Z wydechu to raczej pierścienie albo ogólnie zużycie cylindrów (rysy ) , tłoków i pierścieni.
Jest kilka sposobów na montaż tłoków z pierścieniami do tulei tłokowych: jest specjalny przyrząd do ściskania pierścieni i jednoczesnym wsuwaniu tłoka do tulei, można tez (tak robiłem) przy częstym montażu-rostaczałem początek starej, niepotrzebnej tulei i wkładałem do niej tłok z pierścieniami. Tłok wchodził i w miarę jak się średnica zwężała pierścienie...
Witam dużo jest tego dymu z wlewu oleju? Raczej zatarte pierścienie, Nie przegrzałeś go? Odkręć pokrywę dźwigienek zaworowych wtedy zobacz czy to leci zaworami, jeśli nie to pierścienie
Jak składałeś cylinder z tłokiem nie mierzyłeś luzu na zamku pierścieni :?:
Jakoś udało mi się zaspawać i kamieniem oraz papierem ściernym na wiertarkę wyszlifować, zostanie oddać do tokarza by wytoczył rowki pod pierścienie
Witam, odswieze trochę temat gdyż mam podobne pytanie. Chodzi o to czy jeśli tuleja jest gładka nie porysowana i nie ma wyrobionego progu, to czy wymiana samych pierścieni ma sens czy robić komplet ? Remont robiony ok 5 lat temu. Zrobione ok 300 mth. Pierścienie prawdopodobnie padły od przegrzania z powodu wycieku z chłodnicy.
Sprawdź luz osiowy na wale korbowym i ewentualnie wymień pierścienie oporowe.
https://e-ursus.pl/pl/i/Mechanizm-kierow... W tym katalogu ten pierścień występuje pod numerem 40. A łożysko ma nr 24.
Niestety panewki też nie ;//. Ustawiałem ponownie zawory (mechanik ustawiał). Nie wiem czy nie może to być tłok lub pierścień.
Sprawdź ciśnienie sprężania, ciśnienie wtrysku. Tuleje muszą być honowane w celu zapewnienia właściwego filmu olejowego w czasie "siadania" pierścieni.
Nie, wszystko robisz górą. Tylko przygotuj się że nie tylko pierścienie mogły się uszkodzić.
W 60-ce po wymianie kompletów często się zdarza że pluje olejem. Przechodzi po ułożeniu, dotarciu się pierścieni do cylindra.
Witam po długiej przerwie chcę tylko powiedzieć że silnik jest już po wymianie tulei i tłoków i chodzi bez zastrzeżeń , natomiast przyczyna zatarcia cały czas nie znana
Na twojej stronie rozmiar 60mm. Z mojej wynika 62x2,5mm (x2) i 62x4mm (x1). Najłatwiej zmierzyć średnicę tłok/cylinder. Nie tak dawno chciałem zmienić pierścionki w HS11; zamówiłem szybko, a okazało się, że potrzebuję nadwymiaru. Jeśli tłok zostawiasz stary, to kieruj się wyłącznie średnicą i wymiarem, a nie od czego pochodzi pierścień, bo niektórzy...
Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Witam. Sądząc po Twoim opisie usterki masz za mały poziom oleju. Zawór przy cylindrze jest zaworem bezpieczeństwa, a na tłoku masz pewnie 2 uszczelniacze plastikowe i na końcu pierścień żeliwny.
Dzisiaj mały remont hs 11 w domowym kompresorze Rozebrany na części pierwsze w środę umyte gorącą wodą Dzisiaj poskładałem Cylinder Laleczka Nowe pierścienie ursus-Chełmno Zestaw uszczelek Bo wiecznie lał się olej na połówkach Wyczyszczone z oleju i syfu zaworki w głowicy na koniec dotarte Wreszcie cmoka jak się obróci wałem Jutro zalać olejem i skonstruować...
