elektryk naprawiając alternator zamienił w nim połączenia do tej dwu pinowej wtyczce jakoś do tego doszlim
Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Otóż to, regulator ładowania zapewnia Ci izolację akumulatorów jednak musisz zapewnić by nie ładował on LiPo z akumulatora głównego podczas postoju ;)
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Witam. Wymieniam mostek w alternatorze Denso. Na miejscach styku z mostkiem widać ślady po jakiejś białej paście, domyślam się, że termoprzewodzącej. Czy zakładając nowy mostek powinienem dać też pastę? Myślę, że taka stosowana w elektronice (akurat mam Arctic MX6) będzie ok? Zastanawiam się, czy mostek nie powinien mieć dobrego połączenia z masą (obudową)...
I juz wiesz co źle zrobiłeś. Pierścienie zmieniłeś a końcy uzwojeń do nich nie przylutowałeś Przylutowałem i sprawdziłem oba połączenia - jest ok
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Upływności nie masz dużej więc jest bardzo dziwne, że akumulator padł Ci po zaledwie tygodniu postoju. Ile on ma lat? Po drugie: ładowanie jest zdecydowanie za słabe. Po włączeniu świateł, podgrzewania szyby i tym podobnych pożeraczy, to przy obrotach ok 3 tys nie powinno spaść poniżej 13,9V Zwłaszcza sam początek jest mocno niepokojący. Jesteś w stanie...
Zawsze montuje ten 12 diodowy (arc6020) i nie ma z nim problemu. Najprawdopodobniej masz złe lutowania na połączeniu mostek-uzwojenie. Druty od uzwojenia są lakierowane i zawsze trzeba je pobielić( nałożyć odrobinę cyny).
Alternator start stop PSA valeo IST 180A. Zaznaczone na zdj. czerwonym kolorem miejsce połączenia uzwojenie stojana. W jakim celu jest ta blaszka miedzy połączeniem uzwojenia, spełnia jakąś rolę ? https://obrazki.elektroda.pl/9862241700_... https://obrazki.elektroda.pl/3117396300_...
(at)kkknc pytam w jakim celu wykonać to iskrzenie. W takim że jak zaiskrzy tzn. że powinno być ok i alternator po połączeniu tych dwóch styków powinien ładować na full oczywiście przy wyższych obrotach. Jak nie zaiskrzy tzn. że coś z alternatorem jest nie tak. Pisałem tu o łączeniu przy alternatorze ale gdy łączysz przy regulatorze to jeszcze możesz...
Wymiana alternatora to ostateczność. Dołóż po jednym przewodzie na "plus" i "minus" dołaczone wprost do klem akumulatora i do alternatora. Połączenia muszą być solidne bo i duże prądy tam płyną.
Nie jest to filtr do tego celu. Masę radia masz przecież połączoną z masą samochodu. (przynajmniej powinna być jak najkrótsza droga połączenia) Ten filtr jest symetryczny. Wykorzystałbyś tylko jego połowę. Przewodem minusowym i tak prąd nie popłynie, gdyż zapewne masa łączy się z karoserią dużo wcześniej. Tutaj bardziej wskazany byłby filtr niesymetryczny...
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Ma być połączone tak jak na pierwszym zdjeciu od lewej strony, zdjecie drugie pokazuje moje błędne połączenie ale również działa Dodano po 7 ig to plus po stacyjce, L to lampka kontrolka ładowania
ładowanie gdy się świeca kontrolki STOP i Akumulator Raczej " brak ładowania " :cry: Sprawdzić jeszcze raz mierząc bezpośrednio na zacisku prądowym alternatora B+ i obudowie alternatora czy również napięcie będzie poniżej 13,8 v . Pomiar w momencie " świecenia kontrolek Stop i Akumulator" . Pomiar ma na celu wyeliminowanie nieprawidłowości w połączeniu...
Ale dodatkowo zrozumiałem że mają to być dwa oddzielne obwody - a w założeniach nie mają być. Jak jest separacja to są dwa odzielne obwody. Z definicji separacji... Ma być jeden obwód - nadomiast dodatkowe żródłow zasilania przyłączane w 2 wypadkach: 1. Kiedy aku 1 + alternator nie wydala - na czas wzmożonego poboru np. wyciągarka 2. kiedy aku 1 naładowany...
