Witam, przesłałem info na temat tego czujnika,maila dostałem,co do wentylatora pewnie doszedł pug do wniosku że jest Ci duszno i świeżym powietrzem daje, hehe a na serio może masz tak zrobione(ja mam tak w mondeo że na wyłączonym wyłączniku dmuchawy lekko ale leciutko daje) może i ty tak masz? dawno nie robiłem puga to nie pamiętam ale sprawdze na schematach,...
Jak wtryskiwacze będą puszczały na przelewy to nie zbuduje takiego ciśnienia przy tych obrotach.
ja zobaczyłbym krokowy
Masz Kolego gdzieś lewe powietrze. Sprawdź działanie zaworu obejściowego wolnych obrotów.
przy przyspieszaniu z prędkości 90-110 km/h skaczą na chwilę obroty, ale nie idzie za tym przyspieszenie. P To sugeruje ślizganie się sprzęgła.
zabrudzone styki przełacznika suwakowego, wystarczy je przetrzyc papierem ściernym "tysiączką"
Jeżeli brak jest sygnału obrotów, to prawdopodobnie emulator obrotów ma jakieś chimery. Sygnał obrotów w sterowniku gazowym podłączony jest do pinu nr 40, przewód podłączony do niego (wtyczka) jest koloru fioletowo-białego i opisany jest jako 40 RPM. Z tego co czytałem nie należy do sterownika gazowego podpinać sygnału z cewki zapłonowej, bo to grozi...
spróbuj kolego coś takiego, nasącz benzyną patyczek higieniczny i wyczyść dokładnie ten kanałek gdzie wchodzi iglica silniczka krokowego prawdopodobnie jest tam nagar stąd te cyrki z obrotami
Adaptacja przepustnicy może?
tak aby nie charczały na maksymalnie ustawionym potencjometrze jest to możliwe zrobić to bez żadnych dodatkowych wzmacniaczy? Nie,te charczenie to przesterowany wzmacniacz działający na max obrotach.
Sprawdź mocowania silnika oraz tłumików. Podnoszenie obrotów to kiepskie rozwiązanie.
Sam doladnie nie wiem czy to jest przepustnica czy cos innego wiem tyle ze gdy silnik sie rozgrzeje to powinno byc slychac taki przeskok w silniku jak by cos sie przelaczlo i wlasnie to jest to uzadzenie ktore zmniejsza obroty
Żeby się nie okazało że to HDI mnie normalnie .. nie wytrzymie
Tego nie wiem.
Czujnik temp. powietrza nie ma raczej nic wspólnego z "ssaniem". Jeśli już to ... czujnik temperatury silnika albo ... "zacięty" stabilizator "wolnych obrotów" ;)
Przyczyn moze byc wiele. Ja stawiam na silnik krokowy.
licznik działa? (prędkościomierz)
W tego typu regulatorze stosuję tranz. BDW 84D. Jest w innej obudowie i pasuje po wycięciu środkowej nóżki i przycięciu radiatorów. Problem żywotności regulatora może leżeć w zapchanym filtrze kabinowym. Proponuję sprawdzić jego stan i jak trzeba to wymienić.
Ale jaki Peugeot, silnik, pojemność, jaki wtrysk ????? Pozdrawiam
mialem taki przypadek w xara 1.4 wtedy byla to listwa cewek lecz obroty byly mniejsze do 1800
Możliwe, że znalazłeś usterkę. Pod kompem zobaczyć czy sterownik odblokowany, ciśnienie na listwie wtryskowej. Obroty silnika.
Raczej tylko porównanie.
T5 w jaki sposób padla turbina w turanie jak w vw krecisz go do 2 tys obrotów? Mosiala juz byc padnieta. Wypalalem osobiscie w Hyundaiu Tucson, sonata, santa fe, w vw golf VI i wszedzie max 2 tys obrotów.
Sprawdź wszystkie podciśnienia w pierwszej kolejności dość dokładnie .
czym są sterowanie wtryskiwaczy bęzyny(plius czy masa)? MASĄ. jakie są czasy wtrysku bęzyny na wolnych obrotach? 5ms.
Ciśnienie oleju napewno nie pali się przez niskie obroty. Pierwsze zajmij się palącą się kontrolką oleju a dopiero obrotami bo może być tak że jak naprawisz problem ciśnienia oleju to problem obrotów zniknie.
