A gdzie, konkretnie, przechodzi ten olej, po przechyleniu silnika do tyłu? Znowu jakieś dziwne teorie. Ile tego oleju wlałeś? To dymienie na początku to olej który przedostał się przez pierścienie do cylindra podczas postoju silnika. Możliwe ze są jakieś rysy na gładzi lub coś z pierścieniami.
Wymień paliwo na świeże. Czarny dym z tłumika to problemy z gaźnikiem, a nie z pierścieniami. Filtr powietrza, pewnie brudny.
Remont polegał na całkowitym wyczyszczeniu silnika, szlifie cylindra (nowy tłok i pierścienie)
Musisz rozmontować silnik i pomierzyć pierścienie. Występują w różnej grubości. Ja osobiście kupuję dobrej klasy zamienniki bo oryginały sam wiesz jaka cena. Niekiedy wymiana nie pomoże jak cylinder ma owal. Sam miałem taki przypadek i przez nieuwagę i pośpiech nie sprawdziłem cylindra i miałem zonk. Pozostaje tak zostawić jak już złożony. Z czasem...
Witam,niestety nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnego oznaczenia pierścieni do silnika briggsa. Model 42A707 TYP 2238E1 COD 99011950B Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Chłopie co to za pomiar, około 74,9? Zmierz z dokładnością co do setki, to będziemy coś radzić, czy cylinder ma próg? Jaki luz mają obecne pierścienie na zamku?
Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Dziękuje bardzo. A w jaki sposób powinny być ustawione pierścienie? (chodzi mi o ustawienie zamków)
Naiprawdopodobniej zużyte pierścienie, być może uszkodzona gładź cylindra...
Ciągnie olej. Pewnie przez pierścienie. Pluje wlewem oleju?
Luz na zamku, maksymalnie, 0.7 mm uszczelniające, 1.14 mm zgarniający. Tylko załóż je poprawnie. http://obrazki.elektroda.pl/9339652000_1...
Czyli co opłaca się kupić te pierścienie, czy to złom?
Witam Wymieniłem pierścienie w silniku briggs&stratton 15hp bo brał już olej, . Po wymianie i złożeniu silnik odpalił bez problemu lecz słyszalny był stukot rozebrałem jeszcze raz i rozrząd był przestawimy o 2 zęby Po prawidłowym złożeniu silnik ma bardzo wysoka kompresję rozrusznik nie jest w stanie go obrócić w cyklu sprężania, po wykręceniu świecy...
albo odmą pluje, odłącz rurkę odmy od gaźnika i zobacz czy będzie puszczał chmurki czy też nie albo dużo mniej z mojego doświadczenia z briggsami to pierścienie, ale ja mam doświadczenia z dolniakami, jeśli to ohv to chgw może i uszczelniacze zaworowe
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Teren do koszenia równy bez pochyłości. Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
Silnik briggs station 11.5 hp pracował sobie w traktorku na niskich obrotach dopiero co minute temu odpalony i nagle chyba coś huknęło (nie jestem tego pewien) i zgasł. Nie odpala święcę zmieniłem jest mokra paliwem iskra jest i nic. Wydaje mi się ze dostał strasznych przedmuchów do filtra powietrza ale może to moje złudzenie bo silnik już swoje przeszedł...
No to zostaje dorobić na zamówienie albo ściągać z UK lub USA.
że nie można bez noża odpalać to czytałem :) a słuchaj pierścienie? co o tym myślisz??
Na rysunku jest pokazany sposób montażu pierścieni, zależnie od ich kształtu, w silnikach Briggsa. Ten, który masz, jest zaznaczony. http://obrazki.elektroda.pl/3186562500_1...
Sprawdziłem dzisiaj. Klin jest na miejscu. Wyjąłem silnik spuściłem i odkręciłem dolna pokrywę. Okazało się że rozrząd jest ustawiony na znakach. Nie mam już pomysłu. Zauważyłem że jak spreże tłokiem powietrze to od razu ucieka do komory silnika tak jakby nie trzymały pierścienie czy to może być przyczyną ?
No to jak chodzila to kupić piastę rozebrać gaźnik wyczyścić i jak nie staneły pierścienie będzie chodziła.
