Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
proszę .. poszukanie długo nie zajęło ..
Masz taki klocek i nie kminisz tych oznaczeń? Jak Ty się uchowałeś? Od lewej: -wzbudzenie - minus - plus
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Proszę o konkrety, w którym miejscu przyłożyć napięcie? Gdzie plus, gdzie minus?
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Przepraszam pomyliłem się. Nie R1 R2 C1 C2 jest na miejscu. Powiedz mi jak się mógł wzbudzić jak minus kondensatora nie jest do niczego podpięty. Da się to jakoś naprawić?
(at)cren212 Żeby tu zakończyć poradę użyj miernik ustawiony na 20 VDC, uruchom silnik i sprawdź, czy na szczotce prądnicy względem masy jest ok. 5-6 VDC i jaka jest polaryzacja plus czy minus.
Witam, mam na stole podobno nową prądnice p20d. Oryginalnie ma być w niej minus na masie? Teraz gdy podłączę prostownik plus na wzbudzenie i złącze od strony łożyska a minus na obudowę to kręci się w lewo(przeciwnie z prawidłowymi obrotami). Dlaczego tak jest i jak to zmienić? Miała być zamontowana zamiast innej w c360. Tam też jest minus na obudowie....
Tak.. różowy to był com :) Wszystko ładnie połączyłem równolegle i dwa sygnalizatory bujają się zasabotażowane (dioda już nie migająca) :) Co do podłączenia EOL - z tego co "zerkałem" już wcześniej jest to połączenie do którego muszę zastosować opornik 2,2 i wtedy centrala widzi opór co zabezpiecza mnie przed tym, że ktoś zepnie linie na drodze do czujki/sygnalizatora.....
Wedlug schematow jakie znalazlem to pradnica powinna isc na 19 , 20 a wzbudzenie na 15,16 pytanie czy tak jest ok. Na wzbudzenie wychodzi nap stale tylko gdzie plus a gdzie minus? Czy agregat zasilony z niezaleznego wzbudzenia bedzie pracowal (podawal 230v) chodzi o sprawdzenie pradnicy czy jest sprawna. Czy mozna kupic transduktory do nich. Jak wznowic...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
witam kolegę sympatycznego,według moich danych jeżeli nie masz kostki to patrząc na gniazdko masz w nim 6 pinów,lewy górny[na kostce szary] to prawy plus,środek nie obsadzony,a górny pierwszy z prawej to prawy minus[w kostce szaro-czarny],a dolny rząd pierwszy z lewej to lewy plus[biały w kostce],środek to powinno być wzbudzenie,a pierwszy z prawej...
TL072 w ogóle się do tego nie nadaje, zastosuj LM358. A jak układ dalej nie będzie działał, to weź podłącz oscyloskop i zobacz czy przypadkiem układ się nie wzbudził. Jak by się wzbudził to wywal ten dodatkowy tranzystor Q2 i zamień wejścia opamp'a, "minus" do wyjścia a "plus" do TL431
Witam mam problem z podłączeniem radia ze wzmacniaczem problem taki że jak podlacze plus podłącze minus i wzbudzenie wzmacniacz nie działa po czym zmostkuje wzbudzenie z plusem to jest ok czy problem jest w radiu skoro kabelek jest cały
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
To normalne, że miałem do alternatora podłączone 2 kable (gruby przewód +, mały -), żadnego wzbudzenia nie powinno być ani nic takiego ----------------------------------------... Gruby przewód do alternatora to + ,cienki to wzbudzenie a NIE MINUS. Uzwojenie najlepiej sprawdzisz po wylutowaniu tak samo diody.
A teraz inne pytanie. Gdzie podłączyć wzbudzenie w tym alternatorze z cinquecento? + wiadomo gdzie, minus na obudowie i do ramy, a gdzie podłączyć właśnie to wzbudzenie?
Da się podłączysz to wspomaganie na krótko bez problemu, bez sterowników dodatkowych, w serwisie fiata się nie znają, a na fora wchodzą ludzie którzy szukają informacji a nie żeby je podawać. Te wspomaganie od stilo b525 wystarczy podpiąć czerwony kabel gruby do plusa czarny gruby do minusa i wzbudzić pomarańczowym pin 1 do stacyjki i działa. Tylko...
