Sprawdź zasilania i masy przekaźnika (pod prądem). Sprawdź te i inne przewody na przejście, zwarcia itd. - dokładnie. Sprawdź pobór prądu świec (przy zasileniu ręcznym).
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Akurat taka świeca jak pokazałeś w linku, w starym klekocie VW, to na bank ciągnie około 20A, po rozgrzaniu spada do 8-12A, ale nie znużona w cieczy.
I musi działać? Nie znam prądu świecy, więc nie mogę zapewnić.
Sprawdzić czujnik temperatury, świece jakie masz wkręcone, oryginał czy tania podróbka? Masz czym sprawdzić pobór prądu przez świece? Np amperomierz cęgowy do pomiaru prądu stałego? Dodano po 1 Dla pewności jeszcze sprawdziłbym ładowanie.
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
Ja miałem to samo, zepsuł się przekaźnik kontroli świec, robił zwarcie.
Niestety a może stety ale teraz świece żarowe i sterownik to nie jak kiedyś teraz sygnał obciążenia idzie PWM i sterownik widzi wszystko przerwę na świecy czy też zbyt duży pobór prądu
Po pierwsze sprawdzasz pobór prądu przez świece, bo tak na prawdę nie wiadomo czy grzeją. Dodano po 35 silnik traci olej przez turbinę ??????????? Dodano po 37 Jak? Po wykręceniu świec żąrowych - odpowiednim miernikiem DOkłądnie tak. Na zimnym silniku z rana.
Zastosuj wyłącznik po stronie AC, powodów jest kilka, np. brak poboru prądu gdy światełka nie świecą, nie wiadomo co to za zasilacz i jak się zachowa bez obciążenia.
uważam żę wydajnością i poborem prądu
Dzisiaj po blisko półrocznym okresie ponownie sprawdziłem pobór prądu przez świece. Wyniki pomiaru to: 17; 19; 17 A. To start pomiaru! Potem spadek. Czyli dosyć podobnie jak jesienią i widać te świece " tak mają"
PF u mnie oryginalnie było na 5. Zmieniłem na 1 i nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu, rozruchu, czy wygaszaniu. Pobór prądu przez świecę podobny. Wiesz może coś więcej o PF?
To nie świece. Przy +5 audi wcale nie grzeje świec a problem jest ten sam. Szukam przyczyny w cofaniu się paliwa, bo czym dłużej stoi tym gorzej odpala. Dodano po 9 Pościągałem fajki ze świec i dotykałem plusowym przewodem. Delikatnie iskrzyło, czyli był pobór prądu, także świece działają. Na przewodach od świec też jest napięcie. To jest w porządku,...
Czy w Berlingo 2.0 HDI z 2001 r można zdiagnozować stan świec żarowych bez ich wykręcania, np przez odczyt poboru prądu świec z ECU, BSI ? Krzysztof
Pobór prądu świecy żarowej do 10-15A... Tak wyczytałem w necie. Po kilku godzinach A gdyby zastosować triaka lub jakiegoś FETa? Świeca zasilana jest przez jakiś duży rezystor drutowy.(dużej mocy)
Odłącz świece żarowe i próbuj. Jak odłączę świece żarowe to tak jak już wcześniej pisałem nie ma tego terkotania, kręci ale to może dlatego, że nie ma poboru prądu na świece i akumulatory dają radę na sam rozrusznik.
Apropos dużego poboru prądu: świece grzeją kiedy altek (i silnik) nie pracuje, więc nie widzę związku. Ale wspomaganie kierownicy(elektryczne), może mieć wpływ na żywotność altrnatora.
należy sprawdzić pobór prądu świec jedna świeca pobiera ok 30 amper prądu w zależności od modelu samochodu należy ją pomnożyć przez ilość świec a najprostrzy sposób zdjąć listwe zasilającą i przewodem od + z akumulatora sprawdzać bespośrednio każdą śiece ta która iskrzy działa
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Pobór prądu gdy świecą wszystkie diody to 80 mA przy napięciu około 15V.
