Najlepsza i najrozsadniejsza porada to podpiac komputer i zrobic diagnostyke. Może to być np czujnik położenia wału ale tak ja kolega napisał bez diagnostyki się nie obejdzie.
Może tkwić w nieszczelnym dolocie bądź uszkodzonej recyrkulacji. Są to jedynie hipotezy. Pierwszym krokiem jest wykonanie diagnostyki komputerowej.
8484 Powtarzam jeszcze raz: nie jest niezbedny do diagnostyki. Pozdarwiam,
Ja bym zacząć od diagnostyki jakiejkolwiek.
Komputer ,,widzi" włączenie w COM podczas diagnostyki?
I mam jeszcze pytanie jaki program do diagnostyki.
Zapomnij o tym. Znakomita wiekszosc 206-tek nie ma EOBD (ma wlasny OBD Peugeota, a to nie to samo). Nawet, jesli zdolasz sie polaczyc, jak Pepe150 ze swoja 306, to i tak to, co odczytasz moze nie byc zgodne z prawda. A w diagnostyce bledna informacja jest gorsza od braku informacji.
Iwe ktoś może czy istnieje jakiś Program pod OBD2 do Peugeot,Citroen albo Renault?
Niestety musisz dołożyć.Wpisz w all.... Lexia-Proxia (chińczyk oczywiście)
+12V - pin 12 masa - pin 5 i 6 diag - pin 7
Można tak to końca świata, a zawsze jakiś lamer wyskoczy na nowo z jkimś OBD. Po raz ostatni-peugeoty diagnozujemy interfejsem XS Evolution, wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/59_12302818... http://obrazki.elektroda.net/25_12302819... oprogramowanie nazywa się PPS ( Peugeot Planet System) , ale można też i użyć programu Proxia\Lexia....
Witajcie, Poszukuje laptopa do diagnostyki auta, coś do 300-400zł, programy z jakich będę korzystał to np.Peugeot Planet itd. do Peugeota. To od razu mówię-jak pod Planet/Proxia to patrz na jedno-rozdzielczość matrycy. Już od 1024x768 włącznie w dół będzie kiszka.
Tu może tylko pomóc na początek zrobienie diagnostyki za pomocą PP2000 przez kogoś kumatego w skrzyniach automatycznych. Inaczej to wróżenie z fusów.
W pompie masz regulator ciśnienia jak się nie mylę więc on jest sterowany przez PWM więc po pierwsze nie każdym miernikiem zmierzysz poprawnie napięcie na regulatorze, po drugie napięcie będzie się wahało w zależności od pracy silnika. Po trzecie takie pomiary są bezwartościowe do diagnostyki auta.
Chłopie, narobisz tylko więcej problemów niż masz. Bez wiedzy i sprzętu nie masz szans tego zrobić. Na początek przywróć wszystkie wsady ECU i BSI do oryginału i szukaj kogoś, kto ma sprzęt do diagnostyki. Najlepiej użyj Diagbox. Dopisanie drugiego BSI bez Diagboxa jest niemożliwe.
Wszystko teraz ok. Zamykam temat. Dziękuję
Akumulator, mimo, że naładowany może być trafiony, czujnik na klemie i czasem ten moduł napięcia przed akumulatorem. Bez dobrej diagnostyki nie trafisz.
hej mam podobny problem, ale w Peugeot 508SW 2.0BlueHDI 150KM 2016, po wizycie w ASO - stwierdzono konieczność wymiany zbiornika, koszt 4,5kPLN w piątek oddaje auto do serwisu, nie ASO w celu diagnostyki podzielę się informacjami po wszystkim
Od czego zacząć diagnostykę? Od diagnostyki komputerowej.
W załączniku raport z diagnostyki
Dziś jestem starszy i mądrzejszy, jedynym sposobem aby mieć obd2 w starym aucie to przeszczepienie miliona różnych rzeczy z auta nowszego, wiązki, komputera, często licznika, czujników i wielu innych. Gra nie warta świeczki w seryjnym aucie. Temat zamykam.
Poszukaj Peugeot tool, a drugi soft,jeszcze lepszy to Peugeot-com. Jest na e-mule, leci na fejsie do nokii 5510
To kup sobie Diaga - i nie musisz jeździć do ASO - są też inne warsztaty z odpowiednim sprzętem.
Od rzetelnej diagnostyki.
Diag 2000 to nie żaden program a całe urządzenie.Przecież już czytałeś o tym (co prawda nie na tym forum)
teoretycznie nie, ale moze byc roznie. Miales podpinany juz komputer w celu diagnostyki?
