Pisk głośniejszy od samego silnika i co nie słyszysz skąd ?
Mierz napięcie na przekaźniku. Jak będzie dobre to idź po przewodzie i kostkach i szukaj słabego styku.
Pomiar ciśnienia na zasilaniu pompy wysokiego ciśnienia dużo wyjaśni.
Tak powinno być.
Opon nie wymieniał? ;)
https://obrazki.elektroda.pl/5635914200_... Tutaj masz zdjęcie (znalezione w necie). Element z zaznaczonym nr 1
Sprawdź opór 2 i 3 pin ma byc od 12 do 20 omów na 3 pinie po zapłonie ma być 12 V. Częsta przyczyna spadku mocy są te czujniki.
W passatach b5 pl najczęsciej pęka łącznik gumowy między rurą plastikową od ic a kolektorem ssącym.Ucieka tam powietrze i to najczęściej od dołu łącznika.
Witam Sprawdź katalizator.
Jeśli to Passat, to proponuję sprawdzić, czy sterownik silnika pochodzi z Volkswagena, bo wygląda na to, że silnik pochodzi z Audi A4 i taka jest różnica pomiędzy tymi markami, że silnik AVF w Audi ma sprężarkę sterowaną wewnętrznie zaworkiem, a w Passacie była montowana ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
przepustnica padła diagnoze trzeba vagiem sprawdzic
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
zrob komplet logow dynamicznych 001/003/004/008/010/011 .... poza tym przeszukaj caly dolot i podcisnienia .. moze gdzies jest nieszczelnosc ...
Przy nieodpowiedniej mieszance i nie odpowiednim ujściu spalin może pokazywać błąd sądy lambda. Dlaczego? Przypchany tłumik, katalizator - mogą być identyczne objawy. Sprawdź ten przepływomierz - jak jest kiepski - też mogą być takie objawy.
Przewód jest zbyt elastyczny . Auto ma założony przy przepływomierzu mikser ,który powoduje wzrost podciśniena w w/w przewodzie . Miałem taką samą usterkę , a zaradziłem temu w bardzo prosty sposób włożyłem do środka sprężynę o średnicy nie wiele większej niż jest przewód.
śniedzieje wtyczka(wtyk diodowy 6cio czy ośmio pinowy nie pamietam dokładnie)przez nią idzie kilka inforacji do komputera.wtyczka znajduje sie na skrzyni od góry,okrągła czarna wtyczka i kabelek.
Najprawdopodobniej oberwał przepływomierz powietrza,taka skrzynka na przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a kolektotrem ssącym.Trzeba sprawdzić czy wewnetrzna klapka sie nie zacina i czy nie ma jakiś nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem i czy obudowa samego przepływomierza nie jest gdzieś pęknięta. Jeśli nie to raczej przepływomierz...
Po za tym nie ufam minerałom. Dla mnie nie jest to olej. Wielki fachowiec wyraził swoje zdanie. Bladego pojęcia nie masz o budowie silników z tego co widzę. Rozbierz i napraw zawór EGR gdyż on też może puszczać olej. Bardzo chętnie się dowiem, w jakiż sposób on to może robić. Czekam na informację. Sprawdź odmę olejową. Jak się sprawdza odmę w tym silniku?...
Ten twój mechanik to chyba złotym roycem jeździ przy takich cenach. Tak lekko licząc, to stawkę za godzinę pracy ma chyba 600zl
chwilowy spadek ciśnienia paliwa - jakiego na listwie czy z pompy wstępnej ze zbiornika ?
Zrób logi dynamiczne.
Prośba o pomoc w odczycie logów Passat B5FL – stracił moc, logi VCDS.
Roznie bywa zaleznie od uszkodzenia często tez jest problem na ciepłym oraz spadek mocy .
Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny?? Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS. Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki...
No niezły syfilizm
kamyk9988 , i poradziłeś sobie z problemem? Pozdr.
Włącza się ochrona przed rozładowaniem akumulatora. I teraz dwie opcje albo aku słaby albo gdzieś na zasilaniu sterownika webasto jest spadek napięcia. Fajnie byłoby podejrzeć napięcia zasilania w blokach pomiarowych modułu webasto i porównać z tym na akumulatorze.
temat do zamknięcia zapchany był przewód podciśnieniowy który idzie do sterownika :)
jeśli spadek wskazówki jest gwałtowny to z całą pewnością nie jest to termostat
Pierwsze próby na słabym akumulatorze , spadek napięcia w czasie kręcenia poniżej 9 V , wtedy elektronika wariuje. Sprawdzaj napiecie w czasie trudności z odpalaniem.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
dokładnie, ale tylko jak zdejmiesz klemy, to niewielkie obciążenie powoduje mu taki minimalny spadek napięcia Nie rozumiem twojej wypowiedzi. Przy zdjętych klemach, nowy akumulator trzyma 12,9V przez kilka dni. Jeżeli nie trzyma to oznacza spore samorozładowanie, charakterystyczne dla kilkuletnich akumulatorów. Sprawdzałem kilka lat temu nową Centrę...
jesli auto wczesniej dobrze chodzilo i roblem stal sie nagle i zostal zalozony nowy rozrusznik i problem sie powtarza to ja bym lap do zaplonu nie pchal. Sprawdz spadek napiecia po przekreceniu kluczyka i szukaj problemu w kablach. jaki samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-)...
