alikatek po co piszesz głupoty? Jeżeli silnik ten nie będzie obciążony to Zasilacz się nada. Przy obciążeniu ten silnik może pobrać nawet 6A (mierzone od peugeot 406). Rozruch jałowy to ok 2.5A więc 3A nadal za mało?
Regulator jest czysto mechaniczno-hydrauliczny .
Masz 2 uzwojenia elektromagnesu. Wciągające i trzymające. Wciągające działa do czasu włączenia silnika rozrusznika. On to zamyka obwód "podając masę" . Po zadziałaniu silnka rozrusznika działa słabsze trzymające zębnik bendiksa w wieńcu. Jesli rozrusznik zrobi "klik" a zużyte styki robocze elektromagnesu nie zadziałają długo płynie spory prąd przez...
Nastawnik jest nowy, Nie wierze. Nie wystepuje jako czesc zamienna. Nie mam już pomysłów Bo nie pomyslow tu trzeba, tylko systematycznej diagnostyki. Jaka temperature widzi ECU (chocby rezystancja czujnika mierzona na wejsciu do ECU)? Czy dziala stycznik (na wejsciu do ECU)? Pozycja przepustnicy (na wejsciu do ECU)? itd itp.
dobrze by było odpytać sterownik diagiem
Komputer serwisowy, parametry bieżące. Zakładki synchronizacja (czujniki wału +wałka ) ok = zezwolenie na rozruch. No = brak zezwolenia na rozruch. Dodatkowo jakie ciśnienie na Rayli?
Skrzynia półautomat , pewnie jakiś błąd nie pozwala na rozruch. Zrób odczyt błędów
To sprawdź w kalkulatorze silnika czy jest zezwolenie na rozruch.
Kombajn czyta klucz jak i lotnika. Ale błędu komunikacji w bsi z kombajnem nie masz?. Jaki masz status pozwolenia na rozruch w sterowniku silnika?.
Wyświetla czas do zmiany oleju. Bez wplywu na rozruch.
Duzo maja, poniewaz wedlug serwisowki silnika HDI biora udzial przy dogrzewaniu silnika nawet do 180sekund podczas rozruchu silnika.
Podgląd parametrów sterownika silnika zalecany w tym przypadku czy nie jest zablokowany przez wypadek czasem chodzi mi oczywiście zezwolenie na rozruch.
Problemem był zablokowany w pozycji max otwartej EGR, i silnik nie miał tlenu żeby odpalić bo wciąż mielił spaliny. Ale ciekawe że ECU nie wywaliło żadnego błędu od EGR, i czemu podczas kręcenia rozrusznikiem status zezwolenia na start się zmieniał tego nadal nie rozumiem.
Filtr paliwa może domaga się wymiany...zabrudzony często utrudnia rozruch
Popuszczają ci wtryski gazowe w kolektor. Zakręć butlę pojeżdzij tyko na pb i zobacz rano jak rozruch.
powtarzam swoje pytanie: A taki parametr w ECU jak: Zezwolenie na rozruch ??
a o podgrzewaczu kolo filtra paliwa nikt nie wspomniał a to w jakims stopniu tez pogarsza rozruch!
Powtórz pomiar prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie, uzbrojonym alarmie itp tak jak w normalnych warunkach. Bo 0.018A*100h=1.8Ah to mało po 4 dniach, nie powinno mieć wpływu na rozruch.
Cześć, A co w momencie, gdy kasuje błąd a on uporczywie pojawia się po ok 700km z komunikatem, Usterka silnika, usterka układu oczyszczania spalin, pojawia się kontrolka serwis, urea, silnik, rozruch zabroniony za ok 1200 km. Ostatnio wymieniłem pompę adblue i komunikat znowu się pojawił :-) Do tej pory komunikat kasowałem już 3x :-)
...Otworzyłem normalnie kluczem ale nie mogę odpalić bo mi immobiliser blokuje .... Skąd wiesz? Immo (jeśli oryginalny) nie ma nic wspólnego z pilotem.
