Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
A co z czujnikiem temperatury płynu?
zapłon,wtrysk, dawka
Nie z wtryskami, a kątem wtrysku. Turbo ma wpływ tak samo jak dawka paliwa do dynamiki silnika. Na komputerze popatrz jak wygląda wszystko :)
Wszystkie ustawienia są w porządku kat dawka rozrzad
ale czy ten obiaw jest zwiazany z poczatkiem wtrysku lub dawka ?
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Na zgaszonym napięcie czujnika RSW ma być 0.680-0.720V, dawka paliwa na rozgrzanym silniku w okolicach 3-4 mg na skok.
Jeden pompowtrysk leje zbyt duża dawka paliwa
coś złego dzieje się z nastawnikiem pompy,lub zła dawka.
Jeszcze starty wałek.
przyspiesz kąt wtrysku, jaka dawka paliwa ?
Witam,znalazłeś może przyczynę gaśnięcia ?? mam ten sam problem i już pomysłów brak...
Już dawno bym to zrobił ale nikt nie wie jak [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Więc chyba poczekam do kolejnej wymiany rozrządu.
A pompa po uszczelnieniu była regulowana, dawka, kąt wtrysku
sprawdz ciśnienie w układzie paliwowym.Podejżana pompa paliwa.podczas dodawania gazu zwiększona jest dostarczana dawka .
Sprawdzić stan rozrusznika,sprawdzić ciśnienie wstępne paliwa,sprawdzić parametry(temp) nie tylko wtryski.Możesz na próbę zacisnąć przelew.Możesz na próbę odpiąć czujnik temp.Była jeszcze dawka rozruchowa.
Dawka za małą ok 4 powinno być. Kat też źle masz 42 powinien być 62. Czyli pompa do ustawienia na nowo.
Jeśli zejdziesz do 3,5 to będzie super. Niżej to raczej już nie zejdzie. Dzięki, to znaczy że mam dobrze ustawione, wiem mogło być lepiej ale chyba jest ok? a ile wynosi maksymalna dawka?
Koledzy wymienili chyba wszystkie możliwości, ja tylko jeszcze dodam "zamała dawka paliwa".
Może i masz racje ale wytlumacz mi co ma dawka startowa do dziwnego odpalania na ciepłym gdy na zimnym jest super . Poza tym dlaczego wartosci czujnika położenia wałka rozrządu są błędne? Proszę bardzo skanowanie tego samego silnika z passat b6 . Wskazania pokazują tak jak myślałem więc zmienianie jakiś dawka hotstart jest zbędne i nie potrzebne bo...
A co z dawka paliwa i początkiem wtrysku?
ALbo wywalone oringi, albo pompka już siadła. Nie da się nic innego zrobić.
Ta pompka pod maszynę do kontroli. I koniecznie kompresja lub nawet glupkowate sprawdzenie prądu rozruchowego oscyloskopem przy kręceniu rozrusznikiem. To jest potężna dawka.
Witam. Czy zwykły kabel od Chińczyków obsłuży mi program VAG? Chodzi mi o zczytanie i kasowanie błędów lub prostej diagnostyki silnika, jak dawka paliwa, kąt wtrysku i zmiana nastawu dawki początkowej. Odczyt z turbiny w VW Passacie B5 z 1999 r. - 2002 r., wersja B3, silnik AFN 110 km. Więcej tam nic nie trzeba robić, bo to silnik po swapie do innego...
Dawka startowa ?. Wtryski pompa ?.
Jeździłeś z kompem, jakieś logi? Przepływ powietrza, dawka paliwa, doładowanie ?
Witam proszę o odpowiedz na nurtujące mnie pytanie jaka może być maksymalna różnica w dawce paliwa dla poszczególnych cylindrów dla tego samochodu passat b4 silnik tdi afn dawka startowa to 128, wiem że po odczycie dawek da się ocenić stan silnika tzn kompresję u mnie różnica dochodzi do 10 mg
Może masz za małą dawkę paliwa na pompie wtryskowej ustawioną? Ja miałem taką powolną reakcję na gaz w Passacie, gdy była zbyt mała dawka na pompie.
dzisiaj byłem w serwisie i naprawili. Była zbyt uboga dawka gazu. Pozdrawiam Temat zamykam
Dawka dawką a co z EGR em?
sprawdzane na cieplym silniku też mi się wydaje że są za wysokie, czy da się je zmniejszyć wag-iem
witam passat 2.0 16v 9A 136KM mam problem z dawka paliwa czy zimny czy ciepł y to mi go zalewa wymieniłem swiece przewody i nic jesli ktos wie prosze o pomoc zgory dzieki pozdrawiam
Dawka startowa do podniesienia, licz się z wymianą pompy.
