System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
Witam. Chciałbym pociągnąć ten temat zamiast zakładać nowy, a o Phaetonie ciężko się czegoś dowiedzieć. Ostatnio dopadł mnie problem, bo mój Phaeton po postoju 5-dniowym jak chciałem go odpalić to rozrusznik tylko jęknął, a reszta pogasła. Wcześniej samochód stał w garażu dłużej i odpalał, fakt że pojawiał sie komunikat "Please start engine",ale odpalał....
Jak dla mnie więc jakieś okresowe i kondycyjne ładowanie akumulatora prostownikiem jest raczej bez sensu. Chyba że akumulator stoi nieużywany przez dłuższy czas i trzeba zapobiec jego zasiarczeniu. I tu wg mnie kolega jest w błędzie, bo a) układ ładowania w samochodzie ma usterkę (zbyt niskie napięcie i prąd ładowania) z moich wprawdzie skromnych doświadczeń...
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Żadna niesprawna, zasiarczona, bez pojemności, etc nie ma takich możliwości. Oj to mało jeszcze w życiu widziałeś. Kiedyś przyjechał do mnie taksówkarz że nie może odpalić samochodu z rozrusznika, z popychu tak. Kazałem mu zgasić autko i mierzę napięcie (oczywiście kilka minut zapalone światła mijania na niepracującym silniku aby pomiar był w miarę...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Jesteś pewien że na płycie czołowej TV był w tym miejscu przycisk włączania? Opis "SYS" sugeruje raczej przełącznik zmiany systemu np. NTSC na PAL. Połącz ze sobą te dwa pola lutownicze na których jest cyna i zobacz czy będzie jakaś reakcja, ale moim zdaniem za włączanie TV powinien być odpowiedzialnym przycisk opisany jako "POW" lub "POWER". Co do...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Witam. Pisze z takim problemem, iż posiadam webasto BW 50 analogowe. Kupilem webasto, rozebralem całe oraz wyczyscilem. Podłączylem na stole wraz z doprowadzeniem paliwa oraz wody. Webasto odpalilo i wodę zagrzalo. Podłączyłem do samochodu (webasto to nie posiada zewnętrznej pompy paliwa, a zbiornik przelewowy), na krótko po podaniu sygnału oraz podpięciu...
Witam. Astra 1.7 diesel (dr) 94 rok. Wszystko było ok., rozrusznik kręcił zawsze żwawo, akku w dobrym stanie, alternator jak i cala instalacja także. Przy dzisiejszym rozruchu rozrusznik dość słabo kręcił ... objawy takie jak przy wyładowanym akumulatorze, przy następnym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Po jakimś czasie ponownie wyłączyłem silnik...
http://obrazki.elektroda.net/4_117860825... Witam. Chciał bym się dzisiaj pochwalić Wam swoją nową konstrukcją. Wzmacniacz audio 2x150W + 75W subwoofer, z equalizerem pięciostopniowym, sterowany radiowo na 27.145MHz. OBUDOWA Dawcą obudowy była Tosca 303 w fatalnym stanie wizualnym, z uszkodzonym radiem. Tosce wytrzewiłem, a końcówka mocy z trafem...
Takie prostowniki rozruchowe miały 18-20V skutecznego Właśnie -miały. Skoro autor ma regulację to może zaznaczyć pozycję przełącznika dającą nie więcej niż 15V i ta będzie bezpieczna dla każdego pojazdu. Przy tej mocy trafa spadek napięcia przy rozruchu nie powinien być zbyt duży (chyba że popełniono błędy przy nawijaniu ) Przełączanie uzwojeń w trakcie...
Po co w samochodzie akumulator, skoro nie jest potrzebny do rozruchu silnika :?: Liczycie całkowite rozładowanie :!: Policzcie dla 1/2 pojemności. Całkowity pobór prądu w starszych autach ponad 50mA, to już za dużo. Dolicz alarm, radio,... i wtedy 7mA ma znaczenie. Po 2 tygodniach nie odpalisz auta. Kontaktron zadziała jak dziecko wsadzi rękę :?: W...
