Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Turbo szaleje. Niebieska linia to zadane doładowanie. Czerwona takie ciśnienie widzi czujnik. A wiec późno wstało (regenerowane?) jak się już obudziło to walnęło ciśnieniem ponad miarę ,sterownik silnika próbował to ratować ale potem przedobrzył i zdjął za dużo co skutkowało niedoładowaniem. Na koniec znowu ponad zadanym. Typowy objaw regenerowanego...
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Od sterownika do n75 idą przewody na których pojawiają się impulsy elektryczne Które pobudzają cewke zaworu i utrzymują doładowanie w normalnej pracy a gdy dochodzi do maksymalnego doładowania impulsy zanikają i ciśnienie z turbiny uchyla klapę i upuszcza spaliny
To jest kompensacja(nie ta dziura zalepiona izolatką tylko połączenie komory membrany z dolotem za przepywomierzem)...i bardzo dobrze! Odpada zmiana podciśnienia związana ze wzrostem oporów przepływu zużytego filtru powietrza. Są wersje reduktorów do silników doładowanych z nagwintowanym otworem na króciec ciśnienia odniesienia. Tu jak widać ktoś zastosował...
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
Jeżeli Passat b6 bo do sprawdzenia wiązka przy skrzyni ta w grubym peszlu często za tam przetarte kable
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Może masz odwrotnie zamontowany N75 jak kupiłem swoje a4 też miałem problem z niedoładowaniem zamienione były wężyki podciśnieniowe na zaworku pamiętam wtedy sprawę wyniuchał sztomel poprawiłem jak kazał i do tej pory latam i ciśnienie ładnie trzyma a już szukałem dziur w dolocie i za turbawką się rozglądałem.
temp. powietrza i czujnik ciśnienia doładowania (fizycznie jeden czujnik) Temp komp pokazuje -40 a doładowanie 2600mbar A czujnik podmieniłeś na drugi ?
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
No to kolego się napracowałeś... i nadal lipa;/ a co ze sprężynami na zaworach? Czy aby nie są za słabe? Wyczytałem gdzieś że jak jest duże doładowanie to zawory się nie domykają ponieważ napotykają opór spalin...
Lubicz koło Torunia Dodano po 13 No to sterownik powinien zabijać to doładowanie a dlaczego tego nie zrobił, może coś czujnik ciśnienia doładowania oszukuje dziwna sprawa. Jeszcze raz sprawdzę połączenia wezykow i przeczyszcze ten czujnik.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
No jak nie spada ciśnienie to wszystko w porządku musi być... Jak czujnik wału? Ciśnienia odpowiedniego nie ma. Gdyby to był czujnik to był coś przerywal albo coś podobnego
cisnienie różnicowe jest stałe ,a wzgledem atmosfery wacha sie w granicach do 1 bara ,czyli dość dużo zważywszy że ciśnienie maxymalne to 3 bary - no nie? kolego rdt :) mówimy tu o silnikach wolnossących ,a co dopiero przy doładowanych np. PASSAT 1.8T lub CORRADO G60
Szczelność układu dolotowego sprawdzona? Skoro rejestruje usterki związane z ciśnieniem doładowania to warto zacząć od najprostszych rzeczy. Warto zrobić log i porównać zadane doładowanie z rzeczywistym i ocenić w którą stronę jest problem.
oczywiście że jest możliwe że uszkodzona Nka nie będzie pokazywać błędu gdyż ona dostaje tylko sygnał. Błąd pokaże tylko w momencie przerwania obwodu elektrycznego a uszkodzenie może być mechaniczne. Nie czepiaj się doładowanie JEST i wskazania przepływki też są dobre. zrób logi kanału 7
Witam Mam takie pytanie , jakie ciśnienie powinna zrobić sama pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku. Specyfikacja podaje Ciśnienie systemu 4.0 bar, Ciśnienie regulacji z podciśnieniem 3.5 bar. Czyli gdybym wpiął miernik ciśnienia paliwa po między pompę a listwę takie ciśnienia powinienem uzyskać. Przy zapalaniu ok 4.0 bar bo podciśnienie jeszcze nie...
