Witam, Planuję dorobić gniazdo USB w samochodzie i chcę wziąć prąd z wtyczki od nieużywanego zestawu głośnomówiącego Parrot MKi9200. I pytanie, czy mogę to zrobić tak, że wyjmę z wtyczki kabelki plus i minus i połączę je z kabelkami od gniazda USB za pomocą kostek VAGO (albo jakichś szybkozłączek)? Albo czy ewentualnie lepiej ich nie wyjmować, tylko...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
(at)camer wyrzuciłem Starą centralkę i od alarmu centralkę i zostały kable od mastera głównego siłownika mam kierunkowskazy i masę i 12v Master ma: -Brązowy -Biały -Zielony -Niebieski -Czarny podłączony już do minusa Kabel od kierunków 2x Masa I 12v Natomiast nowa centra ma: -szary -brazowy -niebieski -zielony -żolty -żółto czarny -fioletowy -12v -masa...
Wiem temat stary i długo powtarzany dlatego co nieco wiem ale chcę sie upewnić. Octavia z 2000r. 1,9 tdi fabryczny centralny zamek sterowany z kluczyka 4 elektryczne szyby Z tego co wiem podłączenie sterowania centralnym zamkiem mogę zrobić przy module komfortu (znajduje sie nad nogami kierowcy) ale nie bedzię mi dzialać domykanie szyb wiec żeby działało...
1. Skoda Octavia 2,0 116 KM. Auto tanie w obsłudze przestronne, dosyć wygodnie się je prowadzi i dobrze znosi gaz. Minusem jest, że dosyć ciężko trafić akurat ten silnik. 2. Honda Accord VI gen. Części bardzo wytrzymałe, silniki praktycznie niezawodne. Wadą mogą być jedynie części blacharskie "po przejściach", które lubią zmieniać kolor na rudy. 3....
Proponuję podłączyć "minus" zasilania odstraszacza do "plusa" którejś z żarówek świecących podczas jazdy.
No cóż , nie zabieraj się do tej roboty jak nie rozumiesz podstawowych rzeczy. 15 , to napięcie 12V po kluczyku , 30 , bezpośrednio z aku. , 31 , minus /masa/ itd...
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Na radiu powinien być opis połączeń, powinno być przynajmniej narysowane gdzie mają iść plusy a gdzie minus. Tego powinieneś się trzymać żeby nie narobić sobie szkody. Tutaj masz opis kostki ISO. https://obrazki.elektroda.pl/1080720000_...
Wyjście subwoofera w radiu łączysz (przy pomocy rozgałęźnika chinch) z gniazdami chinch wiązki subwoofera. Możesz też podłączyć się bezpośrednio do wyjść głośnikowych radia, kable zielony i fioletowy podłączasz do wyjść głośnikowych tylnych, z paskiem minus, bez paska plus. Żółty wiadomo plus akumulatora, czarny masa, niebieski ,remonte,, z wiązki radia
Andrzej dobrze gada szwajcar kombi szósty rok stoi na all...za 20
Uszkodził się w niej styk stopu czyli specjalny styk w mechanizmie który ma przerwać pracę gdy wycieraczka znajdzie się w miejscu stopu. Nie do końca masz rację. Mam taki sam przypadek w A4 i jak sprawdziłem to jest dokładnie ten sam silniczek co w tej octavii. W tej A4 co ja ma silniczek jest praktycznie nowy ale moim zdaniem uszkadza się elektronika...
Właśnie tak.Odłączyć trzeba minus.
Przewód na akumulatorze ,minus
zdjęcie klemy minus na 15 minut nic nie dało. Może trzeba zdjąć plus na 20minut
Trzy kable - plus, minus i kabelek LIN (leci do bordnetza). Tam lubią padać TJA 1020 (o ile dobrze pamiętam oznaczenie), koszt około 3,5 zł. Nie montowałeś przypadkiem ksenonów ?
W silniku z kombika masz tylko plus minus oraz sygnał do pracy silnika.
octavia 1960/ plus na karoserii Na pin2 mam cały czas potencjał karoserii -pin 2 czarny czarny minus Coś tutaj "namieszałeś"...
Każdy samochód ma jakieś minusy, jakie ma Skoda Octavia I ? Ciasnota wnętrza, bo to Golf 4 z większym bagażnikiem. No i kiedyś kradli na potęgę, teraz już chyba nie bardzo bo model wypada z obiegu.
Mam problem ze skodą octavią, co jakiś czas pokazuje mi się temperatura zewnętrzna minus 50 stopni celcjusza. Na drugi dzień jest normalna temperatura. Co to może być. Jak czujnik temperatury to gdzie on jest i jak go sprawdzić.
