Witam z tego co napisaleś to wynika, że masz niedoładowany akumulator i to przez pobór prądu.Akumulator w dobrym stanie w 5 godzin po odłączeniu od prostownika powinien mić napięcie 12,6 V.Ładowanie masz dobre.Spadek napięcia pod obciążeniem też jest w normie.Też mam podobne problemy bo za dużo mam w aucie urządzeń dodatkowych.Zamontowałem sobie woltomierz...
Do 30 mA jest ok. Powyżej nie. Niektórzy naciągają granicę do 50 mA ale to już w "prądożernych " furach.
Człwieku, jestem z zawodu doradca ubezpieczeniowym. Nie muszę się na wszystkim znam. Od tego sa ludzie. Nie potrzebnie nabijasz post i się wysyliłeś nie wnosząc nic do tematu. W skróce? Leje na twój post mojym moczem... Zająłeś mi cenne 5 minut mojego życia nie wnosząc nic do tematu znaczącego dla mnie . Widżę że kultura osobista na najwyższym , godnym...
Sprawdź czy działa ci normalnie oświetlenie. To w bagażniku też. Dodano po 1 I stan przelotek w drzwiach.
W osobowym po zazbrojeniu alarmu i gdy on uśnie to pobór wynosi około 20 mA do 50 mA czyli 0,02 A do 0,05 A.
pobór pradu na postoju (wyłączony kluczyk/swiatła/radio ...... ewentualnie uzbrojony alarm) to \są miliampery czyli jeden kabelek do COM a drugi do mA, a pokrętło w sekcji A na 200mA a gdyby było za dużo na 20mA tylko nic nie właczaj w samochodzie w trakcie pomiaru bo uwalisz "miernik" no i podłaczenie szeregowe - czyli odłączyć kleme z aku i miernik...
Czy podłączałeś pod kompa.Może ma błędy can i jest komunikacja która powoduje pobór?
Za dużo koledzy, minimum 100mA musicie zejść w dół
Nie podałeś modelu alternatora, ale z objawów wychodzi, że to regulator napięcia.
0,09A na wlaczonym alarmie to niejest za duzy pobor.zreszta 140mA dla akumlatora to nie tragedia.poprostu konczy sie akumlator.na wylaczonym alarmie ciagnie wiecej bo zasilany jest przekaznik.
Niezrozumiała jest rola przewodu różowego ACC. Dlaczego wymaga podpięcia pod ACC, po prostu jest on tylko potrzebny jeśli czujniki montujemy na przód. Spróbuj połączyć go z przewodem od wstecznego, po prostu skręć razem te dwa przewody i na tył to wystarczy..
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
miałem cos takiego w Altei winny był moduł komfortu w drzwiach kierowcy trzeba było naprawić wade fabrycznał wylutować z modułu jakiś chyba rezystor,odłacz drzwi kierowcy i zobacz .
A co z podświetleniem bagażnika ?
A nie nosisz kluczyka w kieszeni? Nie wiem jak w tym pojeździe jest to rozwiązane ale różnie to może bywać. Radio oryginalne? Jakiś subwoofer nie jest podłączony?
Bo podejrzewam, że nie ma innego sposobu sprawdzenia kabla, niż naoczny. Jest trzeba mieć multimetr i sprawdzić rezystancję przy odłączonym zasilaniu lub sprawdzić napięcie pod obciążeniem na odbiorniku.
amperomierz podłącz szeregowo oczywiscie a jak nie masz to żarówkę pozdrawiam i co ci da ta zarówka? podłacz amperomierz w szereg, wyłacz wszystkie odbiorniki. powinno byc nie wiecej 0,05A
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Zegary odepnij.
Ja miałem to samo, zepsuł się przekaźnik kontroli świec, robił zwarcie.
w pierwszej fazie po zamknieciu samochodu moze tyle pobierac,to normalne. W zasadzie pobor pradu powinno sie mierzyc w tym samochodzie po ok 30 min od zamkniecia(tzw usypiajaca elektronika). Najpierw skorzystaj z rad Norberta.
Odłącz wtyczkę z regulatora napięcia na próbę, sprawdź przelotki klapy bagażnika, światła osłon przeciwsłonecznych.
Co jeszcze zasila ten czarny sprawdź. Wzmacnacz anteny dokładany może być np. lub moduł domykania szyb. Trza ryć. Ma być max. 0,05A
Po jakim czasie sprawdzasz ten pobór prądu?
Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
Jaki jest pobór prądu na postoju, po zamknięciu wszystkich drzwi i uśpieniu instalacji elektrycznej ?
Między + akumulatora a kabel dochodzący do plusa wpinam amperomierz cyfrowy na zakresie 20A. Pokrywa silnika i bagażnika - zamknięte. Samochód zamknięty pilotem. Szyby w przednich drzwiach otwarte na max. Drzwi przednie zamknięte (lub otwarte a pomiary dopiero po ponownym uśpieniu samochodu)
Położenie bezpiecznika w gnieździe - dla prądu - nie ma istotnego znaczenia. Natomiast pozostałe symptomy wskazują na uszkodzone lub źle podłączone radio. Jeżeli samochód posiada instalację LPG, to również sterownik pobiera prąd, jeżeli zasilanie nie jest rozłączane przez stacyjkę. Proponuję obejrzeć filmik, który co nieco wyjaśni, w temacie podłączenia...
odepnij alternator, masz pewnie uwaloną diode
1Pomiar akumulatora testerem lub 2 Naładowanie akumulatora i pozostawienie ze zdjętą klemą na czas kiedy się "rozładowuje" (ważne żeby nie poruszać akumulatorem ) i próba , nie zapali aku na złom
Hej, mam problem polegający na rozładowywaniu akumulatora na postoju w Skoda Octavia II 2004. zmierzony pobór prądu na klemie + akumulatora to ok 0,70A skaczące co chwilę na 0.90A. Co do diagnostyki komputerowej w silniku są tylko dwa błędy - klapy gaszącej i jeszcze jakiegoś czujnika. Reszta modułów wygląda, że brak błędów: bordnetz, gateway, radio,...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Pobór prądu na postoju wynosi 0.06A. Taki pobòr jest ok,zròb test akumulatora.
Spawdź czy cewka spręzarki klimatyzacji nie jest załączona.
Nie będę się modrzył- masz immo? Może aku padł bo jest zwarcie na wiązkach? Może kuny pogryzły kable? Jaki pobór prądu na postoju?
Zapinasz amperomierz do klem, zamykasz auto pilotem i czekasz przynajmniej 20minut(mniej/więcej po takim czasie UCBIC wygasi lampkę podsufitki na otwartych drzwiach i pójdzie w kimę). 120mA to o dużo za dużo na radio, co to za sprzęt?
Podstawa sprawdzić ładowanie i pobór prądu na postoju
jedyne co w passacie mam nie oryginalne to centralny zamek Odłącz go i zrób pomiar. Radio nic nie pobiera (podpięte pod stacyjkę) Podpięty + (zasilanie), a kabel zasilający podtrzymanie pamięci, masz podłączony chyba na stałe.
Spróbuj bo to czesta przyczyna w róznych autach
A sprawdzałeś czy przewody się gdzieś nie zwierają i sprawdź jaki wynik będziesz miał jak odłączysz radio
Tak. Nie ma prawa być na nim masy,nawet najmniejszej. O ile wtyczki wypięte. Jak jest to szukanie gdzie zwiera,lub z czego bierze. Jak nie ma to wina komputera podającego tą masę,nie odcina jej całkiem.
Stanowczo za duży prąd. Wychodzi że 3 waty idzie w kosmos non stop. Sprawdź radio.
Witam! Napisz na priv to podeśle.
Cześć, BMW F36 2016, ten sam problem. Coś doi energię do samego dołu, jak mogę zlokalizować przyczynę?
Witam, Warto sprawdzić pobór prądu na postoju. Czy przypadkiem jakiś z odbiorników nie pobiera zbyt dużego prądu. Jeśli tak jest to należy po kolei wyłączać bezpieczniki i w ten sposób sprawdzić który to odbiornik.
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
Witam. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy,...
Może najpierw podłącz amperomierz do akumulatora poczekaj 5 -10 min min aż wszystko się wyłączy. Zwróć uwagę żeby czujnik otwarcia klapy zablokować jak występuje. Dopiero taki pomiar da ci faktyczny pobór prądu. Nawet radio potrzebuje wejść w tryb uśpienia do 5min. (Spotkałem się z autami co po 20min wszystko dopiero się wyłączała w aucie.) Może któryś...
(at)drunek z bezpiecznikiem 29 pobór 2A A bezpiecznik 30 około 3A oczywiście mierzone po 40 minutach od zamknięcia auta, dodam że strasznie grzeje się czarny przekaźnik, który znajduje się w bagażniku. https://obrazki.elektroda.pl/1420091800_...
