Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
Gaśnie Nie od alternatora.
Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Sprawdź napięcie ładowania alternatora
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Tak, odłącz wszystkie, które idą do alternatora.
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Moje pytanie dotyczy, co zrobić gdy po przejechaniu ok. 30km zapala się lampka od ładowania alternatora w VW Passacie 1,6 TD 1989r? Wspomnę jeszcze, że alternator był wcześniej naprawiany.
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
jeżeli odłącze gruby czerwony kable od alternatora to kontrolka ładowania zapala sie po włączeniu zapłonu.
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
ok to uspokoiliście mnie ziomy
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
w moim passacie mam niskie napięcie ładowania ok 13.9 czy tak ma być czy nie jest taki na alternatorze i na akumulatorze
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Się sprawdza jaki jest prąd pobierany z alternatora, czy coś go nie przeciąża.
Krótko: alternator na stół i do roboty
alternator (mostek)
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
Brak ładowania, nie ma znaczenia że masz nowy alternator...
Jak dobrze pamiętam, to w golfie 4 jest nawet tak, ze na czas rozruchu podawane jest +12V na zbudzenie do alternatora, z pominięciem lampki, żeby jeszcze lepiej wzbudzić.
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Co jest odpowiedzielne za brak podawania prądu wzbudzenia na alternator,i brak świecenia kontrolki ładowania ?.Silnik 1,8 benzyna.
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
To B5 jedyny pobór to moduł komfortu.
Alternator możesz jeszcze sprawdzić...
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
W naprawie miałem go z powodu szumu przy wyższych obrotach i z tego właśnie że na zimnym silniku nie było ładowania lecz problem jest nadal :cry: Nie słychać żadnego jęczenia nic z tych rzeczy szum jest tylko gdy świeci się kontrolka ładowania wydaje mi się że to ze sprzęgła alternatora jutro chyba wsadzę te stare piszczące sprzęgło na próbę .
Przepływomierz wymieniany był na oryginały, czy jakieś zamienniki? Sprawdź kondycję alternatora, czy daje wystarczające i w miarę stabilne napięcie ładowania.
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Przejście między śrubką do której jest zamocowany niebieski kabelek a blaszka do której dolega regler wynosi 32kom,a wzgledem korpusu alternatora 4.3Mom
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Widzi mi się że masz Valeo 120A. Tam wirniki padały. Jeśi na ostro do masy lampa świeci a nie ładuje to alternator trup,pytanie od czego ...??
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Na 100% będzie dobrze, nawet gdybyś kupił alternator 100GW :):):) Ważne jest napięcie ładowania, jeśli jest OK to miłej jazdy :!
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
Kolego miałem też takie autko z silnikiem 1Z 90 KM i mnie też prześladowały na początku tj. po kupnie takie usterki jak: sporadyczne gaśnięcie silnika, wariacje kontrolek i zapalenie się kontrolek od ABS-u i poduszek. Jeśli jesteś pewien, że nie masz zapowietrzonego układu paliwowego i zabrudzonego filtra paliwa (zwróć uwagę na przezroczyste wężyki...
sp9svn to czy akumulator będzie niedoładowany zależy nie tylko od jego pojemności i mocy alternatora ale również od czasu ładowania czyli przebiegu od uruchomienia silnika do zakończenia jazdy. Może być tak, że przy standardowym akumulatorze i alternatorze oraz założonym ogrzewaniu postojowym (używanym ok. 20-30 min.) i jeździe do pracy np. 5 km i...
Czy uporałeś się z tym ładowaniem ?? U mnie podobnie Passat b7 , 14,9 ładowanie pokazuje na mierniku , wymieniłem cały nowy alternator , dalej to samo . Podmieniłem akumulator na całkiem nowy pokazywało 15,4 na mierniku . Często podnosi obroty do 1000 , jakiś mechanik powiedział mi ze to przez to ładowanie , ze potem zacznie po kolei odłączać wszystko...
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
Przerwa na kablu kontrolki,pomiędzy deską a stykiem D+ altka.Często się ukrusza zaraz koło alternatora
Prawdopodobnie Twój miernik zawyża pomiar o 1V (słaba bateria w mierniku). Albo jak grala1 napisał za duże ładowanie. Ja bym wsadził nowe aku sprawdził ładowanie i ewentualnie naprawił Alternator.
Ale pierdoły piszecie. Pasek tak jest mikrorowkowy, więc nie będzie ślizgał. ZADEN plus po kluczyku nie jest tam doprowadzany do alternatora.
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
Za darmo to raczej nic nie ma, nikt w dzisiejszych czasach za darmo nie będzie sprawdzał. Jak pojadę do warsztatu, to zaraz każą otworzyć zlecenie itp., itd. i min. 50-70 zł skasują. Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da. Pytałem tylko czy przy włączonym silniku pokaże faktyczny stan czy alternator ładuje aku.
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Raczej przepalona któraś dioda wzbudzeniowa,lecz wymienia się cały prostownik. Alternator Bosh czy Valeo?
Uzwojenie stojanu przypadkiem nie jest już czarne i z łuszczącym się lakierem? Napięcie najlepiej mierzyć bezpośrednio na zacisku alternatora i obudowie.