Witam Sz.P. znalazłem w necie cos takiego(aukcja pogladowa) https://allegro.pl/oferta/generator-impu... ,potrzebuje na wyjsciu takiego generatora otrzymac sygnał ujemny,nie plus a minus,potrzebny do wzbudzenia...
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
Bo w 330 jest uzwojenie wzbudzenia połaczone z + i plus na masie, a w 360 połączone z + i minus na masie. A przyczyn nie ładowania może być 100 innych niz regulator.
Witam. Jak w temacie. Ma może ktoś pojęcie jak podłączyć taki alternator ze zdjęcia? Jest on z samochodu opel vectra 1.7td isuzu. Rozumiem że ten gruby kabel idzie do tego plusa z akumulatora do rozrusznika. A reszta? Gdzie podłączyć kontrolke? Czy trzeba robić jakieś wzbudzenie alternatora? Minus pewnie jest na obudowie ale też pewien nie jestem na...
Dziękuje za te wskazówki. Czy możesz rozwinąć myśl z diodą bo nie wiem czy dobrze to zrozumiałem. Nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy , regulacja ma być wykonywana na małej prądnicy może 50 watt , jest to prądnica ze wzbudzeniem w którym jeden koniec jest na stałe podłączony do szczotki plusowej , czyli regulacja odbywa się poprzez podanie minusa...
Właściwie zacisk 86 nie może być połączony z 30/51 skoro i tak wzbudzę przekaźnik masą z przełącznika? 1. Przekaźnik załóż 70A. 541 ma wytrzymałość 30A, za słaby mym zdaniem. 2. Do pinów 86 i 85 musisz doprowadzić plus i minus aby się załączył. Podłączając plus pod 86 (może być prosto z 30 przekaźnika) musisz dać minus na 85 - zamykasz obwód i przekaźnik...
Mam pytanie, czy takie radzieckie prądnice G-11 mogą pracować również z minusem na masie, czy tylko z plusem?
Kolego zdecyduj się czy masz sterowanie wzbudzenia plusem czy minusem. Jeśli plusem to zastosuj regulator RNA .
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
minus na obudowę, +12V na wyjście alternatora (szpilka). +12V przez żarówkę na pin L na zdjęciu
Pomiary przy zasilonym z 12V wzbudzeniu jak rozumiem? Oczywiście. Aż takim laikiem nie jestem :-). A jak wzbudzenia brak to masz pewnie 12V tyle że na minusie? Jaka była rezystancja wzbudzenia przed przewinięciem i po? Ilości zwojów?
Przyczyną może być brak ciągłości obwodu wzbudzenia. Podłączając akumulator wykluczyłeś brak magnetyzmu szczątkowego. Teraz trzeba po kablach sprawdzić cały obwód samowzbudzenia (diody, płytki selenowe, kostki połączeniowe, uzwojenia). Inna sprawa, gdy będzie zwarcie między zwojowe, to po podłączeniu zewnętrznego minimalnego napięcia wzbudzenia i dłuższej...
Ma być z regulowanym minusem, czyli jedna szczotka na stałe plus 12. Jedyna przeróbka to zwiększenie prądu wzbudzenia, bo żarówka w zegarach nie wystarczy. Ja dokładałem drugą, ale 10W czy 5W określisz empirycznie. Zaobserwujesz czy przy odpowiednio niskich obrotach gaśnie kontrolka ładowania.
Ciągnik to Władimirec ale instalacje to sam robiłem i do akumulatora mam wyprowadzone dwa kable wzbudzenie i do ładowania . Bieguny to minus na masie . To już wiem jak to połączyć tylko w tej wtyczce to który pin od wzbudzenia a ktory obrotomierz ??
Mam czujnik wstrząsowy CW1 ale bez kabelka z wtykiem. Nie wiem który pin to plus i minus zasilania, a który wzbudzenie. To czujnik jak na stronie: http://cokupic.pl/produkt/Czujnik-Wstrza...
