Bardzo możliwe że zapiekają się pierścienie na tłoku i przy większym obciążeniu przepuszcza kompresje.
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Robiłem niedawno taki silnik, pierścienie zgarniające olej są 3 częściowe, zapiekają się w rowkach tłoków i przestają spełniać swoją funkcję
Pierścienie zapiekają się bo olej jest nieodpowiedni lub uszkodzone są natryski olejowe, chłodzące denka tłoków. Chciasz kiedyś miałem okazje rozbierać silnik w którym pierścienie notorycznie się zapiekały. Klijent rozbierał go regularnie co miesiąc. Aż po szóstym razie się poddał. Okazało się że zakładał pierścienie od innego silnika, przerobiwszy...
Zwykle za kopcenie odpowiada głównie to że pierścienie się zapiekają na tłoku, przez co nie przylegają dobrze do cylindra. Więc jest taka opcja, że nowy olej jest słabej jakości i zaklinował pierścienie. Lub odwrotnie, rozpuścił jakiś skrzep nagaru który zaklinował pierścień. W każdym razie fajnie jakbyś po prostu zdjął cylinder, wymył tłok z pierścieniami...
W toyocie standardowo pierścienie na tłokach zapiekają się. Problem znany od wielu lat. Miałem to samo w celice (7afe). Po wymianie pierścieni konsumpcja się skończyła, ale przy okazji też oddałem głowice do sprawdzenia i wymiany uszczelniaczy zaworowych, bo jak wszystko rozgrzebane to warto. Ale możesz ryzykować z wymianą samych pierścieni.
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy aby na przyszłość , zamiast rozwalać motor na części...
Kijanką jeździ mój Brat - teraz ok, ale w pierwszym roku więcej stała niż jeździł - coś z silnikiem, i w końcu po postraszeniu sądem - wymienili mu silnik. A co z korozją, szczególnie podwozia ? jedna Pani doktor twierdzi że jej po 2 latach pordzewiała i mimo że robiła wszystkie płatne! przeglądy i dodatkowe zabezpieczenia, odmówili jej naprawy bo...
Nie piszesz, z jakiej przyczyny wymieniłeś uszczelkę? Bardzo często przy usterce z głowicą w Oplach zapiekają się pierścienie tłokowe. Powoduje to "branie oleju", co skutkuje zarzucaniem świec. Zazwyczaj wymieniam pierścienie tłokowe.
W kwestii szyby nie będę się upierał bo nie ma sensu ośli upór z mojej strony a ponadto zaznaczałem to jako metodę orientacyjną (nie pisałem o użytciu tuszu ect) więc może niedokładnie się wyraziłem. Jednak to co napisałeś poniżej należy wyjaśnić a robię to jako chemik z wykształcenia A co do "zapiekania" się pierścieni przy przecieku płynu chłodzącego...
D15Z8 (1.5 VTEC-E od roku 1997) spala w trasie 5,5-6l/100km, jak zawsze bajki można poczytać nawet i 0 5, ba, o 4.8l/100km... Tiaaa... Miasto miastu nie równe, w zakorkowanej Bydgoszczy na krótkich odcinkach spala 9l/100km. I już się bajek nasłuchałem na ten temat i nie będę o tym dyskutował. Jeśli chodzi o Civic VI gen, czy to 3d, 4d czy 5d, kupić...
Prośba: czy ktoś miał problem z zacierającymi się silnikami w Scanii R420 z roku prod. 2011 bądź 2012 po przebiegu ok. 300000km. Tworzą się nagary na tłokach, zapiekają pierścienie uszczelniające, co w efekcie prowadzi do zatarcia silnika. Ciśnienie na pompowtryskiwaczach wynosiło 380 MPa, a po ich oczyszczeniu było już normalne w granicach 280 MPa.
Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się) Zawsze gdzie robiłem silnik z takimi pierścieniami to przyczyna było przegrzanie silnika. Żaden wyczyn przegrzać pierścień grubości 1,5mm który później przestaje spełniać swoje zadanie. Później wychodzą takie teorie że to wada fabryczna.
