Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Jest tak jak kolega wyzej napisal,za wiele mocy tez bys nie zyskal,wiec splanoj ja tylko tyle ile potrzeba i nic wiecej. POzdro
Toteż piszę jeszcze raz - grubość uszczelki dobiera się do wystawania tłoka ponad kadłub silnika, a nie splanowania głowicy. Jak niby określisz ile razy głowica już wcześniej była planowana? http://obrazki.elektroda.net/36_12570680... Dotyczy np silników VW RA, SB, 1Y, AAZ ....
I w razie potrzeby dobiera uszczelkę z większą ilością karbów. Kolego, uszczelkę dobiera się do wysokości wystawania tłoków ponad blok a nie do grubości głowicy.
Dawno temu sąsiad dał kadeta z silnikiem diesla 1,7 do naprawy, odebrał auto i po 70 km silnik stracił moc i tak wrócił do domu te 70 km. Pod domem plama z oleju, okazało się, że pękł wałek rozrządu na środku i silnik pracował tylko na dwa cylindry i ropa z dwóch nie pracujących cylindrów dostawała się do oleju. To były czasy gdy trudno było o części...
Witam. Mam pytanie. Zdjąłem głowicę od 1,8 l turbo Audi 163 KM. Głowica planowana. Uszczelka będzie nowa. Blok wyczyszczony. Tylko zastanawiają mnie wżery przy kanałach wodnych. Zaraz ktoś napisze, że trzeba i blok planować :). Ale mam pytanie, czy jak delikatnie cienką warstwą przesmaruję te kanały wodne jakimś silikonem (chociażby Dirko), to nie zaszkodzi....
Została podjęta decyzja żeby jeszcze raz szlifnąć głowicę i o dziwo do dzisiaj działa.
Będzie idealnie czysta od strony uszczelki. Dodatkowo oryginalnie głowica jest frezowana, a obróbka to 90% szlifowanie.
Zapłon musisz ustawić od nowa, wątpię żeby ten silnik wytrzymał Ci dłuższy okres eksploatacji po takich zabiegach
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Było żeby nie planować ? Pomyśl teraz co dzieje się z kołem wałka rozrządu jak obniżysz głowicę . dokladnie tak jeszcze pytanie jaka grubosc uszczelki, tu to i tak jest o tyle dobrze ze walek bez wpustu
Kolega uszczelniacze zaworowe powinny być jeszcze w miarę- to nie pada w jednym momencie tylko jest stopniowo coraz gorzej. Ponieważ jest masło w oleju (i to jest ta ważna informacja) to raczej trzeba szukać w uszczelce pod głowicą na 4 cylindrze. Na pęknięcia głowicy ten silnik jest dość odporny ale też trzeba sprawdzić. Planować głowicę jak wygryzło...
Planowanie oczywiście że zwiększy moc ale niestety też zmniejszy żywotność. Podejrzewam że przy zmianie pojemności trzeba też zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu bo z tego co zrozumiałem pojemność się zmieniła.
W service manualu masz podane jak dobiera się uszczelkę , w zależności od wystawania najwyższego tłoka , zazwyczaj grubość uszczelki daje około 0,5mm luz w stosunku do głowicy , jeżeli tłoki wystają za dużo i nie można dobrać uszczelki to po pomiarach należy je odpowiednio splanować . W każdej dokumentacji jest napisane że głowicy nie wolno planować...
Witam otóż mam taki problem a mianowicie auto miało dość konkretnie podlany olejem silnik przez co zdecydowałem się zdjąć głowicę ponieważ zakładałem uszkodzenie uszczelki ((Auto renault megane scenic I (silnik 1.6e k7M a7 /02)). Po demontażu okazało się iż uszczelka nie wygląda na uszkodzoną ALE za to po oczyszczeniu głowicy okazało się że ktoś ją...
witam dożucę do tematu swoje zdanie: - na 100% wydmuchało uszczelkę pod głowicą (przedmuch pomiędzy tulejami 1-2 lub 2-3 ),,, to bardzo częsta awaria w tym typie ciągnika. Nowa uszczelka założona na hermetyk załatwi sprawę na kilkaset motogodzin. Aby usterka się nie powtarzała należałoby planować głowicę i blok silnika, bo jedna z tych żeczy jest krzywa,...