Napięcie sprawdź na aku podczas rozruch. Podaj wartości
To ile czasu ten wentylator chodzi? Przy sprawnym akumulatorze nawet jak pochodzi 20 minut to nie powinieneś mieć problemu z ponownym rozruchem.
/gaźnik weber 36 tlc 3/200 - od urządzenia termostatycznego rozruchu odchodzi przewód i jest połączony bezpośrednio do cewki czy jest to prawidłowe,jakie zadanie spełnia czujnik w urządzeniu rozruchowym, na jaką długość wysuwa się trzpień otwarcia przesłony przy rozgrzanym silniku.
Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.
Powiem Ci Kolego ze sprawdziłem w taki sposób ładnie żaróweczka się świeci przy przekręconym zapłonie ... Powiedzcie mi czy to może być wina od wtrysków że zalewa czy wina akumulatora który nie daje takiej mocy co powinien na rozruch ?.
Edytowałem przed chwilą co mam sprawdzone. To teraz sprawdziłbym klucz na testerze czy się przedstawia,albo jak masz zapasowy to można nim spróbować odpalić,chociaż jak by był uszkodzony to nie było by zezwolenia na rozruch. Pozdr.
jakgdyby akumulator był słaby lecz nie bo był kupiony niedawno nowy I jesteś pewien na 100%, że ładowanie jest sprawne i ładuje akumulator ? Zrób pomiary napięcia na postoju, na pracującym silniku i podczas rozruchu.
Wiec znajdz sprzet, ktory moze cos zrobic. Zanim zaczniesz grzebac w instalacji lub mechanice, trzeba miec pewnosc, ze informatyka nie blokuje. W zasadzie, nie ma opcji "nie zapala i nie ma bledow" jesli kalkulator jest zasilany i immo zezwala na rozruch.
Wtryski na przelewy sprawdź.
Do sprawdzenia bezpieczniki główne pod maską. Możliwe, że jeden jest przepalony i stąd problemy z rozruchem silnika.
Co z kostka stacyjki , może po przełączeniu na 50 rozruch/ gubi 15 /zapłon/.?
Oj chyba nie pomogę,a z adaptacją przepustnicy to trochę roboty no i kwestia podłączenia krokowca . Wciśnięcie pedału gazu na włączonym zapłonie a potem rozruch nie rozwiązuję problemu?
Na dolnej granicy. Jesli nie mozesz prawdzic cisnienia sprezania (gaz przyspiesza wypalanie zaworow, wiec dobrze byloby to jednak zrobic), to sprawdz przynajmniej luz zaworowy i ustawienie rozrzadu. Druga rzecz do sprawdzenia, to wylacznik polozenia spoczynkowego przepustnicy. Ten system "nie lubi" uruchamiania z wcisnietym pedalem gazu. Uszkodzony...
Jaką ECU widzi temperaturę silnika przy rozruchu ?
Przygasa ja kontrolki słychać stuk po przekręceniu na rozruch? Na krótko kręci rozrusznik?
Zobacz w parametrach czy masz zwolnienie na rozruch i czy silnik widzi obroty wału.
ten blad z dopiskiem zgodnosc oznaczalby brak synchronizacji czyli przestawiony rozrzad, urwany pasek i takie tam, ale ja delphiemu nie ufam, no moze gdyby nie ten monit na wyswietlaczu od immo... Polecam znalesc kogos kto dysponuje diagboxem/lexia/pp2000. musi sprawdzic wszystkie bledy oraz sprawdzic synchronizacje i zezwolenie na rozruch w ecu
Witam. To urządzenie pod nadkolem to filtr węglowy oparów paliwa. Wężyk od niego powinien być połączony z króćcem na korpusie przepustnicy. Za trudności z odpalaniem na zimno (rozumiem że rozrusznik kręci) może odpowiadać regulator ciśnienia paliwa-zawór zwrotny, albo czujnik temperatury cieczy. Spróbuj rano przed rozruchem kilka razy włączyć pompę...
