http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ma pewnie soft start. Po parunastu sek.
Znalazlem regulator elektroniczny wraz z przekaźnikiem , ciekawe czy bedzie działał
A jak zrobisz kontrolkę jak nie ma diod wzbudzenia.P
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
dzieki wielkie pozdrawiam Dodano po 4 Brakuje mi jeszcze opisu kostki ktrora wychodzi z alternatora Dodano po 1 Właściwie chodzi o to czy kostka regulatora mechanicznego będzie kompatybilna z kostką regulatora elektronicznego?
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
jeżeli pali kontrolka a wirnik w porządku to uszkodzony regulator
A co jeśli wam powiem ze wymieniłem „nowy „ regulator na nowy regulator i żyje ?
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
Eksperymentalnie trzeba by włączyć amperomierz i sprawdzić ile i kiedy płynie tam prądu. Diody te powodują równoległą pracę pojedynczych trzech uzwojeń stojana, które normalnie pracują szeregowo po dwie. Można sprawdzić oscyloskopem jak wygląda nie wyprostowany prąd. Może układ ma za zadanie odciążać regulator napięcia.
Dziękuję, to wiele wyjaśnia. A może ktos podpowie mi jakie są łożyska w tych alternatorach nr 46782213
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Witam. Chciałem zamienić regulator mechaniczny na elektroniczny . Regulator podłączyłem w następujący sposób : IG - zasilanie od stacyjki F- szczotka dodatnia wirnika S- pomiar kontrolny napięcia akumulatora L- uzwojenie wzbudzające E- masa P- obrotomierz Regulator po tym podłączeniu nie pracuje , kontrolka się nie pali .... Co może być powodem braku...
, że samochody koncernu Chrysler - Jeep mają jeden system kontroli ładowania alternatora - to znaczy - regulator w sterowniku silnika Nie zawsze, jeżeli jest alternator Denso to regulator jest w alternatorze.
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
regulator napiecia RNA1 do alternatora 6d , alternator denso 8diodowy
Alternator w Fordzie sterowany jest z BSI sygnałem PWM zależnym od obciążenia instalacji. Czasami jak założy się po taniości regulator to długo czasami nie pochodzi. Ale trzeba przeglądnąć całego altka jak jest już na stole. I lubią też ugnić przewody przy kostce połączeniowej i nie będzie ładowania.
To jest kompletny alternator jak w samochodach z integrowanym regulatorem i nie potrzebuje dodatkowego regulatora typu RNA-1.
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Witam Poszukuję pilnie regulatora do alternatora Denso 1042103512 120 AMP Może być jego schemat ponieważ posiadam ten regulator tylko jest rozsypany i nie jestem pewien czy mam wszystkie części.
Do D+podpinam akumulator. Lampkę mam podpiąć do D+? Co z 3 masami ze starego regulatora? Podpinam je do -?
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Otóż to, regulator ładowania zapewnia Ci izolację akumulatorów jednak musisz zapewnić by nie ładował on LiPo z akumulatora głównego podczas postoju ;)
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
"Zakupiłem nowy alternator i regulator." W jakim celu ? "Problem z ladowaniem" a jaki to problem ?
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Kontrolkę ładowania trzeba podłączyć do plusa po zapłonie, nie do akumulatora. Zapłon na regulator też podaj bezpośrednio ze stacyjki, nie przez kontrolkę
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Mostek został już wymieniony jak napisałem - pozostał regulator lub problemy z kablami / PCMem. 3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok, napięć na pozostałych nie mierzyłem. Spróbuję sprawdzić przejścia pozostałych dwóch do PCMa. Czy one idą przez bezpiecznik, czy bezpośrednio i jeśli tak, to czy nie zmieniają kolorów po drodze? Muszę...
Regulator napięcia musi być dobrej jakości
Czy kompletny alternator też wchodzi w rachubę ? Podaj rocznik auta, amperarz i kod silnika - [M51], [M52] ? Numery Denso widzimy na zdjęciu.
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Dla mnie to jest niepojęte jak dla własnego koncernu (Denso jest Toyoty) można produkować takie badziewie, a dla konkurencyjnych koncernów produkują już normalne alternatory. W dużo młodszym aucie z większą ilością elektroniki mam alternator również Denso 160A, ma tylko 2 piny opisane jako external regulator, daje stabilne 14,5V i nic się nie pali od...