A ja tam polecam ruskie alternatory bezszczotkowe, zero problemów z szczotkami czy pierścieniami
Sprawdź ciśnienie na rurkach od WOM z tyłu ciągnika, przyczyn może być wiele począwszy od mikropompki, uszkodzeniu rozdzielacza, luzu na dźwigniach załączających, zużytych tarczkach, pękniętych pierścieniach w koszu WOM
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane?
Pierścień 75x3 i po kłopocie
Dzień dobry, mam problem z podnośnikiem w Ursusie c360. Czy wiecie jak wymienić pierścienie w cylindrze podnośnika?
Żeby wyjąć wałek przekaźnika mocy I, konieczne jest zdjęcie łożyska, które znajduje się w przedniej części obudowy (tzw. okularze), od strony sprzęgła. Przez okienko trzeba odkręcić 4 śruby M8, zdjąć pokrywkę i zdemontować pierścień zabezpieczający.
na tłoku wymieniłem pierścienie
(at)robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Witam, Wszystko zależy od zużycia tulei, jeżeli nie ma progu a luz na zamku pierścieni jest w granicach normy to tak. Często przyczyną przedmuchów są źle ustawione pierścieni tłokowe.
Przedmuchy na pierścieniach. Wymiana kompletów się kłania nic nie poradzisz.
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Jak chcesz się upewnić co do pierścieni zmierz kompresję.
Cześć Mam problem z wymianą pierścieni w Ursus C-360. Otóż po rozkręceniu silnika widzę, że na jednym z tłoków wybity jest nominał 'C' oraz napis '+0.50'. Problem z tym, że nie wiem jakiego rodzaju pierścienie mam dobrać do tego zestawu tłoków. Zaprzyjaźniony mechanik podejrzewa, że jest to zestaw po tzw. szlifie pierwszym lub drugim. Czy ktoś może...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą, lub pierścienie.
Nie tak nie sprawdzałem, ale czy sam pierścień powodował by całkowity brak ciśnienia?
Tuleje i tak trzeba wyrwać bo ilość kamienia w bloku nieraz w głowie się nie mieści. Czesto przez to albo przez to że ktoś po mrozach zapommiał zalać. Przegrzewa się pierwszy tłok (ślady zatarcia od spuchnięcia) i pękają na nim pierścienie.
Myślę że pierścienie padły .Ale jak już wymieniać to cały komplet tz. Tuleje ,tłoki pierścienie; )
ostatecznie trzeba było wymienić całą pompę i cylinder z tłokiem- opiłki pierścieni zrobiły niezłe szkody
Nie jest wyszczerbiony, tylko wypalony. Albo miałeś pęknięty pierścień na tym tłoku, albo wtryskiwacz leje. Często spotykane.
Witam Przecież to wycięcie służy do wkładania pierścienia , wcale nie trzeba dzielić pierścienia. Serednica otworu to ta mierzona w wycięciu,. Zakładamy zahaczając wycięciem o brzeg otworu i wkładamy prostopadle do otworu w najszerszym miejscu. Przykręcamy przez wcześniej wykonane otwory na śruby , jedną krótszą śrubą przykręcamy pierścień żeby nie...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Witam! I tak nic nie zrobisz bez podniesienia głowicy a tok sobie sprawdzisz wszystko. Można by sprawdzić ciśnienie sprężania ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe ciśnienia. Głowicy raczej nic się nie stało jeśli już to zaworki sie wypaliły ale fajnie się to sprawdza lejąc w gniazda nafte i patrząc czy są przecieki, uprzednio obracając głowicę...
pierścienie do wymiany
Tulejkę da się wyjąć bez demontażu głowicy. Trzeba otwór w dnie zatkać ,wspawać śrubę i wyrwać ją do góry. Ogólnie powodów dostawania się wody do oleju jest kilka a nie sądził bym żeby przez pierścienie.
Pompy hydrauliczne mają zwykle kierunek obrotów określany przez położenie (obrócenie) tylnej pokrywki . Sprawdź , czy zgadza się wlot i wylot. W przeciwnym w przypadku wywróciło pierścień uszczelniający (siemmering). Pozdrawiam.