Z wtrysku, cewki, do czego to ma być?
Nie szukaj kwadratowych jaj . Wszystko jest w porządku.
Czy to silnik 8 zaworowy?
Nie ma to znaczenia gdzie wieje. Sytuacja wygląda tak że jak ''odciążam'' silnik, to zaczynają falować obroty tak jakby się dławił. I dopuki mu nie przygazujesz albo nie przytrzymasz na obrotach to będzie falował na obrotach.
W skrzyni nie masz co szukać przyczyny. Efekt falowania obrotów może być spowodowany zużytą tarczą lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym.
Witam Peugeot 407 1.6hdi 110km . W aucie przy różnych obrotach jak by startowalo turbo.
Sprawdź silnik krokowy - dosyć częsta usterka w starszych silnikach TU5JP(czyli po naszemu 1.6).Wymontuj silnik krokowy z obudowy przepustnicy i umyj w benzynie ekstrakcyjnej.Powinno pomóc.
myślałem z początku że to rolki więc zmieniłem 8,5g na 5,5 g Złóż rolki nie lżejsze tylko cięższe np.9,5g. Lżejsze przy wyzszych obrotach powodują działanie wariatora.
Raczej nie. Tylko buczy i mocy brak. Czasami faluje obrotami.
A on ci sie na maxa nagrzewa tylko do 70'c stopni? Dodano po 16 I jak wymieniasz jakieś czujniki, lambdy, przepływomierze to dobrze jest zresetować komputer silnika , można odłączyć masę akumulatora ale jak masz zamek centralny na radio albo podczrw. to może zgubić sygnał i trzeba programować kluczyk(dla nie wprawionych upierdliwe zadanie) lepiej by...
No to wymień ten filtr paliwa na początek. Na pewno nie zaszkodzi.
skup się na lewym powietrzu.
Silnik zwykły, mechanik sugeruje zrobienie adaptacji przepustnicy.
Uszkodzona kapsula termiczna biegu jalowego na zimno.
Jakim wkładzie, katalizatora?? żadnego katalizatora chodzi o wkład za kierownicą na fotelu sterownik celowo utrzymuje wyzsze obroty gdy samochód jedzie i jest to całkiem normalne
Jak styk jałowego zwarty to będzie przestawiać dopóki na TPS-ie nie zobaczy tego co chce widzieć.
P3011 - Usterka regulacji pozycji przepustnicy: sprężyna powrotna nie działa.
Witam, ciesze sie ze moglem pomoc w temacie wtrysku. Co do problemu z kontrolkami-niestety ale prawdopodobnie uszkodziles sciezki nadrukowane na folii w zegarach, bedzie problem to naprawic, chyba ze dasz rade porobic mostki cienkiego przewodu lutując bezposrednio do oprawki zarowki i dalej do wtyczki.. To sposob bardzo dorazny, sprobuj poszukac sprawnych...
emperatura jest ok tak jest a wskaźnik jest tylko do miłego patrzenia przy wolnych obrotach ciśnień powinno od 250-350 sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia i można spróbować adaptacji zaworu pompy
Po regulacji zaworów znacznie się polepszyło, aczkolwiek nadal lekko faluje. Dałem sobie spokój, myślę, że za dużo grzebania dla takiej małej pierdoły.
Jak kat czerwony to do wyciecia zapchany jest pewnie sie syfu nasypalo jkiegos albo nalalo przy sciaganiu glowicy
Kolego bodajże w twoim samochodzie licznik jest elektryczny, nie na linkę jeżeli udało by ci się go wyciągnąć to sprawdź połączenie kostek. Sprawdź też luty nieraz miałem przypadek że licznik źle chodził albo w ogóle z winy lutów na płytce. Jeżeli dysponujesz lutownicą to popraw ostrożnie luty.
