VD 202 to nic innego jak 93C46 ! Przebieg zapisany jest w linijkach 0060 - 0070 . Przebieg zapisany jest w postaci hex , i obliczysz go tym samym algorytmem co golfa 3 VDO , np. 100 000 km to F3CA , i to musisz wpisac we wszystkich adresach od 0060 dokonca , a nie tak jak w golfie 0040 - 0050 . Takze rozni sie to od golfa 3 vdo tylko i wylacznie adresem...
1- klapa gaszaca 2- przewód idzie do N75, ściągnij ten wężyk i zobacz jaki ruch ma to cięgno przy turbo
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
a ile na vagu turbo pompuje?
Dokładnie....
Jak podpiąć kable zapłonowe? Nie zrobiłem zdjęcia Passata B5 1.8 bez turbo ADR.
Geometria turbo chodzi?
Zobacz tu https://www.youtube.com/watch?v=JQOTHP3K...
1.9 TD AAZ. Skoro kopci na niebiesko to olej, a podczas jazdy na czarno bo nie ma ciśnienia i ropka się nie spala. Wszystko wskazuje na turbo.
Najprawdopodobniej zacina się geometria turbosprężarki vgt. Setki odpowiedzi w internecie jak to naprawić
Tu masz wszystkie , a co tam nie działa. http://turbo-passat.de/pdf/Einbauorte%20...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
A posprawdzałeś dokładnie (na szczelność) wszystkie przewody, połączenia? Ostatnio tak miałem i przyczyną był oring przewód/intercooler.
Raczej nie ma wplywu. Prędzej na poranne odpalanie. Zaniki mocy to turbo - lub jego sterowanie.
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
witam czy jest wstanie mi ktoś pomóc ze schematem instalacji silnika 2.0 passat 2006r turbo.
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
Rozrząd ok?
Moim zdaniem turbo do wymiany, miałem ostatnio takie trzy przypadki. Tam zaraz za turbo jest taka zwężka na przewodzie i dlatego tak się dzieje. Poza tym sprawdził bym ta twoim miejscu siśnienie oleju, co wpływa na uszkodzęnie turbo. W tych silnikach często uwalał się napęd pompy oleju( przez ostatni rok miałem jedno audi i 2 passaty). W zeszłym tygodniu...
Turbo ma nie gwizdać tylko robić nadciśnienie w dolocie. Taki objaw daje właśnie turbo które nie dobija ciśnienia do zadanego. Ale to tylko przypuszczenia przydałby się log na 4 biegu jak idzie dobrze i wywala błąd. Równie dobrze może być dziurawy dolot np intercooler i wtedy też turbo nie nienapompuje bo ucieka bokiem.
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Schemat jest dobry...jeśli nie wciąga sztangi to N75 uszkodzony....lub uszkodzona instalacja do niego...
Sterownik widzi maksymalne wciśnięcie gazu?
Przewód intercoolera sprawdź ten dolny od turbo.
Podłączyłeś pod komputer? Sprawdziłeś błędy, robiłeś podgląd parametrów?
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
Poczytaj tutaj :D http://forum.vw-passat.pl/threads/8849-o...
Pacjent strasznie dymi biało niebieski kolor zapach niespalonej ropy. Na zimnym silniku pali na dotyk i równo pracuje. Passat miał wymienione turbo oraz zregenerowane pompowtryskiwacze, korekty wygladają dobrze. Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Przyczyną braku mocy okazała się turbo sprężarka.
kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
Sztanga reguluje łopatkami w turbo. Jeżeli ruch nie jest płynny tzn, że turbo do czyszczenia.
jak w temacie: passat b5 turbo; na wolonych obrotach auto gaśnie, na wysokich, po przejechaniu powiedzmy 20 km zapala sie czerwona lampka kontrolna.. Czy miał ktoś może podobny problem? Wiecie jak go rozwiązać?
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
Bez wyrwania turbo i ogledzin na stole ciężko coś stwierdzić.
