Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec...
Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście...
3 czesciowe są zamienne z 2 czesciowymi wg katalogu wiec pasują bez problemów. Opinie są takie że te 2częściowe sa bardziej trwałe i są mniej podatne na zapiekanie i dlatego na takie się zdecydowalem.
Pierścienie zapiekają się bo olej jest nieodpowiedni lub uszkodzone są natryski olejowe, chłodzące denka tłoków. Chciasz kiedyś miałem okazje rozbierać silnik w którym pierścienie notorycznie się zapiekały. Klijent rozbierał go regularnie co miesiąc. Aż po szóstym razie się poddał. Okazało się że zakładał...
Co do oleju...winne są wadliwe trzyczęściowe pierścienie(zapiekają się) Zawsze gdzie robiłem silnik z takimi pierścieniami to przyczyna było przegrzanie silnika. Żaden wyczyn przegrzać pierścień grubości 1,5mm który później przestaje spełniać swoje zadanie. Później wychodzą takie teorie że to wada...
Już ci napiszę to coś ten pierścień z mosiądzu jest praktycznie wprasowany w obudowę (w tą ramę do której przymocowany jest także silnik) i potrzeba bardzo dużej siły żeby go wyjąć a jak wyjmiesz to musisz całość wymienić z tym do czego jest silnik przymocowany. A obraca się dlatego bo żeby wyjąć ten...
W toyocie standardowo pierścienie na tłokach zapiekają się. Problem znany od wielu lat. Miałem to samo w celice (7afe). Po wymianie pierścieni konsumpcja się skończyła, ale przy okazji też oddałem głowice do sprawdzenia i wymiany uszczelniaczy zaworowych, bo jak wszystko rozgrzebane to warto. Ale możesz...
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są...
Każda ścianka w silniku ma tzw film olejowy czyli cieniutką warstwę oleju na sobie (kilka mikronów) która stale zabezpiecza elementy metalowe. Jak pewnie wiesz wiele z nich to stopy stali, jak np panewki czy pierścienie które w normalnej atmosferze korodurą (rdzewieją). Jeśli auto stoi dłuższy czas...
Nie piszesz, z jakiej przyczyny wymieniłeś uszczelkę? Bardzo często przy usterce z głowicą w Oplach zapiekają się pierścienie tłokowe. Powoduje to "branie oleju", co skutkuje zarzucaniem świec. Zazwyczaj wymieniam pierścienie tłokowe.
A ciśnienie sprężania nie koniecznie prawdę Ci powie, trzyczęściowe pierścienie olejowe łatwo się zapiekają, a reszta jest ok. I też nie musi kopcić, a olej pobiera, wiem bo robiłem parę takich VW i Audi. Po wymianie uszczelniaczy i pierścieni jest ok, ale tak po 2 tys km, jak się wszystko uklepie....
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś...
Panowie, U mnie dokładnie ten sam problem. Silnik Z16XEP. Po wizycie u mechanika okazało się, że typową przypadłością Z16XEP są zapiekające się pierścienie tłokowe, wskutek czego olej dostaje się do cylindrów. Radzę spojrzeć na zachowanie drugiej sondy lamba, jeśli sonda zaczyna naśladować pierwszą,...
A to by trzeba zrobić próbę olejową, tj. wlać strzykawką po 1-2cm³ oleju do cylindrów i zmierzyć ponownie. Jak się poprawi ciśnienie, to pierścienie, jak nie, to zawory. Ale te silniki lubią tracić kompresję po przegrzaniu, a potem przedmuchy powodują już tylko zapiekanie pierścieni i pogarsza się...
ja mam golfa II i od kiedy założyłem gaz zaczeły sie problemy, zapiekające się pierścienie , regulacja wolnych obrotów co tankowanie...