Witam serdecznie forumowiczów elektroda.pl chciałbym prosić o pomoc z moim peugeotem 406 ani autoryzowany serwis nie potrafi sobie z tym poradzić ani znajomy mechanik problem polega na tym że przy minusowej tem. np. -6 stopni zapala się ikonka na tablicy rozdzielczej od immobilizera i nie mogę uruchomić auta w czym tkwi problem ? Jak temperatura dojdzie...
Udało się rozwiązać problem z tym błędem: 9527 Defekt kodowanej blokady rozruchu...... bo mam ten sam problem?
witam wszystkich w moim 206 1.4hdi jest następujący problem -trudno z odpala ok. 10s kręcenia -obroty dochodzą tylko do ok. 2900 -brak mocy -potrafi nagle zgasnąć silnik podczas jazdy ale po przekręceniu kluczyka odpala czasami jest tak że wszystko( wyłączając niezmiennie ciężki rozruch )powraca do normy i przyspiesza normalnie dodam że filtr paliwa...
Witam, proszę o pomoc, samochód Peugeot 308sw z 2008r. Przebieg 110 tyś. Silnik 1,6 vti. Napęd rozrząd wymieniany w 2016r. Samochód w ciepłe dni chodzi jak zegarek. Po odpaleniu po dłuższym (nocnym) postoju ładnie wkręca się na wyższe obroty, jak by ssanie (~1300rpm), po czym spada do ~750rpm. Problem pojawia się w chłodniejsze dni. Auto po nocy, na...
To mleko to pewnie parafina Ale aż tyle?? 1/3 objętości? Ja wyjeździłem wszystko, dolałem dobrego paliwa, wypaliłem z przewodów trefne paliwo i więcej ani moja noga nie postanie ani koło samochodu nie wjedzie na tą stację. :D Więc dlatego podejrzewam, że kolega właśnie w filtrze może mieć takie coś. W niektórych autach jest podgrzewacz filtra paliwa...
tomekui napisał: ...Rozumiem, że skoro L trzeba podłączyć to to wejście nie odpowiada tylko za świecenie kontrolki ale też przez kontrolkę umożliwia zasilenie i wzbudzenie? ... Dobrze rozumiesz. A jak ma licznik ten nowszy ?? to jak przez diodę da zasilanie na rozruch, weź też trochę pomyśl...
Tam jest rozruch sterowany. Bez diagnoskopu mozesz tylko sprawdzic bezpiecznik F8 na BSM.
Po kasowaniu i próbie rozruchu błędy wracają?
W jednym z odcinków Naprawy nie do naprawy Adam przerabiał czujnik temperatury płynu, który źle wskazywał bo był w powietrzu. Jakiś Peugeot chyba. Auto nie odpalało po rozgrzaniu. Stało pod płotem 11 lat. https://www.youtube.com/watch?v=FGRJ9QQm... PC
Sprawdź poziom paliwa w komorze pływakowej i zawór iglicowy - choć przy tym ostatnim to nie miałby wolnych obrotów. Poza tym odpowiedź jest prosta : PRZY CIEPLYM SILNIKU ODPALAĆ NALEZY Z WCISNIETYM PEDAŁEM GAZU DO OPORU - tak nawet radzi niemieckie biuro konstrukcyjne AUDI w przypadkach problemu z uruchomieniem cieplych motorow (tych wyposazonych w...
35 mm wystarcza, palę z nich Peugeoty Boxery 2,2 i 3,0 HDI o osobówkach nie wspomnę. Jak tylko akumulator biorcy nie jest zarżnięty na śmierć, to zapalą. Żabki z taśmą miedzianą stalowe, z mosiężnymi ząbkami, ale oczko przykręcane pod te mosiężne ząbki. Około 6 m, spadku napięcia nie mierzyłem. Te żabki trochę nieporęczne, nie wszędzie podejdą, czasem...
Ale jak zapali to potem już pali? Potem od pierwszego dotknięcia. Odpal go na Plaku. A co to?
Wilgoć !!! Sprawdź i wyczyść gniazdo bezpieczników pod maską, może nie zawsze ci łączy bezpiecznik od pompy paliwa !!!
