1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
Mógł pęknąć blok również w miejscu gdzie chodzi tłok, też czasem w BMW ta usterka wystepuje. Objaw podobny.
Panowie, robicie prom kosmiczny a nie disla. 0,13 mm ma spowodować kolizje zaworów z tłokami? Sam nagar ma większą grubość po kilkudziesięciu tys. km. Wygląda na dwie opcje, źle poskładany rozrząd, uszczelka wadliwa (zbyt małej grubości).
Mieszkania 50m2 nie ogarniesz jednym punktem AP. W dalszych pomieszczeniach zostaniesz z 2,4GH, a w bloku to pasmo jest kompletnie zatłoczone. Będziesz miał super łącze internetowe, a po WiFi kilka Mbps. Zawsze lepiej postawić sprzęt operatora w szafce/koło szafki a na mieszkanie dwa porządne AP z fastroamingiem połączone przewodem z routerem / switchem...
Po ostatnich podwyżkach ciepła zrobiło się wśród sąsiadów gorąco, ponieważ części z nich jest ciepło i nie grzeją prawie wcale przez całą zimę a część jest oburzona jak przy +16C na dworze kaloryfery są zimne... w związku z czym utworzył się podział na tych, którzy chcą podzielników oraz na tych którzy kategorycznie się ich boją. Podzielniki ciepła,...
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
witam czy po regeneracji głowicy w tds trzeba także planować blok silnika ??? bo gość który przyjmował głowice poinformował mnie że blok muszę mu przynieść do planowania !? a znowu mechanik który to robi mówi że niezaszkodziłoby to , ale niejest to konieczne i do tego koszty robociżny znacznie wzrosną więc niewiem co robic ?? Jak chcesz miec pewnosc,...
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Problemem były przedmuchy między pierwszym a drugim cylindrem; wydmuchało uszczelkę pod głowicą i nadtopiło cienkie ścianki między cylindrami. Na szczęście planowanie bloku oraz głowicy pomogło.
Po stwierdzeniu że uszczelka jest przyczyną i zdemontowaniu głowicy powinno się sprawdzić czy jest płaszczyzna na głowicy ewentualnie czy nie dołków i górek. Wielu mechaników robi to tylko dla głowicy a powinno się też sprawdzić blok. Zdarza się ze w miejscu uszkodzenia uszczelki w bloku zrobi się dołek i choćby planował głowice milion razy uszczelka...
Można tak zrobić i to śmiało, tyle że zacząłbym od pomiaru jaka uszczelka wychodzi. Bo może się okazać że przejście na grubszą uszczelkę, zniweluje obróbkę bloku.
(at)bearq jaki koszt takiej przyjemności? Sporawo tym bardziej że poprzedni właściciel zatarł tą sprężarkę na tłoku aż lekko skrzywiło korbowód. Mimo tego uruchomiał ją z krzywym korbowodem i tłok wytarł tak tuleje że brakło wymiaru na szlif. Tak dużo było nagaru w zaworkach że musiałem wypalać go palnikiem. Okazało się że w sprężarce tuleje są wciskane...
Poczytaj wątki z 2018-2020, tam ludzie pytali "po co kat 6?". Nie ma się co ograniczać. Nie mam zamiaru za 15 lat pruć ścian czy sufitów. Szczególnie, że jestem na samym początku swojej drogi w tych tematach, a już na starcie mam zamiar założyć sobie serwer, stację multimedialną, jakieś smart home podstawowe, więc nie ma co wybrzydzać, tylko kłaść...
A propos uszczelki pod głowicą: mogłaby być aż taka różnica w grubości, że aż tak by waliło o pokrywę? Jak montowałem wszystko wokół głowicy, to idealnie pasowało na swoje dziury, w tym także kolektor ssący, który u mnie jest przykręcany zarówno do głowicy, jak i do bloku i nie było żadnej różnicy. Nie wiem jaki problem jest u Ciebie ale: Ilość karbów...
Przyznaję, że nigdy nie dłubałem w tym silniku więc może czegoś nie doceniam. Jednak nie pojmuję sensu wielu rad i zapytań. Ale dorzucę swoje pytanie czy znaczy, że tłok w górnym położeniu wystaje ponad powierzchnię bloku? Jeśli nie to jakim prawem spotyka się z głowicą? A mogłoby to oznaczać planowanie powierzchni czołowej bloku cylindrowego. A skoro...
Witam, nie jestem mechanikiem, więc przewrażliwionym ten temat lepiej nie czytać. Nie jestem mechanikiem i samochody umiem jedynie odpalać i tankować ale zostałem zmuszony do naprawy silnika swojego samochodu. Pokazuję jak w prosty sposób bez narzędzi profesjonalnych samemu poskładać silnik, jego przeszlifować, zrobić planowanie, zrobić honowanie i...
netbulasek widzę że naczytałeś nasłuchałeś się dużo a w rzeczywistości to niewiele wiesz jak widać o frezarkach i planowaniu! Co ma planowanie bloku do osiowości wału, prostopadłości korbowodów,o jakim luzie piszesz tłoka w cylindrze?. Jeśli chodzi o tłoki to dobiera się je osobno wagowo i osobno korbowody(są tabele z tolerancjami różnic wagowych)....