Pierścienie mogą się zapiekać też po prostu z zużycia jednostki :) Ale widzę że usilnie szukasz panaceum które koniecznie się dolewa do oleju ;)
Panowie, U mnie dokładnie ten sam problem. Silnik Z16XEP. Po wizycie u mechanika okazało się, że typową przypadłością Z16XEP są zapiekające się pierścienie tłokowe, wskutek czego olej dostaje się do cylindrów. Radzę spojrzeć na zachowanie drugiej sondy lamba, jeśli sonda zaczyna naśladować pierwszą, jest to objaw "niewydolności" katalizatora ze względu...
Ja się wypowiem przez pryzmat silników 2T. Zapieczone pierścienie wyjmuje się po podgrzaniu tłoka na kuchence gazowej. Trzeba to robić ostrożnie by nie połamać pierścienia. Po uwolnieniu oczywiście czyści się rowek tłoka i pierścień. Kiedyś zabrałem ze złomu chiński tłok tuningowy 1-pierścieniowy po zatarciu (spuchnięciu) z zapieczonym pierścieniem....
ja mam golfa II i od kiedy założyłem gaz zaczeły sie problemy, zapiekające się pierścienie , regulacja wolnych obrotów co tankowanie...
Chodzi Ci zapewne o zapiekające się trzyczęściowe pierścienie stosowane rownież w dwulitrowkach.
Już ci napiszę to coś ten pierścień z mosiądzu jest praktycznie wprasowany w obudowę (w tą ramę do której przymocowany jest także silnik) i potrzeba bardzo dużej siły żeby go wyjąć a jak wyjmiesz to musisz całość wymienić z tym do czego jest silnik przymocowany. A obraca się dlatego bo żeby wyjąć ten duży wałek zębaty trzeba mocno młotkiem walić gdyż...
Przydało by się kompresję sprawdzić, bo mechanikowi pewnie chodziło o brak ciśnienia na czwartym cylindrze. Te wspaniałe 1.6 16v jak już swoje przejadą to trzeba je remontować albo wymienić bo pierścienie lubią się zapiekać.
Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście możesz zalewać naftą i innymi specyfikami . Życzę...
to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania, nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza się w grupie 011. silnik założyciela tematu ma...
A ciśnienie sprężania nie koniecznie prawdę Ci powie, trzyczęściowe pierścienie olejowe łatwo się zapiekają, a reszta jest ok. I też nie musi kopcić, a olej pobiera, wiem bo robiłem parę takich VW i Audi. Po wymianie uszczelniaczy i pierścieni jest ok, ale tak po 2 tys km, jak się wszystko uklepie. I też odolejacz sprawdzić, czy nie zapchany nagarem.
Pierścienie same z siebie się nie zapiekają. Mylisz się. Dawniej każdy silnik co stał przelewało się naftą.
W instrukcji obsługi Opla Astry H producent podje, że każdy silnik może wziąć 0,6 litra oleju na 1000km. Jeżeli ubył olej po 4 tys. to jeszcze nie powód do paniki. Kontroluj poziom oleju i patrz czy zużycie nie wzrasta. Z tego co czytałem prawdopodobnie pierścienie tłokowe "lubią" się zapiekać.
Ciekawa diagnoza i zarazem niewiarygodna. Zużycie pierścienia jest sprawą naturalną, przyjmuje się że graniczne zużycie to 0.80 mm na zamku pierścienia. Jeżeli wszystko jest w dobrym stanie (gładź cylindra, rowek tłoka), to nawet przy większym zużyciu silnik powinien generować kompresję pozwalającą na odpalenie i normalną pracę silnika. Problem może...
Tłoki i tuleje podobno są dobre więc zostaje tylko głowica Radze ci pierścienie też wymień. Bo po przegrzaniu mogą się zapiekać w 'wyżłobieniach' tłoka podczas pracy silnika pod obciążeniem.
Czasem są zużyte na tyle że można wkładać i wyjmować tłok z założonymi pierścieniami olejowymi. Z doświadczenia pierścień kompresyjny (pierwszy)najczęściej przegrzanie i pęka podobnie drugi trzeci już przeważnie ok choć zdarzało się że i on dostał. Natomiast olejowe ścierają się/odkształcają lub zapiekają/zacierają się w tłoku nie pracują prawidłowo....