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam posiadam pasata b5 fl 2001 r silnik azm mam problem z odpaleniem pomierzylem cisnienie na listwie wtryskowej pomiary byly nastepujace po przekreceniu zaplonu 0.4 bar po odpaleniu 2.3bar po dodaniu gazu spadalo do 2.2 bar 2.1 po zablokowaniu węża od strony listwy barometr rósł 2.4 do jakie powinno byc prawidlowe ciśnie z góry dziękuję za pomoc...
Na postoju więcej jak 2500 obr.min nie wykręcisz bo komputer odcina, a drugie - jak sprawdzałeś ciśnienie doładowania? Pewnie na postoju, a to jest błąd, bo wtedy nigdy nie wyjdzie rzeczywiste ciśnienie, musisz przeprowadzić jazdę najlepiej na 3 biegu i z gazem w podłodze patrzysz jak się rozwija sytuacja. Z doładowania odejmij też bar, bo pamiętaj...
Ilość odczynnika R134 w tym aucie 700g doładowałem R290 propan polowe czyli 350 ale sprężarka się nie uruchomiła pewnie za male ciśnienie , zegary mam ale do R134 nie są odpowiednie do propanu butanu spróbuje więcej dobić aż uruchomi się sprężarka
Dzięki niedługo się za to zabiorę. Mam pytanie dotyczące ciśnienia kompresora to silnik po lifcie więc doładowanie wprawdzie jest niemalże liniowe ale na pewno jest ograniczane jeśli się mylę proszę o poprawienie. Proszę jeszcze o mapę doładowania ewentualnie ograniczników jeśli występują.
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Witam! Mam ten sam problem z Passatem BLS a zrobiłem już niby wszystko. U mnie jest ta różnica że nie tyrkocze nic a auto pięknie się zbiera. Auto było po DPF'ie i by może po mocy cho nie jestem pewien. Wrzuciłem soft bez DPF ale bez mocy i nic to nie dało. Następnie sprawdziłem wszystkie możliwości standardowe tj dziura dolotu, zapchany filtr powietrza...
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Temat dużego spalania był już wałkowany wiele razy, za każdym razem wywalenie przepływki i czyszczenie kolektora pomagało. Co do ciśnienia : doładowanie wyrażane jest w jednostce ciśnienia bezwzględnego milibar Dodano po 23 Jak przepływka może podlać diesla, skoro jest ona tylko po to, by ograniczyć dawkę przy niskim przepływie powietrza? A co się stanie...
podaj kod błędu N75 jaki pokazał sterownik podczas diagnostyki, na jakiej podstawie stwierdzono słabe doładowanie - była robiona diagnoza dynamiczna ? jeśli tak to jakie były wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 a jakie wartości pokazywała przepływka w grupie 03 - wklej logi w tym temacie.
Przy długich czasach wtrysków mnożnik powinien schodzić do 1.0, ale przy valtekach specjalnie stosuje się mniejsze dysze, by osiągnąć wyższe mnożniki, bo przy krótkich czasach wtrysku są bardzo nieprecyzyjne. Jednak w Twoim przypadku widać (załamanie mapy), że mnożnik jest na tyle duże, że sterownie wtrysków się zapętla (wyznaczony czas wysterowania...
Witam niestety co do komputerów jestem laikiem i nie wiem nawet co to jest to elm. Jest podlaczany do komputera na USB, ale specjalnie dla porównania podpinalem ibize 1.9 która była sprawna i tam zarówno sygnał przeplywki jak i doładowanie były takie jak trzeba a ciśnienie turbiny nawet nieco wieksze. Dodano po 1 AA i właśnie skąd to takiego vaga można...