Może przechylałeś kosiarkę na stronę zaworów. Olej wydostający się z odmy to prawdopodobne przedmuchy do komory korbowej, czyli zużyte pierścienie, ewentualnie zawieszony zaworek.
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
Zatarła się na wałku? Bo ja tam jeszcze widzę pierścień osadczy.
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Witam szukam pierścieni oraz uszczelki pod głowice do silnika od kosiarki wrzecionowej. Silnik to jest Briggs and stratton 75G 14. Pojemności 75ccm, żeliwny blok. Szukam bo może ktoś wie gdzie możliwie tanio bym zdobył te części. Najlepiej polska ale wątpię że gdzie kolwiek jest na stronach. Szukając znalazłem na eBay z wielkiej Brytanii chyba. Ale...
Przerwa zależy od średnicy i materiału z jakiego jest wykonany pierścień. Briggs w starych serwisówkach podaje, że przerwa dla nowego pierścienia, powinna wynosić 0.0015 cala na każdy cal średnicy cylindra. Przeliczając, 0.0015 cala to 0.037 mm razy średnica cylindra w calach. Na zdjęciu masz przykład, dolny to pierścień do wymiany a górny jest nowy....
tak wkręcam do końca Dodano po 1 pierścienie? uszczelniacze na laskach popychaczy?
Jak wyżej wyczyść te zawory z nagaru, koniecznie sprawdź i jeśli brak lub za mały wyreguluj luz zaworowy ( z za dużym nic nie zrobisz bo nie masz sprzętu do tego). Z tego co widzę silnik ma tuleję żeliwna czyli jest prawie "nieśmiertelny" jeżeli będzie brał olej wymienisz pierścienie i pojedziesz dalej.
Witam. Mam niemały problem z ustawieniem fazy rozrządu przy kosiarce marki Briggs & Stratton. Problem pojawił się, gdy kosiarka zaczęła brać olej i wyciekał z niej przez tłumik. Po rozebraniu silnika w celu wymiany pierścieni i tłoka, wypadł mi cały wałek rozrządu. Nie wiem jak teraz ustawić, ponieważ sobie nie zaznaczyłem, co jak ma iść. Proszę was...
Silnik na złom, szlifowanie nie wchodzi w grę, jedyna możliwość to wstawić żeliwną tuleję. Cena, za wstawienia, około 300 zł. Korbowód, też pewnie do wymiany, no i oczywiście tłok z pierścieniami. Tanio nie będzie.
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
Honowałeś cylindry pod nowe pierścienie i tłoki? Choćby honowniczka za 50 pln allegro na wkrętarkę?
Możesz spróbować wymienić same pierścienie ale, dużych nadziei sobie nie rób.
Jaki to silnik? Metalowy zbiornik z boku? Co zrobił serwisant? Przechylałeś kosiarkę na bok/przód? Mało danych, w najgorszym przypadku mogą być zużyte pierścienie, albo nawet owal na cylindrze.
Muszę Cię zmartwić kolego Konradus ale ten silnik jest mocno wyeksploatowany i spala olej. W takim silniku zużyte jest praktycznie wszystko, tłok, cylinder, pierścienie, zawory itp, z tego względu naprawa jest nieopłacalna. Lepiej kupić nowy silnik i mieć spokój na dłuższy czas. Zobacz czy pierścienie nie są popękane.
Naprawa jest praktycznie nieopłacalna. Silnik już nadaje się na złom. Wprawdzie jest możliwość założenia żeliwnej tulei, koszt około 200 zł, ale silnik oprócz wytartego cylindra ma tez na pewno luzy w panewkach wału i wałka rozrządu.
W jakim stanie jest silnik, pierścienie i czy nie jest nie zatarty?
Do pracy silnika potrzebne są iskra, mieszanka i kompresja. Czy jest iskra możesz sprawdzić wykręcając świecę i uruchamiając rozrusznik ze świecą przyłożoną do bloku silnika. Iskra musi być "żywa". Ważny jest też timing. Do sprawdzenia odpowiednimi przyrządami. Jeśli brakuje paliwa, to testem jest psiknięcie plakiem w gaźnik i próba uruchomienia silnika....