25 setek(0.25) to dużo Jeśli pan z obróbki tak powiedział czyli zaworów nie opuszczał także spokojnie załóż gróbszą i nie ma co się stresować i dumać. Sprawdź tylko płaszczyzne bloku czy jest równa i do roboty. Reszte procedury przygotowania bloku itd raczej znasz ?
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Ja zaś z kolei zapytam. Dlaczego po II WS praktyczne wszystkie radiostacje wojskowe KF i UKF Układu Warszawskiego były strojone płynnie (RBM1, R115, 10RT, etc) natomiast NATO używało przełączników kanałow z rastrem np. 10 KHz ? Robocik, co ty na to Witaj! To bardzo interesujące pytanie, dotykające różnic w podejściu technologicznym między krajami Układu...
ok dzięki to trochę źle się wyraziłem jesli chodzi o blok bo miałem na myśli jakby planowanie bloku samej górnej powierzchni i zastanawiam się czy to robić czy jak po splanowaniu głowicy i bloku nie zmniejszy się ta odległość tak by mogła coś uszkodzić (zawory-tłoki) i proszę o rade czy planować blok czy nie bo dzisiaj mam dać odpowiedź czy tak czy...
Platforma EPLAN oferuje oprogramowanie inżynieryjne dla wielu branż udostępnianych z jednego źródła. To znacznie więcej niż tradycyjne oprogramowanie ECAD! Począwszy od planowania wstępnego, poprzez projekty elektrotechniczne i inżynierię płynów, aż po projektowanie systemów sterowania i rozdzielnic oraz wiązek przewodów. Dzięki programowi EPLAN masz...
Czeka cię coś więcej niż kolejna wymiana uszczelki pod głowicą , planowanie lub wymiana głowicy , planowanie bloku a może też być coś innego .
Teraz to jest już czwarty raz jak ją wydmuchało. Czy planowanie bloku jest w ogóle opłacalne ??. A co myślicie o wymianie samego silnika ??
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
Czy te silniki VW nie są czasem bezkolizyjne ? Ja miałem trochę inną sytuacje, kiedyś podczas holowania i próby odpalenia starszego seata ibiza w ten sposób przeskoczył rozrząd, powyginało zawory i pół bloku silnika do remontu... Tzn zawory, prowadnice, gniazda do szlifu przy okazji planowanie głowicy do tego koszty płynów, uszczelek, które trzeba było...
pytanie było o koszty więc wtrącę swoje 3 grosze: 1.demontaż silnika z samochodu 2.demontaż silnika /goły blok/ 3.tulejowanie i planowanie bloku 4.nowy tłok /ten sam wymiar co pozostałe/ 5.składanie silnika 6.wmontowanie silnia do samochodu Koszt ogólny jak na moje... ok. 2500zł, ale może znajdziesz taniej
Marek1977, pokrętnie rozumujesz i zupełnie nie rozumiem dalej co chcesz wykazać.Tłoki wykonywane są przez producenta w określonych grupach selekcyjnych, tak samo kadłuby silnika i cylindry - może się zdarzyć że w identycznych silnikach, tłoki będą wystawały ponad płaszczyznę bloku o różną wartość - temu służą właśnie różne grubości uszczelek. Ma to...
Bez przesady... 2 godziny i po sprawie. Odpada demontaż silnika i planowanie górnej powierzchni bloku po spawaniu. Do spawania TIGiem blok do rozbiórki do gołego, fazowanie krawędzi, grzanie do międzyściegowej, spawanie niklem, wygrzewanie odprężające i szlif górnej powierzchni. Trochę zabawy jak na C330...
Witam. Mój temat jest powiązany z planowanym kupnem samochodu. Mianowicie chcę kupić auto będzie to bus może transporter lub vito lub jeszcze inny mam kilka typów ale to nie istotne. Mam dylemat ponieważ posiadam przyczepkę. Po "przebojach" jakie spotkały mnie gdy ciągałem ją autem które teraz posiadam (tzn ciągłe naprawy, a nawet planowanie bloku silnika....
Ponowne planowanie glowicy załatwił sprawę.
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Bez żartów, takie wżery jak na fotografii ma większość wiekowych silników. Planowanie głowicy, dobra uszczelka i będzie jeżdzić. Bez cudów z planowaniem bloku. Proponuję sprawdzić jeszcze głowicę pod kątem pęknięć - prawdopodobnie tu będzie cała wina.