Jak wyglądają korekcje po odpaleniu w grupie 013, beepy w grupie 023 oraz dawka paliwa w grupie 001?
Masz możliwość podesłania jakiś parametrów np dawka, kąt wtrysku , przepływ powietrza itp
na rozgrzanym silniku ciężej zapala (dłużej kręci) Dawka rozruchowa za mała.
Może już być inna dawka paliwa ustawiona. Sam widzisz ze mocniejszy troszkę silnik .
Dokładnie, silniki wolnossące (bez turbo) można mapować w bardzo małym stopniu 2-6% mocy. To dla tego iż do podniesienia mocy najwazniejsze są dwa warunki : zwiększona dawka paliwa i zwiekszona dawka powietrza, pierwszy warunek mozesz spełnić, lecz bez drugiego , cały misterny plan wpiz.... ; ) O zmianach faz, polerowaniu dolotów, kutych czy 'odchudzonych'...
Tu trzeba porządnie zdiagnozować wydajemnie się że przestawiony początek wtrysku albo rozrząd jaka dawka .Wiele pytań ale to trzeba sprawdzić
Dawka za mała, przepływka troszkę zaniża, turbo całkiem ładnie pompuje.
Czyli że tam gdzie jest za duża dawka to mam dokręcić tak ? a tam gdzie na minusie to odkręcić ?
Jaka dawka paliwa jest w wartościach na wolnych obrotach.
filtr powietrza czysty?może zapłon,może rozrząd,może wtryski,może dawka,tak na wróżkę to trudno powiedziec.trzeba vagować.
waldzior jeśli nie rozumiesz skrótu myślowego, (sterownik widzi niższą temperaturę = dłuższe grzanie świec = zmieniona dawka rozruchowa) to nie zabieraj głosu.
7 bar przy 3 tys powinno być. Do rozruchu 1 bar wystarczy. Jaka dawka paliwa na wolnych na średnio rozgrzanym silniku?
Jeśli temperatura silnika przekroczy 70' to sterownik silnika poda dawkę dopiero jak silnik przekroczy 180 obr/min a twój tego nie robi i nie zapala. Ściągnięcie wtyczki z czujnika powoduje że sterownik przyjmuje ustaloną temperature i funkcje z obrotami pomija. Jeszcze ważne jaka dawka jest ustawiona na pompie.
Twierdzisz, że kąt ustawiony. Na jakie wartości na czujniku albo w VAGU? Dodano po 1 Jaka dawka po naprawie pompy?
110km czyli pompą wtryskowa. Filtr paliwa i dobre paliwa ze stacji nie z baniek... Potem diagnostyka komputerowa, kąt wtrysku i dawka paliwa, co widzi ECU czyli temperatura płynu chłodzącego i lub temperatura powietrza.
Witam Mam problem w pasacie b6 po podłączeniu komputera wyskakuje błąd p2185 czujnik temperatury płynu chłodzącego wyjście z chłodnicy, nie mogę znaleźć tego czujnika. Wszędzie tylko piszą o tym od strony silnika koło pompy vacium a o tym na wyjściu z chłodnicy nic nie mogę znaleźć. Samochód ostatnio zaczął więcej palić i kopci mocniej, chyba zła dawka...
Magia CR dużo małych dawek lepiej się spala i mamy stopniowy wzrost ciśnienia w cylindrze dzięki temu prawie nie klekocze (bardziej miękka praca mniejszy hałas) . Pierwowzorem tego były wtryskiwacze dwusprężynowe (dawka wstępna i główna np w passacie B5 na pompie rotacyjnej).
Witam mam Passata 1.9 tdi 115KM z 2000r i ma przejechane 370000km . Chcę zakupić nowy silnik, wyremontować i wrzucić w ta budę, tylko że znalazłem 130KM silnik. Będzie jakaś różnica ? Chodzi mi o mocowania, komorę spalania, itp ? Pompowtryski są w zestawie i turbo. Czy to będzie pasować ? dawka paliwa itp ? Proszę o pomoc
A powiedz mi jak wygląda dawka paliwa w grupie 001 w drugim polu i wartość czwarta grupy 004.
Na 100% dawka nie może być na 0 , spróbuj to wyregulować sam kiedyś się na tym złapałem .
pompa nie była demontowana. wiem że dawka powinna się mieścić między 15 - 30 w grupie 000 bloku 4 Basic Settings
Błędy odczytaj,ale prawdopodobnie dawka do korekty,więc odepnij wtyczkę od czujnika temp.i zobacz czy lepiej zapali.
jak problem jest z pierwszym odpaleniem po nocy a potem jest już spoko to może paliwo się cofa filterek pewnie też dawno zmieniany do sprawdzenia kąt wtrysku Raczej na zimnym zmierzył bym sprężanie , pewnie nie ma , a uszczelnia się olejem. Albo dawka rozruchowa za niska. Tak czy inaczej temat nie zakończy się happy endem .
Masz pompę skończoną,dawka rozruchowa do korekcji,najtańsza opcja "oszust" montowany na przewód czujnika d kupienia na all..
A co ma czujnik halla, cała cewka i caly zapłon do tego że po podaniu napiecia na piny + po stacyjce nie jest podawana dawka startowa i pompa nie załącza sie na chwile i gasnie?
Skoro dymi, to nie ma powietrza. Może być jeszcze dużo za duża dawka z jakiegoś powodu - albo elektronika albo duże dziury we wtryskiwaczach.
Witam VW Passat 1.9TDI jak sprawdzić i ustawić prawidłowo pompę paliwa, czy Polski VAG 4.9 może być przydatny? Na jakie parametry patrzeć? Po podłączeniu wyskoczyła błąd 550. Może pasek ktoś źle założył? Co do odczytu to mam kilka parametrów: Polski VAG4.9 Błąd 550 silnik, blok 4 - Wyprzedzenie wtrysku azkładane i aktualne wynosi 252 77% wypełnienie...
Nie już podciśnienia nie ma w dolocie ale zakładane doładowanie uzyskuje dopiero przy 3200RPM a powinno być już ok około 1800-1900 RPM. Przez to dawka paliwa obcięta = nie ma zakładanej mocy poniżej 3000 RPM. Co zmieniłeś/naprawiłeś?
Dokładnie tak ;-) A patrzyłes w logi co komp mówi? Bo jak sie domyślam ma to też związek z temperaturą na zewnątrz - może dawka paliwa jest ok, ale parafina ze starego filtra się "obluzowała' ;-)
Pogratulować. wrażenie że tnie dawkę i nie rozpędza turbiny okazały się słuszne. Nie do końca, jest na odwrót tnie dawkę bo turbina nie pompuje ale i pewnie koło się zamyka. Turbina nie pompuje -> za mała masa zasysanego powietrza -> dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia)
Nie ma EGR zlikwidowane całkowicie i zaślepione wyjście z kolektora wydechowego. Dodano po 12 Auto to stary T3.Z pomocą wiatru i górki na podstawie logów dynamicznych udało się stwierdzić że turbo całkowicie nie nie dmucja.Ani grama. Turbo zregenerowane, mapsensory 3 podmieniane, chyba dobre bo błędu nie wywala vag . Przepływka bankowo sprawna, tylko...
Witam Gdzie znajduje się czujnik tlenu i jak go wymienić. Z kodów samodiagnostyki silnika wynikło , iż uległ on uszkodzeniu. Pojawił się także kod 2122 ,który oznacza brak sygnału prędkości silnika - też nie wiem gdzie szukać przyczyny. Objawy usterek to trudności z rozruchem na ciepło- za duża dawka paliwa. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dawka około 3,2 na vcds. Kąt wtrysku tak jak wyżej napisałem, nic więcej nie jestem w stanie z nim zrobić.
Zbyt mała rozruchowa dawka paliwa, na odpiętym czujniku odpala, nie dlatego, że grzeją świece, tylko sterownik widzi temp cieczy -40 ° i zwiększa dawkę. Metody naprawy: prymitywna- przekaźnik, lub elegancka- zmiana mapy wtrysku
Prawdopodobnie za mała dawka rozruchowa na ciepłym silniku. Rozwiązanie to przeprogramowanie sterownika lub tańsza metoda lecz z pewnymi skutkami ubocznymi to urządzenie oszukujące temp. silnika przy rozruchu.
