Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Czujnikiem CO2. W ostateczności nosem - czy spalinami z płynu nie śmierdzi. Nie musi to tez być uszczelka. Może być pęknięta głowica.
Ślady płynu nie są jednoznaczne. Przemyj to dokładnie, zrób ciśnienie aby mieć pewność, że to nie przepuszczający oring między króćcem a głowicą albo pęknięty króciec.
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika.
Jestem w trakcie wymiany pompy, gdyż wycieka mi płyn z chłodnicy i nie w łą cza mi się termostat po wymianie na nowy. Moje pytanie jest takie - jakie byłyby objawy jakby to była wina uszczelki pod głowicą?
Pęknięta głowica to właśnie CO2 w układzie.
Auto przyspiesza bez szarpania? Hamowanie silnikiem też bez szarpania? Jak gubi obroty, to chodzi na wszystkie cylindry? Przyczyn kulawych wolnych obrotów jest za dużo żeby celować, równie dobrze może być uszkodzona głowica, uszczelka pod głowicą, rozregulowane zawory itp. Np. W passacie B2 1.8 miałem pękniętą głowicę. Po nagrzaniu silnika do 70'C gubił...
Jak nie cieknie obstawiam UPG lub pękniecie głowicy.
Aha no to teraz wiem dlaczego mi ubywa tego płynu:) Czyli pewnie głowica pęknięta czy uszczelka bo olej to sprawdzałem i nie zmienił koloru
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
To jeszcze zostaje Ci pęknięty blok, jeśli głowica jest w 100% sprawna.
No i jak sprawy się mają??? Głowica cała czy pęknięta? Ustaliłeś jakąś przyczyne grzenia się motoru?
mi to bardziej wygląda jakby zimna woda była wlana na gorący silnik blok dostał "szoku termicznego" hehe To pękł by tylko cylinder, ewentualnie głowica.
Uszczelka pod głowicą się kończy - jest już pęknięta i płyny sie mieszają. Głowica do góry, planowanie i nowa uszczelka. Do tego świerzy olej i cały płyn w układzie chłodzenia.
witam cie sugeruje sprawdzic chłodnice oleju w uzywce ok 40-50 zł moze byc uszczelka głlowicy a w najgorszym przypadku pęknięta głowica co jest w tym silniku bardzo czeste
Z tyłu na głowicy jest kruciec przykręcony do głowicy sprawdź czy nie jest pęknięty i wymień oring, powinno pomóc.
Równie dobrze, brak kompresji, podparty zawór, pęknięta głowica. Uszczelka nie, na zimnym i ciepłym silniku byłoby tak samo. Sprawdź czy silnik nie został przegrzany.
Witam moim zdaniem to cewki sa do wymiany poniewaz maja przebice na mase mozna to łatwo sprawdzic tylko trzeba miec śrubokret do mierzenia pradu i zapalic auto i dotknac do bloku silnika do głowicy czy pokrywy zaworów jezeli zaswieci ci kontrolka w srubrokrecie to znaczy ze jest przebice na mase i wtedy wymieniasz cewki i powinno chodzic
, z turbiną ten silnik czy nie?? pozdrawiam.. A jakie to ma znaczenie ? Obydwa silniki są mechanicznie identyczne - różnią się tylko osprzętem. Uszczelka, pęknięta głowica, uszkodzony wymiennik ciepła - jest trochę rzeczy do sprawdzenia.
Słuchaj - dwa razy przypadek w AJM - pękniety blok silnika!! Po zdjęciu głowicy, okazuje sie, że blok pękł wokół śrub głowicy. Śruby oparły sie o dno gwintu i popękało. Przy dużym planowaniu głowicy oraz planowaniu bloku jest to możliwe.
I ja powoli przymierzam się do zmiany mojego dziadziusia VW Passat B5FL Highline 1,9TDI 131qcy na Audi A6 C6 2,0TDI... Jeżdżę paskiem od ponad 5 lat (a mam już nalatane 300kkm) i nie wiem co to serwis. Jednak po doświadczeniach z firmowymi passatami B6 2,0TDI, po przeczytaniu kilku forów, po dyskusji z mechanikami z DIESEL SERVICE z moich okolic mam...