Dzięki za odpowiedź, chciałbym jednak spróbować z opornicą żeby mieć to zautomatyzowane To mało ważne, jak masz 2 wentylatory zrób połączenie szeregowo równoległe. Oczywiście zasilanie podłączone wprost pod śrubę alternatora coby nie przeciążać instalacji która nie jest zaprojektowana na taki odbiornik.
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Witam elektrodowiczów, Jestem nowy w świecie elektroniki. Aktualnie realizuję z synem projekt szkolny, który ma na celu stworzenie stacjonarnego roweru produkującego prąd. Mamy prawie wszystkie potrzebne części, brakuje mi takiego kabla do połączenia alternatora z akumulatorem, chodzi mi o coś w tym stylu: https://obrazki.elektroda.pl/2298825200_...
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
Witam, W aucie występuje spadek napięcia dochodzący do 2V na pełnym obciążeniu, w obwodzie masy. Z tego co szukałem obwód masy wygląda następująco: obudowa rozrusznika połączona z klemą akumulatora, a klema akumulatora połączona z podłużnicą. Gdzieś na połączeniu alternator a klema minusowa występuje spadek. Czy w alternatorze Bosch występuje zacisk...
Witam ponownie, po rozebraniu i wyczyszczeniu Alternatora, nastąpiła zmiana, otóż przestał mi się grzać ten Alternator :) tylko jest taka rzecz nie wiem czy to są właściwe parametry na odpalonym silniku sprawdzałem teraz, to na szczotko trzymaczu otrzymałem napięcie przy obrotach 1,600obr/min 14,46V a na zacisku z oznaczeniem 30 na Alternatorze otrzymałem...
W jakim celu chcesz znać te połączenia? Kiedyś to badałem, ale doszedłem do wniosku, że należy wymienić na nowy. Pewno gdzieś mogę mieć jeszcze szkice. O ile pamiętam samo działanie regulatora jest typowe i tylko sposób podłączeń trochę odmienny. Jeśli bardzo trzeba spróbuję pogrzebać w archiwum jako, że alternatora od dawna nie mam.
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Musisz sprawdzić: -Regulator napięcia w alternatorze, -Zmierz na odpalonym na wolnych obrotach w momencie mrugania czy skacze napięcie w górę czy w dól, próg to ok 13 V. Jak skacze w gorę to coś regulator napięcia wariuje jak w dól to coś gdzieś raczej nie łączy. -Może porostu kończą się szczotki sprawdź. -Sprawdź kabel ładowania alternator akumulator...
Wszystko zależy jaki masz dostęp do akumulatorów. Moga być 8 x 2V, 4 x 4V, 2 x 8V itd. Najlepiej jak wszystkie będą jednakowej pojemności i będą miały jednakowy opór wewnętrzny wtedy nie będziesz nadmiernie obciążał najsłabszego akumulatora. Głównie chodzi o jak najmniejsza oporność wewnętrzną i jak największy prąd chwilowy jaki mogą one oddać. Z oferty...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Witam .Miałem ten sam problem . U mnie pomogło zamontowanie dodatkowego przewodu masowego z akumulatora do mocowania alternatora i napięcie ładowania od razu wzrosło i ładowanie działało od odpalenia . W tych modelach znany był problem spadków napięcia. Można też pewnie wyczyścić i na nowo poskręcać połączenia masowe ale w moim przypadku przewód 4mm...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Mam pytanie odnośnie połączenia tych dwóch podzespołów. Do rozrusznika dochodzą 3 przewody: - cienki (zacisk 50 - stacyjka) - gruby od alternatora do rozrusznika - najgrubszy (bezpośredni plus z aku) Jaką role spełnia przewód łączący alternator z rozrusznikiem? Rozumiem, że na cienkim przewodzie pojawia sie napięcie po przkręceniu stacyjki (probie uruchomienia...
