Biały i żółty pod zaciski bez oznaczeń. Czarny do masy (tej srebrnej podstawy prostownika). Zacisk z oznaczeniem do plusa akumulatora. Minus akumulatora do masy.
A jak wygląda typowy zasilacz symetryczny? Połącz plus jednego akumulatora z minusem drugiego - ten punkt to masa (zero). Plus masz tam gdzie plus a minus gdzie wolny minus. Myślenie naprawdę pomaga...
Do ładowania akumulatora 6V z zasilacza 12V wystarczy w najprostrzym układzie tylko rezystor (6ohm/10W). Tyle, że rezystor będzie się grzał... Drugie proste rozwiązanie to żarówka 6V-12V (polecam raczej 12V - będzie kontrola zwarcia). Żarówka o mocy ok.20W powinna byc wystarczająca dla takiego prądu. Rezystor (bądź żarówkę) włączasz w szereg z akumulatorem...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Minus pierwszego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia, plus tego akumulatora podłączasz do zabezpieczenia. Teraz kolejny akumulator - minus do środkowego zacisku i plus do zacisku plusowego. Kolejność może być odwrotna, czyli podłączasz akumulator od strony plusa baterii, później minus do środka. Następnie dolny akumulator - plus do środka zabezpieczenia...
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Czarny to minus,czerwony plus a szary z tego co pamiętam to kontrola temperatury akumulatora. Sprawdż które z ładowarki odpowiadają za plus i minus.
akumulator 12v wentylator 12v Tak więc minus wentylatora do minusa akumulatora. Plus wentylatora, szeregowo z włącznikiem do plusa akumulatora.
Minus akumulatora do "B-" a plus do "B+" a "P-" do sterownika silnika. Na minusie akumulatora będzie jeden kabelek cienki (0) a drugi gruby (B-) i to samo z plusem (13) i B+ https://obrazki.elektroda.pl/5557721000_... .
Witam,weź sobie jakiś akumulator i podłącz kable plus i minus z akumulatora do wzmaka,remote do plusa na wzmaku...rca do wieży bądź kompa i podłącz jakiś głośnik jeśli chcesz sprawdzić czy tylko działają to nic sie nie stanie....(dla pewności daj jakiś bezpiecznik na plusie)...pozdrawiam
Patrząc na wtyczkę od strony wyprowadzeń(wycięcie od góry) lewy to linia K, prawy L. Plus i minus z akumulatora.
Góra i dół mostka powinny być połączone odpowiednio z plusem i minusem akumulatora. Pewnie ten czerwony to plus akumulatora, i urwał się z góry mostka, na dole jest podłączony niebieski z akumulatora. Z prawej strony mostka nic nie jest podłączone - pewnie tam powinien być zielony z wtyczki sieciowej. Uwaga, od wtyczki idą dwa przewody, jeden bezpośrednio,...
A, bo to skuter elektryczny :D Myślałem, że chodzi o akumulator od rozrusznika. W takim razie możesz dać normalnie 4 akumulatory szeregowo, tylko zwróć uwage na to żeby dobrze je podłączyć (plus pierwszego akumulatora do minusa drugiego, plus drugiego do minusa trzeciego, itd). I zwracaj uwage na cykliczne ładowanie akumulatorów. To, że przez pół roku...
Ja bym użył takiego przełącznika. https://sklep.msalamon.pl/produkt/przela... Do sirodkowych wyjść podłącz samochód a do skrajnych akumulator oczywiście plus i minus w jednej linii nie na krzyż.
poszukaj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Wielkiej filozofii z podłączeniem nie ma. Czerwony do plusa, czarny do minusa akumulatora, żółty do włącznika zasilania (stacyjka itp). Pozostałe przewody to anteny i głośniki. Nie wiem w czym tu można pomóc.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Kolego, Po pierwsze: akumulatory podłączone są błędnie: kabel CZARNY powinien iść w MINUSA jednego z akumulatorów (oznaczmy go 1-), plus tego samego akumulatora ( 1+ ) łączysz z minusem drugiego (2 -) tym krótkim kabelkiem, plus drugiego (2+) idzie w kabel CZERWONY. Sugestia, jak należy połączyć akumulatory 6V 7Ah, znajduje się na naklejce (rozróżnienie...
Nie pod te same. Czerwony to masa i tam podłączasz plus akumulatora, natomiast minus tam gdzie zaznaczyłem na rysunku.
