Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
WITAM ! Mam też PASSATA B3, i przerobiłem temat alternatora dokładnie. W tych samochodach są stosowane dwie marki alternatorów tzn: BOSCH i VALEO. Zasada działania jest taka sama, różnią się tylko mechanicznie. Podłączenia do alternatora : 1. czerwony - gruby ładowanie do akumulatora mocowany śrubą 2. niebieski - cienki lampka kontrolna mocowany na...
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
Ubocznych w rozumieniu "niepożądane" - żadnych nie ma. Jest tylko ładowanie od niższych obrotów, co jest jedynie korzystne dla całej elektryki.
Wracałem z trasy ok 400km i na autostradzie pod samym domem zaczęło mi mrugać podświetlenie zegarów, zaraz potem zaczęła się jażyć i mrugać kontrolka ładowania, po czym zgasła. Pod domem sprawdziłem odrazu ładowanie i go niestety nie było :/ Na drugi dzień jak odpaliłem autko przez kilka sekund mrugało mi podświetlenie zegarów i światła na zewnątrz...
No i sprawa załatwiona radykalnie - zamontowałem inny alternator. I tu ciekawostka: Do "nowego" alternatora przykręciłem regulator, który dziś kupiłem bo oryginalny miał mocno wytarte szczotki. No i okazało się, że ładowania NIET. Przykręciłem stary regulator - ładowanie jest - chociaż słabawe bo 13,5V niezależnie od obrotów i obciążenia. Ale może to...
Ładowanie akumulatora i sprawność alternatora po prostu sprawdza się multimetrem czy następuje ładowanie akumulatora czy nie. Jeśli akumulator się ładuje do ok 14,4v -14,7v to alternator jest sprawny. Jeśli ładuje mniej albo więcej to jest uszkodzony alternator.Nie ma co odłączać kabla B+ od alternatora i robić innych eksperymentów bo to nic nie da....
Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
Witam ! Borykam się z problemem już kilka dni, mianowicie gdy wyłączę silnik i wyciągnę kluczyk ze stacyjki to zapala się kontrolka ładowania a bardziej się tak żarzy.. Dodam ze jak już uda mi się go odpalić ( Akumulator pada przez to..) to kontrolka gaśnie. Z początku myślałem że jest zwyczajnie padnięta dioda w alternatorze więc oddałem do regeneracji...
Gdyby problem był w braku wzbudzenia czyli zasilania regulatora alternatora to ładowanie pojawialo by się po przegazowaniu i ponad 3000. Tu raczej problem jest w alternatorze ubita dioda, regulator albo jajowate pierścienie ślizgowe.
Czyli co zaryzykować i wymienić regulator napięcia w alternatorze? Ciekawe czy uda się bez wyjmowania całego alternatora bo trochę tam ciasno, przewody od klimy itp.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Witam mam problem z ciągle świecącą kontrolką ładowania, problem pojawił się po wymianie alternatora na regenerowany. Ładowanie jest ok a kontrolka swieci czy kostka jest podpięta czy też nie. Przewody do alternatora sprawdzone. Doszedłem do przekaźniki na górze nr5 po wyjęciu wszystko wraca do normy. Bez tego przekaźnika wszystko raczej działa. Od...
Witam mam problem jak w temacie otóz wracałem dzisiaj do domu na chwilę zatrzymałem się na stacji paliw po przekręceniu kluczyka kontrolka od ładowania zaświeciła jak zawsze ale po uruchomieniu już nie zgasła. Kontrolka cały czas śię świeci a alternator nie ładuje akumulatora gdzie szukac przyczyny przewody wizualnie wyglądają na całe?
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Ładowanie powinno się pojawiać po przegazówce do 3000-3500 rpm i utrzymywać się do zgaszenia silnika jeśli alternator jest sprawny. Najczęściej to urwany przewód z wtyczki dwupinowej alternatora do modułu centralnej elektryki. We wtyczce alternatora jeden pin to 12v na wzbudzenie alternatora i kontrolkę a drugi jest sygnałem z alternatora o jego aktualnym...