Na wolnych na ciepło trochę za duża dawka, około 3 powinno być wtedy by jechał, ale jak nie ma dymu, to nie ma paliwa.
NA ALLEGRO NAJTANSZY VAG .WYBRAC INSTRUMENT LOGIN WPISAC 5CYFR Z PRZYWIESZKI ADAPTACJA 21 KANAŁ ODCZYT ZAPIS I GOTOWE ..SPRAWDZONE OBIŁEM WIELE RAZY
Mechanik mówił że na pulpicie jak pokazuje mi że mam spalanie chwilowe 0.7 l to za dużo i to może być wina uszczelniaczy pompowtrysków powinno być mniej. Na zimnym odpala od strzała, na gorącym gorzej ale zwiększona dawka rozruchowa naprawiła ten problem i również pali od strzała. Co do pompy Vacum to nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Wycieków...
Zostanie zwiększona startowa dawka paliwa oraz będzie ona podawana wcześniej niż 200 rpm. https://obrazki.elektroda.pl/5655478400_...
EGR czyściłem 1,5 miesiąca temu bo mocno kopcił w momencie załączenia turbo. Czyszczenie trochę pomogło, ale kopci nadal. Pewnie ta nieszczelność powoduję że do silnika dawkowana jest zbyt duża dawka ropy lub za mało powietrza. Specjalistą nie jestem, mogę się mylić.
sprawdź czy grzeje ci się parownik jak jedziesz na benzynie. Może masz gdzieś przytkany układ wodny w gazie. Przewody wysokiego napięcia też mogą być przyczyną. Również za mała dawka gazu wymaga to regulacji co pewien okres czasu w serwisach lpg. Powodzenia
dawka startowa do korekcji prawdopodobnie wymien filtr powietrza i paliwa albo kompresje szla trafił jak ciepły pali bezproblemu? może wtryski?
Może nie widziałem, ale czujnik wymieniłeś więc czy zrobiłeś tą regulacje zgodnie z instrukcja ? Każdy cyliner osobno ? A czy mapa nie była grzebana ? Za duza dawka rozruchu przy mniejszej temperaturze ? Czy podczas napinania rozrzadu surby regulacyjne wałka rozrzadu byly luzowane ?
Jeśli to dym biały to olej, czyli prawdopodobnie TURBO siedzi na uszczelniaczach, jeśli Ciemny - za duża dawka - trzeba sprawdzić ciśnienie za turbo, jeśli ok- przepływka, czujnik ciśnienia.. lista błędów by się przydała...
Intercooler sprawdz lub uszkodzona pompa vp. Filtr paliwa kiedy wymieniany ? Masz kabel vag aby sprawdzic dawki paliwa ?
diagnostyka wskazała na uszkodzenie zaworu zwrotnego Ciekawe jak ta diagnoza wyglądała. Jedno jest pewne skoro są podwyższone obroty to i jest większa dawka paliwa. Dobra a w czym to ci przeszkadza i jak długo masz ten samochód?
Co do tego czujnika to też myślałem, żeby sprawdzić a się doczytałem, że musi być sprawdzany wiązką Y , bo inaczej miernikiem można go uszkodzić. Jaka to ma być formuła??W jakim stopniu jest skuteczna?? Orientacyjnie ile kosztuje?? Bo pierwszy raz obiło mi się o uszy :)
witam,cos jest z "dawka" powietrza , moze przeplywomierz lub potencjometr lub czujnik przepustnicy, /jezeli jest turbina to moze byc ona/,pozdrawiam Zdzislaw
Nie słyszałem o takich czarach ze silnik musi chudzić pól godziny, wejdź w parametry i zobacz na dawki
Dawka paliwa blok 001 powinna na rozgrzanym być ok 4mg oraz kąt wtrysku blok 000 pierwsze okienko rzeczywista drugie oczekiwana.
Jak w temacie okolice Łodzi. Auto t Passat B5 1.9 AFN 110KM i ustawienie dawki na pompę wtryskowe....