No świece ale co mają świece do przebicia na cewce jak mi rozwala moduł z cewkami ... Cewka daje wysokie napięcie ,impuls dodatni. Świeca jest wkręcona w metal,czyli minus. Jeżeli ma zwarcie to tak jakbyś połączył plus z minusem na akumulatorze. Miałem taką świecę w ręku,elektroda dodatnia była na stałe zwarta z obudową wkręcaną. Miernik pokazywał same...
https://obrazki.elektroda.pl/4137787100_... BTW: z tym izolatorem dookoła plusa to prawda. Gdyby obrać akumulator z tej czerwonej koszulki, miałby minusa na całej obudowie. Koszulka nie osłania obecnie tylko spodu akumulatora, dlatego strzałką wskazałem na spód.
Witam. 85 minus akumulatora, 86 plus po stacyjce, 30 i 87 przerywasz plus w obwodzie zapalniczki.
+12 DO plusa gnd do minusa .
apropos tematu: do plusa i minusa akumulatora podłączasz cewkę przekaźnika z rezystorem w szereg. Kiedy spadnie nap. akumulatora - przekażnik puszcza i masz zabezpieczenie. Dla więszych dokładności można pobawić się z diodami zenera i tranzystorem.
Na tych sidłach nie zakręci, odłącz te przewody. Pod górną plus z akumulatora, minus do obudowy. Wkrętakiem do konektora. Tu podłączyłeś bezpośrednio przewód akumulatora do silnika rozrusznika. ? Myślałem że już wszystko widziałem. https://obrazki.elektroda.pl/4816055100_...
Witam --sprawdź czy ten akumulator co chcesz wstawić ma tak samo rozmieszczone bieguny minus i plus , żebyś w miejsce plusa nie założył klemy minusowej i odwrotnie!!! .Minus z akumulatora przeważnie idzie na karoserię i obudowę silnika !!!
multimetrem sprawdzam, że plus i minus akumulatora mam na karoserii to chyba nie jest zbyt normalne Plus i minus względem czego?
Czerwony to plus akumulatora, czarny to minus a ten trzeci jak przyłożysz do plusa to antena się wysunie, a jak puścisz to się wsunie.
w złączu masz k i minus , plus musisz podac z akumulatora
Podłączyłem sam plus do akumulatora i brak zasilania. Czy podłączyć plus i minus bezpośrednio do akumulatora?
TAk właśnie. Jak wyfikniesz w pionie parę po prawej stronie, to akumulatory będą leżały jednakowo, fioletowy przewód będzie łączył plus prawej pary z minusem lewej pary. Akumulatory będą jednakowo i tylko kable będą się plątać. Baterie w laptopach są składane tak, że od strony minusa są 2-3 akumulatory równolegle, nad nimi (od strony dodatnich elektrod)...
Mierz napięcie: między klemami akumulatora, między plusem przy rozruszniku a minusem akumulatora, między plusem akumulatora a masą na silniku, między plusem przy rozruszniku a masą silnika, oczywiśie podczas próby kręcenia. Pompę masz na linkę czy z elektrycznym nastawnikiem?
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Sprawdzić plus i minus przy akumulatorze. Sprawdzić w programie obroty i temperaturę co widzi. Jeżeli wszytko będzie ok to najprawdopodobniej siedzi sterownik
Witam włącz zapłon i zdejmij te 2 wsuwki i podaj na jedna wsuwkę plus z akumulatora a na druga minus rozrusznik powinien kręcić .
Witam , plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c2e1 minus akumulatora do e2 żarówka nie świeci jest ok , dalej do g2 podłącz plus przez rezystor 100 omów żarówka świeci ok rozłącz te połączenia i dalej podłącz plus akumulatora 24v do żarówki 24v od żarówki do c1 do e1 minus żarówka nie świeci jest ok do g1 przez rezystor 100 omów podłącz...