Ursus C330M urwana śruba tarczy dociskowej Jak to ma się do treści pytania? Jak miałbyś wyjąć bez rozbierania skoro nie masz dostępu z zewnątrz? Prawdopodobnie wypadnie w bliżej nieokreślonym położeniu ciągnika. Tylko, że nie wiadomo czy nie wpadnie między obracające się koło zamachowe i obudowę sprzęgła gdzie przestrzeń jest niewielka. Ale skoro nic...
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, możliwe ze pękł pierścień lub wada w głowicy.
Jak nie ma bardzo progów to wyciągnij i tłoki, wtedy wszystko dokładnie wymyjesz z brudu, wrzucasz nowe pierścienie, ewentualnie nowe panewki jak nie ma tragedii na wale i składasz. Nie pieniądze i nie robota bo raptem kilka śrub a ustrzeżesz się przed ewentualnym problemem z zapieczonymi pierścieniami.
Mam miernik. Jeden pierścień ma rowek wyżłobiony po środku.
Prawdopodobnie silnik do remontu.Zużycie pierścieni zgarniających.Olej jest wydmuchiwany do kolektora wydechowego.
Po remoncie kapitalnym może przez 10-20h popluć olejem trochę pokopcić na siwo, po tym czasie musi się uspokoić. Chodzi o dotarcie się pierścieni z cylindrem. Co do dźwięku to trzeba sprawdzić, może kąt wtrysku trzeba ustawić.
Nie znasz się nic a nic. Wymiana jest prosta. Ściągacz głowicę, miskę, korbowody. Ściągacz stare pierścienie, czyścisz rowki i zakładasz nowe. Montaż w odwrotnej kolejności. Tylko po co robić sobie niepotrzebną robotę. Starły się pierścienie to i cylinder zużyty, głowicą, wał.
Moim zdaniem to nie była wina zapchanego filtra, wymienialiście ten oring na kruszcu pompy, zasysającego. Wina opadającego podnośnika to wina konstruktorów fakt w jednym opada w innym mniej, ale też opada. :D Jak chcesz żeby nie opadał to tłok byś musiał oddać do chromowania mechanik zapewniał mnie ,że wtedy to tydzień może stać z maszyną podniesioną...
Ciekawe kiedy pierścienie o progi pękną. Dałeś nowy korbowód reszta po zrobieniu. Wymiary nieznacznie mogły się zmienić, ale wystarczająco tyle żeby pierwszy pierścień uderzał o próg w tulei.
Sprawdż poprawność pracy stacyjki.Po wciśnięciu kluczyka napięcie ze stacyjki powinno zasilić regulator napięcia i przez regulator zasilić poprzez szczotkę i pierścień wirnika jego uzwojenie wzbudzenia.
Ustawiasz korbą koło zamachowe, żebyś miał dostęp do śrub na dźwigienkach. Odkręcasz przeciwnakrętkę i tą śrubę o jeden obrót na każdej dźwigience. Bierzesz drut 8mm, i jeżeli między pierścieniem wyciskowym a oprawą łożyska odległość jest mniejsza niż 8 mm to odkręcasz każdą śrubę o tyle samo obrotów, żeby uzyskać to 8mm. Następnie kontrujesz śruby...
Niestety, chyba jednak będę musiał sprawdzić pierścienie, bo podczas mierzenia kompresji podczas próby olejowej wydmuchała 30 barów. Dodano po 6 Aha, i jeszcze takie pytanie, czy ktoś może wie, czy c330m miało inne pierścienie i tuleje, bo tłoki miały inne. Pytam, bo podczas remontu przypadkowo kupiliśmy zestaw od "m-ki", a później kupiliśmy tylko...
Mój problem polega na tym ze ciągnik bierze olej i gdy ma niskie obroty to wyrzuca go przez kolektor niedawno wymieniłem pierścienie i zawory prosze o pomoc.