Tylko przy odkręconym korku przy dodaniu gazu wypycha lekko płyn i co chwilę idą bańki powietrza, ale niżej w zbiorniku widać płyn normalny. Te bańki powietrza wg mnie ewidentnie świadczą o przedmuchu do układu chłodzenia, a możliwe że również do układu smarowania. Przyczyna przedmuchu - nieszczelna instalacja gazowa (ale o niej nie piszesz, że ją...
Uszkodzona głowica, uszczelka, bądź pęknięcie w bloku (może również być w głowicy).
Twarde węże i znikający płyn wskazują na uszczelkę pod głowicą, parowanie szyb, pęknięta nagrzewnica, sprawdź dywaniki czy nie są mokre. Temat UPG wielokrotnie poruszany, poszukaj zwłaszcza pod hasłem Passat.
Na początek zmień termostat. Przypuszczam że nie robiłeś próby szczelności głowicy bo taka ewentualność też może być że jest pęknięta. Możesz podjechac do jakiegoś warsztatu niech zrobią Ci test CO2 gdyby było coś nie tak jeszcze z głowicą to wyjdzie. Ale myśle ze wymiana termostatu rozwiąże sprawe
Nie masz się co martwić uszczelką (Ja jeździłem do momentu, aż mi się piana zaczęła zbierać w zbiorniczku wyrównawczym i oczywiście płyn chłodniczy znikał) mam podobny silnik w passacie b3, stawiam również na trójnik, mój również pękł i lało się po bloku (Po wymianie uszczelki)
stawiam na 99 procent na pęknięcie głowicy
nie wiedziałem ze uszczelka może powodowac takie problemy ponieważ nie ma ubytku płynu. Czy to możliwe bo na moje oko to silnik jest przegżany i dlatego szybko sie grzeje i traci moc. Myslisz że głowica może być pęknięta, silnik wydaje sie zachowywac normalnie, tylko słabo wchodzi na obroty Kąt wypszedzenia nie da sie przestawic bo sprawdzałem.
Witam wszystkich serdecznie . Może ktos podrzuci średnicę oringu uszczelniającego króciec plastikowy układu chłodzenia ( ten przykręcany za pompą wtryskową do głowicy , patrząc od strony kierowcy ) Podcieka z niego płyn nie jest pęknięty - a w serwisie występuje tylko z kóćcem. dzięki
Witam Jestem posiadaczem passata b5 lift z 2002r1.8 T awt.Mam problem z ubywającym w małych ilościach płynem chłodzenia który miesza się z olejem.Wymieniłem uszczelkę pod głowicą 2 razy ostatnio z nową głowicą a usterka jak była tak jest.Co robić??blok pękł?gdzie można szukać miejsc mieszania się oleju z płynem??za wszelka pomoc bardzo dziękuję
Czy do płynu chłodniczego nie dostaje się olej? Dodano po 3 Skoro cały silnik jest zabrudzony olejem to możliwe że od wymiany jest uszczelka pokrywy zaworów, bądź uszczelka głowicy. Należało by sprawdzić czy wąż odmy nie jest gdzieś pęknięty, oraz czy jest ciasno założony.
Jeśli zapowietrza się z powodu uszkodzonej uszczelki lub pękniętej głowicy to muszę się zgodzić ze stalinem2. Węże twarde to też nie wróży nic dobrego ale jest jeszcze szansa.... wymieniałeś korek zbiorniczka? jego zaworki często padają koszt nie wielki a dwu samochodom pomogło.
witam.posiadam passata b3 1.9 d.Jadąc do pracy pękł mi pasek rozrządu zwaliłem głowicę i nie jest uszkodzona pobiło mi tylko 2 szklanki i wykrzywiło 2 zawory.moje pytanie.... w jakim położeniu powinny być tłoki przy zakładaniu paska rozrządu i oczywiscie przy ustawieniu pompy i wałka na znakach.pytam ponieważ na moim kole zamachowym nie ma znaku a jak...
