W tym aucie ECU steruje wentylatorem.
Jeżeli to klima to wentylatorem steruje moduł przy podłużnicy ,jeżeli klimatronik to inna bajka.
Kondziu wie lepiej,zasilający czy sterujący jeden c..
Podłącz miernik pod kostkę wentylatora - czy wskazuje napięcie po włączaniu klimy? Jeśli nie sprawdź, bezpiecznik, przekaźnik. Sprawdź po wyjęciu przekaźnika czy dochodzi do niego sygnał sterujący np. po właczeniu klimy. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu...
panel klimatronika bezpośrednio steruje sprzęgłem
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
grala1 napisał: z dużego wychodzi wtyczka na mały wentylator. Wnioskuje, że tu jest problem i jak podciągnę sobie dodatkową wiązkę od dużego to wystarczy? Możesz sprawdzić podpinając żarówkę zamiast małego wentylatora czy "duży" steruje małym. Ale z doświadczenia Ci powiem że to darmowa robota. Uszkodzenie będzie w sterowaniu małym wentylatorem.
musisz zdawac sobie sprawe z tego że te moduły sterujące zabudowane w wiekszym wentylatorze padają bardzo czesto i to że były wymieniane rok temu wcale nie swiadczy że są dobre
Czytam jak najbardziej. Dlaczego nie czytasz o co pytam? " jaki jest zakres napięcia sterującego wentylatorem"
Przecież to climatronic , on samoczynnie steruje mocą wentylatora na podstawie danych z czujników temp wewnątrz czy nasłonecznienia. Moim zdaniem takie zachowanie jest prawidłowe.
Niestety wiąże się to ze ściągnięciem deski rozdzielczej.Pod nią zamontowany jest zespół obudowy nagrzewnicy.Proponuję odchylenie deski bez demontażu instalacji elektrycznej-jest to możliwe.Pozdrawiam rocaria(at)o2.pl
B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki. Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
Witam otóż dzisiaj rano odpaliłem swojego passata od razu włączyłem nawiew, niestety nie zadziałał, zostawiłem więc na poziomie 2 i wysiadłem skrobać. Wsiadajac spowrotem nadmuch zaczął działać. Wracając po przejechaniu 100km, nawiew nagle przestał dawać jakiekolwiek powietrze. Co to może byc ? Dodam ze przełącznik cieple/zimne działa, po prostu slychac...
Witam, mam od niedawna passata 2.0 gt '91 w automacie i taki problem,ze gdy nastepuje w samochodzie pobor pradu,np: zapalenie sie swiatelka przy otwarciu drzwi, lub nacisniecei pedalu hamulca i zapalenie sie swiatel stopu(przy wyl silniku) lub wl dmuchawy , albo kierunkowskazow,itp wtedy wlaczaja sie wycieraczki i chodza ok 5 razy. Problem 2: wentylator...
Witam, mam problem z klimatyzacją, była sprawna 2 tygodnie po uzupełnieniu gazu az do wczoraj. Po odpaleniu i załączeniu klimatyzacji nie włącza się wentylator klimatyzacji. Bylem u znajomego który posprawdzał przekaźniki, bezpieczniki i są sprawne, opornica też jest dobra. Sprężarka jest sprawna - chłodzi. Dlaczego nie chce załączyć sie wentylator...
Witam mam problem z wentylatorem klimatyzacji w vw passacie b5 130 km. Wymienilem juz szczotki sprawdzilem bezpieczniki i przekazniki wszystko jest ok czujnik cisnienia tez dziala .Jednynie czego nie moge sprawdzic to opronicy ,moje pytanie jest czy mozna jakos ominac opornice zeby sprawdzic czy wentylator sie zalaczy na pierwszym biegu ,bo drugi bieg...
Witam Posiadam passata b3 2.0 115KM 1992r wersja z klimatyzacja manualną, mam problem z nadmuchem powietrza, opornica jest sprawna, zmieniłem cały panel sterowania nawiewami a problem polega na tym że nieraz wentylator nie działa brakuje zasilania i zastanawiałem się jaka może być przyczyna zaistniałej sytuacji, dodam że w momencie gdy wentylator nie...
Witam czy do wymiany wentylatora ( podwójny, jeden z silnikiem drugi na pasku do niego) trzeba rozbierać cały przód auta czy jest inny sposób? Rozbieranie od przodu wiąże się z rozhermetyzowaniem układu klimatyzacji ( a to kosztuje) I z usterki wentylatora ( chodzi bardzo głośno) robi siękosztowna naprawa.... Pozdr.J.
