A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
Poddała się gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbo.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
Jeśli to tak można nazwać to Kolega ma w pewnym sensie szczęście ;) bo trafił na rzadko występującą usterkę - z reguły występuje "notlauf" czyli przeładowanie, a tutaj mamy do czynienia z błędem 17964 czyli niedoładowanie.
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Jeżeli zapiekają się kierownice turbo to czujnik mówi o przeładowaniu lub niedoładowaniu ze wskazaniem na pierwsze. Moim zdaniem albo czujnik jest uszkodzony albo przewody do niego. Ale swoją drogą sprawdź jak rusza się sztanga turbo.
Przy teście bs11 N75 pracuje w trybie on/off (0 i 100%). Czyli pełne podciśnienie jakie pompa wakum daje / atmosfera. Tak jest ti normalne i a wsakazanie poza skalą świadczy o dobrej kondycji pompy wakum. Tylko ze test BS11 to jest test wstępny czy sztanga się rusza. Turbo do prawidłowej pracy potrzebuje płynnej pracy w zakresie 30-70% bez zacięć i...
A więc chyba już wiem co dolega turbinie w tym przypadku. Nieszczelność membrany aktuatora. Niestety to nie jest ta przyczyna. Nigdy nie jest tak, że turbo będzie przeładowywać przy nieszczelności podciśnienia - nie w przypadku turbo z VNT. Wszelka nieszczelność skutkować będzie tylko i wyłącznie niedoładowaniem a nie przeładowaniem chyba, że zmienna...
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
z EGR odłączyłem przewód podciśnienia i zaślepiłem go i auto działa bez zarzutu. Czyli może to być ten siłownik o którym piszesz czy może EGR. A może trzeba szukać w drugą stronę
Usterka czujnika ABS nie powoduje gaśnięcia silnika - to po primo, po drugie primo ;) to błąd 00575 jest przyczyną odczuwalnego spadku mocy podczas jazdy spowodowany trybem awaryjnym ( z winy niedoładowania lub przeładowania turbo) a po trzecie primo, to jestem ciekaw do jakich obrotów kręcisz silnikiem na biegu jałowym, że podwiesza mu zawory - nie...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Dalej nie udało się usunąć problemu niedoładowania. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i nie widać żadnych nieszczelności. Wymieniony został też zawór n75 na nowy a także filtr powietrza, paliwa i bez zmian. Podciśnienie na wolnych obrotach przy gruszce wynosi 0.65 bara. Próbowałem podpiąć bezpośrednio wężyk z vacum do turbo i po jeździe próbnej...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Podciśnienie miało 0,8 na odpalonym silniku, kolega który to sprawdzał bo miał przyrząd stwierdził że w normie (nie wiem czy miał na pewno rację) i sprawdzał czymś podobnym do pompki szczelność gruszki od turbo i mówił że szczelna nic nie puszcza. Co do wymiany to nie wymieniałem gruszki ani innych rzeczy oprócz wężyków podciśnienia i czyszczenia dolotu...
Masz silnik o kodzie AFN a więc i turbo ze zmienną geometrią, do ASO nie jedź tylko skorzystaj z usługi któregoś z forumowiczów - jeśli nie z forum Passata to polecam forum Golfa - tam co drugi ma interfejs VAG-COM do diagnostyki i podpięcie będzie za friko a nie za 50 czy więcej złotych. Oczywiście już sama diagnoza vagiem powinna wystarczyć do ustalenia...
Dodaje logi z doładowania i wydaje mi sie że jest słabę.. Jesteś blisko rozwiązania problemu. Mało wydajne "turbo" !
Geometria się przycina. Czasami ciężko to określić, nawet jak wymontujesz, bo tnie tylko na gorącym turbo.
100kw reduktor jest wystarczający do tego silnika gdyż można go stosować do 136KM,w silnikach nie doładowanych turbo.
