Pokaż ten artykuł, gdzie jest napisane wyraźnie, że jest poprawiony. Według mojej wiedzy, włącznie do 2012 roku to oznaczenie ma problem z pierścieniem zgarniającym. Ale czy ty będziesz narzekać? Ten silnik, kilka koni mocniejszy, już jest na pewno poprawiony. Powodzenia
Mi to wygląda na jakiś wymysł producenta. Zauważ że nad pierścieniem tłok posiada podtoczenie, tak jakby kieszeń na olej. Co chińczyk to inne wykonanie. Widzę że są tłoki z taką kieszenią, ale ze symetrycznym pierścieniem. Widzę także tłoki z podtoczeniem od dołu o otworkami odprowadzającymi olej... W T25A też były składane dwuczęściowe pierścienie...
chodziło mi o pierścienie zgarniające olej w dwusuwie ich nie ma http://obrazki.elektroda.pl/1817008400_1...
Robiłem niedawno taki silnik, pierścienie zgarniające olej są 3 częściowe, zapiekają się w rowkach tłoków i przestają spełniać swoją funkcję
Olej krąży w obiegu zamkniętym, jeżeli go ubywa, to gdzieś musi się wydostawać, najczęściej przez wydech, jeżeli pierścienie zgarniające nie zgarną go z powrotem to w cyklu wydechu wylatuje razem ze spalinami. Sprawdź jak wygląda końcówka rury wydechowej, powinna być jasnobrązowa, tak jak świece, tylko trzeba przejechać dłuższą trasę, bo w takich warunkach,...
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
Pod klawiaturą sucho, uszczelniacz koła pasowego nowy, jest zapocenie, w sumie od zawsze, od strony sprzęgła. Silnik nie rozebrany także luzów nie sprawdzę. Chciałbym dopytać jakie mogą być przyczyny i czy naprawa jest opłacalna. Robocizna moja, ale komplet pierścieni to 200 zł, z tłokami 400 zł. Planowanie głowicy przekroczy wartość maszyny. Olej...
Panowie, nie chcę być niemiły, ale przypominam, że to forum techniczne. Więc bredzenie o płukankach, nafcie i próbach olejowych w celu ustalenia przyczyny zużywania oleju proponuję sobie darować. Ani jedno, ani drugie, ani trzecie nic nie da. Silnik z reguły zużywa olej z dwóch czasem trzech przyczyn. 1. Zużyte uszczelniacze trzonków zaworów - duży...
Jeżeli dolny pierścień ma otwory to jest to pierścień zgarniający czyli olejowy . Jeżeli gładź cylindrowa jest ładna to nie przejmuj się tym fioletem na tłoku . Przytrarcie na tłoku możesz delikatnie zapolerować . Gorzej będzie z pierścieniami , trzeba kupić nowe . PS Jaka jest średnica tłoków ?
Jest to pierścień zgarniający, olejowy, uszczelniające to te dwa. Są tam w tłoku zamki pierścieni? Jeżeli nie ma, to pierścień chyba niezależnie jak, w czasie pracy i tak może się obracać, ale najlepiej jak by były ustawione co 120 stopni, tak aby ich połączenia nie były nad sobą.
Zbyt duża ilość oleju spowoduje takie przekłamanie na 4 cylindrze (uszkodzony pierścień zgarniający), lub zła regulacja zaworów. Należy sprawdzić powtórnie sposobem mechanicznym za pomocą adapterów.
Dym na niebiesko świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie zgarniające dobrze założone.Szansa że się ułożą jest ale niewielka.
Może pierścienie zgarniające dałeś odwrotnie? Mierzyłeś luzy na zamku?
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
Moto doktor też sprawy nie załatwi. Proponuje kompresję zmierzyć.... Problemem będą albo pierścienie zgarniające albo uszczelniacze na zaworach. Tak czy inaczej głowica będzie do zdjęcia Dodano po 2 Ciężko stwierdzić na odległość. Takie rzeczy raczej nie dzieją się od razu. Proponuje zmierzyć kompresję ewentualnie zrobić płukankę na tłoki...