Panowie troszkę nakręcili.... Ustawienia pompy nie ruszaj, dawka masz 2.2 standard to ok 3.0, kat wtrysku masz 50 wiec praktycznie ideał. Przepływka brzydko mierzy, afn w środkowym zakresie obrotów powinien mieć ok 900/1000 a u ciebie ok 700. Ograniczenie dymienia niskie wiec potwierdza problem przeplywki i doładowania. Doładowanie a bardziej sterowanie...
u mnie diagnoze robiło ze 4 rech mechaników i nikt nie miał sie czego czepić bo wszystkie parametry wychodziły dobrze U mnie było za niskie cisnienie dawki paliwa 1.4 zamiast 1.8 bara o ile dobrze pamietam. Jesli było sprawdzane wszystko związane z doładowanie i jest ok oraz rozrząd jest ok to trzeba szukac przyczyny w zasilaniem paliwa
Hamulce z tyłu sprawne. Ręczny nie trzyma. Koła lekko się toczą. Ciśnienie w kołach sprawdzę, choć nie wydaje mi się żeby było nieprawidłowe. Proszę zwrócić uwagę na przepływomierz ponieważ od jakiegoś czasu rośnie średnie spalanie. Zastanawia mnie również przeładowanie turbiny przy niższych obrotach i niedoładowanie przy wyższych, może 2 razy zaliczyłem...
Nie ma nic... Od czasu do czasu zawiesza mi się zworek N75 i tylko o tym dostaję błąd. Poza tym, gdybym gdzieś w dolocie miał dziurę, gubiłbym doładowanie. Tymczasem MAP instalki BRC podczas kalibracji pod obciążeniem podaje odczyt ok. 1590-1600 mbar ciśnienia bezwzględnego, więc idealnie na ten motor (w serii turbina dmucha 0,6 bar w peak'u)... No...
Zrobiłem logi Na początek proszę o wyrozumiałość. Zrobiłem logi kanałów które wydawały mi się ważne. Jeśli zrobiłem źle proszę o uświadomienie a nie złośliwą krytykę. Ja dopatrzyłem się jednej nieprawidłowości - oczywiście nie uważam ze się znam. Z moich obserwacji wynika że gdy występuje szarpanie najczęściej doładowanie turbiny jest na samym dole...
Dalej nie udało się usunąć problemu niedoładowania. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i nie widać żadnych nieszczelności. Wymieniony został też zawór n75 na nowy a także filtr powietrza, paliwa i bez zmian. Podciśnienie na wolnych obrotach przy gruszce wynosi 0.65 bara. Próbowałem podpiąć bezpośrednio wężyk z vacum do turbo i po jeździe próbnej...
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Witam, mam problem z Passatem 1Z - nie ma mocy, maksymalne doładowanie 0,3 bara mimo zadawanego ~0,9 bara przy maksymalnym obciążeniu. Co sprawdziłem : -N75 wymieniony wraz z wężykami, podłączony prawidłowo, -Przewód z kolektora do sterownika silnika wymieniony, -Turbo kręci się normalnie, nie ma luzów, nie gwiżdże, wirnik wygląda ok, sztanga pracuje...
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Przy teście bs11 N75 pracuje w trybie on/off (0 i 100%). Czyli pełne podciśnienie jakie pompa wakum daje / atmosfera. Tak jest ti normalne i a wsakazanie poza skalą świadczy o dobrej kondycji pompy wakum. Tylko ze test BS11 to jest test wstępny czy sztanga się rusza. Turbo do prawidłowej pracy potrzebuje płynnej pracy w zakresie 30-70% bez zacięć i...
Egr jest w porzadku każdy mechanik go sprawdzał Dodano po 6 Ostatnio jeden sprawdzał turbo w czasie jazdy tzn. Zapotrzebowanie doładowania i wydajność to coś mówił ze turbo do 2 tyś.obr. nie dobija o 500 jednostek a powyżej 2tys. obr. Przeładowuje tylko nie wiem czy tak może być bo już sporo wsadziłem w samochód i nie chce nie potrzebnych kosztów dodam...
ciśnienie doładować passat czujnik ciśnienie doładować passat ciśnienie doładować
junkers czujnik cofania spalin pompa miele bęben suszarka
Skoda Octavia II 1.6 TDI - Pękające przewody paliwowe Jak zdemontować zabierak w sokowirówce Julita?