Skoro przekaźnik sprawny , przycisk podaje napięcie to prawdopodobnie brak masy.
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Akurat w piaggio jest to cekomoduł czyli cewka i moduł zapłonowy zalane w jednej obudowie. Nie pamiętam jak w tym modelu, często impulsator i cewka zasilająca CDI to jedno uzwojenie pod magnetem. Nawiasem mówiąc najbardziej awaryjny zapłon jaki spotkałem w skuterach. weż woltomierz AC i popatrz na przewody - jak pamiętam jest tam zielony, czarny i czerwony...
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
A jak było przed remoentem? Palił ok? Bo jeśli jest iskra (po tym jak zgaśnie) też upatrywałbym przyczyny w gaźniku. Gaśnie gdy chcesz przygazować czy na wolnych?
Po podlaniu dawki paliwa pod świecę odpala?
Jeżeli cofa paliwo do filtra powietrza to masz uszkodzony - przycięty pływak lub nieszczelny zaworek iglicowy. Sprawdź to.
Sprawdziłem tym sposobem: iskra jest duża i stabilna. Czy może być przyczyną po stronie zapłonu? Jest źle ustawiony? W ogóle da się tu jakoś ustawiać zapłon?
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
W silnikach Piaggio 125-180 cm³ 2T stosowano dwa typy układów zapłonowych i cewkomodułów, do silników chłodzonych powietrzem ze stałym kątem i do silników chłodzonych cieczą ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Możliwe że założyłeś niewłaściwy moduł. Skontroluj punkt zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej. http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/Piaggi...
Witam Iskra już jest natomiast skuter odpala ale od razu gaśnie. Wymieniłem zawór membranowy ale dalej to samo. Gdy dam plaka pali "na dotyk". Świeca jest mokra. Czy ktoś wie jak poprawnie wyregulować gaźnik? Pozdrawiam
Skoro ma powietrze, iskrę i kręci... to znaczy, że coś z paliwem. Pooglądaj to dokładnie. W roli formalności jeszcze zapytam - paliwo w baku jest?
Piaggio liberty 125 problem z iskrą Działa tylko na chwilę po przekręceniu kluczyka
Odetnij paliwo, to się nie będzie zalewał... Mokra świeca to znak, że paliwo dociera do cylindra, ale nie następuje zapłon. Zapłon inicjuje iskra pomiędzy elektrodami świecy. Samo paliwo bez tlenu nie zapali. Zatem do sprawdzenia czy jest ikra w czasie sprężania, czy mieszanka nie jest zbyt bogata, czy dociera powietrze. Porady ogólne, bo tego motorowera...
(at)gabikam problem nie znikł paliwo dochodzi ale iskra jest słaba nie podpala się benzyna
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Sorry że tak późno odpisuję silnik mam db50 Piaggio dozownik jest od nowości i nie było z tym problemu trochę a później ten zapłon ustawie i kupię zimniejszą świecę na cylindrze airsal l słaby rezo na oryginalnym jest dwa razy większe bo tam są dodatkowe kanały wydechowe próbuję kupić tą świecę z napisem Japan NGK albo Boscha jakiegoś albo jakaś Iskra...
Napisałem wcześniej że wystarczy odłączyć kostkę od przewodów statora, gaszenie od stacyjki będzie odłączone i iskra powinna pojawić się przy kopnięciu na kopstarter. Zostaw na razie tą stacyjkę. Jeśli te 115V na przewodzie zielonym było przy podłączonym module zapłonowym, to masz dwie możliwości: uszkodzony moduł zapłonowy lub uszkodzony impulsator.
Co może być, skuter 50 2T na zimnym silniku odpali, pochodzi z 3 minuty i gaśnie. Później odpali na kilka sekund, jakieś 8 razy, i przestaje odpalać. Nawet się nie odzywa, iskra jest, paliwo dostaje na świece, ale już nie odpala. Postoi przez noc i znowu to samo. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
Rozumiem, że skuter ma cewkę WN i moduł zapłonowy w jednym (jako jeden element) i że przekładałeś to do skutera kolegi i iskra była? Jeśli tak to masz jakąś kichę w instalacji elektrycznej swojego skutera. Jeśli to moduł DC to po włączeniu zapłonu powinien dostać prawdopodobnie +12V na czerwonym przewodzie, musi być także prawidłowa masa (chyba na zielonym)....