Musisz poszukać miejsca, gdzie można podpiąć napięcie z innego akumulatora. Najlepiej, do przekaźnika załączającego rozrusznik, do niego idzie kabel, bezpośrednio z akumulatora. Plus do śruby przekaźnika, minus do masy. Schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Połącz szeregowo tzn. plus jednego z minusem drugiego ( akumulatory oczywiście jednakowe ) na pozostałych wolnych zaciskach masz 24V, jednak pojemność się nie zwiększy tylko napięcie, łącząc równolegle (plus z plusem, minus z minusem ) osiągniesz 12V ale pojemność zwiększy się dwukrotnie.
z regulatora wychodzą cztery przewody: czerwony- plus akumulatora, poprzez bezpiecznik 8A zielony lub czarny- minus akumulatora, rama pojazdu różowy i czarny- podłączone do przewodów w silniku (ładowanie)
sa 2 krótkie kable jak by i 1 dłuższy do podłączenia ich Skoro tak, to wózek jest na 48V. Inaczej nie podłączysz. Natomiast patrząc na to zdjęcie: http://obrazki.elektroda.pl/6630056200_1... Ty podłączyłeś ODWROTNIE akumulatory! czerwony przewód ma być podłączony do plusa. Łączysz tak: Czarny przewód z wózka do minusa akumulatora, plus...
Żeby nie mieszać to możesz podłączyć rezystor do plusa zasilacza, drugą końcówkę do plusa akumulatora a minusy razem. Użyj w takim razie rezystora 10Ω tylko ładowanie będzie trwało dłużej bo prąd będzie mniejszy. Jak dla mnie napięcie końcowe to około 7.2V a opieram się na tej informacji http://www.shopwiki.co.uk/_50-14000-020+...
Ta to podłączaj hehehe Twoja sprawa. Będzie plus na minusie a minus na plusie :-] Jak zapodasz to pod akumulator co sie stanie ?? KaBuuum hehe
Tym, że pomiędzy masą i minusem jest pewna rezystancja i ona spowoduje ograniczenie prądu podczas podłączania akumulatorów.
Czy rzeczywiście akumulatory są połączone szeregowo? Pierwszy aku plus na plus sterownika a minus na plus drugiego akumulatora, minus z drugiego aku na minus sterownika.
Czerwony i żółty do plusa a czarny do minusa. Sprawdż na akumulatorze czy zadziała i napisz. bezpiecznik przy radiu jest jakiś? Może spalony.
Trzy akumulatory połączone równolegle i dwie takie baterie szeregowo. Trzy połączone równolegle mają 12 V napięcia i trzykrotnie większą pojemność. Dwie baterie połączone szeregowo mają pojemność każdej z baterii, a napięcie sumuje się. Schemat mało czytelny, ale prawidłowy jeśli chodzi o baterię. Podłączenie baterii do ładowarki i instalacji nie jest...
Masa to kabel brązowy na schemacie i to jest minus akumulatora. Na resztę kabli podawany jest plus z akumulatora.
Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie.
+B - plus akumulatora GND - minus akumulatora REM - wyjscie z radia do sterowania anteny
Sprawdź tą żarówkę bezpośrednio na akumulatorze jeden koniec do plusa a drugi do minusa a potem odwrotnie.
Zobacz jeden pin z czujnika podpinasz do minusa akumulatora. Drugi do T we wskazniku. Minus na wskazniku podpinasz do minusaTEGO SAMEGO akumulatora. A plus wskaźnika do PLUSA TEGO SAMEGO akumulatora. Ale jak pisałem wyżej nie ponosze odpowiedzialnosci za nieudany test.
Musisz odkręcic mocowanie na dole akumulatora długim kluczem , węzyk to odpowietrzenie jak nie masz miejsca w nowym nie podpinasz. kluczyki w kieszeni, klema plus potem minus.
Jeżeli robisz nową instalację do akumulatora, to nie zapomnij o najważniejszym !!! Zamontuj bezpiecznik na przewodzie tuż przy akumulatorze, żeby auta nie sfajczyć ... Aby mieć najlepszą instalację kup najgrubszy kabel beztlenowy w sklepie elektronicznym, żeby spadki napięć nie były odczuwalne ( żeby instalacji nie spaliło przy nadawaniu, jeżeli podłączysz...
mateusz bardzo prosto to podłączyć pod te dwa pierwsze zaciski plus i minus z akumulatora pod te z lewej strony obciążenie tam pojawia się napięcie po przekroczeniu 14.5v a pod ten z prawej podłączasz UPS lub przetwornicę Pozdrawiam.