Licznik otrzymuje informację pewnie z kompa silnika o pracy lub awarii układu ładowania . Także fizycznego jako takiego połączenia nie ma . Na tym kablu powinno być 12V prosto z akumulatora ( opcjonalnie przez bezpiecznik ) 150-200 A . Przy takich pracach obowiązkowo zdejmuje się klemy z akumulatora .
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach sprawiają kłopoty. Alternator samochodowy ma właśnie...
W rozrusznikach szybkoobrotowych ma ktoś pomysł na zgrzewanie wirników (uzwojenia do komutatora)? lub czy ewentualnie istnieją dedykowane do tego celu urządzenia. Chyba wszystkie są szybkoobrotowe. Dobrze oblutować i będzie trzymać. wprasowanie to mały problem, Większy niż się zdaje. Do wtórnego prasowania były diody w nadwymiarowych obudowach - bodaj...
Problem a raczej skutki rozwiązane. Zakłócenia pojawiały się jeszcze większe niż wcześniej ale zależnie przy włączeniu odbiorników i przy wyższych obrotach. Teraz kanały tylko się zamieniły w jednym bruczenie w miare obrotów w drugim piszczenie (jak turbo) w miare obrotów. Usunął to izolator petli masy podłączony do jednego kanału RCA Chciałbym znać...
Wersje tego przekaźnika są różne, ale zadanie proste: porównać sygnał prędkości obrotowej silnika TD z sygnałem przychodzącym z cewki na wałku kompresora klimatyzacji (styki 9 i 11 na poprzednim zdjęciu przekaźnika i na schemacie). Jeżeli jest różnica - to znaczy, że z jakiegoś powodu jest poślizg na pasku wieloklinowym. Jeżeli jest poślizg - to przekaźnik...
Witam Napotkałem na problem z ładowaniem, który objawił się faktem, że samochód po pracy nie chciał odpalić - rozładowany akumulator. Alternator Valeo 2607372. Przebieg <50kkm. Ogólnie nie miałem dotąd problemów z akumulatorem. Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Otóż podczas jazdy, czyli na wyższych...
Więc potwierdzam że to cóś co przypomina regultor w środku nim nie jest. Pozatym 2 piny to bezpośrednie połączenie szczotek. ECU daje sygnał sterowania napięciem. Dodano po 39 Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. ??? Tam są tylko diody główne...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
W połączeniu równoległym zawsze wystąpi zjawisko rozładowania,z różnych powodów.Ważniejsze jest stan awaryjny jednego z akumulatorów,wtedy drugi rozładuje się,a my nie wiemy./w trakcie postoju/.Przy ładowaniu nie wystąpi.Dlatego w przyczepach akumulatory są rozdzielone./Zawsze można je połączyć,ale chwilowo.Pytanie ,w jakim celu chcesz połączyć te akumulatory....
To jest Golf GTI wydany na 20 lecie GTI i ma takie cudeńko które nazywają procesorem a zlokalizowane jest w kozsoliśrodkowej w showku nad na końcu tunelu. Fajna rzecz rozdzielająca odpowiedno dźwieki w zależności od rodzju muzyki. Jakie połączenia masz na myśli? Kostki wpięte należycie.Mam dwa plusy.Myślałem o założeniu filtra ale nie wiem na którym...
Witam!. Zwracam się z prośbą do osób, które w jaki kolwiek sposób mogą mi pomóc. Otóż dostałem zadanie zaprojektowania instalacji elektrycznej na jachcie. Wszystko ok oprócz samego ładowania akumulatorów. Jest ich 3 - dwa do odbiorników (lodówka, światła i itp.) i jeden tylko i wyłącznie na potrzeby silnika (rozrusznik, czujniki i itp.). Mając jeden...
Niestety, nie może być tak pięknie ;/. Skoro w układzie elektrycznym prąd jest ok, alternator działa, aku działa, bezpieczniki są dobre (chociaż sprawdzić drugi raz nie zaszkodzi) to zostaje nam usterka połączeń elektrycznych modułów - lampy itp. Dziwi mnie fakt w jaki sposób to wszystko występuje, zbyt chaotycznie, cos dziala, a cos nie. Czy włącznik...