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Chodzi ci pewnie o ten alternator nawijany płaskownikiem, siedzi też w mazdach. Ja piaskuję mostek i wymieniam diody, wsadzam 70-amperówki 1/2 cala. Regulatory tam nie padają, tylko mostki.
Dziwne, ze elektryk nie sprawdził urządzenia jak się zachowuje w układzie. No cóż. Ale możesz poradzić sobie sam. Sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.Jeżeli będzie w okolicy 12 V, to nie ma ładowania. Wówczas sprawdź napięcie wychodzące z alternatora. Jeśli jest w okolicy 14V, to szukaj uszkodzenia w przewodach lub połączeniach...
B+ prowadzi do + akumulatora. D+ to zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora, prowadzi do stacyjki zacisk 15 czyli położenie "zapłon" poprzez kontrolkę ładowania Tu schemat, może pomoże ;) http://obrazki.elektroda.pl/4371468900_1... To jest schemat ze szczotkami izolowanymi od masy. Jak tam jest, autor nie wspomina.
Witam . Często zamienniki regulatora do alternatora BOSCH,nie współpracują z instalacją samochodu ,jego ECU.
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
witam ja osobiście kopiłem w inter starter koszt 3000 t A ja sobie robię sam, tu jest jeden z nich: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zrobiłem też do fordów (Magneti Marelli, Visteon), Hitachi (wszystkie), Mitsubishi, Valeo (wszystkie typy, no poza rodziną A13N, bo tego już praktycznie nie ma) i Denso.
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
Daj zdjęcie jak to wygląda. Tam był mały Denso 35a.
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
problem rozwiązany, jak w większości przypadków na forum winny był regulator, sprzedawca alternatora w związku z problemami jakie z nim miałem wymienił go na DENSO i po kłopocie, wszystko działa jak należy. Dzięki za porady.
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
miałem nadzieję że to jakiś przekaźnik, lub coś podobnego? No to już nadzieja poszła w piz....., wyciągaj alternator , potem regulator i sprawdz go. Jeśli niesprawny wymień. Inna możliwśc to podgrzewacz nurnikowy, ale za wysokie progi .......
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Spisz odpowiedni numer alternatora i znajdziesz nawet srubki do niego te co są w orginale. Po kodzie z regulatora valeo nie znajdziesz nic.
https://obrazki.elektroda.pl/4913944300_... Nie mam prawidłowego ładowania w alternatorze. Na zdj widoczny oryginalny regulator. Nigdzie nie mogę go znaleść. W alternatorze zmieniono: mostek, sprzęgło, regulator najpierw na: are6068 następnie na in6302. Czy one są prawidłowymi zamiennikami względem oryginalnego widocznego na zdjęciu?...
alternator DENSO po wymianie mostka prostowniczego ,oraz regulatora na nowe napięcie utrzymuje się na poziomie 13.5 V,lecz kontrolka nie gasnie jaka może być przyczyna,czy trzeba zaprogramować alternator.Proszę o pomoc
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
jest to regulator napiecia lecz wspolpracuje zapewne takze ze sterownikiem silnika dodatkowo.
Jeżeli masz na myśli ten układ z Twojego Też początkowo miałem takie przypuszczenia. Ale opis patentowy jest nieco inny. Fakt że nie mają bezpośredniego wpływu na to czy alternator w ogóle działa czy nie i to skrzętnie też wykorzystują niektórzy producenci mostków sprzedając mostki sześciodiodowe jako niby ośmiodiodowe. No ale jakoś one jednak usprawniają...
Oczywiście że regulator inteligentny. Sądzę, że była awaria mostka, a ktoś siłą rozpędu wymienił i regulator. Na regulatorze podróbce to nie idzie.
Jeśli juz tylko do grzania to chyba wystarczyłby alternator bez regulatora, ze stałą wzbudzenia, nie ma potrzeby stosowania regulatora tylko do tego celu (z regulatorem w parze idzie akumulator), mogą być wspólne masy. Dobierz tylko dobrze grzałki do alternatora.