Coś źle mierzysz 0,05mA to jest bardzo mało za mało i nie można mówić o nadmierny prądzie na postoju, pokaż ten miernik i kable gdzie wpięte.
Raczej nie sądź żeby cos się nagle po zamknieciu auta uruchamiało po 5 czy 10 minutach, (a może jest cos takiego?) Wątpliwa sprawa, ale wykluczyć tego nie można... Jaki masz akumulator i silnik? 0.10 A to jest 100mA czyli spokojnie po trzech dniach wysiorbie aku. 100mA to TYLKO 7,2Ah przez 3 doby.
Za pierwszym razem wtyk czerwony w wejście max200mA z bezpiecznikiem, multimedia ustawiony na 10A pokrętło. Sprawdzałem bezpiecznik na tej ścieżce w porządku, nie tknięty.
Branie prądu przez akumulator na poziomie 0,14A jest w granicach normy uwzględniając granicę błędu miernika. Może to być podtrzymanie zegarka, alarmu lub immo jeśli jest. Kolega chyba żartuje. Taki pobór prądu na postoju jest co najmniej 3x za wysoki.A jeśli miernik ma taka granice błędu to lepiej go oddać do utylizacji a w najlepszym wypadku bateria...
Akumulator umarł, napięcie to nie wszystko, liczy się jeszcze natężenie czego nie sprawdzisz. Gdy już włożysz nowy to sprawdź wtedy ładowanie 14,4 w tych okolicach być powinno, oraz pobór prądu na postoju, nie pytaj jak to zrobić, szukaj było opisywane.
Następny punkt to sama stacyjka, co się dzieje na akumulatorze po jej załączeniu?
Rozebrałem drzwi i co udało mi się ustalić to to że ginie gdzieś na samym końcu wiązki przy mechanizmie centralnego zamka. Natomiast uszkodzeń izolacji na tej wiązce nie znalazłem. Zdiołem starą izolacje z kawałka wiązki około 10 cm Do ostatniej kostki(centralnego zamka)i zaizolowałem każdy kabelek oddzielnie izolacją plastikową i jeszcze raz wszystkie...
I wymień baterię, bo w tych miernikach stan baterii mocno rzutuje na wynik pomiaru...
Coś rozładowuję akumulator w samochodzie. Duży pobór prądu na postoju, https://obrazki.elektroda.pl/9727561000_...
Może światełko w bagażniku? To częsta usterka w tym modelu, że świeci się cały czas.
Pobór prądu na postoju z reguły mieści się w 20mA (0,020A). Jeżeli u ciebie jest faktycznie 180mA to jest to stanowczo za dużo. Mój poprzednik ma rację i tam należy szukać przyczyny usterki.
To za dużo około 5 wat . sprawdź żarówke w bagażniku, pod maską w schowku itp. Powinno być nie więcej jak 0,02-0,05 A
Przekaźnik od sterowania sprzęgłem klimatyzacji był załączony cały czas. Zmyliło mnie to że był uszkodzony i samo sprzęgło nie było załączone, dodatkowo jak to mówią ,,Amerykanie" tam byli bo było dużo przeróbek.
Przez pierwsze ok. 5 min pobór 5 A, potem 0,00 albo 0,01-0,02, tak skakało co jakiś czas. https://obrazki.elektroda.pl/5970696800_... https://obrazki.elektroda.pl/3485604200_... https://obrazki.elektroda.pl/5714434600_... https://obrazki.elektroda.pl/7940513100_...
Po pierwsze zmiana elektrolitu pomaga takiemu akumulatorowi jak umarłemu kadzidło,a po drugie aerometry(te "gruszki" do badania gęstości elektrolitu) są do dziś dostępne na allegro oraz w sklepach motoryzacyjnych.
Jaki jest pobór prądu na postoju?
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
Witam No i dopadł mnie problem elektryki w Fordzie Galaxy. Po zdjęciu klemy i odczekaniu ok.30min po wygaszeniu auta mam dziwny pobór prądu, prąd rośnie i maleje tzn. od 0,12A do 1.2A i tak cały czas. Co to za wariacja? Ponadto po uśpieniu auta lekko mrugają, pulsują co 2 sek wszystkie żarówki postojowe, kierunków i podśw. tablicy. Czy ktoś spotkał...
Kabina kierowcy czyli BSI.