Ale się uśmiałem z twojego postu kolego jack63. Kolego nie czytasz uważnie, co napisałem, nie umiesz też czytać schematów ani nie masz też podstaw elektro techniki. Chciałbym to wyrazić w inny sposób, ale się nie da. Mostek zastosowany, bo nie trzeba izolować diod plusowych o podłoża. W mostku diody nie są połączone 4 szeregowo jak to pisałeś tylko...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie http://www.autofelicia.republika.pl/alte... zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój...
W 60-tych latach "niedasie" nie mieli nawet pojęcia o technologii z teraźniejszych lat, a jednak dało się. To jest opinia podobna do opinii płaskoziemcy, który przekonał się, że ziemia ma kształt zbliżony do kuli a nie do krowiego placka i teraz jako neofita sądzi, że wszystko (no prawie wszystko) da się zrealizować, teraz lub za kilkaset lat. Pytałem...
Trochę nie pojmuję w jakim celu grzebiesz w tym/nowym alternatorze. Spodziewałbym się, że nowym wyrobie będzie jakaś informacja właśnie o biegunowości jeśli jest dedykowany do C330, które także bywały z plusem na konstrukcji. Ale widocznie uznano, że standardem jest minus na konstrukcji. Konstrukcja typowa dla większości występujących na tanim rynku....
Sytuacja na razie opanowana. Wyczyściłem wszystkie połączenia w zaciskach śrubowych na obwodzie zasilania (część była pokryta rdzą). Obecnie sytuacja na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i klimie, ma się tak: 13,7V (prosta linia napięcia w czasie). Bez obciążenia: 14,1V. Wydaje się, że regulator się "dotarł". Dla potomnych dodaję: Problemem...
Witam;) Jest to mój pierwszy temat, z jednego działu został już usunięty, ale mam nadzieję, że ten jest właściwy, ale jeżeli nadal znajduje się w złym dziale to proszę o przeniesienie. Przechodząc do tematu, otóż mam problem z podłączeniem alternatora w Zetorze 8011, od razu powiem ze nie posiadam modelu tego alternatora, ale mam nadzieję, że i tak...
(at)andrzej20001 Nie wiem czy dobrze mierzyłem, delikatnie z ciągnąłem plus z miernikiem tak by nie doprowadzić do tego by auto chodziło bez połączenia alternator - aku. I zrobiłem tak. Alternator - miernik szeregowo - akumulator. Pokazywał 1.7 A Dla mnie to troszkę dziwne. dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz....
Witam, Nie za bardzo orientuję się w elektronice, ale nikt na razie nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu. Dokładnie chodzi o wzbudzenie alternatora dopiero po przygazowaniu do 2000 obrotów. Jakieś 5 miesięcy temu zakupiłem Octavie 1.9 TDI AGR wersja SLX. Niestety nie zauważyłem, że nie świeci się kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka....
Niestety ,bez wyjęcia belki się nie obędzie jeżeli chcesz to dobrze zrobić i beż zbędnych "wygibasów". Można spróbować podeprzeć silnik w miejscu połączenia ze skrzynią biegów(aby nie na misce olejowej) Sprawdż czy śruby urwały się przy samej płaszczyżnie koła. Trzeba jakoś zblokować piastę alternatora by się nie obracała. 1. można spróbować je czymś...
Witam jestem nowym użytkownikiem. Mam problem związany z c 330 otóż ciężko kreci na zimnym silniku z reszta na ciepłym tez nie ma rewelacji dodam ze mam roczne akumulatory założony alternator i ładowanie jest tylko czy nie za małe ponieważ kiedyś ładowałem akumulatory prostownikiem 10 godz fakt ze nie było dużego mrozu ale o niebo lepiej kręcił ale...
