Witam. Niewiem czy założyłem temat w odpowiednim dziale, jeżeli nie to proszę o przeniesienie. Posiadam taki oto mały kompresor: Agregat sprężarka kompresor ZSM "polmo" TYP 1js60m Rok produkcji 1986 wydajnosc 5m3/1h Ciśnienie 0,6Mpa MAsa 28kg Rodzaj pracy S3-60 Dostałem ją od znajomego. Przydałaby się do przedmuchiwania kurzu itd. Problem jest następujący:...
I to był błąd ,prawidłowe ustawienie tego pierścienia to tak jak napisał wyżej kolega Jacek. na środku sworznia tłoka (prawa strona patrząc od strony zaworów wydechowych) łączenie sprężynki i to jest wyznacznik pozostałych dwóch pierścieni olejowych.Dolny pierścień 2cm w lewo a górny 2cm w prawo i od tego pierścienia 180 stopni jest łączenie pierścienia...
szukałem po wymiarach i tez dupa czy tłoka czy pierścieni bo pierścienie są bardzo grube wiem ze to ze zgarniający ma aż 5mm wysokości brzmi mało wiarygodnie ale tak jest. to tak tłok 50mm średnica cylindra 51mm wysokość tłoka od środka stworznia do denka to 27mm stworzeń 13mm wysokość całego tłoka 51mm a pierścienie mierzone z 3 razy ja i nie tylko...
witam temat już troszkę stary ale na przyszłość napiszę. pierścienie zakładasz zawsze znakami lub literkami do góry w takiej kolejności 1 pierścień chromowany, krawędź jego jest pólkolista - masz ich tylko dwa w kąplecie, 2 to są pierścienie płaskie na krawędzi w kąplecie szt. 4 , pieerścienie zgarniające jest ich 8 sztuk, 4 jednego rodzaju, i 4 innego....
Witam szukam pierścieni oraz uszczelki pod głowice do silnika od kosiarki wrzecionowej. Silnik to jest Briggs and stratton 75G 14. Pojemności 75ccm, żeliwny blok. Szukam bo może ktoś wie gdzie możliwie tanio bym zdobył te części. Najlepiej polska ale wątpię że gdzie kolwiek jest na stronach. Szukając znalazłem na eBay z wielkiej Brytanii chyba. Ale...
Który pierścień? Uszczelniający, kompresyjno-zgarniający, zgarniający?
Od lewej: - uszczelniający, - uszczelniająco zgarniający, - zgarniający (olejowy) trzyczęściowy. Tak się go składa w tłoku Ps. Zostaw wymianę tych pierścieni. Marne szanse, że sobie poradzisz...
Jak masz szczeliny 0,40 to są już duże przerwy . Powinny być rzędu 0,15- 0 ,25 to by było ok. Starzy mechanicy kupują w takich przypadkach pierścienie na pierwszy szlif i je dopasywują . To się zgadzam, tylko zastanawiałem się jak to ma być z olejowym pierscieniem, bo/ponieważ, uszczelniający pierścień i zgarniający wszędzie zużycie było w normie,...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
A więc sprawdziłem tłok i skrzydełka różnią się o około milimetr więc wydaje mi się że bez znaczenia jak go zamontuje. Pytanie jeszcze odnośnie pierścieni, zauważyłem że na jednym rancie pierścienie mają mały frezik, zdjęcie poniżej, wydaje mi się że to do "zgarniania" resztek oleju ze ścianek cylindra. Powinienem i górny i dolny pierścień zamontować...
Witam, dziś przychodzę z problemem zapieczonych pierścieni. Otóż rozebrałem silnik 4t od kosiarki, w którym ktoś ewidentnie używał mieszanki. Wszystko w nagarze i żużlu po oleju. Pierwszy pierścień ciśnieniowy udało mi się ruszyć, ale i tak pękł, ale wydostałem go. Zgarniający bez większych problemów zdemontowałem, najgorzej z drugim ciśnieniowym, otóż...
Ja w swoim remont główny robiłem parę lat temu i miałem poprawnie ułożone w pudełku. Dla wujka też pomagałem zeszłej wiosny i tak samo były ułożone w odpowiedniej kolejności w pudełkach. To widać że teraz wrzucają do pódełek nie patrząc na kolejność. I wedłóg mnie tak jak napisaleś patrząc od góry pierścienie(jak to piszą w książkach) 2 kompresyjne(miedziowane)...