Pytanko z jaką siłą dokręcać głowice. zdjejem głowicę i uszczelką złom planować ją???
Witam. Po każdej wymianie uszczelki powinno się planować głowicę i sprawdzić szczelność czy niema pęknięć .
Ile zebrać powie ci osoba która będzie planować tą głowicę i dowiesz się o ile ją zebrała . wtedy kupisz uszczelkę pod tą różnice . Dodano po 1 Papierem ściernym wyczyścisz blok silnika , zmywacze , benzyna . Szpachelka i odkurzacz aby nie nabrudzić w kanałach olejowych i wodnych .
Głowica była planowana. Osobiście odbierałem. Założony nowy termostat. Wszystko sprawne. Pytanie, czy z praktycznej strony blok może mieć odchyłki płaszczyzny i to powoduje problem. Dodano po 1 Głowica była planowana. Osobiście odbierałem. Założony nowy termostat. Wszystko sprawne. Pytanie, czy z praktycznej strony blok może mieć odchyłki płaszczyzny...
Witam wszystkich. Mój problem polega na wzrastającej temperaturze w układzie chłodzenia i zbyt dużym ciśnieniu w tym układzie. Ogrzewanie wnętrza też nie działa. Więc zdemontowałem głowicę by wymienić uszczelkę. Pytanie polega na tym czy planować głowicę? Bo nie chciałbym demontować zaworów i pompowtrysków. A może to nie było główną przyczyną Proszę...
Z tego co wiem to wentylator jest nowy . A poza tym miałem poważną awarię wcześniej na starym wentylator że. Nie zalacza się i musiałem głowicę planować i zawory robic
Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpowiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona. Weź pod uwagę że auto jest warte 2000zł, za zrobienie głowicy dałem już 600zł plus cena uszczelki i śrub. Głowica...
No to się odezwał... głowicę się powinno planować przed każdym założeniem, oczywiście mowa o dieslu.
Witam ! w moim Masterze jest brak kompresji na 2 tłokach jeśli wdmuchuję powietrze do jednego tłoka wychodzi otworem 2 tłoka przez otwór wtrysku domyślam się że uszczelka pod głowicą puściła pomiędzy cylindrami , temperatura płynu chłodniczego jest normalna żaden mechanik nie chce zrobić mi tego od ręki więc zdecydowałem sam ściągnąć głowicę i zdiagnozować...
Odkręć tą metalowa rurkę i wyciągnij ją z głowicy. Odepnij cewki i pokręć chwilę rozrusznikiem. Jak zacznie wypływać z tego otworka olej w znacznych ilościach to może być rurka zatkana. Jak nie będzie olej wypływał to na 100% masz uszczelkę założona odwrotnie. Miałem takie przypadki ze dwa razy. A to dlatego że kanał olejowy w bloku jest przesunięty...
Planowana głowica, czyszczone gaźniki, dużo zachodu... ale już nie starczyło zapału aby gaźniki ustawić?
Witam. Objawem uszkodzonej uszczelki jest często masło na korku a także twarde przewody gumowe chłodnicy. Głowicę powinno się planować po każdej wymianie uszczelki bo mało prawdopodobne jest by manipulacje głowicą nie pokrzywiły jej. Nie splanowanie skutkuje ponownym wydmuchnięciem uszczelki.
Większych bredni to nie słyszałem Zdaję sobie sprawę, że to wina benzyny, ponieważ ma więcej oktanów czy coś w tym stylu :D Podpowiedziano mi, żeby zrobić planowanie głowicy, a co za tym idzie, zwiększyć kompresję i zmniejszyć płomień wychodzący z silnika. :D Chłopie ustaw dobrze dawkę i zapłon a problemy znikną.