Nie pamietam numeru, ale podobny interfejs byl potrzebny do diagnostyki boxera 2 (architektura fiata).
Nic samemu nie robić, brak wiedzy i umiejętności, a do wyjęcia rozrusznika trzeba dobrego i "odważnego" mechanika, a ponieważ wyjęcie jest bardzo trudne, rozrusznik trzeba dobrze zrobić i dobrze przetestować bo drugi raz znowu będzie kosztować Więc oddać do diagnostyki i naprawy do porządnego warsztatu THE END...
(at)000352345 a gdzie reszta diagnostyki? Powietrze, układ wydechowy...
komputer nie pokazuje żadnego błędu Jaki soft do diagnostyki użyty?
To zabawka,,, nie do tego auta!. PROXIA nic tańszego niema.
Witam! Jakim interfejsem można zrobić diagnostykę tego autka. Posiada ono komputer Magnetti Marelli 1AP.40 Za pomoc dziękuje!
Czemu nie zrobisz diagnostyki?
zacząbym od diagnostyki
podłącz tester i sprawdź co sie dzieje Zrób diagnostykę SCR
Witam !!! W takim samochodzie tylko i wyłącznie od diagnostyki rozpoczynać naprawę. Temperaturę zewnętrzną pokazuje prawidłową ?? Pozdrawiam
Szukanie zacznij od diagnostyki.
Czasami dużo pomaga zrobienie diagnostyki dachu planetem
Moze zaczalbys tak od diagnostyki?
Napisz dokładnie numer błędu i co używasz do diagnostyki ?
Witam zacznij od diagnostyki, dane rzeczywiste.
Pomoże mi ktoś z tym problemem ????
Bez diagnostyki się nie obędzie głównie chodzi o BSI( moim zdaniem wysypalo się programowo bsi) Trzeba sprawdzić czy w bsi jest vin zapisany czy krzaki .
Dziwne rzeczy z tym autem,błąd stały regulator ciśnienia-powinna świecić kontrolka diagnostyki
No to możliwe, że komputer A jakie jest tam złącze 2pin czy OBD2 do diagnostyki?
mechanik powiedział mi że jest to za stary model i komputera sie nie da podpiąć, więc nici z diagnostyki .
Zapewne masz złącze 30-to pinowe. Osoba która robi francuzy będzie miała takie złącze do diagnostyki.
dzieki za rade a jak poznac ze czujnik od walu jest do wymiany bez diagnostyki
Jeżeli to byłby czujnik to nie powinno to być zepsute cały czas, a nie raz tak raz tak? Wydaje mi się że nie masz racji. I wydaje mi się że powinieneś zacząć od diagnostyki.
Nie widziałem żeby 306 HDi miało tempomat! Ta manetka to szybciej jest do oryginalnego radia, sterowanie z kierownicy. Tak jak pisał kolega "Pawel wawa" diagnostyka. Do sprawdzenia jeszcze główne wiązki przewodów. Na podłużnicy przy wentylatorach. 306team.pl - są osoby z Olsztyna to by pomogły tobie.
Zacznij od diagnostyki, podjedź do kogoś na PP/Lexia
Taniej chyba w ASO będziesz miał.Oprocz programu potrzebujesz interfejsu.Wpięcie przez obd. OBD to nie jest do diagnostyki silnika?
który Rok produkcji, jaki silnik, jaka instalka gazu itp... itd... daj info na priva, jak mieszkasz blisko to podjadę
Oba programy służą tylko do diagnostyki silników i to w zasadzie tylko w wersji benzynowej. To jest dobre pod ELM327 i nic więcej. A ty pytałeś o diagnostykę Peugeota.
A kiedy pracuje pompa? Zrozumienie dzialania ukladu jest podstawa diagnostyki.
Wszystko da się odczytać poprzez komputer. Nie wiem czy tacy fachowcy są przy tych autach czy szkodzą pieniędzy na diagnostykę auta i na pałę wymieniają. Nie wszystko, odczytaj coś skoro się nie połączysz. Dla mnie i pewnie dla Ciebie brak diagnostyki to też informacja ale nie dla wszystkich.
jesli to nie pomoze to chyba zostaje pompa, no ale to raczej bedzie wymagac wyslania na diagnostyke Co samą pompę ?Absolutnie nie . Trzeba sprawdzić co dokładnie dzieje się podczas rozruchu. Teraz zakładamy że problem z filtrem czy zapowietrzeniem. Ale diagnostyki wymagają parametry jak: ciśnienie na szynie (podstawa) sterowanie wtryskami synchro wał/wałek...
Trzeba się udać na diagnostykę.
