1- klapa gaszaca 2- przewód idzie do N75, ściągnij ten wężyk i zobacz jaki ruch ma to cięgno przy turbo
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
a ile na vagu turbo pompuje?
1.9 TD AAZ. Skoro kopci na niebiesko to olej, a podczas jazdy na czarno bo nie ma ciśnienia i ropka się nie spala. Wszystko wskazuje na turbo.
Geometria turbo chodzi?
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Tu masz wszystkie , a co tam nie działa. http://turbo-passat.de/pdf/Einbauorte%20...
Kontektorki dociśnięte. Wtryski wyregulowane. Zauważyłem teraz, że jeśli go odpalę i przytrzymam gaz na 2500 tys. obrotów, bo do tyłu tylko mogę przez około 10 s, to trochę nim telepie i wtedy już się wkręca, ale tak jakby bez turbo.
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
Dodaje logi z doładowania i wydaje mi sie że jest słabę.. Jesteś blisko rozwiązania problemu. Mało wydajne "turbo" !
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
Przewód intercoolera sprawdź ten dolny od turbo.
Przyczyną braku mocy okazała się turbo sprężarka.
Raczej nie ma wplywu. Prędzej na poranne odpalanie. Zaniki mocy to turbo - lub jego sterowanie.
Kto naprawiał turbo?
Nie wiem co w tym przypadku dziwnego :) turbo szybko traci obroty bo albo jest źle wyważone albo łopatki mają dośyc. Podepnij rurę zamiast ic, odepnij wydech na próbę, jak nie pomoże to turbo do wymiany ...
Zużycie oleju to jest około litry na 8/9 tys kilometrów. Do tego jest gdzieś delikatny wyciek w okolicy turbo.
Jak podpiąć kable zapłonowe? Nie zrobiłem zdjęcia Passata B5 1.8 bez turbo ADR.
Dokładnie....
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Podobny problem, tylko z przeladowaniem turbo.
kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
VD 202 to nic innego jak 93C46 ! Przebieg zapisany jest w linijkach 0060 - 0070 . Przebieg zapisany jest w postaci hex , i obliczysz go tym samym algorytmem co golfa 3 VDO , np. 100 000 km to F3CA , i to musisz wpisac we wszystkich adresach od 0060 dokonca , a nie tak jak w golfie 0040 - 0050 . Takze rozni sie to od golfa 3 vdo tylko i wylacznie adresem...
Zacznij od turbo.
Turbo ma nie gwizdać tylko robić nadciśnienie w dolocie. Taki objaw daje właśnie turbo które nie dobija ciśnienia do zadanego. Ale to tylko przypuszczenia przydałby się log na 4 biegu jak idzie dobrze i wywala błąd. Równie dobrze może być dziurawy dolot np intercooler i wtedy też turbo nie nienapompuje bo ucieka bokiem.
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
Turbina Ci przeładowywuje, albo uszkodzony N75, lub zapieczone kierownice w turbo.
To kompresja a jak nie to turbo.
Turbo posiada obieg wody ale nie jest wymuszony pompą wodną, tylko dodatkowym silniczkiem elektrycznym, którego włącznik (czujnik) znajduje się na turbo.
Czyli problemem było przekłamanie z czujnika ciśnienia? Niestety silnik mi się rozbiegł Zaciągnął olej z turbo?
W tym tyg sprawdzę turbo, i mam takie pytanko odrazu czy moane do passata 3gb wstawić jakieś wieksze turbo?
Zapchana geometria turbiny/ turbo do regeneracji.
Zobacz tu https://www.youtube.com/watch?v=JQOTHP3K...
Czarny dym czyli dolot i wydech do sprawdzenia czy jest drożny szczególna uwaga na turbo.
Sztanga reguluje łopatkami w turbo. Jeżeli ruch nie jest płynny tzn, że turbo do czyszczenia.
To jest 1.8 turbo?
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Turbo dławi spaliny innej możliwości nie widzę .
Bez wyrwania turbo i ogledzin na stole ciężko coś stwierdzić.
Skąd wiesz, ze turbo "nie dziala"? Opisz objawy.
Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Turbo do czyszczenia, jeżeli jesteś pewny że masz przeładowanie.