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem pilniczkiem lecz nie dało to skutku. Regulator jaki...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Do 126p przeguby regenerowali kumple z fabryki obuwia. Po takiej naprawie już nie trzeba było poprawiać. Ten "elektroniczny" zapłon był także do "malucha". Bonusem był przełącznik, który przywracał oryginalne połączenie... Z racji, mówiąc oględnie oszczędnych wskaźników, można było dokupić taki dwa w jednym. Na jednym ustroju pokazywał napięcie w instalacji,...
Nie jestem specem od wersji Jawy/CZ, ale wersje 12V miały alternator z regulatorem elektronicznym a nie wibracyjnym (kol miachu nazwał go zabawnie platynkowym). Proponuję sprawdzić połączenia masy. Nawet dorobić masę regulatora i prostownika kablem. Podejrzanym jest niewydarzony prostownik wzięty od włochów z alternatora malucha przez knedli do Jawy/CZ....
Skoro mostek prostowniczy nie był wymontowany i obejrzany to trudno o uściślenie diagnozy. Także nie wiadomo do końca z jakiego powodu alternator grzał się. Nie da sie wykluczyć zwarcia między uzwojeniami, które następuje po nagrzaniu. Marne połączenia na mostku też mogły rozgrzewać. Ale skoro urządzenie było w rękach fachowców to już nieco ciekawiej....
Witam. Jestem tu nowy. Wedle regulaminu szukałem lecz nie znalazłem. Otóż, problem następujący. Kolega kupił BMW e34 silnik 2.4td, rok 1991. Co się okazało. Brak ładowania do 3 tys obrotów. Zostały wymienione szczotki, regulator, łożyska w alternatorze i komutator został przetoczony. I efekt taki-jak silnik już zapali to trzyma 11-11.5V. Po dodaniu...
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki. Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone...
1. Tego typu "klasyczne" regulatory nadal dają znać, że się starzeją właśnie spadkiem napięcia ładowania (częsty objaw, wbrew temu co ktoś tam wyżej wypunktował). Ładuje (reguluje prawidłowo, znaczy PWM pracuje itd.), ale za nisko. W ramach eksperymentów można to ładowanie podbić, ale to rzeźba. 2. Do "wzbudzenia" powinna wystarczyć dioda LED z rezystorem,...
Alternator zwyczajnie może nie ładować- ludzka rzecz. Przekaźnik możesz sobie sprawdzić, ale pyka i po mojemu na wskutek połączenia dużego prądu natepuje znaczny spadek napięcia w instalacji (marne baterie) wiec puszcza i pipieje też być może transponder. Przez internet wszystkiego nie da się ustalić, Sam możesz o wiele więcej, bo możesz dotknąć tematu...
Dzięki za info! Pewnie jest tak jak napisałeś, tylko teraz jest kwestia odpowiednio to wykorzystać. Z tego co się zorientowałem włączenie webasto uzależnione jest od alternatora (zaczyna pracować po uruchomieniu silnika). Jak wcześniej napisałem odłączenie webasto już nie będzie problemem (wystarczy jak się trochę zagrzeje silnik i cała reszta, bez...
A. Nie sądzę, żeby trzeba zrobić przetwornicę. Można wysterować prądem ładowania, że w czasie jazdy układ przełącza się na równolegle. Zgoda? Zgoda. Czyli w trakcie jazdy jest połaczenie równoległe - popraw więc temat. C. Nie gryzie się - przekaźniki powinny załatwić sprawę. Tylko na razie nie mam pomysłu jak to zrobić. Czyli reasumując: - ładowanie...
. Podejżewam żę padł mi przełącznik świateł (mijania-drogowe), dlatego, że jak włącze światła mijania i pociągne do siebie gałkę zmiany świateł to załączają mi się drogowe przy działających mijania, a jak przełączę gałkę w dól to działają tylko drogowe.. toż tak właśnie ma być, jak piszesz, ja znam ten automobil z racji że kiedyś był moim pojazdem...