Jeśli Twoje urządzenie będzie zamontowane na stałe, to nie widzę potrzeby dublowania akumulatorów. Na znanym portalu aukcyjnym można niedrogo zakupić regulowane przetwornice obniżające napięcie. Nie zapomnij o odpowiednio dobranym bezpieczniku w zasilaniu całości. Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 20mA.
Z osobistych doświadczeń - podobny przypadek. Powód - przekaźnik załączający pompę paliwową "skleił się" i pompa cały czas działała. Niech kolega dokona pomiaru prądu na postoju "z" i "bez" owego przekaźnika. Tak na wszelki wypadek.
Temat rozwiązany, bezpiecznik spalił się w mierniku.
Coś pobiera prąd-ponad 1A chwili gdy samochód jest zgaszony, zamknięty, po prostu zaparkowany. Pobór ustaje z chwilą wyjecia wskazanego bezpiecznika. Co on zabezpiecza?
Kris to mam rozumieć że u mnie jest za duży pobór? Bo nie bardzo się w tym orientuje :oops:
Starty pył ze szczotek i komutatora robi upływ prądu na masę A skąd niby robi te upławy do masy?
Elektryk mierzył pobór prądu na postoju?
Tylko musi minąć kilka minut aż moduły zostaną uśpienia i wtedy spadnie pobór prądu. Kolega wyżej ma rację. No ale jak masz dużo pieniędzy to wymieniaj po kolei.
Napięcie wzrosło do 14,8 V I tak ma być. Zanim doczytałem prąd zmierzyłem ponownie w ten sam sposób 🫣 i bez zmian 1,37 A. Zmieniło się po wymianie napięcie. Kupię cęgowy i zmierzę albo wrzucę kable i zapasowy Aku do bagażnika i użytkując pojazd zobaczę co się będzie działo. W jakim celu? Dodano po 9 Czy te 1,37A to pobór prądu na postoju?
Przede wszystkim podczas mroźnych dni jakie mieliśmy ostatnio pojemność akumulatora spada drastycznie więc to, że akumulator się rozładował przez zbyt duży pobór prądu podczas postoju miało w sumie niewielki wpływ. Należy znaleźć przyczynę takiego poboru prądu i ją usunąć, dopuszczalny prąd to około 50 mA. Na przyszłość lepiej odłączyć akumulator całkowicie...
To był bezpiecznik świateł.
samochód podaje 14.8V - 15.2V sprawność akumulatora 85%, brak poboru prądu na postoju. W jakich warunkach było mierzone to napięcie, zaraz po odpaleniu zimnego silnika, czy po jeździe np. po tych 30 km? Brak poboru prądu na postoju - odpinasz klemę?
Witam. Auto jak w temacie - pacjent świeżo kupiony zza gramanicy, pobór prądu na postoju z zamkniętym autem 1.1A. Okazuje się, że po wyjęciu bezpiecznika nr. 1 od klimy ( dwustrefowa, automatyczna) wszystko wraca do normy. Dodatkowym objawem w trakcie poboru prądu są świecące ciągle przycisk od awaryjnych i podświetlenie przełączników obok włącznika...
Po jeździe, na wyłączonym zapłonie postaraj się wpiąć amperomierz szeregowo z akumulatorem, ale tak aby podczas wpinania nie przerwać ani na chwilę obwodu. Ostatni krok to długookresowa rejestracja napięcia akumulatora i poboru prądu.
auto elektronik stwierdził że prąd na postoju pobiera sterownik LPG prins ECM VSI - 4 który jest pod naską. Po odłączeniu go problem z poborem prądu znika. Twierdzi że problem leży chyba jak mówi w rozkodowaniu/rozprogromowaniu się go i pewnie trzeba na nowo go zaprogramować/skonfigurować gdyż jego pobór prądu nie zanika na skutek działającej pamięci...
Sprawdzałeś pobór prądu podczas postoju? Może np lampka bagażnika nie zawsze gaśnie.
Na tym bezpieczniku jest:oświetlenie przy wsiadaniu,alarm,centralny zamek oraz podnośniki szyb.
Mój Passat na postoju, po "wyciszeniu" przez komputer, pobiera ok 0.8 a nawet i więcej. Oczywiście sprawdziłem to symulując zamkniętą maskę, drzwi. Czasami (po odpaleniu, zgaszeniu, ponownym zamknięciu) pobór spada do prawidłowego 0,04. - dzieje się tak za m/w piątym, siódmym razem). Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki z obu skrzynek w desce...
