Po prostu nie zmierzy - będzie przekroczenie zakresu, nie uszkodzi się.
Bedzie to w granicach ok. 250-300A
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Sprawdzić pobór prądu przez rozrusznik. Rozrusznik raczej do regeneracji.
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Przekaźnikiem nie można odłączyć zasilania głównego, ponieważ pobór prądu przez rozrusznik to grubo ponad 100 A
Akumulator szrot albo pobór za duży. Rozrusznik weźmie ze 100A
W 15 minut akumulator sprawny może się rozładowac jak ma duży pobór prądu np.kręcąc rozrusznikiem .Sprawdź akumulator pod obciążeniem ,może problem tkwi w środku akumulatora .
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
opór na kablu do rozrusznika? :lol: przy poborze rzędu 100Ax6V=600W to trochę dużo... parę(!) lat temu miałem trampka z instalacją 12V, ale rozrusznik był nie wymieniany. nie wiem czy od wartburga 353 nie byłby odpowiedni - ale są to tylko moje gdybania..
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
Nie wiem, czy to dobry pomysl, rozrusznik ma dużą silę przy dużym prądzie, ale raczej ulegnie spaleniu... Za "bobasa" konstruowalem gokarta (wg książki) napędzanego rozrusznikiem z "malca" i pisalo tam, że może pojeździć przez jakas chwilę, bo innaczej rozrusznik ulegnie uszkodzeniu. Nie wiem jak ma się to do dzisiejszych rozrusznikow, ale przeciez...
moim zdaniem to rozrusznik za duży pobór prądu do wymiany .Akumulator sądze ok .2 eskorty i teraz scorpio ale ef 2.0
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
A czy może być to spowodowane np dużym poborem prądu przez cewkę elektromagnesu?
To w takim razie następne moje pytanie dotyczy poboru prądu rozrusznika. Wiadomo że współczesne akumulatory charakteryzują się bardzo dużym prądem rozruchowym. Jaki jest przeciętny pobór prądu rozrusznika w samochodach ciężarowych?
Sprawdź pobór prądu z akumulatora bo jakieś podejrzane...
Zmierzyć zasilania rozrusznika a jeśli ok to pobór prądu przez rozrusznik... pozdr
Witam klubowiczow :) mam problem czy ktos moze mi powiedziec jak mozna sprawdzic pobor pradu przez rozrusznik prosze o pomoc, bo moj golfik 1.9 tdi asz siezko pali i ponos moze to byc wina rozrusznika :(:( Pilne !!!
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Zmierzyć pobór prądu rozrusznika.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Duży spadek napięcia-słaby akumulator albo duży pobór prądu rozrusznika.
Jeżeli wirnik na zwiększone opory na tulejkach - "łapie go" - to jak najbardziej - rozrusznik będzie miał większy pobór prądu.
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Teoretycznie wszystko się da, na początek podaj obroty tego silnika i daj foto silnika. Jak jest tabliczka znamionowa to też - foto. Dlaczego to ma byc 12V, przy tym napięciu pobór prądu to około 35A. To tak z grubsza 30 procent poboru rozrusznika samochodowego, zasilenie tego nie będzie łatwe.
Ok, sprawdzę to, zmierzę cęgowym miernikiem pobór. Jaki powinien być prawidłowy pobór prądu rozrusznika przy tym silniku ???
e rozrusznik ciężko chodzi, tzn. że ma duży pobór prądu przy kręceniu Rozrusznik zawsze ma duży pobór prądu przy kręceniu - ot, taka natura tego sprzętu. czy może być, że pobiera prąd na postoju Nie może być. uże pobory prądu uszkadzają akumulator, który samoistnie szybciej się rozładowuje To akurat prawda, ale jeżeli wymieniałeś już 2 razy akumulator,...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
Do jakiej wartości siada napięcie na sterowniku silnika w momencie kręcenia? Jaki jest pobór prądu przez rozrusznik w momencie kręcenia - szczególnie w pierwszych 2 sekundach?
Ja bym zastosował siłownik od centralnego zamka .... też na 12v i o wiele mniejszy pobór prądu ..... .