Na moje oko bulgotanie wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Jak się zagrzeje dobrze do 90 st to sprawdź twardość grubego węża cieczy chłodzącej. Jak będzie twardy jak kamień, że nie będzie można go ugiąć to raczej uszczelka. U mnie też tak było. Bulgotał około 3000 rpm. Co do logów to przed wymianą oringów na pompowtrysku miałem podobne. Na wolnych obrotach...
a więc tak sprawdziłem kody błędów silnika wyskoczył tylko '12' reset miał ostatni w zimie przy ładowaniu akumulatora dodam że rozrząd był wymieniany ok. 1500km temu, w tym samym czasie olej + filtr, gdzieś doczytałem się że zapchany może być katalizator wtedy więcej benzyny ładuje w mieszankę... czy to prawda? nie powinien żaden błąd wyskoczyć? czujnik...
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Zapytaj w warsztatach planujących głowice, może oni odkupią.
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
Witam, niedawno zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego, oraz trochę z bagnetu stan oleju znikał, falowały obroty i raz na 5 odpaleń samochód muszę kręcić rozrusznikiem 10-15 sekund, żeby załapał a jak załapie to ma problemy z wejściem na równe obroty(przegazowanie pomaga). Dziś sprawdziłem stan oleju i na bagnecie pojawił się biały osad, więc jestem pewien,...
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Jeśli chodzi o cylindry to gładzie były idealne widoczne jeszcze ślady honowania, mierzone w kilku wysokościach - nie wykazywały śladów zużycia ponad normy książkowe, tłoki wyczyszczone rowki oczywiście też, zmierzony luz pomiedzy tłokiem a cylindrem - prawidłowy. Panewki były w porządku. Pod głowicą oczywiście nowa uszczelka dotarłem zawory bo fachowcy...
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2876688000_1...
Zawsze po zdjęciu się planuję głowicę.
A co z zaworami? Ich zakres pracy się nie zmienia, więc mają bliżej do tłoka. Gniazda nie były frezowane. Właśnie o to mi chodzi, że wszyscy piszą jak powinno być w teorii, a jak jest w praktyce? 0,025 zebrane. Źle napisałem
Spokojnie możesz planować 2,5 mm tak chodzi najlepiej kiedyś sporo sie narobiłem sejaków właśnie na kajtki Podstawa do tego klawiatura bez hudraulicznych popychaczy , moc napewno Ci wzrośnie nawet bez zmian w ecu Jak wpadnie pare zł to nie wstawiaj jakiegos badziewia tylko dobry chip szybko i sparawnie to działa , jest gość w Warszawie co je dorabia...
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i rady na powyższe tematy. IMHO trochę bez sensu jest planować od razu awarię systemu i konieczność podwójnej regulacji. Chyba że masz nadmiar pieniędzy. Dla mnie dwa sensowne rozwiązania to: 1) Zastosować przy grzejnikach standardowe zawory grzybkowe z gwintem 28mm oraz doprowadzić do nich puszkę elektryczną. Jako...
Masz racje jest taka możliwość tylko musisz wiedzieć o jednym - że to kompletna przeróbka silnika - już Ci tłumacze - trzeba przerobić otwory zaworów ponieważ nie możesz korzystać z zaworów w silniku to po pierwsze - a po drugie musiał byś mieć płaską głowicę i płaskie tłoki - i wiele innych kombinacji Dodano po 15 Sam dawno temu robiłem coś takiego...
Pewnie ze nie trzeba za kazdym razem jej planowac ! Jest cos takiego jak linial krawedziowy sp sorawdzenia plaskosci.
Ciężki temat kiedyś też z czymś takim się spotkałem , nie będę wymieniał marki natomiast pojazd został zezłomowany ponieważ każda naprawa zawodziła ... Planowanie głowicy było robione , wymieniana uszczelka itd i mimo napraw nic nie dało .
Planowanie głowicy polega na wyrównaniu płaszczyzny jej czoła poprzez szlifowanie/frezowanie, dla uzyskania idealnie płaskiej powierzchni styku z kadłubem silnika.
planować sieć dokręcać głowicę głowicę podkaszarki
zapłon wczesny uszkodzenie cewki zapłonowej zasilacz lincoln
Saeco Philips ekspres nie wykrywa pustego pojemnika na fusy – czyszczenie, reset, czujnik Nutool 1500 W – brak udaru w młotowiertarce, typowe usterki i naprawa