1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
Można tak zrobić i to śmiało, tyle że zacząłbym od pomiaru jaka uszczelka wychodzi. Bo może się okazać że przejście na grubszą uszczelkę, zniweluje obróbkę bloku.
witam czy po regeneracji głowicy w tds trzeba także planować blok silnika ??? bo gość który przyjmował głowice poinformował mnie że blok muszę mu przynieść do planowania !? a znowu mechanik który to robi mówi że niezaszkodziłoby to , ale niejest to konieczne i do tego koszty robociżny znacznie wzrosną więc niewiem co robic ?? Jak chcesz miec pewnosc,...
Witam, nie jestem mechanikiem, więc przewrażliwionym ten temat lepiej nie czytać. Nie jestem mechanikiem i samochody umiem jedynie odpalać i tankować ale zostałem zmuszony do naprawy silnika swojego samochodu. Pokazuję jak w prosty sposób bez narzędzi profesjonalnych samemu poskładać silnik, jego przeszlifować, zrobić planowanie, zrobić honowanie i...
Czy te silniki VW nie są czasem bezkolizyjne ? Ja miałem trochę inną sytuacje, kiedyś podczas holowania i próby odpalenia starszego seata ibiza w ten sposób przeskoczył rozrząd, powyginało zawory i pół bloku silnika do remontu... Tzn zawory, prowadnice, gniazda do szlifu przy okazji planowanie głowicy do tego koszty płynów, uszczelek, które trzeba było...
Marek1977, pokrętnie rozumujesz i zupełnie nie rozumiem dalej co chcesz wykazać.Tłoki wykonywane są przez producenta w określonych grupach selekcyjnych, tak samo kadłuby silnika i cylindry - może się zdarzyć że w identycznych silnikach, tłoki będą wystawały ponad płaszczyznę bloku o różną wartość - temu służą właśnie różne grubości uszczelek. Ma to...
Po sprawdzeniu przez mechanika stwierdził ze blok silnika jest krzywy i trzeba dac do planowania To jak miał rozebrany silnik to tego nie sprawdził tylko cudownym sposobem po złożeniu silnika i ponownej tej samej usterce tak stwierdził? teraz pytanie czy jest to możliwe ze przy rozdzielaniu bloku od glowicy mozna zostawić tą samą uszczelkę? Można wszystko...
Witam. Mój temat jest powiązany z planowanym kupnem samochodu. Mianowicie chcę kupić auto będzie to bus może transporter lub vito lub jeszcze inny mam kilka typów ale to nie istotne. Mam dylemat ponieważ posiadam przyczepkę. Po "przebojach" jakie spotkały mnie gdy ciągałem ją autem które teraz posiadam (tzn ciągłe naprawy, a nawet planowanie bloku silnika....
To ja poproszę o wypisanie czego obróbka kosztuje 1500 zł, Robię silniki na co dzień i wiem co ile kosztuje. Szlif cylindra z honowaniem + planowanie bloku to jakiejś 400zł -100 za dziurę. Szlif wału 50zł za korbę. A masz ich 9. Czyli 450zł. Naprawa głowicy od 650-700zł. Jak dojdzie gniazdowanie i wymiana zaworów. To cena w górę. Ceny netto oczywiście.
Ponowne planowanie glowicy załatwił sprawę.
Bez przesady... 2 godziny i po sprawie. Odpada demontaż silnika i planowanie górnej powierzchni bloku po spawaniu. Do spawania TIGiem blok do rozbiórki do gołego, fazowanie krawędzi, grzanie do międzyściegowej, spawanie niklem, wygrzewanie odprężające i szlif górnej powierzchni. Trochę zabawy jak na C330...