Witam w peugeot 406 po przekreceniu kluczyka w stacyjce w pozycje rozruch, gasna całkowicie kontrolki na desce i cisza,zdarza sie to sporadycznie raz jest wszystko ok-kreci rozrusznikiem i zapala, a innym razem przekrecam i nic-cisza.Wyczysciłem i dokreciłem klemy na akumulatorze i tam styk jest dobry,gdzie szukac dalej??
witam zamieszczam ten temat w tym dziale ponieważ jest ich tak dużo tutaj na forum, że nie potrafiłem zbytnio dopasować :) Do rzeczy. Chce wykonać kable rozruchowe do tira, myślę o przewodzie linkowym, o przekroju LGY 35 mm² - jest wiele fabryk w Polsce u których można kupić ów kable, ale są różne różniste i nie wiem które wybrać, czy ktoś może...
Jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu?
a cisnienie na listwie w trakcie rozruchu?
Może coś sie uszkodziło, sprawdź czy na cienkim przewodzie na rozrusziku jest napęcie w momęcie kiedy dajesz w rozruch. A jest jakaś eakcja jak wbijesz kod i go zaakceptuje.
Read możesz po obd zrobić gdy zaopatrzysz się w SMOKA z pakietem PSA. Wyciągnij przekaźnik od rozrusznika, sprawdź na stykach 85,86 co jest na jednym powinno być 12v po włączeniu zapłonu na drugim masa po włączeniu 50 na rozruch. Ostatnio miałem takie 208 z takim problem brakowało 12v po zapłonie podałem z któregoś bezpiecznika i odpalał bez problemu.
To są dane z serwisówki Peugeota silnik FB-0-1-2-4. Możliwe że masz właśnie taki. http://obrazki.elektroda.net/62_12699292...
no a jakie jest cisnienie paliwa przy rozruchu?
Wskazane by było aby pierwszy (poranny) rozruch zrobić po podłączeniu komputera (diagnostyka zimnego silnika). Codziennie ? ;)
A o czym rozmawiamy? Czołg, okręt, samochód, motocykl, kosiarka?
W twoim samochodzie rozruch i ładowanie odbywa się przy pomocy jednego urządzenia. Sterowanie nim jest realizowane przez moduł, który posiada funkcję samodiagnozy i z niego pochodzi komunikat. Przyczyna wewnętrzna usterka modułu bądź jego wiązki. rozruch/ładowanie jedno urządzenie - alternator??? gdzie ten moduł się znajduje?
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
Okazało się, że to nie moduł. Wywaliło bezpiecznik rozrusznika, który wymieniłem na nowy i auto odpaliło. Jednak po zgaszeniu i próbie ponownego odpalenia, bezpiecznik znów walnął. Podejrzewam usterkę rozrusznika (zbyt duży prąd do rozruchu).
Wychodzi na to że to pompa wtryskowa bo przy rozruch jest ciśnienie około 170 a wymagane jest ponoć żeby ten czujnik nic nie wykrył 220.
Nie wiem ale np. alarm chyba nie ciagnie 40A i tak samo sam wentylator. Klima jest zawsze wylaczona przy zapalaniu samochodu. Albo to wadliwa instalacja albo jest cos podlaczone jeszcze pod ten bezpiecznik i cagnie duzo proadu przy rozruchu
jakie cisnienie paliwa przy rozruchu?
Ten pisk, to wywołuje pewnie bardzo obciążony alternator, który ładuje wyczerpany długim rozruchem akumulator. Sprawdzenie stanu i napięcia oraz ewentualny naciąg wskazane. Ale nie ma to wpływu na rozruch. Szczególnie, że piszesz, iż akumulator sprawny i możesz dłużej pokręcić.
CAN przechodzi przez ABS do sterownika silnika, odpięty ABS - brak komunikacji po CANie z ECM - brak zezwolenia na rozruch w PSF. PS: Możesz założyć zworki na CAN we wtyczce ABS.
witam miałem taki sam problem mam 206 sw 1.4 benz 8 zaworów 2004 rok jak opisałeś toczka w toczkę miałem to samo nie było błędu zmiana silniczka krokowego nie pomogła a okazało się że to wina akumulatora diagnostyk stwierdził że zamontowany akumulator nie spełniał swoich wymagań . mimo tego że silnik odpalał, nie nadawał się do tego auta tzn. za mała...