Zrób zdjęcie tej świecy, ale obstawiam złe pierścienie zgarniające olej (bez wpływu na kompresję)
Ten zespiralką jest pierścieniem zgarniającym (olej) i jest najniżej na tłoku. Ten srebrny pierwszy od góry (może mieć też napis "top") napisem do góry. I pamiętaj o przesunięciu zamków pierścienia względem siebie
I może się okazać, że ciśnienie w cylindrach dobre lub prawie dobre. Jako, że pierścienie zgarniające niewiele uszczelniają i przy ciśnieniu sprężania przedmuchy będą symboliczne. A splajtować mogły właśnie pierścienie zgarniające. Ale jest to jakiś sposób dochodzenia do diagnozy.
Witam. Jeżeli rzeczywiście brak wycieków to raczej tanio nie będzie. Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodzącym. Możesz mieć też zużyte uszczelniacze zaworowe lub pierścienie zgarniające. W żadnym z tych przypadków bez wizyty u mechanika się raczej nie obejdzie.
Za bogata mieszanka paliwo-powietrze lub bierze olej . "kompresja sprawdzona jest 12 bar także ze bierze olej odpada" to nie zawsze prawda może puszczają pierścienie zgarniające
Raczej zapieczone pierścienie zgarniające na tłokach...
Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście możesz zalewać naftą i innymi specyfikami . Życzę...
Uszczelka swoją drogą, pewnie jeszcze odrobinę stracił na mocy i z rury wydechowej kapie olej. Pęknięte lub zapieczone pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrów.
Przypadłość tego silnika to pierścienie zgarniające czyli olejowe zużyte pomaga wymiana na nowe ale nie koniecznie oryginalne
Szansa, że pije tyle przez uszczelniacze, a nie przez starte pierścienie zgarniające wynosi może 1 do 10.
Płyn chłodniczy ma kolor pomarańczowy jednolity, wycieków żadnych nie ma auto stoi w garażu świeżych plam nie ma, właśnie wróciliśmy od mechanika sprawdził ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach wykazało zwiększenie z normy 11bar na 16bar, więc to stosownie za dużo, mechanik mówi że prawdopodobnie pierścienie zgarniające są zapieczone i będą...
Pierścienie zgarniające, auto nie było przegrzane czasem ? Często to się dzieje że pękają / tracą swoje właściwości po przekroczeniu temperatury pracy ...
Zbyt bogata mieszanka paliwowa albo niestety pierścienie zgarniające na tłokach już przestały funkcjonować. Żeby ustalić czy to pierścienie sprawdziłbym ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Pozdrawiam
10cio letni dostawczak z przebiegiem 136 tys. km - w życiu nie uwierzę... Mimo wszystko uszczelniacze zaworów, pęknięta głowica lub pierścienie zgarniające... zrób pomiar kompresji.
Jeżeli silnik pracował wcześniej na niewłaściwym oleju to mogą być uszkodzone pierścienie zgarniające olej na tłokach!
Zmiana klasy lepkości oleju nic nie da. Należy szukać rozwiązania problemu w sprawdzeniu czy nie uległo uszkodzeniu uszczelnienie w turbosprężarce , nie zakleszczyły , pękły , zużyły pierścienie zgarniające na tłokach , czy nie zawiodły uszczelniacze na trzonkach zaworów ssących .
Rysują sie dwie opcje : Uszkodzenie turbodoladowarki (przeciek oleju do sprężarki) albo totalnie spieprzona (przepraszam za określenie) naprawa główna silnika (pierścienie zgarniające ,,olejowe")
Ja bym szukał drugiego słupka ale z możliwością odpalenia Będzie to samo. Te silniki żarły z natury olej, a przy odpaleniu, nawet jeśli się rozgrzeje to nie zauważy tego. Tam chyba dość wysoka norma zużycia nawet była. Jeśli nie wyrzuca odmą fontanny, to ja bym wymienił tylko pierścienie zgarniające i zrobił głowicę.
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Benzyna: Olej dostaje się do komory spalania - jak masz turbinę to regeneracja jak nie to pierścienie zgarniające lub/oraz uszczelniacze zaworów. W najgorszym wypadku jedno i drugie. Diesel: Turbina do regeneracji lub wtryski.
