Witam ,schemat komfortu
Tak, sprzedający zamiennie używają nazw, powinieneś jeszcze sprawdzić przewód od pierwszej świecy do wspomnianego modułu.
najprawdopodobniej powinien być tam dławik - taki ciemnoszary "opornik" bez oznaczeń, można drucikiem zalutować i jeśli to tylko tego wina to powinno działać
W B5 nie było podciśnieniowego, ewentualnie może być różnica czy tylne szyby „w prądzie” czy w „korbotroniku”. Gniją łączenia przewodów, w progu kierowcy. Wrzuć fotkę jak wyglądają te wiązki. Moduł suchy ?
Luknij na schematy w załączniku
Dodatkowo czy gaśnie radio po wyciągnięciu kluczyka, czy działa brzęczyk po otwarciu drzwi jak się zostawi światła...
30-50 cm od modułu w wiązce. Gdzie należy szukać problemu?? Jakie kolory przewodów są od sterowania centralnym?? Ma ktoś jakiś schemacik?? Czytałem że kable lubią gnić na
1J0959799Q nie obsługuje pilota. Musisz zmienić na 1J0959799AH, wtedy pilocik 433MHz zadziała. Dodatkowo musisz dorobić jedne złącze do modułu AH.
Rocznik auta i kod silnika? Dobrze widzę do bezpiecznika idą przewody czerwony i czarno zielony?
Zerknij tu kolego moze pomoze http://forum.vw-passat.pl/threads/1130-M...
Zobacz kabelki i włącznik w klapie.Lubi śniedzieć.
Bd pasować.
Witam podjedz do firmy która dorabia klucze i niech sprawdzą czy transponder wysyła sygnał.
Teraz jest poprawnie.
Pomiary bez sensu. Nie wiadomo co do czego. Masz uszkodzony przekaźnik skoro nie ma oporu na 6-7 - uszkodzona cewka przekaźnika. Powinno być zwarte 5 z 9, 4 z 10 więc z tego powodu 1 z 8 jest zwarte. Na 4 i 10 powinna być masa bo one są z zwarte z wtyczką - pin 23. Na 5,9 (oraz 1 i 8) powinien być plus - powinno to być zwarte z pinem 22 wtyczki. 2,3...
Zamykasz auto pilotem lub kluczem i po około 10 minutach mierzysz pobór prądu tak?
Błąd mówi o uszkodzeniu zawartości eeprom. Jeżeli nie wpływa to na pracę to zostawić. Można spróbować naprawić poprzez odczyt zawartości pamięci z dobrego modułu i wgranie jej do tego uszkodzonego. Zmiana kodowania nic nie pomoże.
Poprawność sygnału można sprawdzic tylko oscyloskopem, miernik nic nie pomoże.
sprawdzałeś :idea::idea:bezpieczniki:D:Dtam jest zasilanie jeśli wszystko jest ok to zobacz pod - nogami kierowcy pod wykładziną jest moduł komfortu bardzo często po zimie jest w nim woda poz.PIOTR
Zasilania przeleć. Czerwony z biełym pasem i czerwony z żółtym pasem.
Kolego podesłałem schemat oryginalnego podłączenia z elsy , jak nie widzisz złącza 16 i 12 pinowego tzn. że nie ogarniasz tego schematu. Spytaj kogoś kto robi grupę vw.,albo podłącz moduł uniwersalny. Dla grupy w oryginale instalację robi z reguły Westfalia i gniazdo haka jest 13 pinowe. Przed zakupem modułu trzeba było zastanowić się czy dasz radę...
Bezpieczniki i zasilanie przekładni kierowniczej – to częsta przyczyna. Sprawdź, czy dochodzi napięcie 12 V do złącza przekładni. Moduł wspomagania niestety, w Passacie B6 dość awaryjny. Jeśli terkocze i przestaje działać, może być mechanicznie lub elektronicznie uszkodzony. Napisz, co naprawiło ten problem, jak się uda.