Nie mam instrukcji obsługi tego auta, bo bym sprawdził. Tak czy siak, jest czujnik akumulatora na minusie i to już jest znak, że warto by było poprawnie podłączyć. Najprościej pisząc plus ładowarki/prostownika do plusa klemy akumulatora i minus ładowarki/prostownika do silnika to sam wiem ale tak konkretnie serwisowo to...
Plus bezpośrednio od akumulatora minus z masy przy radyjku. Sprawdzałeś to ?
czyli plus i minus nie wystarczy?
Kilka uwag : do cewki trzeba użyć kabla WN a gwint świecy do masy, bo to co zrobiłeś prosi się o pieszczoty. Wtyczka od instalacji musi być podpięta. Plus diody podłączasz do plusa akumulatora a do podanych węzłów dajesz minus diody. Dioda oczywiście musi w szeregu posiadać rezystor bo się zjara. Próby możesz robić niezależnie.
Czyli: - pierwszy rząd będzie (Plus) (Minus) (Plus) (Plus) (Plus) - drugi rząd będzie (Minus) (Plus) (Plus) (Minus) (Minus) Tak? Nie Plusy i minusy zostawiasz w spokoju, tylko kabelek (ten czarny) przesuwasz w miejsce tych minusów obok (na prawo)
Bo oczywiście pociągnąłeś pewnie z pierwszego akumulatora. Musisz plus ciągnąć z połączenia akumulatorów czyli z mostka łączącego wtedy minus jest na karoserii a ty masz 12V.P
Musisz podłączyć czerwony i żółty przewód pod stały plus. Najlepiej do samego radia pociągnij nowe przewody (takie o zwiększonym przekroju) od akumulatora. Czerwony i żółty daj pod plus a czarny pod minus. Nie zapomnij o dodatkowym bezpieczniku w pobliżu akumulatora. Nic się z instalacją elektryczną autka nie stanie. Pozdrawiam.
Na jednym plus akumulatora a na drugim minus, środkowy na razie zostaw w spokoju, na gniazdku jest chyba nawet nadrukowana polaryzacja, coś nie tak poskładłeś....!
Gdyby dotknął plusa i minusa akumulatora pięknie by "odfrunął". Prąd stały jest gorszy czasem niż zmienny ;)
Jak masz tylko plus i minus (a właściwie plus i 0V ) to jest to pojedyncze zasilanie, możesz oba akumulatory połączyć szeregowo i zasilić ten układ 24V.
Ok a powiedz mi czemu jest takie nieskie napiecie na ładowaniu oraz czy może być tak ze nawet jak wypne akumulatory to nie włączy się UPS chodzi mi o to ze jest on martwy. Bo osoba od której dostałem tego UPS powiedziała mi ze akumulatory mogą być dobre tylko są nie doładowane A mogę te dwa akumulatory doładowań prostownikiem samochodowym dla samego...
Plus akumulatora - instalacja samochodu - dioda - minus akumulatora. Zakładając, że coś w tej instalacji pobiera prąd...
Witam - należy podpiąć plus akumulatora do plusa prostownika oraz minus akumulatora do minusa prostownika .
Fotki ostre i wyraźne z dwóch stron płytki, i bez odblasków światła. I co to za Automat bramy garażowej ? I czy na tej kostce od trafa podpinałeś akumulator i zamieniałeś plus z minusem ? I czy w instrukcji jest opisana ta szara kostka (ta czterośrubkowa ) ? Nie ma tam czasami styków do zasilania awaryjnego z akumulatora?
Ja zrobiłbym to tak: potrzebujesz diodę prostowniczą i mały akumulatorek 12v. Anodę diody podłączasz do punktu, gdzie zasilanie idzie po stacyjce, a katodę tam, gdzie idzie bezpośrednio z akumulatora. Do tego samego punktu podłączasz plus akumulatorka, minus do masy. Teorytycznie działałoby to tak: po podłączeniu zasilania ładowałby się akumulatorek,...
Tysiące aku nie zwracałem na to uwagi i nic się nigdy nie zawiesiło. Stosuję jak Volkswagen zaleca do aut z komputerem: przy podłączaniu akumulatora najpierw plus potem minus, przy odłączeniu akumulatora najpierw minus potem plus. Natomiast przy autach bez komputera: przy podłączaniu akumulatora najpierw minus potem plus, przy odłączeniu akumulatora...