Co do przewodu ziemnego, chcę połączyć alternator w wiatraku z akumulatorem oddalonym o 150 m, przewód udało mi się kupić jedynie w 100 m zwojach, musi więc być to nieszczęsne połączenie. Spotkany w sklepie elektryk powiedział, że wszystkie dostępne w sklepach metody izolacji są o kant tyłka obić (podobno właśnie ze względu na glinę). Dobrze napisał,...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
[Trzeba przemyśleć ile tak naprawdę potrzebujemy prądu i ciepła. Nie ma sensu produkować więcej jak potrzeba choć prąd jest w praktyce odpadowy. I nie ma sensu produkować ciepła którego nie potrzeba. Kolejna kwestia to tryb pracy pewnie lepiej było by w trybie ciągłym. Przy benzyniaku w grę wchodzi jeszcze LPG. Pytanie czy potrzeba więcej prądu czy...
Bratka, otóż musisz w obecnych warunkach podładowywać prawie codziennie ten akumulator, ponieważ jest mocno zimno i jest ciągły spadek napięcia akumulatora jeśli jest nie doładowywany. Akumulator doładowuj niskim prądem od 0,5 do 2 A, ponieważ jest to prąd konserwujący i podtrzymujący jego pojemność i na tym zyskujesz a nic nie tracisz. Nie podałeś...
Regulatora napięcia się nie naprawia, bo to kostka zalana hermetycznie. piterek-23 "podczymanie" - fajna nazwa, pewnie dlatego ją wziąłeś w cudzysłów. Wyjaśnij jeszcze, co ten wyraz znaczy. Polecam funkcje PISOWNIA lub udanie się na reedukację. Koco - masz trzy możliwe przyczyny: 1. padnięty aku - do wymiany 2. uszkodzony alternator - naprawa lub wymiana...
Minęło kilka lat, o tym temacie zapomniałem (powiecie, że odkop roku). Warto wspomnieć o Pięcie Achillesowej instalacji sygnału obrotomierza. Otóż: alternator musi posiadać styk "W", który był przeze mnie pieczołowicie oczyszczony, ale nadal wskazówka obrotomierza nie podniosła się. Ściągnąłem plastikową osłonkę zabezpieczającą wsuwkę żeńską na przewodzie...
elec napisał: mczapski mówisz jakieś sugestie o podłączeniu do komputera... nie wiem czy nie chcesz czy nie zrozumiałeś... Po rozmowach z innym właścicielem takiego samego pojazdu z tym samym silnikiem wiem to co już na samym początku stwierdzone było czyli to co nie zrozumiałeś, a mianowicie, że regulator jest wbudowany w ECU, mam nadzieję że to rozwiało...
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Ja do tego celu wykorzystuję tulejki zaciskowe w przypadku linek, natomiast w przypadku drutu wykonuje je technika zbliżoną do techniki Autora tematu. Otóż to. Nie ma się co spinać na styki rzędu ułamków mOhm, skoro dopuszczalne napięcie w linii nie przekroczy 32A. Lepiej spójrzcie na biodegradowalne wiązki w nowych autach, jakie są tam napięcia i...
Niby serwisowy montaż, ale składa się z przekaźnika dużego prądu (cztery, lub trzy zaciski małe i dwa duże przerywające obwód akumulatora); moduł sterujący obok o symbolu MAN 81.25935-6806 (9533648)- trzy wtyki okrągłe ale dwie wykorzystane, 1 zaślepiona: małego modułu zasilania tacho (dwie wtyczki okrągłe wejście - wyjście); przełącznik hebelkowy obok,...
Witam. Mam problem z ciągnikiem Władimircem T25A2. Mianowicie Dzisiaj rano chciałem odpalić maszynę, włączyłem prąd i nie zaświeciła się kontrolka ładowania, następnie przekręcam kluczyk i nie działa rozrusznik. Tak więc wziąłem i na krótko odpaliłem. Jak już uruchomiłem silnik, sprawdzam ładowanie - i niestety nie ładuje, amperomierz stoi w miejscu...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
To układ fabryczny jak wspominałem stosowany parę ładnych lat ciągle taki sam. Pytanie jeszcze mam takie czemu zmiana bezpieczników na oporniki o tej samej wartości powoduje uszkodzenie i w jaki sposób on dokonuje pomiaru tam?? i w jakim celu?? Czy jest jakaś możliwość przerobienia układu na jakiś procesor np. mega8 z zastosowaniem mos-feta. Jeśli tak...