Witam Co do przewodów - ja mam marketowe 6mm2 i dobrze służą. Oczywiście po połączeniu chwilkę należy poczekać aby akumulator biorcy trochę się podładował -DAREK- To prawidłowa diagnoza. Przewody tylko wspomagają rozruch. Który się odbywa w rzeczywistości z akumulatora biorcy. Poprzez przewody rozruchowe nie płynie wcale pełny prąd rozruchowy. Jak...
Ładownie to odbywa się przy stałym napięciu 14,4 V a wówczas przy rozładowanym akumulatorze prąd ładowania osiąga wartość ponad 15 A i więcej a to szybko skraca żywotność akumulatora. Czyli nawet przyjmując, że akumulator zostanie podładowany to jakim kosztem Kolega myli szybsze zużycie akumulatora spowodowane częstym rozruchem silnika (co właśnie...
Witam mam takie pytanie posiadam roczny akumulator banner power bull 80ah który siedzi w bmw e46 320d i od początku są problemy.Robię samochodem mało km tzn raz w tygodniu ze 100km tylko i tak pobór prądu w samochodzie to tylko 0.01 0.02 wiec nic w aucie są xenony,elektryczny podgrzewacz wody,grzanie świec tylko,że robię trasę np 100km wracam sprawdzam...
Samochód: Ford Fiesta , radio: SONY XR-C4100 podłączone do zasilania tylko jednym przewodem (1 styk złącza Ford - 12 styk złącza ISO . jest to ciągłe napięcie +12V nawet po wyjęciu kluczyka) Przy okazji podaję pobór prądu w stanie czuwania ok.3.5mA W chwili włączenia rozruchu także radio się na ten moment wyłącza. Zakładałem że to siada napięcie na...
Mam taki temat do opracowania i nie chcę odkrywac Ameryki na nowo jeśli to już ktoś opracowywał. Jako że temat został zgłoszony do moderatorów wyjaśniam. Ogólnie chodzi w mojej wypowiedzi o to jak zrobić sterownik ładowania akumulatora jak najbardziej bezobsługowy. Po prostu ma to zawsze działać i być naładowane. Nie jest to temat samochodowy a pytanie...
Właśnie kompresor na ciągniku pod maska jest, tylko zupełnie brak jakiegokolwiek osprzętu, rurki doprowadzające popękały więc leżą sobie na złomie, chyba jeszcze nawet ich nie wyrzucałem. Ten cały rozdzielacz, czy zawór pod pedałem hamulca również, ponieważ zablokował się w taki sposób, że nie było zupełnie hamulców w ciągniku, zatrzymanie się pod górkę...
proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu w aucie w czasie spoczynku Jeżeli to do mnie, to mam to obadane, wyniki przedstawiłem wyżej, akumulator jest 6-cio letni, ale spisuje się dobrze. Nowy akumulator nie jeżdżony też wymaga okresowego doładowania, a po po ponad dwóch tygodniach stania i przy 28*C mrozie nie zdziwiłbym się gdyby powiedział - za zimno,...
Z tego co wiem, to akumulator żelowy nie nadaje się auta i ma inne zastosowanie. W aucie przy rozruchu jest duży pobór mocy, a ten akumulator nie jest do tego przystosowany. Wymaga też specjalnie dobranej do niego ładowarki. Zastanów się nad zastosowaniem akumulatora AGM... To kolega nie wie, że akumulator AGM jest właśnie żelowy? Akumulatory żelowe...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Stwierdzono że akumulator traci pojemność na mrozie. Pyta się mnie kumpel czy nie można zastosować jakiejś grzałki która będzie podgrzewać w zimową noc akumulator, pobór prądu oczywiście z niego. :) :) :)
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Coś tu trochę nie tak. Fakt, że zanim nie sprawdziłem linka, miałem Kolege, hmm...za fantastę. Dawno nie interesowałem się superkondensatorami oraz ich dostępnością. Ale wracając do meritum, czegoś nie rozumiem. Zakladając, ze zostanie dokonany rozruch silnika z tej baterii, w pelni naladowanej, to napiecie na niej nie spadnie do zera, czyli czyli ESR...