Rozrządu przestawić przy zdejmowaniu głowicy się nie da bo tam wałek rozrządu jest w bloku silnika i zawory sterowane poprzez popychacze, klawiaturę przykręconą na głowicy i hydrauliczne popychacze/kasatory luzów w dźwigniach klawiatury. Przy ponownym montażu dobrze by było zachować popychacze i kasatory tak jak były przed demontażem, czyli "z którego...
pytanie było o koszty więc wtrącę swoje 3 grosze: 1.demontaż silnika z samochodu 2.demontaż silnika /goły blok/ 3.tulejowanie i planowanie bloku 4.nowy tłok /ten sam wymiar co pozostałe/ 5.składanie silnika 6.wmontowanie silnia do samochodu Koszt ogólny jak na moje... ok. 2500zł, ale może znajdziesz taniej
Teraz to jest już czwarty raz jak ją wydmuchało. Czy planowanie bloku jest w ogóle opłacalne ??. A co myślicie o wymianie samego silnika ??
4 stówy to koszt sprawnej głowicy do tego uszczelka, planowanie i koszt robocizny a jest tego troszkę.
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
Uważam że przy splanowaniu głowicy ,czy jak u ciebie korpusu silnika powinno być przeprowadzone frezowanie gniazd zaworowych aby nastąpiło cofnięcie zaworów . Inaczej tłoki będą uderzać .Jest to procedura stosowana standardowo przy operacji splanowania dolnej płaszczyzny głowicy.Tę operacje o której piszesz to robiłeś samodzielnie?. Bo mi się wydaje...
witam. mondeo 1.8td zapewne endura-de. chcesz z tego zrobić ferrari? cóz można prubowac ale nie licz na szok. więc tak planowanie głowicy wzrost ciśnienia fakt sprawdzony i prawdziwy działa czuć poprawę ale są uboczne skutki większe ćiśnienie szybsze zużywanie sie łozysk wału korbowego, panewek korbowodu, wzrost temperatury bloku i oleju sinika efekt...
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Uszczelka pod głowicą Do wymiany , Do sprawdzenia głowica , Planowanie głowicy nowe śruby mocujące głowice. Ewentualnie jak historia sie powtórzyła planowanie bloku silnika.
sprawdź jeszcze w jakim stanie są wtryskiwacze. ja bym przejrzał teraz sterowanie elektroniczne silnika. czy po zmianie bloku głowica była planowana, dokręcona jak trzeba, uszczelka ok, zawory sprawdzone ?
Ja kiedyś korzystałem z ich usług: http://panoramafirm.pl/ma%C5%82opolskie,... i byłem zadowolony. Zadzwoń, zapytaj się i oni już Cię "poprowadzą z rączkę". Pamiętaj, że może się okazać, że będziesz musiał szukać innego bloku - ale to oni już sumiennie sprawdzą - nie słyszałem o nich...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Witam przedstawię metodę znajomego szlifierza na te awarie w tych silnikach. 1.Naprawa i planowanie głowicy, 2.Planowanie bloku. 3.Zamontować tuleje tak by wystawały ponad blok (są do tego podkładki). 4.Splanować tuleje 0,05mm powyżej bloku. Silniki po takiej obróbce i prawidłowym montażu nie wypalają uszczelek. Pozdrawiam i powodzenia w naprawach.
Mój golf posiada wtrysk jednopunktowy, ma wspomaganie kierownicy i planuję przełożyć tylko blok silnika :D
Panie i panowie nie jestem specem od silników jednak zawodowo zajmuje się robotyką i automatyką może jestem zbyt wyczulony na punkcie dokładności ale w mojej pracy to ważne wiec i tutaj się czepiam. Ja rozumiem to następująco jeśli planujemy blok silnika to tłok zaczyna wystawać ponad nasz blok i w celu uniknięcia kolizji z płaszczyzną głowicy dobieramy...