Ten zespiralką jest pierścieniem zgarniającym (olej) i jest najniżej na tłoku. Ten srebrny pierwszy od góry (może mieć też napis "top") napisem do góry. I pamiętaj o przesunięciu zamków pierścienia względem siebie
Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście możesz zalewać naftą i innymi specyfikami . Życzę...
Pierwszy chromowany, drugi żeliwny, trzeci zgarniający. Zobacz, czy nie ma znaczników T, Top na jednej z powierzchni.
"Przyjmuje się, że dla górnych pierścieni powinien on wynosić około 0,04 mm, zaś dla pierścieni zgarniających – 0,02 do 0,03 mm w przypadku silnika z zapłonem iskrowym." 0,04 mm to luz w rowkach tłoka, mam poniżej 0,05mm więc pod tym względem jest ok. Ja piszę o luzie na zamku pierścienia włożonego do cylindra (szpara pomiędzy końcówkami pierścienia)
Tak, to jest ten silnik, o którym mówiłem, są tam pierścienie olejowe złożone z 3 elementów, nagar blokuje je i przestają spełniać swoją rolę tj. zgarniać olej z tulei cylindrów. Do wyjęcia tłoków i tak musisz zdjąć głowicę, warto przy okazji dać ją do regeneracji do zakładu, który się tym zajmuje, przy okazji wymienisz sobie czujnik wałka rozrządu
A ja myślę że skośnookie wymyślili żeby rzeczony pierścień smarował a zgarniał środkowy do podtoczenia nad olejowym. Na logikę, np budowlaną, jeśli ciągnąć szpachlą po ścianie w lewo z rękojeścią zwróconą w lewo to będzie nakładała materiał, żeby zgarnąć ze ściany trzeba szpachlę postawić pod kątem +- prostym do ściany albo przewrócić rękojeść w kierunku...
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Wychodzi na to że ktoś zamontował Ci pierścienie na chybił- trafił, dobrze że zgarniający (olejowy) nie był pierwszy bo trzeba by było roztaczać kanałek w tłoku.(wiem, wiem,- kosz!) :D
No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby...
Zmierzyłem szczeliny zamków pierścieni tłokowych: Cylinder 1 - pierścień 1 uszczelniający - 0,40 mm,2 - pierścień uszczelniająco -zgarniający - 0,40 mm, 3 - pierścień olejowy - 0,30 mm.Średnica tłoka - 79,82 mm, średnica cylindra 79,99 mm = luz 0,17 mm Cylinder 2 - pierścień 1 - luz - 0,30 mm,pierścień 2 - luz - 0,40 mm,pierścień 3 - luz - 0,15 mm.Średnica...
1. Odpiąć odmę od kolektora dolotowego. 2. Otwór w kolektorze zaślepić. Do tego celu można użyć korka po winie. Ważne aby był na tyle duży aby nie wpadł tudzież nie został wessany do środka (o zgrozo !!) i tak dobrze zamocowany aby w żadnym wypadku nie wypadł. 3. Odpiętą odmę przedłużamy odpowiednio dobranej średnicy wężem olejoodpornym (najlepiej lekko...
Jednak praktyka wskazuje na to, że pierścienie znajdują swoje stałe miejsce i w nich tkwią bez obracania. Zacytowałem sam siebie w kwestii obracania pierścieni. Z mojej praktyki wynika, że z reguły się nie obracają. Wyjątkiem jest pierścień olejowy/zgarniający. Te wyższe przeważnie na jakimś odcinku są "trzymane" przez nagar co niejednokrotnie utrudnia...
Najlepiej WD lub CX to to samo. Ale nic ci raczej nie da psikanie przez otwór świecy. Pierścionki zapieczone są w rowkach w tłoku, i raczej nie dojdzie do nich WD, a poza tym jakbyś chciał zapobiedz późniejszym takim wpadkom to lepiej wyczyścić rowki w tłokach. Mogły również uledz uszkodzeniu naciągacze-spręzynki w pierścieniach iolejowych(zgarniających)...
Witam, wymiana pierścieni wcale nie wiąże się z kapitalką. Stępione pierścienie olejowe (zgarniające) mogą przepuszczać olej zwłaszcza na wyższych obrotach silnika. Nie wiem jak w tym silniku ale olej może się też dostawać do cylindrów poprzez zużyte prowadnice zaworów.
