kybernetes, tam jest dość sympatyczne Valeo rodziny D7E i wiekszych anomalii w obrębie elektromagnesu nie wykazuje. No chyba, że w mercedesach klasy A z elektroniką w elektromagnesie. Po prostu cewka włącznika bierze prąd jaki bierze i tyle.
W samochodach ciężarowych wspomaganie sprzęgła jest realizowane sprężonym powietrzem, jednak w samochodzie osobowym elektromagnes będzie chyba słusznym kierunkiem. Nie ma chyba potrzeby sterowania siłą elektromagnesu, wystarczy odpowiednio dobrać jego moc. Natomiast załączanie można zrealizować tak samo jak uruchamianie świateł stopu, czyli włącznik...
Witam ;) Mam małe problemy z odpaleniem takiego bolida. Nie startuje rozrusznik, nie chodzi pompa paliwa, nie ma zasilanie cewki ani wtryskiwaczy, jedyne czego się dopatrzyłem, to przekaźnika w środku (w skrzynce z bezpiecznikami), który załącza przewód od elektromagnesu na rozruszniku... Od czego zacząć? przewody masowe i bezpieczniki na zicher sprawdzone....
co jest walnięte? Oddaj rozrusznik do naprawy, uszkodzony jest elektromagnes, który trzeba wymienić.
Elektromagnes rozrusznika ma dwie cewki. Bajer polega na tym, że do wciągania kotwicy potrzebne jest działanie dwóch cewek, do podtrzymania kotwicy podczas uruchamiani już tylko jedna.
elektromagnes kompresora był spalony - został wymieniony ( teraz jak dam napięcie 12v na elektromagnes to sprężarka normalnie działa), zawór kompresora również został sprawdzony i działa. Do elektromagnesu dochodzi napięcie ok. 4,8v , gdy włączymy przycisk AC na panelu. Gdy wyłączymy przycisk AC napięcie ginie. Po wymianie BSM udalo się skasować błąd...
Na przekaźniku na zatrzask to będzie tak: 86 - Podłączamy plus po zapłonie. 85 - Podłączamy tę masę chwilową z przycisku. 30 - Masa stała. 87 - Wyjście masy na odbiornik. I jeszcze cały myk, żeby podłączyć diodę zwykłą prostowniczą między z kierunkiem 85 -> 87, co zabezpieczy, żeby tylko z przycisku uruchomić cewkę elektromagnesu, a nie urządzenie odbiorcze...
Sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi +12v na cewkę elektromagnesu podczas przekręcenia stacyjki na rozruch,jeśli tak to są wytarte szczotki,a jeśli brak napięcia to przerwa w instalacji czyli przepalony bezpiecznik,uszkodzona stacyjka lub nadpalony przekaźnik.
To nie połączenie tylko symbol mechanicznego oddziaływania elektromagnesu na styki elektryczne i czasem go brak na rysunkach. Ważny jest rezystor gaszacy . To o czym myślisz to symbol cewki. Oba przekazniki są zamienne.
Witam wszystkich Od niedawna posiadam 406 2.0 16V 132KM XU10J4R (RFV)97r w automacie Wczoraj zdarzyła mi się sytuacja że normalnie odpaliłem auto pojechałem na zakupy po czy zgasiłem i już po powrocie nie mogłem odpalić. Objaw jak przekręcam kluczyk zero reakcji przygasa tylko akumulator tzn. ikonka plus klimatronik pomyślałem skończył się rozrusznik,...
Do czego konkretnie podłączyć presostat w tym aucie? Presostat steruje przekaźnikiem, który zaś steruje sprężarką (sprzęgłem). Niskie ciśnienie na presostacie sprawi, że styki się zewrą, prąd popłynie do cewki przekaźnika. Przekaźnik się załączy i puści prąd na elektromagnes sprzęgła załączając kompresor. Gdy ciśnienie za bardzo wzrośnie presostat...
goldwinger, specjalnie dla ciebie: Peugeot 405, rok 92, silnik 1.9 XU9J2 D6D, typ rozrusznika iskra AZF, co do mojej wiedzy na temat rozrusznika to wiem jak działa i z czego się składa, nic więcej. JERZYKOWSKI zębatkę mam na 100% sprawną bo sprawdzałem, tak jak napisał Lutek49 mam słabe zasilanie elektromagnesu prawdopodobnie przez stacyjkę bo wszystkie...