Z chęcią bym przyjechał ale mieszkam w angli sprawdziłem połączenie z pompą jest ok morze jakaś masa nie łączy ale nie bardzo sie orientuje gdzie one mogą być co do Alternatora to sprawdzałem ładowanie przy akumulatorze i nie było Ładowania po wymianie Alternatora było 13v przy akumulatorze a przy alternatorze było 14.5v Dlatego sadze ze Alternator...
najpierw sprawdź czy masz ładowanie prawdopodobnie nie masz stąd problemy a kontrolka nie jest tak do końca wiarygodna
Witam ! Mój problem polega na tym , zapalam auto rano lub po kilku godzinach stania kiedy silnik jest zimny , nie mam ładowania dopiero gdy kilka razy zgaszę i odpalę auto ładowanie się pojawia , od dwóch dni problem z ładowaniem pojawia się podczas jazdy pomaga zgaszenie i odpalenie auta , alternator po regeneracji wymienili mi łożyska szczotki oraz...
Kolego jeszcze przed wymianą podzespołów zbadaj ładowanie w aucie. Wg mnie podane przez Ciebie dane dot. ładowania są niewłaściwe (za niskie) a powinny być ok. 14,3 V. Włączenie klimy, to duże obciążenie "prądowe" (wiatraki plus pompa klimy), zresztą pewnie słyszysz po pracy silnika, spadają wówczas obroty. Jeśli masz "słaby" akumulator oraz niewłaściwe...
Bez komputera się nie obejdzie. Miałem dokładnie takie same objawy w Hondzie Accord. Alternator był w porządku, ładowanie na odpowiednim poziomie, jednak kontrolka wciąż się świeciła. Przejeździłem w taki sposób rok czasu bez problemów. Przy takim ładowaniu możesz spokojnie jechać do polski. Nic nie powinno się stać. W najgorszym przypadku weź zapasowy...
Naładuj akumulator. 10-12 godzin. Sprawdź ładowanie jak akumulator będzie naładowany, bo rozładowany może pobierać z alternatora duży prąd i w związku z tym będzie spadek napięcia. Choć z tego co piszesz to raczej nie ładuje alternator. Sprawdź czy połączenie nie zaśniedziały.
Wymontuj alternator oddaj do naprawy lub jak nie czujesz się na sile pojedź autem do warsztatu zajmującego się naprawą alternatora i po kłopocie.
Tak jak kolega xartekx napisał ładowanie powinno wynosić około 14V . Możesz mieć uszkodzony również regler nap. Pozd.
Witam. Kilka dni temu ej kupiłem Passata b5 1.8t z 97 roku. Samochód wyposażony jest w zegar pokazujący ładowanie alternatora i ciśnienie turbiny. Na początku pokazywal ciśnienie ok -0.4 do 0.5 ale jak dziś jechałem to pokazuje 0.0 do 0.1 co go może oznaczać? ?
Niemiecki szrot to nie ma się co dziwić. Sprawdź ładowanie alternatora oraz akumulator i jak kolega powyżej pisał masę. Później powodzenia w szukanie przepięcia w wiązce...
I tak masz teraz wysokie to ładowanie jak w astrze z delco :) . Zmień baterie w mierniku. Nic dziwnego że ci licznik wyjechał. Numery alternatora podaj to się sprawdzi co tam siedzi.
Witam A wiec mam Paska z 91 roku 2.0 16V silnik 9A i mam taki problem że co 2 3 tygodnie przychodze rano a basek nie zapali i tak przez cały czas się powtarza. Pobór prądu na stacyjce to 4 A baz stacyjki 0.5 (radio ale tylko panel) napiećie troche małe bo 13.70V. I teraz co mam zrobić aby więcej ładował wiem że do wymiany jest regulator iszczotki czy...
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
sprawdziłem miernikiem ile v trafia do żarówki i tak lampa lewa przy wył silniku 11.70V przy wł 13.82V lampa prawa przy wył silniku 11,74V przy wł 13,90V i sprawdziłem od razu ładowanie alternatora przy wył silniku na akumulatorze było 12.61V przy włączonym 14.21V żarówki Philips H7 X-tremeVision +100% 12V 55W lampy są bardzo czyste szkła że tak powiem...
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Prawdopodobnie problem z ładowaniem. Opiszę objawy. Czasami podczas jazdy w samochodzie nagle przygasają kontrolki i światła mijania świecą jak pozycyjne. Po krótkiej jeździe w takich warunkach i wyłączeniu zapłonu samochód nawet nie zakręci. Tak jakby nagle alternator przestawał ładować i silnik kożystał z akumulatora. Szczotki w alternatorze są ok....