Z logów wynika, że masz zapieczone kierownice na turbo + przepływka kończy swój żywot.... Te logi które twojemu koledze się nie podobają są ok, gorzej jakby były powyżej 100. P.S. verva nie jest polecana do pompowtrysków.... Kierownicami juz sie zajął kolega. Czyli przepływomierz do wymiany? Z tym podciśnieniem to jest tak ze albo jest słabe albo go...
Nie ma żadnego przedmuchu, samochod przeszedł przegląd na spalinach, 0,53 na 2,50 max w turbo.
Witam, mam taki problem.Przy pewnych obrotach samochód przestaje ciągnąc powstaje dziura a po chwili idzie dalej.Czy to może być wina turbo?
A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
Jest po mapie na seryjnym osprzęcie. Zawór wymieniłem zaczęło odcinać to wymieniłem turbo stare było zapieczone. Na początku było do 1bara a po jakimś czasie zaczęło się rozkręcać na 2 bary i odcięcie turbo.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Schemat jest dobry...jeśli nie wciąga sztangi to N75 uszkodzony....lub uszkodzona instalacja do niego...
Witam Mam problem z passatem B5 1,9tdi (110KM) a mianowicie strasznie mi dymi z tylu tzn spala olej bo go brakuje :) wyciagnolem turbine i na kolektorze przy silniku jest sucho nie ma nic a z drugiej strony (tej od wydechu) jest pełno oleju (aż kapie) do tego co dziwne turbina nie ma prawie luzu góra dół ale za to ma straszny duzy przód tył wirnik lata...
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
Sterownik widzi maksymalne wciśnięcie gazu?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
No może być, ponieważ, jak widzisz, połamane są zaczepy, więc było coś tam grzebane. Jutro jadę do znajomego elektryka, zobaczę, co powie, ew. zobaczę te luty ;) Ale przez ten moduł może nie działać turbo?
Poluzuj sruby za turbo i zobacz.
Zawór egr, klapa gasząca, rozwarstwiony wąż od turbo. itd
Podłączyłeś pod komputer? Sprawdziłeś błędy, robiłeś podgląd parametrów?
To uważasz, że rozrząd OK? Cały ten zbiornik na filtr paliwa chcę wymienić za tydzień, tak czy inaczej. A kopcił na biało już wcześniej. Płynu od chłodnicy nie ubywa, oleju też nie. Może turbo już siada?
przede wszystkim należy sprawdzić przewody podciśnieniowe, przypuszczam że turbo się przywiesza i przeładowuje, najłatwiej to sprawdzić robiąc test obciążenia mała prędkość wysoki bieg i pedał w podłodze, jak turbo zostanie odcięte przy tym teście to przeładowuje. Trzeba rozebrać turbo i przeczyścić kierownicę powietrza one się przycierają
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
Rozrząd ok?
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Jak sztangę wciąga kolo centymetra a nie jedzie to turbo spaprane.
1/ Jak sprawdzić ten zawór i klape? 2/ zmierzyć wakuometrem przed n75 i za na wężu do turbo - tak?
to masz passata b5. moze sterowanie turbo? :D
Mi chodziło o tego węża który jest z prawej strony od dołu silnika i łączy się z rurą biegnącą pod zderzakiem. Dodano po 1 Oj, dopiero teraz zauważyłem błąd w tytule, przepraszam, miało być: "Wąż pomiędzy intercoolerem a turbo"
Można jeździć na zamienionych. Jak to od gruchy był odłączony? Jak będzie odłączony to turbina nie pompuje a w logach było widać że pompuje. Chyba że jak zamieniałeś zaworki to nie podłączyłeś to wtedy mógł dymić.
Z objawow wyglada na przeplywke. Niestety te samochody czesto sa dojechane do konca i wystepuje nawarstwienie usterek, np uszkodzony zawor ktory spowodowal zapieczenie turbiny, do tego stary przeplywomierz i byc moze popekane weze turbo
Problemem była pompa paliwa dawała niecałe 3 bary + dolot turbo nieszczelny.
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
Geometria się przycina. Czasami ciężko to określić, nawet jak wymontujesz, bo tnie tylko na gorącym turbo.
Twoje logi w porównaniu do tego z A4 są zupełnie inne. Turbo Ci nie dobija. Bije 0.3 bar. Sprawdź zawór na turbawce N75 też możesz sprawdzić i nie szczelności bo mogą być nie widoczne gołym okiem. NA początek tak żeby nie iść w koszty sprawdź zawór turbo.