Witam Akumulator ma dwa zaciski plus czyli Vcc i minus czyli w Twoim przypadku GND mase. Pozdrawiam
Jeszcze raz. Grube przewody to plus i masa zasilania elektroniki silnika. Ta z kolei poprzez sygnały otrzymywane z cienkich przewodów każe silnikowi kręcić się w te lub wewte. Nie mam teraz dostępu do swoich schematów, nie powiem więc jakie to sygnały. Jest tutaj na forum gregorsr zdajesie, on pomoże. Dziękuje Serdecznie za odpowiedz Witaj Chyba trafiłeś...
Czyli prąd dochodzi żarówki świecą , ile styków znajduje się w stopie wkrętarki Dedra plus ,minus i jeszcze coś?
a potem już tylko klikanie i teraz to już nawet nie ma klikania... Nic. Przekaźnik klikał, potem przestał bo akumulator już nawet jego nie jest w stanie załączyć. Powtórzę po raz kolejny: Kup nowy akumulator - to nieuniknione. Sprawdź pod maską pojemność, położenie plusa i minusa i po prostu spraw sobie (a właściwie autu) nowy akumulator ;-)
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Nie pomyliłeś przy podłączaniu plusa z minusem ? Wygląda na spalony mostek.
Rozumiem a czy mogę kupić ten 230 ah i do niego z innej firmy powiedzmy 100 ah ponieważ jest trochę problem z dostępnością tego 230 ah bym mógł kupić dwa jeden już jest zamówimy ale czas oczekiwania niestety sklep nie był w stanie mi określić dla tego też zamówiłem tylko jeden i raczej nie pachał bym się w drugi a na innych stronach ten sam akumulator...
Witam. Chciałbym doładować akumulator w samochodzie ford mondeo mk5. Posiadam akumulator EFB oraz ładowarkę bosch c30. Czy akumulator EFB powinienem ładować jak zwykły akumulator czy jak AGM?? Druga sprawa dotyczy rejestracji tego ładowania przez komputer samochodu. Będę ładował akumulator na samochodzie plus pod akumulator minus pod karoserie. Czy...
Raczej nie mam zwykła klema plus minus, czyli kupić akumulator wsadzić i jeździć bez żadnej adaptacji?
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Akumulatory masz podłączone prawidłowo,potencjometr też, do diody Led daj rezystor ok.470 om. Masz źle podłączone głośniki. Teraz podłączone są równolegle, a trzeba je podłączyć szeregowo tzn. z pinu 6 do plusa I głośnika, potem z minusa I głośnika do plusa II gł. i minus II gł. do pinu 8 (analogicznie jak podłączyłeś akumulatory).
Chyba, że jest juz specjalny zacisk pod to przygotowany. Nie ma czegoś takiego. Co stoi na przeszkodzie, aby odstraszacz podłączyć bezpośrednio do zacisków akumulatora . Ponoć jest takie coś jak terminal 15 i jego stan w zapłonie jest +, a po wyjęciu kluczyka to zmienia się na mase. Bezpośrednio nie chce podłączyć, ponieważ odstraszacz będzie non stop...
Dziekuje za szybka odpowiedz. A moglbys mi wyjasnic czybta dioda mogla zostac uszkodzona przez odwrotne podpiecie zaciskow akumulatora bo takie podejrzenie padlo od strony wlasciciela kampera? Dioda jest dokladnie na lini plusa i minusa akumulatora czesci hotelowej . Ja po otwarciu sterownika zobaczylem ze jest az peknieta i wypalona byla sciezka....
3.28A? :o Jesteś pewien, że prawidłowo go podłączyłeś? Szeregowo do ogniwa, to znaczy, mówiąc obrazowo: jedna sonda amperomierza zetknięta z plusem zasilacza, druga z plusem akumulatora, minus akumulatora zetknięty z minusem zasilacza. 3.6 to napięcie umowne, każdy akumulator pracuje w jakimś zakresie napięć - górny dla pełnego naładowania, dolny dla...
Podłącz tam gdzie akumulator w regulatorze plus do plusa minus do minusa. Dodano po 2 Do odbiornika w regulatorze możesz podłączyć diody led.
W sumie w takim przełączniku są dwa styki (jeżeli dobrze pamiętam) 1 -zwierno-rozwierny plusa akumulatora 2-rozwierny minusa akumulatora To oczywiście dotyczy akumulatora który nie ma stałego (-) do pojazdu. Jedyne wyjście zastosować w jakiś sposób drugie lub mocniejsze styki. Właśnie na nich jest spadek napięcia.Przykładowo sprawdź jakie jest napięcie...
