patrząc od góry). Czy waszym zdaniem znak na kole zamachwym jest ustawiony prawidłowo czy może trzeba ustawić na "I" i do lewej krawędzi jak się pojawia...
Nie wiem czy u ciebie bedzie tak samo, ale u mnie w AUDI 1.9 TDI '94 (to chyba beda podobne silniki) nie ma żadnych znaków. Później sie dowiedziałem ze w tych silnikach wogóle nie ma znaków i ze potrzebne sa specjalne blokady do silnika, pompy paliwa i skrzyni biegów. Pojechałem do serwisu i tam facet mi to potwierdził. Za robocizne zgarneli 80 zł....
Witam, mam pytanie odnośnie kąta wtrysku w moim Passacie. Mianowicie po wymianie paska rozrządu (zrobiłem znaki zanim zdjąłem pasek i blokada pompy i znak na wieńcu idealnie). Auto klekocze jak Mercedes i ciężko paliło. Sprawdziłem wartość kąta wtrysku i wynosił 235, wyregulowałem kąt na pompie, ale maksymalna wartość jaką udało mi się uzyskać to 160....
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Korekta służy do ustawienia rozrządu , w wypadku gdy nie można ustawić blokad można dokonać minimalnej korekty . Jeżeli ustawienia się zgadzają i blokady pasują prawidłowo nie dokonuję się regulacji . Jeżeli będzie rozregulowane ustawienie czyli regulacja koła rozrządu będzie poza zakresem , objaw będzie taki sam jak przy uszkodzonym czujniku położenia...
Przerabiałem na golfie - problem ze śrubą (robokop wyjaśniło to sprawę?) Ale co miało wyjaśnić? Do piszących - zespawanie koła z wałem do kupy by na pewno załatwiło sprawę, niestety konstrukcja to uniemożliwia - koło rozrządu jest nieprzelotowe. Szlifowanie końcówki wału - raczej niewykonalne, trzeba by bebeszyć silnik, co przy przebiegu prawie 300...
poprostu,kolega niemial blokady do wałka,zrobił na kreski niepopuszczajac koła naprezył pasek pociagneło za wał i dziekuje,Wieje miedzy zaworami,skad bedzie moc,apalil oczywiscie bedzie dobrze Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych....
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
Mam też podobny problem tylko passat b6 Trafiło do mnie autko od mechanika które nie odpala . Podobno było coś spawane i robiony rozrząd podobno na blokady. Brak iskry i sterowania wtryskami i nawet zaworem ciśnienia kręci rozrusznikiem błędy są tylko od abs , w abs wysypało się kodowanie . Uszkodzony został org sterownik przepalona masa sygnałowa .kupili...
A czemu nie napisałeś ze masz błąd zaworu początku wtrysku? P.S. Ustaw rozrząd, na blokady, potem doreguluj pompę wtryskową tak aby w Basic Settings w 000 w drugim polu na ciepło było 055 a nie 255. Jeśli nie masz blokad, zleć ustawienie rozrządu warsztatowi. Dodano po 56 Z logów wynika że co najmniej jeden ząb, opóźniła się pompa, pasek przeskoczył....
https://obrazki.elektroda.pl/3740035300_... Kod jest trzy literowy, chyba wychodziły tylko AJM i ATJ jako 85kW 116KM. Masz to na pompowtryskiwaczach mam rozumieć. Teraz pytanie z innej beczki, jakiś przyrząd do podłączenia pod sterownik(czyt. OBD) masz??? Nawet zwykły ELM czy inne tego typu urządzonka??? Jakieś blokady do rozrządu???...
Komputerowo sprawdzisz bilans mocy, inaczej równomierność pracy cylindrów. Pompowtryski sprawdza się na tzw. stole probierczym, tylko wtedy masz racjonalny wynik. Odczytaj ten kąt synchronizacji, bo do puki nie zrobisz porządku z rozrządem to nie mamy pewności. Blokady nie zawsze się sprawdzają, wczoraj robiłem rozrząd w skodzie 1.9 TDI BXE po skłądanu...
Witam ponownie. Jakiś czas temu został w grany program bez DPF, poprawiły się osiągi auto przestało kopci, jak się okazało drugie koło zaworów wydechowych było przestawione. Problem dymienia powraca etapami, średnio co 200 - 300 km na wolnych obrotach, staje na światłach wyprzedza mnie dym, po około 10 minutach dymu nie ma. Jak poprawnie ustawić drugie...
Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem twardej pracy silnika. Ale owa twardość pracy to przebieg spalania paliwa w komorze spalania. Spróbuj od kogoś pożyczyć na podmianę czujnik Halla. Poduszki mają wpływ na przenoszenie się drgań na nadwozie, a nie na jego twarda pracę. Wrzuć film jak pracuje silnik. W logach nie widać żadnych nieprawidłowości. Dodano...
Witam Auto jak w temacie, długo kręci zanim odpali. Błąd stały P0341 czujnik położenia wałka rozrządu, rozrząd na blokadach, czujnik pomierzony oscyloskopem, enkoder na wale nowy założony na ori przyrządzie, czujni na wale przemierzony oscyloskopem, druty na wałku do stera sprawdzone 55W żarówką, przestawiany rozrząd w lewo i w prawo. Cały czas synchro...
Witam wszystkich forumowiczów,potrzebuje pomocy gdyż nie mogę sobie poradzić z błędem 01121 złe ustawienie wałka rozrządu bank 2, kupiłem auto nie dawno ,po podłączeniu komputera pojawił mi się wyżej opisany błąd, zabrałem się za ustawienie rozrządu na listwę i blokadę wału, wałek na prawej głowicy był przestawiony,oraz drugi wałek spinający łańcuchem...
Górę masz na pinie dół na blokadzie, ale najlepiej zaznacz sobie i do roboty jeżeli wiesz co robisz, jak nie to oddaj pojazd wo warsztatu który się zna sprawie, bo góra jest na fasolkach(regulacji) i jepiej jest ustawić tak jak powinno być a nie jak może być, to jest różnica pół zęba a w mocy 15KM.
kata niema ,wyciety, na dniach załatwię blokady, sprawdze rozrząd i wałki przy okazji jak się okaże że jest ok to czepię się układu paliwowego, chociaż w logach nie wypada najgorzej, tak mi się wydaje przynajmniej
Podłącz tester i zobacz czy czasem nie wyskakuje bład synchronizacji wału korbowego albo wałka. Mimo, ze rozrząd idealnie zblokowany może przestawić się przy dopinaniu przy np mało precyzyjnych blokadach lub niepoluzowanych kołach o mm i nie odpali. Przerabiałem to w exeo. Oczywiscie 3 sruby od koła wałka i koła pompy wtryskowej poluzowane podczaś dopinania...
Kolega majsster dobrze mówi - oglądałeś resztę silnika? Coś mi nie gra na tych zdjęciach, przy prawidłowo złożonym rozrządzie 3 śruby powinny być mniej więcej w połowie fasolek a znak 4z po środku pomiędzy blaszkami Patrząc na śruby synchronizację masz na + patrząc po znaku na - choć śruby są mało ważne. Czy podczas napinania paska poluzowałeś 3 śruby...
Mechanicy też nie napawają końcówek drążków czy innych elementów zawieszenia Zdziwił byś się. Serwis marki... nie podam - nie mieli drążka kierowniczego na swoich magazynach. A szef nie pozwolił wsiąść zamiennika z hurtowni obok dosłownie - i dosłownie luzu pozbyli się na końcówce sklepując ja młotkiem. Wyszło dopiero po 2 tygodniach jak się rozpadło...
A ja mam Passata 101km na PD i takiego odgłosu nie ma . Ciężko jest zinterpretować co to jest bo może to być np wisko czy napinacz . Natomiast jak kolega Waldemar napisał cyt Nie wiadomo dlaczego ale często pojawia się po wymianie rozrządu to znaczy że ten co zmieniał nie używał blokad i do sprawdzenia kąt synchronizacji na kanale 4 . Dodatkowo kanał...
Witam kolegów, dziękuję za liczne odpowiedzi. Problem został rozwiązany. Błąd, który mi się pojawiał był bezpośrednio związany ze źle ustawionym rozrządem. Komputer silnika to w tym wypadku inteligentne urządzenie, pomoga powiedzieć, że coś nie gra. To było jedyną przyczyną moich problemów. Niech kody błędów i opis, który każdy z nas tutaj dodał, zostaną...