Krzywka w takim razie ma wymiar graniczny. Dopuszczalne luzy na zamkach pierścieni to: - dla uszczelniających 0,89 mm, - dla olejowego 1,14 mm. Pozostają jeszcze pomiary średnicy cylindra. Briggs zaleca wykonanie ich na trzech wysokościach (u góry, w środku i na dole). Na każdej z wysokości powinno się zrobić po dwa pomiary, przesunięte o 90*. Pozwoli...
O pierścieniach: Kiedyś obiegowa opinia głosiła, że żeliwne pierścienie, przeznaczone do współpracy z żeliwną tuleją, są twardsze od żeliwnych pierścieni, stosowanych do cylindrów aluminiowych. Nie znam nikogo, kto by to sprawdzał np. jakimś twardościomierzem. Z własnego doświadczenia wiem, że po tulejowaniu silnika Quantum (seria 12----), w mojej ocenie...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
A jak najprosciej sprawdzic '' owalnosc'' tej tulei? Jak ją wyjmowac wrazie konieczności wymiany? Dajcie jakiś namiar na tanie częsci?
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Sprzęt używany Na początek do sprawdzenia filtr powietrza czy czysty. Jeśli sprzęt ma duży przebieg to nie wykluczone, że skończyły się pierścienie/cylinder i ma za słabą kompresję.
Jeżeli silnik ma już trochę lat to ma wytarty cylinder, który zawsze wyciera się w owal. Nowe pierścienie w takim silniku powodują spadek kompresji i to może być powodem takiego stanu. Sprawdź membranę w gaźniku.
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra,...
Kiedyś już rozbierałem ale w innej kosiarce niby nie jest to filozofia ale może warto przeczyścić. Czyli co mam być spokojny?? Pierścienie w porządku?? Niby ma tylko 3 lata ale w tych silnikach to wszystko plastikowe teraz
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
Nie no, kilku stówek nie zamierzam inwestować, jedna to max ;). Oprócz świecy, uszczelek do gaźnika, uszczelki pod głowice i miskę oraz nowego filtra powietrza zastanawiam się czy jest sens kupować nowe pierścienie, bo bloku nie będę w żaden sposób obrabiał.
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Najlepszy pomysł to wywalić to na złom. Silnik chodził bez oleju lub został przegrzany, nic nie da wymiana pierścieni, tylko niepotrzebnie wydasz pieniądze.
Pierścienie są tu: http://www.flamingparts.pl/index.php?p38... http://tymparts.pl/pl_PL/p/Pierscienie-t...
Hej. Ponieważ nadal nie bardzo wiedziałem gdzie włożyć ten walec po lewej złożyłem silnik na próbę. Ten adapter to w końcu znalazłem gdzie powinien być. Ale silnik strasznie kopci. Bierze na pewno olej. Mam pytanie jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego i drugie pytanie czy ułożenie pierścieni na tłoku cylindra ma jakieś znaczenie? Ja...
Dlaczego ma stracić pieniądze, jeżeli będzie to zrobione dobrze to na pewno będzie działać. Robi się takie rzeczy i działają silniki. Nowy karter, tłok, pierścienie to niewiele mniej niż nowy silnik.
A nic nie napisałeś, żeby zwrócić uwagę na znaki na rozrządzie. Nie każdy musi się na tym znać, a to bardzo ważna sprawa ;-) Można tanim sposobem wykorzystać drut/taśmę miedzianą (napewno nie uszkodzi pierścieni), który opasamy wokół pierścienia i skręcamy kombinerkami powoli zmniejszając średnicę "oczka"
Okres swojej świetności ma już za sobą, jeżeli dymi na biało to spala olej (pierścienie) jeżeli na czarno to dostaje za dużo paliwa (filtr powietrza, membrana w gaźniku).
Mam kosiarkę spalinową firmy Ariens z silnikiem briggs nad stratton od paru lat nie używana czy taką kosiarkę powinno się przepalać od czasu do czasu ? Powinno się. Jeśli nie przepalisz jej raz na jakiś czas to staną ci pierścienie lub nawet przyrdzewieje gładź cylindra od wilgoci.