Nie wielkie odległości jazdy,pobór rozrusznika diesla, grzanie świec, 120mA radia i ładowanie alternatora w dolnym zakresie napięć prawidłowych zaowocowały notorycznym niedoładowaniem aku. i częściowej utracie pojemności, co teraz w okresie zimowym daje znać o sobie mimo młodego aku. tak myślę. Pozdrawiam Tomek
Akumulator quada nie jest w stanie zbyt długo dostarczać prądu do rozruchu zwłaszcza jak jest za duży pobór. Ciężko pali, czyli rozrusznik ciężko kręci i nie ma siły go obrócić, czy kręci ale nie chce zapalić? Nowy quad po dotarciu wymaga regulacji gaźnika i tu może być problem że nie chce załapać. Pomijam fakt jakości tego sprzętu (bo zaraz ktoś wyskoczy...
Pewnie jechałeś na włączonym rozruszniku dlatego teraz taki pobór należałoby rozrusznik wyciągnąć i posprawdzać ale wydaje mi się że wiele z niego do naprawy nie zostało.P
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Witam .Najprawdopodobniej masz rozrusznik do roboty. Robi zwarcie lub tak duży ma pobór prądu.
Naładuj akumulator. Zmierz spadki na przewodach. Zmierz pobór prądu rozrusznika. To chyba wszystko. Encyklopedię zaraz napiszecie. :D Nie wiem który tam dokładnie rodzaj rozrusznika, ale to wygląda że to w nim problem. Jak to ten z wysuwanym bendixem bez podpory to koniecznie zwróć uwagę na tuleję bendixa. Oczywiście resztę części też.
Tutaj najlepiej sprawdzi się miernik cęgowy. Wtedy nawet prąd rozrusznika zmierzysz.
Witam! Chyba mnie nie bardzo zrozumiałeś, może, więc inaczej, jakiej mocy jest rozrusznik dwunasto woltowy, a jakiej dwudziesto 24-cztero woltowy? a z tego wyliczymy prąd poboru Pozdrawiam
W samochodach akumulatory są rzadko rozładowywane w zakresie 10% pojemności - najczęściej jest to kilkusekundowy pobór przez rozrusznik ok. 80A (nie 500A!). Diesle biorą trochę więcej, ale też nie 500! Tak dla ścisłości to PF 126p w lecie pobiera około 120A przy pracującym rozruszniku. Mierzyłem cęgami. To 120A to właśnie tuż przed osiągnięciem górnego...
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Zależy od auta, modelu rozrusznika i jego stanu technicznego. Z mojej praktyki od 80A do 400A. Czy kondensatory dadzą radę? https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3...
Dobry wieczór. Sprawdziłem kabel od akumulatora, który idzie do rozrusznika i dalej w stronę alternatora. Po odpięciu kabla od alternatora pobór prądu nadal był. Więc zakręciłem go tak, jak było, i odkręciłem przewód zasilający rozrusznik i okazało się, że problem zniknął. Pobór zniknął, więc pomyślałem, że to wina rozrusznika. Dzisiaj przyszedł mi...
sprawdź krancówkę bagażnika (miałem taki przypadek kiedy była zamoczona), sprawdź też krańcówki drzwi. Żaróweczka w podświetleniu zapalniczki nie powinna mieć wpływu na pobór prądu.
Sprawdź pobór prądu przez rozrusznik i popraw masy. pozdrawiam
Elektromagnes ma 2 uzwojenia, do zadziałania (wciągnięcia rdzenia) potrzebuje masy, którą dostaje przez silnik rozrusznika
Objawy wskazują na problemy z rozruchem. Skora na kable tez nie działa to nie akumulator tylko problemy w zasilaniu rozrusznika. Może zgnił jakiś kabel? Może problem ze stykiem na rozruszniku? Jeżeli gaśnie wszystko przy odpalania to styk - pobór prądu przez rozrusznik jest duży i napięcie spada z powodu dużych spadków napięcia.
Też w cuda samochodowo-instalacyjne nie wierzę :P Pobór pradu nie jest zwiększony. Napisz coś więcej- jak mierzyłeś, co znaczy "pobór"- jaki masz przepływ prądu do i z akumulatora? Rozrusznik (jego elektromagnes) sprawdzony, "czysty"? V.
napisz do czego chcesz ten rozrusznik wykorzystać - chodzi o pobór prądu i czy rozrusznik wogóle podoła zadaniu do którego chcesz go użyć
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
piszesz że przetoczyłeś komutator a czy po przetoczeniu żłobkowałeś go,bo jeśli nie to stąd ten duży pobór prądu.
W takim razie źle zmierzyłeś pobór prądu.
mam 4 świece spalone ale to nie ma moim zdaniem wpływu na działanie rozrusznika Czemu nie wymienisz? Podmień akumulator na noc. Sprawdz pobór prądu przez rozrusznik.