Witam [quote="passat21"] nie moge ustawic wolnych obrotów ,inne na zimnym inne na ciepłym silniku.pozatym silnik zaczal jakos dziwnie piszczeć.quote] Ten dźwięk wygląda na głos zasysanego powietrza między przepustnicą a głowicą. Sprawdź, jeżeli są, węże podciśnieniowe dochodzące do kolektora ssącego np wąż do serwa, może być uszczelka między kolektorem...
Witam. Jak wyżej napisałem pacjent to passat B5 1.8 20V 125 KM 99rok z instalacją gazową STAG. Rok temu mechanik zmieniał mi głowice o oznaczeniu ARG gdyż była pęknięta na 2 cylindrach w 4 miejscach. Znalazłem po kilku tygodniach poszukiwań tylko o oznaczeniu ADR. Wszyscy ,,znachorzy" których się dopytywałem mówili że będzie pasować bo to tylko inne...
Witam. A węże od układu chłodzenia nie są zbyt twarde? Miałem już kilka przypadków że na teście na zawartość CO2 w płynie chłodniczym nic nie wyszło a okazało się że były pęknięte głowice.
Witam serdecznie na bo jestem tu pierwszy raz. Mam problem. Mój passat CC uległ awarii (uszczelka pod głowicą). Musiałem szybko jechać autem zastępczym zlotowym do pracy 250km. Golf 4 swap 3.6 z passata (BWS) oraz skrzynia DSG dq250 i jak pech to pech na koleinach bardzo mocno przytarłem i wyrwało śrubę około 6mm dojechalem do szefa zostawiłem auto...
Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo Witaj miałem kiedyś podobny problem w Passacie , okazało się że było pęknięcie głowicy między zaworami, ale kojarząc fakty sam zamordowałem silnik przez to że dolałem oleju na ciepły silnik. Może poprzedni właściciel był tak "mądry" jak Ja. :not:
Cześć gdyby padła pompa wody temperatura by rosła ,a by węże puchly, aż któryś z nich by pękł. Zalej płyn do maksimum rozgrzej auto do 90st C, aż do momentu zalaczenia sie wentylatora na postoju sprawdzisz czy wyrzuca plyn lub bedziesz dolewal. Oczywiscie silnik jest suchy i nic nie widac pod autem oraz na wycieraczkach w srodku.
Rozważana jest opcja pękniętej głowicy . Ale tak można w nieskończoność . Wg mnie również jest to uszczelka . No ale skoro człowiek przywiązał się do jednego mechanika to nie chce ryzykować u innego . W końcu naciągaczy jest dużo . Auto super odpala , pracuje równo , ma normalną moc , olej jest normalny , zaczyna kopcić po odpaleniu a po rozgrzaniu...
To raczej nie pociesza mnie. A ten mechanik niby dobry tak przynajmniej słyszałem nie jakiś koles co jeden samochód w tygodniu ma tylko normalny warsztat z prawdziwego zdarzenia. Mam nadzieję ze to jednak nie olej a tylko płyn np po pęknięciu głowicy... Strasznie przykra sprawa nie wiem za bardzo co w tej sytuacji mogę zrobić jeżeli okaże się ze silnik...
Witam po długiej przerwie gdyż dopiero teraz znalazłem człowieka, z którym można było porozmawiać sensownie na temat prac przy silniku. Silniczek mi zrobił i w porównaniu do tego jak chodził wcześniej to teraz sobie mruczy jak mały kotek, oczywiście nie dymiąc ani grama. Koszt materiałów czyli komplet pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszcz. głowicy...
Witajcie. 4 lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Około miesiąc temu Samochód zaczął mi wywalać błąd , że nie ma płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie wypychało spowrotem płyn do zbiorniczka. Kupiłem tester CO2 spawdziłem https://obrazki.elektroda.pl/3277630800_... i okazało się, że silnik pompuje co2 do obiegu cieczy. Mechanik...
Tak, to nie jest pęknięcie. Składam w takim razie jak radzicie.
