Tak na szybko. Układ połączeń eliminuje gruby (dlaczego gruby o tym później) problem z utraceniem kontaktu przez ślizgacz potencjometru ze ścieżką oporową. Dla sprawnej lampy ECC82 nie zachodzi ryzyko wystąpienia sytuacji że siatka traci połączenie elektryczne z katodą. Brak tego połączenia doprowadzi do zatkania lampy. Trafiające w siatkę elektrony...
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Co do diody Zenera: pomyliłem kierunek przy czytaniu schematu, jest prawidłowo. W zasadzie to powinien być transil (różni się od diody Zenera tym, że dobrze wytrzymuje duże obciążenia impulsowe). Ale lepszym rozwiązaniem jest dioda równoległa do obciążenia, podłączona w taką stronę, żeby przy normalnym jego zasilaniu nie przewodziła. Wystarczy, bo jest...
Witam Proszę o wyrozumiałość bo elektronik ze mnie żaden. Chciałem wykonać elektroniczny regulator napięcia dla prądnicy 6V współpracującej z instalacją z + (plusem) na masie. Analizując znalezione schematy w Radioelektroniku i internecie niestety nie znalazłem opracowania takiego regulatora. Jest kilka rozwiązań dla prądnic 12V pracujących w układzie...
Witam! Dzisiaj kilka uwag praktycznych (jestem "świeżo" po testach) na temat samego układu mikrofonu kierunkowego. Koniecznie trzeba zmodyfikować układ zasilania samego mikrofonu elektretowego. W oryginalnym układzie zasilania (tylko rezystor R19), przy ustawieniu P1 w połowie wzmocnienia dochodziło u mnie do wzbudzenia układu (dodatnie sprzężenie)...
:arrow: rocky horror ja już nie walcze z stk nie mam siły :roll: po prostu śmieje sie z ludzi którzy kupili podróbki i im nie działa i np 60 zł w tyłęk :sm15: po prostu powiem tak weżcie chocy najprostszą sprawe przy stk jeden bład tak jak kolega jeden z płytka zrobił i spalony układ za 60 zł jedno wzbudzenie jedna zwora gdzie nie trza jedno przeciążenie...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
proszę .. poszukanie długo nie zajęło ..
Masz taki klocek i nie kminisz tych oznaczeń? Jak Ty się uchowałeś? Od lewej: -wzbudzenie - minus - plus
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Proszę o konkrety, w którym miejscu przyłożyć napięcie? Gdzie plus, gdzie minus?
TL072 w ogóle się do tego nie nadaje, zastosuj LM358. A jak układ dalej nie będzie działał, to weź podłącz oscyloskop i zobacz czy przypadkiem układ się nie wzbudził. Jak by się wzbudził to wywal ten dodatkowy tranzystor Q2 i zamień wejścia opamp'a, "minus" do wyjścia a "plus" do TL431
witam kolegę sympatycznego,według moich danych jeżeli nie masz kostki to patrząc na gniazdko masz w nim 6 pinów,lewy górny[na kostce szary] to prawy plus,środek nie obsadzony,a górny pierwszy z prawej to prawy minus[w kostce szaro-czarny],a dolny rząd pierwszy z lewej to lewy plus[biały w kostce],środek to powinno być wzbudzenie,a pierwszy z prawej...
(at)cren212 Żeby tu zakończyć poradę użyj miernik ustawiony na 20 VDC, uruchom silnik i sprawdź, czy na szczotce prądnicy względem masy jest ok. 5-6 VDC i jaka jest polaryzacja plus czy minus.
Właściwie zacisk 86 nie może być połączony z 30/51 skoro i tak wzbudzę przekaźnik masą z przełącznika? 1. Przekaźnik załóż 70A. 541 ma wytrzymałość 30A, za słaby mym zdaniem. 2. Do pinów 86 i 85 musisz doprowadzić plus i minus aby się załączył. Podłączając plus pod 86 (może być prosto z 30 przekaźnika) musisz dać minus na 85 - zamykasz obwód i przekaźnik...
