witam czy po regeneracji głowicy w tds trzeba także planować blok silnika ??? bo gość który przyjmował głowice poinformował mnie że blok muszę mu przynieść do planowania !? a znowu mechanik który to robi mówi że niezaszkodziłoby to , ale niejest to konieczne i do tego koszty robociżny znacznie wzrosną więc niewiem co robic ?? Jak chcesz miec pewnosc,...
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Witam. Mój temat jest powiązany z planowanym kupnem samochodu. Mianowicie chcę kupić auto będzie to bus może transporter lub vito lub jeszcze inny mam kilka typów ale to nie istotne. Mam dylemat ponieważ posiadam przyczepkę. Po "przebojach" jakie spotkały mnie gdy ciągałem ją autem które teraz posiadam (tzn ciągłe naprawy, a nawet planowanie bloku silnika....
Z tego roku możesz mieć D4D 110 kM lub 116 kM. 110 jest dobrym silnikiem ale 116 to bomba z opóźnionym zapłonem. Wyjątkowo "udane" (czytaj kosztowne) wtryskiwacze Denso, padająca uszczelka pod głowicą. Jak masz nawet za darmo koszt szlifu bloku i planowania głowicy wraz z rozbieraniem silnika rozkłada wszystko.
Można tak zrobić i to śmiało, tyle że zacząłbym od pomiaru jaka uszczelka wychodzi. Bo może się okazać że przejście na grubszą uszczelkę, zniweluje obróbkę bloku.
Mój golf posiada wtrysk jednopunktowy, ma wspomaganie kierownicy i planuję przełożyć tylko blok silnika :D
Piszesz o frezarce ręcznej? Niestety nie ma takiej opcji, to narzędzie jest za słabe. Również frezy do drewna są za miękkie i się po prostu spalą. Potrzebujesz frezu VHM do planowania, z przeznaczeniem do stali i żeliwa szarego. Do tego odpowiednia maszyna która dysponuje odpowiednią mocą... Ogólnie stacjonarna frezarka górnowrzecionowa. Coś w stylu...
Panie i panowie nie jestem specem od silników jednak zawodowo zajmuje się robotyką i automatyką może jestem zbyt wyczulony na punkcie dokładności ale w mojej pracy to ważne wiec i tutaj się czepiam. Ja rozumiem to następująco jeśli planujemy blok silnika to tłok zaczyna wystawać ponad nasz blok i w celu uniknięcia kolizji z płaszczyzną głowicy dobieramy...
witam dożucę do tematu swoje zdanie: - na 100% wydmuchało uszczelkę pod głowicą (przedmuch pomiędzy tulejami 1-2 lub 2-3 ),,, to bardzo częsta awaria w tym typie ciągnika. Nowa uszczelka założona na hermetyk załatwi sprawę na kilkaset motogodzin. Aby usterka się nie powtarzała należałoby planować głowicę i blok silnika, bo jedna z tych żeczy jest krzywa,...
Witam przedstawię metodę znajomego szlifierza na te awarie w tych silnikach. 1.Naprawa i planowanie głowicy, 2.Planowanie bloku. 3.Zamontować tuleje tak by wystawały ponad blok (są do tego podkładki). 4.Splanować tuleje 0,05mm powyżej bloku. Silniki po takiej obróbce i prawidłowym montażu nie wypalają uszczelek. Pozdrawiam i powodzenia w naprawach.
Witam , osobiście nie spawam ale naprawiam i powiem że klika bloków które przytrafiło mi się w czasie mojej 25 letniej pracy miało dokładnie taki sam problem . Jedynie klejenie załatwiało problem szczelności , czym większa powierzchnia spawania tym gorzej . Na granicy spawania po ostygnięciu powstaje pęknięcie , najwyraźniej spaw się ściąga . Kiedyś...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
ciekawi mnie jak planujecie zamontować czujnik ds18B20 w bloku silnika oraz w chłodnicy aby nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego. W szczególności czujnik w głowicy może być dużym problemem.
Po splanowaniu głowicy zmniejsza się pojemnośc komory spalania a więc wzrasta stopień spreżania. Może to prowadzić do spalania detonacyjnego, albo wręcz urwie się wał korbowy. Piszę o radykalnym splanowaniu, które uzyskuje sie poprzez sfrezowanie, nie zeszlifowanie. Marek-blok silnika też się planuje.
I jeszcze jedno jakie mogą być skutki (te najgorsze) jeżdżenia z wypaloną uszczelką w głowicy Według mnie powoduje nasilanie się przedmuchu spowodowane erozją materiału głowicy i bloku silnika, a więc konieczność głębszego planowania głowicy i nie wykluczone, że bloku. W skrajnym przypadku konieczność wymiany głowicy, ale niech na ten temat wypowiedzą...
Kolejne poczynania - diagnoza- krzywy blok silnika- płaszczyzna bloku. Sprawdzenie szczelności bloku i glowicy- wszystko ok,zrobienie płaszczyzny bloku ,planowanie głowicylanowanie bloku, finał taki że teraz temperatura płynu chłodzenia na trasie waha się między 83 a 87 😀 a po miescie/korki 99-104- załącza się drugi bieg wiatraka i zbija temperaturę...
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Sama uszczelka nie pomoże, w tych autach krzywi się blok, albo robić po całości czyli planowanie wszystkiego i w ogóle. Można też wymienić silnik, wersję bez d cata są tańsze i nie mają tego problemu. Podejrzewam że wypalanie dpf, tak przegrzewa ten silnik.
Kompresja na jednym cylindrze dobra na pozostałych 3 lipa na 1 jest 130 psi a na pozostałych lekko ponad 60 psi wiec blok do wymiany był przegrzany także planowany chyba setki razy gdyż nowy tłok wystaje ponad blok jak jest w gorze poszukuje silnika bądź bloku 200 albo 202 czy 205
Bez żartów, takie wżery jak na fotografii ma większość wiekowych silników. Planowanie głowicy, dobra uszczelka i będzie jeżdzić. Bez cudów z planowaniem bloku. Proponuję sprawdzić jeszcze głowicę pod kątem pęknięć - prawdopodobnie tu będzie cała wina.
Bez przesady... 2 godziny i po sprawie. Odpada demontaż silnika i planowanie górnej powierzchni bloku po spawaniu. Do spawania TIGiem blok do rozbiórki do gołego, fazowanie krawędzi, grzanie do międzyściegowej, spawanie niklem, wygrzewanie odprężające i szlif górnej powierzchni. Trochę zabawy jak na C330...
pytanie było o koszty więc wtrącę swoje 3 grosze: 1.demontaż silnika z samochodu 2.demontaż silnika /goły blok/ 3.tulejowanie i planowanie bloku 4.nowy tłok /ten sam wymiar co pozostałe/ 5.składanie silnika 6.wmontowanie silnia do samochodu Koszt ogólny jak na moje... ok. 2500zł, ale może znajdziesz taniej
Właśnie czytałem że nie powinno dawać się grubszej uszczelki ponieważ grubość uszczelki zależy od tego ile wystają tłoki ponad blok. Jeśli bloku się nie planuje to uszczelka ma być tej samej grubości Bo tak jest! Chodzi o przede wszystkim jak napisałeś wystające tłoki. W silniku 1.3 MultiJet (dieselek od Fiata, to samo co Opel 1.3 CDTI) uszczelkę dobierasz...
Witam. Posiadam samochód marki VW Polo IV (9N,9A) 1.2 6V (AWY) z 2003roku. Vin: WVWZZZ9NZ4Y093753. Chciałbym zrobić remont, gdyż nie ma ciśnienia sprężania na jednym cylindrze (przyczyna to dziura w zaworze) ale odrazu chce sprawdzić pierścienie itd.. Czy byłby ktoś tak miły i poratował mnie momentami dokręcania całego silnika? Czyli momenty dokręcenia...
Ponowne planowanie glowicy załatwił sprawę.
Teraz to jest już czwarty raz jak ją wydmuchało. Czy planowanie bloku jest w ogóle opłacalne ??. A co myślicie o wymianie samego silnika ??
Po sprawdzeniu przez mechanika stwierdził ze blok silnika jest krzywy i trzeba dac do planowania To jak miał rozebrany silnik to tego nie sprawdził tylko cudownym sposobem po złożeniu silnika i ponownej tej samej usterce tak stwierdził? teraz pytanie czy jest to możliwe ze przy rozdzielaniu bloku od glowicy mozna zostawić tą samą uszczelkę? Można wszystko...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Czyzby gdzies strzelil blok:((? Albo jakaś zaślepka - trzeba pytać mechanika co na codzień takie silniki rozbiera.
nawet jesli to umowmy sie ze paiery na silnik to zaden problem poprostu "kupuje" sie malucha w calosci za kilka pln lub na zasadzie "ale niech mi pan tego grata z placu sprzatnie" on przecierz nawet nie musi jezdzic. Wyjmujemy silnik rozkrecamy i mamy blok z papierami i tak w wiekszosci przypadkow w takim silniku trzeba zrobic kapitalny remont wiec...
Witam, nie jestem mechanikiem, więc przewrażliwionym ten temat lepiej nie czytać. Nie jestem mechanikiem i samochody umiem jedynie odpalać i tankować ale zostałem zmuszony do naprawy silnika swojego samochodu. Pokazuję jak w prosty sposób bez narzędzi profesjonalnych samemu poskładać silnik, jego przeszlifować, zrobić planowanie, zrobić honowanie i...
witam opisze moją historię z tym problemem i chciałbym posłuchać waszych rad a więc: samochód kupiłem we wrześniu ub. roku a od listopada zaczęły się problemy, pewnego dnia zauważyłem mega wyciek oleju, jak się później okazało spod głowicy, więc wymiana uszczelki była potrzebna oraz planowanie głowicy, pomogło na kilka tygodni, potem wyciek znów był...
Czy głowice były planowane i czy w bloku pod głowicą nie ma rys.
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy. Przy zdjętej głowicy nie powinno się kręcić...
4 stówy to koszt sprawnej głowicy do tego uszczelka, planowanie i koszt robocizny a jest tego troszkę.
Więc tak. W tę sobotę definitywnie zajmuje się katami. Podjąłem też decyzję o remoncie silnika tak na wiosnę: -zrobienie konsumpcji oleju - obróbka głowic ( szczelność, planowanie, gniazda - wszystko) -zmiana w bloku pod uszczelkę z 370Z ( lepsze chłodzenie) - oczywiście weryfikacja pozostałych elementów pod kontem konieczności wymiany czy też obróbki...
Czy te silniki VW nie są czasem bezkolizyjne ? Ja miałem trochę inną sytuacje, kiedyś podczas holowania i próby odpalenia starszego seata ibiza w ten sposób przeskoczył rozrząd, powyginało zawory i pół bloku silnika do remontu... Tzn zawory, prowadnice, gniazda do szlifu przy okazji planowanie głowicy do tego koszty płynów, uszczelek, które trzeba było...
Dobra, problem jest ewidentnie z nową głowicą. Przy zwiększaniu obrotów silnika wali na tej głowicy, prawdopodobnie zawory o tłok, tylko dlaczego? Nowa głowica i zawory uderzają, jakim cudem? Na starej głowicy też uderzały i dałem do gościa aby obniżył mi gniazda zaworowe, by zawory bardziej do środka się chowały i problem ustał. OK, stara głowica,...
Cześć, Widoczne wypalenie powstało pomiędzy 2 a 3 cylindrem od strony bloku silnika. Odchyłka zmierzona w miejscu wypalenia przy pomocy liniału i szczelinomierza wynosi 0,10mm. Pytanie wyciągać blok do planowania? Dzęki https://obrazki.elektroda.pl/5214603800_...
Podłączony, ale czy sprawny nie wiem. Nie planowałem ani bloku ani glowicy. Termostat przewiercona żeby uniknąć kolejnej zabawy w upg,bo wina upg to przegrzanie silnika. Kumpel też rąk zrobił i śmiga już 2rok. Gaz sekwencja. Myślę o przestawionym zapłonie, ale go nie zdejmowałem z glowicy
(at)pankropa Też pamiętam te czasy kiedy się podkładało pod panewki, ale co to ma do rzeczy. Mit o konieczności każdorazowego planowania funkcjonuje do dzisiaj, nawet na tym forum i to też wśród zawodowych mechaników. Niejednokrotnie toczyłem batalie o to, że głowicę się mierzy najpierw. Kiedyś wielu ludziom klucz dynamometryczny był obcy. Gruba dmuchnięta...
Z tego co pamiętam te silniki maja pływające tuleje i prawidłowo trzeba pod nimi wymienić podkładki i planować blok częsty objaw tego auta
Np głowica do planowania czy blok do szlifu i to co wyjdzie po rozebraniu silnika. Pewnych rzeczy nie robi się samemu bo taniej/lepiej jest to zlecić profesjonaliście.
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
Czyli dodatkowe koszta. Co do opon to na takich go kupiłem. Przednie miał jeszcze gorsze ale od razu je wymieniłem jak odebrałem prawo jazdy ;) Kolego tzok fakt wyciągnąć co lepsze a potem wyzłomować to nie taki głupi pomysł.. Ale czy przyjmą mi budę bez silnika na szrocie? Auto co prawda jest mocno zgniłe i zaniedbane ale silnik niecałe 10tyś km temu...
Ad1. Można, pod warunkiem,że nie zużyty, Ad2. Producent uszczelki oraz autodata zaleca nowe, ale jeżeli trzymają wymiar, to często się zostawia stare, Ad3. Nie trzeba, jeżeli powierzchnia jest prosta i bez wrzerów. Grubszą uszczelke montujemy tylko i wyłącznie w przypadku planowania bloku, Ad4. Będzie działać. Po dotarciu zaworów powymieniaj uszczelniacze...
Witam. Planuje zrobić swój pierwszy remont silnika lecz środki średnio pozwalają żeby zrobić to zgodnie z sztuką, dodam ze wszystko będę robić przy bloku. Zacznę od opisania co się dzieje i co chce wymienić, jeśli mogę liczyć na jakieś podpowiedzi lub uwagi czy coś tak mogę lub nie z góry dziękuje. Silnik 1.8t który ma bardzo ale to bardzo niską kompresje,...
Witam i proszę o pomoc, przy nie codziennym zjawisku, pacjentem jest Opel Meriva A 1.3 CDTI, Samochód nie miał kompresji na jednym tłoku, został zrobiony remont silnika, planowanie głowicy,docieranie zaworów, nowe pierścionki nowe panewki, używany blok (orginalnego nie opłacało się ratować z racji na koszty) samochód złożony silnik na swoim miejscu,...
Blok będzie planowany tylko do zabielenia , a tuleje wyjdą taniej o nadwymiarowych tłoków , poprzedni silnik skończył z urwanym korbowodem a znalezienie naprawdę dobrego z gwarancją chyba nie możliwe więc kupiłem dół silnika i wolę zrobić tak będzie najpewniej.
blok do planowania
No i kolejne pytanie: czy jak planowaliście blok to miejsca w bloku gdzie sie opierają tuleje też zaniżaliście o odpowiednią wartość? A po remoncie ten silnik normalnie chodzi? Nie slychać jakiś stuków tak jakby tłoki w zawory uderzały? Rozrząd na pewno dobrze poskładaliście??
Docelowo, jeżeli planuję to naprawić, to samo popatrzenie kamerą nic nie da. Wywalenie głowicy przyniesie efekt, czy może to być jeszcze blok i pójdę w dalsze koszty? Jak nie da? A może da? Przecież ci napisałem że by obejrzeć tuleje tak? Kamerka kosztuje pinset a blok ile 5K? Jak nie to wymień głowicę,potem jak nie pomoże to blok a potem jak to nic...
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
Powiem tak że niektórzy z takim stanem silnika jeżdżą latami gdzie ubytków lub przyrostów w znacznych ilościach nie widzą a silnik pracuje normalnie. Tak objawy wcześniej przedstawione oraz te do sprawdzenia skłaniają się w stronę uszczelki pod głowicą(dla bardziej zaawansowanych mogą to być mikro pęknięcia głowicy lub bloku co należy sprawdzać przy...