Niestety instrukcja nie podaje poboru prądu, więc dobrze byłoby zmierzyć pobór miernikiem. Podłącz zasilacze 3V które posiadasz i zobaczysz jak lampki świecą.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Pobór prądu przez świece podaj i obroty rozrusznika. Bez tego nic się nie da zrobić.
To że dochodzi napięcie do świec nie oznacza wcale że świece grzej. Sprawdzi pobór prądu przez każdą ze świec.
Spokojnie.Sterownik świec monitoruje pobór prądu i jest w stanie stwierdzić, czy grzeją wszystkie sztyfty. Sztyfty masz podzielone na dwie grypy, każdą zasila osobny tr. V-MOS
Ale świec nie muszę wykręcać? W Fokusie jest tak, że jeden przewód idzie do 4 świec. Nie jest tak, że do każdej oddzielnie, tylko na jednym przewodzie są połączone wszystkie. Musisz go odkręcić i sprawdzić pojedynczo każdą świecę, na przykład żarówką, tak jak wspomniał (at)ladamaniac, lub podpiąć na moment bezpośrednio do tego kabla bez odkręcania...
Jakie jest pobór prądu przez świece? Nie ilu amperowy przekaźnik zastosować w module czasowym.
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
Zależy ile pobiera jedna świeczka, (zmierz amperomierzem) na etykiecie produktu też może być opisany pobór prądu. Pomnóż go przez 10 i to wszystko.
DObra skończcie te bzdury, Na pierwszy plan świece , pobór prądu i czas grzania. TDCI forda nie zapali bez świec nawet jak byś go kręcił tornadem.
A nie pomyślałeś, że zamiast umieszczać tu kawałki filmików, to coś sprawdzić? Zasilanie na świece, jak zaszalejesz to i oporność świecy z poborem prądu.
Piszesz, że świece rozgrzewają się do czerwoności ale czy dostają one napięcie gdy masz wkręcone do silnika. Czasem świece sprawne,a zawodzi przekaźnik albo czujnik temperatury odpowiadający za załączenie. Najlepiej sprawdzić żarówką lub amperomierzem pobór prądu na świecach.
proszę zweryfikować czy dobrze rozumiem, muszę odpiąć listwę zasilającą i w obwodzie świeca - akumulator sprawdzić indywidualnie dla każdej pobór prądu czy tak ? a jeśli świeca będzie uszkodzona pobór prądu będzi znacznie mniejszy czy tak ?
Jaki jest pobór prądu podczas rozruchu (grzanie świecy) nagrzewnicy typu 232.01 24V 3500 kcal? Czy prostownik dający max 20A przy 24V będzie w stanie zasilić to urządzenie? Ewentualnie w jakich starych urządzeniach montowano transformatory 230V/24V będące w stanie zasilić nagrzewnicę (stare tv czy coś w tym stylu)?
Może, zwyczajnie uszkodzony jest przekaźnik. Sprawdź, czy masz napięcie na świecach żarowych.
Taka różnica to żadna różnica. Na przykład może składać się na niego niedokładność poboru prądu przez żarówkę, świece się kontrolki itp.
A skąd świece? Może być tak, że w gotowych rozwiązaniach (motoryzacja) wypełnienie jest zmienne w czasie, tzn. maleje z czasem. Na pewno pobór prądu dla świec żarowych tych klasycznych 11V nie jest stały, maleje. Więcej nie pomogę, bo nie wiem.
To że trzecia lampka się nie świeci oznacza że nie ma poboru na tej fazie. Nieprawda. Przy braku poboru prądu te tak zwane lampki świecą światłem ciągłym. Miganie oznacza pobór. Brak jednej :lampki: oznacza brak dopływu prądu z jednej z faz do licznika. Przyczyny braku fazy mogą być różne. Przepalone zabezpieczenie przedlicznikowe, awaria sieci, przepalony...