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
Właśnie kupiłem Passata'95 i mam problem. Kontrolka ładowania -jak w każdym aucie- powinna zapalać się po włączeniu zapłonu a po uruchomieniu silnika gasnąć. W moim aucie po włączeniu zapłonu czasami zapala się, lecz częściej NIE. Nie wiem czy to sprawa alternatora, czy deski rozdzielczej ( idzie zima :? ). Ma ktoś może jakiś pomysł bym nie za wiele...
Alternatory nowy i ładuje , akumulator też jest nowy .
Amperomierz cęgowy i mierzyć prąd czerpany z alternatora.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Kolego masz za duże ładowanie, sprawdzałeś to? Ile ci ładuje alternator?
Za ładowanie odpowiada alternator i tam należy szukać przyczyny braku ładowania. Po czym stwierdziłeś, że moduł komfortu jest uszkodzony?
Jaki jest problem z doładowaniem,czy wogóle nie ładuje ,czy ładuje żle.
Witam wszystkich mam problem z moim passat em cc otóż silnik wkreca mi się na wyższe obroty na postoju tak do 1100 rpm ale nie zawsze czytałem że jest to może wina alternatora choć sam już nie wiem a do tego wszystkiego jeszcze kierownica zaczela ciężej chodzić czasami i przestały grzać fotele i lusterka czy to wszystko może powodować alternator? Rozkładam...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Popatrz dokładnie na Twój schemat, gdyby tak było to rozrusznik by działał gdy było by ładowania, druga sprawa jest taka że połączenie alternatora ze stykiem 50 jest linią przerywaną więc to coś oznacza.
Niemiecki szrot to nie ma się co dziwić. Sprawdź ładowanie alternatora oraz akumulator i jak kolega powyżej pisał masę. Później powodzenia w szukanie przepięcia w wiązce...
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
A jak sprawdziłeś ładowanie jak passerati nie chce odpalić? Alternator jest po regeneracji A parę dni temu sprawdzałem ładowanie dlatego wiem że jest dobry
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
Na osi wirnika alternatora masz pierścienie ślizgowe połączone z jego uzwojeniem, sprawdź ciągłość obwodu wirnika żarówką podłączoną do akumulatora
Czyli po chwil i zgasił i już nie może odpalić... no to faktycznie może być hall. Ja tak miałem z Golfem MK3, sprawdzone organoleptycznie. Mam do garażu jakieś 5 minut, może z 2 km. Po takiej krótkiej trasie, zgaszony nie chciał odpalać. Po około 20 minutach mi odpalał. Tylko nie ma co hehłać na siłę rozrusznikiem, tylko jak nie pali, to zostawić go...
Naładuj akumulator. 10-12 godzin. Sprawdź ładowanie jak akumulator będzie naładowany, bo rozładowany może pobierać z alternatora duży prąd i w związku z tym będzie spadek napięcia. Choć z tego co piszesz to raczej nie ładuje alternator. Sprawdź czy połączenie nie zaśniedziały.
Nie będzie ładowania jeśli uruchomisz na odpiętej, jak odepniesz już po uruchomieniu to ładowanie wtedy będzie, ot takie tam njuanse, alternator ma dodatkowe diody podtrzymania ładowania po wzbudzeniu. Jak wrócisz z trasy to będziesz eksperymentował, na trasę niczego nie odłaczaj.
akumulator 12,8 Alternator 9,3 i mam wrazenie ze jak by cos huczało łożysko? mocno to słychać jak z obrotów schodzi
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
witam ponownie, odkręć przewód od alternatora o oznaczeniu D+ jeżeli lampka ładowania zgaśnie przy załączonej stacyjce, a po ponownym dołączeniu się zaświeci to winien jest alternator , jak nie zgaśnie po odłączeniu to przewód ma zwarcie do masypozdrawiam
Dokładnie, jeżeli masz czas to po osiągnięciu 14,7V zmniejsz prąd ładowania do 2A (napięcie spadnie) i dalej ładuj aż znów dojdzie do 14,7V Czas tego ładowania też możesz zmierzyć. Po całej "zabawie" odłącz prostownik, zmierz napięcie bezpośrednio po odłączeniu, 1h po odłączeniu i jeżeli możesz to odstaw go na 24h i zmierz napięcie po upływie doby....
miałem ten sam problem alternator mial zwarcie do masy na uzwojeniu
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Witam. Ja w mtz-82ts zamontowałem alternator od vw passat b3 100A i daje jak trzeba a instalację przerobiłem jak robią w C-330 z 4A kontrolką i skończył się problem z ładowaniem. Pozdrawiam.
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Ładowanie ok, ale auto w poprzednim warsztacie miało wymieniony alternator rzekomo z powodu tych podwyższających się obrotów, ;lecz to nie pomogło.
nie próbowałem jeszcze, a może alternator nie ładuje dobrze? ale nie mam problemów z odpalaniem itp
Kolego sprawdź, czy w aucie nie świeci Ci w sposób ciągły lampka w bagażniku. Jeśli jest ok. to sprawdź, czy nie "padła" któraś z diod w alternatorze i czy masz właściwe ładowanie akumulatora.
passat ładowania ładowania passat wymianie alternatora ładowania
regulator obrotów wentylatora dospel zmywarka amica silnik instrukcja magnetowid toshiba
zasilacze czarna lista corral super n3500
Jak sprawdzić tranzystor BD136 multimetrem? Brak komunikacji rolety z centralą TaHoma Box