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Dzień dobry wyskoczył mi dziś Błąd 16683 doładowanie regulacji ciśnienie.Turbo po regeneracji,n75 wymieniony.zaworek doładowania ciśnienie,dv też.Może macie jakieś propozycje?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
W sumie to dobrze mówisz troche się robiło samemu a i klucze posiadam a zawsze to i uciecha większa jak się coś samemu zrobi. Myślę tylko o jednym bo duzo osób pisze na różnych forach że wyczyścili turbiny i na miesiąc było dobrze a poźniej znowu to samo. A tą uszczelke dostałeś w sklepie motoryzacyjnym czy w serwisie? Bo chodzi chyba o tą co olej dochodzi...
Czujnik ciśnienie łatwo sprawdzić nawet pompką po prostu kompem na nieodpalonym silniku odczytasz wartość np 980 mbar to jest twoje 0 na manometrze pompki i delikatnie pompujesz do 1,5 bara (nie więcej jak 1,5 bara bo rozwalisz czujnik ) jak od wyniku odejmiesz wartość ciśnienia atmosfery i podzielisz przez 1000 to masz wynik w barach na pompce. Jak...
Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Właśnie, że masz totalne niedoładowanie. Po pierwsze to przepływomierz ogranicza strasznie dawkę, spróbuj go reanimować jak jest opisywane na kilku forach - płukanie specjalnym spray'em i jeśli po kolejnym logowaniu wartości w polu 3 nie przekroczą tych z pola 2 w grupie 003 oraz wartość dawki...
Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem, bardzo szybko może pojawić się przeładowanie turbo) to mogę takim sposobem sprawdzić sam zawór N75?
Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum. Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
Widać że turbo dmucha zbyt dużo a N75 nie jest w stanie tego ograniczyć. Skoro raz jest dobrze a raz źle to warto zobaczyć czy się geometria nie blokuje. Widać na bloku 11 że od ok 1900obr turbo dmucha już zbyt dużo a N75 próbuje to ograniczyć ale nić to nie daje, wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się doładowanie.
zrób sobie logi dynamiczne i będziesz widział czy i kiedy niedoładowuje. Jak ciśnienie jest za niskie wtedy reguluj cięgło na gruszce jak ci (at)bodzio012 napisał
witam. mam takie pytanie posiadam seata leona 1.9 alh soft jest tak zrobiony że podlane jest paliwem już od 1500rpm a turbo podniesione tylko do limitera, mój problem polega na tym że niemoge ustabilizować doładowania,turbo raz przeładowuje a raz niedoładowuje i tera pytanie czy zbyt duż dawka paliwa już od 1500rpm ma wpływ na prace turbiny?
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów). Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby...
Witam. Proszę o Analize logów. Samochód ma teraz 140 koni bo zmieniana była mapa ale problem występował jeszcze przed zmianą mocy. Odpala bardzo dobrze na zimnym i ciepłym, czasami ładnie się zbiera ale często jest tak ze podczas ruszania drga i bez dodania więcej gazu zgaśnie... To samo podczas zmiany biegów szczególnie na dwójkę i trójkę szarpniecie...
Z tym że tutaj jest jakieś pomylenie pojęć. nie ma czerwonego 2,0 FSI (przynajmniej pierwsze słyszę) 2,0 TFSI tez jest jedno. Sprawa jest prosta 2,0 FSI = 150 koni (wersja wolnossąca) 2,0 TFSI = 200 koni (wersja doładowana) po 2008 powstało 2,0 TSI = 200 koni (nowsza generacja silnika 2,0 tfsi) literki czerwone występują tylko w wariantach 1,4 tsi lub...
W mk2 były trzy wersje TD; 1V 60KM, turbo KKK K14, pompa bez grzybka, taka sama jak w wolnossącym dieslu, tak samo jak wtryski, był dodatkowo wyposażony w katalizator tz. ecodiesel. JR 70KM, turbo Garrett T3/KKK K24 pompa z grzybkiem, wydajniejsze wtryski. SB 80KM, turbo Garrett T2 (odpowiednik K14) dodatkowo chłodzone wodą, pompa z grzybkiem, wydajniejsze...
turbo passat passat turbo niedoładowanie akumulatora
wymiana parownik renault przełożenie przekładni planetarnej satel potwierdzenie sygnalizatorem
rozszczelnienie transformatora rozszczelnienie transformatora
Stacja bramowa HIKvision rozłącza się ze stacją domową - przyczyny i rozwiązania Resetowanie żółtej diody TPS w Hilti TE 56 ATC