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
Wszystkie alternatory są samowzbudne (namagnesowanie szczątkowe ) po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej , ale są nieobliczalne pod względem napięcia , jeśli nie dostaną wzorca w postaci akumulatora . Pozdrawiam .[/quote] Ale tylko część potrafi rozpocząć ładowanie bez zewnętrznego wzbudzenia w dopuszczalnym dla nich zakresie, Grupa VW startuje...
Pytam o mase w załączniu ponieważ mozesz wykorzystać właśnie to wyjście do ultra. Przykład: w przewód z masą w załączeniu wstawiasz diodę paskiem w stronę alarmu, za diodą podłączasz minus zasilania ultra, plus ultra gdziekolwiek do stałego plusa a wzbudzenie z ultra przez diodę(pasek w kierunku ultra) do przewodu np maski przód i działa. Oczywiście...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. Szykuję się do wymiany uszkodzonej syrenki alarmowej w swoim samochodzie, w związku z tym chciałem zapytać a raczej się upewnić na podstawie zdjęcia płytki ze starej uszkodzonej syrenki, czy wzbudzenie następuje po plusie ? http://obrazki.elektroda.pl/8443768700_1... Czerwony...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
no to tak podsumowując to + trzeba podłączyć do plusa w akumulatorze c czyli wzbudzenie trzeba podłączyć do wyjścia z lampki a do drugiego wyjścia trzeba podłączyć minus czyli masę a ten trzeci B zostawić pusty
Więc tak - dwie szczotki stanowią docelowe źródło napięcia wzbudzenia. Element zaznaczony na zdjęciu to opornik nastawny do regulacji prądu wzbudzenia (ustala napięcie wyjściowe, reguluje się tą gałką jak od zaworu). Aby układ działał po starcie należy podać napięcie na masę minus akumulatora, na ten kabel do przełącznika + akumulatora. Po uzyskaniu...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Jeśli dobrze sprawdziłeś będzie działać, pod warunkiem,że jest napędzany i podłączony do plusa,minusa,wzbudzenia(lampka ładowania). Najprościej sprawdzić przez pomiar napięcia na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być 13,8-14,2V...
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Pierwsza kostka 2 piny: Niebieski - głośnik nokia mniejszy - Szary - głośnik nokia mniejszy + Druga kostka 5 pinów: Czerwony - plus stały Żółty - sygnał audio - Zielony - sygnał audio + Biały - wzbudzenie wzmacniacza Czarny - minus podobno przednie bose montowane były oryginalnie z zestawem nokia, tzn była taka opcja. Podłączyłem je bezpośrednio pod...
No tak raczej na poważnie bo albo coś nie rozumiem albo robię nie tak.... System jest raczej cyfrowy i niet "żywego" plusa lub minusa po wzbudzeniu alarmu...dlatego pytam
Tylko boję się jednego że czas trwania impulsu minusowego będzie na tyle krótki że silnik zdąży się przekręcić i straci się minus na powrocie i silnik się wzbudzi do dalszej pracy . Czy coś źle myślę ? Muszę to sobie rozrysować :D
Oczywiście że wzbudzenie jest pod radiem i minus też jest extra doprowadzony do aku. Gruby kabel jak od spawarki :-) Plus zresztą też. PISZCZY JAK ZE STAREGO TELEWIZORA. Masz jeszcze jakiś pomysł. Dodano po 1 Wzmacniacz też już dałem inny. Taki sam Boshmann tylko 900 Watt
Gdzieś wyczytałem, że trzeba wzbudzić ten alternator. Jak to zrobić? To znaczy jak podłączyć, aby go wzbudzić? Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus Zrób tak jak wyżej kolega Ci napisał.