Niestety nie. Tutaj zużycie oleju jest podyktowane nie tyle jego "spalaniem" w cylindrze czy niskim indeksem Noacka (szybkości odparowywania) lecz konstrukcją pierścieni które były zakładane przez producenta, ze względu na jego koncepcję jak najniższych oporów toczenia. W zakupie są dostępne pierścienie a dokładniej zestaw poprawionych przez firmę z...
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
sam sobie odpowiedziałeś- nadmierny wzrost temperatury powoduje zapiekanie tłoka i moc silnika jest zbyt mała by pokonać dodatkowe opory. Czy te pierścienie są zdeformowane na obwodzie zewnętrznym czy to jakiś błąd zdjęcia? wszelkie deformacje, ubytki, rysy mogą wskazywać na ich winę. Sprawdź jeszcze stan łożysk. ?
A to by trzeba zrobić próbę olejową, tj. wlać strzykawką po 1-2cm³ oleju do cylindrów i zmierzyć ponownie. Jak się poprawi ciśnienie, to pierścienie, jak nie, to zawory. Ale te silniki lubią tracić kompresję po przegrzaniu, a potem przedmuchy powodują już tylko zapiekanie pierścieni i pogarsza się sytuacja.
Niemniej jednak, ciekawi mnie to jak sprawowałyby się one w zestawieniu z Mondeo MK3 (który mimo wszystko, póki co stawiam na 1 miejscu) pod względem awaryjności, kosztów i zdecydowanie miejsca w środku. Może ktoś miał okazje jeździć tymi modelami i jest w stanie się wypowiedzieć? Posiadam aktualnie mondeo mk3 benzyna tyle, że kombi. Duuużo miejsca:)...
Wydaje mi się, że konstrukcja rączki w T12 nie będzie powodowała zapiekania się grotów, ja nie miałem jeszcze takiego problemu. Nie polecam rączek z pierścieniem zakręcanym, bo trzeba je rozkręcać żeby wymienić grot, w innych wymieniasz grot bez rozkręcania. Tych nie polecam https://obrazki.elektroda.pl/3371360000_... Jak kupisz i potestujesz...
Każda ścianka w silniku ma tzw film olejowy czyli cieniutką warstwę oleju na sobie (kilka mikronów) która stale zabezpiecza elementy metalowe. Jak pewnie wiesz wiele z nich to stopy stali, jak np panewki czy pierścienie które w normalnej atmosferze korodurą (rdzewieją). Jeśli auto stoi dłuższy czas to film spływa a reszta oleju wyparowuje i pozostaje...
Do AZUKS i jak po wizycie w serwisie? Ty też masz takie auto i problemy? W serwisie stwierdzili po rozebraniu silnika, że są zapieczone pierścienie , wyglądają tak. http://obrazki.elektroda.pl/3763794300_1... W górnej części tłoka jest skorupa z nagaru, którą ciężko ruszyć nożem, ponadto otwory smarujące w tłoku zatkane , a tłoki na...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Próbę olejową zrobię jak się trochę "ociepli". Teraz zimą stoi nieużywany, a przymierzam się do większych napraw jak będzie cieplej. Nieprawidłowy obieg chłodziwa może być przyczyną? Przecież on ma obieg wymuszony przez pompę. Słyszałem, że brak termostatu skutkuje raczej niedogrzaniem silnika i zapiekaniem końcówek wtryskiwaczy, a co do tego ma 4 cylinder?...
no no 300 tys... koniecznie opisz jak sie sprawuje. ja swojego sprzedałem, ale natknąłem się na kilka tematów gdzie ludzie pisali o zapiekaniu sie pierscieni olejowych. ponoc płukanka pomagała trochę
Wymienialem pierscien bo zapiekl sie i byl wytarty, a cylinder i tlok jest w bardzo dobrym stanie.
zużyte pierścienie tecumseh pierścienie pierścienie ślizgowe
drzwi pleksi travelmate ekran silnik kosiarki jedno uzwojenie
zmywarka whirpool mruga start pralka electrolux wymiana łożysk
Jak zaprogramować stację radiową, pogodową, lutowniczą lub bazową GSM Napięcie na końcówce V3 w CH341A przy Vcc=3.3V