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Jeszcze niczego nie sprawdziłeś a już planujesz głowicę?olej masz sprawdzać dlatego że może się do niego dostawać płyn chłodzący (albo odwrotnie),jak odpali.
Witam. Posiadam silnik z Kawasaki ZX9R. planuję włożyć go do skutera wodnego. Czy próbował ktoś może usunąć z niego całą skrzynię biegów z kawałkiem bloku? Tak, żeby został tylko wał, pompa wody i oleju i kawałek miski olejowej?
Witam, mam problem z isem drugiej generacji z dieslem owianym bardzo złą sławą. Podkreśle że jakieś dwa lata temu była planowana głowicą i blok. Auto ma taką przypadłość, że nie chce palić na ciepłym silniku. Na kompie nic nie wyskakuje, a mechanik błądzi po omacku i chce na czuja wtryski robić. Tu moje pytanie, czy w tym silniku są jakieś typowe usterki,...
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Jak gładź cylindrów? Nie maja progów? Olej jest za gesty, zalej naftą, uprzednio spuść olej z silnika jeśli masz bo go rozrzedzi. Nafta dodatkowo odmoczy trochę pierścionki. Zawsze możesz zajrzeć do wału, wyciągnąć tłoki dla oceny pierścionków. Ale jak zrobisz głowicę to powinno wystarczyć. Oceń czy blok jest równy, czy nie trzeba jego także planować.
W każdym dieslu na bezpośrednim wtrysku wystają. Nie do końca tak jest. Remontowałem teraz silnik z mojego Ursusa 360 3p, silnik ad 3.152ur, w nim nie ma nadwymiarowych uszczelek i po planowaniu bloku czy legalizacji podpór głównych wału, tłoki należy przetoczyć (mają nadmiar materiału) i mają być w moim przypadku kilka dziesiątych mm (nie pamiętam...
Niestety moja puszcza spaliny do układu chłodzenia. Planowana, sprawdzana cisnieniowo głowica, to samo. Na wolnych obrotach jest ok, może tak stać pół dnia i jest ok . Wystarczy, że przytrzymam powyżej 3 tys przez 30 sekund i tester na zawartość CO2 daje wynik pozytywny.... czyżby blok się odkształcił? Niestety silnik był składany na starych szpilkach...
Witam, mam ostatnio znów problem z silnikiem mianowicie kolejny raz wyciek oleju między głowica a blokiem. Uszczelka została wymieniona, głowica została oddana do roboty a także do planowania. Została wymieniona też jedna stopka od wałka rozrządu plus uszczelniacz, także z niego zaczęło ciec. Wyciek pojawia się na drugim tłoku.
po co złom jak reszta dobra. wymień tuleję, do tego "stary" tłok z nowymi pierścieniami i będzie brykał jak dawniej. koszt montażu tulei i planowania bloku to ok. 400zł. no do tego demontaż silnika, ale to już sobie sam policz czy warto. ale jak zrobisz to wiesz co masz.
Nie wiem czy będzie pasował, ale na pewno nie polecam kupowanie samego dołu. Jak kupić to tylko kompletny słupek bez osprzętu. Skoro wyszła korba bokiem to juz wcześniej w układzie były opiłki etc i lepiej nie zakładać takiej glowicy. A suma będzie zblizona bo odpadnie planowanie uszczelki etc.
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Słuchaj - dwa razy przypadek w AJM - pękniety blok silnika!! Po zdjęciu głowicy, okazuje sie, że blok pękł wokół śrub głowicy. Śruby oparły sie o dno gwintu i popękało. Przy dużym planowaniu głowicy oraz planowaniu bloku jest to możliwe.
