http://silnikielektryczne.prv.pl/html/as... Tutaj masz wszystko.
To w takim razie moga byc niepewnie dzialajace (np. zabrudzone) styki programatora. Mialem cos podobnego ale w innej pralce. Chwilowe rozlaczenie po zalaczeniu stykow moze powodowac takie zachowanie.
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
w sumie te stare pompki mają trzypozycyjny przełącznik prędkości - to nie może być jakiś zaawansowany układ sterowania. Tam były zwyczajnie przełączane uzwojenia silnika i zmieniana w ten sposób moc silnika, co dalej przekładało się na poślizg silnika i wydajność pompy. Nie wiem jak to było rozwiązane w starym sterowniku Np. w sterownikach solarnych...
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Tak. Im większy poślizg tym mniejsze obroty (przy stałej częstotliwości zasilania). Poślizg zależy od obciążenia: większe obciążenie = większy poślizg = mniejsze obroty. Chociaż obrotów silnika asynchronicznego nie reguluje się za pomocą poślizgu tylko częstotliwości zasilania (za pomocą falowników). Poślizg jest zjawiskiem, które w pewnym stopniu jest...
Duże maszyny wyciągowe (kopalnia), w ten sposób reguluje się w prosty sposób obrotami silnika zwiększając poślizg pomiędzy stojanem a wirnikiem. pozd. Slawek
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Może zastanów się nad zastosowaniem impulsatora, takiego najprostszego, dającego np. 24 impulsy na jeden obrót plus do tego licznik. Możesz uzyskać dokładność różnicy obrotów w dziesiątych częściach obrotu na minutę. Oprócz tego możesz np. na bieżąco wyliczać poślizg silnika.
(at)Użytkownik00 Owszem, bo na skutek niesymetrycznego rozkładu wirującego pola, wzrośnie poślizg magnetyczny i obroty zmaleją.
Witam Odpowiem jako praktyk, część teoretyczną ładnie opisał Kolega Wider. Na tabliczce znamionowej ciężko znaleźć liczbę par biegunów oraz poślizg, ale bardzo łatwo można go wyliczyć. Jeżeli na tab. znam. podano obroty nom. równe 2950/min, to oznacza że silnik posiada jedną parę biegunów, a jego prędkość synchroniczna wynosi 3000 obr/min. Poślizg takiego...
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
Pomiar oporności komutatora a szczotek może byc zmienna w wypadku luzu osi silnika a panewką lub nieosiowym prowadzeniu wirnika co może przekładać się na spadek mocy obrotowej silnika , może tez występować poślizg w napędzie talerza trzeba spróbować przytrzymać talerz i zobaczyć czy silnik się obraca ,najlepiej podłożyć inny silnik.
Przy silniku możesz dopisać, że przyjęto poślizg s=0 stąd n=ns. Twoje obliczenia są dobre dla układu połączeń w gwiazdę. Jest tylko jeden byk - napięcie zaznacza się prze U a nie V :!:
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
Jest to kontrolka ASR musisz sprawdzić poprawność działania ABS czujników prędkości itd. Różnica prędkości kół przednich i tylnych jest interpretowana przez ABS jako poślizg i redukuje w ten sposób moc silnika by odzyskać przyczepność z podłożem .
Mam pytanie czy ma ktoś dane tego silnika, SZUD(K)e24b: rodzaj pracy P-40 240cykli/h moc znamionowa 1,5kW prędkość obrotowa znamionowa 1375 obr/min prąd przy 380V 3,8A sprawność 77,5% współczynnik mocy 0,84 U2 42V I2 25A przeciążalność 320 GD2 0,030 ... należy zastosować rezystor o parametrach: Rmin=1.68om P=1kW Najlepiej jakby miał kilka odczepów...
Słabo to widzę: dla tego silnika (2870 obr/min) przy 500 obrotów potrzebna nastawa to ok. 8,7 HZ... Na sterowaniu (H40=1) falownik będzie kompensował poślizg - stałe obroty, a na H40=3 będzie sterował wektorowo (mocowo).