To może policz ten pobór prądu? Co? Bo uzasadnienie że tak jest bo tak jest bo przecież by nie było tematu jest śmieszne. Akumulator zaraz po rozruchu oczywiście PB pobiera ponad 100A. Jak ma z czego. A typowy w samochodzie ma około 60Ah. Tu został zastąpiony 20Ah. Więc RW ma podobnie do PB, wręcz trochę wyższe. Więc i pobór prądu mniejszy. Weź sobie...
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
Zalecane sposoby ładowania akumulatorów są podawane przez producentów, sięgnij po odpowiednie instrukcje. Nie musisz się sugerować reklamami producentów ładowarek, bo z kolei ci prześcigaja się w licytacji forsownych sposobów ładowania w najkrótszym czasie - Tobie to nie jest potrzebne. Jeśli nie masz ograniczenia miejsca, to zamiast akumulatora żelowego...
Pobór prądu około 1A. Akumulator powinien wytrzymać przez 8 godzin a prądu powinno zostać na rozruch. Włącz do zapalniczki wszystkie urządzenia i sprawdź rzeczywisty pobór prądu. Jeśli chodzi o ładowanie żelowego w samochodzie, to napięcie alternatora 14.5V może być zbyt wysokie i może go zagotować. Dioda obniży napięcie o 0.7V to powinno wystarczyć....
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
Zastanawiałem się jak zabezpieczyć radio cd samochodowe przed utratą zaprogramowanych stacji podczas rozruchu samochodu. Zima i niskie temperatury powodują czasami zwiększony pobór prądu z akumulatora podczas rozruchu co czasami powoduje zresetowanie pamięci odbiornika samochodowego. Wpadłem więc na pomysł aby zrobić proste zabezpieczenie utrzymania...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Przy pracy rozrusznika było około 8-10 volt, po czym samochód odpalił i podskoczyło na około 14
Witam, mam problem z brakiem prądu do rozruchu po 3-4 dniach postoju samochodu. Mierzyłem pobór, wyszło (przy otwartym samochodzie, i taki też zostawiam w garażu) 0,06 ampera, z tym że co kilkanaście sekund podskakuje na moment do ponad 1 ampera, nie wiem co to może oznaczać. Po zamknięciu centralnym pobór wynosi ok. 0,02 ampera. Czy ten model tak ma,...
Wygląda na nie naładowany akumulator. Jakim miernikiem sprawdzałeś akumulator? To że napięcie jest prawidłowe na zaciskach akumulatora nie oznacza że jest sprawny. Do akumulatorów służą specjalne przyrządy pomiarowe mierzące napięcie na akumulatorze pod dużym obciążeniem jakim jest przepływ prądu przez rezystor w przyrządzie. Cykanie jak nazywasz na...
Gdyby nawet mierzył a chcesz go tam zostawi na stałe to spalił by się po rozruchu silnika. Do czego Ci to jest potrzebne? Cęgi to nie jest też najlepszy pomysł. Np cęgi nie będą Ci dokładnie mierzyły prądów z zakresu kilkudziesięciu mA. Jeżeli uważasz że to sterownik silnika to wypnij go i zobacz czy pobór prądu spadł.
Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch silnika pobiera dużo prądu a ty robisz trasę taka że można na nogach przejść, dobry pomysł na sprawdzenie pobory czy po wygaszeniu samochodu nic nie pobiera prądu. W nowych silnikach diesla nie ma Sprawdź ładowanie jakie jest miernikiem. Robisz bardzo krótkie trasy a rozruch...
No dobrze, cela jest akumulatorze, a właściwie baterii akumulatorów kwasowo ołowowych stosowanych w samochodzie. Czyli masz plastikowy pojemnik z przegrodami/celami w których są płyty poszczególnych akumulatorów. Wszystko połączone szeregowo i nikt nie wypisywał że to jest bateria 3S1P. Chińczyk wymyślił na połączenie mieszane skróty PS przy czym 3S...
Akumulator w samochodzie jest urządzeniem opracowanym głównie do rozruchu, taki długotrwały pobór prądu w jedna stronę mu nie służy.( np próby uzycia akku samochodowego do napędu elektrycznego łodzi kończy się źle. ( zasiarczenie, spadek pojemności itd). Pomysł nieracjinalny, pozostawienie komórki w pojeździe to następne zagrożenie-łakomy kąsek dla...
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał wrażenie nie w pełni naładowanego. No ale jazda na krótkich...
Jasne, że możesz założyć większy i nie słuchaj głupot. Dodano po 4 Akumulator jest dobierany przez producenta do średniego zapotrzebowania samochodu na prąd a alternator do tego by utrzymać akumulator w dobrej kondycji również z uwzględnieniem poboru prądu przez auto. No to pojechałeś po bandzie. To właśnie alternator zaopatruje samochód w prąd, a akumulator...
,,pobór prądu w stanie spoczynku w normie,, w samochodzie Akumulator jest złomem... Na nowym brak problemów z rozruchem rozładowaniem czy stratą amperów jak i voltów. Stary akumulator naładowany w 98% i posiada 12.8v i 547A,sprawność akumulatora 68% tester mi pokazał.
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
W praktyce, akumulatory o prądzie rozruchu rzędu 330A to akumulatory o pojemnościach od 40 do w porywach 48Ah; daje to "ilość" prądu do dyspozycji o wartości realnej od 12Ah do 16Ah. Oznacza to, że podłączenie nagrzewnicy NA POSTOJU choćby tylko na 20 minut - uniemożliwić może odpalenie silnika. Potrzebne wartości dla źródeł energii w samochodzie przy...
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
Urządzenie bez obciążenia ma na wyjściu 9,5 V, więc elektronice samochodowej nic się nie stanie. Prąd zaczyna z niego płynąć dopiero gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej tej wartości. Pobór prądu w czasie rozruchu to ok. 60 A znacząco wspomaga lichy akumulator. Bardzo dobra rzecz do porannych zimowych rozruchów. Tylko te diody...
1 volt nie może mieć wpływu na pracę.Sprawdź połączenia w samochodzie czy głośniki nie mają zwarcia z masą.Podczas rozruchu jest duży pobór prądu przez rozrusznik stąd wyłączanie.
Cytuję: "Typ AGM jest optymalnym rozwiązaniem dla szybkiego, acz płytkiego poboru prądu (związanego z rozruchem silnika), typ GEL natomiast jest najlepszą receptą dla wolnych, ale znacznie głębszych rozładowań (poborów prądu). Korzyści te mogą być istotne lub nie w zależności od zastosowań – dlatego akumulatory żelowe sprawdzają się m.in. w: karetkach...
To zależy od stanu akumulatora, rodzaju radia i ustaleniu co jest cichym słuchaniem. Ale zgadując można przyjąć 300-700 mA. Przyjmując średnio 0,5A to przez 4 godziny zużyje 2 Ah z akumulatora (Średnio 50 Ah). Nie powinien się więc akumulator rozładować. Zwykle jednak podana na etykiecie wartość pojemności, jest dla stanu fabrycznie nowego, w temperaturze...
niecałe 3/100 na sekundy rozrusznik zrobi taką rozgrzewkę akumulatora No i właśnie w tym jest problem. Akumulator to nie "wiadro z prądem" tylko reaktor elektrochemiczny, a do zachodzenia tej reakcji potrzeba odpowiednich warunków i te kilka-kilkanaście sekund niewielkiego poboru mocy (100-150 W) wystarczy, aby te warunki stworzyć. Zastany na mrozie...
Pewno masz rację, że akumulator zmęczony. Ale aby mieć lepszy obraz/uzasadnienie do wymiany to mierz też napięcie na instalacji samochodu. Czyli w spoczynku, po załączeniu zapłonu, przy uruchomionym silniku i w czasie rozruchu. Akumulator o pojemności 71 Ah/500 A chyba nie bez powodu zamontowano do benzynowego silnika.
Lodówka potrafi wystartować bez "rozruchu" raz na 20 razy ;), wniosek z tego taki że to nie od oporów zależy tylko od miejsca w jakim stanie wirnik, jeśli stanie akurat w dobrym polu to go ruszy bez rozruchu, myślę że falownik mógł by tu pomóc (co zresztą jest używane w agregatach dużej mocy). Ale czy to będzie miało jakikolwiek sens ekonomiczny......
1. Gasnące radio przy rozruchu może mieć dwie przyczyny: - faktycznie słaby akumulator lub okrutny pobór prądu przez rozrusznik i radio sie wyłącza wykrywając spadek napięcia - ten typ SAMOCHODU, a nie radia tak ma, po prostu konstruktorzy auta zaprojektowali je tak, że w momencie rozruchu odcinane są wszelkie zbędne odbiorniki: wycieraczki, światła,...