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? No ale to przecież głowice się chebluje nie blok? Wiem że to chodzi o zmniejszanie pojemności po planowaniu i to że zawory bardziej...
witam planuje kupić zdalne odpalanie do astry 1 silnik lpg mieszkam w bloku wiesz było bo to przydatne dla mnie bardzo ale mam wątpliwości jak wyczytałem na gałkę biegów można założyć czujnik żeby samochód nie pojechał,nie zrobił krzywdy nikomu ale do tego trzeba ominąc imobilaizer żeby zadziałało.. a do tego zakłócenia wchodzą w rachubę mam osobiście...
Uszczelka pod głowicą ?? Jesli zmienisz uszczelke i dalej to samo to jest gdzies mikropękniecie w głowicy albo w bloku , daj głowice do planowania i sprawdzenia :) Mam nadzieje ze pomogłem
konieczny demontaż głowicy, przynajmniej planowanie, uszczelka a może i cała głowica do regeneracji. Nie takie to proste, jakby się mogło wydawać. AZF ma wymienne tuleje - albo któraś pękła, albo wytłukła sobie dołek w bloku silnika - proponuję dokłądnie rzecz zbadać, zanim parę zł pójdzie w błoto.
Głowicy się nie planuje jak nie wymaga tego. Planowanie każdej jednej po zdjęciu to jest mit . Powstał dawniej ,kiedy uszkodzenie starej generacji uszczelki prawie zawsze kończyło się skrzywieniem i wydmuchaniem materiału przy saterunku.Dzisiejsze uszczelki wielowarstwowe niemal w każdym przypadku mają nieszczelną warstwę ślizgową między warstwami blachy,a...
No to raczej blok jest krzywy i mimo prostej głowicy dalej jest problem. Niestety o tym zapomina wielu mechaników że mierzy się także płaszczyznę na bloku (szczególnie punktowe wżery), a nie samej głowicy. W bloku mimo że jest żeliwny też potrafi wygryźć dołki i trzeba planować też blok. Przy obecnych cenach słupków AWX nie opłaca się tego ruszać. Tylko...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Witam. Mam blok do 1.9tdi gdzie po planowaniu tłoki różnie wystają. Na pierwszym cylindrze 0,7-0,7mm a na 4 wystaje 1,1mm Czy róznica 0,4mm gdy założe uszczelke dla 1,1mm nie wpłynie na prace silnika. Może lepiej rozebrać jezcze raz i zawieźć do poprawki. Korbowody wyglądają na bdb.wymiar wzrasta z lewej do prawej.
Z tego co pamiętam to była różnica bo ja próbowałem do 2.0 wsadzić od 1.8 i coś tam nie pasowało ale już nie pamiętam o co dokładnie chodziło, natomiast mam głowicę do 2.0 po sprawdzeniu szczelności i planowaniu, ale u mnie poszedł blok i skończyło się na wymianie silnika, stąd mam luźną głowicę jeśli interesowałaby Cię to możemy się dogadać na PW
Pajero III, 2,5 2001. Silnik 4d56, 115KM z elektroniczną pompą wtryskową. Cała historia: 1. Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Skończyło się remontem silnika. Planowanie bloku, głowicy, honowanie cylindrów. Nowe pierścienie, panewki. Zregenerowana głowica (gniazda, zawory, usczelniacze). Zregenerowana trubina, wtryski. 2. Samochód przejechał kilka tysięcy...
Z tego co tam wyczytałem to już cuda nie widy były robione z tym silnikiem, sam osobiście blok na używany zamienił bym poco od razu nowy pewnie taniej by wyszło niż tuleje, planowanie a poza tym każde ściągniecie głowicy to dodatkowe koszty uszczelki pod głowicą choroba jasna wie co jeszcze ci wymyślą . Pozdrawiam
Tłoki i pierścienie były dobrze naoliwione w trakcie wkładania do bloku. Spróbuję trochę wlać oleju do cylindra, bo teraz po złożeniu chyba nic innego nie pozostaje? Dodano po 7 Dodam, że blok był planowany. Cylindry honowane i zmierzone oczywiście w specjalistycznym warsztacie. Po tych operacjach powiedziano mi, że mam kupić tłoki w nominale. Tak też...