Po długim czasie i kilku podejściach usterka zrobiona. Pobór prądu po zamknięciu auta 0,05A. Okazało się, że wszytko wróciło do normy po naprawie (przylutowaniu) wszystkich zamków w drzwiach. Chodź żadnego błędu od zamków nie było a zamki działały poprawnie. Auto już kilka miesięcy jeździ bez rozładowania akumulatora. Dziękuje wszystkim za sugestie...
Miałem już dwie takie usterki choć nigdy w passacie i zawsze uszkodzony był moduł od bluetooth'a. Wypnij go i się przekonasz.
To moduł
Na zdjęciu widać przekażnik 370-bezpieczniki pod nim i za tą listwą z tyłu też powinny być bezpieczniki(choć nie zawsze)
Witam. Auto zrobione, nie miało to nic wspólnego z czujnikiem sprzęgła ani stopu który jak już mówiłem był sprawny według VCDS-a.
Rozbierałem wiatrak, czyściłem lekko sie obraca
W passacie b5 i w Audi A4 b5 nie ma modułu 09. Moduł o adresie 09 (central electronics) był dopiero w passacie B6, golfie 5 (i innych nowszych) W Audi A4 b5 nie ma modułu 46. Jest to tkz. modul komfortu (Central convenience), steruje m. in. centralnych zamkiem, szybami. Za te funkcje w audi a4 b5 odpowiada sterownik 35 (jest razem z pompką centralnego...
Reflektor i moduł identyczny jak rozbity? Jeśli był wymieniony moduł trzeba zrobić parametryzację VCP lub online Odisem. Nie idzie przerzucić starego modułu?
Doczytałem ze najnowszy jest 3C8937049BC.
Obstawiałbym sam moduł komfortu lub zamek drzwi kierowcy.
moduł BORDNETZ złacze G pin11
jeśli pompka się włącza podczas kręcenia i otwierają się wtryskiwacze to cz halla jest ok moim zdaniem na 99% padł cewkomoduł a konkretnie moduł ale ponieważ to jedna część to trzeba podmienić całość żeby był swięty spokój (bo strasznie awaryjne to draństwo) to podjedź do cwanego mechaniora i niech ci zamontuje moduł i cewkę od np golfa "dwójki" albo...
Diagnostyka komputera i sprawdzenie nawet bez kluczyka które moduły się odzywają w GATEWAY. Czy auto reaguje na otwarcie drzwi? Czy światłą działają? Awaryjne ? Strzelam, ale chyba pada ci moduł pod kierownicą, bo kiedyś miałem coś podobnego
Upaliło moduł w środku
a tylne zapalaja sie dobrze ? jeśli tylko z przednimi masz problem najszybciej ja zamienisz kabelki od czujnikow otwarcia ktore wchodza w moduł kom. Za to odpowiada moduł komfortu, pomoże kodowanie.
Proste wymień moduł drzwi na Twój.
Zamknij samochód przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy i przytrzymaj przez parę sekund na tejże pozycji. Powinieneś usłyszeć domykanie drzwi. Analogicznie zrób tylko przekręcając na otwieranie - powinny szyby pójść w dół. Ogólnie dla mnie są podejrzane dwa elementy - moduł komfortu (nie ten numer, złe kodowanie, uszkodzony) i/lub panel sterowania...
a zakodowałeś nowy moduł według starego?
Witam, mam duże doświadczenie jeśli chodzi o passata B5 i powiem Ci,że potrzebujesz schematu wiązki bo ciągłości przewodów nie sprawdzisz:) bo to nie o ciągłość chodzi bo raz ona jest raz jej nie ma , uszkodzone wiązki tak mają że raz przewodzą raz nie, dodatkowo dodam że przewody są fabrycznie prasowane ze sobą i zabezpieczone szmacianą izolacją która...
W tym modelu immobiliaser jest zaszyty w liczniku. Tak działa ta blokada w VW odpala i gaśnie. Skoro licznik wariuje to albo ona padł albo komunikacja z i do niego (CAN) albo inny moduł sieje na linii głupotami (nie odblokowuje sterownika silnika). Tak czy inaczej zaczął bym od poprawienia wtyczek licznika (wyjąć obejrzeć czy nie ma stykach "zieleniny"...