Sprawdź defekty zapamiętane w kalkulatorze wtrysku. Może sonda lambda nie działa jak należy a może..... Trudno zgadnąć. :)
Peugeot 406 Sagem Jaeger Żółta wtyczka Pin 01 pin 17=Plus Pin 19 =masa Pin 21 =prędkość Pin 23 =obroty
wiec powinien on mieć czujnik o rezystancji 300-500 ohmów. Tym niemniej potwierdziłbym jego sprawność przez pomiar sygnału oscyloskopem podczas kręcenia silnikiem. Albo co najmniej miernikiem na zakresie AC kilka Volt
Zacząć od tego by silnik bez paska i nawet bez wariatora wkrecal się w obroty praktycznie równo z manetką. Potem to już proste. Złożyć jak należy i musi jeździć
Wymontuj zawór i wyczyść filtr na jego końcu i bedzie brykał
Przepustnica powietrza do czyszczenia i przesmarowania. Sprawdzić szczelność układu dolotowego pod kątem łapania lewego powietrza (stąd wzrost obrotów) a to szarpanie przy ujmowaniu gazu to zużycie mechanizmu różnicowego i przekazania napędu na koła (luzy na półosiach i mechanizmie)
Nie spadł wąż gdzieś? :)
Przepustnica jest wymieniona. Nowa cewka, nowe świece.
Co do cylindra to powinieneś sprawdzić sprężanie na nim i na pozostałych ale raczej większych szkód nie powinno być.Rozrząd ma być dobrze,wszystko za przepustnicą ma być szczelne.Map ma być zasilany 5v na wolnych około 1,5v.Można pompką podciśnieniową sprawdzić.Sterownik ma wiedzieć kiedy regulować obroty więc TPS ma być prawidłowo ustawiony.trzeba...
Nastawnik jest nowy, Nie wierze. Nie wystepuje jako czesc zamienna. Nie mam już pomysłów Bo nie pomyslow tu trzeba, tylko systematycznej diagnostyki. Jaka temperature widzi ECU (chocby rezystancja czujnika mierzona na wejsciu do ECU)? Czy dziala stycznik (na wejsciu do ECU)? Pozycja przepustnicy (na wejsciu do ECU)? itd itp.
Niestety dużo mi to nie mówi gdzie szukać problemu z falującymi obrotami
Większość wartości ok, reszta skacze w rytm falującycj obrotów.
Witam forumowiczow i z gory prosze o wyrozumialosc. Peugeot 206 1,4 obroty nie spadaja jak powinny. Po czasie spadaja same albo moze i po jakiejs mojej? nieswiadomej? ingerencji
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
Witam !!! Na pompie od strony rozrządu jest dźwignia ze śruba M6 popuść nakrętkę kontrującą i wykręcając zmniejsz obroty do oczekiwanych. Jeśli nie poradzisz zrób foto pompy. POMOGĘ
Do Vyzn-R: Ratunku mam to samo. Sprawdziłem wszystko, czujniki, czyszczona przepustnica, krokowy, uszczelniony kolektor wydechowy. I nic. Jak u Ciebie sprawa się skończyła, możesz podać co było przyczyną?
a kopci przy tych max 19000 obrotów? I jeszcze jedno pytanie czy pracuje równo na wolnych obrotach?
z tego co są jakieś przewody podciśnienia to jest od filtra węglowego ale to też sprawdzałem i jest dobrze podpięty i szczelny tak samo jak do serwa i do odmy , są jeszcze przewody na filtrze do otwierania klapki ciepłe/zimne powietrze to też jest sprawne, co się tyczy mechaników to mogli się mylić w wielu sprawach, ale naprawdę trudny przypadek . od...
Skoro kontrolka się świeci, to zapisał jakieś błędy, które wypadało by poznać. Wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć więcej. W sumie zakupiłeś samochód niedawno, więc nie wiadomo o czym poprzedni właściciel Ci nie powiedział. Zapach spalonej gumy może być od jakiegoś paska. Nie wiem jak jest w tych silnikach, czy w przypadku przeskoczenia rozrządu...
Dwa i pół miliona obrotów? Niezły silnik. edit Poprawiłeś.
No i rzeczywiście trzeba jeździć w każdym zakresie obrotów? Nawet stała prędkością przy 6000 obrotów?
świece nic do tego nie maja...
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Jak najbardziej może to być to.
chodzi już ten peugeot?
nie wiem, zostaje liczenie obrotów.
Powodów może być wiele.krokowy,filtr a może kable WN i po mroźnej nocy skaczą iskry po silniku z wilgotnych kabli.można to sprawdzić otwierając maskę po ciemku.