Witam, Brak bąbelków w zbiorniku wyrównawczym , stabilny poziom płynu , świadczy że uszczelka przetrwała, problem mogą stanowić zaklejone pierścienie zgarniające , dokladniej kanały. Jeżeli olej jest świeży i dobrej jakości to powinien sobie poradzić z tym problemem. Jeżeli po następnych 20 km dymienie będzie się zmniejszać przy rozgrzanym silniku to...
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Wymieniłem uszczelniacze zaworów i pierścienie zgarniające (też były zużyte), a przy okazji paski rozrządu. Kosztowało to prawie 1,5tys zł, ale mam spokój. Narazie docieram silnik, ale oleju już nie ubywa.
napewno jest smarowanie z miski olejowej bo rozbierałem i pompa oleju jest i smok z filtrem siatkowym i pierścienie zgarniające na tłokach ( tylko jaki olej tam ma być to niewiem ) Zdjęcia powinienem mieć jutro. Proszę o wszelką wiedzę na temat - jak coś to się zabieram po niedzieli za to :)
Także szykuję się do wymiany pierścieni, w sumie to zakupiłem cały zestaw naprawczy czyli 2 cylindry, tłoki, sworznie, pierścienie itd. *SSaPeRR* pisałeś żeby zakładać je tak jak w pudełku, ja mam wątpliwości czy one aby na pewno są dobrze ułożone... 3 sprężające w tym 2 jakby miedziowane i jeden chromowany, miedziowane z wygrawerowanym ruskim napisem...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Mógłbyś konkretniej podpowiedzieć co może być tego przyczyną? Konkretniej, to silnik wyrzuca olej - zdarte/zapieczone pierścienie zgarniające, spalone uszczelniacze, wyrobione prowadnice zaworów. Skąd komu wiedzieć co tak naprawdę jest przyczną, bez sekcji zwłok?
Proponuję Ci wyjąć ten tłok i sprawdzić pierścienie zgarniające żle założone będą pompować olej do góry. A teraz taka moja sugestia. Kupiłeś tanie komplety najpewniej słowackie. Radzę Ci zdjąć pierścienie i wyrzucić a założyć pierścienie z F P T 'Prima' w Łodzi. Nie zrobisz tego teraz to zapewne będziesz musiał to zrobić jesienią
No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby...
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Witam. Z tego co doczytałem tutaj to kolejność pierścieni powinna być następująca: pierścień chromowy, dwa uszczelniające, oraz dwa zgarniające, czy tak?. Pytam ponieważ wygląda na to że w mojej sześćdziesiątce mam najpierw 2 szare, a dopiero potem chromowy. Jeszcze jedno- nowe pierścienie chromowe, jak i zgarniające mają z jednej strony faskę. Jak...
Nie jestem specjalistą w tej dzieninie, ale! Na obrazku z podanego wyżej odnośnika wyraźnie widać, że zapychają się szlamem otwory odprowadzające olej pod pierścieniem zgarniającym ( Old Piston with clogged Oil passages ). Czyli: pierścień zgarniający nie powoduje spływu oleju do miski, a pewnie dodatkowo wyrzuca w górę, do komory spalania. I teraz:...
Na ssącym się nie spoci bo tam jest podciśnienie. Miałem 4011 z luzami na zamkach 4 mm, startymi pierścieniami zgarniającymi na płasko dosłownie i tłokiem takim luźnym że pomiędzy niego a tuleję wchodziła zapałka. Żarł olej ale go nie poczułeś w spalinach. Bardziej kopcił na czarno. To zresztą nie jedyny przypadek który znam a nie kopcił charakterystycznie...
Witam. Ja miałem przypadek w 360-3p, że zacioł się pierścień zgarniający na tej sprężynce która powinna go dociskać do gładzi cylindra. Niedociśnięty pierścień przepuszczał olej który wyrzucany był do kolektora wydechowego.
Patrze na watek ale nie bardzo mialem pomysł co podpowiedzieć do tej pory. Zaniepokoił mnie ten mokry tłok, może tu być problem z uszczelniaczem, zaworem, pierścieniami. Jaki masz przebieg i czy jesteś pewien tego przebiegu historia auta znana? Może problem ma swoje podłoże w zużyciu eksploatacyjnym, uszczelniacze, zapieczone pierścienie zgarniające....