Witam mam mały problem :), a mianowicie: Podczas roszania mym Peugotem 307 przygasają światła, chciałbym do niego włożyć sprzęt grający za około 1200zł i mnie troche martwi to przygasanie. Jak myślicie powinienem najpier akumulator wymienić?
Sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi +12v na cewkę elektromagnesu podczas przekręcenia stacyjki na rozruch,jeśli tak to są wytarte szczotki,a jeśli brak napięcia to przerwa w instalacji czyli przepalony bezpiecznik,uszkodzona stacyjka lub nadpalony przekaźnik.
Oznaczenie w dokumentacji konstruktora = plus "APrès Contact" - plus po stacyjce, zasilanie akcesoriow, zanikajace w czasie rozruchu.
Cewka ma dostać zasilanie na pin 3, z przekaźnika podwójnego (pin 5) który się znajduje za komputerem. Pin 1 i 2 cewki jest sterowany z komputera. Oczywiście bezpieczniki sprawdziłeś? Od odpięcia samej pętli raczej nie mógł się rozkodować. Podłączyć pod Planeta i zobaczyć czy jest zezwolenie na rozruch. Nawet nie wiemy ska jesteś "mucha".
Witam. Na początek proponuję sprawdzić za pompą wtryskową ,czy podaje paliwo na silnik, w trakcie rozruchu.
Juz rozwiązałem swój problem z ciężkim odpalaniem samochodu. Został zregenerowany rozrusznik co naprawdę polepszyło rozruch samochód bardzo szybko kreci i Obudowa filtra paliwa była nie szczelna a konkretnie w tym zaworku co umieściłem powyżej zdjęcie. samochód odpala na dotyk
filtr paliwa? jakie cisnienie paliwa przy rozruchu?
Paliwo dochodzi do pompy nic nie przytkane?Prąd dochodzi na zawór?Czym to mierzone jakie ciśnienie przy rozruchu?
Do sprawdzenia połączenia masowe w aucie, szczególnie na silnik, a nie tylko stan klem na akumulatorze. Do zmierzania choćby stan napięcia na akumulatorze i w aucie przy próbach rozruchu. Zacznij od PODSTAW lokalizowania usterki.
jak przekręcam kluczyk na 1 to nic nie reaguje na 2 pokazuje temp 3 to już rozruch a na 2 i na odpalonym ma te same napięcie (tak powiedział mi elektryk)
zakup akumulatora który może być tylko na maksa rozładowany , bo ładowanie we francuzie padło / alternator / regulator / mechaniczna przyczyna - to głupota bez stwierdzenia faktycznej przyczyny. Jeszcze większą głupotą byłaby próba odpalania tego auta z uszkodzonym akumulatorem. Zakładając, że dałby radę odpalić. 50% uszkodzeń z jakimi mam do czynienia...
Witam. Mam podobny problem w Peugeot Partner 1.4 benzyna 2005r. Bardzo niestabilne wolne obroty, zdarza się szarpanie w czasie jazdy. Wyświetla check engine, odczytany przez elektryka jako błąd sondy lambda. Po skasowaniu pojawił się na nowo; wymiana sondy i modułu zapłonu - bez zmian. Proszę Sz. P. forum o sugestie na temat możliwych przyczyn usterki....
Próba przelewowa wtryskiwaczy? Podaj jakieś parametry przy rozruchu.
Mam problem z peugeotem partnerem (dalej-pp) rok 2001 1.9 diesel ! Objaw jestr nastepujący : naq ciepłym silniku silnik uruchamia sie bez problemu, poczym wchodzi na jakieś 2000 obr/min i gaśnie . Ponowny rozruch jest już nie możliwy . Należy odczekać długą chwilę zanim zaskoczy. Czy komuś jest to znane . Proszę o pomoc.