Szczególnie wyraźnie słychać to przy 33RPM, gdzie ciągłe dzięki "jęczą". Jeżeli występuje jęczenie to nierówne obroty a nie zbyt małe czy zbyt duże. Winą może być poślizg na przeniesieniu napędu spowodowany (jak pisał kolega Robert B ) stwardnieniem gumy.
Napisałeś: "...Mimo, że czas załączania silnika mogę ustawiać w uC z dokładnością do ms, to jednak obawiam się, że po pewnym czasie układ rozjedzie się i silnik nie będzie trafiał w odpowiednie położenie przełącznika. A niestety przełożenie jest na tyle duże, że sprężyny w przełączniku nie podciągną silnika na właściwe położenie..." Rozwiązanie: Silnik...
(at)ElektrodaBot 1. Oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min. 2. Oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08. 3. Oblicz obroty synchroniczne (prędkość wirowania pola magnetycznego) gdy ilość par biegów p=2 a częstotliwość f=90Hz.
Robiłem kiedyś coś takiego w Turbo Pascalu. W Delphi to będzie jakoś tak (założenie silnik unipolarny, czterofazowy): unit Motor; interface procedure MotorFwdStep; //Krok w przód procedure MotorBckStep; //Krok w tył procedure GoNSteps(n : SmallInt); //Ruch w przód i wstecz procedure Start_Stop_Motor(v0,v1,n : SmallInt); //Zmiana...
myślałem że da się zamówić bez zdejmowania, Nie da się, bo w prawie każdym mechanizmie (każdym typie) są różne. Ważne, żeby był dokładnie takiej samej grubości (przekrój) i nico mniejszej średnicy (musisz go jakoś uformować, co by przyjął kształt okręgu - z objawów wnoszę, ze jest stary i stwardniał formując się w coś w rodzaju jaja). Za ciasny pasek...
Prosta logika prościej się nie da . i tak jest .Czaisz teraz . Taki układ jak silnik napędzany prądnicą to łączy nie tylko przekładnia mechaniczna i obroty tylko częstotliwość zależna od ilości par biegunów. Silnik może mieć jedną parę a prądnica dziesięć par - wtedy przekładnia musi być ciut większa niż 1 ÷ 10. To dzięki wspólnej częstotliwości i...
Witam, mam pytanie czy jest jakiś łatwy sposób, aby taki silnik otworzyć bez uszkodzenia? https://obrazki.elektroda.pl/4937370800_... https://obrazki.elektroda.pl/3628258500_...
...Witam coś czuje jak na biegu jałowym lekko zaczyna mi trzęść silnikiem - czy jest jakis sposób zeby sprawdzić czy faktycznie poduszka powoli dochodzi do kresu wytrzymałości :/ ?? Jesli tak to jak wymienic samemu poduszke? :(
Silnik w czasie 0,8 s nie ma możliwości uzyskać obrotów maksymalnych dla tego skojarzenia. Zostaje on przełączony krótko po starcie w trójkąt, gdy występuje jeszcze bardzo duży poślizg i do tego dochodzi wzrost napięcia podawanego na uzwojenia z 230 V na 400 V. Z uwagi na to, że silnik jest przewymiarowany daje nam to możliwość wydłużenia czasu rozruchu...
napęd pompy od kół przydatny jest przy podnoszeniu rozsiewacza z nawozem. Niewygoda z takim napędem jest taka, że nie powinno się go używać na 5 i wstecznym biegu, oraz nie można za ostro skręcać (informacje z instrukcji obsługi). Jeżdżę C360 i jeśli nie przekracza się 2 tys. obr./min to zużycie paliwa jest akceptowalne. 2 i 3 biegu bez reduktora używa...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
Przy rozruchu w gwiazdę silnik łagodnie startuje więc poślizg raczej niemożliwy, do tego zawór upuszczający powietrze przy rozruchu. Porównałem ten silnik 13.5kw wymiarami z innymi silnikami i bardziej pasuje do silnika 7.5kw, szerokość 30cm i długość 40cm bez wałka.