Kolejne poczynania - diagnoza- krzywy blok silnika- płaszczyzna bloku. Sprawdzenie szczelności bloku i glowicy- wszystko ok,zrobienie płaszczyzny bloku ,planowanie głowicylanowanie bloku, finał taki że teraz temperatura płynu chłodzenia na trasie waha się między 83 a 87 😀 a po miescie/korki 99-104- załącza się drugi bieg wiatraka i zbija temperaturę...
witam dożucę do tematu swoje zdanie: - na 100% wydmuchało uszczelkę pod głowicą (przedmuch pomiędzy tulejami 1-2 lub 2-3 ),,, to bardzo częsta awaria w tym typie ciągnika. Nowa uszczelka założona na hermetyk załatwi sprawę na kilkaset motogodzin. Aby usterka się nie powtarzała należałoby planować głowicę i blok silnika, bo jedna z tych żeczy jest krzywa,...
Sama uszczelka nie pomoże, w tych autach krzywi się blok, albo robić po całości czyli planowanie wszystkiego i w ogóle. Można też wymienić silnik, wersję bez d cata są tańsze i nie mają tego problemu. Podejrzewam że wypalanie dpf, tak przegrzewa ten silnik.
Witam , osobiście nie spawam ale naprawiam i powiem że klika bloków które przytrafiło mi się w czasie mojej 25 letniej pracy miało dokładnie taki sam problem . Jedynie klejenie załatwiało problem szczelności , czym większa powierzchnia spawania tym gorzej . Na granicy spawania po ostygnięciu powstaje pęknięcie , najwyraźniej spaw się ściąga . Kiedyś...
Kompresja na jednym cylindrze dobra na pozostałych 3 lipa na 1 jest 130 psi a na pozostałych lekko ponad 60 psi wiec blok do wymiany był przegrzany także planowany chyba setki razy gdyż nowy tłok wystaje ponad blok jak jest w gorze poszukuje silnika bądź bloku 200 albo 202 czy 205
Właśnie czytałem że nie powinno dawać się grubszej uszczelki ponieważ grubość uszczelki zależy od tego ile wystają tłoki ponad blok. Jeśli bloku się nie planuje to uszczelka ma być tej samej grubości Bo tak jest! Chodzi o przede wszystkim jak napisałeś wystające tłoki. W silniku 1.3 MultiJet (dieselek od Fiata, to samo co Opel 1.3 CDTI) uszczelkę dobierasz...
Zluzowanie gniazdo zaworowe, tylko i wyłącznie, bolączka tego silnika, zaczyna się już przy 80k kilometrów przebiegu. Prawidłowa naprawa: weryfikacja mostków olejowych wałków rozrządu do kół zmiennych faz, jeśli nie podarte to remont głowicy +- 3-4k (16 gniazd, 16 prowadnikiem zaworowych, 16 zaworów) planowanie głowicy, jeśli stopki mają wyraźne ślady...
Czyzby gdzies strzelil blok:((? Albo jakaś zaślepka - trzeba pytać mechanika co na codzień takie silniki rozbiera.
ciekawi mnie jak planujecie zamontować czujnik ds18B20 w bloku silnika oraz w chłodnicy aby nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego. W szczególności czujnik w głowicy może być dużym problemem.
Bez żartów, takie wżery jak na fotografii ma większość wiekowych silników. Planowanie głowicy, dobra uszczelka i będzie jeżdzić. Bez cudów z planowaniem bloku. Proponuję sprawdzić jeszcze głowicę pod kątem pęknięć - prawdopodobnie tu będzie cała wina.
Witam. Posiadam samochód marki VW Polo IV (9N,9A) 1.2 6V (AWY) z 2003roku. Vin: WVWZZZ9NZ4Y093753. Chciałbym zrobić remont, gdyż nie ma ciśnienia sprężania na jednym cylindrze (przyczyna to dziura w zaworze) ale odrazu chce sprawdzić pierścienie itd.. Czy byłby ktoś tak miły i poratował mnie momentami dokręcania całego silnika? Czyli momenty dokręcenia...