Ile zebrać powie ci osoba która będzie planować tą głowicę i dowiesz się o ile ją zebrała . wtedy kupisz uszczelkę pod tą różnice . Dodano po 1 Papierem ściernym wyczyścisz blok silnika , zmywacze , benzyna . Szpachelka i odkurzacz aby nie nabrudzić w kanałach olejowych i wodnych .
Witam kupiłem w Norwegi łódkę z silnikiem envirude 70 koni,1980r produkcji oczywiście dwu takt. Silnik był rozebrany boczne elementy bloku tej cześci chłodzącej,oraz pokrywa głowicy tej z gniazdami świec i tą cześć dałem do planowania i kupiłem nową uszczelke.Po złożeniu wszystkiego silnik na sucho pięknie odpalił,ale po zwodowaniu zgasł.
Jeśli masz nie szczelne zawory poszukaj silnika bo moze wyjść taniej i lepiej. Po prostu w takich silnikach planowanie glowicy na poziomie 100um to same klopoty. Jak kiedyś pokusilem sie o remont jednostki na lancuchu to głowica 30um blok 100um i zaczela sie jazda z pokrywą rozrzadu i pokrywą zaworów. Jak sie zmiescisz w 50um można próbować bo jeszcze...
Poczuliśmy się wywołani do tablicy tą dyskusją. Wynika z niej trochę nieporozumień odnośnie Vamgrafa - pozwólcie, że je sprostujemy: - Vamgraf nie jest (jak to słusznie zauważył kolega powyżej) uniwersalnym programem do programowania procesorów. W pierwotnych zamierzeniach w ogóle nie planowaliśmy wspominać o ATMega32 (były brane pod uwagę inne procesory)....
silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V prod 96 wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp. osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe, blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka...
Witam. Mam problem z passatem z silnikiem BXE. Jakiś czas temu urwał się zawór na pierwszym cylindrze co skutkowalo uszkodzeniem głowicy i tłoka. Głowica została wysłana do regeneracji, za pierwszym razem okazało się ze zawory za dużo wystają i spotykają sie z tłokami, po poprawce bylo podobnie. Zawiozłem glowice do innego zakładu gdzie stwierdzili...
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Witam , Mam nissana primerę P12 1,8 benzyna Bierze strasznie dużo oleju mam samochód od roku już zdążyłem wydać na naprawy 12 tys i dalej nic. Na 500 km bierze olej do sucha więc wymieniłem rozrząd planowałem głowice wymieniłem pierścienie panewki dosłownie wszystko po czym silnik szlag trafił pękł blok silnika . Miesiąc temu wymieniłem cały silnik...
węże ot tak sobie nie spadają. sprawdź nagrzewnic /znowu/. niech dobrze sprawdzi tą głowicę. a co do bloku w tych silnikach to potrafią się one mocno powyginać na górnej płaszczyźnie i też trzeba je planować, a jak już pękały to między kanałami wodnymi na długości, ale to ewidentnie widać po zdjęciu głowicy. skrzynię uzywkę za 2 stówy kupisz to po co...
Witajcie, poskładałem sobie silnik ponownie, tym razem z planowaniem bloku, zrobiłem nim 400km, w tym 300 bez problemów, nocą był deszcz i zdarzało się że silnik zgasł po odpaleniu, był słabszy ale jeździł. Po kolejnej nocy odpalił i zgasł, teraz nie odpala. Pompa paliwa słaba ale paliwo podaje, Iskra bardzo słaba, prawie nie widoczna. Sprawdziłem błędy,...
I tak wszystkie zawory do sprawdzenia (i ewentualnej wymiany ) a głowica do planowania. To jest to minimum do wykonania. Kontrola wału korbowego i korbowodów też by się przydała. W sumie to kolego ciesz się że korbowód nie wyszedł bokiem bloku silnika bo szkody byłyby znacznie większe.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
planowanie bloku osiowanie bloku silnika powierzchnia bloku silnika
wymiana wirnika bosch przycisk stabilny ważność klucz
mikrofalówka przestała grzać mikrofalówka przestała grzać
Symetryczny ogranicznik napięcia -5,6V do +5,6V z diodami Zenera EPROM 3925A w Chevrolet Impala - Identyfikacja i Problemy