Tak ma znaczenie, dzięki niemu sterownik silnika wie czy jest wciśnięty gaz czy jest bieg jałowy.
Kod błędu i jego opis jest dość klarowny ( to wina czujnika przepustnicy) Jeżeli sterownik na wyjściu potencjometru zobaczy +zasilania czujnika, to ograniczy wtrysk, aby zapobiec zniszczeniu silnika itp.
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Silnik 2E? Sprawdź przewody idące do czujnika położenia przepustnicy przy wtyczce.
01 02 05 10 i tam kanał 00 04 i tam 001.060.098 trzeba wybrać 06 wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk, a następnie poczekać ponad 30sekund
Najczęstszym powodem tego błędu jest zablokowanie przepustnicy ,rzadziej samo połączenie na przewodach.A przyczyna jest prosta w przepustnicach 038128063G firmy pierburg zastosowano plastikowe tryba przekładniowe .Wszystkim proponuję przy wymianie zastosować przepustnicę 03G128063J ma ona metalowe tryba i w dodatku jest tańsza. Passat b6 silnik BKP
w tym silniku(i nie tylko) jest zastosowany przestawny kolektor dolotowy.On zmienia przeplyw powietrza do cylindrow w zaleznosci od obrotow silnika i wlasnie ta 9 i ta 2 tym steruje(pneumatycznie),a daje to tyle ze przy malej predkosci obrotowej jest dluga droga przeplywu powietrza i wytwarza sie rezonans i jest wtedy dobre napelnianie cylindrow i duzy...
Czy ważne jest aby po przeczyszczeniu potencjometra przepustnicy przykręcić go dokładnie tak samo. Czy niewielkie przesunięcie może wpłynąć na poprawną pracę silnika ?
Jeśli to auto jest na wtrysku to stawiam na pękniętą membranę regulatora ciśnienia paliwa . Mało danych o typie silnika
Witam.Panowie w jaki sposób prawidłowo ustawić potencjometr przepustnicy.Z góry dziękuję za wszelaką pomoc.Pozdrawiam
co to jest adaptacja przepustnicy ?
Adaptację to się robi ale przepustnicy w silnikach benzynowych..
witam , czy ktoś wie jak ustawić czujnik położenia przepustnicy w vw passat 1.8 benzyna 90 r. jednopunkt . czujnik 4 pinowy. wymieniłem cały czujnik z korpusem przepustnicy a silnik nie pracuje tak jak powinien . pomocy.
A kodowania jakich sterowników pozmieniałeś ?? czy robiłeś adaptacje przepustnicy ??
Może pomoże wyczyszczenie przepustnicy, jeśli nie ma nieszczelności.
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
wysuszenie kompa i adaptacja przepustnicy pomogły
Jakieś szczegóły? Z tego co wiem w tym silniku nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy...
...Z tego co wiem krokowiec w tym aucie jest razem z przepustnicą i jego czyszczenie polega na wymianie przepustnicy najczęściej.. No i wiesz już wszystko w temacie. Kiedyś trzeba co nieco wymienić a nie tylko czyścić. I nie chodzi tu o podstawienie używki w gorszym stanie niż obecna. No i to auto ma przepustnicę na linkę, jeździłem paskiem z takim...
sprawdź czy przy nie naciśniętym pedale gazu załącza się czujnik zamkniętej przepustnicy, jest to element przy czujniku położenia przepustnicy taki pstryczek, przy całkowicie zamkniętej przepustnicy powinie pstryknąć, jak sterownik nie wyczuję tego sygnału, to właśnie tak ci może się dziać z obrotami Dodano po 6 jaki to silnik czy RP(90KM) czy PB(112KM)...
Witam. Samochód Passat B5FL 2.0 20 v 130 km silnik ALT. Ostatnio zgasł mi samochód na mrozie i nie było wolnych obrotów. Po odpaleniu przy dodaniu hgazu samochód normalnie pracował, po puszczeniu pedału gazu gasł. Wyskoczył błąd: 17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction Rozgrzałem auto i samochód odzyskał wolne obroty. Jednak coś słychać w przepustnicy,...
wkładasz blaszkę między egr a dolot tak aby zablokowac dostep spalin do silnika. w tdi jest to łatwe do zrobienia, spaliny ida ta rurka od dołu przepustnicy gszącej
Adaptacja przepustnicy zrobiona była?
Zobacz w blokach pomiarowych czujnik temperatury. Nastawy przepustnicy tez warto zrobic. Przeplywka tez moze byc przyczyna. Jak zacznie wchodzic na obroty to odepnij przeplywke i zobacz czy spadnie z obrotow.