A ja polecam sieć sklepów Energohandlu bądź Morsa. Udajesz sie do nich, a oni na miejscu podadzą tobie wytrzymałości prądowe dla danego przekroju, oczywiście wartości te są "długoterminowe", a Ty potrzebujesz na kilkanaście sekund więc dla danej grubości kabla możesz wartość prądu zdrowo zawyżyć. Przewody rozruchowe sprzedawane pod nazwą "200A" bez...
Akumulator był sprawdzany u dwóch mechaników urządzeniami do testowania i za każdym razem poziom naładowania i siła rozruchu były w porządku jak również pobór prądu przez rozrusznik. Test na samochodzie sąsiada był dla świętego spokoju(coś nie mam zaufania do tych elektronicznych ustrojstw) tym bardziej ze to silnik 2,4 z akumulatorem 110Ah a mój ma...
Witam W większości aut właśnie jest tak że w momencie rozruchu są wyłączane światła tak samo jak w niektórych samochodach inne odbiorniki np. radio. Według mnie nie chodzi tutaj o zwiększony pobór prądu i przygasanie świateł. Nie wiem jak jest tak jak piszesz w Seicento, ale chyba tak samo.
Wracam do tematu z pomiarami: https://obrazki.elektroda.pl/5839111400_... Tydzień 1: A - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie B - Postój 4 doby na parkingu lotniskowym - brak spadku napięcia C - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie D - Postój około 15 godzin - brak spadku napięcia E - Trasa około 4 km. Później samochód odpalony...
Bardzo dobrze panowie, czyli do kitu 1.Pojemność akumulatora – będąca de facto ładunkiem (prąd razy czas), który akumulator może oddać, zależy od temperatury i prądu. Sugeruje obejrzeć ch-ki rozładowania tutaj: http://www.edw.com.pl/pdf/k01/10_15.pdf . Czyli np dla prądu równego co do wartości 3C (w naszym przypadku 165A) akumulator nie...
Witam Zgadzam się z "harnasx", ten akumulator jest odpowiedni do tego samochodu Jeśli sprawdzisz czy instalacja nie pobiera prądu w czasie postoju i jeśli poboru nie będzie, to sprawdź aerometrem gęstość elektrolitu w tym akumulatorze Sprawdź 1 raz jak jest nienaładowany i drugi raz po naładowaniu. Akumulator naładuj prądem ok. 5 A w czasie 10 godzin....
Przy próbie jazdy ze sterownikiem 1000W/36V (zmostkowanie ogranicznika prądu w BMS) pakiet puchnie Dlatego booster może dostarczyć te 300 A przez max. 5-10 s potrzebne na uruchomienie silnika. Tak naprawdę te 300A to jest tylko "pik", a średni prąd rozruchu jest przynajmniej o połowę mniejszy. Zazwyczaj akumulator samochodu, nawet mocno rozładowany,...
Witam, samochód to Renault Master 2014 r 2.3, auto nie odpala, błędów brak, po włączeniu zaplo u nie słychać pompy w baku ale nie mam pewności że tam jest, bezpiecznik 10 20A jest, napięcie na nim po włączeniu zaplonu też, różnie piszą że pompa jest inni że nie ma, po podaniu napięcia na ten bezpiecznik brak poboru prądu, przy rozruchu niskie ciśnienie...
Mam pompę powietrza do sprzętu wodnego, która zasilana jest 12 V/140 W z gniazda zapalniczki, mam też powerbank, który daje na 12 V max. 10 A, ale po podłączeniu pompy powerbank się wyłącza. Czy istnieje możliwość ograniczenia poboru prądu przez pompkę tak, aby nie włączało się zabezpieczenie nadprądowe w powerbanku? Największy pobór prądu przez silnik...
Dla mojego akumulatora tak :D 43Ah :D No i poczciwy stary Fiat Uno :D Piszesz że robisz po 10 km dziennie . Zadałeś sobie trochę trudu aby policzyć , jak długo trzeba pobierać prąd 0,08 A aby rozładować akumulator o pojemności 43 Ah ? Ja teraz nie wiem do czego brniesz, skąd mam wiedzieć ile prądu sobie bierze na rozruch mój samochód? Bo to też muszę...
Kolego możesz mi wytłumaczyć jak napięcie może wzrosnąć powyżej tego co ustawię? Chodzi o to że większość standardowych prostowników z opcją rozruchu ma regulacje napięcia i dla trybu "rozruch "jest ono podnoszone aby skompensować spadki spowodowane dużym poborem prądu. Czasem to podniesienie napiecia jest zbyt duże i w momencie spadku obciążenia następuje...
Witam borykam się z takim kłopotem mianowicie przed wyjazdem na wczasy w moim golfie IV z 98r 1,6 SR został wymieniony regulator napięcia ponieważ w starym (bosch FOOM 145225) zużyły się szczotki i czasem zapalała się kontrolka aku na desce. Fachowiec zastosował nowy regulator (niby taki sam po numerach ale brak jest oznaczeń na nim - dostał taki w...
Pobór prądu przy wyjętym kluczyku 12mA. Wręcz bardzo dobrze, tak samo jak inne podane wartości oprócz: Napięcie podczas rozruchu - tu trochę kłopot był z odczytem, ale zauważyłem na mierniku nawet wartość 6-8V Wątpię by komputer samochodu poniżej 8-10 V był w stanie zadziałać, ale mniejsza z tym. Ładowanie masz, nadmiernego poboru prądu podczas postoju...
a trzeba przyznać że kwasówek nic nie pobije z prądem ładowania i rozładowania. No tutaj bym polemizował ... najważniejszy jest prąd rozładowania i tutaj niestety ginie kwasiak w oczach. Tak kwasiak w samochodzie do rozruchu (5s) da tam sporo prądu ale podczas ciągłego dużego poboru padnie jak mucha. Mój AGM 100Ah potrafi też w ciągu (5s) dać 1200A...
Przy takim poborze prądu podłączanie poprzez 50m przedłużacze nie będą się dobrze sprawowało. Raczej wcale się nie sprawdzi. Akumulator jest bardzo mobilny, bo zadziała nawet na kompletnym pustkowiu, jeśli zaś chodzi o rozruch to musisz mieć dostęp do porządnego przyłącza elektrycznego o odpowiednim zabezpieczeniu. Co racja to racja. Nie rozumiem dlaczego...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Witam Mam problem z naprawą samochodu Alfa Romeo 1.9 JTD 1999r 77KW. Samochód ma kłopoty z rozruchem na zimnym silniku. Podłączyłem samochód pod FIAT ECU SCAN i odczytałem błędy. http://obrazki.elektroda.net/78_12878444... Był błąd P0380 więc sprawdziłem świece żarowe i wymieniłem komplet (trzy były spalone). Niestety problem nie ustąpił :(....
Nawet pobór do 100mA nie rozładuje akumulatora w jeden tydzień, choć dwukrotnie przekracza umowną granicę 50mA ale odpowiedz na moje pytanie z postu #9 deathwing napisał: Napięcie akumulatora po tygodniu nieuzywania (przy rozłączonej klemie) 12,5v po tygodniu przy podłączonej klemie 10,5v Co oprócz "ucieczki prądu" poza akumulatorem da taki efekt? to...
Rozumie, że jak nie ma domu, to i nie bardzo jest gdzie usytuować hydrofor, chyba, ze w jakieś szopie na lato. Nie o ciśnienie jednak tu chodzi, bo pompa da takie ciśnienie, tylko o to że takie startowanie i wyłączanie pompy nie jest zbyt komfortowe w późniejszym czasie , gdy już będzie instalacja w domu. Do napompowanie jakiegoś zbiornika, by mieć...
Kiedy auto pracuje to woltomierz może dać więcej informacji niż amperomierz, Można też odwrotnie, kiedy auto nie pracuje to amperomierz da więcej informacji niż woltomierz. I tak w koło Macieju. Panowie wszyscy macie rację ! A tak naprawdę to psu na budę te wszystkie pomiary kiedy nie będziecie mieli pojęcia co dzieje się w waszym samochodzie. Interpretacja...
Niecały rok temu wymieniłem w VW Polo IV 9n w dieslu akumulator na Centra Futura CA640 64Ah. Od czasu wymiany poza jednym przypadkiem nie było problemu z rozruchem silnika. Samochód jest garażowany. Przedwczoraj jednak stał ponad 24h na powietrzu i wczoraj wieczorem był problem z rozruchem. Miernik wskazuje naładowanie akumulatora: 12,88V. Po włączeniu...
Inaczej nie zmierzysz prądu jak nie zdejmiesz klemy Zmierzysz, zmierzysz... Są jeszcze mierniki cęgowe - może ździebko mało dokładne, ale przy prądzie 0,3 ampera da radę. Oprócz tego niemiaszki wymyśliły pomiar prądu poprzez pomiar spadku napięcia na bezpiecznikach. Jest to dosyć wygodny pomiar w sytuacji, gdy mamy CAN na pokładzie auta i każdorazowe...
Podłączysz i będzie działać aczkolwiek nie długo to jest raz żywotność akumulatora również się zmniejszy.Akumulator w samochodzie jest potrzebny tylko przy rozruchu i to wtedy z niego pobierany jest prąd a przy włączonym silniku resztę robi alternator.Wiec przydałby się porządny prostownik ale pobór prądu jest duży wiec jak to wpłynie na prostownik...
a gdzie wyczytałeś te 150 A ? prąd rozruchu wacha się w granicach 200 do nawet 600 A w samochodach osobowych. Przy silniku 1,6 chcesz mieć 150 A to nie mały fiat
Jaki jest przeciętny pobór prądu rozrusznika w samochodach ciężarowych? Co ma do tego przeciętny? Ważne jaki jest w twoim. Jeżeli nie wiesz zapytaj w serwisie albo zaproś znajomego elektryka z miernikiem cęgowym prądu stałego i pomierzcie podczas rozruchu.
W automotive spotkałem się głownie z ST4 i V850. W samochodzie jest wiele zjawisk które nie występują w innych środowiskach. Pamiętaj o rozszerzonym zakresie temperaturowym, zakłóceniach od innych urządzeń oraz odporności na cranki (rozruch silnika). Dwa akumulatory już to gdzieś widziałem :-)
Tak czytam te posty i widać że koledzy trochę jednak mało wiedzą w tym temacie. Mianowicie kwestią sporną jest dla mnie zrobienie z tego urządzenia dobrej spawarki ,bo musiałby ona mieć regulacje prądu i napięcie około 40V minimum. Jeśli chodzi o odpalanie samochodów na rozładowanym akumulatorze to podłączenie tego urządzenia do akumulatora całkowicie...
Witam wszystkich. Używam przetwornicy step-down w samochodzie do obniżenia napięcia w samochodzie z 12 V na ok. 5 V podawanego na grzałkę termostatu. Jest to przetwornica LM2596. Pierwsza, jaką założyłem, przestała działać po kilku dniach. Druga — po ok. 8 miesiącach. Co może w nich nawalać? Dlaczego stwierdziłem, że uszkodzona, ponieważ przestała podawać...
Cały problem polega na spadku napięcia w trakcie uruchamiania silnika, dlatego układ musi być przygotowany na to że zasilanie mu spadnie w nieoczekiwanym momencie, należy stosować porządny reset (bywa że te w uC nie wystarczą) i musi być dobrze przemyślany program, który może czekać z uruchomieniem wszystkich funkcji na uruchomienie silnika, lub przeczeka...
Pobór prądu się sprawdza w taki sposób że zamykasz samochód całkiem odpinasz klemę i mierzysz, jeśli pobór nie spada do maksymalnej wartości 60mA to zostaw miernik na 20min podłączony i sprawdź, ja bym sprawdził napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem, bo wydaje mi się że spadek napięcia przy rozruchu jest za duży.
Masakra robi się jak ma się webasto postojowe. Ja grzeję po jakieś 15 minut dwa razy dziennie (przed i po pracy) i przy przebiegu po 20 km w każdą stronę nie ma bata żeby się podładował (przy właściwym napięciu instalacji !). No ale coś za coś :D Co innego jak jedynym konkretnym poborem prądu poza czasem pracy alternatora jest sam rozruch silnika, a...
