U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Krzywka w takim razie ma wymiar graniczny. Dopuszczalne luzy na zamkach pierścieni to: - dla uszczelniających 0,89 mm, - dla olejowego 1,14 mm. Pozostają jeszcze pomiary średnicy cylindra. Briggs zaleca wykonanie ich na trzech wysokościach (u góry, w środku i na dole). Na każdej z wysokości powinno się zrobić po dwa pomiary, przesunięte o 90*. Pozwoli...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
Witam Wymieniłem pierścienie w silniku briggs&stratton 15hp bo brał już olej, . Po wymianie i złożeniu silnik odpalił bez problemu lecz słyszalny był stukot rozebrałem jeszcze raz i rozrząd był przestawimy o 2 zęby Po prawidłowym złożeniu silnik ma bardzo wysoka kompresję rozrusznik nie jest w stanie go obrócić w cyklu sprężania, po wykręceniu świecy...
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
wziąłem stary pierścień olejowy nałożyłem go na nowy pierścień ścisnąłem i założyłem, jest ok. Pytanie odnośnie pierścieni, bo mają one frez, jeden od środka drugi od zewnątrz, który pierwszy i frez ma iść na zewnątrz czy od środka.
Tak. Dokładniej to daje grubszy film olejowy. Tylko jest jedno ale - w przypadku ciasno spasowanych, niewyeksploatowanych silników, spadną osiągi lub wzrośnie spalanie, jeszcze jak mają delikatne pierścienie to zacznie palić olej (nie zgarnie zbyt grubej warstwy). Nie wiem też, czy nie można w ten sposób uszkodzić pierścieni ale tu 100% nie dam. P....
Ustawienie rozrządu to żaden problem. Teoretycznie tłok powinno wyciągać się do komory olejowej. Można też po odkręceniu głowicy ale jeżeli silnik ma wytarty cylinder to przy jego górnej krawędzi powstaje próg. Zaczepiają o niego pierścienie i wyjęcie tłoka w te stronę jest prawie niemożliwe bez użycia siły. Pobieranie oleju przez silnik to nie tylko...
Przerwa zależy od średnicy i materiału z jakiego jest wykonany pierścień. Briggs w starych serwisówkach podaje, że przerwa dla nowego pierścienia, powinna wynosić 0.0015 cala na każdy cal średnicy cylindra. Przeliczając, 0.0015 cala to 0.037 mm razy średnica cylindra w calach. Na zdjęciu masz przykład, dolny to pierścień do wymiany a górny jest nowy....
Troche się buja, widać to na twoim filmiku, ale gorsze chodziły, i to bez tulejowania. Nie wiem jak tam sytuacja z cylindrem bo z filmiku nic nie wynika na temat tych rys, ale skoro masz zamiar tulejować, to zrób ciaśniejsza tuleje, tłok minimalnie przetocz, a nowe pierścienie podpiłuj pilnikiem tak by wchodziły w nową tuleje. Nie jest to fachowe, ale...
W tym roku spotkałem się z bardzo dziwną sprawą a mianowicie trzecią śrubą od korbowodu, z tym ze nie była ona wkręcona w swoje miejsce a siedziała w silniku, zrobiła tym troche zamieszania gdyż uszkodziła komore z wnętrza silnika do komory zaworowej robiąc w ten sposób trzeci ale za to bardzo duży otwór do komory zaworowej, w tym przypadku podparła...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Wczoraj zamontowałem tłoki. Bez demontażu głowic od strony misy olejowej. Kupiłem tuleje do zamknięcia pierścieni. Oczywiście mega mycie silnika z resztek awarii. Wał zapolerowany, rozrząd ustawiony na znakach. Koszt 628 PLN plus olej i filtr swojej pracy nie liczę. Może dziś będą próby z odpalaniem. https://obrazki.elektroda.pl/3981319700_...
Chyba ma sens, tam nie ma pompy olejowej i wszystko smarowane jest rozbryzgiem. Tak sobie myślałem, ze czy wał będzie rozbijał olej, czy regulator odśrodkowy pryska na wał i ten rozbija olej to wszystko jedno. Dodatkowo i tak jeśli zdecyduję się na remont to muszę spawać korpus aluminiowy, więc może dałoby się przykleić jakieś dodatkowe korytko zbierające...
W tych brigsach jest wadliwa uszczelka pod głowicą. Przepala się na stycznej tłok komora popychaczy. Wtedy daje spalinami do kanału popychaczy dalej do komory korbowej i razem z mgłą olejową przez odmę do gaźnika. Po 4h intensywnej pracy potrafi zjeść pół stanu oleju. Wymiana uszczelki likwiduje problem. Po zdemontowaniu głowicy widać ładnie miejsce...
To przytarcie rzeczywiście jest ale wygląda jakby było tylko na samej górnej części, tam gdzie jeszcze pierścienie tłoka nie dochodzą, no i kompresja też jest niezła. Czy rzeczywiście mimo poprawnej kompresji mogą być aż takie przedmuchy do komory korbowej? O ile pamiętam czasami jest lekkie kopcenie ale to raczej w trakcie zatrzymywania silnika. Podczas...
To przenośnia, która nie zmienia faktu, że mówiąc profesjonalnie, z opisu wynika, że silnik zepsuł się w sposób wykluczający opłacalność jego naprawy. Niebieski dym (zwróć uwagę czy ma gryzący zapach) to olej w komorze spalania. Sugeruje to też mocno zabrudzona świeca. Można jeszcze sprawdzić jedną rzecz - po zatrzymaniu silnika szybko odkręć wlew oleju...
Pojemność miski olejowej w tym silniku to dokładnie 0,6 litra. Pozwolę sobie się nie zgodzić. Mierzyłem kiedyś na rozłożonej i 0,5l bylo do krawędzi odlewu. Wyżej to jakaś pornografia, przy źle złożonej będzie się pociła, no i przede wszystkim samo się wyrówna przez dolną panewkę i dolny simmering :) . Jeśłi chodzi o remonty to fakt, ceny części są...
Silnik to model:281707, typ: 0190 01, kod: 88090111 a więc 12 km z 1988 roku. Oddaję wkrótce cylinder do sprawdzenia owalności i będę potrzebowal kilku rzeczy. Uszczelka glowicy *271866, uszczelka miski olejowej *271916 (są trzy różne grubości więc podalem pierwszą w katalogu), uszczelka pokrywy zaworów *27803. Być może będę potrzebować cylindra 394662...
Witam wszystkich!! Jako że ostatnio wymieniałem pierścienie tłokowe w silniku B&S 3.75 Sprint, zrobiłem kilka zdjęć, opiszę krok po kroku jak to zrobić.... Największym problemem w rozebraniu silnika był adapter, na którym zamocowany jest nóż, zdjęcie poniżej: http://obrazki.elektroda.net/84_12752327... Do ściągnięcia adaptera najlepiej posłużyć...
No więc naprawy ciąg dalszy... Zdemontowałem ponownie silnik, zdjąłem miskę olejową i dokładnie obejrzałem wałek rozrządu. Na oko laika wszystko wyglądało OK. Zamówiłem jednak nowy i dopiero widać było różnicę. Okazało się, że ten półksiężycowy pręcik, który unosi popychacz zaworu w starym wałku wystaje jakieś 0,5 mm, a może nawet mniej, a w nowym ok...
briggs pierścienie kompresor olejowy pierścienie briggs stratton pierścienie
zasilanie odkurzacza zabezpieczenie spawarka skoda spadek obrót
prostownik tyrystor neotec magnus
Stukanie przy wciskaniu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania Stukanie przy wciśnięciu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania