Który wsad Pan wgrał? kod musiałem wpisać tylko za pierwszym razem. Ponownie będzie potrzebny tylko po zaniku zasilania radia. W radiach z aktywnym CAN-em ten problem nie występuje - komputer pokładowy "pamięta" swoje radio. Pobór prądu tak oszukanego radia jest zazwyczaj na poziomie do kilku mA. Dokładne informacje da pomiar dla tego konkretnego modelu...
Przy aku też rozlączałeś plusy? Chodzi Ci o to czy przed pomiarem po 50 min. czy akumulator z plusa był rozłączony - nie nie byl. Rozłaczylem plusy dopiero przed samyym pomiarem. Jezeli kolega rozłączył plusy przed samym pomiarem to szlak trafił całe czekanie 50 minut!!!!! Musisz mieć wpięty miernik na pomiar amperów cały czas i patrzeć co dzieje sie...
Pozdrawiam Faktycznie 250 mA to sporo ale jeszcze nie tragicznie.Przez 10 godzin "ucieka" Ci 2,5A/ godzin co stanowi ułamek pojemności sprawnego akumulatora.(może akumulator się kończy).Fabia comfort pobiera około 120 mA.Podchodząc do pomiaru prądu w uspionej elektronice musisz pamiętac aby podłączyć amperomierz tak aby nie przerywac obwodu (inaczej...
Miernik jaki posiadam przy próbie pomiaru prądu na postoju pokazuje jakiś błąd(wykonuje pomiar prawidłowo) http://img236.imageshack.us/my.php?image... Jak to miernik pokazuje błąd? Co jest na wsywietlaczu? Jezeli pokazuje jedynke, tzn. ze przekroczyles zakres
Po podłączeniu amperomierza musisz mierzyć minimum 10 minut. Nieważne, ile był wyłączony. Zapinasz amperomierz, zamykasz obwód, wszystkie sterowniki wtedy wstają i po kolei po jakimś czasie idą spać. Choć pomiar może być prawidłowy. 0,35A *24 daje ok 8,5 amperogodziny na dobę, po trzech dniach raczej nie zapali.
Sonda na 10A, a zakres na 200mA - od kiedy się tak stosuje? Na drugim zdjęciu pomiar jest prawidłowy .
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
Miernik ustawiłem na 20A i wyskoczył mi pomiar 0.07.Radio nic nie pobiera (podpięte pod stacyjkę) jedyne co w passacie mam nie oryginalne to centralny zamek z pilota i jakieś chińskie światła jazdy dziennej Ale one też się zaświecają po włączeniu zapłonu. Więc nie wiem co może być przyczyną.
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
mam podobny problem, co kolega wyżej. Akumulator 12V był rozładowany do 4,5V Więc ten akumulator nadaje się wyłącznie do utylizacji i próby jego naładowania są bezcelowe. Tu rodzi się pytanie, czy jedna, prosta dioda rozwiązałaby problem poboru prądu z aku przez prostownik? Nie, przepływ tego prądu jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu...
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk mierzone bylo u elektryka 0,5 godz po postoju,pobor na jego mierniku wzkazywal 0,00,ladowanie 14,4v stwierdzil ze wszystko w porzadku.sprobuje jak tam kolega radzil naladuje i zdejme kleme i pomiar co dzien.
https://obrazki.elektroda.pl/3683213300_... Witam wszystkich, Tym razem chciałbym zaprezentować unowocześnioną, bezprzewodową wersję prędkościomierza/licznika kilometrów do roweru, który umożliwia również pomiar temperatury otoczenia oraz odczyt czasu bieżącego. Jest to rozwinięcie wersji licznika prezentowanej w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Może najpierw podłącz amperomierz do akumulatora poczekaj 5 -10 min min aż wszystko się wyłączy. Zwróć uwagę żeby czujnik otwarcia klapy zablokować jak występuje. Dopiero taki pomiar da ci faktyczny pobór prądu. Nawet radio potrzebuje wejść w tryb uśpienia do 5min. (Spotkałem się z autami co po 20min wszystko dopiero się wyłączała w aucie.) Może któryś...
Żarzenie widać tylko w ciemnym otoczeniu ale świadomość tego faktu "siedzi " w głowie. Jeszcze raz zmierzę pobór prądu na postoju . Za radą poszukam informacji na temat tej procedury i jeżeli pomiar prądu wyjdzie w granicach normy zacznę szukać kogoś kumatego w okolicy który to ogarnie.
Sprawdź pobór prądu przez auto (zamknięte,włączony alarm, jak na parkingu) Na mrozie mogła np.przymarznąć krańcówka bagażnika i paląca się lampka wykończyła aku. To tylko domysły, podstawa to pomiar poboru prądu przez auto na postoju
Zostawisz samochód z włączonym zapłonem? Pobór na postoju to raczej 18mA i chyba prawidłowy, ale trzeba go obserwować do godziny od zamknięcia centralnego i przejścia modułu komfortu i innych do całkowitego uśpienia. Myślisz, że komp samochodu, zegary i czujniki nie pobierają prądu. Zrób pomiar prądu na załączonym zapłonie. W czym Ci ten pobór na załączonym...
W moim odczuciu wykres z pierwszego postu jest oszustwem lub został wstawiony omyłkowo. Na pierwszy rzut oka wygląda to ładnie: pojemność w funkcji czegoś tam maleje, impedancja rośnie, jak w opisie: "pojemność akumulatorów skorelowana jest z ich impedancją wewnętrzną, co zostało przedstawione na poniższym rysunku (Rys 1)". Po dokładnym obejrzeniu rysunku...
Cześć. Auto prywatnie moje, od pół roku walczę ze złodziejem prądu. Zaczyna się zimą, latem wszystko ok. A więc od początku : Wrzucam nowe, naladowane aku do auta. Koduję. MMI jak i w BEM widzę blisko 100%naładowania. Parkuję auto, zamykam. Rano otwieram, zastaję odłączone moduły typu oświetlenie wnętrza, elektryczna klapa. Silnik odpala normalnie,...
Możesz po pół roku. Kto koledze zabroni. Swoje zdanie wytłuściłem. Wiesz jakoś mierzę akumulatory od lat 70 i wiem co piszę. To rzeczywiście są argumenty nie do odparcia! Czy kolega w ogóle zrozumiał o czym tam pisałem? Ale po naprawie alternatora wróciła do 14,2V Toyota zalecała w instrukcjach ładowanie do 15V. Więc tak próba już zabiera mu 0,5% z...
Zrozumiałem, sprawdzę to jutro i dam znać co i jak. A myślisz Adamcyn że gdyby ten can był załączony a ja wtedy robię pomiar to będzie pobór te 0.57A ? czy to wraz za dużo?
Aku ołowiowy rozładowany do zera zostaje trwale uszkodzony. Pomiar oporu na klemach nie jest miarodajny. Podmień aku na doładowane, sprawne, sprawdź pobór prądu na postoju aby określić przyczynę rozładowania.
Nie bardzo wiem o co koledze chodzi z tymi zdjęciami. Poza tym na mierniku ustawiony jest pomiar napięcia[V] a nie natężenia[A].
Na jakim liczniku? On ci pokazuje napięcie akumulatora?Tu chodzi o pomiar napięcia, a nie organoleptykę.
Miarodajny pomiar po wyciągnięciu kluczyka, zamknięciu auta pilotem lub kluczykiem i odczekaniu około 2 minut.
Tak jak powyżej kolega napisał - wyzszy pobor rozladuje szybko slaba baterie ale oprócz tych rzeczy w obecnych autach są dodatkowo satelity, GPS, naprowadzanie , toll maut itp. - sprawdzić należy w pierszej kolejności stan akumulatora i do tego służy pomiar obciazeniowy. Dla mnie 850 - 900 Ah kwalifikuje Aku do wymiany - oczywiscie parami w sezonie...
Witam auto stało parę dni bez odpalania i już nie mogłem go odpalić. Po uruchomieniu, auta zacząłem szukać przyczyny rozładowania się akumulatora. Po wpięciu miernika w instalację okazało się, że auto mi kradnie 0,02A taki jest pobór prądu na postoju . Po wyjęciu bezpiecznika z obwodu, okazało się że to instalacja gazowa , po wpięciu ponownie bezpiecznika...
Typowa sytuacja kiedy szwankują łącza elektryczne w pojeździe. A tutaj duże prawdopodobieństwo zużytych szczotek rozrusznika. Ale generalnie zamiast zasięgać rad wróżek i wieszczów trzeba będzie podjąć szeroko (lub nie) zakrojone badania i pomiary. Na razie mamy do czynienie z niesparametryzowanymi objawami niedyspozycji samochodu. Nie jest wykluczone...
Dzięki kolego. Ten pomiar 150 mA to jest po 50 mn. Dodano po 17 Ktoś może zna parametry (rezystancja) na pinach tego czytnika?
Zważając na warunki pomiaru nie można powiedzieć czy pobór jest zawyżony, tak wykonany pomiar jest niemiarodajny i nie ma co nad nim dyskutować.
Witam Mam problem z Octavią II po lifcie z 2009 roku. Auto kradnie prąd z aku podczas postoju po zamknięciu. Problem jest o tyle nietypowy ponieważ po podłączeniu amperomierza i zamknięciu auta pobór prądu po ok.2min stabilizuje się na poziomie ok. 0,01A ale po kilku minutach wzrasta do 3,5A na ok. 1-2 minuty i znowu wraca na 0,01A i tak w kółko sekwencja...
jest uszkodzony a dokładniej jego izolacja, jak się zewrze do masy to masz pożar gwarantowany a co do tematu to jak stary masz aku? może już nie trzyma albo jest w samochodzie jakiś "pożeracz" prądu, trzeba by zrobić pomiar amperomierzem jaki pobór prądu jest na postoju samochodu (nie więcej niż 100mA), a jak będzie więcej to wyjmuj bezpieczniki jeden...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Tak więc... Pomiar wykonałem po 2 dniach postoju i okazje się, że słaba bateria w urządzeniu pomiarowym oszukała mnie:) Nawet multimetr za kilkaset zł czasem nie poinformuje o słabej baterii. Przy normalnie podpiętych klemach i poborze 82mA, po 2 dniach postoju napięcie spoczynkowe wynosi 12.65V, więc chyba nie ma biedy.
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
System audio wygląda ok, oryginalne radio i głośniki- jak pisałem wyjąłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz auta od radia również.Bezpiecznik od lampek też wyciągałem. Ładowanie na wolnych obrotach 14,2V, przy dużym obciążeniu spada chwilowo na 13,4 czasem 12,9 ale po zwiększeniu obrotów wzrasta do 14,1-14,2. Faktem jest że pomiary robione były zaraz...
Ta bo wymiana regulatora coś zmieni . Już parę lat mija jak napięcie ładowania zmienia się w dość sporym zakresie także ten pomiar można sobie darować . Częściowo zarządza tym sam regulator ale jeszcze dostaje sterowanie CAN i tyle . Nawet kia picanto z 2011 roku ma odzysk energii i tam napięcie krąży od 13,1V w zależności czy przyśpieszamy czy hamujemy...
Witam wszystkich. Pytanie - czy to normalne że wzmacniacz na postoju (wyłączony) pobiera prąd? Do rzeczy - zaniepokoiło mnie w moim samochodzie (Toyota Celica) rozładowywanie akumulatora przy dłuższym postoju bez odpalania (3 tygodnie). Zrobiłem pomiary poboru prądu na postoju, kiedy wszystko jest wyłączone. Pomiar pokazał pobór 120mA - trochę za dużo....
Tak tak, wiem, że ten pobór jest ok. Bardziej chodziło mi o fakt, czy istnieją urządzenia/obwody, które okresowo mogą podbijać mi zużycie prądu... gdzieś on ucieka z tego akumulatora. Istnieją tyle ze sprawdzając na postoju ich nie wychwycisz, twój pomiar prądu ma się ni jak do bilansu prądu w aucie.
Mam identyczny problem co kolega wyżej. Również gdzieś ten prąd "ucieka" i dzisiaj będę starał się ustalić gdzie... był w weekend elektryk i mierzył multimetrem pobór prądu na postoju i na mierniku mówił, że wychodzi wszystko ok - nie podam wartości bo nie wiem co było ustawione na urządzeniu pomiarowym. Dzisiaj jeszcze raz będę dokonywał pomiarów i...
Czytałem w innych postach że pomiar do 200mA może zrobić kuku miernikowi bo chwilowy prąd w aucie może być większy, dlatego ustawiłem na 20A Muszę wykonać jeszcze jeden pomiar, na załączonym alarmie i centralnym zamku. Pewnie będzie więcej niż poprzednio.
Witam ,a więc tak zrobiłem ten pomiar poboru odłączając klemę na postoju , i gdy radio odpinam od prądu to pobór pokazuje 0,03 a gdy tylko podpinam radio i nie włączam go to pobór pokazuje 0,24 czyli winowajcą rozładowywania akumulatora będzie radio ?
Wyciąganie bezpieczników oczywiście zrobione na samym początku i bez efektu. Pomiar na drzwiach zamkniętych, oświetlenie wewnętrzne dla pewności też odłączone.
Jeżeli masz jakiś miernik to zmierz napięcie na zaciskach akumulatora po dłuższym postoju np. rano zanotuj, uruchom ciągnik i zmierz na obrotach jalowych i potem podnieś obroty i zmierz ponownie. Następnie po wyłączeniu silnika i stacyjki zdejmij klemę z aku i dotykając sprawdź czy nie iskrzy. Jeżeli nie będzie iskrzyło trzeba podłączyć miernik w pozycji...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca. chodzi o to że alternator podczas pracy dawał prawidłowe napięcie czyli około 14v ale prawdopodobnie prąd wg tabliczki 70 A nie był wytwarzany nie wiem dlaczego. Ja bym zaczął od sprawdzenia...
Próbuję naprawić Borę, która na postoju zużywa ponad 200 mA, choć pobór chwilami spada (co dwie sekundy). Poza tym silniczek otwierający bagażnik przepalony, nie działa światło w bagażniku, oświetlenie wewnętrzne działa, ale co chwilę mruga. Znajdź i odłącz masy w bagażniku, kluczyk do kieszeni, zamknij drzwi, odłącz ( jeżeli jest) krańcówkę maski,...
Witam. Ostatnio rozładował mi się akumulator. Zrobiłem pomiar na postoju i pobiera mi 2,6A . Po dokładniejszych pomiarach doszedlem, że jest za to odpowiedzialny obwód zabezpieczony bezpiecznikiem "MAIN". Odchodzą od niego 4 czarne, nawet grube przewody. Może ktoś podpowiedzieć, co zasilają te przewody? Tylko na jednym przewodzie jest pobór prądu, reszta...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Witam. Mianowicie od momentu kiedy zakupiłem samochód rozładował mi się akumulator już 4 razy (w przeciągu 1 miesiące). Już miałem zakupić nowy akumulator lecz coś mnie tknęło, że ten może być sprawny. Na szczęście nie wyrzuciłem w błoto 400 zł. (uff) Dokonałem pomiarów miernikiem, 0.2 ampera pobiera mi na postoju samochodu przy wyłączonym oświetleniu,...
chcę zrobić pomiar poboru napięcia w stanie spoczynku. Prądu nie napięcia. Przyjmuje się, że sprawne auto osobowe nie pobiera w stanie spoczynku prądu większego niż 50mA. Przy poborze 50 mA po 5 dobach akumulator straci 6 Ah. Do tego trzeba doliczyć prąd samorozładowania - niepodłączony akumulator powoli traci pojemność. Przejęzyczenie. Wiem doskonale...
Jestem szczęśliwym posiadaczem w/w samochodu rocznik 2002 D4D, Po kupnie samochodu na drugi dzień okazało się że rozładował się akumulator. Pojechałem do elektryka który zmierzył pobór prądu po całkowitym wyłączeniu i pozamykaniu samochodu. Okazało się że autko pobierało ponad 600 mA. Samochód zostawiłem i na drugi dzień majster stwierdził że to radio...
Witam . Zrób pomiar akumulatora po tych kilku minutach włączonego nawiewu,na zgaszonym silniku.Możesz również zamiast dmuchawy włączyć światła mijania.Jeżeli po tych kilku minutach światła bledną lub gasną ,może to świadczyć że akumulator kończy swój żywot.Jeżeli jeździsz mało ,krótkie odcinki ,to może być że akumulator jest dość mocno rozładowany.10...
Koledzy o co chodzi wam z tym akumulatorem skoro kolega pisze że jest dobry i na dodatek pisze że ma pobór prądu taki a nie inny na postoju to co do tego ma akumulator? "Dobry" to pojęcie względne ;) tak jak napisał kolega mareklan też mi nie pasuje, że po kilku dniach nie kręci rozrusznik, dlatego najpierw wyeliminujmy akumulator/alternator. Pomiar...
Witam Co do przewodów - ja mam marketowe 6mm2 i dobrze służą. Oczywiście po połączeniu chwilkę należy poczekać aby akumulator biorcy trochę się podładował -DAREK- To prawidłowa diagnoza. Przewody tylko wspomagają rozruch. Który się odbywa w rzeczywistości z akumulatora biorcy. Poprzez przewody rozruchowe nie płynie wcale pełny prąd rozruchowy. Jak...
Upływ prądu na postoju sprawdziłeś? Czy po doładowaniu, ale bez podłączania akumulatora do samochodu napięcie też spada? Weź miernik, ustaw się na pomiar natężenia na 10A-20A (w zależności na co sprzęt pozwoli), i na aucie w konfiguracji jak do postoju na noc (alarm itd.) podłącz szeregowo między minus akku a klemę i sprawdź jaki jest pobór. Różnie...
Mam problem ze sporym upływem prądu na postoju wynoszącym 126mA. Po około 1,5-2tyg akumulator się rozładowuje na tyle, że nie jestem w stanie odpalić auta. Sprawdzałem upływ prądu kolejno wypinając wszystkie bezpieczniki w kabinie kierowcy i pod maską co nic nie dało. Ponieważ auto ma nieoryginalne elektryczne szyby odłączałem także wszystkie przyciski...
Ford Fusion 1.4 benzyna Wyposażenie : - bez centralnego - manualne sterowanie szybami - radio fabryczne ( odpięte fizycznie na czas testu) - bez alarmu - bez ingerencji w fabryczną instalację - manualne lusterka - klima - reasumując wersja uboga w wyposażenie Problem: auto po długim postoju 30 - 50 dni rozładowuje akumulator Tuż pod podłączeniu acu...
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Zrobiłem pomiar poboru prądu z akumulatora. 1.Przy wyłączonym silniku, wyjętym bezpieczniku od oświetlenia i radia i alarmie= 0,03A 2.Przy wyłączonym silniku - tak jak do tej pory zostawiałem samochód w garazu - tzn. radio na czuwaniu, załączony alarm = 0,3A Przeliczając to na 5 dni postoju w garażu ( nie wiem czy tak można): 5 dni x 24 godziny x 0,3A...
Witam ponownie po pewnej przerwie, zacznę od 2-giego problemu. Wydaje się być rozwiązany. Przypadkowe gaśnięcie silnika na chwilę obecną nie zdarzyło się po przejechaniu kilkuset kilometrów w cyklu mieszanym (bardziej miasto). Pomogło czyszczenie kolektora ssącego+przepustnicy+sinika krokowego (było trochę sadzy, nagaru, ogólnie niezbyt czysto) - hmm,...
Mam w Fabii Futurę 64Ah ponad dwa lata. Wcześniej miałem Boscha 60Ah (wyposażenie fabryczne) który po trzech latach wykazywał zimą trwałe niedoładowanie (zielone oczko pokazywało się tylko latem) ale odpalał bez problemu, bez problemu wytrzymał też ostatnią zimę w swoim życiu (przy -18 odpalał w ciągu 1-2 s) padł nagle w kwietniu 2010r po 6,5 latach...
Kuny to poważny problem a wykorzystanie Arduino mini jako wygodnej i taniej płytki, to ciekawy pomysł warty do zaprezentowania w DIY. Wprawdzie w kodzie jest "niewiele Arduino" i bliżej tutaj do np. Atmel Studio ale liczy się osiągnięty efekt, natomiast programowanie tej miniaturowej płytki przez konsolę loadera Arduino jest rzeczywiście wygodniejsze...
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia. Jak...
WITAM Uczestniczyłem ostatnio w instalacji Kondensatora przy profesjonalnej zabudowie powiem ci odczuwalna jest duża różnica oraz komfort np: podczas jazdy bez kondensatora , akumulator nie doładowany światła słabiej świecą większe zużycia paliwa mruganie świateł . nie zbyt płynny bass oraz wyłącznie się wzmacniacza zdażało sie również topienie przewodów...
Witam Posiadam Skodę Felicję i od dłuższego czasu mam problem 3 letnim akumulatorem ( bezobsługowym) o pojemności podajże 56 Ah. Obecnie jeżdżę mało ( sklep, kościół, znajomi ) i podejrzewam, że to też ma wpływ na to iż akumulator jest nie doładowany. Problem jest już bardzo długi i akumulator był wiele razy doładowywany "na szybko" więc pewnie będzie...
Podłączę się pod temat. Akumulator akurat nie Centra tylko Bosch Silver S5 61Ah. Akumulator kupiony miesiąc temu z prądem spoczynkowym 12.38V. (nie miałem miernika w sklepie). Napięcie trochę małe jak na nowy akumualtor, chyba że przez długi okres czasu leżakował. Mierzyłem raz w sklepie miernikiem nowe akumualtory, przeleciałem coś z 8 akumulatorów,...
Od około 3 tygodni zaczęły się moje problemy z uruchomieniem samochodu - Audi A4 B5 1.9 TDI AFN 1998. W okresie świątecznym po około 2 dniach postoju oraz niższych temperaturach nie udało mi się uruchomić silnika. Objawy wskazywały na rozładowany akumulator. Uruchomiłem go za pomocą kabli z innego samochodu. Po paru dniach podobna sytuacja. Postanowiłem...
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Zrób jak kolega wyżej napisał to sam znajdziesz usterkę nie jeżdząc do serwisu pod warunkiem że pobór będzie się utrzymywał ponad 10 minut od zamknięcia auto bo do 10 to prąd będzie pobierał komfort.
Jeżeli mocno iskrzy przy podłączaniu zwłaszcza powtórnym za chwilę to ewidentnie coś obciąża Nie zgadzam się. Chyba we wszystkich nowszych autach iskrzy - to nie jest Syrenka i iskrzenie nie może być miarodajnym objawem poboru prądu. Powinien być zrobiony pomiar poboru prądu na postoju - ale tu też trzeba wziąć pod uwagę, czy auto jest wyposażone w...
Wykonaj pomiar na zakresie 200 mA z prawidłowo włożonym wtykiem.
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Miernik, i pomiar poboru prądu na postoju.
Taka myśl mnie naszła. Może ja źle mierzę pobór mocy - robię to przy otwartych drzwiach kierowcy. Może powinna być zamknięta centralka. Co myślicie. No oczywiście, że samochód musi być zamknięty, a pomiar warto przeprowadzić nieco dłużej. Niektóre moduły potrafią się usypiać z 20 minut.
Faktem jest że nie odczekałem tylko od razu pomiar,w wolnej chwili powtórzę z odstępstwem 2-3 minutowym Raczej za mało. Nie wiem jak długo usypiają się poszczególne marki i modele ale słyszałem, że nawet do 30 minut. W moim aucie początkowo jest ok. 120mA i tyle samo po 15 minutach. Dłużej nie sprawdzałem ale ten wynik stoi w sprzeczności z dobrym...
Dokładnie tak jak wyżej już inni pisali pamiętaj że pomiar prądu wykonuje się podłączając amperomierz szeregowo dla pewności zawsze lepiej ustawić na na najwyższy zakres
Jeśli na zakresie 200mA tylko podłaczyłes to prąd był za mały by go uszkodzić Drugi pomiar jest ok i pobór też jest w normie
Cześć. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku/ na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim Audi możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny jakiś chociażby...
Tego nie wie nikt, kto nie wykonał pomiarów. Do zmierzenia prąd pobierany z baterii akumulatorów (pot. akumulatora) gdy auto stoi na postoju z wyłączonym silnikiem i wyłączonymi odbiornikami. Jeżeli jest w normie, to w zasadzie podejrzana zostaje bateria albo układ ładowania. W baterii trzeba zmierzyć pojemność. Pośrednio powinien wystarczyć pomiar...
4.3A przez mikrostyk? Lepiej odłącz kabel od alternatora i powtórz pomiar.
Pomiar poboru prądu na postoju - mierzony multimetrem i miernikiem cęgowym, wynik bliski 0 po zamknięciu auta i uśpieniu elektroniki Co to znaczy bliski zeru. Tu się bierze pod uwagę wartości prądu, na drugim miejscu po przecinku.
Witam. Od dłuższego czasu rozładowuje mi się akumulator w aucie na postoju. Dziś postanowiłem wziąć multimetr i sprawdzić co. Pierwszy pomiar po około 30 minutach pokazał 0,04 do 0,05 A poboru prądu, więc trochę ponad normę. Wyciągając bezpieczniki po kolei, okazało się że prąd pobiera urządzenie do otwierania okna w drzwiach z prawej strony (pasażer)....
Przyjmując w zaokrągleniu wzór na moc jako P=U*I ? I tu tkwi błąd. W tym przypadku równie dobre byłoby przybliżenie że ziemia jest płaska. Polecam pouczającą lekturę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C... Bez dobrego watomierza nic mądrego nie wymyślisz. Lodówka potrafi pobrać sporo energii, więc jeśli wymieniałeś ją niedawno to...
Nie mam zamiaru się wymądrzać jednak napięcie ładowania moim zdaniem powinno sięgać 14,4V -14,6V. Może to kwesta miernika jednak komp samochodu pokaże dokładnie. Jeśli chodzi o pobór prądu na postoju, to konieczny jest pomiar amperomierzem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę i zacisk. Jeśli przekracza 100mA to może być problem.
Retarder elektryczny potrzebuje bardzo dużo prądu, nie wiem ile ale jak kiedyś w autobusie na postoju włączyłem wszystkie 4 stopnie to napięcie spadło do 21V po około 10s. Myślę że żeby to zasilić to trzeba zbudować zasilacz 200-300A pompujący prąd w akumulatory pojemności około 200Ah. Baterie chyba najlepsze by były żelowe albo AGM (dobrze tolerują...
A jaki jest ostateczny pomiar, ile amperów "zjada" auto ?
Jedynie kiedy jakąkolwiek wartość mi pokazuje to wtedy gdy multimetr zmienię na 20V i jedną końcówkę przyłożę do powiedzmy odpiętego od akumulatora przewodu -, a drugą do podpiętego do akumulatora +, wtedy pokazuje wartość około 0.1-0.3V. Nie możesz mierzyć poboru prądu na zakresie V. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz...
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Dodatkowe odbiorniki na pokładzie? Trzy ampery, to dosyć dużo, wzmacniacze nie masz? Poczekałeś na wyłączenie oświetlenia, pomiar dokonany w jakim czasie od włączenia amperomierza?
Przy takich krótkich odcinkach może być konieczne doładowanie,zwłaszcza w tym okresie eksploatacji (dodatkowo włączona dmuchawa ,szyba ogrzewana),jaki stary akumulator?,może już nie posiadać dużej pojemności.Doładowanie go do pełna i pomiar gęstości dużo wyjaśni.Należy zrobić pomiar czy jest pobór prądu na postoju.
Sprawdź napięcie ładowania podczas pracy silnika. Może aku jest ciąle niedoładowany? Próba odłączeniem aku po jeździe + pomiar napięcia, a po kikku dniach pomiar napięcia i ew próba rozruchu. Jak napięcie aku spadnie poniżej 12,4 V nawet nie ma co próbować zapalać silnika.
Ciekawy pomysł - niby elektronika odcina zasilanie, ale to jest układ czasowy, a myślę, że pomiar napięci sprawdzi się lepiej. Myślę, że im prostsze tym lepsze rozwiązanie. Proste porównanie napięcia (może jescze pomiar prądu - oryginał już ma, nie zauwazyłem) i efekt założony osiągnięty. Pobór prądu przez układ nie musi być aż tak niski - samochód...
zaczęło pobierać prąd na postoju 0.038 Czy to jest 38mA? Nie napisałeś jednostki i wychodzi, że jest to 0,038A czyli jak pisałem 38mA. Na zdjęciu miernik pokazuje 370mA. Tak jak kolega wyżej napisał wyciągaj bezpieczniki obserwuj kiedy prąd spadnie. Pamiętaj, że otwarte drzwi załączają oświetlenie w środku i to może też zafałszowywać pomiar. Dodałeś...
Ok. Dam znac jak bedzie. :) Dodano po 4 Aku 14.5V podłączam do autka i lipa. dalej nie odpala błędy jakie są to 1169 P0562 i P1352 Dodano po 32 Pomiar poboru prądu na postoju.
Nie wiem czy zmieni czy nie, moje mierniki niewłaściwie ustawione w ogóle nie mierzą więc różnie to może być. Twój miernik na mrozie będzie pokazywał głupoty a przynajmniej miałem takie doświadczenia z Uni-T. Zamknij zamki drzwi i maski śrubokrętem i zarygluj auto pilotem, odczekaj parę minut do pół godziny dopiero wtedy rób pomiar.
ale sprawdzając na włożonym bezpieczniku, na dostępnych aluminiowych "wypustkach"w obudowie samego bezpiecznika pomiar jest na poziomie 0,01A. Kpisz sobie z tym pomiarem, prawda? Jak możesz sprawdzać natężenie prądu przykładając sondy miernika równolegle do kawałka drutu? Bo za taki możesz uważać każdy sprawny bezpiecznik. Sprawa jest prosta - podstawy...
Wydaje mi się że temat został ogarnięty...Trzeba być bardziej cierpliwym, a nie od razu pruć bezpieczniki. Wyniki pomiarów czas i pobór akumulatora (minuty pobór prądu na klemie minusowej) 0:00 300mA 0:13 300mA 0:20 130mA 0:23 17,2 mA Podsumowując czas usypiania samochodu około 23-25 minut, tutaj trzeba być cierpliwym. Pomiar: http://obrazki.elektroda.pl/6956615200_1...
chyba rozkręcę centralkę od domykania szyb tam ją wlutowałem może coś tam sam już nie wiem szukałem już wszystkiego. Mam wrażenie, że szukasz wszędzie naraz. Po zamknięciu auta ile czekasz zanim odczytujesz pomiar? Tu masz powiedzmy znośny pobór. 2.Po podłączeniu kabla LPG wartość 0.07A Ale tu już nie: Radio z wyłączonym panelem 0.11A
Witam. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku / na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim passacie możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny multimetr,...
Tak jak wcześniej pisalem, muszę wypiąć bezpiecznik nr 4 albo 11, wtedy auto po dluższym postoju odpala OK. Jak nie wypnę jednego z nich, to po 24h mogę zapomnieć o odpaleniu :( Ladowanie jest dobre, na "obciążeniu" 14,2V. Co do odczekania 15-20 min. to wiem o tym, że należy ten czas odczekać aby pomiar byl dobry. Od razu po zgaszeniu auta mam ok 2,80A...
pobór prądu postoju pobór prądu postoju samochodów pobór prądu postoju punto
focus łożysko kontrolka żółty vectra powiesić kolumna
bęben pralki whirlpool wirpool pralka
Zablokowany obiektyw w aparacie Kodak - co robić? Renault Celtis - brak przepływu oleju na hamulce przyczepy