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
Problem może leżeć w pierścieniach, wysoka korekcja na 3 cylindrze wykazuje iż jest słabszy (powiedzmy mniej szczelny) dodatkowo pierścienie nie zgarniają dobrze oleju stąd niebieski dym, po rozgrzaniu cylinder się "doszczelnia" i jest OK.
Tłok ze zdięcia nie jest od silnika 2-suwa , Silniki od podkaszarek ,pił mają po dwa pierścienie uszczelniające .Na tłoku ze zdięcia widać pierścień olejowy zgarniający i otwory olejowe,to jest tłok od silnika 4-suwa.
Moi drodzy szperając po necie trafiłem na Wasze forum!! Tak się składa, że pracuję w Strzyżowie co lepiej w firmie zwanej Ośrodkiem Maszynowym będącej potomkiem Państwowego Ośrodka Maszynowego. W temacie takich sprężarek jak WD-52/53, WD-100, WE-52/53, WSPK-7/300, WS-50, WS 100/140, WEK-103 ( i innych)możemy Wam służyć ponad 25 letnim doświadczeniem,...
W takim razie jestem dobrej myśli co do efektów tego remontu. Porównując luzy na starych pierścieniach to zgarniający miał przerwę ponad 2 mm a uszczelniające dobrze ponad 1 mm.
- EGR zaślepiony - silnik rozebrany : * tłoki stoją równo (korbowody proste) * pierścienie ok (zgarniające też ) * uszczelniacze zaworowe ok ( i wymieniono przy okazji na nowe) Pożyczyłem od kolegi audi a3 1,9 tdi tylko że na przepływce BOSCH z zamiarem że przełożę piny od sterownika i sterownik i sprawdzę w ten sposób . Kolega jeździ autem ponad rok...
Ile kosztowały uszczelki i pierścionki, gdzie je kupiłeś? Dziś rozkręciłem sprężarkę, okazało się że pierścień od zgarniania oleju jest pęknięty :(
do uszczelnienia takiego siłownika przy tym ciśnieniu wystarczy zwykły uszczelniacz UN czy U1, U2 z gumy (NBR) + 2 pierścienie prowadzące + zgarniający. Warto zwrócić uwagę że taki nurnik będzie miał całe prowadzenie tłoczyska w dławicy i to przy stosunkowo niedaleko rozstawionych od siebie prowadzeniach , więc jeśli będą luzy to uszczelki mogą popuszczać.
I może się okazać, że ciśnienie w cylindrach dobre lub prawie dobre. Jako, że pierścienie zgarniające niewiele uszczelniają i przy ciśnieniu sprężania przedmuchy będą symboliczne. A splajtować mogły właśnie pierścienie zgarniające. Ale jest to jakiś sposób dochodzenia do diagnozy.
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Uszczelniacze prowadnic też by się przydało wymienić do pełni szczęścia ale w twoim przypadku to elementarne zużycie pierścieni zgarniających na tłokach. Do wymiany kpl pierścieni na wszystkich czterech. Szkoda że nikt nie pokwapił się na ich wymianę przy wcześniejszym demontażu głowicy - to bardzo popularne zjawisko w tych silnikach że pierścienie...
Ale właśnie te tzw wzmocnione tłoki i cylindry do C360 to głównie te zetoroskie o średnicy 90mm. Oryginalny w C360 ma 80mm. Natomiast udało mi się znaleźć w jednym sklepie tłok o średnicy 80mm na 4 pierścienie. Dwa gumowa, dwa metalowe. Gumowe oczywiście jak tu ktoś wyżej napisał, daję niebieskie. Także wezmę chyba ten tłok na 4 pierścienie i zwykły...
A pokaż mi chociaż jednego Deutz z zapieczonym i pierścieniami krytym nafta pomogła. Normalnie przedwojenne metody. Bo ktoś coś tam powiedział. A ty bezkrytycznie powielasz dalej. Nawet się nie zastanawiają że olejowe pierścienie są na dole tłoka gdzie temperatura jest najniższa. Widziałeś kiedy pierścienie olejowe zawalone nagarem i wszelkiej maści...
Rycho T. napisał, że po wkręceniu świecy nawet łatwiej można obrócić, z powodu zmniejszonej kompresji. Zatem wg tego jak wykręcam świecę, to zwiększam kompresję? Wg mnie raczej jest odwrotnie. Bo jak wykręcam świecę, to wg mnie nie ma tam żadnej kompresji. Dlatego tłok chodzi lekko i można pociągnąć za linkę rozrusznika bez oporu. Kompresja to przecież...