Tak sobie siedzę i czytam i śmiać mi się chce. Widać gołym okiem że ci co na mnie naskoczyli nie mają zielonego pojęcia o temacie. Myślę że kolega Plumpi wyczerpał temat rezystora i odpowiedział dlaczego wymiana rezystora usunęła usterkę buczenia w czasie jazdy mojego dźwigu. W którym miejscu odpowiedział, możesz zaznaczyć? Też tam byłem. Pierwsze co...
Gdy ustawiłem parametr H41 na 1 (Automatyczny pomiar rezystancji i indukcji silnika) - falownik pokazuje błąd. A ustawiłeś wcześniej: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) Jeśli nie to nie dziwne, że...
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Nie żebym się czepiał pedagogów, ale tabliczka w zadaniu nie pochodzi z prawdziwego silnika ale jest zlepkiem dwóch tabliczek, bo nazwa silnika wskazuje na dwubiegunowca czyli 3000obr/min, a rubryka z prędkością wskazuje na 6-biegunowy, w nazwie silnika powinno byc "6B" zamiast "2B". Jak ktoś często mierzy silniki i wypisuje protokoły to od razu spostrzeże...
Poślizg mierzy się przyrządem do pomiaru prędkości obrotowej wału chyba? Znając prędkość synchroniczną silnika (do tego trzeba znać liczbę par biegunów, częstotliwość zasilania stojana) można wyznaczyć poślizg ze wzoru: s=(n1-n)/n1 s-poślizg, n1-prędkość synchroniczna, n-prędkość obrotowa.
W przypadku luźnego paska pojawi się błąd - prędkość obrotowa silnika jest odczytywana z alternatora i z czujnika na silniku. Obie wartości są na bieżąco porównywane i jak wystąpi poślizg wartości już nie będą takie same.
co się stanie jeśli podłącze te regulator, o którym pisałem do tego silnika, o którym pisałeś? Efekty dźwiękowe, jakieś brzęczenia etc. mógłbyś polecić jakiś regulator, w miarę mały do tego typu silników, o których piszesz? Dlatego pytałem o model silnika/wentylatora, może to być całkiem inna konstrukcja. W silnikach z kondensatorem pracy (nieco większej...
Nie wiem skąd 90 stopni, doprecyzujesz co to za wartość chyba że na myśli pole wirowe w 3f o przesunięciu 120 stopni.. Cały wątek dotyczy silnika jednofazowego, który ma uzwojenia przesunięte fizycznie względem siebie o 90*, dlatego optymalne przesuniecie fazowe pomiędzy prądami uzwojeń to właśnie 90*. Problem w tym, że impedancja kondensatora, a tym...
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Żaden wkrętak płaski mi nie pasuje. Za grube są Zmień wkrętak. Każdą naprawę magnetofonu powinno się zacząć od sprawdzenia kondycji pasków. Mechaniki magnetofonów są zbudowane podobnie - niezależnie od producenta - i pasek przenosi napęd z silnika na resztę podzespołów. Jeśli będzie się ślizgać, lub będzie zbyt naprężony wnosi to albo poślizg na przekładni...
Dla wiatraka o mocy 60W dławik zmniejsza napięcie o jakieś 20-25%, poślizg silnika pewnie rośnie o kilkanaście % jego wartości - i jeśli był na poziomie np. 15%, to będzie około 17% - obroty maleją o 2-2,5% (może trochę pesymistycznie to szacuję, ale dużo lepiej raczej nie będzie) i chyba różnica jest trudna do zauważenia.