Witam, mam problem, jadąc do domu zaświeciła mi się kontrolka aku, sprawdziłem pasek był to nie pozostało nic innego jak dojechać do domu, alternator poszedł do regeneracji wymienili co trzeba i u nich na stole mierniczym 14.40-14.50V. Wstawiam do auta, odpalam i dalej kontrolka świeci, ładowanie na poziomie 11.30-11.60V. Zadzwoniłem do zakładu gdzie...
Od wczoraj mam na zegarach Generator Werksttat i świeci się kontrolka ładowania. Stało się to nagle podczas jazdy. Sprawdziłem i tak Brak ładowania napięcie na zaciskach aku niecałe 12V Pasek napędzający jest cały i napędza altka bez problemu. Rolka jest cała żadnych drgań ,pisków szumów. Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że...
Witam,rpblem z ładowaniem jest taki że wogóle nie świeci dioda led z ładowania,łądowania tez nie było przeczysciłem wszystkie możliwe styki,podieniłem regler w alternatorze(uzywany)lecz tez nic ie ładowało,potem ładowanie wskoczylem jak zwiększyłem dość mocno obroty silnika,ale dioda z ładowania dalej sie nie świeci.Prosze o pomoc w tym temacie
Witam. Zastanawia mnie ładowanie, jak mierzę napięcie zaraz po odpaleniu jest 14,3V-14,1V. Po przejechaniu 20km spada do 13,8V. Passat b5 1.9 TDI alternator 120A. Akumulator nowy (dwu miesięczny) Czy tak ma być? Wydaje mi się że nie.
Pomocy alternator nie ładuje przy okolo 2500 obrotach gasła kontrolka i normalnie było teraz juz tak nie gaśnie wogóle cały czas swieci prosze o pomoc co jest tego przyczyną może jakies zdjęcie jak i co wymienić
Siema, problem polega na świeceniu się kontrolki od ładowania ( nie mrugała tylko odrazu zaczeła świecić) gdy dam obroty do 4tys znika. dodam że światła cały czas świecą tak samo. od czego zacząć? z góry dziękuję za pomoc
Witam mam problem z passatem b3 1.8 jednopunktowy wtrysk na gazie, a mianowicie po naładowaniu akumulatora jeżdżę normalnie przez ok 1 tydz, a później zaczyna brakować prądu. Wymienione zostały szczotki alternatora i cały alternator, gdy przejadę ok 40 km to samochód staje sie zupełnie inny, przyspiesza zdecydowanie lepiej może dlatego ze dostał prąd...
Hmm to ja może pójdę zrobię fotki i Ci pokaże o co chodzi ok... Dodano po 12 Daj emaila to wyśle fotki Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/4996011200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1230643600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3069013000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2499074700_1...
I naprawione. Dwa przewodzili cienkie co idą od alternatora były przepalone przy wiązce glownej. Znalazłem,poprawiłem i działa jak trzeba .ładowanie super 14,3 v.
Witaj Drugie pytanie czy to wina alternatora?? Sprawdzałeś ładowanie?.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Powinnaś sprawdzić ładowanie alternatora,pobór prądu,masę pomiędzy akumulatorem a nadwoziem i silnikiem.
Prawdopodobnie Twój miernik zawyża pomiar o 1V (słaba bateria w mierniku). Albo jak grala1 napisał za duże ładowanie. Ja bym wsadził nowe aku sprawdził ładowanie i ewentualnie naprawił Alternator.
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy ? Rozrusznik, alternator, bezpiecznik? Wszystko. Na początek to sprawdź kabel masowy akumulatora a potem ładowanie.
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
Kolego masz za duże ładowanie, sprawdzałeś to? Ile ci ładuje alternator?
Dałem plusa przez żarówkę ,ale bezpośrednio z klemy aku. Auto ma ładowanie. Szukam używanego licznika. Napiszę finalnie czy to pomogło.
Czyli po chwil i zgasił i już nie może odpalić... no to faktycznie może być hall. Ja tak miałem z Golfem MK3, sprawdzone organoleptycznie. Mam do garażu jakieś 5 minut, może z 2 km. Po takiej krótkiej trasie, zgaszony nie chciał odpalać. Po około 20 minutach mi odpalał. Tylko nie ma co hehłać na siłę rozrusznikiem, tylko jak nie pali, to zostawić go...
ładowanie passat passat ładowanie słabe ładowanie alternatora
1n4007 przebicie seicento zamek sharan ogrzewać
tester akumulatora samochodowego tester akumulatora samochodowego
Błąd F703 w urządzeniach Panasonic - przyczyny i naprawa Jak sprawdzić wirusa na iPhone: objawy i kroki