Dziękuję za pomoc.Sprobuje .
Widze że wywołałem lawinę komentarzy. Dziekuje za zainteresowanie! Ale dodać musze, że byłem wczoraj w ASO Peugeot i komputer wykrył BŁĄD SONDY LAMBDA. teraz jest tylko problem czy uszkodzona jest sonda ewent. podgrzewanie sondy czy instalacja gazowa daje niewłaściwe "impulsy" do sondy. Jeżeli chodzi o instalacje to jest LOVATO a komp. gazowy DT Gas...
Uszczelka pod głowicą. Zleć (u mechanika) wykonanie testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, jeżeli chcesz mieć pewność.
Jedz do mechanika i zapytaj się go dlaczego auto nie odpala po powiedzmy drogiej naprawie z ustaleniem przyczyny. Jeżeli nie znajdzie przyczyny lub ....może zmień mechanika - z drugiej strony nie podwazam jego kompetencji. Rozrząd w 1.9 zmieniamy co 60 tyś km - zmienialas po zakupie auta? Pewnie jest tam silnik o oznaczeniu dw8. - należy sprawdzić połączenia...
Dzień dobry! Czy naprawiłeś ten problem, wymieniając przepustnicę?
Kolego, u mnie na kręcenie śrubą na dolocie wolne obroty nie reagowały. Nie znam tej instalacji, ale u mnie ta śruba była prawie całkowicie wykręcona. U ciebie chyba tą śrubę masz prawie całkowicie wkręconą i ona dławi przepływ. Nie wiem jak ustawiałeś wstępne położenie (wkręcenie) śruby wolnych obrotów. Ja po zamontowaniu parownika do instalacji i...
Jakby faktycznie miał taki czas to by dawno cewki popaliło, to już blisko zapętlenia na wysokich obrotach.
już wiem-siemens TLE 4202
Jak auto stoi większych obrotów nie będzie.
Jeden kod pamietam : p1598, a drugi zapomniałem. Ale dotyczył temperatury paliwa.
BSI, jeśli zjadło jedną ściezkę to woda wpadła głębiej.
Przez taką ilość zaworów to pompa nie ma siły sama zasysać paliwa. Wystarczy jej opór na filtrze i gruszce. Resztę zaworów wywal. I pamiętaj że im więcej połączeń w układzie tym łatwiej ma się rozszczelnic/zapowietrzyć.
Ja wiem ze to odgłos z WG, a jak poradzijes sobie z turbo dziura do 3 tys obrotów?
Czujnik na pedale sprzęgła działa? Jakie ma wolne obroty?
Znalazłem zdjęcie, które zrobiłem klientowi jak wymieniałem wentylator w Peugeocie 407, regulator obrotów zaznaczyłem strzałką https://obrazki.elektroda.pl/7593436100_...
Witam Poszukuje schematu podcisnienia do silnika 2.2 HDI z roku 2002 lub foto. Silnik ma problem wkrecic sie na obroty powyzej 3000 obrotow
Wciąż nie odpala i problem z obrotami?
A jakie to wskazania pokazuje? Skąd pomysł że 0.9 to obroty za duże?
który sterownik, na silniku jest płytka i to ona steruje obrotami
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Do C5 miałem 100KHz i działa . Wypełnieniem sterujesz obrotami
Przeczytaj mój post, a nie tylko błędy i błędy.
Na dzwigni, do ktorej przychodzi linka biegu jalowego na zimno (nie linka gazu) jest sruba regulacji biegu jalowego, ktora koncem opiera sie o dzwignie stopu (jesli odsuniesz te dzwignie od sruby - silnik stanie). Wkrecanie tej sruby powoduje odpychanie dzwigni stopu i zmniejszanie obrotow. Linka elementu termicznego ciagnie dzwignie do oporu gdy silnik...
Sprawdź to co pisałem czy masz zimny powrotny przewód przy podwyższeniu obrotów silnika.
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
obrót peugeot peugeot wolne obrót peugeot partner obrót
massey ferguson katalog wentylator chłodnicy scenic podłączyć niemiecki telefon
harman kardon avr161 reset drukarki brother
Wzmacniacz WS432: Zabezpieczenia i Tranzystor BD135 Niedziałający system otrząsania filtrów w odkurzaczu Kärcher