Witam, posiadam skuter Piaggio ZIP 50 2t z 1991 r., jakiś czas temu wyczyściłem w nim gaźnik, od tej pory zalewa świecę i nie pali. Był on słaby, nie miał mocy, zrobiłem remont silnika, bo był przetarty. Kompresja jest, iskra jest, tylko że zalewa świecę. Próbowałem wyczyścić świecę i go odpalić, ale kończy się to 3-4 obrotami z jego strony. Zostawiłem...
Iskra jest ale tylko za 1 pojedyńczym kopnięciem,jak kopię ciągle to na początku jest a potem nie ma .
iskra jest jedynie przy zetknięciu przewodu HV z masą więc długość prawie zerowa
Mierzyłem dziś miernikiem oporność na impulsatorze, POMIARY : - gdy jest iskra *na włączonym zapłonie - 108.6 oma *na włączonym silniku - 100-120oma -gdy nie ma iskry *na włączonym zapłonie - 108.6 oma Czyli są takie same. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Co mógłbym jeszcze zmierzyć miernikiem napięcia? Jestem kompletnie zielony w elektryce :|
Może szczotki się kończą w rozruszniku? Kable WN i akumulator wymienione? Czy jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem?
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Wszystko jest, iskra jest dobra, jak kręcę rozrusznikiem.
Tam jest dioda ktora mryga, tak jak w piaggio x8
Rzadko ale zdarza się że przy wkręconej świecy iskra zanika, więc przydało by się na sam początek podmienić świecę. Czy silnik przy próbie odpalenia coś się odzywa? Czy świeca jest "mokra" po kilkunastu kopnięciach czy kręceniu rozrusznikiem? Spróbuj odpalać BEZ dodawania gazu. Czy nie wyginałeś żadnych blaszek przy pływaku?
Po pierwsze chciałbym podziękować za wszystkie odpowiedzi, jestem mile zaskoczony :) Schemat podłączenia cewko-modułu bardzo się przydał, udało się i iskra się pojawiła ! Serdecznie dziękuję za pomoc !
Naprawiam Piaggio Zip 2T. Wymieniałem w nim tłok oraz pierścienie. Skuter nie odpala. Iskra jest, nowa świeca, paliwo dochodzi. Kompresja jest. Jak sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie?
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Kręci w miarę szybko, ale jutro zobaczę jeszcze na prostowniku. Sprawdzę też jak ta iskra wygląda podczas kręcenia rozrusznikiem, a jak podczas kopnięcia. Na starym statorze, to akumulator mógł siedzieć, wystarczyło, że lekko zakręcił i skuterek palił.
Normalnie odpalasz na kopstarter z odłączonym złączem od stacyjki (zespołu styków), ale że go nie masz to iskra powinna być nawet bez akumulatora. Tylko potem problem z zgaszeniem silnika. Jeśli nie ma iskry, to w nowszych Piaggio pada moduł zapłonowy oraz stator. Chyba że ktoś zaczął rozwalać instalację elektryczną (złącze przy silniku). Poza tym nowsze...
Te sterowniki raczej się nie psują, pierwsze słyszę żeby był z jakąś pompką zintegrowany !!Jest to sterownik IAW15P ?Poszukaj ile powinna ciśnienia podawać pompa paliwa , czy iskra występuje prawidłowo, bo jeśli długo stał to może mieć problem z impulsatorem,na pewno nie jest to wina immo ! nn.
swieca jest mokra akumulator posiadam nowy gaznik wyczyszczony i przedmuchany sprezarka przewody paliwowe nie pozaginane. po odpaleniu wiertarka skuter potem odpalal z kopki za kazdym razem z rozrusznika za to nie i teraz nawet jak odpale z wiertarki to z kopki juz nie zapali. jak jade na pelnym gazie cos zaczyna trzeszczec i skuter przerywa poprostu...
Model Typhoon z 200 roku. Co zrobiłem: Sprawdziłem/przeczyściłem - świeca sucha jak pieprz (ale gdy wleje strzykawka paliwo do cylindra wkręcę świece to skuter po kilku kopnięciach zapali chodzi i mogę nim normalnie jeździć. - elektor-zawór działa bo się grzeje przy włączonym silniku - gaźnik przeczyszczony dysze mają prześwit Nie wiem co jeszcze dodać,...