Rozrusznik za duży pobór prądu .
Klemy mogą robić się lekko ciepłe jeśli jest duży pobór prądu. W przypadku rozrusznika ten pobór jest bardzo duży. Twój mechanik więc z niczym zbytnio nie ściemniał. No.. może jedynie z tym słabnięciem może coś nie pasować. Ale prawdopodobnie spowalnia go kompresja silnika. Nie słyszałem ani nie widziałem tego u Ciebie więc trudno powiedzieć
Uszanowanie, potrzebuję informacji do czego podłączony jest główny plus akumulatora w Mercedesie W203 2.2 diesel. Jeden przewód od klemy idzie do skrzynki bezpieczników głównych, drugi leci w dół do rozrusznika, rozgałęzia się tam i o to właśnie pytam dokąd jest podłączony. Nie jest to alternator, ten odcinek zostaje na rozruszniku. Powodem jest ciągły...
Pewnie rozrusznik się kończy. Zmierz pobór na klemie przy rozruchu.
OK. 300W. Dałbym mniej (220-250) ale nie liczę, że składasz motorower w/g japońskich obliczeń, więc żeby się nie okazało że rozrusznik za mały dołożyłem 50W. Silniki wycieraczek: 25-100W Silniki od wkętarek: 100-400W (mogłem nie widzieć wyjątków) Silnik 100W może mieć rację bytu ALE w typowym motoROWERZE, gdzie pojemność to jakieś 30cm3. U ciebie widzę...
To zanim coś zaczniesz mieć na myśli to przeczytaj definicję co to jest remont. A coś na temat tego rozrusznika powiesz, pokażesz, może jakieś pomiary przedstawisz. Do ilu napięcie spada na akumulatorze, na rozruszniku ile wtedy wynosi pobór prądu.
Teraz sprawdzenie ładowania i poboru prądu przez rozrusznik. Możliwe, że właśnie on doprowadził do zniszczenia akumulatora.
Odlacz od przekaźnika przewód idący do bendiksa też masz pobór 30A?
Pewnie spada napięcie w instalacji z powodu dużego poboru prądu przez rozrusznik.
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Zmierzyć cęgami pobór prądu na rozruszniku. Na ciepło i na zimno.
A pro po poboru prądu przez rozrusznik ?? Spróbuj założyć cylinder 90 cm³ do skuterka , wtedy zobaczysz ile pobiera !? :|
Sprawdź akumulator. I pobór prądu. Do tego rozrusznik i przewody.
producent zamontował rozrusznik o mocy 1,2 KW co przy napięciu 12V daje około 100A poboru prądu. Niestety przy próbie odpalenia rozrusznik robi :"pyk" i BMS odłącza zasilanie. I nic dziwnego. Bo te 100A to w czasie pracy silnika rozrusznika. Prąd startowy łatwo oszacować mierząc rezystancję rozrusznika. Pewno wyjdzie z 500A przez kilka milisekund....
Niewiem czy niepada ci moduł.Chyba że napięcie na cewkę jest za niskie w czasie kręcenia rozrusznikiem co wskazywałoby na kostkę stacyjki. Raczej na sam rozrusznik (tulejki), przy niełączącej kostce stacyjki nie włączysz rozrusznika, nie ma to nic wspólnego z poborem prądu przez rozrusznik. Sprawdź przerwy na świecach i profilaktycznie (na próbę) zmniejsz...
A jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i uzbrojonym alarmie?
Przy tym napięciu powinien normalnie kręcić i nic nie powinno się dziać. Przy zwarciu rozrusznika (bardzo dużym poborze prądu) napięcie drastycznie by spadło. :|
Alternator 120A na wolnych odda może 30A a może i nie. Nie chodzi tu o to jak długo i jak dużo. Chodzi o to że to nie dizel a benzyna czyli aku jest mniejszy. Zastanów się dlaczego w dizlach aku jest większy i wcale nie chodzi o pobór prądu przez rozrusznik.
Proponuję zmienić mechanika. Nie wiem jak w E34, ale w E36 2,5tds po przekręceniu kluczyka zimą pobór prądu wynosił do 140A. I nie mówię o rozruszniku bo przy kręceniu rozrusznikiem brakło zakresu na 400A cęgach. Chciałbym zobaczyć akumulator, w którym przy takim obciążeniu napięcie nie spadnie poniżej 12V. Akumulator w bagażniku? Bo jeśli tak to dojdzie...