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Panie cordoba_2004 wypadało by się merytorycznie przynajmniej przygotować do dyskusji - o naprawie silnika i minimum wiedzy to tego potrzebnej już nie wspominam. Uszczelkę dobiera się po pomiarze wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku - bierze się pod uwagę największy wymiar. Zawory skraca się i szlifuje jedynie w niektórych przypadkach - koniec...
Witam. Posiadam Opla Astrę GTC 1.6 benzyna z 2006 r. W ostatnim czasie mechanik robił mi remont silnika. Planowana głowica, honowany blok, nowe tłoki, nowe zawory, nowe sprzęgło, wyrzucone klapy wirowe i zastąpienie ich aluminiowymi zaślepkami, nowy rozrząd, nowy zbiorniczek na płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki nowe, nowy wentylator chłodnicy oraz...
Problem występował po zakupie samochodu (Audi A3 8V 2013, 2.0 TDI CRBC). Wyrzucanie płynu chłodniczego przez korek co około 500-600 km, wyrzucało po zgaszeniu auta wieczorem, kolejnego dnia mokro wokół zbiorniczka. Zrobiony test CO2 w płynie chłodniczym, wynik pozytywny. Po teście zdjęta głowica, uszczelka dmuchnięta, blok krzywy. Wszystko tak jak należy...
Więc tak. W tę sobotę definitywnie zajmuje się katami. Podjąłem też decyzję o remoncie silnika tak na wiosnę: -zrobienie konsumpcji oleju - obróbka głowic ( szczelność, planowanie, gniazda - wszystko) -zmiana w bloku pod uszczelkę z 370Z ( lepsze chłodzenie) - oczywiście weryfikacja pozostałych elementów pod kontem konieczności wymiany czy też obróbki...
Docelowo, jeżeli planuję to naprawić, to samo popatrzenie kamerą nic nie da. Wywalenie głowicy przyniesie efekt, czy może to być jeszcze blok i pójdę w dalsze koszty? Jak nie da? A może da? Przecież ci napisałem że by obejrzeć tuleje tak? Kamerka kosztuje pinset a blok ile 5K? Jak nie to wymień głowicę,potem jak nie pomoże to blok a potem jak to nic...
Czy głowice były planowane i czy w bloku pod głowicą nie ma rys.
Niestety moja puszcza spaliny do układu chłodzenia. Planowana, sprawdzana cisnieniowo głowica, to samo. Na wolnych obrotach jest ok, może tak stać pół dnia i jest ok . Wystarczy, że przytrzymam powyżej 3 tys przez 30 sekund i tester na zawartość CO2 daje wynik pozytywny.... czyżby blok się odkształcił? Niestety silnik był składany na starych szpilkach...
Podłączony, ale czy sprawny nie wiem. Nie planowałem ani bloku ani glowicy. Termostat przewiercona żeby uniknąć kolejnej zabawy w upg,bo wina upg to przegrzanie silnika. Kumpel też rąk zrobił i śmiga już 2rok. Gaz sekwencja. Myślę o przestawionym zapłonie, ale go nie zdejmowałem z glowicy
(at)pankropa Też pamiętam te czasy kiedy się podkładało pod panewki, ale co to ma do rzeczy. Mit o konieczności każdorazowego planowania funkcjonuje do dzisiaj, nawet na tym forum i to też wśród zawodowych mechaników. Niejednokrotnie toczyłem batalie o to, że głowicę się mierzy najpierw. Kiedyś wielu ludziom klucz dynamometryczny był obcy. Gruba dmuchnięta...
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz, czy nie masz rys na tulejach cylindrowych...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Witam :D Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod...
Dobra, problem jest ewidentnie z nową głowicą. Przy zwiększaniu obrotów silnika wali na tej głowicy, prawdopodobnie zawory o tłok, tylko dlaczego? Nowa głowica i zawory uderzają, jakim cudem? Na starej głowicy też uderzały i dałem do gościa aby obniżył mi gniazda zaworowe, by zawory bardziej do środka się chowały i problem ustał. OK, stara głowica,...