W takim razie jestem dobrej myśli co do efektów tego remontu. Porównując luzy na starych pierścieniach to zgarniający miał przerwę ponad 2 mm a uszczelniające dobrze ponad 1 mm.
Zaraz, chwilkę. kolega napisał że sprawdził ciśnienie sprężania, to może napisał by jaką wartość miało na poszczególnych cylindrach ? Bo tak zwalać wyłączną winę za pobieranie oleju na gumki zaworów to lekka przesada, pomimo nawet wzglednie dobrego sprężania mogą być zużyte pierścienie zgarniające, co znowuż np. w C16NZ przy przebiegu 200kkm nie jest...
Uszczelniacze prowadnic też by się przydało wymienić do pełni szczęścia ale w twoim przypadku to elementarne zużycie pierścieni zgarniających na tłokach. Do wymiany kpl pierścieni na wszystkich czterech. Szkoda że nikt nie pokwapił się na ich wymianę przy wcześniejszym demontażu głowicy - to bardzo popularne zjawisko w tych silnikach że pierścienie...
Pierścienie na "słuch"? Dobry jesteś- popatrzyłeś do książki jaki powinien być?. Dodano po 25 Z czystej ciekawości poszedłem po książkę, pierścienie uszczelniające- 0,4-0,6 mm dla pierścieni zgarniających 0,3-0,45 mm, kanały w tłoku trzeba wyczyścić z nagaru. Z kolegi opisu tego nie robił.
Jeszcze jedno, po zgaszeniu, z filtra powierza wylatuje siwy dym, widoczne zawór dolotowy też trzeba dotrzeć, i luz wyregulować. Zależy w jakiej pozycji zatrzyma sie wał. Bo może też w takiej że zawór ssący będzie otwarty. Lecz pomimo tego nie powinien wydobywać się siwy dym. Może to wskazywać na to że do komory spalania dostaje się zbyt duża ilośc...
"Poziom nominalny", który powino sie utrzymywać to 3/4 poziomu, jeżeli przez dłuższy czas był eksploatowany na ponad maxymalnym poziomie oleju mogłodojść do zaklejenia pierścieni zgarniających olejowych, jężeli nie masz nigdzie wycieku to takiej ilości spalonego oleju nie zauważysz w dymie.
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Witam. Z racji że w swoim golfie IV 1.9 SDI oznaczenie AQM mam uszkodzony silnik zdecydowałem się na jego wymianę. Uszkodzone są pierścienie zgarniające, gumki zaworów i ogólnie silnik ma wycieki, kopci w czasie pracy. Konieczny byłby remont kapitalny a jeszcze nie wiadomo w jakim stanie są wtryski. I teraz pytanie. Czy byłaby możliwość założenia innego...
Jeśli pierścień zgarniający tłoka jest zapieczony lub uszkodzony to kompresja wyjdzie mi dobra.
Jeżeli silnik nie ma wycieków na zewnątrz mogą być dwie podstawowe przyczyny znacznych ubytków oleju (pomijając jazdę na zużytym,starym oleju ): -podstawowa to zużyte,uszkodzone lub zapieczone pierścienie olejowe, jeżeli dzieje się coś tylko z tym trzecim pierścieniem (zgarniającym) pomiar ciśnienia sprężania nic nieda , -uszkodzone lub ekstremalnie...
Witaj! Skoro sprzedający sprzedał samochód z rozłączoną odmą to wygląda na remont silnika.Z opisu twego wygląda na zapieczone pierścienie zgarniające, uszczelniaczy zaworowe,pozostałe uszczelki czyli remont.Odma w dobrym silniku jest zamknięta góra z dołem/miską/. W Twoim przypadku będzie dmuchał olejem i palił.Skontaktuj się z zakładem,który remontuje...
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć. Ciekawa teoria :D nie słyszałem jeszcze o takom przypadku. Pierścień zgarniający który ma pełne smarowanie się starł, a uszczelniające gdzie występuje minimalne smarowanie i extremalne temperatury jest nietknięty. Pomyśl logicznie zanim napiszesz.