Witam mam auto jak w temacie Passat B5 z 1997 r. problem mam taki iż od włączenia samochodu chodzą obydwa wentylatory nawet jak włączam po całej nocy i silnik jest zimny. Co może być powodem tego że wentylatory działają non stop bez przerwy?
Poszukuje schematu do w\w auta. Mam problem z wentylatorami chlodnicy, najprawdopodobnej mam upalony czujnik, ale mam jeszcze takie pytanie, w tym samochodzie jest silnik wentylatora z dwoma biuegami, nigdy nie widzalem zeby wlaczal sie na drugi bieg zawsze powoli sie krecil, czy to jest przyczyna upalonego czujnika, czy moze coś innego, silnik chodzi...
bezpiecznik został od razu sprawdzony jest ok nawiew nie uruchamia się na żadnej z pozycji pokrętła brak napięcia w kostce od silniczka sprawdzane było probówka [/center]
Witam szanownych forumowiczów. Mam problem ze zlokalizowaniem uszkodzenia powodującego niezałączanie wentylatora po włączeniu klimy. Sprawdziłem sam wentylator-jest dobry, sterownie z ECU również ok-przy teście załącza przekaźnik, do przekaźnika dochodzi zasilanie i jest przekazywane dalej, bezpieczniki ok. Czy w tym modelu jest jakiś zastaw przekaźników...
Witam temat zakładam ponownie z racji ze poprzedni wylądował w koszu dzięki uprzejmości Motronic http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Temat został uznany jako zbyt banalny aby rozstrzygać go na forum ale niestety nie jest on taki banalny dla mnie. Od wczoraj doszukałem się schematu odpowiadającego mojej instalacji climatronic-a...
Witam.Mam problem z wentylatorem Klimy,po właczeniu zapłonu cały czas się kreci na 2 biegu bo strasznie hałasuje,Klima manualna i jest wyłaczona.Sprawdzilem przekaźniki ale po wyjeciu wiatrak nadal się krecił.Pomogło dopiero odpięcie wtyczki obok zbiorcznika od płynu wspomagania.Wyczytałem że może to być "termowlacznik wentylatora klimatyzacji" albo...
Witam mam znów dziwny problem z elektryką ostatnio nie wiem nawet w jaki sposób przestała mi działać klima. Działa mi tylko na 1. Jeśli włącze 2,3 i 4 bieg na wyłączniku dmuchawy (nawiew w kabinie) - to się wyłącza (gasną nawet kontrolki załączenia jej). Może ktoś miał już podobny problem?
Mam pytania : 1.Czy ktoś z obecnych na forum wymieniał wentylatorek zasysający powietrze z kabiny na czujnik temperatury w tablicy regulatora Climatronic? Mój zacina się i mocno wyje. 2.Posiadam drugi kompletny regulator. Czy mogę swobodnie bez powtórnego programowania VAGIEM dokonać jego zamiany? Jak najlepiej to wykonać?
Witam. Pacjent Passat B5 1.8 benzyna. Nie załącza się wentylator od klimatyzacji. Sprawdzałem złączkę koło zbiorniczka z płynem hamulcowym i prąd nie dochodzi. Gdzie dalej szukać? Po podłączeniu na krótko wentylator działa...
Witam. Problem w moim pasku jest taki że nie włącza się wentylator chłodnicy i nie umię zlokalizować przyczyny. Próbowałem złączyć go na krótko ale w kostce która wchodzi do czujnika na chłodnicy niema wogóle napięcia w żadnym z trzech pinów nie dochodzi prąd. Silnik wentylatora jest dobry bo podłanczałem go osobno i kręci. Kto wie jak temu zaradzić...
Tez jest i wisko, ale mam tez elktryczny wstawiony, kupilem auto i woatrak juz byl, jest podlacony pod normalna fabryczna wtyczke, wiec musi byc cos co nim steruje
I co z tym dodatkowym czujnikiem temperatury? Jak długo digifant musi mieć odłączone zasilanie Czujnik mierzy temp głowicy, jak przekracza 110° to uruchamia na 7 min wentylator przy zgaszonym silniku, steruje tym przekaźnik 31 w skrzynce bezpieczników Digifant ma tylko i wyłącznie zasilanie po stacyjce, to raz, a dwa posiada pamięci eprom (kasowane...