Przepraszam pomyliłem się. Nie R1 R2 C1 C2 jest na miejscu. Powiedz mi jak się mógł wzbudzić jak minus kondensatora nie jest do niczego podpięty. Da się to jakoś naprawić?
Okazało się, że nie było masy w regulatorze prądnicy. Została też założona nowa, bo stara już miała zjechane łożyska. Tak dla potomnych to wzbudzenie jest wyzwalane minusem, przechodzi przez uzwojenie minusa i trafia na plusową szczotkę prądnicy.
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Tak.. różowy to był com :) Wszystko ładnie połączyłem równolegle i dwa sygnalizatory bujają się zasabotażowane (dioda już nie migająca) :) Co do podłączenia EOL - z tego co "zerkałem" już wcześniej jest to połączenie do którego muszę zastosować opornik 2,2 i wtedy centrala widzi opór co zabezpiecza mnie przed tym, że ktoś zepnie linie na drodze do czujki/sygnalizatora.....
Witam mam problem z podłączeniem radia ze wzmacniaczem problem taki że jak podlacze plus podłącze minus i wzbudzenie wzmacniacz nie działa po czym zmostkuje wzbudzenie z plusem to jest ok czy problem jest w radiu skoro kabelek jest cały
Wedlug schematow jakie znalazlem to pradnica powinna isc na 19 , 20 a wzbudzenie na 15,16 pytanie czy tak jest ok. Na wzbudzenie wychodzi nap stale tylko gdzie plus a gdzie minus? Czy agregat zasilony z niezaleznego wzbudzenia bedzie pracowal (podawal 230v) chodzi o sprawdzenie pradnicy czy jest sprawna. Czy mozna kupic transduktory do nich. Jak wznowic...
prąd rzędu 0,01A ,ale aby to załączyć potrzebna jest impulsowo podawana masa na sterownik,wzbudzenie pracy, To zmienia postać rzeczy. Rzeczywiście jeśli częstotliwość i wypełnienie generowane przez ten moduł wystarczą, to możliwe że wystarczy go podłączyć bezpośrednio. Ale z powodu tego że wyjście jest prosto z układu 555 i jest typu push-pull, czyli...
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
minus na obudowę, +12V na wyjście alternatora (szpilka). +12V przez żarówkę na pin L na zdjęciu
Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa...
Mam pytanie, czy takie radzieckie prądnice G-11 mogą pracować również z minusem na masie, czy tylko z plusem?
Oryginalna instalacja IŻ-49 miała plus na masie, prądnica z MZ ma minus na masie. IŻowska prądnica ma wzbudzenie "w powietrzu", chociaż chyba były 2 wersji różniące się połączeniami (powinieneś mieć schemat w "puszce prądów"). Oczywiście ze względu na brak elektroniki, można bez problemu odwrócić polaryzację. Cewkę i regulator napięcia też masz oryginalny?...
Pytam o mase w załączniu ponieważ mozesz wykorzystać właśnie to wyjście do ultra. Przykład: w przewód z masą w załączeniu wstawiasz diodę paskiem w stronę alarmu, za diodą podłączasz minus zasilania ultra, plus ultra gdziekolwiek do stałego plusa a wzbudzenie z ultra przez diodę(pasek w kierunku ultra) do przewodu np maski przód i działa. Oczywiście...
Da się podłączysz to wspomaganie na krótko bez problemu, bez sterowników dodatkowych, w serwisie fiata się nie znają, a na fora wchodzą ludzie którzy szukają informacji a nie żeby je podawać. Te wspomaganie od stilo b525 wystarczy podpiąć czerwony kabel gruby do plusa czarny gruby do minusa i wzbudzić pomarańczowym pin 1 do stacyjki i działa. Tylko...
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Ten regulator jest dedykowany do MZ z instalacja 6V, gdzie oryginalnie jest minus na masie. Jednak pradnice w Jawie mozna w prosty sporob przebiegunowac na minus na masie, najlepiej robic to na pryginalnym regulatorze mechanicznym. Po prostu nalezy podlaczyc akumulator "odwrotnie" tzn minus na mase i na pare sekund zewrzec palcem styki wylacznika pradu...