Naftą sprawdzisz pierścienie uszczelniające , ale zgarniających czyli olejowych już nie. Masz zrzuconą głowicę to wymień gumowe uszczelniacze zaworów.
Witam! Spalanie oleju wskazuje na niezgarnianie oleju ze ścianek cylindra przez pierścień zgarniający. Cena kompletu pierścieni to ok. 15.- zł, pozostała część "kosztów remontu" to własna robocizna. Nie rozumiem pytania o opłacalność remontu: zastanawiasz się czy lepiej wymienić pierścienie, czy silnik?
Miałem to samo-dymił że z tyłu nic nie było widać. Wymieniłem uszczelniacze na trzonkach zaworów i pierścienie na tłokach . Pierścień zgarniający był zapieczony i składał się z trzech części, to wymieniłem na jednoczęściowy ze sprężynką. Tłoków nie zmieniałem, zrobiłem tylko honowanie cylindrów. Przy okazji trzeba sprawdzić panewki na korbowodach,...
Honowanie zrobisz głowicą z osełkami z all... za 20 dychy i wkrętarką. Pierścienie wymienia się głównie po to aby się zabezpieczyć przed braniem oleju z uwagi na zużycie pierścieni zgarniających. Jeżeli silnik traci kompresję w dół (do karteru) to żadna wymiana pierścieni nie pomoże, chyba że stare były popękane.
Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Mocno dymi? Przez gumki nie będzie mocno dymił. I pierścieni zgarniających może nie być, a ciśnienie sprężania będzie, i to jakie!
Może agregat był "poniewierany" w różnych pozycjach i olej zalał silnik i stąd dym. Ilość nagaru na dnie głowicy, świadczy o tym, że silnik "żre" olej od bardzo długiego czasu. Przerwa zamków 1mm to sporo, tym niemniej względnie jeszcze "normalnie" dla silnika ze sporym przebiegiem. Zbyt dużo oleju w silniku nie było na pewno - bo nie da się wlać więcej...
Pewnie wyrobiony pierścień zgarniający. Przypuszczam, że silnik nie jest już w najlepszej kondycji, więc zbadanie ciśnienia w cylindrze będzie też zasadne.
To jeszcze ja A.G. Zmuszasz mnie do rozpisywania się no ale niech Ci będzie. W silnikach Diesla jest trochę więcej pierścieni pierwszy od góry jest odpowiedzialny za kompresję potem są z regóły dwa pierścienie zgarniające które dbają o to by olej silnikowy nie przedostawał się wyżej, następny pierścień jest pierścieniem olejowym i dba o to żeby tłok...
(at)wopor, urwało mu "uszy" w których normalnie pracuje sworzeń, reszty destrukcji dokonała korba, która tez na tym trochę ucierpiała ;) Konstruktorzy przesadzili trochę z mocą tego silnika, wolnossący ma 165kM, uturbiony o 100 więcej. Silniki Subaru nie są tak cudowne, jak się w ogólnych opiniach słyszy, standardem jest zapieczony pierścień zgarniający,...
do uszczelnienia takiego siłownika przy tym ciśnieniu wystarczy zwykły uszczelniacz UN czy U1, U2 z gumy (NBR) + 2 pierścienie prowadzące + zgarniający. Warto zwrócić uwagę że taki nurnik będzie miał całe prowadzenie tłoczyska w dławicy i to przy stosunkowo niedaleko rozstawionych od siebie prowadzeniach , więc jeśli będą luzy to uszczelki mogą popuszczać.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
Witam! Brak danych twego silnika jak ciśnienie w cylindrach,oleju i osprzętu trudno wydać jednoznaczną opinie.Z tego co piszesz to wygląda na remont silnika. Pierścienie zgarniające,uszczelniacze na zaworach a do tego panewki a może i szlify,cylindra,wału.Kompletne uszczelki.Taki remont to 4-5000.zł.Bez zdjęcia głowicy i miskę nie będziemy wstanie dokładnie...
Gdzieś na forum wyczytałem że sprężarki od chłodziarek nie maja pierścieni zgarniających i jest normalna sprawa że biorą olej czy to prawda bo jakoś nie chce mi się wierzyć .