Mam podobny problem. Przy zimnym silniku wszystko działa idealnie. Gdy się już trochę nagrzeje albo zapale na ciepłym silniku pojawia się problem. Szczególnie w czasie wolnej jazdy (np. na parkingu). Gdy na luzie samochód toczy się powoli to obroty są w normie, ale gdy się zatrzymam to spadają do 300 rpm (gdy wtedy wyłączę światła wzrastają do nawet...
Witam, mam ten sam problem w moim passacie. również mam 1.9tdi 130ps, rok 2002. Zmieniałem wczoraj olej i wszystkie filtry. Po wymianie auto nie ma mocy do ok 2,3tys obr. Sprawdzałem wszystkie wężyki od podciśnienia, czy przypadkiem jakiś sie nie wypiął, ale wszystkie podpięte. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Kolega podpowiadał o zaworku przy turbinie....
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Proponuję dokonać fachowej diagnostyki, bez tego, powstanie 1000 teorii.
Witaj autorze tego postu. W twoim autku przepływka zachowuje sie prawidłowo,wcale nie musi na biegu jałowym wartość powietrza być na poziomie 800mg(przy max obr).Kolega który pracuje w serwisie napewno wie że procedura sprawdzania przepływomierzy polega na obciążeniu silnika gdy jest nagrzany(80st min) i rozpędzeniu auta na 3 ,4 biegu ,pedał gazu 100%...
Na początek podaj co to za silnik VP czy PD, sprawdź szczelność dolotu i IC bo wygląda na "mega dziurę w dolocie". Zacznij od rury wyjściowej z turbo. Wrzuć jakieś logi to będzie coś widać.
Problem rozwiązany. Wymontowałem alternator, wyczyściłem, wymieniłem komutator, łożyska i jak na razie balanga. Jest 14.4 bez obciążenia a jak włączę wszystko co tylko jest w aucie to spada do 13.8(ale to tylko w celu spr.) Dziękuję.
Witam problem rozwiązany Założyłem regulator że starego alternatora( jakiś zamiennik kupiony rok temu ) oraz element do którego jest przykrecany cienki przewód wzbudzenia ( ukreciłem śrubę) Teraz napiecie po odpaleniu 14.44- stabilne z włączonym wentylatorem na 3/4 prędkości Po włączeniu świateł + radio i subwoofer 14.39 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post kilka tygodni temu w moim passacie b5 1,9 tdi 110 KM AFN był wymieniany rozrząd i od tego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy , turbina stawała bardzo późno więc oddałem ją do czyszczeia ale niestety to niewiele pomogło , po wymianie przepływki i czyszczeniu gruszki turbiny jest lepiej ale nie tak samo...
Witam Oto co udało mi się zdobyć załączam Pozdrowienia
Jakieś błędy są?
Wiązka w przelotce ,mikrostyk i KONTROLKA do sprawdzenia zasilania.
Na dolnym kole pasowym masz początki "obcięcia klina",typowe dla tych silników.... (niestety)...
Witam. Niestety nikt nie pomógł i jeszcze nic nie robiłem. Mam na uwadze turbinę oraz EGR i kolektor ssący oraz pompowtryski( oringi i ew.czyszczenie-płukanie). jak coś pokombinujesz daj znać.Pozdrawiam.
ja mam ten sam problem. Na autostradzie dochodzi do 140km następnie odczuwam jakby wyłączenie turbo i mimo wciśniętego gazu w podłogę auto nie przyspiesza. Dopiero lekkie odjęcie gazu i ponowne wciśnięcie eliminuje problem ale ponownie do 140km i tak w kółko. Na drogach krajowych zdarza się tak na 3,4 i 5 biegu. Przeczyściłem zawór EGR, wszystko ładnie...
spadek passat spadek obrotów passat spadek obrót passat
bateria laptop compaq scenic biegów manual temperatura zewnętrzna jumper
Elektroliza wody – produkcja wodoru, technologie PEM, AWE, SOEC, bezpieczeństwo, wydajność Toshiba 40L2433D Universal Remote Codes: 1508, 1311, 10156, 516, Vestel IR Setup