Może pękł pierścień smarujący przy składaniu silnika.Jeżeli tak , to kompresje będziesz miał prawidłową. :|
Za pierścienie tłokowe do tego modelu gość zaśpiewał 300 zł (podobno orginalne) Wystarczy podejść lub zadzwonić do "autoryzowanego" serwisu Briggs & Stratton i dowiesz się prawdy. Ale faktycznie ceny mają kosmiczne. W moim wypadku potrzebowałem same pierścionki do silnika kosiarki, okazało się, że cena tych pierścieni jest równa cenie zakupu drugiego,...
Dziękuję za odpowiedź, na razie dałem blok do tulejowania. Cena 150 zł u Pana Malickiego w Luboniu. Specjalista stwierdził, że tłok jest w dobrym stanie więc do wymiany tylko pierścienie i korbowód. Dam znać, jak się udała naprawa.
A co z brakiem mocy? Jak filtr "zaolejony" i mokry od oleju to może mieć problemy ze ssaniem i składem mieszanki i przez to słabnie. Druga sprawa jak samoczynnie "dmucha" olejem to może też być problem z przedmuchami na pierścieniach do skrzyni korbowej i przez to dmucha olejem do filtra...
W tych brigsach jest wadliwa uszczelka pod głowicą. Przepala się na stycznej tłok komora popychaczy. Wtedy daje spalinami do kanału popychaczy dalej do komory korbowej i razem z mgłą olejową przez odmę do gaźnika. Po 4h intensywnej pracy potrafi zjeść pół stanu oleju. Wymiana uszczelki likwiduje problem. Po zdemontowaniu głowicy widać ładnie miejsce...
1- korbowód będzie pasował, jest to chyba jakiś chiński zamiennik. 2- membrana raczej do wymiany, 20 zł, ale można spróbować z tą , 3- tłok trochę przytarty ale ważny jest stan cylindra, pierścienie mogą jeszcze być. 4- zawory trzeba wyczyścić, załóż tylko sam popychacz. 5- z tym może być problem, pozostałości aluminium z panewki, można usunąć przy...
Czy na pewno dymi na biało? Silnik przy poborze oleju powinien dymić na niebiesko (jasno niebiesko), oraz powinno być czuć przepalony olej. Problem może polegać na tym że silnik zużył się za bardzo i sama wymiana pierścieni nie pomoże za wiele. Jeżeli tuleja silnika jest zbyt wypracowana robi się tzw "jajko" nie jest już okrągła i pierścienie nie mogą...
Nie chodzi o docieranie. w przypadku "dużych" głowic, przy wymianie prowadnic, po ich obróbce zakłada się specjalną ośkę, mocowaną przy pomocy tulei rozprężnej w prowadnicy, na tej ośce obraca się potem frez rżnący gniazdo - chodzi o zachowanie prostopadłości przylgni gniazda i osi zaworu. No nic, popróbujemy- zobaczymy. Masz gdzieś pod ręką linkę do...
Witam mam problem z podłączeniem pierścienia cewek ładowania w traktorku kosiarce z silnikiem Briggs & Stratton 15,5HP .Traktorek jest z roku 2005 i miał nowszy model cewki z dwoma kabelkami który uległ zniszczeniu, teraz kupiłem używaną (która jest starszym modelem) i posiada tylko jeden kabelek, czy ktoś wie jak to podłączyć bo próbowałem na wszelkie...
Pracowałem jako serwisant gwarancyjny tego sprzętu. Miedzy innymi z tymi silnikami. Muszę przyznać,ze Briggs & Stratton to jedna z lepszych marek. Powiem Ci co zrobi serwisant gdy do niego ta kosiarka trafi : Odkręci tłumik i spojrzy na tłok jeśli te rysy są w tym miejscu widoczne a dodatkowo pierścienie mają ślady zapieczenia to ewidentna oznaka zatarcia...
Są jakieś ślady wycieku oleju z silnika od strony noża? Piszesz, że kompresja jest dobra, spowodowane to jest przepuszczaniem oleju przez pierścienie, który dodatkowo uczelnia tłok, jednak przedmuchy do komory korbowej, podczas pracy, są spore. Będzie już tylko coraz gorzej.