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Lamborgnini gallardo lp 560 alternator 150 A , jakie łożyska i jaki regulator do niego.? To na buksach chodzi. Jakiś numer z tego alternatora?
witam, czy ktoś wie jak naprawić alternator np denso w 1.9 cdti 150KM tak aby nie paliły się diody lub regulator? osobiście naprawiłem oryginalny mostek w denso (nie pamiętam jakiej mocy) (jedna z diód się rozpadła) - zamontowałem diody diotec 60A i alternator wytrzymał tylko 50kkm - tym razem padł i mostek i regulator. czemu ten syf się tak psuje,...
Dzień dobry, Zmagam się z problemem zaniku ładowania w Drag Starze 1100 w trakcie jazdy. Prowadzi to do unieruchomienia sprzętu. Sprawdziłem i są ok: akumulator, alternator, regulator. Pytanie co jeszcze może powodować taki problem? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Witam Byłem w sklepie zapytać o regulator napięcia. Opowiedziałem sprzedawcy o problemie w moim aucie, a on odpowiedział, że w alternatorach DENSO nie powinno stosować się zamienników. Jeśli zastosuje się zamiennik, to mogą występować takie dziwne rzeczy. Gość chyba dobrze mi podpowiadał, ponieważ sam podpowiedział mi zakup na Allegro. Pewnie sklep...
Zanim cokolwiek kupisz (a kup w każdej hurtowni elektrycznej maja przewód 25mm2 plus 2 oczka i je zalutuj) zmierz bezpośrednio napiecie na altku (masa i plus). Możliwe że regulator leży.
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
W jakim celu ma to zrobić?. Do DF ma podłączony (+)bezpośrednio z stacyjki ,lub uszkodzony regulator,o którym nie wspomina jaki jest i czy jest fizycznie.Innej przyczyny tak dużego ładowania nie widzę.
A szczotki w alternatorze, lub diody tez mechanik sam nie wymieni tylko oddaje fachowcowi na regeneracje Wolę jak odda do regeneracji bo naprawiałem alternator po "remoncie" mechanika, diody ukruszone po chamskim wbiciu bo na wciśnięcie to nie wyglądało i lutowane chyba kolbą do obróbki dachu. Miałem swój alternator Denso do naprawy - nie mogłem dostać...
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Właśnie o to chodzi że chcę regulator zamówić przed zdemontowaniem starego , trochę ciasno tam , auto to Peugeot 307 . 2,0 HDI 90 (RHY (DW10TD)) 1997ccm 90KM/66kW , 2003 rok
Zdało by się sprawdzić po jakiś katalogach, czy będzie pasował mechanicznie, a jeśli tak, to czy będzie pasować P&P, bo mogą być różne wtyczki do regulatora/różne standardy sterowania. W jakim celu ten zabieg, tylko dla zysku 40 A?
Witam Poszukuję schematu wewnetrznego układu scalonego L981 (prawdopodobnie Thomsona). Zastosowanie w regulatorach napięcia alternatorów samochodowych. Na scalakach tych są oznaczenia ST DENSO L981 lub ST Magneti Marelli L981 - szukałem w sieci niestety bezkutecznie. Dziękuję za wszelką pomoc Pozdrawiam
Kolego nie wiem czy wiesz jak wygląda ten alternator z "wbudowanym regulatorem" Otóż wygląda tak samo jak ten tylko regulator ma przykręcony do obudowy więc ja tu różnicy nie widzę http://obrazki.elektroda.pl/3372601900_1... to jest to cuda i tak mam podłączone
9 diodowy korzysta z pozostałości magnetycznej w wirniku w celu wzbudzenia, 6 diodowy ma procesorowy regulator napięcia zazwyczaj i wzbudzany jest z zacisku B+. Typowy 6 diodowy to F00M...., denso psa,
Witam, Szukam opisu wyprowadzeń regulatora napięcia do silnika Hatz 1D. Zdjęcie w załączniku, żółte przewody to wej. z alternatora, czerwony stały plus i zostają jeszcze trzy przewody (biały, niebieski, czarny)..... Pozdrawiam
Żeby potwierdzić (at)dejv42 SGR - 48 Supply voltage (potential 30) too low Cause: The controller detects low voltage on the permanent power supply line potential 30 below 9V. Possible causes: 1. Battery voltage low. 2. A fuse is burned. 3. Alternator regulator malfunction. 4. The controller has a bad connection to power or is not grounded properly....