A zagladl ktos jak wyglada komora przepustnicy?? Pozdr.
Do wymiany masz reduktor gazu , zalewa ci silnik. Pal na otwartej przepustnicy.
Ale ten błąd wystąpił tylko raz i było to 6 lat temu... Skasuj ten błąd i zobacz co się będzie działo, pewnie lampka się zapali ponownie ale tego błędu już nie będzie. Jak podasz kod silnika to może ktoś coś doradzi.
Przed usunięciem immo było tak samo? Sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza i stan przepustnicy.
Jeszcze raz ktoś nazwie ten element silnikiem krokowym,a pożegna się z tym forum!!! To jest V60- człon nastawczy przepustnicy.
8 pin przewód fioletowy jest? Jeżeli jest to jakie napięcie na nim po włączeniu zapłonu i później w trakcie pracy silnika
Nikt tu nie jest wróżką, więc napisz proszę jaki passat, który rok produkcji, jaki silnik, jakie oznaczenia silnika?
Pracowałem w serwisie Fiata. Zakładaliśmy gaz. Rzeczywiście chodzi tu o emulator. Co jakiś czas przyjeżdżał samochód z nierówno pracującym silnikiem. Wykasowanie błędów pomagało, ale nie pojawiały się one od razu po przełączeniu na gaz. To była kwestia kasy, jaką klient dysponował i to mu sie montowało. Oczywiście klient miał świadomość tego, co kupuje....
Problem ustąpił po przeczyszczeniu przepustnicy i regulacji silniczka krokowego.Pozdrawiam.:D
Ja bym tam się skupił jednak na przewodach i świecach. To że są nowe, nie znaczy że nie mogą być miernej jakości. To jedno. Drugie - są tam trzy nieprzyjemne dolegliwości - moduł przepustnicy zintegrowanej z nastawnikiem i czujnikiem TPS, siłownik przestawiacza rozrządu oraz zaworek odsysania odmy. Dwa pierwsze z reguły generują błędy w przypadku usterki,...
możesz zacząć od dokładnego wymycia przepustnicy
Naljepiej podłączyć komputer i sprawdzić czujnik temperatury silnika i całą resztę. Podejrzany serwomotor przepustnicy.
Może czyszczenie i adaptacja przepustnicy wystarczy.
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
Ciekawe jak można wymienić coś czego nie ma ? A obroty jak podkręcasz, jeśli można wiedzieć ?, jak śrubą zderzakową przepustnicy, to gratuluję
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
Witam. Mam Passata B5FL 2005 rok 2.0 TDI silnik BGW, mam problem z odpalaniem rano, na pałkę zapali. Świece żarowe sprawdzone, pompowtryski ok, czujnik temperatury ok, rano nie pali. Na kompie wyszła przepustnica awaria, czy przez przepustnicę nie odpala?
Póki co to nie ma szarpania. Dzisiaj sprawdzałem błędy. 520 sporadycznie na nowym przepływomierzu I drugi błąd przepustnicy zwarcie masy Przepustnica jest czysta bez nagarów Sonda bez błędów.
Witam, mam problem jak odpalam auto to mam niskie obroty (ok 500) a jak sie rozgrzeje silnik to potrafi (nie zawse) falować obrotami od 500 -1500 na warsztacie powiedzieli że to czujnik położenia przepustnicy tylko jest problem skąd to kupić bo nowe to ok. 1000zł jak mi powiedzieli i czy to dobra diagnoza. Rurki gumowe sprawdzone od podciśnienia (jedna...
Gazownicy wpinają się w TPS (czujnik położenia przepustnicy) i tam bym szukał problemu
Problem na zimnym silniku. Po dluzszym postoju (2-3 godziny) odpalam silnik, auto trzyma jakieś 1100 obr przez około 30-40 sek. Obroty spadają na około 800 i zaczyna telepać silnikiem. Wyłączam zapłon włączam ponownie silnik - obroty idą na około 1100 ponownie spadają na 800 i juz silnik pracuje normalnie. Na vagu zero błędów, adaptacja przepustnicy...
Spróbuj wyczyścić przepustnicę i następnie zrób adaptację przepustnicy.
Adaptacja przepustnicy - wtedy gdy przejdzie to powinno być ok. Można sprawdzić TPS w blokach pomiarowych.