Napięcie na impulsatorze w granicach 125-130omów. A moduł mam z dodatkowym kablem na mase. Dodano po 1 Podczas kręcenia rozrusznikiem skuter podczas dłuższego kręcenia zaczyna łapać i odpali ale po około minuty gaśnie. Potem znowu problem z odpaleniem... Świeca mokra.... Jaki może być powód nie odpalania skutera? Tydzień temu robiłem piaggio typhona...
Witam. Od dluższego czasu mam problem ze skuterem. Jakiś czas temu iskra znikła i mimo wymiany na nowe : Swiecy , , iskrownika oraz cewki zapłonowej iskry nadal nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Piaggo Vespa Typhoon 50 ccm. 1996 rok. Wink
Iskra nie w tym położeniu tłoka lub brak kompresji .
Dzień dobry. Niedawno kupiłem Piaggio Typhoon 2t. Skuter zaznaczam jest po lekkim tuningu, zmieniony cylinder, wariator, rolki, dysze w gaźniku. Cylinder 75cc, od dotarcia najechane około 600 km. Gaźnik oryginalny Weber. Tyle słowem wstępu, teraz opiszę sytuację od początku. Skuter stał w garażu u poprzedniego właściciela koło 2 lat, rzadko był jeżdżony....
Witam, mimo że to nie auto liczę na waszą pomoc. Mamm następujący problem. Podczas jazdy silnik w moim piaggio nagle przestał pracować, przedtem tylko zaczął nierówno pracować , gubić zapłon. Po odkreceniu świecy szybka diagnoza brak iskry. Zmieniam na pierwszą lepsza świece, jest. Jade km. sytuacja podobna, z tym ze już nie było iskry nawet na iinnych...
Witam tak jak juz wspomniałem wyżej skuter nie chce odpalić. Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Po odkręceniu świecy jest cała mokra a w komorze pływakowej nie ma paliwa, nie mam pojęcia co jest grane. Po za tym iskra jest mocna. Z góry dzięki za pomoc :)
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają. Ideą jest zrobienie...
Samo na myśl się nasuwa aby poszukać trochę co zrobić w takiej sytuacji, ale cóż... Iskra jest? Kompresja z skąd wiesz ze prawidłowa?
Witam, proszę o pomoc w celu odpalanie mojego skutera Piaggio Zip 50 2T. Zacznę od początku. Skuter nie chciał odpalać więc kupiłem nowy tłok, cylinder, pierścienie, łożysko igiełkowe, sworzeń po zdrobieniu krótki czas wszystko pracowało jak należy. Po pewnym czasie znów przestał zapalać, więc rozebrałem silnik kupiłem nowe simeringi i łóżyska na wał...
Sprawdza się odległość na jaką można odsunąć końcówkę kabla WN od masy gdy iskra jeszcze przeskoczy. Napięcie musi być na tyle duże aby iskra pokonała odległość min. 8 mm w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznym. ... i taka właśnie jest na rozruszniku czyli ok.8mm i do tego fioletowa ;) Ja już swój problem rozwiązałem... regulacja gaźnika. Za dużo...
No więc tak mam problem z maszyną Piaggio Nrg 96 rocznik chłodzony cieczą. Skuter miał generalny remont, nowy wał, cylinder, tłok, magneto. Problem w tym że skuter raz odpala i jeździ normalnie aż się nie zagrzeje. Gdy sie zagrzeje traci moc nagle i gaśnie, dopiero po jakiejś dłuższej chwili jak się silnik ochłodzi mogę jechać dalej. Ale problem drugi...
chodzi o to że gdy silnik jest zimny iskra jest bardzo wyraźna i dobrze widoczna tak jakby było wiecej prądu wtedy, a gdy silnik jest rozgrzany jest taka cieniutka i słaba tak jakby nie było tego prądu. Coś jakby się gaz w zapalniczce kończył i jest słabszy płomień tak iskra na rozgrzanym silniku jest słaba.
iskra piaggio piaggio kontrolki piaggio immobilizer
pcf8583 zegar bascom poprawne odpowietrzenie układu ładowarka dioda czerwona
bateria milwaukee bateria hilti
Krups ekspres automatyczna konserwacja – koszty naprawy, uszczelki, przepływomierz, serwis VW LT35 czujnik temperatury otoczenia – lokalizacja, opis, diagnostyka