Miałem ALHAMBRE 2002r . Miała ogrzewanie postojowe , tego nie można wyłączyć do momentu ośiągnięcia temperatury.Nie pisałeś jak długo miga i czy odpala palenisko?? (pobór prądu przez świece żarową).
Witam sprawdziłem amperomierzem pobór prądu przez świece wyszło mi 50A wydaje mi się że są sprawne , proszę tylko upewnić mnie czy mam rację czy może się mylę. A nie chcę ich wyciągać bo dojście jest kiepskie
Od najmniej kosztownych: sprawdzić pobór prądu przez świece, podac paliwo z bańki, zmierzyc cisnienie sprężania, sprawdzic kąt wtrysku, sprawdzić wtryskiwacze, na końcu zabrać się za pompę.
Potrzebny schemat, chociażby z samym zasilaniem (przetwornice), żeby sprawdzić poprawność napięć, ewentualnie jakieś sugestie jeżeli miał ktoś na stole ten model. Podaj napięcia z cewek przetwornic, pobór prądu. Bios przeprogramowany? KBC przeprogramowany?
W dalszym ciągu nie rozumiesz. Kontrolka nie jest fizycznie związana ze świecami.
Wszystkie odpowiedzi masz w pytaniach które postawiłeś. Wszystko jest wszystko działa a teraz czas wziąć amperomierz i zmierzyć po prostu pobór prądu.
Możesz mieć zwartą do masy którąś ze świec. Sprawdź pobór prądu każdej z osobna.
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
dziękuje za podpowiedz tak to 80 A bezpiecznik wyjęcie bezpiecznika od podgrzewania paliwa nic nie zmieniło więc zabrałem się za sprawdzenie świec żarowych po zdjęciu kapturków pobór prądu spadł do 0.06 A wydaje mi się że to jeszcze za duży pobór , zastanawia mnie czy moduł świec żarowych nie robi tego bałaganu posprawdzam jeszcze wszystko dokładnie
Kol. vodiczka chyba nie wiesz jak działa ogrzewanie postojowe typu webasto. Więc przypomnę: Coś musi najpierw zapalić olej napędowy lub benzynę wewnątrz "piecyka". Przez pierwsze kilkanaście sekund nagrzewana jest świeca żarowa która potrzebuje kilkanaście A prądu żeby się rozgrzać "do czerwoności". W następnej kolejności uruchomiona zostaje dmuchawa...
ten schemat coś mi bardzo przypomina-moduł zapołonowy tyrystorowy.Kolega napisał, że iskra rozciąga się do 1,5 cm przy 35W.Czyli rozciągnięcie do ok 0,3cm pobierało by do hmnm 10W?teoretycznie tyle ile zapłon w normalnym samochodzie.Czy jest kolega w stanie sprawdzić pobór prądu przy świecy zapłonowej czy takowej nie posiada?
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
obudową dotykarz do masy a końcówkę na przewód do +12V i powinno "iskrzyc" (pobór prądu )
Zespawane styki przekaźnika, oraz popraw napięcie na prąd bo kłuje w oczy.
Jedna płomieniowa czas nagrzewania i pobór prądu w normie więc sama świeca jest ok.
Wielkość kół napędowych nie zmieniła się? Pobory prądu mierzone, dogrzewanie świecami żarowymi wykluczone? Nie rozumiem pomiaru oporności, co mierzyłeś.
Trzeba po prostu wymienić przerywacz na elektroniczny, a nie kombinować. Po to autor zakłada żarówki LED, aby miał mniejsze pobory prądów.
Witam. W passacie b5 są fabrycznie zainstalowane 3 świece żarowe do dogrzania silnika wmontowane w układ chłodzenia.