Mapę robiłem sam. Maf nie blokuje dostaje dawkę 51mg, która ma podniesione napięcia nastawnika. Turbo trzyma. Dolot czysty. Wydech czysty, kat wyciety. Jakby ktoś dał grubszą podkładkę, to pracowałby chyba ciszej? Tak właśnie planuję sprawdzić kompresję, ale mała raczej nie jest. Przy -5 pali na dotyk mimo, że aku słabo kręci, bo napięcia spada do 9V...
Rozrządu przestawić przy zdejmowaniu głowicy się nie da bo tam wałek rozrządu jest w bloku silnika i zawory sterowane poprzez popychacze, klawiaturę przykręconą na głowicy i hydrauliczne popychacze/kasatory luzów w dźwigniach klawiatury. Przy ponownym montażu dobrze by było zachować popychacze i kasatory tak jak były przed demontażem, czyli "z którego...
martwią mnie te pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworowymi to normalne ,jest tak prawie w każdym diesel z vw ,sprawdz głowice na szczelność jak dobra można by przejrzeć uszczelniacze i gniazda zaworowe potem planowanie i składać ,oczywiście dynamometr i dokręcać według zaleceń producenta ,może być jeszcze wymiennik ciepła olej/ ciecz chłodząca czy chłodnica...
4 stówy to koszt sprawnej głowicy do tego uszczelka, planowanie i koszt robocizny a jest tego troszkę.
To co powiedział pala planowanie dobra uszczelka i dobry klucz a nie za 39 zł z toyi (sprawdzone) nowe śruby i powinno śmigać latka. Sprawdził bym jeszcze płąszczyznę bloku czy sie nie zdeformował ale to mało prawdopodobne. Ja dodaje zawsze 20 nm do tego co pisze w książce i nigdy sie śruba nie urwała a autka robią na gazie po 100 tm az sie im pierścienie...
bzdura. Miałem Cinquecento 700, kto miał, ten wie, że jak się kończy UPG to właśnie przestaje grzać nagrzewnica na wolnych obrotach i temperatura rośnie, doda się gazu powyżej 1500 i już wszystko wraca do normy - to jest zupełnie normalne gdy puszcza UPG Ta, na starej i nowej uszczelce tak samo? Bez żadnych typowych objawów? bzdura 2 - temperatura...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Poniżej 70-80 km/h, co mają umalowane węże do rosnącej temperatury ?, nie mam umalowanych smarem węży, nie topią się jak narazie, jeżeli o to chodzi. Nie mam już pomysłów na ten problem z wysoką temperaturą, pozostaje jeszcze kwestia bardzo niewielkich mikropęknięć na głowicy, która daje przedmuchy do układu chłodzenia przy wysokiej temperaturze, ale...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
Witam, Chciałbym skonsultować problem jaki mnie spotkał, może któryś z Kolegów będzie miał jakiś inny punkt widzenia na sprawę. Mianowicie - auto jak w temacie, były przedmuchy spalin do układu chłodzenia, ubytek płynu. Winna okazała się uszczelka - próba na CO2, widoczne uszkodzenie uszczelki, naprawa. Wydaje mi się, że naprawę przeprowadzono jak trzeba...
witam opisze moją historię z tym problemem i chciałbym posłuchać waszych rad a więc: samochód kupiłem we wrześniu ub. roku a od listopada zaczęły się problemy, pewnego dnia zauważyłem mega wyciek oleju, jak się później okazało spod głowicy, więc wymiana uszczelki była potrzebna oraz planowanie głowicy, pomogło na kilka tygodni, potem wyciek znów był...
Ciężko powiedzieć, na SSD przeniosłem tylko 1 system, na drugim kompie nic nie było przenoszone i jest tak jak było na HDD. Czy żadne usługi nie zostały wyłączone? Świadomie nic nie ruszałem w usługach. Może jakaś aplikacja je wyłączyła. Używam zainstalowanego Avasta, i odpalam co jakiś czas Malwarebytes i ADWCleaner. Może one coś wyłączyły. Nie mam...
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Witam Ja obstawiał bym za uszczelką pod głowicę, standard niestety w Fav, koszt wymiany nie wielki jeżeli masz o tym jakieś pojęcie i troche odpowiednich mocnych kluczy. Uszczelka pod głowicę: 20-30zł uszczelka pod kolektory: 20-30zł planowanie 50-100, ja osobiście nigdy nie robię, patrze tylko czy nie ma wrzerów, 5l płynu chłodniczego 30zł Zabawy jak...
Planując blok konieczne jest aby dostępna była nadwymiarowa UPG, gdyż zwieksza się wystawanie tłoków. Z kolei, przy planowaniu głowic z wałkiem rozrządu w niej, napędzanym kołami zębatymi a nie łańcuchem lub paskiem, wymaga korekty luzu międzyzębnego zębatek.
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
planowanie bloku silnika excel planowanie planowanie blachy
windows mobil automapa głośny wiatrak rozpuści grzałkę
instrukcja serwisowa serwisówka bateria parkside
Jak obliczyć moc wzmacniacza WS 432? Wzór i dane Schemat instalacji wanny Saniform Kaldewei