Podjedź do kogoś kto ma VAG-a niech sprawdzi błędy dużo się dowiesz powodzenia.
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
W żadnym z tych urządzeń nie będzie konieczności wkładania telefonu. Adapter dedykowany do Twojego urządzenia pozwoli ładować telefon.
Podstawa prawidłowego funkcjonowania to świece, przewody i ew. cewka. Może zacznij od świec i przewodów bo pewnie nie były dawno wymieniane. Co do odpalania to do sprawdzenia akumulator i jego ładowanie
Nie zamawiaj modułów , oglądnij kable na harmonijce na pewno załamane
Sprawdzić czujnik temperatury, świece jakie masz wkręcone, oryginał czy tania podróbka? Masz czym sprawdzić pobór prądu przez świece? Np amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego? Dodano po 1 Dla pewności jeszcze sprawdziłbym ładowanie.
A doczytałeś na jakiej zasadzie działa transmisja danych w standardzie POP PORT? Jest to komunikacja po porcie RS, więc nie działa to jak USB niestety. Co za problem kupić ładowarkę na USB?
Który rocznik? Jaki przebieg? Pewnie zarżnięty już silnik... . Dodano po 1 Pomiar ciśnienia sprężania był? To ładowanie słabe.
Po pierwsze pomierz ładowanie.
poszło na priv
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
Sprawdź ładowanie
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
Podmień akumulator na inny i sprawdź ładowanie.
Wymien kostkę jak nie pomoże to,tranzystor pod tablicą wskażnikow. Sprawdzi sobie ładowanie
Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać Jak się nie znasz to jak chcesz szukać?Ale dobra.Co do modułu to podnieś tapicerkę przed przednim siedzeniem masz moduł komfortu.Pływa,zielono,albo łączenia kabli zgniły.Co do reszty to pozostaje sprawdzić grube połączenia aku,ładowanie itd.
A ładowanie na światłach przy 2000 obrotów wynosi 13,7V Na jakim akumulatorze mierzone jest ładowanie na nowym czy na twoim startym??
Może być pompa wtryskowa albo turbo słabo ładuje.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
Mechanik wymienił moduł od pompki?jaki moduł przekaźnik czy pompkę?podłącz pod VCDS i prawdę ci powie ,wymień ten filtr paliwa i zobacz co się będzie działo żebyś sie w za duże koszty nie ładował
A sprawdziłeś czy nie ginie z niego prąd podczas kręcenia? Kostki stacyjki padaĺy w ten sposób, zwykle teź na rozruszniku gasĺy kontrolki oleju i ładowania.
Nie działa obrotomierz i brak kontrolki ładowania
Jak dla mnie problem z ładowaniem, wyciągnąłbym akumulator, naładował porządnie, wstawił do auta, odpalił sprawdził czy pali i jak silnik będzie pracował to sprawdzić jaki jest ładowanie.
Tak na logikę. Skoro tryb awaryjny się załącza po odjęciu gazu to może EGR się zacina i dalej turbo ładuje?
a przy gazowaniu do 3.5k~ obr na postoju ona nawet nie drgnie w dół, czy to jest normalne na nieobciążonym silniku? Jeśli turbo nie pompuje to gruchy nie opuści, bo nie widzi doładowania zgodnego z zakładanym więc dalej będzie ładował.
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
Sprawdziłem miernikiem na odpalonym silniku - 13,4V To nie masz ładowania prawie wcale.
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
czy sprawdzałeś ładowanie
Sprawdziłem sam to ładowanie przy zgaszonym pokazuje 12.38a jak zapale to na walnych obrotach 12.86 12.43 12.25 jak dam gaz nic sie nie zmienia To alternator na stół i do roboty.
Kup jeszcze jeden jak padnie to wtedy dopiero zmierz chociażby ładowanie o poborze prądu nie wspominając 😀😀😀😀
Moim prywatnym zdaniem jest cos nie tak z czytnikiem plyt.Info z komunikatem o błedzie jest wyświetlane jak dolna czesc nie moze sie dogadac z gorna.Jaką wersje masz tej MFD?Na dzien dobry sprawdz polaczenie z tyłu pod klapka z 3 wkretami jest mozliwe ze wysunela sie wtyczka lub ktos ja zle wkładał i wepchnol do srodka jakis pin Powodzenia PS jest mozliwe...
Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
Pobór prądu w stanie spoczynku sprawdzasz odłaczając plusową klemę od akumulatora i wstawiając w szereg amperomierz. Mierzysz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Ale zapracowany ma rację. Jeżeli nie masz możliwości osobiście to podskocz do serwisu i niech w pierwszej kolejności niech Ci sprawdzą akumulator, a następnie czy masz prawidłowe ładowanie.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
sam alternator sprawdzisz jak kolega napisał wczesniej jezeli ta zarówka sie zaswieci alternator jest ok i jest wina instalacji obwód lk ladowania pierwsz kostka przy rozruszniku złacze jednokrotne ale zazwyczaj cyc jest na kostce licznika po wymianie podswietlenia tablicy przy zakładani linki nap predkos pekaja luty tej kostki co ciekawe alternator...
podladowalismy akumulator i odpalil bez problemu A ładowanie jest?
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
a czym może być spowodowana usterka braku ładowania?
Ponieważ napięcie ładowania jest 14.9V moim zdaniem jest za wysokie.
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
a ile ładuje -może za mało
Spalony regulator napięcia.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
To powiedz ile turbina ładuje?
Pomiar napięcia ładowania.
A sobie możesz poomijać. Kup albo na bogato Boscha F00MA45300 bodaj, albo pierwszy lepszy chiński zamiennik - chociażby Topran. Alternator wrócił z warsztacie- jest ok Jak może być "ok", skoro nie ładuje?
Czy musisz ładować akumulator?
Czy podczas kręcenia świecą się kontrolki ładowania i osmarowania?
Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga, a że radia nie można włączyć to najprawdopodobniej przez zbyt niskie napięcie, czyli wtedy nie ładuje.
To może chociaż ładowanie zmierzysz?
Przepływomierz wymieniany był na oryginały, czy jakieś zamienniki? Sprawdź kondycję alternatora, czy daje wystarczające i w miarę stabilne napięcie ładowania.
Sprawdź miernikiem ładowanie, powinno być ponad 13V.
Wymienili cały mostek. Ładowanie jest poprawne, a gdyby to była dioda to przecież kontrolka by się świeciła cały czas.
Spaliłeś diody w alternatorze i nie ma ładowania
Poszło na meila bo dalej mam kłopoty z ładowaniem załaczników
Przedewszystkim sprawdz mase silnika i akumulatora i kabel który idzie z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika na akumulator i jestem pewny że tam znajdziesz przyczyne swoich problemów POZDRAWIAM gumiś_rzesz
Witam Otóż kiedyś zaświeciła mi się kontrolka ładowania po sprawdzeniu miernikiem pokazało około 14V Czyki wszystko było w normie. Po podpięciu komputera nie wykazało żadnych błędów po dłuższych poszukiwaniach pojawił się problem z hamulcem ręcznym ale także zniknął i wszystko się uspokoiło. Teraz problem powrócił kontrolka zaświecą się po około 2 minutach...
AkU padaczka... bynajmniej ja bym zaczął od wymiany akumulatora na taki w 100% sprawny, bo to ze go ładowałeś nie oznacza ze jest dobry.. Oczywiscie samochód nie odpala??
Tadjan moze być to wyślizgany pasek klinowy mniałem kiedyś podobną usterkę jak pracował na wolnych obrotach to go ładował a jak dostał powyżej 2500 to pasek sie ślizgał i wogóle nie ładował akumulatora. Pozdrawiam
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
Tak, w radiu. Przysmażyło się. Posiadanie multimetru nie czyni z Ciebie diagnosty. Dobra rada, pojechać do elektryka a póki co odpiąć radio. Sam, to co najwyżej napięcie ładowania możesz sprawdzić.
Zrobiłem nastawy wyczysciłem kostki poprawiłem styki na głowny + . Jeszcze mnie jedno zastanawia po odpaleniu ładowanie ma 12,50 czasami 1.3 V ale to juz chyba CAN steruje względem naładowania akumulatora . Jak długo był na zapłonie po odpaleniu ładowanie 14,5V .
Proszę zmierzyć napięcie ładowania.
A jak sprawdziłeś ładowanie jak passerati nie chce odpalić?
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Tego rynio_di nie napisał .
https://forum.vw-passat.pl/topic/1034-b... numer ma ten przekaźnik? Czy zwiększenie obrotów nie powoduje zgaśnięcia kontrolki? Przy starym alternatorze nie było problemu z kontrolką ładowania?