Witam, najpewnieszą metodą jest sprawdzenie poboru prądu przez daną świece za pomocą miernika ćegowego; prawidłowa wartość prądu około 300 A. pozdrawam
jedną z przyczyn może być słaby akumulator który musi być doładowany po rozruchu trzeba sprawdzić akumulator no iduży pobór prądu przez świece najlepszym rozwią zaniem do tego auta jest zamontowanie czsówki od jakiegos niemieckiego auta która grzeje np 20 do 30 sek.wtedy nie będzie problemów z alternatorem.
Mamy zaprojektować I teraz to narysuj (Dzień) Świecą wszystkie 4 żarówki, pobór prądu jest niski Połączyć dwie żarówki szeregowo, te dwa szeregi równolegle (Noc) Świecą wszystkie 4 żarówki, pobór prądu jest wysoki. Połączyć cztery żarówki równolegle
Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. Czasem maja wspólne zasilanie - wtedy od strony zasilania co świeca prąd będzie mniejszy o prąd poprzedniej. Jak trudny dostęp, można zapiąć na przewodzie od akumulatora tylko wcześniej zmierzyć pobór bez grzanych świec, potem ze świecami i odjąć.
Weź amperomierz i zmierz pobór prądu 15A na 1 świece.
Witam . Sprawdź czy jest zasilanie na tym pinie szerokim u góry,jak również czy dochodzi zasilanie po kluczyku. Świecie powinny być jak się nie mylę na 12V.Należy każdą świece indywidualnie sprawdzić.Najlepiej podać napięcie na 1-2sek i sprawdzić pobór prądu danej świecy ,mając podłączony amperomierz(minimum zakres 30A) lub kleszcze dietza.Przekaźnik...
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Nie wiem jak to jest z świetlówkami kompaktowymi, choć podobno pobór prądu zimnej świetlówki jest rzeczywiście większy. Ale to też zależy od konstrukcji elektroniki, w zwykłych układach opartych na dławiku ten prąd może być większy. Stąd może niektóre świetlówki świeca przez te chwile po włączeniu ciemniej. Bo chęć większego poboru prądu ogranicza dławik.
Świece są diagnozowalne, migało by ci na liczniku od spalonej. Chyba że sam sterownik padł, tak czy inaczej zanim bym się uj.....ł wymianą świec najpierw bym pomierzył pobór prądu i upewnił że warto pół dniówki zainwestować w naprawę.
Pomiar sprawności świec robi się na świecach amperomierzem widełkowym lub rozłączając złącze świec sprawdzany każdą świecę pojedynczo. Jeżeli od przekaźnika idą kable pojedynczo do każdej świecy ,to pomiar można zrobić odpinając kostkę przy przekaźniku , np podając plusa z akumulatora przez żarówkę np 21w w kierunku świecy. Do każdej świecy idą pojedyncze...
Zagadka! Przecież istnieją już takie gotowe moduły. Np stary Opel Frontera miganiem kontrolki sygnalizuje zbyt mały pobór prądu przez świece. Elementem kontrolnym są zwykłe kontaktrony owinięte kawałkiem grubego drutu, tam są akurat 2, po jednym na 2 świece ale nie problem i dać na każdą osobno jak w porządnych samochodach (stary Mercedes).
Rozpala to się w piecu... :D Masz czujnik temp. prymitywny sterowniczek i zasilania do sprawdzenia. Nie pamiętam czy bez sprawnej świecy, sterownik wystawi prąd zasilania, chyba czas pracy ustalany jest na podstawie poboru prądu. Podłącz w miejsce świecy żarówkę h4, obydwa włókna.
Witam, mam namyśli świece do ZI a nie żarowe, mam na mysli jak prąd świecy zależy od prędkości obrotowej, max 3.4 [A] przy około 8 obr/min. Świece żarowe mają pobór nawet rzędu setek amperów. Pozdrawiam
Pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika, oprócz przewodu, za pomocą którego załączane są świece, biegnie jeszcze jeden przewód z sygnałem kontrolnym działania świec (napięcie na nim jest proporcjonalne do prądu przepływającego przez świece, brak tego sygnału powoduje zarejestrowanie w pamięci sterownika wtrysku opisanego przez ciebie błędu). Należy...