Nio nio. jak chcesz zrobić mostkowy wzmacniacz z już mostkowego wzmacniacza??? Ta kostka to typowo wzmacniacz 4*11 W względem masy, czyli w połączeniu w mostku daje 2*22W, nie da się zrobić z tego jeszcze jednego mostka! Nie popal końcówki, jest tania, ale szkoda wydawać ponad dychacza na nowa! Ja miałem inny problem Otóż podłączałem ten układ w autku,...
W zasadzie ten moduł to dokładnie to samo co zwykły moduł CDI + regulator napięcia ze skutera. Tylko namieszane jest tutaj sposób podłączenia i oznaczenia. Ten schemat bez akumulatora ma pomieszane oznaczenia, dlatego lepiej patrzeć na schemat z akumulatorem. Niepotrzebnie moim zdaniem jest impulsator odizolowany od masy, który i tak bierze masę poprzez...
Sprawiłem dziś te połączenia i wyniki są takie: Na kostce wchodzącej do alternatora napięcie jest, ale nie wiem czy wystarczające i czy powinno się zmieniać. Zmienia się co około 5 sek. w granicach od około 3V do prawie 11 V. 11V nie przekraczało. Przeskoki o około 2 - 3 V i tak w górę i w dól. W BSM na pinie drugim też się zmieniało, ale górna wartość...
Co reguluje napiecie miedzy instalacja alternatora i aku a reszta, bo wyglada jakby nieprawidlowo bylo zanizane o ok 2V. Nic nie reguluje, ale napięcie w danym punkcie jest obniżane przez spadki napięcia na stykach połączeń przewodów na drodze prądu do tego punktu. Te spadki się sumują i w efekcie w danym punkcie mierzone napięcie jest różnicą między...
Pasuje w końcu rozwiązać ten problem, już wiem co było przyczyną słabego ładowania. Otóż na samym początku pisałem że posprawdzałem wszystkie kości i połączenia przewodów. Wspomniałem że nie było też przebicia na fazach stojana. Otóż nie do końca moje sprawdzenie miejsc łączeń przewodów było dobre. Okazało się że na samym początku faktycznie stojan...
Witam, wiem, że tematów o kontrolce ciśnienia oleju było co nie miara ale ten jest naprawdę nietypowy. Pytałem wuja Google, przeglądałem forum elektroda.pl i też nasze forum.vwgolf.pl ale takiego problemu nie znalazłem. Otóż po wymianie przewodów wysokiego napięcia zaczęła migać mi kontrolka ciśnienia oleju. Miganie tej kontroli połączone jest z zakłóceniami...
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
Jak oba akumulatory będą miały ten sam stopień naładowania tą prąd między nimi będzie minimalny. Natomiast każda różnica napięć między aku wygeneruje prąd ograniczony tylko rezystancją wewnętrzną akumulatorów. Ponieważ akumulatory mają zwykle b. małą rezystancję wewnętrzną to i prąd wyrównawczy może być duży (rzędu dziesiątek amperów). witam, zamierzam...
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To tak na poważnie? Generalnie sąsiad ma rację. Mój Tato opowiadał, że jak zaczynał zabawy z prądem (miał jakieś 14 lat) to gdzieś dostał amperomierz i pojawiła się idea aby zmierzyć ile to amperów jest w gniazdku. Skończyło się...
https://obrazki.elektroda.pl/5537975500_... W załączniku schemat jak to robią w usa do dragu, podobnie jest z homologacjami do innych rajdów. Odłączają plus. Choć z kim nie rozmawiam to radzi odłączać minus... Zauważyłem tez że dość często alternator jest połączony z akumulatorem bezpośrednio w samochodach różnych producentów. Niestety...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
alternatora denso regulator alternatora denso alternatora denso prostownik
robota kuchennego parametr maszynowy dioda selenowa
probook 6560b pralka przecieka
Podłączenie AHD do systemu wideo - jak to zrobić? Gaźnik BVF 30N2-5 do motocykli MZ ETZ 250 i 251