Z pamięci, bo to stare dzieje-problem taki robił dodatkowy przekaźnik pompy paliwa (K142 na schemacie) jak i moduł sterujący wentylatorami. W tym modelu zastosowano schładzanie listwy paliwowej (pompa przetłaczała paliwo) aby nie tworzyły się korki powietrzne. http://obrazki.elektroda.pl/2920196000_1...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
Przecież to niemożliwe (wg twojego opisu). Wentylatory sprawne z testu żarówki świecą, a wentylatory nie pracują, wentylatory mają sumarycznie ponad 300 W, może sterownik went. nie wydala prądowo. Co to znaczy "Po przecięciu na próbę przewodu sterującego z komputera silnika wentylatory kręcą jak szalone", gdzie go przepiąłeś ?
A przypadkiem 8 pin z pieca nie ma iść na zasilanie do panelu? Zauważyłem że panel się podświetla po paru minutach od włączenia webasta można nawet sterować klapami i połączyć się VCDS, wygląda jakby nie było zasilania do sterowania wentylatorem. Pinout. http://www.disco3.co.uk/forum/thermotop-...
Może poprzednikowi padł wentylator albo jego sterowanie - czujnik termiczny przy chłodnicy. Wentylator się włącza? Może czujnik jest od innego modelu. Wówczas może załączać za późno wentylator.
Witam serdecznie . Wielka prośba do znawców tematu,potrzebuję schemat podłączenia Webasta termo Top C/d ale w wersji (łopatologicznej)tz. -Gniazdo 2 pinowe duże czyli -X2 -pin 1 to stały plus z akumulatora - pin 2 to stały minus z akumulatora -Gniazdo 6 pinowe czyli -X1 -pin -1- plus do załączania (podany na chwile) -pin -2-diagnostyka (ale co to znaczy?)...
to ze zaczeły sie obracac w przeciwna str to pewnie wina zasilania znaczy odwrotnie podłaczyłes zamiast + dałes - i tyle a co do wiatrakow ze sie nie kreca skoro sa dobre to sprawdz czy nie sa przetarte czy nie ma przebic, jak nie podlacz i pozginaj przewod lub dobierz sie do silniczka wiatrakow i zobacz czy sie cos nie dzieje... PS nastepnym razem...
Dzieje się tylko na automacie? Spróbuj przestawić na sterowanie ręczne czy będzie tak samo. Sprawdź jeszcze czy czujnk temperatury nie jest zabrudzony (kurzem)
W sprinterze to jest dosyć proste sterowanie ,jedynymi elementami sterowania to są ,termostat umieszczony w centralce od strony nóg pasażera w oryginale dwa żółte przewody ,wyłącznik zawiera styk zwierny i kontrolkę zadziałania ,presostat zabezpieczający sprężarkę (w oryginale dwa piny, natomiast ja zakładam czteropinowy np od starego passata lub sharana...
witam jak podłączyć takie webasto jak w temacie z klimatronikiem VW passat b4 żeby wentylator dmuchał w aucie?? tam jest sterowanie PWM na biegunie ujemnym.. nie chcę czegoś upalić a pewnie jest jakiś sposób proszę o pomoc
Wentylatory maja w sobie sterownik a komunikacja idzie po CAN. Wez VAG-a i daj test elementów wykonawczych. Poszukaj tez na forum bo temat był nie raz opisany i dotyczyc tez Passata 3C
Odłączyłem urządzenie sterujące (chyba sie zresetowało) i przestał chodzić. Zobaczę jak gdzies dalej pojadę co będzie.
Zdjęcie tego czujnika zrobie po południu. A może inaczej, co powoduje w układzie z klimatronikiem, że załącza sie wentylator od klimy. Rusza on automatycznie ze spreżarka, prawda? Czyli na panelu sterowania załączamy klime i z panelu idzie pewnei jakis sygnał na sterowanie przekażników i one dopiero uruchamiaja wentylayor i reszte, tak?? Czy jest jeszcze...
Ja sugerowałbym zastosowanie wentylatora kominowego. Niektóre sterowniki pieców mają w opcji sterowanie takim wentylatorem ale można go włączać ręcznie jak zajdzie potrzeba. Wcześniej jednak sprawdziłbym drożność komina no i czy średnica komina spełnia wymagania producenta pieca. U mnie jest komin fi25 a producent pieca zaleca fi30 dlatego muszę pilnować...