Oryginalna instalacja IŻ-49 miała plus na masie, prądnica z MZ ma minus na masie. IŻowska prądnica ma wzbudzenie "w powietrzu", chociaż chyba były 2 wersji różniące się połączeniami (powinieneś mieć schemat w "puszce prądów"). Oczywiście ze względu na brak elektroniki, można bez problemu odwrócić polaryzację. Cewkę i regulator napięcia też masz oryginalny?...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
plus ma podany po stacyjce a minus dostaje z regulatora (gdy świeci) po uruchomieniu auta i wzbudzeniu alternatora z regulatora dostaje zamiast minusa plus więc kontrolka gaśnie. To tak w skrucie ale chyba wystarczy
Witam jak sprawdzałeś szczotki to czy do plusowej szczotki był przykręcony jeszcze jeden kabelek wchodzący do wnętrza prądnicy?Jeśli masz tam taki sam układ jak w 4011,355,360 a z tego co wiem to majorek jest protoplastą tychże traktorów to z reglera wychodzi minus na wzbudzenie bo plus jest podany wewnątrz prądnicy i wtedy należałoby sprawdzać oporność...
Zawsze można ją wzbudzić z zasilacza laboratoryjnego a na wyjściu dać żarówkę samochodową. Bez regulatora. Tak w zasadzie jak poszperałem w schematach to praktycznie większość w Europie była wzbudzania, czy raczej regulowana minusem. Bez znaczenia czy plus czy minus na masie.
Nie rozumiem. Dlaczego on mi się wzbudza dopiero jak dam na szczotkę minus. Wszystkie schematy jakie znlazłem, nie mają dodatkowego minusa na szczotki tylko na obudowę. A ten alternator mi się nie wzbudzi jak daję plus na śrubę minus na masę, i ze szczotek jedno wyjście do regulatora i drugie również do regulatora oraz do +12V. Zaczyna ładować gdy dam...
Witam ! Wygląda na to że scalak się wzbudził, co było słychać w głośniku, jak i poleciał opornik R9 lub R10. Kolego Thunderacer , z czego zaprojektowałeś tę plytkę :?: Na schemacie są kondensatory C7,C8,C9,C10 - 100n, to są kondensatory zabezpieczające zasilanie przed wzbudzeniem i one powinny być jak najbliżej nóżek scalaka, najlepiej bezpośrednio...
Ten metalowy styk którym mocujesz scalaka do radiatora powinien być połączony do minusa zasilania. Przyczyną wzbudzenia może być źle prowadzona masa , lub niewłaściwe rozmieszczenie elementów.
Witam. Kupiłem wkrętarkę Makita BDF456 z akumulatorem BL1830 18 V 3,0 Ah 54 Wh lecz nie posiadam do takiego modelu ładowarki. Mam ładowarkę do Makity, ale są tam tylko 3 styki. Plus, minus i "wzbudzenie" diody ładowarki [ nie wiem dokładnie co to jest , ale po zwarciu dwóch z trzech styków zapala się dioda i można włączyć ładowanie]. Bateria BL1830...
Masz racje, że to +, masa i wyzwalanie. Zazwyczaj na tym trzecim pojawia sie minus podczas wzbudzenia i podlancza sie go pod przwod od czujnikow drzwi, najlepiej jeszcze odseparowac go dioda. Jesli nie jestes pewien czy to plus czy minus to sprawdz to kontrola, jesli jej nie masz to podlacz zarowke 12V np. jeden styk do plusa, a drugi do wyscia z tego...
Czyli mam podac napiecie na wzbudzenie tzn idzie ono przez mala cewke. I mam podac plus czy minus na ta cewke??
Nie chce mi się czytać dokładnie ale ustal czy masz plus czy minus na masie bo regulator pokazujesz do minusa na masie ,po drugie prądnica się nie wzbudzi bez tej małej ceweczki -opornika którą kolega kazał wyrzucić.P
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
Prawidłowo ma być jak producent to wymyślił - plus na masie. Z minusem na masie regulator nie będzie się poprawnie zachowywał - przerabiałem temat. Co do zacisków, muszą być podłączone wszystkie, być może masz jakiś niewłaściwy regulator - na fabrycznych oznaczenia były: 16(wyjście prądnicy). 18(wzbudzenie), 19(-akumulatora), 10(masa). A tak w ogóle,...
87a i 30 sa to styki normalnie zwarte do nich podlaczasz rozciety obwod rozrusznika. 85 plus12 stale, 86 sterowanie przekaznikiem z alarmu pokaze sie tam minus po wzbudzeniu alarmu. Co do wyboru przekaznika owszem w samochodach jest ich kilka rodzaji ale kazdy powinien miec oznaczenia na sobie wiec nie powinno byc problemu.