Z tego co pamiętam te silniki maja pływające tuleje i prawidłowo trzeba pod nimi wymienić podkładki i planować blok częsty objaw tego auta
układ wydechowy odpinałem zaraz za turbiną, czyli wyeliminowany komputer kontroluje wiązkę, wtryski, a błędów brak mam drugi ecu silnka i bypass do wyłączania immo, zaraz będą testy planuję przegląd instalacji do silnika kabelek po kabelku jak już przestanie gasnąć przegląd parametrów silnika Dodano po 2 Myśle ze jestem w domu Podmiana kompa silnika...
Głowicy się nie planuje jak nie wymaga tego. Planowanie każdej jednej po zdjęciu to jest mit . Powstał dawniej ,kiedy uszkodzenie starej generacji uszczelki prawie zawsze kończyło się skrzywieniem i wydmuchaniem materiału przy saterunku.Dzisiejsze uszczelki wielowarstwowe niemal w każdym przypadku mają nieszczelną warstwę ślizgową między warstwami blachy,a...
No i kolejne pytanie: czy jak planowaliście blok to miejsca w bloku gdzie sie opierają tuleje też zaniżaliście o odpowiednią wartość? A po remoncie ten silnik normalnie chodzi? Nie slychać jakiś stuków tak jakby tłoki w zawory uderzały? Rozrząd na pewno dobrze poskładaliście??
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
Blok będzie planowany tylko do zabielenia , a tuleje wyjdą taniej o nadwymiarowych tłoków , poprzedni silnik skończył z urwanym korbowodem a znalezienie naprawdę dobrego z gwarancją chyba nie możliwe więc kupiłem dół silnika i wolę zrobić tak będzie najpewniej.
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 VTi. Wymieniony rozrząd, wałki faz rozrządu, planowanie głowicy, nowe tłoki, szlifowanie, honowanie cylindrów, nowa pompa wody, nowa pompa olejowa, nowy smok, czujniki faz rozrządu, nowy termostat, nowy olej, nowe świece, już 3. komplet, 2 nowe cewki (Bosh, NGK), nowe uszczelki pod wtryskami, szlifowanie wału korbowego,...
Czyli dodatkowe koszta. Co do opon to na takich go kupiłem. Przednie miał jeszcze gorsze ale od razu je wymieniłem jak odebrałem prawo jazdy ;) Kolego tzok fakt wyciągnąć co lepsze a potem wyzłomować to nie taki głupi pomysł.. Ale czy przyjmą mi budę bez silnika na szrocie? Auto co prawda jest mocno zgniłe i zaniedbane ale silnik niecałe 10tyś km temu...
Witam. Posiadam silnik z Kawasaki ZX9R. planuję włożyć go do skutera wodnego. Czy próbował ktoś może usunąć z niego całą skrzynię biegów z kawałkiem bloku? Tak, żeby został tylko wał, pompa wody i oleju i kawałek miski olejowej?
No to raczej blok jest krzywy i mimo prostej głowicy dalej jest problem. Niestety o tym zapomina wielu mechaników że mierzy się także płaszczyznę na bloku (szczególnie punktowe wżery), a nie samej głowicy. W bloku mimo że jest żeliwny też potrafi wygryźć dołki i trzeba planować też blok. Przy obecnych cenach słupków AWX nie opłaca się tego ruszać. Tylko...
Jeszcze niczego nie sprawdziłeś a już planujesz głowicę?olej masz sprawdzać dlatego że może się do niego dostawać płyn chłodzący (albo odwrotnie),jak odpali.
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Witam i proszę o pomoc, przy nie codziennym zjawisku, pacjentem jest Opel Meriva A 1.3 CDTI, Samochód nie miał kompresji na jednym tłoku, został zrobiony remont silnika, planowanie głowicy,docieranie zaworów, nowe pierścionki nowe panewki, używany blok (orginalnego nie opłacało się ratować z racji na koszty) samochód złożony silnik na swoim miejscu,...