Przynajmniej byś podał kod silnika. Jak masz wiązkę silnikową kompletną z to tam wiele nie ma do roboty. Pedał gazu musisz podciągnąć plus stały jest jeden albo dwa grube przewody, na bezpiecznik przekaźnik świec żarowych i przekaźnik systemowy oraz stałe zasilanie na sterownik. Zasilanie po zapłonie na sterownik. Możesz podłączyć sygnał z czujnika...
Błąd wskazuje na uszkodzenie silniczka sterującego klapką przymykającą napływ świeżego powietrza. Jest ona nad wentylatorem nadmuchu. Sprawdziłeś, czy jest czynnik w układzie?
Ja stawiam na układ sterowania pracą wentylatora chłodnicy i pompy paliwa sterowany czujnikiem przy kolektorze ssącym ,przerabiałem temat w passacie. Prześledź sobie schematy auta i sprawdź czy u ciebie jest taka funkcja a pod maska poznać można po dodatkowym czujniku koło kolektora ssącego
Nic się nie będzie grzało.Ale sam stwarzasz sobie problem.Po co? 3 piny czemu? Sterowanie,wolne obroty,szybkie obroty. Na dodatek latem jeździmy na trybie " auto" więc wentylator od klimy chodzi cały czas. Nie szukaj dziury w całym...
Wyglada mi to na sprawy elektroniczne a nie mechaniczne. Ale moge sie mylic. Zastanwia mnie tylko czemu sprezarka i wentylatory zalaczaja sie tylko w tedy jak wyjme wtyczke A i wloze ja spowrotem. A normalnie to nie wszystko dziala mozna sterowac nawiewem itp ale nie ma chlodnego powietrze wentylatory sie nie wlaczaja i sprezarka tez............
A czy załącza się sprężarka tj. sprzęgło ,bo może nie jest dobre połączenie zasilania sprzęgła sprężarki,tworzy się może przerwa, albo przekażnik od sprężarki,bo do wentylatorów powinny być inne przekażniki,chociaż sterowanie jest raczej razem,ale styki mocy mogą być z różnych źródeł,no i wszystko dookoła tych przekażników.
A szukałeś nad panelem bo w niektórych modelach jest dodatkowy obwód z stałego zasilania sterowany dodatkowym czujnikiem przez przekaźnik który po wyłączeniu silnika włącza wentylator jeżeli temperatura była zbyt wysoka po wyłączeniu zapłonu, kiedy jeszcze pracował wentylator lub temperatura podniosła się po zatrzymaniu silnika.P
Najprawdopodobniej zepsuty jest czujnik temperatury silnika, który steruje pracą wentylatora. Jeśli samochód jest sprowadzony, to bardzo możliwe że zrobiono jakieś uproszczenie w elektryce, a nawet zamontowano inny czujnik np. przy kolektorze wydechowym.
Sam sobie odpowiedziałeś, ten wentylator ma opornicę w środku, ten z 6 pinami, z tego co kojarze to ma dochodzić do niego plus masa i kabel sterujący z klimatronika, jeśli nie masz klimatronika to można pominąć opornicę i podłączyć się pod silnik wentylatora, tylko trzeba go rozebrać i wywalić te opornice z niego.
A na jakiej podstawie wentylator, skoro chodzi? Jeśli już to sterowanie, a to masz jak byk: Sterowanie wentylatora chłodziwa 1 - obwód otwarty lub zwarcie masy - P1672 nawiew ustawiony na HI a w aucie trzeba jeździć w kurtkach Nastawnik klapy regulacji temperatury. strona lewa (V158) - 1809 Silnik nastawczy prawej klapy regulacji temperatury(V159) -...
prawdopodobnie -zresztą możesz kuknąć czy pod wentylatorem wyprowadzenia tej chłodnicy są do klimy-na postoju są mniejsze obroty sprężarki więc wydajnośc spada -niemniej trzeba by sie przyjrzeć czy winę ponosi wetylator ,cos co go steruje,czy też jest mało freonu jeśli to pierwsze to zjawisko niezbyt kożytne bo gdy auto stoi ,wysokie ciśnienie idzie...
Tam powinno być sterowanie pwm.Sprawdź zasilanie żarówką głównej linii 12v(grube kable) bezp. 50A.Jeden cienki kabel chyba czerwono biały to 12v po zapłonie bezp F23 w komorze silnika.Drugi cienki kabel to sterowanie.Al bo siedzi moduł silnika albo ugnity ten cienki kabel.