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Silnik 2E? Przy przepustnicy od strony grodzi. Wtyczka 3 pinowa
Ja pierdziele, u mnie chyba jest to samo, w numerze przepustnicy nie ma literki G na końcu a w moim silniku powinna być, zamówiłem używkę sprawną, zobaczymy czy będzie OK
czujnik polozenia przepustnicy jest przy kolektorze dolotowym w miejscu łączenia sie kolektora z gumowa rurą od przepływomierza i filtra powietrza.Znajduje sie na tej samej osi co os sterowania przepustnica ale u dolu.Jezeli to jest automat to powinny byc do niego wpiete 2 kostki po 3 przewody. Jedna kostka troche krótsza od silnika ma 3 piny druga...
Auto odpaliło,ale nie reaguje na gaz nie można adoptować przepustnicy
2e i nastawnik przepustnicy - pomysl co piszesz
Przepustnicy i lub okablowanie uszkodzone. Sprawdź najpierw okablowanie. Schemat masz.
Notlauf? Kierownice turbiny się zapiekły? Podaj kod silnika, zawsze to będzie łatwiej
Zacznij od wymiany filtra powietrza, wyczyszczenia przepustnicy i układu dolotowego powietrza.
Ale kocopoły "tak adoptuje się przepustnicę",w tym silniku vag 01 silnik 04 nastawy podstawowe kanał098 i trwa adaptacj przepustnicy 4 sek, ściągać kleme -to pomaga w oplu 92r, a nie w passacie. A co do problemu stawiam na przepływomierz Pozdrawiam Artur
Pewnie coś nie tak z mieszanką, może być uszkodzony zawór rozgrzewania silnika albo rozdielacz paliwa/przepływomierz. Zobacz czy jak podniesiesz trochę wolne obroty (śruba na przepustnicy) to się stabilizują (mniej pływają).
Gdyby było lewe powietrze to silnik by chodził zawsze na wyższych obrotach.Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzić adaptacje przepustnicy.
Spróbuj wkręcić śrubę kanału obejściowego przepustnicy, tą mosiężną z przodu
GregSid tam nie ma krokowego tylko nastawnik przepustnicy. proponuje wyregulować włącznik biegu jałowego.
Regulator położenia przepustnicy to poprawna nazwa tego twojego "silnika krokowego".
Nie pociesze cię ale powiem ze kolega ma to samo w passatce rok 92 2,0 automat, zdiagnozowali uszkodzony silnik krokowy przepustnicy tak twierdzi ale narazie jeszcze jezdzi.
Zamykam temat, jak pisałem: "Uszkodzony okazał się potencjometr przepustnicy autko chodzi jak nowe" Pozdrawiam wszystkich.
to jest by-pass przepustnicy od biedy można nazawać to dyszą a ten monowtrysk ( Rafid ) to mono-jetronic i tam prawdopodobnie będzie problem z silnikiem przepustnicy trza by sprawdzić jak on sie zachowuje
linka jest w porządku , odbija też w porządku przyczyna leży pewnie gdzieś w układzie elektroniki tylko gdzie ? To wygląda jak by jakiś czujnik dawał sygnał przepustnicy żeby podniosła obroty ... Czy w tym silniku po wymianie przepustnicy robi się adaptacje ?(czytałem opinie że tak że nie że może )
Sprawdź stan przewodów przy czujniku położenia przepustnicy, w B3 to standard że pękają.
Jakie są dokładnie objawy tych cudów? Do sprawdzenia czujnik temperatury (sygnał na komputer nie na zegar). Czujnik położenia przepustnicy oraz sonda lambda. Analiza spalin też nie zaszkodzi. Jaki typ silnika?
ale kontrolka dalej migała. Błędów żadnych, Żłe zdiagnozowane auto. Błędy w silniku czytałeś? parametry pracy silnika? ESP zacznie migać, jeśli sterownik silnika, nie ma pełnej kontroli nad silnikiem. Często przyczyną jest...przepływomierz.
Panowie, przyjzalem sie przepustnicy w momencie falowania(tylko przy rozgrzanym silniku). Linka z tym cięgnem podczas falowania porusza sie. Czy wiec wine ponosi przepustnica? czyszczenie i adaptacja wystarczy? Vag wywali jakis blad jesli przepustnica powoduje falowanie?
ja mam passata b4 1994 rok z silnikiem 1.8 na jednopunktowym wtrysku kod silnika to ABS. mam w aucie linke od gazu i we wtrysku jest silniczek krokowy (potencjometr przepustnicy). to w moim aucie jest problem z tempomatem czy wystarczy tylko zmienic dzwignie od kierunkowskazu i odblokować taką funkcje w komputerze?
Pierwszy błąd to prawdopodobnie Uszkodzony ECM a drugi to sprawdzenie ustawienia rozrządu i kąta synchronizacji.Możesz sprawdzić przepustnicę ale w tym, silniku drive by wire to niedorzeczność.