Witam, mam dwie sprężarki od Kamaza i planuję zbudować na nich kompresor i bić do 7 atmosfer. Mam w związku z tym parę pytań... 1. Czy silnik 3kW 2820 obr uciągnie dwie sprężarki z przełożeniem 1:2? 2. Czy te sprężarki mogą pracować w poziomie? Wpadłem na kontrowersyjny pomysł, żeby skręcić je razem ze sobą blokami w układ Boxer - z tym że z dwoma wałami...
konieczny demontaż głowicy, przynajmniej planowanie, uszczelka a może i cała głowica do regeneracji. Nie takie to proste, jakby się mogło wydawać. AZF ma wymienne tuleje - albo któraś pękła, albo wytłukła sobie dołek w bloku silnika - proponuję dokłądnie rzecz zbadać, zanim parę zł pójdzie w błoto.
Tłoki i pierścienie były dobrze naoliwione w trakcie wkładania do bloku. Spróbuję trochę wlać oleju do cylindra, bo teraz po złożeniu chyba nic innego nie pozostaje? Dodano po 7 Dodam, że blok był planowany. Cylindry honowane i zmierzone oczywiście w specjalistycznym warsztacie. Po tych operacjach powiedziano mi, że mam kupić tłoki w nominale. Tak też...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Jak gładź cylindrów? Nie maja progów? Olej jest za gesty, zalej naftą, uprzednio spuść olej z silnika jeśli masz bo go rozrzedzi. Nafta dodatkowo odmoczy trochę pierścionki. Zawsze możesz zajrzeć do wału, wyciągnąć tłoki dla oceny pierścionków. Ale jak zrobisz głowicę to powinno wystarczyć. Oceń czy blok jest równy, czy nie trzeba jego także planować.
Witam, mam problem z isem drugiej generacji z dieslem owianym bardzo złą sławą. Podkreśle że jakieś dwa lata temu była planowana głowicą i blok. Auto ma taką przypadłość, że nie chce palić na ciepłym silniku. Na kompie nic nie wyskakuje, a mechanik błądzi po omacku i chce na czuja wtryski robić. Tu moje pytanie, czy w tym silniku są jakieś typowe usterki,...
Jak dwa cylindry obok siebie to często pęknięta uszczelka między tymi cylindrami (niby nic groźnego ale czasem blok ma wżer w tym miejscu i trzeba go planować). Na oko ciężko stwierdzić najlepiej średnicówka i pomiar cylindrów. Jak był cały to jeszcze można zrobić test przez na tych cylindrach z kompresją 0. Polega on na ustawieniu wału na badanym cylindrze...
Z tego co tam wyczytałem to już cuda nie widy były robione z tym silnikiem, sam osobiście blok na używany zamienił bym poco od razu nowy pewnie taniej by wyszło niż tuleje, planowanie a poza tym każde ściągniecie głowicy to dodatkowe koszty uszczelki pod głowicą choroba jasna wie co jeszcze ci wymyślą . Pozdrawiam
z poziomica chodziło mi o prostą powierzchnię bloku silnika z tulejami pływającymi, przecież nie o sprawdzanie poziomu. po 2 w miejscach gdzie planują szlifują głowicę czasem nawet o 2mm z czym spotykałem sie bardzo często, wtedy gdy w taki sposób głowica była już planowana kilkakrotnie jest szansa, że tłok uderzy wkońcu w zawory i wtedy roboty będzie...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
na samym prawym górnym rogu silnika w miejscu założenia uszczelki jest wyciek.Żadnej z wymienianych uszczelek nie widziałem na oczy.Blok nie był planowany tylko głowica.Co do sprawdzenia szczelności to 1 razem nie była sprawdzana, 2 założenie uszczelki bez planowania,3 zgodnie z paragonem dostarczonym przez mechanika jest napisane" szczelność ,planowanie...
witam planuje kupić zdalne odpalanie do astry 1 silnik lpg mieszkam w bloku wiesz było bo to przydatne dla mnie bardzo ale mam wątpliwości jak wyczytałem na gałkę biegów można założyć czujnik żeby samochód nie pojechał,nie zrobił krzywdy nikomu ale do tego trzeba ominąc imobilaizer żeby zadziałało.. a do tego zakłócenia wchodzą w rachubę mam osobiście...