Naftę lub płyn czyszczący, penetrator wlewa się do cylindrów przed uruchomieniem silnika po długim postoju jak nie był zakonserwowany a nie po uruchomieniu. Teraz to mogą być już połamane pierścienie tłokowe.
To alternator 9D , Sprawdź jeszcze szczotki, to można zrobić nie demontując alternatora , Wyjmiesz szczotko-trzymacz odkręcając małą śrubkę ,pierścienie ślizgowe już trudniej . Po tylu tatach ( nie wiem jak długo w pracy )pewnie szczotki należało by wymienić . Właśnie taki mam do roboty to i szczotki i pierścienie zwłaszcza jeden pierścień i jedna szczotka...
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
czy można założyć pierścienie olejowe z zetora do ursusa c-360??? proszę o szybką odpowiedź jeśli to możliwe
Zakładając pompę wtryskową muszę połączyć ją z napędem za pomocą pierścienia który pasuje tylko w jednej pozycji ma szerszy jeden kanał na wieloklinie, czy to znaczy že nie ma znaczenia położenie wału silnika wystarczy aby pierścień pasował na szersze wycięcia?
Wał należy zdemontować i zobaczyć czy ma nie rys na panewkach. W jakim stanie jest wał w miejscu współpracy z pierścieniami oporowymi ??
Tłok, pierścienie, cylinder i rozdzielacz.
Jak podgrzejesz do tych max 200 C równomiernie to nie. Można użyć kuchenki. Z palnikiem trzeba uważać by grzać równomiernie. Na koło pasowe zakłada się pierścień do współpracy z simmeringiem. Dobry pierścień ma podtoczenie uławiające montaż (nie podwija simmeringu). Bijąc młotkiem też można go uszkodzić. Wg mnie kółko do zamrażarki (oszronienie pomaga...
Po wymianie pierścieni na tłoku podnośnika podnośnik podnosi tylko na wysokich obrotach. Bardzo proszę o pomoc.
Sprawdz ciśnienie w cylindrach, cz nie zostały przytarte pierścienie do tłoka
Świece grzeją obie, też myślałem o tym żeby sprawdzić ciśnienie na tłokach. Czy może tak być, że na którymś tłoku jest pęknięty pierścień i na zimnym silniku ginie sprężanie?
Ciaknie dlatego że wywaliło pierścienie uszczelniające. Jeden pierścień jest fi 16x1,8 a drugi fi 9x2. pozdrawiam :D
Możesz. Stopień sprężania ten sam tylko wtopka żeliwna na pierwszym pierścieniu tłoka. Nieprzydatna w wolnossącym.
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Może cieknie po śrubach mocujących kolektor wydechowy. Jeżeli mają wżery to wymień na nowe
Ciśnienie oleju ok ale skoro wieje z odmy na biało to pewnie pierścieniami. Szykuje się remont.
Witam. Jak w napisałem w temacie zrobiłem remont silnikowi. Wymieniłem tłoki i pierścienie, tuleje cylindra, i zakleiłem blok bo dziadek mróz rozj***ł mi go (woda w silniku). Po remoncie pierwsze odpalanie i zaskoczył dosyć szybko ale ojciec od razu gaz w podłogę. Potem pojechał tym traktorem na ustawianie zapłonu. Jak wrócił i silnik ostygł to już...
pierścienie i tłok do sprawdzenia, ewentualnie rozdzielacz.
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
Szybko poszły. Czyli co dokładnie? Tłoki się zatarły, z pierścieni zrobiły się żyletki, tuleje dostały progów?
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Pierścienie i tłoki do wymiany.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Poczekaj jeszcze parę mth, pierścienie muszą się dotrzeć, w moim ursusie to do 35mth rzucał olejem i jest to zjawisko normalne
Może świece nie grzeją, poza tym zależy kto robił remont. Poprawiałem kiedyś c-330 po jakimś pseudo mechaniku nie wiem jak on to składał ale pierścienie były potrzaskane
Popieram kol. sewo.k sam taki błąd popełniłem i skończyło się i tak w moim przypadku wymianą kompletów (tulei i tłoków) bo wyrzucało więcej oleju niż przed ruszeniem starego zestawu. Okazało się że tuleje miały taki owal że nie było szans że nowe pierścienie się "ułożą".