Korpus przepustnicy, wtrysk pojedynczy Bosch (monojetronic, monomotronic), podejdzie z jakiegoś fiata (Tipo/Tempra 1,4 1,6, Brava 1,4) polonez caro plus, VW Golf/polo/ Passat B3 (kod silnika RP, AAM) bądź PSA (patrz na średnicę gardzieli)
Nie wiem jak w tym modelu silnika ale zazwyczaj ten cienki wężyk jest podpięty do kolektora ssącego - taki by-pass dla przepustnicy.
Gaśnie po okolo 2-3 sekundach od zaslepienia przepustnicy, dziwne jest tez to, ze chwile po zgaszeniu silnika w przewodzie podcisnieniowym do serwa nie ma juz podcisnienia. W jaki sposob mozna sprawdzic to serwo? Vag w kanale dotyczącym hamulcow pokazuje ok 210mbar.
jeżeli wysokie obroty są cyklicznie to lewe powietrze (dostawanie się powietrza pod przepustnica) , jeżeli raz na jakiś czas to przeczyszczenie przepustnicy powinno pomóc Czyszczenie przepustnicy w jednopunkcie lub gaźniku, z czego niby?
Dlaczego wrzuciłeś fotkę sterownika od Audi silnik 2.0 ABT? chyba czujnik jest w miarę ustawiony Chyba nie powiesz że nie wiesz jak tam się prawidłowo TPS ustawia? Ma być 0,2-0,25V na 2 pinie przy całkowicie zamkniętej przepustnicy.
O ile tylko regulacja, odłączyć akumulator np. na noc. Przy zimnym silniku uruchomić go bez wciskania pedału gazu i pozwolić aby się silnik zagrzał do temperatury aż się otworzy termostat. Wyłączyć zapłon, programowanie zakończone. Są także inne sposoby, ale ten jest najprostszy.
Po pierwsze,to wygląda na zbieg okoliczności jak wyżej. O cewce już też stało napisane.Można ja naprawiać doraźnie,ale to ma być rzeczywiście doraźne. Wszystkie przewody należy też doraźnie umyć w czymś tustym,nawet odrdzewiaczem,ale docelowo trzeba wymienić. Masz lpg,co już samego faktu jego posiadania domaga się zmniejszenia szczeliny powietrznej...
Witam! O ile dobrze pamiętam w tym silniku jest stycznik z trzema pinami: masa. styk zamkniętej przepustnicy i styk pełnego otwarcia. Za pomocą omomierza można ustalić jak podłączyć który pin. Piszesz, że był tam podłączony przewód z instalacji gazowej, ale chyba nie do stycznika a do potencjometru przepustnicy (ale te były tylko w autach z automatem).
W tej chwili nie pamiętam na której pozycji znajduje się pomiar podciśnienia ale to możesz sam znaleźć będzie wiadomo bo dla zamkniętej przepustnicy będziesz miał małe wartośći (na pracującym silniku) a dla otwartej albo na zgaszonym silniku ciśnienie atmosferyczne czyli coś około 1000. A w tryb diagnostyczny wchodzisz następująco: 1. przekręcasz kluczyk,...
Auto jak w temacie, silnik ADR 1,8 20V. Chciałem przeprowadzić kalibracje przepustnicy ale muszę znac numer bloku. Może ktoś się z tym zetknoł. Program diagnostyczny to Delta Scan 5.0
Dokładnie tak. tylko uważaj gdybyś sam się za to zabierał bo jest trochę odkręcania innych elementów żeby ją zdemontować. Z tyłu na niej jest też czujnik potencjimetryczny który nadaje informacj o położeniu przepustnicy do jednostki sterującej. Pozdr.J.
Wyczyść i zrób adaptację np VCDS, jak nie pomoże to podmień na inną przepustnicę.
Rozumiem, że dwa pierwsze okienka to wyniki odczytane dla obu potencjometrów (silniczka od obrotów jałowych, linki gazu)? Z tego co pamiętam w starszych sterownikach podawane były tam dwa napięcia. Wynikało by z tego, że sterownik widzi oba potencjometry. Nie mam już pomysłów, nie wiem czy podejrzewać przepustnicę czy sterownik. Może dla silnika AQY...
1.Zobacz czy na przepustnicy jest benzyna w czasie pracy na gazie. Lub 2. Wyciągnij bezpiecznik pompki paliwa Lub 3.Odłącz wtryskiwacz Lub
Sprawdź podstawę wtrysku, potencjometr przepustnicy i jeśli masz możliwość podmień aparat zapłonowy. Mnie tak szkolił w Passacie z tym samym silnikiem "umierający" czujnik Halla. 11 litrów na trasie to trochę dużo. Mnie Passat palił niecałe 10 na trasie a 12 w mieście, no ale może "masz cięższą nogę" ;). Sprawdzenie, ew dołożenie masy na silnik to też...