Ile zebrać powie ci osoba która będzie planować tą głowicę i dowiesz się o ile ją zebrała . wtedy kupisz uszczelkę pod tą różnice . Dodano po 1 Papierem ściernym wyczyścisz blok silnika , zmywacze , benzyna . Szpachelka i odkurzacz aby nie nabrudzić w kanałach olejowych i wodnych .
Nie wiem czy będzie pasował, ale na pewno nie polecam kupowanie samego dołu. Jak kupić to tylko kompletny słupek bez osprzętu. Skoro wyszła korba bokiem to juz wcześniej w układzie były opiłki etc i lepiej nie zakładać takiej glowicy. A suma będzie zblizona bo odpadnie planowanie uszczelki etc.
Miejsce montowania tego sprzętu to mieszkanie w bloku z płyty. Jak już montować do sufitu to tylko na jakieś specjalne kołki bo na przestrzał nie przymocuje do sufitu tej prowadnicy. Zrobienie specjalnej klatki na której prowadnica będzie oparta też nie jest do końca mozliwa ze względu na miejsce. dowiem sie co za śruby z kołkami zaproponują mi w jakimś...
Witam. Planuje zrobić swój pierwszy remont silnika lecz środki średnio pozwalają żeby zrobić to zgodnie z sztuką, dodam ze wszystko będę robić przy bloku. Zacznę od opisania co się dzieje i co chce wymienić, jeśli mogę liczyć na jakieś podpowiedzi lub uwagi czy coś tak mogę lub nie z góry dziękuje. Silnik 1.8t który ma bardzo ale to bardzo niską kompresje,...
silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V prod 96 wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp. osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe, blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka...
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Jeśli masz nie szczelne zawory poszukaj silnika bo moze wyjść taniej i lepiej. Po prostu w takich silnikach planowanie glowicy na poziomie 100um to same klopoty. Jak kiedyś pokusilem sie o remont jednostki na lancuchu to głowica 30um blok 100um i zaczela sie jazda z pokrywą rozrzadu i pokrywą zaworów. Jak sie zmiescisz w 50um można próbować bo jeszcze...
Przyznaję, że nigdy nie dłubałem w tym silniku więc może czegoś nie doceniam. Jednak nie pojmuję sensu wielu rad i zapytań. Ale dorzucę swoje pytanie czy znaczy, że tłok w górnym położeniu wystaje ponad powierzchnię bloku? Jeśli nie to jakim prawem spotyka się z głowicą? A mogłoby to oznaczać planowanie powierzchni czołowej bloku cylindrowego. A skoro...
Witaj. Firma, która zajmuje się obróbką silników zmierzy wał i powie Ci na który "wyda". Nawet jeśli jesteś mechanikiem, ta wiedza nie jest Ci IMHO potrzebna. Jak chcesz to zrobić porządnie, to od razu roztocz i wyhonuj blok i zrób głowicę. blok idzie do zakładu żeby zrobić najprawdopodobniej większe nadwymiarowe tłoki i sprawdzić szczelność głowicy...
Witam , Mam nissana primerę P12 1,8 benzyna Bierze strasznie dużo oleju mam samochód od roku już zdążyłem wydać na naprawy 12 tys i dalej nic. Na 500 km bierze olej do sucha więc wymieniłem rozrząd planowałem głowice wymieniłem pierścienie panewki dosłownie wszystko po czym silnik szlag trafił pękł blok silnika . Miesiąc temu wymieniłem cały silnik...