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Przepraszam, że znowu odnawiam temat, ale sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach pokazywało 12.8, a na ok 3000-4000 tyś obrotów pokazywało 13.5 i to był max jaki pokazywało, szczotki były wymieniane, co może być przyczyną tej usterki, myślę, że może być to przewód masowy już walić sprawę. Proszę o opinię
Czysto informacyjnie: po 2h: 11,8V Aku wymieniam, rozważam 3 opcje: -Centra Futura CA722 72 Ah 720 A -To co miałem, czyli VARTA E43 72Ah 680A -Topla ...
a gdy wracam do domu tego samego dnia , mierzę napięcie akumulatora i wynosi ono około 11.9 V Albo masz zepsute ładowanie albo akumulator.
ładowanie przy obrotach 19,4 ; czyżby regulator ?
Czy teraz ładowanie nie jest 17,5V?
Zostaw CTEKa + RECOND
Licznik tylko syganlizuje kontrolkę wzbudzenie wychodzi z modułu centralnej elektryki. A skończy się tym że kontrolka będzie i co z tego jak ładowanie na poziomie 13V przy krótkich trasach zabije akumulator.
Najpierw otwiera się bagażnik i wtedy ładujesz bo niego co tylko chcesz.
Zacznij od najprostszych rzeczy bezpieczniki,masy,poczyść wtyczki.Sprawdź stan akumulatora,mam tu na myśli jego ładowanie i napięcie.
Pierwsze co powinno Ci przyjść do głowy to to , aby wziąć miernik do ręki i zmierzyć napięcie ładowania .
Za darmo to raczej nic nie ma, nikt w dzisiejszych czasach za darmo nie będzie sprawdzał. Jak pojadę do warsztatu, to zaraz każą otworzyć zlecenie itp., itd. i min. 50-70 zł skasują. Napięcie zmierzyć to chyba nie jest trudna sprawa i uszkodzić nic się nie da. Pytałem tylko czy przy włączonym silniku pokaże faktyczny stan czy alternator ładuje aku.
Odłącz alarm i złącz razem dwa zielone
A ładowanie to Ty masz dobre ?
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator? Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania
To skąd pwenośc że też jest sprawny? jeśli faktycznie alternator twój drugi który zakupiłeś jest ok to posprawdzaj połączenia miedzy altenatorem-rozrusznikiem-akumulatorem może gdzies tam leży problem braku ładowania
Ale co się z nimi dzieje-przestaje ładować, czy ładuje bez żadnej regulacji?
Kolego sprawdź, czy w aucie nie świeci Ci w sposób ciągły lampka w bagażniku. Jeśli jest ok. to sprawdź, czy nie "padła" któraś z diod w alternatorze i czy masz właściwe ładowanie akumulatora.
Normalne jest to że mechanizm będzie podnosił szybciej jak jest ładowanie. Spróbuj przeczyścił złącze licznika.
Wymieniłem szczotki i ładowanie wróciło. Dziękuję za pomoc.
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
do sprawdzenia ładowanie i pobór prądu na postoju
Na wolnych obrotach pokazuje ciśnienie atmosferyczne i nikt o go nie pyta. Ile ładuje jak jedziesz normalnie?
Reflektory się świecą. Światła mijania i drogowe działają bez zarzutu. Dodano po 1 na skrzynke bezpieczników prąd dochodzi i czasami zapala się kontrolka ładowania.
Sprawdź czy ten plus jest zawsze gdy jedziesz,silnik jest odpalony. Jeśli jest inaczej,poszukaj odpowiedniego i przepnij. Może jest też problem z ładowaniem.
Passat B6 odpala po odłączeniu czujnika do ładowania turbiny . Jak go podłącze samochód gaśnie.
To znaczy co że jak go odpaliłeś na kablach i jechałeś to wtedy był problem?Ładowanie to ty masz dobre?
Proces ładowania akumulatora w zależności od jego kondycji ,rozpoczyna się już przy 12,5 V i nie powinien przekroczyć 14,2 V .W Twoim przypadku możesz mieć spokojną głowę o samo ładowanie.Jeśli masz jakieś problemy np.z rozruchem to winny może być sam akumulator.Wracając do pomiarów to możesz jeszcze raz zmierzyc napięcie na akumulatorze ,ale załącz...
passat ładowanie passat ładowanie alternatora restartuje ładowanie ładowanie
indeksowanie dysku rozruchowy danfoss taśma głośniki
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Schemat instalacji elektrycznej ZETOR 5718 - gdzie znaleźć? Jak sprawdzić stan akumulatora domowym sposobem