Dodaje logi z doładowania i wydaje mi sie że jest słabę.. Jesteś blisko rozwiązania problemu. Mało wydajne "turbo" !
witam mam podobny problem z magistrala can-bus od hamulca ręcznego w passacie b6 (3c) 1,9tdi sedan, jest to anglik po przekładce. Jak częściowo zacznę rozbierać samochód czyli wyłącznik od esp, climatronic (dojście do sterownika od hamulca) to zdarzy się ze ręczny zadziała. Jak go poskładałem po przeróbce to ręczny działał przez jakiś czas, potem uszkodziło...
Kontektorki dociśnięte. Wtryski wyregulowane. Zauważyłem teraz, że jeśli go odpalę i przytrzymam gaz na 2500 tys. obrotów, bo do tyłu tylko mogę przez około 10 s, to trochę nim telepie i wtedy już się wkręca, ale tak jakby bez turbo.
Nie ryzykowałbym zakładania używanej turbiny, ani sobie, ani tym bardziej klientowi
Turbo dławi spaliny innej możliwości nie widzę .
przede wszystkim należy sprawdzić przewody podciśnieniowe, przypuszczam że turbo się przywiesza i przeładowuje, najłatwiej to sprawdzić robiąc test obciążenia mała prędkość wysoki bieg i pedał w podłodze, jak turbo zostanie odcięte przy tym teście to przeładowuje. Trzeba rozebrać turbo i przeczyścić kierownicę powietrza one się przycierają
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
problem rozwiązany, naprawili w serwisie ale niechcieli zdradzić szczegułów
Witaj nie jestem specjalistą od BMW i nie wiem co to za bląd . Mialem taką podobną usterkę w VW passacie , turbo się zalączalo i wylączalo . Usterką byl uszkodzony wężyk (wężyki ) podciśnienia , takie male w oplocie . Jak pęknięty wężyk się zssal to turbo bylo , jak się rozprężyl to nie bylo , jak by mocy brakowalo . Lub jakaś nieszczelność w ukladzie...
Poluzuj sruby za turbo i zobacz.
W tym tyg sprawdzę turbo, i mam takie pytanko odrazu czy moane do passata 3gb wstawić jakieś wieksze turbo?
Turbo posiada obieg wody ale nie jest wymuszony pompą wodną, tylko dodatkowym silniczkiem elektrycznym, którego włącznik (czujnik) znajduje się na turbo.
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
Kto naprawiał turbo?
Zapchana geometria turbiny/ turbo do regeneracji.
Najlepiej zrobić logi dynamiczne: 002+033 003+020 115+118 3 bieg od 1500-6500 obrotów
Jedyny sensowny log to 003 razem z 011. Tylko w przypadku nie szczelności, BMR czy BMN powinien zgłosić błąd aktuatora turbosprężarki.
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
to masz passata b5. moze sterowanie turbo? :D
Zużycie oleju to jest około litry na 8/9 tys kilometrów. Do tego jest gdzieś delikatny wyciek w okolicy turbo.
Zrób logi.
Jak odkręcisz wydech i przejedziesz się kawałek to też masz taka turbo dziurę ?
skąd wiesz że turbo nie działa???
temat aktualny
Raczej na pewno - w passacie b5 turbo nie jest wyjątkowo głęboko schowane. Napis z przodu turbiny od strony dolotu.
Czarny dym czyli dolot i wydech do sprawdzenia czy jest drożny szczególna uwaga na turbo.
nie bardzo rozumiem, turbo i kolektor osiągają takie temperatury że są czerwone???
Jak sztangę wciąga kolo centymetra a nie jedzie to turbo spaprane.
Czyli problemem było przekłamanie z czujnika ciśnienia? Niestety silnik mi się rozbiegł Zaciągnął olej z turbo?
http://obrazki.elektroda.pl/6411354500_1...
Nie wyjmiesz glowicy jak nie odkrecisz turbiny.
Zacznij od turbo.
Nie ma czasem dziury w dolocie?
Da się założyć, ale dużo przeróbek . Sam ostatnio przerabiałem w passacie b5 turbo z wg na vnt.
A może całkiem padło turbo? Jakie mogą być tego objawy?