Problem polega na tym, że nie działa otwieranie i zamykanie auta z pilota. Czyli otwieranie/zamykanie auta kluczem w zamku kierowcy i pasażera oraz domykanie szyb - działa prawidłowo ? W module błąd o źle zakodowanym kluczyku. Jaki dokładnie kod błędu ? Moduł miał wilgotności, został wysuszony, kable sprawdzone, niby są okej. Cały czas mówimy o centralnym...
Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać Jak się nie znasz to jak chcesz szukać?Ale dobra.Co do modułu to podnieś tapicerkę przed przednim siedzeniem masz moduł komfortu.Pływa,zielono,albo łączenia kabli zgniły.Co do reszty to pozostaje sprawdzić grube połączenia aku,ładowanie itd.
Czytaj więcej,znajdziesz źródło problemu.Jest blisko.
No i właśnie w tym miejscu, zaglądamy pod dywan kierowcy do modułu komfortu, bo to moduł steruje oświetleniem wewnętrznym...
Wszystkie opcje ustawień modułu komfortu możesz zmienić np VCDSem tu masz opisane co i jak: http://forum.vw-passat.pl/threads/1130-M...
Wystarczy sprawdzić czy masz impuls masy lub podać na czerwono-zielony zamykanie i czerwono-niebieski otwieranie, zamek powinien być zatrzaśnięty. Możesz mieć walnięty moduł przy napędzie szyby.
Jest styropian który pasuję w to miejsce z drugiej strony masz moduł komfortu (strona kierowcy).
Jesli sie komus przyda to napisze: Pin nr 3 wychodzacy z modulu komfortu jako kabel koloru CZERWONEGO idzie do kostki znajdujacej sie w lewym slupku kolo otwierania przedniej maski a nastepnie idzie nad kolumne kierownicza i mniej/wiecej w polowie tej kolumny jdest polaczony z innymi czerwonymi takimi jak: sygnal B+ ze stacyjki czy sygnal B+ do radia...
Ewidentnie zawilgocony moduł komfortu - na to wychodzi , do przejrzenia, naprawy lub wymiany. A i poszukaj skąd taka duża wilgoć się bierze ( przeciek ? ) bo problem powróci.
Trudny przypadek, trzeba by podpiąć na próbę inna blokade, ewentualnie moduł kierownicy lub komfort, bo czasem bez podłożenia tych sterowników/modułów trudno naprawić auto.
Sprawdzasz po ok 30 min jak moduł komfortu uspiony?
Sprawdziłem, w tym systemie nie ma plusa po zapłonie na module drzwi jest on sterowany linią VAN. Jeżeli migają ci przyciski tylko w drzwiach kierowcy podmień ten moduł a jeśli w obu drzwiach to podłóż moduł komfortu.
Witam. Alarm oryginalny czy dokładany? Jak oryginał to podłączyć vcds i 46 moduł komfortu w wartościach pomiarowych zobaczyć "ostatnie uruchomienie alarmu" i będzie wiadomo co aktywuje alarm.
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
czyli wygląda na to że bateria i pilot są ok Taką opinię można wydać dopiero po sprawdzeniu pilota testerem pilotów. Następnym krokiem jest podłączenie testera diagnostycznego i podgląd parametrów bieżących. Odczytasz błędy i sprawdzisz czy sterownik centralnego zamka - komfortu w samochodzie widzi pozamykane drzwi i odczytuje naciśnięcie przycisków...
Po mojemu ktoś wymienił drzwi, a nie założył starego modułu, jeżeli bedzie inny moduł w drzwiach założony to może być taki efekt. Dodano po 1 Zrob diagnostyke modułu komfortu.
Diagnostyka komputerowa może dużo podpowiedzieć. Mogą być uszkodzone mikrostyki zamków, co powinno generować błędy. Bez tego to można sobie posprawdzać czy jakiś moduł nie podciekł, lub któreś złącza. No i osławione przewody w gumowych przelotkach drzwi i klapy bagażnika, czy się czasem coś nie przetarło lub przełamało.