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Mam czujnik wstrząsowy CW1 ale bez kabelka z wtykiem. Nie wiem który pin to plus i minus zasilania, a który wzbudzenie. To czujnik jak na stronie: http://cokupic.pl/produkt/Czujnik-Wstrza...
Zawsze można ją wzbudzić z zasilacza laboratoryjnego a na wyjściu dać żarówkę samochodową. Bez regulatora. Tak w zasadzie jak poszperałem w schematach to praktycznie większość w Europie była wzbudzania, czy raczej regulowana minusem. Bez znaczenia czy plus czy minus na masie.
Witam. Jak w temacie. Ma może ktoś pojęcie jak podłączyć taki alternator ze zdjęcia? Jest on z samochodu opel vectra 1.7td isuzu. Rozumiem że ten gruby kabel idzie do tego plusa z akumulatora do rozrusznika. A reszta? Gdzie podłączyć kontrolke? Czy trzeba robić jakieś wzbudzenie alternatora? Minus pewnie jest na obudowie ale też pewien nie jestem na...
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
Wszystkie alternatory są samowzbudne (namagnesowanie szczątkowe ) po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej , ale są nieobliczalne pod względem napięcia , jeśli nie dostaną wzorca w postaci akumulatora . Pozdrawiam .[/quote] Ale tylko część potrafi rozpocząć ładowanie bez zewnętrznego wzbudzenia w dopuszczalnym dla nich zakresie, Grupa VW startuje...
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Dziękuje za te wskazówki. Czy możesz rozwinąć myśl z diodą bo nie wiem czy dobrze to zrozumiałem. Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy , regulacja ma być wykonywana na małej prądnicy może 50 watt , jest to prądnica ze wzbudzeniem w którym jeden koniec jest na stałe podłączony do szczotki plusowej , czyli regulacja odbywa się poprzez podanie minusa...
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
Witam ! Wygląda na to że scalak się wzbudził, co było słychać w głośniku, jak i poleciał opornik R9 lub R10. Kolego Thunderacer , z czego zaprojektowałeś tę plytkę :?: Na schemacie są kondensatory C7,C8,C9,C10 - 100n, to są kondensatory zabezpieczające zasilanie przed wzbudzeniem i one powinny być jak najbliżej nóżek scalaka, najlepiej bezpośrednio...
Gdzieś wyczytałem, że trzeba wzbudzić ten alternator. Jak to zrobić? To znaczy jak podłączyć, aby go wzbudzić? Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus Zrób tak jak wyżej kolega Ci napisał.
No wiec alarm podłączony działa jak nalezy, oprucz jednej małej rzeczy. Krancowki. W moim CC na wyłączniku krancowym po otwarciu drzwi pojawia sie + 12 V a alarm potrzebuje - minusa zeby wzbudzic się. Prawdopodobnie potrzebuje przekaźnika ale nie wiem czy to jest obojętne jaki zastosuje czy potrzebuje jakis konkretny, taki zeby z plusa zrobił minus....
Więc tak 18 wzbudzenie -myślę że to zacisk z tyłu prądnicy (oznaczenie skorodowane) a 16 na korpusie izolowany zacisk. Do korpusu podłączony jest minus akumulatora, więc 13 to do minusa. Między 13 a 16, 13 a 18 brak napięcia, jakieś 0,5V. Wymontowałem regulator. Czy jego się jakoś reguluje? Mam 3 zaciski. Czy ktoś może podpowiedzieć jak na szybko go...
octavia minusem załączenie minusem sterowanie minusem
płytka ładowarka litowo jonowy sound blaster karta cyfrowy przedwzmacniacz audio
bateria milwaukee naprawa udaru makita
Sprężyna regulatora obrotów Stiga Combi 1066 – numery części, wymiana, objawy usterki Amica – czy opłaca się wymienić wyświetlacz w piekarniku? Koszty, modele, diagnoza usterki