Dokładnie ja mam to samo, tez te same bezpieczniki wyłączyłem i spadło do 0.05A a wcześniej miałem 1,5A O_o. Dlaczego auto nie usypia tej nawigacji i tej kolumny kierowcy. Radio również jest "pod napięciem" w sensie mogę włączać guzikiem i wyłączać kiedy chce, pomimo ze kluczyk został wyjęty nawet 1h temu. Pierwszy raz coś takiego mam, a auto już długo...
Wg poniższego schematu, po wyjęciu kluczyka w odpowiedniej pozycji, zewrzyj ze sobą piny 1 i 2 stacyjki. Jak pomoże, to masz pewność co do przyczyny. http://obrazki.elektroda.pl/3684904600_1...
No wlasnie sluszna uwaga ale webasto sie nie uruchamia wcale (pokazuje zwarcie pompy obiegowej na przewodzie +) przewietrzanie jest wylaczone. Sluszna uwaga jak najbardziej jednak nie w tym wypadku. Dziekuje wszystkim za sugestie jednak przychyle sie do wymiany regulatora napiecia gdyz akumulator zdaje sie pracowac na resztce pradu ciagle. Nawet po...
Wyczytałem gdzieś na forum że ktoś miał pobór prądu w aucie z grupy vag a winowajcą był akumulator. Słabe napięcie powoduje nie wyłączenie się jakiegoś elementu w sterowniku. Kupiłem nowy aku i problem zniknął.
Czy uszkodzenie tego licznika może powodować nadmierny pobór prądu na postoju ok 1,8 A ? Po odłaczeniu 20A bezpiecznika konsoli centralnej licznik gaśnie i pobór prądu spada do przyzwoitych 0,4 A. Miał ktos może taki przypadek. Pozdr.
okazuje sie ze to radio pobiera mase pradu w stanie na off, bierze 0.17A, cala instalacja auta pobiera 14mA, czyli znalazlem
Oj, było, było. Alternator zobacz.
,może pobierać do 0,20 amp przez 48 h( wolne ręce). Możesz wyjaśnić co to znaczy "wolne ręce". i dlaczego przez 48 h. Nie spotkałem takiego określenia.
Odpinałeś alternator? Może dioda w stojanie spalona.
Ali złom ale tester pokaże ci lepiej jak zostawisz go ładowarce z napięciem końcowym 16,1-16,4 na całą noc. Ali, czy Aku? :D W załączniku podano, aby nie przekraczać 14,4 V (Exide Excell Eb620) "używałem hitu za czasów zsrr (sprawny transformatorowy) i kilku dniach to samo było. Warto w takim przypadku zmierzyć pobór prądu podczas postoju samochodu...
Witam, posiadam samochód jak z opisu, mam problem, kiedy samochód stoi na postoju, to po paru dniach akumulator mi pada, dodam, że jest on nowy, sprawdziłem napięcie bezpieczników multimetrem i nic, przy sprawdzaniu multimetrem, gdy zamknę drzwi to pobór mocy spada z 0.60 do 0.16, ale nie mogę znaleźć z przodu w drzwiach tego przycisku, który wyłącza...
Panowie!!! wilgoć i jeszcze raz wilgć.Ten p;ierwszy przypadek Kolegi Z Octavią,przy takim poborze prądu na postoju,to moduł komfortu-może któryś zamek drzwi.
Witam, przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźć konkretnej interesującej mnie odpowiedzi. Do rzeczy, podłączyłem radio (pionieer deh 110-sub) w swoim BMW e87, musialem to zrobić z pominięciem stacyjki (czerwony i żółty z radia połączone z samym żółtym od kostki ISO) . Czy istnieje ryzyko że radio będzie pobierać prąd na postoju? Radio podtrzymuje pamięć...
Witam Dodge Journey 2016 r 3.6 USA system bezkluczykowy. Problem z poborem prądu rzędu 3A , ewidentnie widać jak w aucie nie potrafi uspac się licznik. Sytuacja wygląda następująco mierze pobór amperomierzem , drzwi oczywiście pozamykane , krańcówka maski wykodowana z BCM(inny typ zamka włożony) amperomierz wskazuje 3A , zamykam auto , czekam aż zgasnie...
pobór prądu postoju samochodów pobór prądu postoju pomiar pobór prądu postoju punto
pioneer ustawi fabryczny symbol silnika lusterko opuszczać
uszkodzona pompa wodna mikrofala buczy
Jak rozkodować wyświetlacz radia Opel Meriva A Podłączenie zaworu EGR w Oplu Astra H: instrukcje i wskazówki