Podjedź do kogoś kto ma VAG-a niech sprawdzi błędy dużo się dowiesz powodzenia.
Nie zamawiaj modułów , oglądnij kable na harmonijce na pewno załamane
A doczytałeś na jakiej zasadzie działa transmisja danych w standardzie POP PORT? Jest to komunikacja po porcie RS, więc nie działa to jak USB niestety. Co za problem kupić ładowarkę na USB?
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
daj vin znajde ci w elsie. jest moduł do ladowania tego aku. mialem takiego passata z norwegi ale nie pamietam gdzie jest ten moduł.
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
W żadnym z tych urządzeń nie będzie konieczności wkładania telefonu. Adapter dedykowany do Twojego urządzenia pozwoli ładować telefon.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
Podstawa prawidłowego funkcjonowania to świece, przewody i ew. cewka. Może zacznij od świec i przewodów bo pewnie nie były dawno wymieniane. Co do odpalania to do sprawdzenia akumulator i jego ładowanie
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Moim prywatnym zdaniem jest cos nie tak z czytnikiem plyt.Info z komunikatem o błedzie jest wyświetlane jak dolna czesc nie moze sie dogadac z gorna.Jaką wersje masz tej MFD?Na dzien dobry sprawdz polaczenie z tyłu pod klapka z 3 wkretami jest mozliwe ze wysunela sie wtyczka lub ktos ja zle wkładał i wepchnol do srodka jakis pin Powodzenia PS jest mozliwe...
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
1997 343 tys Nie było pomiaru ładowanie jest ok.
Sprawdzić czujnik temperatury, świece jakie masz wkręcone, oryginał czy tania podróbka? Masz czym sprawdzić pobór prądu przez świece? Np amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego? Dodano po 1 Dla pewności jeszcze sprawdziłbym ładowanie.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
A ja mam inny problem w B7 2013 (start-stop). Wyświetlała się usterka start-stop (VCDS 0 błędów), sprawdziłem napięcie na uruchomionym silniku a tu 12,8V. Bez długiego zastanawiania wymieniłem aku na nowy Varta Silver AGM 70Ah i zakodowałem parametry nowego (ciekawostka - z fabryki auto miało Vartę 68Ah a zakodowane było JCB o numerze seryjnym 1111111111)....
A ładowanie na światłach przy 2000 obrotów wynosi 13,7V Na jakim akumulatorze mierzone jest ładowanie na nowym czy na twoim startym??
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Spalony regulator napięcia.
Z racji trochę podobnego problemu postanowiłem swój problem opisać przy okazji tego wątku. Również mam Passata B3. Często (lecz nie zawsze) w trakcie jazdy przygasają mi kontrolki (cała tablica) oraz światła (krótkie świecą jak postojowe). Po wyłączeniu silnika nie mogę odpalic samochodu (nawet nie zakręci). Podejrzewam, że jest to równiez problem z...
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Sprawdź ładowanie
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać Jak się nie znasz to jak chcesz szukać?Ale dobra.Co do modułu to podnieś tapicerkę przed przednim siedzeniem masz moduł komfortu.Pływa,zielono,albo łączenia kabli zgniły.Co do reszty to pozostaje sprawdzić grube połączenia aku,ładowanie itd.
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
Po pierwsze pomierz ładowanie.
Tego rynio_di nie napisał .
Przepraszam, że znowu odnawiam temat, ale sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach pokazywało 12.8, a na ok 3000-4000 tyś obrotów pokazywało 13.5 i to był max jaki pokazywało, szczotki były wymieniane, co może być przyczyną tej usterki, myślę, że może być to przewód masowy już walić sprawę. Proszę o opinię
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Wymienili cały mostek. Ładowanie jest poprawne, a gdyby to była dioda to przecież kontrolka by się świeciła cały czas.
A sprawdziłeś czy nie ginie z niego prąd podczas kręcenia? Kostki stacyjki padaĺy w ten sposób, zwykle teź na rozruszniku gasĺy kontrolki oleju i ładowania.