Temat klikających przekaźników kierunkowskazów w Passacie B5 FL 2001 .Należy wyjąć moduł przerywacza który jest pod klawiszem świateł awaryjnych i do pinów 1 i 5 dołączyć elko 2200 mikro farad .Plus elka do pinu 1 a minus do pinu 5.Po tej modernizacji wszystko działa OK temat uważam za zamknięty . Dodano po 16 Żeby nie rozbierać kierownicy i wymieniać...
Zobacz co się dzieje pod dywanami, pod nogami kierowcy, to to samo co passat b5.
Nie ma opcji wyłączenia tej funkcji. Nic tutaj nie da zmiana kodowania czy zmiana w adaptacjach. Jeżeli po 30 sekundach od otwarcia drzwi pilotem nie otworzysz drzwi pociągając za klamkę to moduł komfortu uzna to za przypadkowe naciśnięcie pilota przez co zamknie drzwi. Musisz otworzyć drzwi lub włączyć zapłon. Skoro zaniki uszkodzone to nic z tym nie...
Może jakiś moduł od informacji o przepalonych żarówkach padł ?
Drążę temat od jakiegoś czasu i z tego co się orientowałem to oryginalnego sterowanego przez CAN nie ma co montować bo ma np. ochronę komponentu (wykrywa instalacje w aucie z innym VINem i się blokuje) i trzeba jechać do serwisu żeby je aktywować (albo do magika od tego). Aso podłącza webasto do kompa a komp łączy się z bazą vw i sprawdza czy nie jest...
Jakaś pomyłka z montażem gniazd haka. Nie zrobione według normy ISO 9001... Potem adapter ma swoje wewnętrzne zwory przejście i robi tym masę zwarcie. Innej opcji nie widzę. Zbadać trzeba 7 bolców. Co gdzie jest. https://obrazki.elektroda.pl/7272952800_... porównaj sobie teraz z tym. W pin 13 masz aż 3 masy... Pin 7 tylko jedna masa....
Sprawdzalem diody jedna z czterech nie swieci na jednej płytce. Czy to przez to nie swieci reszta ? Nie wiadomo jak połączony jest tam obwód- czy zamknięty, czy otwarty. Wymień ją dla pewności i wtedy spróbuj czy moduł się podświetli.
Sprawdź wtyczki z modułu komfortu czy nie ma na nich biało niebieskiego nalotu bo byc może moduł złapał wilgoć i szaleje
Sprawdź moduł pod fotelem kierowcy tak jak doradza kolega zapewne zzieleniał.
Piwko o czym ty piszesz? Widziałeś o jakie auto chodzi? Widziałeś kiedyś w B5 Bordnetz? Czy autor tematu sprawdzał bezpiecznik nr 25 w skrzynce z boku deski? Chyba 25A. Jest tam w ogóle zasilanie na nim. To on zasila panel nawiewu. Skoro w panelu (chyba pin 2 6-pinowej wtyczki, przewód czarno-niebieski) nie ma zasilania to trzeba zobaczyć czy ten bezpiecznik...
Spróbuj dezaktywować alarm.
Moduł podmieniony na inny z tymi samymi oznaczeniami. Wszystko działa.
Za to odpowiada moduł komfortu, mam rozumieć że wcześniej było ok ?
Przekaźnik od alarmu który odcina zapłon jest inny niż reszta, zgodnie z przepisami po zabraniu napięcia ma zwierać obwód, czyli ma być NC a reszta to NO, zwiera ją gdy podajesz napięcie na cewkę. Jeszcze mógł akumulatorek w syrenie się rozładować i wylać , teraz nie daję się naładować i alarm cały czas jest aktywny. Nie będzie łatwo, widać że otwieranie...
No to prąd do czujnika dochodzi.Teraz podłącz tą żarówkę za czujnikiem i zobacz czy świeci po wciśnięciu stop.Nie pamiętam które przewody(kolory)ale raczej dwa grubsze.Uważaj by nie stykać byle czego bo z tego czujnika korzysta i ECU i |ABS.Jak po wciśnięciu stopu żarówka świeci na wyjściu to masz przerwę między czujnikiem a lampami z tyłu.Do tego możliwe...
daj vin znajde ci w elsie. jest moduł do ladowania tego aku. mialem takiego passata z norwegi ale nie pamietam gdzie jest ten moduł.