Ok, no ale w przypadku kiedy głowica ma pękniecie ja nie odczuwałbym braku mocy?
Witam mam mały problem ze swoim passatem b5 1997r. 1.9 tdi 90 km silnik afn. Mianowicie jakiś czas temu pękł mi pasek rozrządu ( okazało się że winę ponosi mechanik bo założył owszem ogólnie cały nowy rozrząd lecz ch.... z tego jak założył na z centrowane koło wałka rozrządu, co było skutkiem? Pasek tarł o obudowę aż w końcu pękł, to dla tych którzy...
Witam serdecznie borykam się z problemem już od tygodnia i rwe włosy z głowy. Pacjent to Passat b5 1.9tdi pd 130km Automat.Gdy do mnie przyjechał nie miał mocy i kopcił jak z lokomotywy. spadek mocy szybko naprawiłem(pęknięty wężyk na gruszce od geometrii łopatek turbo)zabrałem się za drugą usterkę mianowicie wymiana pierścieni i regeneracja głowicy....
Moje Punto, w ciągu pierwszych 3 lat eksploatacji spędziło w serwisie ok 4 m-cy... nie nazwałbym tego "święty spokój" A nie masz wrażenia że w ASO na gwarancji zrobią tak byś wrócił? Mój mąż gwarancję od dawniej posiadanej Mazdy 323F po około roku wywalił do kosza. Nigdy nie pojechał na obowiązkowe przeglądy gwarancyjne. Auto sprzedaliśmy po 9 latach...
Szanowni koledzy ratunku!!! Męczę się z tym problemem już z pół roku;(( A mianowicie posiadam passata b3 z silnikiem RP (1.8l) autko jest zagazowane. Jak silnik jest zimny, no tak 20-40 stopi C to pali elegancko, wręcz na dotyk na benzynie jak i na gazie, a nawet na gazie lepiej.:?:, problemy zaczynają się dopiero jak autko się zagrzeje wtedy przy rozruchu...
Chyba na każdym biegu ciągniesz na maxa, albo masz już silnik padake. czasami ciągne ale to niema nic do tego, te 16 litrów to on pali pszy średnio dynamicznej jeździe(jak na jego możliwości) tak że silnik żadko pszekracza 3500 obr/min chwilowo, a większość czasu pracuje coś w granicach 2-2,5 tyś. Kiedyś spróbowałem jeździć maksymalnie ekonomicznie...
Po zdjęciach to ciężko stwierdzić. Daj głowicę na sprawdzenie. Podejrzewam że pękła gdzies na kanale olejowym a dolotem.
Witam, to mój pierwszy post, pierwszy samochód i poważne wątpliwości co do tego jaki silnik posiadam. Pokrótce postaram się zaprezentować mój przypadek. Książka serwisowa podaje informacje tak jak w załączonej miniaturze: http://obrazki.elektroda.pl/3626832300_1... Nad prawym nadkolem można odczytać dodatkowo informacje z tabliczki pokazanej...
Nie ma idealnego samochodu. Szczerze mówiąc to wolał bym kupić starszego, prostego diesla i nawet go później wyremontować. Jestem spokojny, nie wariuję, śmigam jak moher więc takie auto dla mnie jest na bardzo długo. Nissana dostałem w spadku po rodzinie i juz był zajechany na maksa. Sam pod domem wymieniłem uszczelkę pod głowicą (głowicę dałem jedynie...
Witam. Postaram opisać się mój przypadek, który udało mi się samodzielnie rozwiązać. Na wstępie przepraszam za brak zdjęć, ale nerwy dawały się we znaki podczas naprawy i jakoś nie było na to ochoty :) Pojazd to VW Passat B6 z 2006 roku. A w nim ogrzewanie postojowe "standheizung" firmy Webasto, model Thermo Top V bez telestartu, tylko programowane...
Witam mam taki problem z pasatem 1.6 benzyna bez gazu 2003 rok. Zaczęło się od sporadycznego błędu(brak sygnał) czujnika wału korbowego. czasami trzeba było dość długo kręcić aby zapalił. Ale występowało to sporadycznie. Pomiar rezystancji mieścił się w normie wiec pomyślałem, pewnie zbliża się jego koniec. Nic z tym nie robiłem bo nie było to aż tak...