Sprawdziłem miernikiem na odpalonym silniku - 13,4V To nie masz ładowania prawie wcale.
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
Sprawdź miernikiem ładowanie, powinno być ponad 13V.
Podmień akumulator na inny i sprawdź ładowanie.
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Czysto informacyjnie: po 2h: 11,8V Aku wymieniam, rozważam 3 opcje: -Centra Futura CA722 72 Ah 720 A -To co miałem, czyli VARTA E43 72Ah 680A -Topla ...
Nie działa obrotomierz i brak kontrolki ładowania
a ile ładuje -może za mało
Wymien kostkę jak nie pomoże to,tranzystor pod tablicą wskażnikow. Sprawdzi sobie ładowanie
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Poszło na meila bo dalej mam kłopoty z ładowaniem załaczników
Jak dla mnie problem z ładowaniem, wyciągnąłbym akumulator, naładował porządnie, wstawił do auta, odpalił sprawdził czy pali i jak silnik będzie pracował to sprawdzić jaki jest ładowanie.
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
Pomiar napięcia ładowania.
Może być pompa wtryskowa albo turbo słabo ładuje.
czy sprawdzałeś ładowanie
a czym może być spowodowana usterka braku ładowania?
Czy musisz ładować akumulator?
Odłącz alarm i złącz razem dwa zielone
AkU padaczka... bynajmniej ja bym zaczął od wymiany akumulatora na taki w 100% sprawny, bo to ze go ładowałeś nie oznacza ze jest dobry.. Oczywiscie samochód nie odpala??
sam alternator sprawdzisz jak kolega napisał wczesniej jezeli ta zarówka sie zaswieci alternator jest ok i jest wina instalacji obwód lk ladowania pierwsz kostka przy rozruszniku złacze jednokrotne ale zazwyczaj cyc jest na kostce licznika po wymianie podswietlenia tablicy przy zakładani linki nap predkos pekaja luty tej kostki co ciekawe alternator...
Licznik tylko syganlizuje kontrolkę wzbudzenie wychodzi z modułu centralnej elektryki. A skończy się tym że kontrolka będzie i co z tego jak ładowanie na poziomie 13V przy krótkich trasach zabije akumulator.
Proces ładowania akumulatora w zależności od jego kondycji ,rozpoczyna się już przy 12,5 V i nie powinien przekroczyć 14,2 V .W Twoim przypadku możesz mieć spokojną głowę o samo ładowanie.Jeśli masz jakieś problemy np.z rozruchem to winny może być sam akumulator.Wracając do pomiarów to możesz jeszcze raz zmierzyc napięcie na akumulatorze ,ale załącz...
Czy podczas kręcenia świecą się kontrolki ładowania i osmarowania?
A sobie możesz poomijać. Kup albo na bogato Boscha F00MA45300 bodaj, albo pierwszy lepszy chiński zamiennik - chociażby Topran. Alternator wrócił z warsztacie- jest ok Jak może być "ok", skoro nie ładuje?
Mechanik wymienił moduł od pompki?jaki moduł przekaźnik czy pompkę?podłącz pod VCDS i prawdę ci powie ,wymień ten filtr paliwa i zobacz co się będzie działo żebyś sie w za duże koszty nie ładował
ładowanie przy obrotach 19,4 ; czyżby regulator ?
Problem rozwiązany!!! Odpowiednia nagrywarka jest kluczem do sukcesu;) EOT
podladowalismy akumulator i odpalil bez problemu A ładowanie jest?
To może chociaż ładowanie zmierzysz?
A jak sprawdziłeś ładowanie jak passerati nie chce odpalić?
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
Tak, w radiu. Przysmażyło się. Posiadanie multimetru nie czyni z Ciebie diagnosty. Dobra rada, pojechać do elektryka a póki co odpiąć radio. Sam, to co najwyżej napięcie ładowania możesz sprawdzić.