Nie pamietam dokladnie ale robilem kiedys znajomemu ladowanie w takim motocyklu i regulator ma znaczenie szczegolnie jesli nie jest do tego typu silnika , poniewaz na ogol regulatory steruja wzbudzeniem za pomoca plusa a minus jest na stale podpiety do wzbudzenia ,a w tym motocyklu jest z tym wzbudzeniem odwrotnie , plus jest na stale a sterowanie odbywa...
Aha czyli w takim razie regulator napięcia odpada, ponieważ po odpaleniu napięcie nie wzrastało na żadnych obrotach, a wręcz spadało czym wyższe obroty, szczotki też odpadają (bo już je wymieniłem). A ponawiając pytanie jak go sprawdzić na stole przy użyciu wiertarki żeby wyeliminować usterkę po stronie instalacji elektrycznej w samochodzie? B+ do plusa...
Cześć, ostatnio postanowiłem zamontować mały subwoofer aktywny pod siedzenie, padło na Peiying PY-NB3000 z powodu małych rozmiarów bo i przestrzeń mam ograniczoną. Pociągnąłem plus z Aku Masa poszła na śrubę Niebieski kabelek Remote Control podpiąłem wstępnie do niebieskiego kabelka w kostce ISO Podpiąłem przewody RCA od subwoofera i do radia do kanału...
Pewnie tak zrobili jak mowisz. Mysle jeszcze nad wersja z zarowka. Przy zwartej diodzie + prad poplynie przez diody wzbudzenia do kabla zarowki na ktorym jest - z uzwojenia wzbudzenia. W takiej sytuacji zarowka z jednej strony bedzie na zwarciu (plus ze zwartej diody i minus z uzwojenia wzbudzenia), a z drugiej strony rozlaczony przez wylacznik zaplonu....
Więc tak 18 wzbudzenie -myślę że to zacisk z tyłu prądnicy (oznaczenie skorodowane) a 16 na korpusie izolowany zacisk. Do korpusu podłączony jest minus akumulatora, więc 13 to do minusa. Między 13 a 16, 13 a 18 brak napięcia, jakieś 0,5V. Wymontowałem regulator. Czy jego się jakoś reguluje? Mam 3 zaciski. Czy ktoś może podpowiedzieć jak na szybko go...
Moc prądnic w c 330 i c 360 (te same prądnice zazwyczaj) były na poziomie 150 watt. Musisz podjechać do sklepu z częściami do tych ciągników, nawet nie wiem czy te regulatory są jeszcze w sprzedaży. A drugie rozwiązanie to po prostu zmiana z plusa na masie na minus i zakup elektronicznego regulatora prądnicy np do fiata 126p. P.S. Dla regulatora mechanicznego...
Można spróbować tak . Odszukać przewody wzbudzenia zmierzyć woltomierzem gdzie plus-minus (bardzo małe napięcie )i w to miejsce podać przez żarówkę z prostownika 12 V na ułamek sekundy i obserwować czy się wzbudza . Wielokrotnie tak udawało się uruchomić agregaty
Chciałem użyć zwykłego przekaznika, lecz z przekaznika dochodzi dziwny głośny dzwiek(tylko w samochodzie, gdy podłączam pod zasilacz laborstoryjny takiego efektu nie ma) Możliwe, że nie są to linie zasilające, tylko sygnałowe i brakuje mocy dla wzbudzenia przekaźnika. Zakładając, że "minus" jest połączony z masą samochodu (do sprawdzenia), można sklecić...
2 wystające bolce. W jaki sposób podłącza się taką prądnicę? Wyjście ładowania i wejście wzbudzenia łączysz razem i do plusa a minus do obudowy.
Witajcie, przy zastosowaniu przekaźników 2P i tylko dwóch? - to może tak?: http://obrazki.elektroda.pl/5583750100_1... Wykorzystując zmianę polaryzacji przy silniku (w trakcie już rozpoczętego ruchu) dostajemy możliwość blokowania naciśnięcia przycisku ruchu odwrotnego (przycisk można nacisnąć ale "minus" na przekaźnik - nie wzbudzi...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było pomyłki ,przewody mają różne końcówki konektorowe. Zasilanie...