Dobrze ale jak to ma się do sklepów czy hurtowni? przecież na półkach stoją tam akumulatory nie przez tydzień a wiele dni i co? oni na sklepach czy hurtowniach cały czas podładowują? przecież towar nie sprzedają w kilka dni... Ale akumulator stojąc na półce nie podtrzymuje pamięci radia, czuwania alarmu ect. Standardowy pobór prądu we współczesnych...
Co do mocy altenatora to nie zależy ona od pojemności akumulatora lecz od poboru mocy (elektryczne wspomaganie, halogeny, żarówki HID, klima , wentylatory) i diesle mają większe bo mają większy pobór mocy zwłąszcza przez swiece żarowe które po odpaleniu silnika grzeją i mają pobór prądu ok 60A więc alternator musi być większy. I dlatego akumulatory...
sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3 Zakładając , że akumulator ma pojemność zalecaną do danego silnika (odpowiedni prąd rozruchu) i jest w pełni naładowany, to jego napięcie powinno wynosić 12,6-12,8V. jestem zielony w tych tematach Mylisz pojęcia. Masz zmierzyć napięcie akumulatora [V] , bez pracy silnika, obciążając go np. włączonymi...
No właśnie o to mi chodzi. Aktualnie przy tych mrozach i stanie mojego samochodu największy pobór prądu to około 200A Lipole które chce wykorzystać są dobrej jakości i to co jest na nich napisane jest rzeczywistością. ponieważ wystarczy ze podepnę je do ładowarki w trybie rozładowania i już widzę jaki mam prąd i w jakim czasie się rozładują. Sprawdzałem...
Dzień dobry, zamierzam zakupić agregat prądotwórczy jako awaryjne zasilanie lodówki, zamrażarki, pompy c.o., ew. innych urządzeń "pilnej potrzeby" (zasilacz laptopa, modem, prostownik do samochodu). Głównymi biorcami prądu będą jednak urządzenia chłodzące. Rozejrzałem się trochę w temacie i wyciągnąłem pewne wnioski, które chciałbym jednak skonsultować...
79adam79 Jeśli akumulator nie jest w najlepszej kondycji to 0,17A przez kilka dni wystarczy żeby nie można było uruchomić silnika, zwłaszcza kiedy jest chłodniej. Proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu i spadek napięcia przy rozruchu. Może wina leży po stronie rozrusznika? Ładowanie na poziomie 13,8V można uznać za prawidłowe. Do jakiej wielkości spada...
Witam. Tak jak pisałem, nie wystarczy napięcie, które nie zanika w chwili rozruchu, bo spada na tyle, że radio odczytuje to jako wyłączenie stacyjki i się wyłącza :( Samochód to Nissan Qashqai 2010. Pozdrawiam. Wstaw na zasilaniu diodę, między nią a radio odpowiednio duży kondensator ( między + a masę). Kondensator dobrać eksperymentalnie zależy od...
Mostek zabudowany 50A wystarczy? Chcę wykorzystać to trafo docelowo do wspomaganie do rozruchu samochodu na 12 v. Ładowanie akumulatorów na 12/24 V (oczywiście regulacja prądu) Może też dało by radę zrobić taki "kombajn". 1. Ładowanie 12/24 2. Rozruch auta (wspomaganie) na 12 v . 3. Zasilacz stabilizowany regulowany w zakresie od ok 2v do 30v, 30 -...
To wcale nie takie prote-pobór prądu czerpany przez silnik zależy od jego obciązenia. Inaczej więc będzie się zachowywał z opornikiem powiedzmy 5 om podczas jazdy po równym, inaczej pod wzniesienie, podczas rozruchu i rozpędzania. Zalóz na próbę opornik jak pisałem 5 om ( np 5 1 om\5W połaczonych szeregowo)
pobór prądu rozruchu duży pobór prądu rozruchu pobór prądu rozruchu silnika
ekspres bosch wyczyść zaparzacz uszczelka drzwi lodówka ariston stabilizator baterii
opornik katalizatora opornik katalizatora
Kod 28 w Menedżerze Urządzeń Windows – brak sterownika Realtek, Intel, AMD, Dell, Lenovo Czy wszystkie urządzenia Samsung mają Wi-Fi?