Wydaje się najrozsądniejsze Minus że silnik pracuje nierówno i dymi. Ciekawe jaki problem. Jedno wyklucza drugie. Przecież to puszka pandory, która może nawet nie wrócić na kołach. :)
Zwarcie cewki wtrysku do plusa na wskazaniu testera , to jeszcze nie fizyczne zwarcie , a brak sterowania MINUSEM. Kolega Mania 123 ma rację.
Co do ogólnego zadowolenia to Octavia I otrzymuje ode Mnie duży minus za materiały użyte we wnętrzu, oraz mizerne wyposażenie w porównaniu do chociażby przeciętnego Golfa IV.
A podłączyłeś pomarańczowy i pomarańczowo czarny do minusa a żółty i żółto czarny do plusa zgodnie ze schematem?
Koledzy, Proszę o podanie lokalizacji punktów masowych dla Skoda Octavia I (silnik 1.6 BFQ). Domyślam się, że mogę pójść po przewodach klemy "minus" i coś znajdę, jednakże gdzie i czy punktów masowych jest więcej ?
Stosuję jak Volkswagen zaleca do aut z komputerem: przy podłączaniu akumulatora najpierw plus potem minus, przy odłączeniu akumulatora najpierw minus potem plus. To stara szkoła bardzo użyteczna. Przy podłączaniu najpierw plus bo jak zewrzesz do masy plus przez klucz to nie zaiskrzy,przy odkręcaniu najpierw minus bo nie zaiskrzy w przypadku zwarcia...
też miałem Mondeo MK 2 Endura DE super samochód..:) tylko blacha licha. teraz mam octavię I TDI. i niestety jest problem z odpalaniem mniej więcej od minus 10stC. dlatego teraz zamontowalem podgrzewacz do niej. pozdrawiam
okazuje się że szukam nie tej usterki ktoś mi podał że przekaźnik pompy jest pod maską okazuje się tym jedynym przekaźnikiem jest główny podający sterowanie i po połączeniu styku głównego włącznikiem wszystko działa bez błędów dlatego komp.nic nie pokazywał bo urywała się łączność i teraz należy znaleźć łączność między sterownikiem a cewką tego przekaźnika...
więc pewnie AEE AEA, AEE to wielopunkt, ładowany potem min. do Octavii, Felicji. Brak zasilania nastawnika, bądź fatycznie zapłon za daleko na minusie.
Witam Może się mylę ale nadal mi to wygląda na problem z masą. Załóż dla sprawdzenia gruby kabel na minus i bezpośrednio na silnik i zobacz wtedy, najlepiej linka 25 kwadrat. Oczyść w środku dobrze klemy!
Dzieki za info.Mozesz mi napisac jak to dokladnie zmierzyc miernikiem bo nie chcialbym zrobic jakiegos zwarcia.Rozumiem,ze miernik na V i plusowy na drugi pin a minusowy do akumulatora czy do obudowy silnika?? I w jaki sposob zbadac mase w odwrotny sposob czyli plus na akumulator a minus miernika na 1 pin?
Zakup z wioski lub małego miasta też ma minusy. Tam zarabia się znacznie mniej i znacznie mniej pakuje w auto. Chodzi mi o jakość części zamiennych.
Jak nie podłączył by minusa / masy / to siłowniki by w ogóle się nie odezwały , to samo z cięgnem , czytaj post dokładnie
Dla mnie ma jeden, ale bardzo poważny, minus - trzeba się do tego wdrapywać, drabinkę powinni w gratisie dodawać. Małe dziecko lub osoba niskiego wzrostu próbując wysiąść może wypaść i zrobić sobie krzywdę. Akurat to wg mnie jest plus a nie minus że nie trzeba wstawać z podłogi.
Witam ,ściągnąłem schemat instalacji ale nie bardzo mogę go odczytać ,chciałem podłączyć na *stole* ten przerywacz żeby go naprawić ,czy ma ktoś rozpiskę jak to zrobić ? Podłączałem w ten sposób 1 wyjście na żarówki 4 plus zasilania 5 minus i widzę że to nie jest prawidłowe podpięcie bo nie działa ,świeci jedynie dioda .
Brązowy to masa czyli minus. Wyjmij tylni reflektor włącz zapłon wrzuć wsteczny bieg zobacz która żarówka się świeci i dalej dasz sobie radę.
Ok, trochę podpytałem gpt i mam listę czujników linii 5v. Będzie dużo sprawdzania. Plan jest taki żeby odpinać po kolei czujniki i sprawdzać na bieżąco czy napięcie wróci do normy. Jak to nic nie da to będę sprawdzał wiązkę do reszty czujników. Największy minus to to, że jeżdżę autem 80km dziennie i przez tydzień jest ok a w jeden dzień błąd i za godzinę...