Na zdjęciu jest alternator 24V od Autosana. M10 to plus i minus zwarty zworą z obudową, pozostałe to środek gwiazdy i wzbudzenie oraz niekture mają wyprowadzenie do szczotki. Starszy typ Fiata ma wyprowadzony środek gwiazdy do lampki ładowania poprzez przekaźnik.
Witam, mam pytanie, na jakiej zasadzie swieci sie zarowka ladowania w sytuacji zwartej diody dodatniej. Przy zwartej diodzie + prad poplynie przez diody wzbudzenia do kabla zarowki na ktorym jest - z uzwojenia wzbudzenia. W takiej sytuacji zarowka z jednej strony bedzie na zwarciu (plus ze zwartej diody i minus z uzwojenia wzbudzenia), a z drugiej strony...
Witam, czy ktoś mógłby pomóc z podłączeniem alternatora na stole, jest jeden gruby przewód i 3 cienkie, zdjęcie wtyczki i alternatora poniżej, jak go podłączyć, żeby go wzbudzić i żeby było ładowanie, gdzie powinny być "plusy" i "minusy"? https://obrazki.elektroda.pl/9071007700_... https://obrazki.elektroda.pl/8326349000_...
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Czytałem ten post ale do końca nie wynika z tego jak sprawdzić silniczek bo kolega sam się pytał czy ten opis dokładnie tak jest. Wynika z tego że powinienem dał napięcie na 1 brązowy przewód i masę na 4. Tylko że muszę dać jeszcze to wzbudzenie. Czy wystarczy na 1 przewód + a na 4przewód minus- z akumulatora?? Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/1424197100_...
Witam Kupiłem używany subwoofer Pioneer, ale nie mam do niego tej dziwnej kostki do jego zasilenia, i nie wiem pod które piny co podłączyć. Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie taką kostkę ewentualnie mogę poszukać? No i gdzie podłączyć plus, minus oraz hmm... jak to nazwać fachowo nie wiem - wzbudzenie? http://obrazki.elektroda.net/100_1266533...
zasadniczo są tylko dwa typy sterowania uzwojeniem wzbudzenia alternatora:plusem-przy stałej masie i minusem przy stałym zasilaniu(+).I dlatego myślę że można wykorzysyać praktycznie każdy typowy regulator do tej mazdy.Niespodzianek z napięciami czy innymi parametrami nie powinno być.
Jeśli jest to reg. 3 punktowy tzn. wej +, wyj nap. wzbudzenia, masa. Taki reg . mozemy sprawdzic za pomocą zasilacz reg. oraz żarówki 12V/21W. Zasilacz podłanczamy + do wej +,minus do masy a żarówkę między masą a wyj.nap. wzbudzenia. Np. jeśli reg. jest na 14,5V to przy 14V żarówka świeci ( pełne nap. wzbudzenia) po przekroczeniu 14,5V w idać wyrażnie...
Usterką wydaje się być właśnie trymer c7 30pf, jak kręcę rdzeniem w środku to częstoltiwość się pojawia...stawiam na bardzo kiepską jakość tego elementu, bo luty są dobre. Częstotliwości właśnie nie ustawiłem, bo nie było tego profesorka... Czy diody do wejścia zewnętrznego powinienem połączyć w taki sposób: http://obrazki.elektroda.pl/7463162900_1...
Ok jutro to ogarnę :) A powiedz mi jeszcze czy napięcie mierzyć pod obciążeniem czy w spoczynku ? Edit. Pomiędzy plusem a minusem 12.4V pomiędzy masą a wzbudzeniem 10.9V a pomiędzy wzbudzeniem a plusem 1.4V. Pomiary bez podpiętej skrzynki i przy zgaszonym silniku Edit 2: Co jeszcze zauważyłem ze sub zaczyna grać gdy poziom głosnosci na radiu jest w...