To są zupełnie inne pierścienie. Nowy pierścień środkowy (kompresyjno-zgarniający) ma nosek, stary tego nie ma. Będę z nimi jutro rozmawiał, to dam znać. No i wyjaśniło się - w naszym pięknym kraju nie ma pierścieni do tego samochodu. Sprawdzone u kilku dostawców, w tym z allegro. Seryjnie: uszczelniający - 2,5 mm trapezowy środkowy - 2 mm, z rowkiem,...
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie uszczelniacze (bo to tanie). A jeżeli to nie...
Na oryginalnych używanych pierścieniach było kompresujący 0.65 mm zgarniający 0.75 mm a smarującego nie mierzyłem nie jest to na mało? Są to oryginalne pierścienie.
Patrze na watek ale nie bardzo mialem pomysł co podpowiedzieć do tej pory. Zaniepokoił mnie ten mokry tłok, może tu być problem z uszczelniaczem, zaworem, pierścieniami. Jaki masz przebieg i czy jesteś pewien tego przebiegu historia auta znana? Może problem ma swoje podłoże w zużyciu eksploatacyjnym, uszczelniacze, zapieczone pierścienie zgarniające....
Gdyby to był mój samochód, to na pewno wymieniłbym pierścienie tłokowe, bo jestem niemal pewny, że to właśnie pierścienie zgarniające już swoje przeżyły i pomimo idealnego ciśnienia sprężania, olej będzie się przedostawał ponad tłok i zostaje spalony. Ten silnik opłaca się zrobić, bo po "rozebraniu" go nie ma niemal żadnych widocznych śladów zużycia!...
Witaj Pitulin. Też mam taki sam Wóz. Od nowości, z salonu. I nie mam powodów do narzekań. Tylko, że bez gazu. Przejechane już ma 220 tys. I niestety też bierze olej, nie potrafie określić ile ostatnio brał, bo trochę mi gubił przez wyrobiony uszczelniacz na wale pod kołem zębatym paska rozrządu. Niedawno go wymieniłem i teraz podliczam ile bierze oleju....
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Błędne myślenie. Jeśli auto żre olej w sporych ilościach, to nie uszczelniacze...
10cio letni dostawczak z przebiegiem 136 tys. km - w życiu nie uwierzę... Mimo wszystko uszczelniacze zaworów, pęknięta głowica lub pierścienie zgarniające... zrób pomiar kompresji.
Witam. Jeżeli rzeczywiście brak wycieków to raczej tanio nie będzie. Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodzącym. Możesz mieć też zużyte uszczelniacze zaworowe lub pierścienie zgarniające. W żadnym z tych przypadków bez wizyty u mechanika się raczej nie obejdzie.
Może być to przyczyna ostatniego pierścienia olejowego na tłoku ona ma takom sprężynkę na sobie i ten pierścień ma zasadę zgarniania oleju z tulei cylindra a pozostałe pierścienie są od kompresji i jak będzie olejowy pierścień uszkodzony itp to nie będzie oleju zgarniał z tulei cylindra a pozostałe pierścienie olej puszczą
Witam poraz drugi! Problem jest bardziej skomplikowany, ponieważ właśnie niedawno wymienione zostały tłoki, pierścienie, cylindry, głowica też zfrezowana, uszczelniacze popychaczy nowe. Cieknie z gwizdka od strony sprężyny (mocowanie silnika). Przed remontem było to samo. A taka jest moja hipoteza - przy wkładaniu zauważyłem, że pierścień smarująco...
Luzu na korbowodzie nie stwierdziłem. Przy rozbiórce silnika jak miałem już ściągnięte magneto i przy ściąganiu koła pasowego zauważyłem luz osiowy wału (chodził w górę i w dół jakieś 2 mm). Myślałem że to na łożyskach ale nie okazało się że nie posiada. Jednorazowe troszkę dla mnie te silniki. Co do pierścieni to luzy na zamku odpowiednio wynoszą pierścień...
no ja wiem co to jest próba olejowa, ale w przypadku próby olejowej jednak trochę się tego oleju wlewa do cylindra przez otwór na świecę, natomiast w przypadku normalnego natryskiwania oleju na gładź cylindrową tego oleju jest mniej a poza tym jest on zgarniany przez pierścień zgarniający no ale jakaś tam minimalna ilość oleju chyba nie zostaje zgarnięta...