Na zimnym silniku szybciej Ci panewke okręci niż głowica pęknie. Głowice pekały z przegrzania, jedna strona miała problemy z odprowadzaniem ciepła,
Witam. Posiadam passata b5 fl 1.8t AWM 2004 rok. Niedawno pękła w nim głowica. Potrzebuje nowej(oczywiście używanej) głowicy lub ewentualnie całego słupka. Jednak niestety silniki z takim kodem(AWM) występują u nas bardzo rzadko. Udało mi się znależć jeden taki słupek. Niestety po rozebraniu okazało się że głowica nadaje się do niczego więc szukam dalej:(...
Witam Kolegów. Na wstępie chciałem napisać że przeczytałem wszystkie możliwe już tematy na forum i niestety, nie wniosły one nic nowego do sytuacji. Mam problem ze swoim Passatem B5 1.6 AHL. Ostatnio pękła uszczelka pod głowicą. Silnik jest obecnie po remoncie, całkowita regeneracja głowicy, wymienione zostały pierścienia na tłokach na markowe Mahle...
Witam. Mój pasek nie palił na czwarty cylinder powodem był wypalone gniazdo zaworowe wydechu ( brak kompresji) głowica zrobiona wymienione gniazdo zawór, dotarta reszta zaworów nowe uszczelniacze. Głowica założona komprecha 10, pali na wszystkie. Tylko złapał temperatury kolektor wydechowy a tu niebiesko dymił nawet na wolnych obrotach już nie mówię...
Równie dobrze mogą być zużyte pierścienie olejowe lub mikropęknięcie w głowicy między zaworami. Nie jestem mechanikiem z zawodu ale miałem kiedyś podobny przypadek z moim starym passatem. Okazało się że głowica miała mikropęknięcie miedzy zaworami jak był zimny to kopcił jak się nagrzał metal się rozszerzał i pęknięcie się uszczelniało i było ok.
"morze papa"oznaczało pożegnanie z morzem.wracam z urlopu.a śmiech to zdrowie,możesz już wstać.70% polaków to analfabeci ,jestem w większości !!hehe pozdro.ps znalazłem przyczynę ,zgięty korbowód.u poprzedniego właściciela pękł pasek rozrządu .zmienili głowice na drugie a dołu nie sprawdzili.zmieniam cały blok z wałem i tłokami.
Witam.mam passata 91 r. 1,8 i miałem podobne objawy.Obroty też były nieregularne.okazało się że mam wyciek płynu z uszczelki pod głowicą.Ten płyn kapał na kolektor który pękł i silnik nie był dogrzewany.po naprawie wszysttko ustało.Pozdrawiam.
W tej cenie kupisz już leciwe autko. Może będę staromodny, ale jak dla mnie nie istnieją diesle poza 1,9TDI ze stajni VW/AUDI. I czy kupisz AUDI z ocynkowaną blachą i super materiałami we wnętrzu, czy Golfa/Passata z troszkę gorszym wyposażeniem, czy plastikową Skodę czy i jeszcze bardziej plastikowego Seata, to jak trafisz na dobry motorek 1,9TDI to...
Witam. W wakacje leciała mi woda z króćca (Ten przykręcany do głowicy z kilkoma wężami od wody). Wymieniłem niestety nie dostałem dokładnie takiego nowy miał 2 gniazda na wciskany czujnik wody ale za to dali do niego zatyczkę i zawleczkę więc zamontowałem taki. Jakieś 2 tygodnie temu zaobserwowałem ponownie wyciek jadąc 2 dni temu do warsztatu korek...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
głowica pęknięta pęknięta głowica pęknięta głowica ursus
zegar pierwotny telewizor samsung standby sygnał video sygnal video
scania usterka retardera scania usterka retardera
Kierownica do Renault Master II - kompatybilne modele Wyciek wody z presostatu w kotle Ariston Clas Evo 24FF