Nie szukaj sobie roboty. Zostaw wtryski. Sprawdź najpierw jaki masz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku, vagiem. Rozrząd robiłeś na blokadach? Bądź pewny najpierw ustawień rozrządu i najwążniejsze pompy (skoro była zmieniana), później ewentualnie można szukać dalej. Jeśli auto dymi na siwo, tzn. że jest zbyt późny kąt i trzeba przyśpieszyć, czyli przestawić...
Czy ten ze zdjęcia wystarczy mi do sprawdzenia rozrządu? Auto noc stało w garażu gdzie temperatura była 9-10 stopni. Odczytałem to co pokazują czujniki: temperatura paliwa 12,6 w dolocie 10,8 płynu chłodzącego g62 3.6 Auto nie odpaliło, jak odpiąłem G62 to jego wartość w kompie była pokazywana z czujnika w dolocie, czyli 10,8 stopnia. Przy odpiętym...
Jak nic kont synchronizacji -jak ustawiałem to maks 0,1 stopnia zmieniałem, max w zakresie 0,5 do 1stopnia od poprzednio ustawionej. W cuda nie wierzę że o dwa stopnie przestawiłeś i chcesz żeby pracował poprawnie. NIe przesadzaj.Czasem rozrząd postawiony na blokady skacze z 0 do 0.5 i lub 0.5do 1 a silnik pracuje poprawnie. Widziałem ponad 2 i nie...
bo kilka razy chcąc ruszyć lekko kołem na pompie przeskakiwal pasek i trzeba było ustawiać od nowa ale na to wygląda, że jak się rozrząd przestawia to przeskakuje na wale korbowym Bo trzeba pilnować aby pasek dobrze przylegał do wału korbowego i tutaj niestety, przydatna jest blokada na wale korbowym, bo w przeciwnym razie będzie przeskakiwało lub...
Witam mam passata 1.9 tdi ajm Zrobiłem kapitalny remont silnika: Honowanie cylindrów ,nowe pierscienie,panewki,szlif wału,glowica po regeneracji nowe gniazda pompowtryskow Pompowtryski sprawdzane wszystko poskladane na nowych uszczelkach wymienione filtry oraz pompa vacum czujnik temp paliwa termostat swiece zarowe Rozrząd ustawiony na blokady pompowtryski...
Na komputerze nic nie wyświetla błędów Dodano po 5 Rozumiem, że brak błędów na komputerze może być frustrujący, zwłaszcza gdy silnik nie chce się uruchomić. Skoro nie ma błędów, można przypuszczać, że wszystkie podzespoły komunikują się poprawnie z ECU. Niemniej jednak, istnieje kilka kluczowych aspektów, które warto jeszcze raz przeanalizować. Blokada...
Kąt wtrysku regulowany jest elektronicznie, stosownie do potrzeby w danym momencie. Pompę ustawia się na punkt bazowy, ale tylko po zdjęciu kółka zębatego, przy wymianie rozrządu po prostu ustawiasz pompę na blokadę i gra. Jak dobrze pamiętam, to w 1Z ustawiało się czujnikiem zegarowym, ale w AFN nie. Podłącz kompa jeszcze raz i luknij na wskazania...
Więc jeśli chcesz nawet uszczelnić pokrywę gdzie normalnie można zrobić to na parkingu przed blokiem to tutaj trzeba ściagąć pasek rozrządu. Żeby nie było za kolorowo to koła nie mają blokady No to masz u mnie plusa jak ta lala!! bo na liście "ładnych" samochodów miałem właśnie też Lagunę II po 2000r w kombi, ehhh! No i widzisz! Niby bezsensowny wątek...
witam Błąd klapek już zrobiony czujnik miał luz i nie właściwie odczytywał pozycje. Natomiast dalej na jałowym nie chodzi prawidłowo i ciężko się wkręca. Pozostał już tylko błąd doładowania. I tak np. jadę, gaz do końca i patrze na ciśnienie doładowania sterownik chce 1500 jest 1100, przekroczy 4tyś obr/min i osiąga te zadane i zaczyna ciągnąć jak szalony,...
Witam. Mam problem z Passatem b6 2.0 tdi bmp. A mianowicie zabrałem sie za wymiane dwumasy. Okazało sie ze uszczelniacz na wale puszcza olej wiec postanowiłem go przy okazji wymienić i od tego momentu zaczeły sie problemy. Założyłem nowy uszczelniacz złożyłem wszystko i efekt taki ze auto nie odpala. Błąd nie czyta obrotów wału. Znowu skrzynia w dół...