Według dtr luz w zamku po włożeniu pierścienia do cylindra może być w granicach 0,3 - 0,45 mm. Wymiary pierścieni: 2,5 mm wysokości, średnica: nominał - fi 100,0 mm, I nadwymiar fi 100,5 mm, II nadwymiar fi 101,0 mm Kolego, czy w Twojej sprężarce wszystkie cztery pierścienie są jednego typu tak jak przewiduje producent(zgarniający noskowy) i czy odpowiednio...
łukasooo to ma nikłe pojęcie o całości chyba. To, że łyka olej i ma ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego. Dół silnika- wał korbowy na łozyskach głownych i korbowych, smarowanie pomp, samoregulatorów zaworów i wałka mało kiedy ulega uszkodzeniu, i ma to wpływ wyłącznie na CIŚNIENIE OLEJU. Ciśnienie sprężania też nijako ma się do zużycia oleju. Pierścienie...
Witam! Spalanie oleju wskazuje na niezgarnianie oleju ze ścianek cylindra przez pierścień zgarniający. Cena kompletu pierścieni to ok. 15.- zł, pozostała część "kosztów remontu" to własna robocizna. Nie rozumiem pytania o opłacalność remontu: zastanawiasz się czy lepiej wymienić pierścienie, czy silnik?
Raczej pierścienie są dobrze zał, zgarniający (otoczka harmonijka otoczka, dobrze poskładany i zazębiony) na dole dwa uszczelniające u góry inaczej się nie da. Nie pamiętam teraz dokładnie ale rowek na zgarniającym jest trochę szerszy, ja stawiam na uszczelniacze na zaworach. Może były z jakiegoś kiepskiego materiału i się rozszczelniły. Przypominam...
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Nie jestem specjalistą w tej dzieninie, ale! Na obrazku z podanego wyżej odnośnika wyraźnie widać, że zapychają się szlamem otwory odprowadzające olej pod pierścieniem zgarniającym ( Old Piston with clogged Oil passages ). Czyli: pierścień zgarniający nie powoduje spływu oleju do miski, a pewnie dodatkowo wyrzuca w górę, do komory spalania. I teraz:...
Witam po sprawdzeniu szczelności głowicy też doszedłem do wniosku że najwidoczniej są uszkodzone pierścienie i silnik nie nadąża go spalić podczas pracy. - Świadczy o tym ubytek oleju ponad 1L na 200Km. Swoją drogą ciekawe jak katalizator dostał po tyłku bo auto nie kopciło na niebiesko jak katalizator nabrał temperatury i zaczynał pracować. Wczoraj...
To jeszcze ja A.G. Zmuszasz mnie do rozpisywania się no ale niech Ci będzie. W silnikach Diesla jest trochę więcej pierścieni pierwszy od góry jest odpowiedzialny za kompresję potem są z regóły dwa pierścienie zgarniające które dbają o to by olej silnikowy nie przedostawał się wyżej, następny pierścień jest pierścieniem olejowym i dba o to żeby tłok...
Ok. Ale skoro wymieniam pierścienie, to po co nowe tłoki ? Jakby Ci tu powiedzieć? Główne ciśnienie wytwarzają tłoki a pierścienie to tylko "dodatek", który niewątpliwie dodatkowo uszczelniają, ale również zgarniają olej uniemożliwiając na jego przedostawanie się nad tłok. Aby zadecydować, czy jest konieczność wymiany tłoków i pierścieni, trzeba to...
Pierwsza pewna wiadomość. 4 tłok jest inny ma 100%. Co prawda ma wybitą cechę 76,480, ale inną "czcionką" jak pozostałe 3. Prawdopodobnie wymieniony był razem z korbowodem, ale tego jeszcze nie wiem. Wolałbym nie wyciągać, żadnego z pozostałych 4. głębokość tłoka od krawędzi bloku w cylindrzę 1 w GMP 2,45mm mierzona przy górnej krawędzi bloku, a w 4...
witam wszystkich Mam takie pytanie bo każdy pisze na forach ze problemem brania oleju w silnikach dwulitrowych są trzyczęściowe pierścienie tłokowe i wymienienie ich na zwykłe jednoczęściowe spowoduje ze silnik uspokoi się z tym braniem oleju . Ja mam zamiar tak zrobić i wymienić pierścienie tylko nie wiem dokładnie jakie mam kupić bo nie wiem jak wyglądają...
