Witam dzisiaj przez nieuwagę w moim skuterze dotknęły się 2 kabelki (zielony ,żółty) co spowodowało zwarcie przez co nie mogę odpalić skutera ,gdy odpalam na starter to kręci ,ale nie chce odpalić a przed awarią palił na dotyk . Co się stało , powinno pójść w bezpiecznik ale on jest cały. Czy spalił się moduł? proszę o pomoc
Kupiłem używany skuter Piaggio Free 50cc i nie mogę go uruchomić. Po wstępnych oględzinach stwierdzam że brak jest iskry na świecy zapłonowej. Gdy założyłem akumulator napięcie dostaje się na cewko-moduł, on się nagrzewa(nawet przy wyłączonym kluczyku) i uszkadza. Proszę o pomoc
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Witam Potrzebuję przerywacz kierunkowskazów do Piaggio X9. Niestety nic standardowego nie da się zastosować, więc muszę zlecić wykonanie. W Piaggio X9 kierunkowskazy uruchamia się poprzez przełącznik z 4 pinami (stały plus; prawy kierunek; lewy kierunek; kasowanie kierunków) przełącznik samoczynnie wraca do pozycji zero więc nie ma szans na stałe zwarcie...
Witam, mam nietypowy problem z obrotomierzem, szukałem na wielu forach i nikt nie miał podobnie...chodzi o to że mam sqt 2t a obrotomierz jest niby do 4t jak i 2t. Przez miesiąc wskazania były prawidłowe a potem już zaczął wariować czyli obroty tak do 8,5k wskazuje prawidłowo a dalej wskazówka wchodzi na 10, 11, 12, 13k (max) i zatrzymuje się (jadę...
Witam Posiadam skuter Piaggio Hexagon 125ccm. Skuter 2 lata stał w stodole, przez to nie odpala. Brak iskry. Gdy sprawdziłem cewkę to opór pomiedzy jednym uzwojeniem a drugim to 5,4 k om. Opór pomiedzy masą a pinem gdzie podłacza sie sygnał z modulu CDI to 3 omy, natomiast miedzy masą a uzwojeniem wtórnym(wyjscie na świece) to 130 omów. Czy to świadczy...
Witam, walczę z MP3 z 2008 roku. Problemy zaczęły się po dobrej jeździe i lekkim deszczu. 1. Kontrolka immo raz mruga raz nie ! 2. Skuter nie chce odpalić ale wystarczy ,że odłączę akumulator na chwilę i mogę uruchomić pojazd. 3. Komputer nie łączy się z ECU !!! Żaden program nawet ten polecany na grupie Piaggio MP3. ( W sumie mało tam fachowców jedynie...
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
Coś to podejrzane jest. Żeby w sprawnym akumulatorze wywołać taki spadek napięcia, to trzeba go zewrzeć końską podkową. Z instalacji w skuterze musiałby lecieć dym. I jeszcze jedno - ile A ma ten bezpiecznik?
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem odpalenia jest rozrusznik. Czasem zdarza się tak, ze przy...
Dłubię w zdezelowanym NRG 50 z ~'96, większość rzeczy już wybadałem i naprawiłem, została mi w zasadzie jedna - nie działają kierunkowskazy. Żarówki są ok, według instrukcji i tego co przeczytałem w necie to przerywacz, ale nigdzie takiej kostki w skuterze nie znalazłem. Czy w nrg 50 on jest jednak zintegrowany z regulatorem napięcia? Mój ma osiem styków....
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
Który przewód żółty, to nie ma znaczenia. Sprawdź wydajność statora podłączając obciążenie w postaci żarówek o łącznej mocy 150W. Uruchom silnik i ostrożnie zwiększaj obroty. Jeśli nie uzyska się odpowiedniej mocy to wiadomo że uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdź jeszcze dla pewności czy uzwojenie nie ma przypadkiem gdzieś zwarcia do masy, wówczas to...
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Sprawdź przede wszystkim, stan instalacji, czy nie ma zwarć, zaśniedziałych styków, kostek, kabli.
Schemat i zaznaczona stacyjka. Jeżeli stacyjka jest na "zero" to do zwartych styków, kabel czarny i zielony do rozwartych, biały i czerwono niebieski.
Witam. To mój pierwszy post. Sprawa wygląda następująco. Posiadam Piaggio Free od dłuższego czasu. Kilka dni temu, podczas "ogólnego czyszczenia, przesmarowania itd" z wymianą jedynie króćca ssącego, gdyż stary był nieszczelny. Moje pytania brzmią następująco: 1. Podczas rozkręcania gaźnika, nie wiadomo z kąd wypadła mała blaszka, której zdjęcie jest...
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Czy jest możliwość że iskrownik jest zabrudzony namagnesowanym kurzem i robi się jakieś zwarcie przez co nie ma iskry?