Potrzebuję namiary na alternator do samochodu jak w temacie bądź na części. A po za tym to czy opłaca się naprawiać bo uszkodzony mam stojan i prostownik oraz być może regulator napięcia, tak stwierdził mechanik i zastanawiam się co robić. Stary alternator to "Denso"
Witam ,regulator napięcia jest w komputerze głównym ten z dwoma dużymi wtykami ,odepnij obie wtyki od komputera i sprawdź jak wyglądają piny w kompie najprawdopodobniej są poutleniane i nie ma przejścia na regulator w innym wypadku niestety musisz wymienić komputer .Pozdrawiam
Prestolate USA dla Detroit Diesel, (nie sprawdzam pisowni)
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Błażej_ Dokładnie. Niedawno montowałem taki zestaw na jachcie znajomego. Ten alternator dostarcza 230VDC/50A i jest tak ze trzy razy większy niz samochodowy (system jest prod. amerykańskiej). Ta skrzynka, to nic innego jak falownik 3x204/115V/60Hz + dobudowany regulator do tego alternatora. Tyle, tylko że zastosowane było do silnika glownego Detroit...
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem wiązkę jest oki. Chcę go testować na stole wtyczka jest 3...
Skoro mowa o regulatorze i szczotkotrzymaczu to oznacza alternator z zewnętrznym regulatorem (6-cio diodowy). Dlaczego ? Mam zewnętrzny regulator, szczotkotrzymacz a alternator jest 9-cio diodowy :) Do autora: sprawdź natężenie prądu płynącego między zaciskiem 67 regulatora a szczotkotrzymaczem, w spoczynku i na obrotach. Pozdrawiam[/quot Właśnie tego...
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Wystarczy tego. Ten regulator się nie nadaje, bo to regulator alternatora, nie prostownika. Zamykam.
Spróbuj narysować schemat z natury to się go sprawdzi i zobaczymy w czym może tkwić problem jego częstego uszkadzania.
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Temat ma już 2 tygodnie, więc problem zapewne rozwiązany, ale odpowiem może komuś jeszcze przyda się. Alternator jest nasz polski i jesli masz do niego stosownu regulator to podłączenie wyglada tak jak na końcu mego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... czyli: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5908...
Witam Ok. Nie spierajmy się o słowa. Wydaje mi się, że obydwaj wiemy o co chodzi. Alternator (produkt DENSO) "ma" 150A, więc z tej strony nie powinno być kłopotów. Nie jeżdżę zawodowo, off-road to raczej hobby, więc i wielogodzinnych przebiegów nie mam. Z tego powodu jeden z akumulatorów był notorycznie niedoładowywany, bo oczywiście odpowiednio długie...
Jeżeli regulator nie reguluje napięcia, więc wzrasta prąd w obwodzie, bo wsio sie dzieje na mniejwięcej stałej rezystancji. Jezeli wzrasta prąd, to siłą rzeczy że wzrasta temperatura diod (są przeciążone) i szlag je musi trafić. Na moje oko zakłądają lichy regulator, ma być w czarnej obudowie ( Heavy Duty)
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Tylko w tym alternatorze jak padnie regulator to nie wiem czy się dostanie bo patrzyłem. Pewnie masz denso nazwajany płaskownikiem. Nr regulatora GC1M3190, 03J14, 02J20 Pytanie zasadnicze czy wtyczka 4 czy 3 pinowa.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Witam wszystkich. Mam taki problem, otóż kupiłem nowy alternator z regulatorem a stary był bez regulatora bo jest on w traktorze i teraz jak go podłączyć? W załączniku daje zdjęcia nowego i starego alternator. Ja to tak widzę w tym nowym : czerwony B+ czarny B- zielony D+ brązowy to masa Z góry dziękuję za pomoc
alternatora denso regulator napięcia alternatora denso denso regulator
mapowanie portu drukarki pralka mastercook moduł schemat światło dyskotekowe
alarm osobisty p0480 wentylatory
Lokalizacja przekaźnika czujnika wody w pralce Candy Smart Jak podłączyć kuchnię elektryczną do prądu?