Poddała się gruszka podciśnieniowa sterująca geometrią turbo.
A może całkiem padło turbo? Jakie mogą być tego objawy?
ja stawiam na spalanie oleju może turbo puszcza olej pozdro
Jak odkręcisz wydech i przejedziesz się kawałek to też masz taka turbo dziurę ?
TDI na pompowtryskach dzisiaj to loteria, albo trafisz dobry albo dobry przez 5000km :). Wszystkie PD mają jedną podstawową wadę: wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy, a przy obecnych przebiegach licznikowym 230tyś km ;) gniazda będą już w kiepskim stanie. Regeneracja jakieś 3000pln. Więc albo pojeździsz około 5000km albo dłużej. Ja proponuje benzynę...
Najlepiej zrobić logi dynamiczne: 002+033 003+020 115+118 3 bieg od 1500-6500 obrotów
W dolocie za turbiną jest olej ??? ( w kolektorze) bo jak tak to turbo pluje olejem ...
Pacjent strasznie dymi biało niebieski kolor zapach niespalonej ropy. Na zimnym silniku pali na dotyk i równo pracuje. Passat miał wymienione turbo oraz zregenerowane pompowtryskiwacze, korekty wygladają dobrze. Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Ten przewód ma być wpiety w filtr i zasysać świeże powietrze. Masz nieszczelność w układzie podciśnien i zaleczyłeś przypadkowo problem. Najczęściej pada membrana egr lub gruszki turbo.
skąd wiesz że turbo nie działa???
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
witam czy jest wstanie mi ktoś pomóc ze schematem instalacji silnika 2.0 passat 2006r turbo.
Jeżeli jest utrudniony przepływ spalin to jak najbardziej może być to przyczyna osłabienia silnika, ale można to sprawdzić. Odkręcić układ wydechowy od Turbo i zrobić jazdę próbną
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Turbo regenerowane?
Witam. Mam problem z swoim paskiem. Chodzi o to że turbo nie działa na zimnym silniku tak jak by był w trybie awaryjnym. Dopiero po przejechaniu około 30km zaczyna działać. Drugi problem taki że jak już turbina się zalaczy to przy przspieszaniu tak około 1800-2600 trzęsie silnikiem i średnio przyspiesza po 2600 jest wszystko w porządku. Dodam że problem...
Poczytaj tutaj :D http://forum.vw-passat.pl/threads/8849-o...
Ten będzie dobry bo zwykły turbo diesel .75KM
Niestety czujnik był padnięty i turbo do wymiany
jak w temacie: passat b5 turbo; na wolonych obrotach auto gaśnie, na wysokich, po przejechaniu powiedzmy 20 km zapala sie czerwona lampka kontrolna.. Czy miał ktoś może podobny problem? Wiecie jak go rozwiązać?
Cześć, chciałbym wiedzieć jakie rozmiary ma przewód podciśnienia turbo w VW Passat B5 1.9 TDI 130 KM, będą potrzebne mi do wymiany? Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.
Jedyny sensowny log to 003 razem z 011. Tylko w przypadku nie szczelności, BMR czy BMN powinien zgłosić błąd aktuatora turbosprężarki.
Pisałem na pw. Dziura w dolocie jak nic. Albo turbo się kończy
Wszystko w porządku. Przyczyną był zatkany wężyk podcisnienia wchodzący do turbiny. Nie wiem po co ktoś zatkał go ale odcinanie turbo ustapilo.
Nie ryzykowałbym zakładania używanej turbiny, ani sobie, ani tym bardziej klientowi
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
jeżeli ciągnęła olej poprzednia turbinka i po wymianie na nową nie został wyczyszczony układ chłodzenia tzn.(węże i intercooler ) z oleju który się nagromadził możesz zarżnąć nowe turbo.
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Typowo ma wstać na 1800. Przy luźnym wydechu da się zejść do 1600. 1200 to wstaję audi z elektrycznym turbo.
Nooo chip-tuning do silnika 1.6 BEZ TURBO...MateuszE30 nie pisz bzdur.
passat turbo passat niedoładowanie turbo passat turbo schemat
wyjście trybu standby pomiar przepływ prąd brother pasek wydruk
instrukcja obsługa pioneer radio botowanie lenovo
Jak podłączyć moduł Volta w Ford Focus MK2 kombi Deck pierdzi - przyczyny i rozwiązania