Witam niedawno przechodziłem ten sam ból z silnikiem 1.2 8v z tym że mój lubiał kopcić na niebiesko zaraz po odpaleniu. Denka tłoków były czarne to samo zawory na 3 cylindrach ciśnienie było niewiele poniżej "normy" na jednym zaś było tylko 6 bar. Po przeprowadzeniu wszelakich prób z naftą które wskazywały że pierścienie są niby szczelne zabrałem się...
Sprawdź szczelinę (luz do ok. 0,6 mm) na zamkach pierścieni. Szczególnie sprawdź stan pierścienia zgarniającego (odoliwiającego, najniższy na tłoku), który składa się z 2 cienkich pierścieni, pomiędzy którymi powinien być "pierścień" pofalowany.
Widzisz, tak się składa, że kiedy ja zaczynałem grzebać w silnikach spalinowych to Ty zapewne wchodziłeś na stojąco pod stół. Nikomu do pesela nie zaglądam. Ale skoro dawno zaczynałeś to jak widać na zaczęciu skończyłeś. Wiedzy teoretycznej i praktycznej brak. Nic nie rozwinąłeś umiejętności. Zresztą z niczego nie da się rozwinąć czegoś. Dałem ci szansę...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
Nie są zapieczone. Na skutek kolizji z zaworami doszło do odkształcenia tłoków i zakleszczenia pierścieni - tłok w miejscu kanałów pierścieni zgarniających jest najdelikatniejszy. Tak że nie próbuj kombinować z wymianą samych pierścieni, bo narobisz większego bałaganu w silniku ( urwana główka tłoka nie należy do przyjemnych rzeczy).
Silnik trabanta, nie nadaję się na kompresor. Zalanie skrzyni korbowej olejem, w zupełności zapewni smarowanie łożysk i gładzi cylindra, ale, ze względu na to, że jest to dwusuw, więc nie posiada pierścieni zgarniających, a więc olej ze skrzyni korbowej błyskawicznie zostanie przepompowany nad tłok. Druga sprawa to kanały ssące i wydechowe, które będą...
A wiec sprawa wygląda tak, pierścienie są dwa na górze i jeden na dole, dolny pierścien jest dziwny bo posiada otwory do smarowania olejowego, oczywiście połowa pierścieni pękła przy rozbieraniu :) Tak jak kolega pisał, jest tam otwór łączący skrzynie korbową z dolotem powietrza ale nie bedzie problemu z zaślepieniem :) okazalo sie ze jeden tłok jest...
Prosiłbym jeszcze o sugestie czym się kierować w rozmowie z mechanikiem? Gość jest na swoim i na pewno będzie więcej wiedział na temat niż ja więc chciałbym mieć jakieś podstawy np. czy na pewno da się wymienić w tym silniku uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, czy sprawdzenie kompresji mogłoby wyeliminować zużyte pierścionki? Pozdrawiam Ja sobie...
Witam, dzisiaj robiłem pierwszy raz pomiary ciśnienia sprężania w dwóch autach i sam nie wiem co o tym myśleć, wyniki poniżej. Przyrząd wyskalowany mam w kqf/cm2 lub kgf/cm2 (rosyjski). Przelicznik na bary to jakieś 1,1/ 1,05 z tego co czytałem. Jeśli się mylę to niech mnie poprawi!!! Silniki rozgrzane, zawory ustawione prawidłowo, pomiary były powtarzane...
Sprawa przedstawia się następująco kupiłem sprężarkę na złomie za przysłowiowe "piwo" okazało się że jest prawie kompletna i poza ułamaną korbą i brakiem pierścieni jest wszystko chciałem dokupić brakujące elementy ale nie mam zielonego pojęcia co to za model mam nadzieje że ktoś pomoże mi w rozszyfrowaniu :D Dane: Tłok średnica ≈ 71,6mm wysokość...
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Śnieżynka dziękuję Ci bardzo za cenne informacje, co do tego co było przyczyną iż nie dało się ruszyć wirnikiem to po wyjęciu pierwszego tłoka z drugim był mały problem, otóż złapało korbowód na wale, używałem WD-40 i delikatnie próbowałem ruszyć wirnikiem, poszło i drugi tłok wyjąłem (od wewnątrz na korbowodzie była mała "zadra"). Ale jak już piszę...