Na zegarze przy mierzeniu ciśnienia wskazówka wcale nie drgnęła.Pierścień po włożeniu w cylinder ma ok1,5mm na zamku prześwit-spory moim zdaniem. Wniosek,ktoś przede mną to rozbierał,nawet głowica była niedokręcona i założył za małe pierścienie.A ich brzegi wypiłowały właśnie tą rysę.Cylinder sprawdziłem,oprócz rys jest równo wytarty-nie ma jaja progu.Więc...
Moduł CDI cokolwiek to jest to na pewno nie był wymieniany. Na tą chwilę wymianie uległ tłok i pierścienia oraz przeciwwagi z uwagi na luzy. Pozostałe części bez zmian Zawory były regulowane, wątpię czy sprawdzano je na szczelność.
Przedmuch nie powstaje wtedy, gdy tłok idzie do góry, tylko gdy zapłon paliwa pcha go w dół. Część gazów przedostaje się do komory korbowej, przez nieszczelne pierścienie i wydostaje się przez zaworek odmy, razem z olejem. Zaworek odmy jest sprawny? Jego zadaniem jest utrzymywanie podciśnienia w komorze korbowej.
Jak realizowane jest ssanie? Czy sprawdzałeś długość możliwej do osiągnięcia iskry? Piszesz że jest "słaba". To bardzo nieprecyzyjne określenie. Jeżeli silnik po różnych zabiegach odpali i pracuje prawidłowo ( czy aby na pewno???), to: 1. Źle działa ssanie. 2. Układ zapłonowy szwankuje i przy małych prędkościach wału nie daje wystarczającej iskry. 3....
Powód wymiany, korbowod urwał się. Tłok, cylinder, pierścienie są idealne, był zatarty na wale, to wszystko jest ok. Silnik to;mod 291707 typ1121-E1 cod000922ZE. Czy jest możliwe by rozrząd ustawiony na znaki, był źle ustawiony?
Do tego typu operacji służy normalny ściągacz dostępny w sklepie, jeśli dobrze rozumiem i chodzi o kosiarkę do trawy? Niestety wymiana pierścini przy silniku który goni olej odmą lub pali olej w dużych ilościach to najczęściej półśrodek a kosiarka po paru koszeniach wróci do poprzedniego stanu. Wyjątkiem jest pęknięty pierścień lub uszkodzenie mechaniczne.
Może się nie znam, ale co ma kompresja do zalewania świecy? Jeżeli pierścienie byłyby uszkodzone to raczej paliwo zostałoby wywalone do wydechu, zamiast spalenia. Jeżeli coś źle mówię to przepraszam. Jutro spróbuję odkręcić głowicę i porobię i wrzucę zdjęcia. Ew. jeszcze spróbuję wymienić pierścienie. Ale nie wiem czy warto ryzykować kolejne 50zł. Po...
Wymienione: membrana, uszczelka i sprężynka (która porusza membraną) w gaźniku. Filtr powietrza jest czysty, benzyna jest nowa. Latem nierówno pracowała, falowała. Na świecy robił sięczarny nalot (sadza). Jak była zimna i świeca była czysta to działała dobrze, później jak się nagrzała to na świecy robił się czarny nalot i wtedy przerywała. Po oczyszczeniu...
Co konkretnie do zrobienia, tudzież dlaczego i jakie są objawy? Jeżeli chodzi o zwykłe zużycie, remont w tych silnikach polega na odświeżeniu ścian cylindra oraz wymiany pierścieni tłokowych na większe (czasem tłoka). Tyle jeżeli chodzi o normalne zużycie silnika, ponieważ zużycie osprzętu to kwestia indywidualna i wychodzi dopiero podczas demontażu...
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Tak jest podobnie tylko że w tym ostatnim filmiku ewidentnie widać delikatne uchylenie w 16' 15" i jest to zawór wydechowy a w Briggsie DOV zaworem uchylającym jest zawór ssący - być może się mylę ale to nie ma większego znaczenia ważnym jest aby działało Dodano po 35 Teraz pytanie na co zwrócić uwagę jak go rozbiore coś gdzieś wyleci że nie będzie...
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Nie ma silnika spalinowego który nie bierze oleju bo połączenie tłok pierścienie tuleja nigdy nie jest w 100% szczelne. Dobrze wiesz że nie o takie "branie" mi chodzi nawet widać po głowicy która również jest pokryta nagarem od strony zaworu Gdzie na zdjęciach widzisz głowicę?