No te korekcje takie właśnie słabe. Rozrzad ustawiony dobrze sam robiłem na blokadach i wszystko ok się zgrywało. Obcjia jest taka że vacu pompa jest z tym króćcem który się wyrabia jak by i lata jest luzny i tutaj właśnie tak jest też więc mam na podmianę druga vacu pompę już z innym króćcem też z 1.9 awxa więc myślę żeby podmienić. Piny pompowtryskow...
Panowie ! Sprawa wyglada następująco- rozrząd sprawdzałem na blokadach i jest idealnie, sprawdziłem tez ciśnienie paliwa na vacu pompie i na wolnych obrotach skacze od 2,5 do 3,5 bar. Podmieniłem jeszcze pompowtryskiwacz nr. 2 Rozszczelnilem opaskę turbo-->dpf jak kolega "prosty_1" polecał i silnik pracuje dużo lepiej niż wcześniej ! Praca się wyrównała......
1.9TDI owszem bardzo udane ale te starej generacji. Nowe może poza oznaczeniem BKC sypią się jak domy z kart a korba z niecierpliwości wychodzi bokiem w szczególności w modelach między 2006 a 2008r. 2.0TDI do bodajże 2009 roku to też niezbyt udana konstrukcja. Najlepiej jest z tymi ustawionym poprzecznie czyli w audi a3, leonie, octavii czy golfie....
Witam serdecznie borykam się z problemem już od tygodnia i rwe włosy z głowy. Pacjent to Passat b5 1.9tdi pd 130km Automat.Gdy do mnie przyjechał nie miał mocy i kopcił jak z lokomotywy. spadek mocy szybko naprawiłem(pęknięty wężyk na gruszce od geometrii łopatek turbo)zabrałem się za drugą usterkę mianowicie wymiana pierścieni i regeneracja głowicy....
Mam taką zagadkę: W passat b5 1.9tdi AHH (już mnie to nie śmieszy ahaha) przestał odpalać. Koledze pomógł jakiś mechanik i na parkingu odpalił mu go z plaka za 50zł i auto przyjechało do mnie. Dźwięk pracy miał prawie jak benzyniaka, odpalał tylko z plaka, chodził nie równo na wolnych obrotach, szarpał albo gasł, a na komputerze BRAK BŁĘDÓW tylko kąt...
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
Rozrzad wlasnie byl wymieniany. Wszystko ustawione jak nalezy na blokadach. Jakie powinno byc napiecie na tym czujniku przy wariatorze?
Cześć, Wczoraj robiłem w passacie rozrząd. To jest diesle 1.9 ajm 115km na 8 zaworach. Zestaw był dokładnie dobrany do tego silnika - INA cały komplet z pompa wody rolka i napinaczem. Cały silnik ustawiony na blokady i ostatni moment - napięcie paska czyli odstęp między dźwignia rolki a obudowa napinacza który ma wynieść 4mm +/- 1mm. Bez problemu udało...
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
O ile mi wiadomo to kąt wyprzedzenia wtrysku w stopniach powinien wynosic ok 3. I ma on wplyw na odpalanie auta rowniez. Co do rozrzadu jakbys przestawil ktorekolwiek kolo zebate o 2 zabki auto mogloby juz nie odpalac. Na wale jest znak w postaci wystajacego "bolczyka" na kole pasowym i odniesieniu na obudowie prawdopodobnie plastikowej, walek rozrzadu...
Witam, mam problem z passatem b6 2.0tdi 16v 170km BMR dsg, auto po małym dzwonku z drzewem :D na początku byl problem z odpaleniem, pracował na 3 cylindry i byl w trybie awaryjnym... temat opisywałem na forum w innym wątku, problemy udało się rozwiązać- wymiana 2 pompowtryskiwaczy i usunięcie dpf :) auto aktualnie zapala i jeździ... alee brakuje mu...
blokady rozrządu blokady wałków rozrządu blokady wymiany rozrządu
podłączyć niemiecki telefon wspomaganie usterki router talktalk
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Instrukcja obsługi panelu operatorskiego HMI ADVANCED Case 7250 - Zamiana biegów wstecznych i wysokich