Podejdzie ci z : -passat B3 1,8 kod silnika RP -fiat tipo/tempra 1,4 Przełożysz tylko pamięć. Przy fiatowskim nie będzie kontrolki silnika.
Witam. Mam taki problem ze swoim Passatem. Otóż, gdy się trochę rozgrzeje (ok. 40 stopni) zaczynają wariować obroty. Trzymając jednakowo pedał gazu na 3000rpm spada na 1500rpm i potem znowu wskakuje na 3000 na wolnych czasami gaśnie. Podczas jazdy szarpie nie da się jechać. Podłączałem Passata pod komputer to wyskoczyły dwa błędy: czujnik Halla - słaby...
Czym to czytałeś. W standardzie błędów OBD2 błędy od ABS są niższe 006XX. błądy znaczą 01240 Breather Valve in Throttle Valve Positioning Actuator (N117) Zawór oddychający pozycji przepustnicy – N117 01119 Gear Recognition Signal Sygnał pozycji transmisji – zasięgu biegów Tylko tyle że to błędy chyba silnika, czy w tym warsztacie łączyli...
witam wszystkich , ja mam taki same objawy jak ty Kubus05 tylko że ja mam silnik 1,8 ABS , wymieniłem już świece,palec, kopułke,filtr powietrza zastanawiam sie czy niewymienić potencjpmetru przepustnicy
Witam. Stawiam na zestyk biegu jałowego który jest w silniczku reg przepustnicy, jeżeli na biegu jałowym nie ma na wyjściu masy albo jest nie pełna to właśnie w ten sposób reaguje silnik...
Sonda musi chodzić od 0,0 do 0,9 nie może stać,silnik krokowy styk biegu jałowego ,potencjometr przepustnicy,uszkodzony zawór taktujący odpowietrzenie zbiornika paliwa,odpowietrzenie zbiornika paliwa żle podłączone.
Witam Niestety za pało szczegułów podałeś na temat samego silnika. Ale proponuje zaczać od wymiany filtra paliwa i oczyszczeniu przepustnicy i zaworu wolnych obrotów z nagaru.
Błąd p0341 przestawiony rozrząd Niekoniecznie, przestawiony rozrząd to P0008 -P0012 i tym podobne. Poza tym, tak jak pisze kolega piotrekwoj1, kasowanie i testy. Błąd przepustnicy i modułu wentylatorów to częsty przypadek w VW. Zwarcie w przepustnicy pali bezpiecznik, który, w niektórych modelach, odpowiedzialny jest również za zasilanie modułu wentylatorów....
Silnik krokowy słuzy do regulacji wolnych obrotów reguluje dopływ powietrza do przepustnicy pewnie się zawiesza można sprubować go wyczyścić powinno pomóc
Pompa się nie otwiera ???? Co za interesujące stwierdzenie. Zanim zaczniemy "naprawiać" i regulować pompę to napisz co to był za test tego diagnosty i jakim komputerem to robił. Jeśli tak jest ,że silnik nie otwiera do końca przepustnicy ( bo chyba bardziej o to chodzi ) to może uszkodzony jest czujnik pedału ???. Wiecej szczegółow proszę !!! P.S rozumiem...
a więc tak ciśnienia na wszystkich garkach po ok 10 bar, nie widać jakiś mega odchyleń, ale na komuterze pojawiło się trochę błędów: 515 - - - - - 0203 Czujnik HALL'a obrotów silnika CKP (G40) lub jego obwód -to chyba normalne na zgaszonym silniku 1252 - - - - - 04E4 Wtryskiwacz cylindra 4 (N33) > przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz 282 - - - - - 011A...
Wyczyść przepustnice i silnik krokowy
Kolektora nie trzeba wyjmować, ja wyjąłem bo szukałem przyczyny. ten zawór znajduje się przy przepustnicy , są dwa identyczne .Nie powinieneś miec problemu ze znalezieniem i wymianą. Ja mam aktualnie dysze 2.2. A cz na dyszach 2.0 nie jest za słaby?
potencjometr przepustnicy passat wtyczka przepustnicy passat passat adaptacja przepustnicy
zasilanie konwertera multiswitcha dekodowanie pliku wygłuszanie pomieszczeń
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Jak sprawdzić wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej? Kasowanie trybu awaryjnego w silniku Mercury 115