Jeśli to ta w takim trójkącie to ESP, ale aby dowiedzieć sie o przyczynę to jedź do fachowca co ma sprzęt do diagnostyki
A gdyby miało być tylko do PSA ale w formie komputera diagnostycznego a nie interfejsu?
tak jak decybel wspomina i wymienia elementy bez diagnostyki PORZĄDNEJ ANI RUSZ
Pewnie wtryskiwacz przelewa i nie ma ciśnienia. Albo jeszcze co innego. Bez diagnostyki nie da rady.
witam! bardzo prosze o pomoc! moj samochod od czasu do czasu gasnie przy dojezdzie do swiatel lub skrzysowania tzn. przy wcisnieciu pedalu hamulca i bez broblemu daje sie uruchomic ponownie dzieje sie tak przy cieplym jak i zimnym silniku... objawy te wystepuja kilkakrotnie w ciagu dnia a czasami ustepuja na 2-3 dni. Samochod byl 2 razy w autoryzowanym...
Witam. Teraz to nawet kontrolka awarii sama zgasła bez diagnostyki i kosztów Napiszę jutro pozdr
Problem nierozwiązany. Silnik można uruchomić po raz drugi tylko wtedy, gdy na zewnątrz jest ciepło. Co jeszcze powinienem zmierzyć? Posiadam diagnostykę - Peugeot Planet, Lexia i CarScanner. Bardzo dziękuję za pomoc.
Peugeot 3008 2010r. Po uruchomieniu samochodu zapala sie kontrolka żółty trójkąt z informacja ,automatyczne ustawianie i zmiana swiateł nie działa. I co dalej? Masz usterkę i trzeba zrobić diagnostykę.
Istnieje jakiś opis pinów z kostek ECU? Pomierzyłbym, czy jest przejście z kostki ECU do kostek wtryskiwaczy. Da się przelutować kalkulator z kompa Magneti do kompa Magneti? Trzeba coś programować? Mam podstawową wersję diagnostyki do osobistego użytku.
Co wychodzi z diagnostyki komputerowej? Podaj wartość MAP na biegu jałowym. Podaj wartości wszystkich temperatur.
Sterowania silnika CR nie sprawdzisz młotkiem i kluczem . Trzeba go podłączyć do komputera i zrobić diagnostykę. Dostałeś już wcześniej informację w postaci kontrolki , że coś się dzieje a teraz prawdopodobnie nadeszły konsekwencje tego że nic nie zrobiłeś. Silnik CR zgaśnie nawet wówczas gdy na jednym z wtryskiwaczy będzie chwilowa przerwa w obwodzie....
Ja się nie dziwię że wywala check przy 19000 obr/min. Toż to formuła 1. Bez diagnostyki to gdybaj. Bo coś ci chyba synchronizację traci.
Wypadanie zapłonu ,może być spowodowane wieloma czynnikami. Potrzeba diagnostyki kompleksowej.
Nie wiem skąd te nazwy. BSI jest w kabinie. BSM pod maską, czadem też jest zwane PSF1 bo tak jest opisane na schematach. Oświetleniem kabiny i centralnym zamkiem zarządza BSI. BSM steruje np. żarówkami świateł drogowych i mijania. Może być tak że brakuje gdzieś masy bądź zasilania lub jest zielono i stąd te problemy. Pojedziesz do serwisu i jak Ci wymienia...
A jak robisz diagnostykę to nie masz info na ten temat?
Problem jest w tym, że kable od airbag zostały prześwietlone niby wszystko się zgada ale i tak się nie łączy. Próbowałem ktsem jak i lexia. Co dziwne łączy mi się tylko z silnikiem i absem a reszta nie tak jakby komunikacja była rozsypana. Prześwietliłem kabel idący od wtyczki obd (11pin) który idzie do BSI i niby wszystko ok. Kable idące miedzy bsi...
No niestety, ale od diagnostyki musisz zacząć.
Przyczyn może być wiele trzeba zacząć od diagnostyki dobrym przyrządem.
O moja pierwszą odpowiedź nikt jej nie czytał? Chyba że piszę bzdury Dyskusja jest wtedy jak autor tematu cokolwiek "kuma" na temat diagnostyki
,,Da się,,-jak zakupisz specjalny interfejs (2500-3000pln)i bedziesz miał program Proksja/Leksja lub Peugeot Planet Diag Pozdrawiam
Poruszałem wszystkimi kostkami i nic. Sprawdzałem miernikiem to nawet napięcia pokazuje. Za 3 dni będzie u mnie gość od diagnostyki. Może cos poradzi.