Rano zabrałem się za podmianę N108 ale zrezygnowałem bo znalazłem inną nieprawidłowość - tak mi się wydaje.Przed odpaleniem zmierzyłem napięcie na trzypinowej wtyczce od N108 (drugi i trzeci pin patrząc od góry).Ukazało się napiecie akumulatora ,czyli ok.Drugi to minus trzeci to plus.Tknęło mi by sprawdzić jak ma się napięcie na wtyczce względem zacisków...
Toyota Rav4 2001r. 150km 110kW 2.0 silnik benzyna Jaki ma być do niej akumulator bieguny plus minus, obecnie mam zamiennik jakiś,jak można zdjecie podeślijcie,dzięki.
Transformatory raczej nie miewają minusa. Plusa też. ;)
Dla rownoleglego łączenia akumulatorów należy plus jednego akumulatora połączyć z plusem drugiego, minusy akumulatorów też połączyć jeden z drugim.Ogólny plus akumulatorów podłaczyć do plusa ladowarki, a minuc akumulatorow do minusa ladowarki.Dla tych celi można wykorzystać gotowe pudełko, które pozwoli rozmieścić w niej 2 akumulatory.Dla łączenia plusów...
Telewizor, laptop, PlayStation powinny działać na tej przetwornicy, którą masz. Napięcie sinusoidalne jest potrzebne do zasilania silników indukcyjnych i transformatorów sieciowych. Połączenie równoległe akumulatorów o jednakowych parametrach to bardzo dobry pomysł. Akumulatorom nic się nie stanie, jeśli przed połączeniem zostaną wyrównane ich napięcia....
Czytaj ze zrozumieniem. Plus akumulatora na B+ alternatora. Minus akumulatora na obudowę akumulatora. Plus akumulatora przez wyłącznik ( stacyjkę ) oraz żarówkę kontrolki wzbudzenia do L alternatora. Prościej się nie da.
Ah widzisz to bym się przejechał. Plus radia idzie do MINUSA Multimetru (tutaj będę używał multimetru bo tylko to mam :/. Minus radia idzie do Minusa akumulatora. Plus multimetru idzie do plusa akumulatora. Minus multimetru idzie do plusa radia. Tak? Ok, i wtedy ustawić na 10A i sprawdzić jaka cyfra się pokaże i to jest rzeczywisty (powiedzmy) pobór...
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
Na sam poczatek to akumulator 12v od skuterka mozesz wlozyc do skuterka.. MZ TS 150 (z tego co widze to taka jest na zdjeciu) ma instalacje 6v i musisz miec akumulator 6v. Minus akumulatora na mase, plus do cewki WN zacisk 15, zacisk 1 pod przerywacz/kondensator. I tyle.
Na tym prostowniku masz amperomierz tam odczytasz prąd ładowania, ale jest on mało dokładny. Możesz podpiąć miernik szeregowo tzn plus prostownika z plusem miernika minus miernika z plusem akumulatora , minus prostownika z minusem akumulatora uwaga bardzo ważne zakres miernika mierzony w amperach a nie w miliamperach ( przepiąć czerwony kabelek) , drugi...
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Więc moje pytanie brzmi czy robię to standardowo + do + , - do masy czy jest jakiś inny sposób o którym nie wiem Innego sposobu nie ma. Plus akumulatora "dawcy" dajesz pod klemę zasilającą rozrusznik a minus dajesz do klemy połączonej z masą.
Przyszło mi jeszcze jedno pytanie do głowy. Na włączniku od krańcówek to podłączamy na wyjściu który idzie do żarówki czy na wyjściu od masy? Tak jak na moim rysunku! Ale jak mierzysz miernikiem to albo woltomierzem względem + akumulatora albo testerem ciągłości/omomierzem względem masy.
Lub miernik , jak miałeś konfiguracje miernika na AMPERY i końcówki przyłożyłeś do plusa i minusa akumulatora!
octavia minusem wzbudzenie minusem załączenie minusem
multimetry radzieckie wentylator szafy sterowniczej pralka czarna grzałka
przetwornica philips przetwornica philips
Jak zmienić dźwięk kierunkowskazu w Scania NG? Zamienniki tranzystora RHU002N06 w SOT-323