Przepraszam za offtop od sprawy zakładającego wątek, ale jemu też to może się przydać. W nurnikowym nie ma żadnych uszczelnień na tłoku, właściwie nurniku, jak sama nazwa wskazuje. Na końcu jest tylko pierścień ślizgowy, prowadzący nurnik w cylindrze, a całe uszczelnienie, olejowe jak i przeciwpyłowe, jest realizowane w głowicy siłownika, gdzie uszczelniacze...
A może najlepiej znaleźć warsztat co się specjalizuje w samochodach z grupy vw który ma vcds. Tym to na pewno wszystko pokaże. Może być trochę nagaru ale wątpię żeby to on powodował wypadanie zaplonu. Płukankę zrobić można, nie zaszkodzi a możliwe że pomoże. Tego to już nikt nie wie. Mogą być pierścienie zapieczone ale w tłoku masz 3 pierścienie 1....
Panowie, auto po strzale rozrządu- dwa tłoki do wymiany. Dorwałem dwa brakujące tłoki o oznaczeniach ja na zdjęciach. Temat wygląda tak że moje tłoki mają mają rowki pod pierścienie kompresyjne węższe niż pod kompresyjno-zgarniające, natomiast tłoki które kupiłem wizualnie mają górny rowek wyraźnie szerszy (ile dokładnie zmierzę jutro). Czy ktoś na...
Głowiczka na pewno jest inna, pierścienie będą pasować. Mam gdzieś taką w zapasach ale nawet jej nie ruszałem bo wydajność tylko do pompowania piłek. Dzięki za info. Wg sprzedających na allegro zarówno pierścienie i zawory od 3jw60 pasują. Przemierzyłem jedno i drugie i zamówiłem, u mnie pierścienie to 3x2,5 i 1x3,5mm. Okaże się ;) A odnośnie sprężarki......
Pierścienie na "słuch"? Dobry jesteś- popatrzyłeś do książki jaki powinien być?. Dodano po 25 Z czystej ciekawości poszedłem po książkę, pierścienie uszczelniające- 0,4-0,6 mm dla pierścieni zgarniających 0,3-0,45 mm, kanały w tłoku trzeba wyczyścić z nagaru. Z kolegi opisu tego nie robił.
Zbyt bogata mieszanka paliwowa albo niestety pierścienie zgarniające na tłokach już przestały funkcjonować. Żeby ustalić czy to pierścienie sprawdziłbym ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Pozdrawiam
gdyby było coś z pierścieniem to przy pomiarze kompresji by to wyszło chyba.. Niekoniecznie, bo pierścień olejowy ma za zadanie zgarniać olej a nie uszczelniać cylinder.
Panowie, nie żuzyte pierścienie powodują dymienie ( chyba że zgarniających już wogóle nie ma) a luz jaki mają w rowkach tłoka. Po prostu jak pierścień chodzi góra-> dół to pompuje olej. Dwa-jak trzonek zaworu ma luz w prowadnicy to nie pomogą nowe simmeringi. Trzeba wymieniać prowadnice. Trzecie-błędem jest wymiana pierścienie bez uszorstnienia gładzi...
Jeżeli silnik nie ma wycieków na zewnątrz mogą być dwie podstawowe przyczyny znacznych ubytków oleju (pomijając jazdę na zużytym,starym oleju ): -podstawowa to zużyte,uszkodzone lub zapieczone pierścienie olejowe, jeżeli dzieje się coś tylko z tym trzecim pierścieniem (zgarniającym) pomiar ciśnienia sprężania nic nieda , -uszkodzone lub ekstremalnie...
Chłopaki sprawdzają szczelność głowicy na zimno przy ciśnieniu 8 atmosfer.Głowicę oczywiście splanowali.Blok oczywiście wzrokowo sprawdziłem tuleje i splanowałem.Nikt nie chciał mi sprawdzić bloku na szczelność.Mówili że raczej tuleje nie pękają. Dodano po 2 Na szlifierni chłopaki tyle splanowali.Pierścienie przegrzane.Pierścień zgarniający nie spełnia...
Jeśli klekocze to popychacze hydrauliczne pewnie zdechły, same pierścienie olejowe mogą być ok ale sprężynka w nich mogla się skończyć, tego pewnie nie sprawdzałeś, czy masz pewność na 100 procent ze mechanik założył ci nowe uszczelniacze zaworów??? Jak masz wymienić tylko zgarniające to i tak tłoki będziesz musiał wypruć, wymień wszystkie pierścienie...