Mam golfa Iv 1.9 TDi AHF i mam problem z odpalaniem na ciepło po odłączeniu kostki od czujnika temp pali dobrze i teraz mam 2 wyjścia -opornik -poprawienie mapy w komputerze wiem ze to i to likwiduje ten problem ale może ktoś wie co ten problem powoduje . Ktoś pisał wadliwe oprogramowanie ale jak by było wadliwe to od samego początku by były z nim takie...
jakie swiece zalozyles z jakiej polki .mialem tak w swojej galaxy nie wierzylem ale byly zepsute po paru tygodniach.pierwsze sprawdz bezpiecznik swiec zarowych sa dwa przez jeden prad idzie na jedna swiece a przez drugi na trzy.tdi bez goracej swiecy nie zapali od razu nawet na +10.mozliwa jest jeszcze zla dawka paliwa startowego ale to sie nie dzieje...
Tak o tym, obiło mi się o uszy. Ale co dalej, czy tylko immobilaizer stoi na przeszkodzie?
ok dzięki wielkie wybrałem sobie stx 20cm 120 w zrobie skrzynke kwadratową. Teraz pytanie czym to obić i czym w środku wyłożyć?
może być uszkodzony potencjometr, może być uszkodzony nastawnik dawki
Stuki pochodzą z tyłu a dokładnie z prowadnic jarzma zacisku strona lewa i prawa. Wystarczy zdemontować w/w element wyczyścić i nałożyć nową warstwę smaru. U mnie procedura wyeliminowała stuki na 10mc-y po tym czasie musiałem powtórzyć operacje. Tam jest jakiś problem konstrukcyjny, obiło mi się o uszy że auta po opuszczeniu salonu już miały z tym problem....
Podłączę się z pytaniem. Robiłem głowicę w AUY i też spadła mu moc, błędów zero, turbo pompuje i ogólnie wszystko git. Podpada mi tylko dawka paliwa na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Waha się od 6.2 do 6,8 a powinno chyba być około 4,2-4,5? Bipy i korekcja jeszcze w normie. Głowica po planowaniu dokładnie wymyta. Co może być przyczyną zbyt...
A dokładnie jakie podzespoły, jaki parownik, mieszalnik, nie wiem czy wielozawór i zawór też ma duże znaczenie. Poprostu chciałbym wiedzieć co mam i długo na tym pojeździć. i na jakiej zasadzie jest w instalacji II generacji ustalana dawka gazu, na stałe czy przez sonde?
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Jak podciśnienie które idzie na turbo jest już ok tzn podczas BS jest pełne podciśnienie na zmianę z atmosferą to n75 można uznać za ok. Co do loga to raczej turbo winne jest za duża szczelina między wirnikiem a muszlą. Co przy małej ilości spalin (w BS silnik nie jest obciążony mała dawka paliwa=mało spalin) nie daje rady napędzić jej bo wszystko przelatuje...
Masz złe podłączenie. Rozbierasz obicie drzwi i ma być podłączone sterowanie do czerwono-niebieskiego i czerwono-zielonego przewodu.
Kolego KUBA orientujesz się,który przekaznik odpowiada za siłownik regulatora dawki paliwa ?
Witam grono forumowiczów . Od początku to mam Passata b6 2007 rok ,czujniki fabryczne przód i tył, gdzieś obiło mi się o oczy wyświetlanie przeszkody na matrycy radia ,jaka jest możliwość aktywowania tej funkcji w moim samochodzie. Pozdrawiam i czekam na info.
Auto nie naprawiłem.Byłem u mechanika od diesli po stalo 2 dni zrobił dialize i stwierdzil, że kompresja ok, zalożył normalny filtr dopływ paliwa ok, zero spadku ciśnienia w ukladzie paliwowym czyli zbiornik węże.Mowi że, moga być rożne możliwości takie jak.nieszczelna pompa vacum , przydarte pompowtryski siemensa , może być tłok lekko opuszczony względem...
test robiłem na zimnym silniku dawka wtrysku 5.4 do 6 mg Jak możesz podaj dawkę na rozgrzanym silniku. Przydałyby się wskazania na biegu jałowym z kanału 003, 013, 018, 023...
dawka wtrysk passat dawka wtrysku passat passat nastawnik dawka
kabel rozciągnąć dekoder amstrad iskra komputer
Jak usunąć kod PIN z Samsung GT-S5530? Kod błędu "Ab" na wyświetlaczu temperatury - przyczyny i rozwiązania