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Jeżeli jest utrudniony przepływ spalin to jak najbardziej może być to przyczyna osłabienia silnika, ale można to sprawdzić. Odkręcić układ wydechowy od Turbo i zrobić jazdę próbną
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Podobny problem, tylko z przeladowaniem turbo.
To kompresja a jak nie to turbo.
https://obrazki.elektroda.pl/4996222800_... Przyczyna znaleziona
W dolocie za turbiną jest olej ??? ( w kolektorze) bo jak tak to turbo pluje olejem ...
To uważasz, że rozrząd OK? Cały ten zbiornik na filtr paliwa chcę wymienić za tydzień, tak czy inaczej. A kopcił na biało już wcześniej. Płynu od chłodnicy nie ubywa, oleju też nie. Może turbo już siada?
Zawór egr, klapa gasząca, rozwarstwiony wąż od turbo. itd
Skąd wiesz, ze turbo "nie dziala"? Opisz objawy.
Z logów wynika, że masz zapieczone kierownice na turbo + przepływka kończy swój żywot.... Te logi które twojemu koledze się nie podobają są ok, gorzej jakby były powyżej 100. P.S. verva nie jest polecana do pompowtrysków.... Kierownicami juz sie zajął kolega. Czyli przepływomierz do wymiany? Z tym podciśnieniem to jest tak ze albo jest słabe albo go...
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
Procedura adaptacji gruszki była robiona ? Po wymianie gruszki prawidłową długość sztangi sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku...
Mogłeś załozyc na odwrót .
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Turbina Ci przeładowywuje, albo uszkodzony N75, lub zapieczone kierownice w turbo.
ja stawiam na spalanie oleju może turbo puszcza olej pozdro
U kumpla w Passacie 1.8 turbo takie coś było spowodowane, przez złe założenie filtra paliwa ( odwrotnie do przepływu .... ) i zjawisko z obrotami było dosc podobne. Zerknij na te filtry.
Mam problem z passatem w czasie jazdy wyłącza się turbo i auto słabnie . Po wyłączeniu i postoju 15 minutowym auto ma moc na 5-10 minut . Potem znowu słabnie . Gdy przyśpieszam i daje gaz do 3000 obr. auto nie dostaje paliwa i wyłącza się turbo. Co się stało?
i to wystarczy wyczyszczenie??
Podejrzewam Not lauf-a (turbo) ale trzeba by podpiąć komputer i chociaż błędy sprawdzić.
Sprawdż turbo . Nadmierny luz może powodować opóźniony wzrost ciśnienia.
Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Turbo do czyszczenia, jeżeli jesteś pewny że masz przeładowanie.
To jest 1.8 turbo?
Tak jak wcześniej napisałem. Jeżeli wkrótce zamierzasz zrobić wymianę ze względu na duży przebieg miedzy wymianami to możesz dolać. Ale to nieprofesjonalne. Te oleje możesz zmieszać.
Można jeździć na zamienionych. Jak to od gruchy był odłączony? Jak będzie odłączony to turbina nie pompuje a w logach było widać że pompuje. Chyba że jak zamieniałeś zaworki to nie podłączyłeś to wtedy mógł dymić.
Witam, mam taki problem.Przy pewnych obrotach samochód przestaje ciągnąc powstaje dziura a po chwili idzie dalej.Czy to może być wina turbo?
Po pierwsze nie napisałeś nawet co to za turbo timer. Po drugie masz do niego chyba instrukcję. A po trzecie jest google, np. 101 napraw turbo timer i masz odcinek w którym Duda wyjaśnia jego montaż.
Positvie deviation w 99% przypadków zacięte/zacinające się kierownice w turbo. Turbo na stół. A i nie ma co analizować bo loga nie ma.
turbo passat passat niedoładowanie turbo passat turbo schemat
toroid zasilacz impulsowy arduino ch340 przedni napęd przerywa
obwód pierścieniowy obwód pierścieniowy
Tranzystory końcówki mocy w WS-432: rozbieżności parametrów Bezpiecznik radia po zapłonie w Renault Laguna 2 2005