Witam. Mam taki problem ze sprężarką a mianowicie nie była używana jakieś 20 lat i teraz wymieniłem tylko pierścienie (brak funduszy) odolejacz, regulator i zawór wszystko wyczyszczone i sprawne. Regulator ustawiony na 6bar, sprężarka nabija bez problemu ale mam problem z nadmiarem oleju. Widać że nawet pomiędzy głowiczką a cylindrem poci się założona...
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
Na pewno są założone inne tłoki niż były poprzednie.Nie wiem co z nadwymiarem,ale nowe tłoki mają pierścień zgarniający umiejscowiony poniżej sworznia ,natomiast te,które mi pokazywał miały wszystkie pierścienie osadzone nad sworzniem.Czy to może być przyczyną wibracji?Co do pracy silnika to odczuwa się takie wrażenie jakby nie osiągał maksymalnych...
Jak na to co opisałeś to wygląda mi że na którymś tłoku zastały się pierścienie i to przyczyna niebieskiego dymu. Po prostu pierścienie nie uszczelniają cylindra i nie zgarniają nadmiaru oleju. Niebieski dym to w 85% spalanie oleju co daje specyficzny zapach spalin. Na zimnym silniku nie widziałeś bo po rozruchu do nagrzania ma zwiększona dawkę paliwa...
Jeździć aż zdechnie, doprowadzić budę do stanu używalności żeby nie wyrzucili cię ze stacji diagnostycznej przy okazji najbliższego przeglądu, bo wkładanie zdrowego serducha do starej skorupy to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Skoro jest żwawy to nie jest z nim najgorzej. Co dokładnie dzieje się z silnikiem, bo to że pali olej bez umiaru to w oplu w takim...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo, i nie ma czegoś takiego jak jazda żeby się uszczelniło,...
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały. Witaj, Wszystko już na wierzchu. Czyli...
Pytanie do kogoś kto wie gdzie jest problem w tych nieszczęsnych 1.4 16V ? Po naprawie głowicy dalej spala olej. Pierścienie wykluczam . Po zdjęciu głowicy na grzybkach zaworów ssących stał olej. Uszczelniacze zmienione choć stare nie wyglądały by puszczały. Jedynie co mi nie pasowało to nie trzymały się na prowadnicach dobrze . Dlatego olej mógł puszczać...
Kolego jesteś mechanikiem, więc chyba znasz odpowiedź na swe pytania. Czy np. mierzyłeś kompresję w silniku i sprawdziłeś gaźnik (udrożniłeś dysze, kanaliki). Jak wiadomo tłok w skuterze ma 3 pierścienie, w tym 1 tzw. zgarniający, a więc jeśli silnik jest w dobrej kondycji, ale tylko dymi, to ten pierścień będzie zużyty. Odnośnie "ssania elektrycznego"...
gdzieś czytałem że zużycie pierścieni zgarniających olej ma efekt w postaci zbyt wysokiej kompresji (olej uszczelnia wyższe pierścienie). sprawdzę ten nagar, spróbuję dorwać endoskop. jak się okaże że faktycznie jest dużo to co dalej? głowica do góry i skrobiemy? zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli...
Dojedzie. Aby tylko nie pałować za mocno. Chodzi o to że jak wał korbowy dosięga do oleju to tak nim chlapie na ścianki cylindrów że pierścienie nie nadążą go zgarniać, a jak już zacznie go ciągnąć przez pierścienie to nie skończy dopóki w misce nie będzie pusto. Ale takie rzeczy się zdarzają tylko na autostradach no i widać chmurę dymu za samochodem.
Dla znających angielski wrzuciłem załącznik, który niektórym może coś rozjaśni. Co do wizji autora, to patrząc na te rysunki czarno to widzę. Rozrząd Knighta w czystej postaci to faktycznie prehistoria, ślepa uliczka i nic poza tym. Dwa suwaki, pracujące współosiowo... Jeśli już, to należy czerpać wzorce z dużo dojrzalszych konstrukcji lotniczych z...
Można na upartego używać do powietrza. Po wyposażeniu w pierścienie zgarniające/olejowe bo tych nie ma. Wyjmujesz tłoki, poszerzasz jeden rowek, wiercisz otwory do spływu i zakładasz pierścionki (tak robiłem to). Silnik do pracy przy 1450rpm i 10 bar potrzebny minimum 15kW (127m3/h) Oczywiście ciśnienie trzeba zredukować do około 10-12bar? Nic nie redukujesz......