Najlepiej WD lub CX to to samo. Ale nic ci raczej nie da psikanie przez otwór świecy. Pierścionki zapieczone są w rowkach w tłoku, i raczej nie dojdzie do nich WD, a poza tym jakbyś chciał zapobiedz późniejszym takim wpadkom to lepiej wyczyścić rowki w tłokach. Mogły również uledz uszkodzeniu naciągacze-spręzynki w pierścieniach iolejowych(zgarniających)...
Witam. Autorze tematu prze de wszystkim wymontuj siłownik z urządzenia aby mieć możliwość manewru w wymianie uszczelnień. Pamiętaj, że przed demontażem ramię kopiące musi być zabezpieczone w ten sposób aby w żaden sposób nie mogło się poruszyć(w celach bezpieczeństwa). Po wymontowaniu siłownika zatkaj czymś(taśmą, korkiem, skarpetą) króćce od węży oraz...
Witaj Pitulin. Też mam taki sam Wóz. Od nowości, z salonu. I nie mam powodów do narzekań. Tylko, że bez gazu. Przejechane już ma 220 tys. I niestety też bierze olej, nie potrafie określić ile ostatnio brał, bo trochę mi gubił przez wyrobiony uszczelniacz na wale pod kołem zębatym paska rozrządu. Niedawno go wymieniłem i teraz podliczam ile bierze oleju....
Witam niedawno przechodziłem ten sam ból z silnikiem 1.2 8v z tym że mój lubiał kopcić na niebiesko zaraz po odpaleniu. Denka tłoków były czarne to samo zawory na 3 cylindrach ciśnienie było niewiele poniżej "normy" na jednym zaś było tylko 6 bar. Po przeprowadzeniu wszelakich prób z naftą które wskazywały że pierścienie są niby szczelne zabrałem się...
Można tanio wsadzić tylko pierścienie jak ma się szczęście i cylinder trzyma w miarę wymiary i rowki pod pierścienie w tłoku nie rozjechane. I zrobić kilkaset km, po czym zezłomować silnik, bo zrobi się jeszcze gorzej. Wtedy zmiana honowanie cylindra wkrętarką I co to pomoże? pobór oleju spada do tych akceptowalnych 0,3 - 1 litr na 15 000km. Jak już...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała grubość...
Udało się to wybić. Trzeba rozwiercić zaprasowania dość głęboko, oraz rozciąć wokół przy głowicy, ok 5 mm, tak żeby ominąć zaprasowanie wokół szyjki. Teraz mam dostęp do wszystkiego w tubie, zostało zamówić simmering, 42x32x7. Nie da się tego zanitować bo głowica jest odlewem, więc pójdzie śruba M6 na przelot. Na całość planuję naciągnąć koszulkę termokurczliwą,...
Pierwszy chromowany, drugi żeliwny, trzeci zgarniający. Zobacz, czy nie ma znaczników T, Top na jednej z powierzchni.
Tłok ze zdięcia nie jest od silnika 2-suwa , Silniki od podkaszarek ,pił mają po dwa pierścienie uszczelniające .Na tłoku ze zdięcia widać pierścień olejowy zgarniający i otwory olejowe,to jest tłok od silnika 4-suwa.
Czy silnik zużywa nadmiernie olej silnikowy. Jeśli stwierdzasz duży ubytek, to może być uszkodzony pierścień zgarniający na tłoku, bądź masz już zużyty silnik. Sprawdź ciśnienie w cylindrze.
Witam. Kolego podobny przypadek miałem w 3p, nie wiem jak to się stało ale potrafił się zaciąć pierścień zgarniający na tej sprężynce co go rozpycha, nie dociskał do gładzi cylindra no i w efekcie tego wywalał olej do kolektora.
Nieobciążony silnik zatrzymuje się zawsze przed suwem sprężania. Jeżeli pierścień zgarniający będzie już trochę zużyty, to ciepły cylinder będzie dodatkowo doszczelniony olejem, co zwiększa kompresję. Dodając do tego zbyt duży luz zaworu wydechowego, ewentualnie starty bolec odprężnika, i rozrusznik nie może pokonać oporu sprężania. Rozgrzany silnik,...