005746- Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1 P1672-000- przerwa/zwarcie z masą Błąd wywala cały czas nie ważne czy wentylatory są podłączone czy też odłączone Proszę o pomoc bo mi to już ręce opadają Jak na dłoni podana usterka, więc po co wymieniać na pałę części? Czas na miernik i sprawdzenie instalacji.
jak w temacie mój passat '98 ma problem z wentylatorem nawiewu-nie chodzi. Ostatnio szybko wszedłem w zakręt (jak by to miało znaczenie) i przestał działać wentylator. po samodiagnostyce climatronica wyskoczył jedyny błąd: 4F9 którego skasowałem i nic to nie dało. Jak sie dowiedziałem z netu (google i elektroda itp.) to błąd wentylatora albo sterownika...
Wiecej strachu z usterka tej klimy jak to warte. Ogolnie to po odpaleniu klimy po chwili powinien zalaczyc sie wentylator (klimy) W moim przypadku przy podlaczeniu na krotko polecial z niego dym. Ale oczywiscie zeby nie bylo tak latwo polecialo tez sterowanie. Czyli brak napiecia 12 V. W passacie B5 z 1998 roku spalil sie bezpiecznik ( duzych) o wartosci...
ze schematu zamieszczonego w twoim pdf-e na str 6 wynika ze to jest sterownik wentylatora silnika oraz pompy wymuszajacej obieg cieczy chlodzacej na postoju a wczesniej pisales ze to urzadzenie ma sterowac swiecami żarowymi i pompa wtryskowa wiec jest tu chyba jakas niejasnosć napisz jaki tam jest typ spalonego procesora
Witam! Jako "świeżak" nie wiem czy temat w dobrym dziale, wiec jak coś kłaniam się nisko i proszę o przeniesienie. Potrzebuje "sterownika" do wentylatora samochodowego 12V (3 stopnie) gdzie zamiast manualnej zmiany "biegów" występowała by automatyczna zmiana biegów zależna od temperatury np. 1 bieg 20-40 stopni, 2 bieg 41-60 stopni, 3 bieg 61-max stopni...
Witam wszystkich.Przed zakupem nowej części chciałbym zasięgnąć języka w sprawie klimatyzacji w vw passacie z 2004r.Otóż na panel sterujący klimatyzacją wylałem kawę i po wyczyszczeniu i osuszeniu,klimatyzacja działa następująco-włącza się automatycznie system "econ" ,nawiewy we wszystkich płaszczyznach ,maksymalne obroty wentylatora i 23st.C. Nie reaguje...
Witam.Wymiana panelu Climatronic pomogła.Tak jak pisał luk311.Wg mnie nawiew sterowany przez panel Climatronic jest raczej losowy.Nawiew nie włączył się na takiej prędkości wentylatorów na jakiej był ustawiony przed wyłączeniem stacyjki.Postaram się na dniach to rozpracować.Ale ważne jest, że już nawiew się załącza.
Jesteś pewny, że dmuchawa chodzi zawsze na max? Sprawdź na zimnym silniku. U mnie (passat B5FL/2003) po załączeniu climatronic-a przez Webasto panel wyświetla HE, włącza się tryb AUTO. Z początku nawiew jest bardzo słaby, dopiero kiedy temperatura cieczy wzrośnie - wentylator przyspiesza. Dochodzi do ok. 2/3 wartości.
Witam koledzy potrzebuje pomocy pomysłów mi już brakło. Audi a3 2000r nie włącza się klimatyzacja. Sprężarka sprawna przy wysterowaniu na krótko klima działa. Czujnik AC podmieniony, na sprawny. (3 piny) zasilanie i masa są przewód sygnałowy idzie do (sterownika - przekaźnika). Zespół sterujący przy wentylatorach podmieniony na sprawny. (zasilania i...
Witam Miał bym parę pytań odnośnie działania klimy i wentylatora, na początek czujnik F129, ponieważ miałem bład na klimatroniku (318) postanowiłem go sprawdzić na kostce 14 pin ,tej obok zbiorniczka wspomagania. Tu pytanie, czy przy sprawnym czujniku i prawidłowym ciśnieniu piny 1-2 mają być zwarte a 3-4 rozwarte? Jak to jest w waszych paskach, czy...
wentylator passat passat wentylator passat sterować
odpowietrzanie układu chłodzącego głośniki studyjne podłączyć domek
siemens iq800 suszarka philips vr171
Serwis amplitunera Unitra AT 9115 we Wrocławiu - gdzie naprawić? Podłączenie trzech grzałek do przełącznika warstwowego z 6 stykami