Sprawdź sterowniki drzwi. Miałem tak że po zamknięciu samochodu pobierało prąd a jak był otwarty to nie. Winny był sterownik w drzwiach pasażera a samochód to passat b6.
Odseparować diodami kierunkowskazy i wpiąć się w swicha przed moduł drzwi kierowcy. W komforcie masz już CAN i nic nie zrobisz.
Ale na forum nie ma "wróżek".... Wiec jedyna kolejność jaką można zrobić by było szybko i sprawnie.. 1- Odnaleźć moduł RC w samochodzie zobaczyć czy coś na nim pisze, jak nie pisze to delikatnie próbować zdjąć obudowę może w środku będzie coś pisało na PCB. I porobić zdjęcia obudowy i płytki PCB z komponentami. 2- Jak znasz już co to za moduł to poszukać...
Adam zobacz bo te systemy o których mówi motronic miały dwa rodzaje wentylatorów moduły i mały wiatrak aluminiowy i plastikowy jak są pomieszane to też nie będzie ganiać to samo mają passat b6 golf 5 robiłem już taki moduł jak zdejmiesz zaślepkę to widać jak na dłoni co spalone mam gdzieś zapas tych scalaków
Tak, podpinasz np vcds i patrzysz sobie w parametry.Każde drzwi i każdy microswitch tam widać.Jak jest dobrze to może moduł drzwi lub komfort siedzi.Bo żeby ktoś odwrócił bieguny aż nie chce się wierzyć.
Koledzy jaki inny moduł komfortu podejdzie za 1CO959799A . Pytam ponieważ ten jest bardzo drogi . Może macie jakieś podpowiedzi jaki moduł można wpiąć zamiast tego . Passat B5 FL 2002 rok kombi. Kodowanie modułu 00067 WSC75345. Na tym module jest problem z mrugającymi lampkami , szyby nie działają , co 2 min załącza się klakson syreny fabrycznej ( to...
W pierwszej kolejności montujesz silniczki następnie szukasz wiązki w słupku (niekoniecznie znajdziesz bo robiłem 2 paski i tylko w jednym była przygotowana instalacja) następnie zmieniasz boczki a jeszcze później zmieniasz moduł komfortu bo tego nie przekodujesz (mi bynajmniej się nie udało) powodzenia
Niema go pod dywanem siedzenia kierowcy Dokładnie w którym miejscu szukałeś....?
Zamek lewy przód: sprawdzić mikro wyłączniki czy prawidłowo działają, czy nie ma przerw na płytce, zimnych lutów, czy ścieżki są całe. Ewentualnie wymienić na sprawny, awarie tych zamków są typowymi usterkami.
Odłącz klemę, u mnie też wyleciało kodowanie bez powodu, ale po 'resecie' CANu poszło.
Ustawiasz temp, a jak trzeba dogrzać to włącza się webasto, co w tym niezwykłego? To, że moduł climatronica passata 3BG nie ma wyjścia do sterowania ogrzewaniem postojowym. Ale czy można zaprogramować by ogrzewanie włączyło się o określonej godzinie? Tak jak w zegarze Webasto ? Normalnie to zegar załącza Webasto, gdy płyn osiągnie pewną temperaturę...
Witam. Mama następujący problem z elektryka w passacie b5 lift. Wszystko zaczęło się rok temu w zimę. Zaczęło zanikać oświetlenie kabiny, które już nie działa, otwieranie elektryczne klapy bagażnika i centralny z pilota który już działa. Na ten moment po rozgrzaniu auta zaczynaja zanikać zegary, po zgaszeniu i jak auto chwile postoi zegary znowu się...
moduł pod nogami kierowcy i jest tam wilgotno wręcz troszke mokro Na 90% znalazłeś usterkę. Wysusz, oczyść, zakonserwuj - może moduł przeżył długotrwałą kąpiel. Przeglądnij też wtyczki i wiązki przewodów. Miedź pod izolacją może być czarna . Możesz też znaleźć zielone wykwity.