Był tu pare dni temu taki temat - duże zużycie oleju . I co wyszło ? Zapieczone pierścienie olejowe ! . Potwierdzam z praktyki . Te dajewowate coś mają , że te pierścionki się zapiekają . Rozebrałem pare tych silników , z powodu żarcia oleju i w każdym to samo: zaklejone ; na amen. Zastanawiam się czy...
Po pierwsze - źle ustawiony zapłon, jest zbyt późny, dalej -kwestia porządnego wyczyszczenia i wyregulowania gaźnika, chodzi min. o kanaliki i tłoczek znajdujący się bodajże w dekielku, zamykający kanały podciśnieniowo. Pierścienie same z siebie się nie zapiekają.
W kwestii szyby nie będę się upierał bo nie ma sensu ośli upór z mojej strony a ponadto zaznaczałem to jako metodę orientacyjną (nie pisałem o użytciu tuszu ect) więc może niedokładnie się wyraziłem. Jednak to co napisałeś poniżej należy wyjaśnić a robię to jako chemik z wykształcenia A co do "zapiekania"...
to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania, nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza...
Odświerzę temat. mazdy nie wolno zalewać olejem mineralnym. Powoduje on zapiekanie się pierścieni na tłokach z racji ich specyficznej budowy. Zalewamy tylko półsyntetyk lub syntetyk. Możliwa jest wymiana oleju mineralnego na półsyntetyczny - jest wiele przykładów w których taka wymiana się powiodła...
Jeśli można coś polecić to szukaj 323 BA z silnikiem 1.8 BP. Jest pozbawiony wady zapiekających się pierścieni w silniku Z5 (1.5).
sam sobie odpowiedziałeś- nadmierny wzrost temperatury powoduje zapiekanie tłoka i moc silnika jest zbyt mała by pokonać dodatkowe opory. Czy te pierścienie są zdeformowane na obwodzie zewnętrznym czy to jakiś błąd zdjęcia? wszelkie deformacje, ubytki, rysy mogą wskazywać na ich winę. Sprawdź jeszcze...
Tłoki i tuleje podobno są dobre więc zostaje tylko głowica Radze ci pierścienie też wymień. Bo po przegrzaniu mogą się zapiekać w 'wyżłobieniach' tłoka podczas pracy silnika pod obciążeniem.
mówie o autach z klimą od 1998 roku i przebiegiem poniżej 190tys km: fiat bravo 1.6 na lpg (wiem że szukasz do1.4) ale 1.6 ma moc i jest ekonomiczny ok 8-10 litrów lpg (obowiązkowo 103 konny a nie enerdowska 90 ) lub bravo 1,2 82 konny ma fajny pędzel i pało pali stosunkowo do kolegów (waży ponad...
Ja mam golfa IV 2.0 8V AQY i silnikowo nie mam żadnych problemów, a najechane mam 220 tyś. Gazu nigdy nie widział, więc może dlatego ;) W tym silniku VW zastosował wadliwe trzyczesciowe pierścienie które zapiekając się powodują zwiększony apetyt na olej.Z moich obserwacji wynika że winnym zapiekania...
Zastosuj oryginalne łożyska a nie jakieś podróbki i problem znika, nie trzeba nic smarować (same w sobie są nasmarowane), a nawet często robię nacięcia na teflonie żeby łożysko wchodziło na niego ściśle. Nic wtedy nie piszczy........... Zapiekanie to najczęściej te Katunowskie........ A i jeszcze jedno...
Prośba: czy ktoś miał problem z zacierającymi się silnikami w Scanii R420 z roku prod. 2011 bądź 2012 po przebiegu ok. 300000km. Tworzą się nagary na tłokach, zapiekają pierścienie uszczelniające, co w efekcie prowadzi do zatarcia silnika. Ciśnienie na pompowtryskiwaczach wynosiło 380 MPa, a po ich...
Próbę olejową zrobię jak się trochę "ociepli". Teraz zimą stoi nieużywany, a przymierzam się do większych napraw jak będzie cieplej. Nieprawidłowy obieg chłodziwa może być przyczyną? Przecież on ma obieg wymuszony przez pompę. Słyszałem, że brak termostatu skutkuje raczej niedogrzaniem silnika...