Jesli masz klimatyzacje to normalne. Do diagnostyki tylko tester z podgladem wartośći
O jurto sprawdzę , ale z tego co wyczytałem to te peugeoty miały różne rozstawienia pinów we wtyku OBD . Ciekawi mnie to czemu odpala po podłączeniu głowicy diagnostycznej, (ale tak jak pisałem muszę wejść w opcję diagnostyki nie tylko że podłącze samą głowice) Zbadam dam znać.
kody błyskowe
Idź tropem pomiarów i diagnostyki a nie tropem domysłów. Jeżeli nie masz podstawowych przyrządów pomiarowych/diagnostycznym to udaj się w miejsce gdzie je posiadają. Szukając na chybił trafił możesz wymienić całe auto zamiast np.spalonego bezpiecznika.
Nastawnik jest nowy, Nie wierze. Nie wystepuje jako czesc zamienna. Nie mam już pomysłów Bo nie pomyslow tu trzeba, tylko systematycznej diagnostyki. Jaka temperature widzi ECU (chocby rezystancja czujnika mierzona na wejsciu do ECU)? Czy dziala stycznik (na wejsciu do ECU)? Pozycja przepustnicy (na wejsciu do ECU)? itd itp.
Nie obejdzie się bez diagnostyki. Można się tylko domyślać, i snuć wieele wniosków.
Witam wszystkich i Proszę o jakieś rady i sugestie. Autko Peugeot 206 1.1 i (TU1JP) BVM 5 r.2003. Samochód nie chc za każdym razem odpalać. Udało mi się stwierdzić że gdy nie chce zapalić brak jest napięcia na pompie paliwa. ( Pompa sprwdzana na krótko -pracuje). Gdy nie chce zapalić (rozrusznik kręci jak szalony) przekręcam kluczykiem w pozycje zapłon...
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
interfejs xs evolution firmy actia obsługa peugeot i citroen na poziomie serwisowym pozostaje jeszcze kwestia programów
Bezpiecznik od pompy ABS i ESP. Gniazdo OBD2 tak, do diagnostyki. Interfejs peugeot-planet. Kosztuje ok. 4kafle, Do Francuzów niema nic taniego. EGR niema wpływu na uruchomienie silnika, na prace tak. Ale mi Pan wjechał na ambicje, starałem się jak mogłem.
Jak jest DPF to musi być oryginalny korek, bo nie podaje dodatku do paliwa. Bez diagnostyki to wróżenie z fusów.
Błędów po diagnostyce nie ma?
tam zapytaj http://www.diag.prv.pl/
No niestety to nie maluch i bez rzetelnej diagnostyki nic nie wskurasz.
Witam na forum, posiadam Peugeot 307 1.6 benzyna, 2004 rok. Mam nieduży problem, ale nawet skomplikowany. Auto ma problem z obrotami od 1000 do 1500, ma skoki obrotów. Jak daję gazu równo i chcę utrzymać mu np. 1200 obrotów, to sobie zmienia na 1800 lub spada do 800. Od 2000 tys. pracuje normalnie. Teraz zapaliła mi się informacja, że problem z katalizatorem....
Zabawa z EDC 17 chinolem może się źle skończyć. Niektóre sprzęty działają stabilnie a niektóre nie. Jeśli chodzi o chinola to większe zaufanie mam do Kessa. Plik daj komuś doświadczonemu do obróbki. Możesz też wysłać mu sam sterownik i zrobi programowanie i obróbkę. Poprawnie wyprogramowany Fap nie zakłóca pracy silnika i diagnostyki.
Nie program tylko sprzęt, masz jakikolwiek sprzęt do diagnostyki jakiś przewód OBD ?
To logiczne zacznij od diagnostyki... Nie tylko odczytanie błędów choć to naprowadza.
witam ten temat nieaktualny okazało się że diagnostyk z komputerem był niepoważny. zakładam nowy temat z aktualizacją problemu. dzięki wszystkim za pomoc
Przykro mi nie damy rady Ci pomóc bez diagnostyki komputerowej. Zamykam.
Tu nie pomyslow trzeba, a rzetelnej diagnostyki. Jak chcesz zeby palil skoro nie moze rozpoznac klucza (blad nr 1) i w dodatku nie moze przekazac kodu do ECU lub modulu na pompie (nie wiadomo, jaki silnik) (blad nr 2).
diagnostyk peugeot diagnostyk peugeot partner peugeot diagnostyk silnik
esp8285 tasmota ewidencja czasu pracy excel skrzynka przekaźników
pralka whirlpool reset pralka whirlpool reset
VW Golf 1.4 TSI - Kod błędu 00768: Diagnoza i Rozwiązania Drut emaliowany, przewód instalacyjny, cyna lutownicza – skutki usunięcia niebieskiej osłony