Te powolne kręcenie a potem normalne wskazuje na problemy z rozrusznikiem. Ten powoduje przy takim rozruchu wyczerpanie nadmierne akumulatora, a w rezulatacie reset zegarów.
24 to regulator kąta wtrysku i nie tylko przy rozruchu
A co z pompą paliwa, napięciem na wtryskiwaczach? Badaj złącza wiązek elektrycznych i ich przyłącza do elementów. Gdzieś masz korozję.
Witam chciałem dzisiaj odpalić samochód od samochodu ale w jednym i drugim aucie niema dostępu do klemy minusowej akumulatora. Czytałem że minus do biorcy można przyłączyć no do bloku silnika a minus od dawcy gdzie jeśli nie do akumulatora? AI: Jakie są marki i modele obu samochodów? Ford focus MK3 16tdci i peugeot 207 1.4 AI: Czy próbowałeś podłączyć...
Witam teraz przy przekręceniu kluczyka w pozycji rozruch tylko raz cyknie jakiś przekaźnik pod maską, przygasną zegary i nic. Pukanie po rozruszniku jak mi radzili nic nie pomogło Akumulator jest nowy i sprawdzałem że przy próbie rozruchu traci połowę napięcia a nie wiem ile powinien, stacyjka jest też ok. Co robić . !!!! Grzesiek 406 1.8 16V Sprawdź...
Maglownica złom. Tam nie innych elementów niż pompa i magiel. Nastepnym razem kup z gwarancją rozruchu. Wykluczam bład montażu bo pomylić się nie da.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Masz schemat. Poszukaj centralkę w samochodzie i doprowadź instalację elektryczną samochodu do stanu fabrycznego. Na schemacie, obwód odcięcia oznaczono "blokada rozruchu".
Tak kupujesz zestaw rozruchowy i pali. A Ty kupiłeś topielca i dziwisz się że martwy.
przepatrzyłem juz chyba wszystko , sterownik silnika , puszka obok akumulatora, wtyczki przy bsi , gdzie jeszcze można szukać ?
od skrzynką z bezpiecznikami w komorze silnika, prawdopodobnie masz jeszcze kilka dużych bezpieczników. Jeśli na dwupinowej wtyczce przy BSI brak będzie prądu to wypadało by tam zaglądnąć dokładnie jak kolega pisze odkręć zasilanie od bsm-a podnieś go do góry i tam masz bezpieczniki 5-no morze 6 tzw maks one lecą od 30A w z wyż do bodaj 50A jakąś zwareczkę...
Do alternatora. Zamieniając go w prądnice. Do rozruchu ciepłego silnika. I wspomagania przy przyspieszaniu.
Najprościej podłączyć przyrząd i obserwować parametry w czasie rozruchu.
Ciekawa usterka jak na rozruch na biegu. Sprawdź stacyjkę może się uwaliła przy tym "szarpaniu". Nie zaszkodzi posprawdzać mas bsi i sterownika silnika.
Witam Czy ktoś mógłby mi udzielić odpowiedzi co może być przyczyną problemem z rozruchem Peugeota Boxera 2.2 hdi 120km rok produkcji 2007.Silnik zapala po chwili gaśnie jak się zagrzeje pracuje ale po wciśnięciu pedału gazu zdycha i nie ciągnie Wtryski???EGR??? Z góry dzięki za jakiekolwiek info
Odepnij ten cienki kabel od rozrusznika i wtedy zobacz czy spali bezpiecznik. Bezpiecznik pali się przy wkładaniu czy podczas próby rozruchu?
Wywal tą nieszczesną obudowe i albo zamontuj szczelną albo zastosuj uniwersalny filtr i zapomnisz o problemach z rozruchem.
peugeot blokada rozruch peugeot rozruch silnik rozruch tyrystorowy
ploter wycinania indukcyjność łuku amplituner yamaha wyłącza subwoofer
Jak włączyć piec akumulacyjny Dimplex Alby, aby dawał ciepło? Jak zmostkować centralę Nice MC424L na czas naprawy fotokomórek?