To że w tych silnikach rwały się zawory to standard ,bo tam są zawory 6 mm .Natomiast w tym przypadku to jest parę czynników które się na to złożyły ,po pierwsze to nadmiernie planowana głowica ,niewłaściwy dobór grubości uszczelki w stosunku do wystawania tłoka z bloku i dlatego są odbite zawory na denkach ,i na koniec to ustawienie rozrządu pod znakiem...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP) a o zaworach to zapomniał....?....pogięte nieładnie wyglądają...
Witam. Jestem "Nowy " na forum więc niedociągnięcia wybaczcie :) Kupiłem VW transportera t5 2,5 TDI z objawami szarpania silnikiem w momencie dodawania gazu. Próba naprawy to już praktycznie zrobiony remont całego silnika. sprawdzony wał i panewki za tulejowany blok nowe pierścienie remont głowicy-sprawdzona szczelność , planowanie, wymiana zaworów,...
węże ot tak sobie nie spadają. sprawdź nagrzewnic /znowu/. niech dobrze sprawdzi tą głowicę. a co do bloku w tych silnikach to potrafią się one mocno powyginać na górnej płaszczyźnie i też trzeba je planować, a jak już pękały to między kanałami wodnymi na długości, ale to ewidentnie widać po zdjęciu głowicy. skrzynię uzywkę za 2 stówy kupisz to po co...
Poczuliśmy się wywołani do tablicy tą dyskusją. Wynika z niej trochę nieporozumień odnośnie Vamgrafa - pozwólcie, że je sprostujemy: - Vamgraf nie jest (jak to słusznie zauważył kolega powyżej) uniwersalnym programem do programowania procesorów. W pierwotnych zamierzeniach w ogóle nie planowaliśmy wspominać o ATMega32 (były brane pod uwagę inne procesory)....
Pajero III, 2,5 2001. Silnik 4d56, 115KM z elektroniczną pompą wtryskową. Cała historia: 1. Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Skończyło się remontem silnika. Planowanie bloku, głowicy, honowanie cylindrów. Nowe pierścienie, panewki. Zregenerowana głowica (gniazda, zawory, usczelniacze). Zregenerowana trubina, wtryski. 2. Samochód przejechał kilka tysięcy...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
nie jestem przesądny, ale wykrakałeś kolego miro.nasz :) Pojawił się problem z odkręceniem kolektora. 7 z 8 nakrętek puściło bez większego problemu, ale z ostatnią sobie nie poradziłem. Teraz jest okrągła... :( Planowałem wyjąć głowicę razem z kolektorem, ale okazało się, że w tym silniku kolektor wydechowy i katalizator są jednym elementem. Odkręcenie...
Witam, mam wysterowany silnik krokowy przy użyciu dwóch potencjometrów tak że jednym mogę sterować położeniem silnika następne co planuję zrobić to zmiana zakresu min i max na silniku krokowym typu że jak wcisne przycisk 1 i przytrzymam to włączy się tryb kalibracji i steruje zakresem na potencjometrze i w chwili puszczenia zapisywana jest wartość silnika...
a moge cie prosic o schemat rozrzadu silnika DFB audi 2.0 tdi 2019 silnik DFB wstępna ocena dostępnych informacji Pytasz o schemat paska rozrządu dla silnika Audi 2.0 TDI 2019 z kodem DFB. Prośby o konkretne schematy zazwyczaj obejmują pozycje napinacza, prowadzenie paska, znaki wyrównania (jeśli występują) i użycie specjalnych narzędzi blokujących....
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
planowanie bloku osiowanie bloku silnika powierzchnia bloku silnika
wymiana uszczelniacz zawora operator simlock bosch rozbieralny
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Moment dokręcania śrub głowicy VW LT 2.5 TDI AHD Jak zresetować centralę alarmową Satel Versa?