Mam właśnie Lenovo TAB2 A7 i w roli nawigacji spisuje się dobrze. Ma czuły odbiornik GPS, b. szybko "łapie fiksa" i nie gubi sygnału. Niestety jako nawigacja ma spory minus - brak uchwytu samochodowego. W Octavii idealnie pasuje do schowka na desce. Tutaj jeszcze stary Vordon: http://obrazki.elektroda.pl/8916739000_1...
Pomoże ktoś jakie sygnały tam chodzą ? Bo to raczej czujnik halla, plus i minus dochodzą do czujnika, zmierzone żarówką. O jakim czujniku mowa? Trafiłeś na temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam, Potrzebuję założyć centralne sterowanie z pilota do Skody Octavii 1.9 TDI combi z 2000 roku. Mam już zakupiony moduł, wiem też że sterowanie jest minusem, a więc dwa żółte przewody podłączam do masy, czerwony i czarny odpowiednio plus i minus, wszystkie te 4 do kostki od modułu komfortu 1j0959799q, z kolei przewody brązowe do kierunkowskazów...
Mam taką osłonę zamontowaną w rio. Nie wiem czy ma 2 czy 3 mm grubości, ale ciężka jak choliera. Rzecz bardzo przydatna, było kilka sytuacji gdzie nieźle się zarysowała, ale silnik nie naruszony. Minus tego rozwiązania to taki że przy wymianie oleju trzeba ją demontować, a do tej operacji muszą być dwie osoby. Raz w Szklarskiej Porębie zawiesiłem się...
Najprościej to podpiąć się w drzwiach kierowcy, sterowanie minusami * do modułu idzie już po CAN i nie ma tak łatwo
To silnik na prąd stały, kręci się w tym samym kierunku, chyba że zamienisz plus z minusem, wtedy będzie się kręcił w drugą stronę. To, co powoduje że wał napędzający wycieraczkę kręci się raz w jedną, raz w drugą stronę, to sprawa mechaniczna, działa to na zasadzie korbowodu. Silnik musiał byś oddzielić od całej reszty żeby coś z nim zrobić. Regulować...
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
Witam wszystkich. Wiele razy ja pomagałem z automatycznymi skrzyniami biegów, liczę że tym razem ktoś mi pomoże. Otóż kupiłem do warsztatu skodę octavie 2 z silnikiem BLS. Chciałem założyć na szybko moduł GPS by wiedzieć gdzie ewentualnie pracownik jest. Podłączyłem plus i minus bezpośrednio z akumulatora oraz przewód po którym GPS widzi zapon pod jeden...
Tylko z rana tak otpala jak opisywalem gdy jest wilgotno ,pozniej pali na dotyk czy jest zimny czy ciply niema roznicy gdy rano jest w minusie i suche powietrze terz na dotyk. Posprawdzam jak kolega Maxornowak radzi i za pare dni sie odezwe dzieki za pomoc pozdr.
Korekcję masz na minus, więc patrząc na świece charakterystyka sygnału sondy może być przesunięta w stronę bogatej mieszanki i sterownik zniża nie słusznie dawkę co widać na świecach. Efekt starzenia sondy.
A tu taki przykład cacuszka. Dwa minusy brak klimy i radio nie z epoki. Reszta super ale tak jak pisałem takie coś już kosztuje i tańsze nie będzie. https://m.mobile.de/auto-inser...-62d9-1... A tu starszy z klimatyzacją. Ale cena to prawię dwa razy więcej. https://m.mobile.de/auto-inser...-62d9-1... Poważnie...
Dzięki wielkie za odpowiedzi:) Muszę się zastanowić nad Triflexem, gdyż ma zarówno dużo plusów jak i minusów. Teraz tak myślę czy nie lepiej kupić jakąś "konwencjonalną" antenę - za te pieniądze można coś wybrać :)
nie wiem czy podobny temat na Ciepło jest wszystko na zimno a rozrusznik nie może być bo jak minus 15 czy 20 to też już mam problem ale zapala nie bez powodu jest to powiedzenie ,,pali jak diesel na mrozie" ale poszukam dzięki
wzbudzenie minusem załączenie minusem sterowanie minusem
preamp mikrofonowy multiswitch unicable verbatim firmware
płyta klarstein płyta klarstein
Stihl AS 2 Battery 5-Pin Pinout for GTA 26, HSA 26, SEA 20 – Functions and Identification Nieswiecąca dioda LED - przyczyny i rozwiązania