- EGR zaślepiony - silnik rozebrany : * tłoki stoją równo (korbowody proste) * pierścienie ok (zgarniające też ) * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe) Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób . Kolega jeździ autem ponad rok...
sprężarki chłodnicze chermetyczne nie nadają się do pompowania powietrza problem polega natym że oprucz powietrza pompują olej ponieważ niemają pierścieni zgarniających , i po jakimś czaśe braknie oleju w karterze sprężarki dochodzi jeszcze woda skraplająca się w czasie sprężania
Nie są zapieczone. Na skutek kolizji z zaworami doszło do odkształcenia tłoków i zakleszczenia pierścieni - tłok w miejscu kanałów pierścieni zgarniających jest najdelikatniejszy. Tak że nie próbuj kombinować z wymianą samych pierścieni, bo narobisz większego bałaganu w silniku ( urwana główka tłoka nie należy do przyjemnych rzeczy).
Zmierz ciśnienie sprężania. Prawdopodobnie pierścienie są przyczyną. Dolny zgarniający jest ok, dlatego z olejem wszystko w porządku.
Na pewno są założone inne tłoki niż były poprzednie.Nie wiem co z nadwymiarem,ale nowe tłoki mają pierścień zgarniający umiejscowiony poniżej sworznia ,natomiast te,które mi pokazywał miały wszystkie pierścienie osadzone nad sworzniem.Czy to może być przyczyną wibracji?Co do pracy silnika to odczuwa się takie wrażenie jakby nie osiągał maksymalnych...
Gdyby to był mój samochód, to na pewno wymieniłbym pierścienie tłokowe, bo jestem niemal pewny, że to właśnie pierścienie zgarniające już swoje przeżyły i pomimo idealnego ciśnienia sprężania, olej będzie się przedostawał ponad tłok i zostaje spalony. Ten silnik opłaca się zrobić, bo po "rozebraniu" go nie ma niemal żadnych widocznych śladów zużycia!...
Który pierścień? Uszczelniający, kompresyjno-zgarniający, zgarniający?
Na tłoku są dwa pierścienie uszczelniające i jeden zgarniający. Dwa trzymają dobrze, trzeci źle. Były też silniki a źle zaprojektowanymi kanałami w tłoku odprowadzającymi olej z rowka. Sprawdzić się tego nie da inaczej, niż rozbierając silnik i mierząc średnicę cylindra i szerokość zamka pierścieni. Można tylko bazować na doświadczeniu z tymi silnikami,...
Jak wyglądały świece zapłonowe po wykręceniu ? Czy silnik kopci na niebieskawo ? JAkieś wycieki oleju z silnika ? Mogą też być uszkodzone uszczelniacze zaworowe , co do pierścieni zgarniających to mogły pęknąć {w co wątpię } lub {są zapieczone , to prędzej jeżeli samochód długo stał }.
Robisz może remont dołu silnika? Myślałem nad tym aby pozbyć się drugiego dolnego pierścienia zgarniającego. Nie chodzi o to, że z jednej strony doszczelniam silnik, a z drugiej go rozszczelniam. Już dawno temu zrezygnowano z dwóch pierścieni „olejowych” w silniku Diesla. Chodzi o to, że zgarnianie oleju na dole tłoka skutkuje ograniczonym...
Można na upartego używać do powietrza. Po wyposażeniu w pierścienie zgarniające/olejowe bo tych nie ma. Wyjmujesz tłoki, poszerzasz jeden rowek, wiercisz otwory do spływu i zakładasz pierścionki (tak robiłem to). Silnik do pracy przy 1450rpm i 10 bar potrzebny minimum 15kW (127m3/h) Oczywiście ciśnienie trzeba zredukować do około 10-12bar? Nic nie redukujesz......
listwy zgarniające żeliwne pierścienie pierścienie alternatora
budowa modelu zdalnie sterowanego volvo silnika silnik wkrętarki bosch
saeco incanto delux philips senseo
Agregat prądotwórczy Honda – modele EU, EG, EM, EB, dobór mocy, typowe usterki, serwis Skoda Felicia – rozrusznik nie kręci, brak reakcji, typowe usterki i diagnostyka