Tak na logikę. Skoro tryb awaryjny się załącza po odjęciu gazu to może EGR się zacina i dalej turbo ładuje?
Już dobre 20 lat żadne sztuczki nie pomagają, trzeba wyciągać moduł na stół i programatorem wewnętrznej pamięci EEPROM czyścić plik. Lampka poduszek ma się zapalić i zgasnąć, wtedy jest OK a nie wtedy jak się w ogóle nie palio. Im nowsze auto tym większy problem z czyszczeniem crasha, ja już nie raz zwracałem uwagę że forum Samochody Serwis nie ma sensu...
To powiedz ile turbina ładuje?
Passat B6 odpala po odłączeniu czujnika do ładowania turbiny . Jak go podłącze samochód gaśnie.
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
a przy gazowaniu do 3.5k~ obr na postoju ona nawet nie drgnie w dół, czy to jest normalne na nieobciążonym silniku? Jeśli turbo nie pompuje to gruchy nie opuści, bo nie widzi doładowania zgodnego z zakładanym więc dalej będzie ładował.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga, a że radia nie można włączyć to najprawdopodobniej przez zbyt niskie napięcie, czyli wtedy nie ładuje.
Pasek OK, połączenia OK. Wsadziłem pożyczony akumulator o zbliżonych parametrach (ma 4 lata) i alternator go ładuje. Ja stawiam na uszkodzenie akumulatora.
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Cześć w moim nowym samochodzie przy kratce nawiewu był dedykowany uchwyt do nawigacji tomtom. Uchwyt usunąłem pozostał przewód jak widać na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/8366871300_... . Przewód musi być podpięty do innego bezpiecznika niż zapalniczka bo jest na nim cały czas napięcie ~12v przy wyłączonym silniku i ~14 przy włączonym....
Najważniejsze by było ładowanie. Gdyby nie było ładowania szybko byś się przekonał bo padłby akumulator. Najprawdopodobniej masz słaby wilgotny lub zaśniedziały styk przy żaróweczce. Miłej zabawy.
Normalne jest to że mechanizm będzie podnosił szybciej jak jest ładowanie. Spróbuj przeczyścił złącze licznika.
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
A ładowanie to Ty masz dobre ?
A to nie powinno być stałe 14,4?
najpierw sprawdź czy masz ładowanie prawdopodobnie nie masz stąd problemy a kontrolka nie jest tak do końca wiarygodna
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Czy teraz ładowanie nie jest 17,5V?
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
Witam Otóż kiedyś zaświeciła mi się kontrolka ładowania po sprawdzeniu miernikiem pokazało około 14V Czyki wszystko było w normie. Po podpięciu komputera nie wykazało żadnych błędów po dłuższych poszukiwaniach pojawił się problem z hamulcem ręcznym ale także zniknął i wszystko się uspokoiło. Teraz problem powrócił kontrolka zaświecą się po około 2 minutach...
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Za darmo to raczej nic nie ma, nikt w dzisiejszych czasach za darmo nie będzie sprawdzał. Jak pojadę do warsztatu, to zaraz każą otworzyć zlecenie itp., itd. i min. 50-70 zł skasują. Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da. Pytałem tylko czy przy włączonym silniku pokaże faktyczny stan czy alternator ładuje aku.
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Wymieniłem szczotki i ładowanie wróciło. Dziękuję za pomoc.
Zrobiłem nastawy wyczysciłem kostki poprawiłem styki na głowny + . Jeszcze mnie jedno zastanawia po odpaleniu ładowanie ma 12,50 czasami 1.3 V ale to juz chyba CAN steruje względem naładowania akumulatora . Jak długo był na zapłonie po odpaleniu ładowanie 14,5V .
ładowanie passat passat ładowanie alternatora restartuje ładowanie ładowanie
piaggio cewko moduł adblue podgrzewanie suzuki kontrolka silnik
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Termostat do grzejnika olejowego - gdzie kupić? Zacięty regulator przepływu wody - przyczyny i rozwiązania