Jeżeli silnik wypluwa olej to głowica do roboty i problemy z piciem oleju z filtra się skończą.A tak swoją drogą to przy wymianie tłoków,pierścieni i cylindrów konieczne zrobienie głowicy.
I po temacie ,wymieniłem tłok ,pierścienie i rozdzielacz .Podnosi i trzyma!!!
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
Może ktoś zapomniał pierścienia oporowego wału korbowego założyc .
Witam, Załóżmy ,że zdjąłem obie zwolnice, czy wtedy mechanizm różnicowy już uda mi się wyjąć, i czy uda mi się wymienić łożyska stożkowe, chodzi mi głównie o te pierścienie osadzone w pochwach. :?:
http://allegro.pl/zestaw-czesci-do-pompy... Tu masz, tylko gośc z ceną na łeb chyba upadł. Ja bym to rozebrał - łożyska jakieś typowe zawsze dobierzesz, trzeba by są reparaturkę tylko obczaić, od czego wymiarem wlezie. A rozbierz to i zobacz czy z Ursusa nie podejdzie - tam jest identycznie rozwiązane...
Jak zrobisz próbę olejową to sie dowiesz czy pierścienie puszczają czy zawory
Zawór odkręciłem. Jestem 4 podkładki a w katalogu jest 3. Kulka ma ślady dociskania to muszę ją wymienić. Nie wymieniasz kulki tylko cały zawór. Jest fabrycznie ustawiony. Doczytałeś uważnie ofertę? - "Pierścienie gumowe w zależności od dostawy mogą wystąpić w różnych kolorach" Kup zestaw podnośnika w zwykłym sklepie z artykułami do ciągników. Sprawdź...
Nie piszesz czy opada tylko podnośnik, czy także maszyny podłączone przewodem hydraulicznym. Jeśli także maszyny to wina rozdzielacza. Co do perścieni to jest ich 4. Montuje się w każdym rowku po dwa. Sztuka polega na odpowiednim dopasowaniu - tłok z pierścieniami musi przesuwać się ciężko w cylindrze - zaś pierścienie trzeba zakładać tak, aby łączenie...
Być może, zbyt małe ciśnienie sprężania, to by pasowało sprawdzić, ile lat (mth) ciągnik miał remont, być może pierścienie do wymiany . :D
sprężyna w zaworze się ścisnęła , bądź może coś z rozdzielaczem ? uszkodzona rurka na dole przy pompie , przyczyn może być wiele , w jak pierścienie ta tłoku ? nowe ?
Może pierścienie zgarniające dałeś odwrotnie? Mierzyłeś luzy na zamku?
Dym na niebiesko świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie zgarniające dobrze założone.Szansa że się ułożą jest ale niewielka.
Robisz może remont dołu silnika? Myślałem nad tym aby pozbyć się drugiego dolnego pierścienia zgarniającego. Nie chodzi o to, że z jednej strony doszczelniam silnik, a z drugiej go rozszczelniam. Już dawno temu zrezygnowano z dwóch pierścieni „olejowych” w silniku Diesla. Chodzi o to, że zgarnianie oleju na dole tłoka skutkuje ograniczonym...
Coś tam widział to nie wiem. Pierścień ze 30 mm średnicy. I każde są wymieniane jako całość.
No właśnie to jest jedna z części odrzutnika na wale. Musisz ten pierścień z rowkami zdjąć pod nim jest powierzchnia pod uszczelniacz.
Więc masz odpowiedź...wymienić pierścień uszczelniający od strony silnika na wale.
pierścień wału pierścień teflonowy pierścień głosnik
zespół parzenia żarówka omnilux kabel monitor 120hz
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Różnice między Volvo Penta Z 100 a Z 280 Zamiana silnika Volvo Penta 100 na 280: Wymagane modyfikacje