Podstaw inny akumulator i sprawdź . Jeśli będzie to samo to problem z poborem prądu przez rozrusznik , ale obstawiam kiepski akumulator pomimo pomiarów .
Zajechany rozrusznik niema mocy pewnie występują w nim przebicia jeżeli na odprężniku tylko daje rade.Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik .Oczywiście jeżeli jest 100% pewny akumulator.
Można zmierzyć bez cęgowego( ja posiadam amp. cęgowy). Mierzymy volty na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem - spadek po niżej 10V świadczy o złym akumulatorze, gdy napięcie nie spadnie poniżej tej wartości, a rozrusznik wolno kręci świadczy o za dużym poborze prądu przez rozrusznik. Akumulator musi być odpowiedni do twojego auta. Pozdrawiam.
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
musisz wstawić diodę, która nie pozwoli na pobór energii z kondensatora przez rozrusznik. I to jest kluczowa kwestia. Co do kondensatora to 100uF powinno w zypełności wystarczyć.
Temat pamiętam z przed wielu lat : Jeżeli tulejki w rozruszniku są mocno zużyte , wtedy zwiększa się pobór prądu przez rozrusznik i jest zbyt mało dla cewki zapłonowej . Wymienić rozrusznik lub tylko tulejki / łożyska ślizgowe /. To uzasadnia też dlaczego łatwo odpala " na pych "
Nie tak istotne, ile akumulatory mają Ah, a jaki mają prąd rozruchowy! Pobór prądu przez rozrusznik był mierzony ("cęgami")?
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
To przekaźnik do wymiany i po sprawie. Ale jeśli po naładowaniu akumulatora rozrusznik będzie dalej wolno kręcił, to może być oznaką jego uszkodzenia, które to spowodowało uszkodzenie przekaźnika (nadmierny pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik).
Nie rozumiem dlaczego stwierdzono że jest za słaby skoro wytrzymuje aż do awarii rozrusznika , i jakie to ma znaczenie przy poborze 8A.P
możliwe że masz albo słaby akumulator i z pada napięcie po niżej 12v i przekaznik puszcza albo duzy pobór pradu ma rozrusznik przyczyna bedzie w nim na koniec sprawdzic połaczenie masy i plusów
Przecież pisałem że po dwóch, trzech minutach jest 0,00 więc gdzie tutaj jest pobór?
1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
Liczymy więc, zakładam pobór prądu rozrusznika 300A. Czas odpalania auta to około 2 sekund maks. Więc z prawie pełnego akumulatora ( prawie bo coś tam miliampery na postoju brało no i chłodno ) wybraliśmy 300As co daje w przybliżeniu niecałe 2Ah. Czyli ładowanie akumulatora prądem 2A przezgodzinę jazdy. To wielkie uproszczenie ale nawet wstarym polonezie...
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
W czasie kręcenia rozrusznikiem jest tak potężny pobór prądu rzędu od 100A do 500A i więcej zależnie od wielkości silnika, oporów jego, kompresji że nie ma się co dziwić że takie spadki napięć występują. Niektóre firmy nawet tako konstruują swoje auta że radio, swiatła i niektóre odbiorniki są wyłączane specjalnie w czasie kręcenia rozrusznikiem. A...
no niesciagajac klem i na woklnych obrotach miernik wskazuje 13,58 a przy troszke wyzszych 13,70.Jak zmierzyc pobór prądu przez rozrusznik???
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
Słychac tylko cykanie rozrusznika, kontrolki gasna przy próbie odpalenia. Rozrusznik nie kręci. Skoro kontrolki gasną, to wskazuje na duży pobór prądu. Pewnie uszkodzony sam rozrusznik, być może tuleje.
Pobór prądu niedopuszczalny!! Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. Regeneracja rozrusznika. Zbyt wysoki pobór
Dla potomnych. Pobór prądu w czasie uruchamiania silnika Tohatsu 20KM z rozrusznika = +/- 60A . Zmierzone . Do zmkniecia, dziękuję.
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
pobór prądu rozrusznika skoda pobór prądu rozrusznika prawidłowy pobór prądu rozrusznika
zwarcie wirnika klatkowego transformator ferrytowy dobrać wyłącznik nadprądowy
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Electrolux EEM48321L – lokalizacja i cena modułu głównego, gdzie kupić oryginał PCB ELTA 2399N – regulacja auto stop, pozycjonowanie funkcji w gramofonie, mechanizm, śruba, serwis