Skrzynia biegów pozwala ograniczyć spalanie w autach benzynowych tym samym na 100% pojawi się w autach elektrycznych aby zwiększyć dystans na 1 ładowaniu. Pozwolę się nie zgodzić. Dowcip polega na braku sprzęgła. Spalinowcem ruszamy wykorzystując poślizg na sprzęgle (lub na kołach). Elektryk rusza od zatrzymanego silnika i „kop” pojawia...
Dzisiaj zrobiłem pełną diagnostykę KTS (u siebie mam CDIF i Delphi, i one dawały błędy jak w pierwszym poście), w zalączniku to co wypluł KTS. https://obrazki.elektroda.pl/9520352900_... Uszkodzona wiązka od czujnika kąta i wspomagania może blokować przyspieszanie ? Jak myślicie, rwać wiązkę od strony kabiny czy silnika ?
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy. Czy kolega spotkał się z takim przypadkiem? Sporo opowiadania i mało faktów. Pominięto milczeniem zapytanie o stan akumulatora. Tymczasem osłabiony/zużyty akumulator mie radzi sobie z poborem energii po rozruchu i nagrzewaniu silnika a zatem domaga się mocy od...
Skoro słychać silniczek, a optyka nie wykonuje ruchu, to oznacza brak przeniesienia momentu z silnika na mechanizm obiektywu. Może się zęby na jakimś kółku posypały, może oś silnika ma poślizg wewnątrz kółka, ślimaka... Trzeba rozebrać i sprawdzić.
Na tabliczce od silnika jest napisane 3-fazowy silnik indukcyjny 36 V/10 Hz/50 W oraz 195 V/310 Hz/320 W, ale nie jest to napięcie zasilania falownika, tylko napięcia podawane przez falownik na uzwojenia silnika. Nie wykorzystasz oryginalnego falownika z pralki, ponieważ ten zasilany jest z wyprostowanego napięcia sieciowego. A Ty potrzebujesz zasilania...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
wiadomo będzie pod wiatr wolniej z wiatrem szybciej. Przy sterowaniu silnika BLDC można wymusić konkretną prędkość obrotową, bo to silnik synchroniczny - tylko, jak się nie da wymusić, to zrywa się synchronizacja i silnik szarpie zamiast napędzać. Ale poślizg mechaniczny może spowodować zależność prędkości jazdy od wiatru, choć sam silnik będzie się...
Zaraz do nich napiszę ten całkiem fajny tylko sterowanie wyłącznie skalarne... Liczył może ktoś poślizg silnika ? Mam jeszcze jedno wrzeciono z obrotami 24.000 jednak na falowniku który mam nie pracuje ono prawidłowo. Mój falownik regulacje poślizgu znamionowego kończy na 10Hz jak zwiększam wartość poślizgu silnik pracuje na 15Hz jak poślizg jest na...
Chodzi mi o to, jak ma działać silnik. Ale z tego, co sobie przypomniałem: w wirniku silnika indukuje się prąd proporcjonalny do pola magnetycznego i do prędkości poślizgu (to jest różnica prędkości wirowania pola i prędkości obrotowej wirnika). A moment siły jest proporcjonalny do iloczynu pola i prądu indukowanego w wirniku. Czyli, dla ustalonej wielkości...
https://obrazki.elektroda.pl/5114912500_... Kolejny miernik zaliczyłbym już do specjalistycznych - nie każdy bowiem potrzebuje mierzyć prędkości obrotowe jakichś części ruchomych - w warsztacie elektronicznym w szczególności. Ale jak już potrzebuje (jak mój Kolega - właściciel miernika z tematu) potrzebuje chociaż wiedzieć jak go poprawnie...
poślizg znamionowy silnika poślizg silnik czujnik poślizg
podgrzewanie przedniej szyby szyby podłączenie anteny radiowej dmuchawa bezpiecznik
pompa wtryskowa deutz makita hr2811
Igła do wkładki Shure M44MB - zamienniki i charakterystyka Maksymalna moc grzałki dla termostatu 16 A