Silnik na 100 % nie był rozkładany, problem pojawił się po tym jak " zacięte" ssanie powodowało że silnik zaczął się zalewać a nadmiar paliwa dostawał się przez pierścienie do wnętrza silnika. Skutkiem tego było rozcieńczenie oleju w silniku i podnoszenie się jego poziomu. Śruby faktycznie po 5 latach pracy były lekko poluzowane, być może przez to uszczelka...
No to tak... Kosiarka poskładana i odpalona. Po podpompowaniu odpaliła "ze strzału". Jedyne co mnie zastanawia, to lekko zaoliwiona głowica po stronie tłumika. No i muszę zdobyć wykrętak do urwanych śrub, bo jedna od mocowania tłumika jest zerwana na równo z blokiem. Co może być przyczyną tego zaoliwienia? Czyżby pierścienie? A może (mam nadzieję) to...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Iskra, to w ogóle jest? Silnik nie kopci przypadkiem? Powodem może być też zużycie pierścieni lub cylindra, wspomniana membrana, uszkodzona cewka, fajka świecy, uszkodzony klin koła zamachowego lub wyłącznik zapłonu.
olej wymieniany na wiosnę, nie dolewany, przewracać nie przewracałem. Próbowałem przepalić olej, ale bez skutku. Według mnie przyczyny mogą być trzy: uszczelka pod głowicą, pęknięty pierścień lub zużyta prowadnica zaworu, ale to prawie nowa kosiarka. Jak to sprawdzić bez rozbierania i czy mogą być jeszcze inne przyczyny? A może się mylę...
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Witam. Jestem posiadaczem kosiarki spalinowej firmy NAC . Mam ją 6-ty sezon i jak do tej pory spisywała się dobrze. Problem pojawił się gdy kosiarka zaczęła wyrzucać olej przez filtr, do tego traciła moc i nie dało się nią kosić, bo po chwili koszenia gasła. Dałem ją do serwisu jednak serwisant nie zrobił tej wady tylko powymieniał świecę,przeczyścił...
Osiem lat to sporo jak na taki silnik. Możliwe że pierścienie uszczelniające są już zużyte. Wymiana nie gwarantuje poprawy, czasami jest jeszcze gorzej. Sposób założenia sprężynek regulatora, był już opisywany na forum, kilkakrotnie. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, sprawdź membranę, wyczyść sitko na końcu rurki...
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
Tak. Dokładniej to daje grubszy film olejowy. Tylko jest jedno ale - w przypadku ciasno spasowanych, niewyeksploatowanych silników, spadną osiągi lub wzrośnie spalanie, jeszcze jak mają delikatne pierścienie to zacznie palić olej (nie zgarnie zbyt grubej warstwy). Nie wiem też, czy nie można w ten sposób uszkodzić pierścieni ale tu 100% nie dam. P....
Briggs ma fabrykę też w Chinach. Zmierz średnicę wału, prawdopodobnie wynosi ona 22,2mm (7/8 cala). Tak samo ważna jest długość wału, musi być identyczna aby nie trzeba wymieniać piasty noża. Są też z walem o średnicy 25mm, trudno do nich dokupić piastę noża. Można pokusić się i wstawić do cylindra żeliwną tuleje, ale jest z tym trochę zachodu. Trzeba...
Powodem jest jakaś nieszczelność lub złe złożenie gaźnika. W pierwszej kolejności, sprawdź czy gumka pompki jest szczelna i poprawnie zabezpieczona plastikowym pierścieniem. Przy zakładaniu membrany trzeba ją położyć na zbiornik a dopiero na nią uszczelkę i gaźnik. Tak na marginesie, rozumiem że te żale są wylewane w moim kierunku, gdyż to ja usunąłem...
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
briggs pierścienie pierścienie briggs olejowy briggs stratton pierścienie
czujnik klimatyzacji vectra koloru lakieru renault laguna przycisk
Whirlpool MEWRSB 7259 WS – jak wyjąć szufladę na detergenty, zatrzask, czyszczenie SKD 1000 SilverCrest – brak dźwięku z kaset na komputerze, konfiguracja USB, Audacity