Witaj, poczytaj forum Toyoty Avensis, generalnie silniki 1.6 i 1.8 vvti, były zalewane Castrolem który to olej powodował zapiekanie pierścieni na tłokach. Toyota nawet w ramach gwaracji wymieniała cały dół silnika tzw.short block. Ta wada była usunięta dopiero w Avensis t25 FL, w 2006r. ( tylko nie wiadomo...
Do AZUKS i jak po wizycie w serwisie? Ty też masz takie auto i problemy? W serwisie stwierdzili po rozebraniu silnika, że są zapieczone pierścienie , wyglądają tak. W górnej części tłoka jest skorupa z nagaru, którą ciężko ruszyć nożem, ponadto otwory smarujące w tłoku zatkane , a tłoki na...
W instrukcji obsługi Opla Astry H producent podje, że każdy silnik może wziąć 0,6 litra oleju na 1000km. Jeżeli ubył olej po 4 tys. to jeszcze nie powód do paniki. Kontroluj poziom oleju i patrz czy zużycie nie wzrasta. Z tego co czytałem prawdopodobnie pierścienie tłokowe "lubią" się zapiekać.
Świece wszystkie grzeją. Okazało się ze wtryski mocno leja a zwłaszcza jeden który tak świece zalewał. Lejące wtryski powodują zapiekanie pierścieni?Przez lejące wtryski podczas jazdy objawy przy dodawaniu lekko gazu są takie same jak na brudnym nastawniku.
Robiłem niedawno taki silnik, pierścienie zgarniające olej są 3 częściowe, zapiekają się w rowkach tłoków i przestają spełniać swoją funkcję
Przydało by się kompresję sprawdzić, bo mechanikowi pewnie chodziło o brak ciśnienia na czwartym cylindrze. Te wspaniałe 1.6 16v jak już swoje przejadą to trzeba je remontować albo wymienić bo pierścienie lubią się zapiekać.
Bardzo możliwe że zapiekają się pierścienie na tłoku i przy większym obciążeniu przepuszcza kompresje.
Sprawdzanie kompesji nic nie da. Kompresja będzie. Zapieka się pierścień olejowy i kanaliki w tłoku. Wszystko pięknie opisane na forach jw.
Tak nagle się to stało czy narastająco? Może rozrząd się kończy i przeskoczył łańcuch. Super, że napisałeś rocznik samochodu. Były ze trzy poprawki rozrządu. Zmiany w łańcuchu i zacinającym się napinaczu, który przestawał napinać i ... Też fajnie, że napisałeś jakie paliwo. Na LPG trzeba 3 x częściej...
A w Fiacie 125 p był napinacz rozrządu? Tą funkcję pełnił chyba jakiś pierścień gumowy założony na małe koło (tłumił też hałas). A także aby zwrotnice w maluchu się nie zapiekały to patent z olejem podawanym ze strzykawek poprzez wężyki do zwrotnicy. A jakim wielkim problemem było dorobić klocki hamulcowe,...
Wydaje mi się, że konstrukcja rączki w T12 nie będzie powodowała zapiekania się grotów, ja nie miałem jeszcze takiego problemu. Nie polecam rączek z pierścieniem zakręcanym, bo trzeba je rozkręcać żeby wymienić grot, w innych wymieniasz grot bez rozkręcania. Tych nie polecam Jak kupisz i...
Niemniej jednak, ciekawi mnie to jak sprawowałyby się one w zestawieniu z Mondeo MK3 (który mimo wszystko, póki co stawiam na 1 miejscu) pod względem awaryjności, kosztów i zdecydowanie miejsca w środku. Może ktoś miał okazje jeździć tymi modelami i jest w stanie się wypowiedzieć? Posiadam aktualnie...