Witam . To może od początku F1 , F2 to zaciski wejściowe uzwojenia wzbudzenia [ F1 - plus , F2 - minus , oznaczenia jak dla generatorów bezszczotkowych] więc napięcie na nich będzie takie jak z akumulatora [żródła napięcia] z którego prądnica będzie wzbudzana. Napięcie szczątkowe mierzymy na zaciskach głównych prądnicy [ U , V , W] rozpędzamy generator...
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
Na początek przydało by się wiedzieć co to za silnik? Lata temu w pralkach były silniki indukcyjne potem zagościły uniwersalne (szeregowe) teraz panuje moda na BLDC ale żadnym z tych silników nie ma oddzielnego wzbudzenia. Może to prądnica z URSUSA? Następna sprawa to poza silnikiem uniwersalnym potrzebny jest mostek prostowniczy aby uzyskać napięcie...
do czego go chcesz podlaczyc ? jaki alternator jesli z wbudowanym regulatorem to tak na obudowie masz minus na srubie M6 masz + czyli najprosciej do akumlatora. a na konektorku masz wzbudzenie czyli do zarowki a te z koleji do plusa i widzisz kiedy laduje
czy jest szansa zamontować go bez wydawania 500-600zł za sam montaż? Nie ma takiej możliwości chyba że instalator działa charytatywnie . czujnik przechyłu i uderzenia Proxima CPU Analogowe czujniki można łączyć równolegle do jednego wejścia centralki. Jedynym minusem jest to, że centrala nie rozróżni który czujnik wzbudził alarm. sterowaniem przez...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Witam Chciałem zapytać w jaki sposób mogę sprawdzić silnik na napięcie stałe (moc 11kw) niestety tabliczka znamionowa jest prawie nie czytelna nazwa firmy która go wyprodukowała zaczyna się na w. zdjęcia poniżej Jeśli ktoś z szanownych kolegów rozpoznaje ten silniczek prosił bym o podanie które podłączenia plusa, minusa, wzbudzenia. zdjęcie zacisków...
Dostosowanie tego regulatora w tych warunkach właściwie niemożliwe. Prawie całkowicie zapomniałem konstrukcji tej prądnicy ale kombinowałbym przez zamianę końcówek uzwojenia wzbudzenia. Spodziewam się zmiany biegunowości na wyjściu na minus i wówczas regulator elektroniczny zadziała.
Czytaj ze zrozumieniem. Plus akumulatora na B+ alternatora. Minus akumulatora na obudowę akumulatora. Plus akumulatora przez wyłącznik ( stacyjkę ) oraz żarówkę kontrolki wzbudzenia do L alternatora. Prościej się nie da.
Mam problem z podłączeniem http://obrazki.elektroda.net/74_11829382... Mam tak -od akumulatora +czerwony idzie od obudowy silnika z całą wiązką i +od aku i jeszcze biały plusy podłączyłem pod +6 minusy pod szczotki a biały pod wzbudzenie dobrze? Jak ktoś może to niech zrobi zdjęcie jakie kolory kabli ma podłączone. Dodano po 50 Aha i może jeszcze...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Zrobiłem test na dwa sposoby pierwszy na akumulatorze w samochodzie i podpiąłem wzbudzenie od akumulatora z żarówką 2W akumulator miał 12,2 po odpaleniu spadło do 11,88 bez reakcji na obroty czy to 1000 czy 3000 Druga próba podpiąłem drugi akumulator napięcie 12V wzbudzenie z niego i podpiąłem go podając minus na silnik a B+ z alternatora podpiąłem...
Sprawdź omomierzem czy obie cewki wzbudzenia mają przejścia i równą rezystancję Podłącz prądnicę "na krótko" (bez regulatora - jakiegokolwiek obciążenia) - czyli wzbudzenie równolegle do szczotek. Zapal silnik na aku i zmierz napięcie na szczotkach. Zwróć uwagę na polaryzację (gdzie plus, gdzie minus) ew. pojawiającego się napięcia. Na temat prądnic...
octavia minusem załączenie minusem sterowanie minusem
studzienki kanalizacyjne lampa peugeot renault scenic zawieszenie
Głośna praca frytkownicy - przyczyny i rozwiązania Projektowanie układu gaszenia łuku dla przekaźnika 300V DC, 10A