Teb błąd nie ma nic wspólnego z Twoim problemem z rozruchem Twojego silnika. O ile przyczyna wymienionego błędu może tkwić w braku komunikacji z modułem komfortu z przyczyn np. wilgoci o tyle problem z uruchomieniem silnika może wynikać z rozgrzaniem przekaźnika 219, który siedzi w plastikowej obudowie sterownika silnika a nie przekaźnika o nr 109 bo...
Moim zdaniem siedzi zamek w drzwiach kierownika ( mikrowyłącznik , luty ) lub wiązka w przelotce . Trzeba podejrzeć (46 moduł komfortu ) w blokach jaki stan drzwi , klapy i maski widzi tzn czy zamknięte czy otwarte .
Wentylatory w B5 i B6 nie są zamienne, to dwa różne systemy. W dużym wentylatorze jest sterownik obsługujący oba wentylatory, odłącz cienki kabel idący do dużego silnika (kabel żółto/fiolet), jeśli silniki i moduł są sprawne to oba wentylatory powinny się włączyć po włączeniu zapłonu.
Przy tak starym roczniku to przewody w gumowych(drzwi-słupek) przelotkach będą pewnie w opłakanym stanie. Sprawdź. I od tego zacznij. Pod wykładziną stóp kierowcy masz moduł komfortu - zobacz czy nie masz tam wody bądź czy kostki nie mają zieleniny. Następnie podłącz pod komputer i sprawdź błędy w module komfortu - zobaczysz które zamki są uszkodzone....
Otwierałeś go? Tam też czasem jest woda. Kiedyś wypiąłem wtyczke razem z 5 czy 6 pinami
Jak przewody w przelotce ok to sprawdź zamek strona kierowcy. Najpewniej on szaleje a raczej któryś mikrostyk w nim. I przez to moduł widzi że kluczyk jest w pozycji na otwieranie. Przez co otwiera wszystkie drzwi i okna.
Co to jest, ten akumlator? Rozwiń wiązkę wzdłuż progu kierowcy. Zwróć uwagę na grube przewody czerwone z białym paskiem, odszukaj ich połączenie, oraz wszystkie inne połączenia w obrębie wiązki wzdłuż progu i wiązki do modułu.
Wiązka w progu, w okolicach spocznika lewej stopy kierowcy, kable czerwone z niebieskim paskiem, zgnił punkt łączenia
Zacznij od podmiany cewek na sprawne w 100% czyli od innego sprawnego auta albo zakup nowych i tylko BERU. Moduł zapłonowy też do sprawdzenia. Jakie oznaczenie silnika? Standardowo polecam sprawdzenie dolotu na szczelność, sterowanie turbiny (zacznij od przeglądu wężyków podciśnieniowych).
Nie wiem jaki masz rodzaj instalacji tam, ale jeśli jest moduł tez przy silniku szyb u kierowcy to wypadałoby przemierzyć instalacje w drzwiach i instalacje od drzwi do modułu. Ostatnio szukałem około 3 godzin przyczyny nie działania centralnego z pilota (z klucza działał), oraz szyb, lusterek itd. Okazało się że w drzwiach z nieznanych mi przyczyn...
Tutaj masz schemat do 55 pin: http://obrazki.elektroda.pl/4392436100_1... moduł sterowany jest masą (były też sterowane plusem). Sprawdź masę na 1 pinie modułu. Po uruchomieniu moduł podaje masę na pin 34 uruchamiając przekaźnik. Sprawdź zasilanie na pinie 53. Sprawdź diodę d2, może mieć zwarcie, wtedy uszkadza sterownik przez pin 52.
Moduł wpinasz w pozycyjne w lampy L i P a stop bierzesz z 3 lampy w klapie. Proste. Każdy moduł bezprzekaźnikowy ci zadziała.
moduł passat kodować moduł passat moduł drzwi passat
focus łożysko pixma ustawić wydruk powiesić kolumna
programator at89c52 spawarka transformatorowa
Filtr kubkowy p.cz. AM 3D10A-15 - zastosowanie i działanie Jak poprawić ostrość projektora: praktyczne porady