Przy 3tys powinieneś mieć około 13,5-14,5 Żółte kable (3) ciepłe? i jakie masz na nich napięcie? miedzy każdym żółtym i masą, musisz zrobić 2 pomiary, miedzy kablami żółtymi, i żółte z masa, podaj na forum. Zrob tez pomiar prądu z regulatora na odbiorniki, pod sam regulator podłącz amperomierz, 2 kable czerwono czarne mogą być do siebie zwarte ułatwi...
To nie regulator itp, tylko zwarcie w instalacji, zacznij sprawdzanie od przewodów, jak pozbędziesz sie większości osprzętu to łatwo wykryjesz zwarcie miernikiem.
Jak to gaśnie licznik, światła i wszystko inne? Musisz sprawdzić akumulator i instalację pod kątem zwarcia albo utrata połączenia w przewodach lub stacyjce. Może masz bezpiecznik polimerowy który odzyskuje sprawność po jakimś czasie od rozłączenia obwodu. Jaki typ modułu?
Motor zakupiony miesiąc temu od handlarza w Polsce (sprowadzany z Francji). W motorze siedział nowy akumulator 12V 9Ah. Po 4 dniach akumulator był kompletnie rozładowany mimo iż codziennie był jeżdżony min 30 minut. Został zakupiony nowy akumulator 12V 14Ah, który zostaje rozładowany po tygodniu. Gdy skuter pracuje światła nie przygasają więc tym samym...
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V.
Po przekręceniu kluczyka na ON nie świecą mi się światła, deska rozdzielcza oraz silnik się nie uruchamia (światła kierunkowe oraz stop działają). Itak powinno być. Światła zapalą sie po uruchomieniu silnika (zasilane z prądnicy). Po wciśnięciu przycisku startu słychać jak przekaźnik zmienia stan. Myślę nad stabilizatorem ale nie mam do niego pinout-ów...
Witam, Panowie mam problem z odpaleniem takiej 400, mianowicie kupiłem silnik z całą wiązką, jest komputer z kluczykiem, antena regulator napięcia, moduł Gemini, zwarłem jeden czujnik hamulca, wtrysk sprawny bo działa po zapodaniu mu bezpośrednio napięcia, fajka ze świecą ok, cewka nie wiem. Chce wsadzić ten silnik do buggy lecz nie chce odpalić, brak...
A co ci nie działa? :P . Tak na logikę. Bezpiecznik 10A nie może być np od rozrusznika czy ładowania. To raz, dwa, pytanie czy aby na pewno tam ma siedzieć 10A. Bo może to jednak jest bezpiecznik np od przekaźnika i jakiś ciul zamiast tam wsadzić np 30A, to dał 10A bo tylko taki miał. Wtedy nie dziwota że sfajczy go od razu. W gnieździe bezpiecznika...
Cześć, To moje pierwsze pytanie na forum, więc wybaczcie, jeśli coś opiszę nieprecyzyjnie. Nie mam też zupełnie doświadczenia z naprawą, to moje pierwsze grzebanie przy mojej Vespie. Po zimie chciałem uruchomić skuter, ale nie reagował zupełnie po naciśnięciu startu, oczywiście z wciśniętym hamulcem (próbowałem obydwa, na obydwu świeci się Stop). Nie...
Wczoraj nie miałem za wiele czasu. Dziękuję za pomoc. Może faktycznie jest coś z masą + dodatkowo rozrusznik. Teraz to już z lewej i prawej manetki rozrusznik się przycina. Oczywiście z prawej to dużo gorszy rozruch. Dodatkowo ostatnio wjechałem w dość sporą kałużę i nagle zgasł. Rozrusznik się jakby ślizgał a nie pracował. Dopiero po 15 minutach zadziałał....
Bo zapewne masz zwarcie. Najprostszy sposób poszukiwania usterki? Rozbierz skuter, poodłączaj po kolei wszystkie możliwe złączki, kostki itd (tylko sobie jakoś zaznacz gdzie, co było :P). Podłącz akumulator i wsadź nowe bezpieczniki. Zapewne się nie spalą. Wtedy po kolei podłączaj kostki, wypatruj po podłączeniu której ci przepali bezpiecznik. Jak przepaliło,...
Będę wróżył: 1:Może musi być włączona opcja. 2:Może jest foto element i będzie świecić jak jest ciemno. 3:Może musi być spełniony warunek dodatkowy. 4:Może jest uszkodzone Oświetlenie od przepięcia. 5:Może jest zwarty obwód zasilający podświetlenia licznika. Może jest inna przyczyna. Podaj historię podświetlenia licznika. Jesteś na miejscu i jak chcesz...
Witam, Jest to Aprilia SR 50 LC na silniku Piaggio. Skuter pali na dotyk, migacze działają, stop się świeci, tylko po dodaniu gazu żarówki gasną (wszystkie przy liczniku i przód). Regulator napięcia był wymieniany, tylko gdzieś jest zwarcie, ale gdzie? Szukałem w Google, na innych forach i nic nie mogłem znaleźć. Z góry dziękuję.
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...