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Test komputerowy wykazał dwie przepalone świece. Pomiar kontrolką z żarówką wykazał, że wszystkie świece są dobre. Pomiar na pobór prądu wykazał, że dwie świece mają zwarcie wewnętrzne. Tak wygląda przekaźnik świec żarowych wewnątrz: przepalone są dwa wyjścia na świece. http://img685.imageshack.us/img685/4068/...
Według mnie najlepszy i najprostszy sposób to amperomierz cęgowy. Można porównać pobór prądu na każdej ze świec i na tej podstawie określić która jest wadliwa.
jaki pobór prądu jest na poszczególnych świecach, i czy napięcie dochodzi na WSZYSTKIE świece- podkreślam na wszystkie bo to ważne
Napięcia na cewkach? Pobór prądu?
Witam. U mnie padł moduł świec żarowych,
powykręcam świece Cos mi się wydaje, ze masz male pojecie o tego rodzaju diagnostyce i z kolei chcesz sobie teraz narobić niepotrzebnej roboty. Świece sprawdza się AMPEROMIERZEM (pobór prądu) i jest to raptem piętnaście sekund roboty. Wykręcając świece ryzykujesz, ze trafisz na taka która się np. ukręci - i wtedy będziesz miał dopiero robotę! Na dużej...
Konia z rzędem temu, kto na podstawie wskazania omomierza odróżni zwarcie od normalnie działającej świecy. Przy 10A poboru opór zdrowej świecy 1,2Ω ... jeśli będzie 20Ω to znaczy, że coś kuleje... Sam podałeś poprawną wartość ;)
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
Wóz albo przewóz - diody też muszą mieć na czym działać. Taśmy też mogą być. Co do przewodów to zależnie od tego ile sekcji oświetlenia byś chciał oraz ich poboru. Jak chcesz efekt i niemal zero poboru prądu to użyj... świec.
no to zostaje jedynie trafo mod.
A świeca żarowa to jest potrzebna kiedy jest już ciepło? Właśnie dyskutowaliśmy o maksymalnych poborach prądu, czyli raczej w zimie. A prąd świecy na zimno to właśnie 20A. Miernika nie ma potrzeby zmieniać, jest OK. Podałem ten prąd, aby porównać ile może wziąść rozrusznik, skoro świece pobierają w pierwszej chwili 4 x 20A.
Te bezpieczniki nie zaśniedziały przypadkiem? bo od świec to musi być dobry kontakt (duży pobór prądu)
Jest jeszcze ciepło, zapalać będzie w miarę dobrze. Posprawdzaj świece żarowe mianowicie ich pobór prądu amperomierzem cęgowym. Tak się sprawdza świece, nie woltomierzem ;) Jeśli świece sprawne szukaj przyczyny w przekaźniku świec.
Bardzo duży spadek napięcia. Trzeba by zrobić stabilizator impulsowy a nie liniowy. Proponuję jednak do tego celu użyć pakietu o niższym napięciu. Dobrze byłoby też wiedzieć jaki pobór prądu ma taka świeca zanim doradzę CI jakiś układ.
Jak sprawdzic sprawność świec i ich sterowanie? Jedynie co możesz sprawdzić to pobór prądu przez każdą ze świec. Co do sterowania to podłącz żarówkę 5W , jeden koniec do masy drugi do przewodu idącego do świec, powinna się zapalić po włączeniu zapłonu.
Filtr paliwa może być przyczyną ale trudnego rozruchu a nie pracy na dwa cylindry. Najczęściej przyczyną jest brak odpowiedniego podgrzania świec. Sprawdzić zasilanie na świecach i pobór prądu każdej osobno
Sprawdz pobór prądu na wtyku przekaźnika,najprostsza metoda diagnostyki świec.
Wyjmij jeszcze przekaźnik świec żarowych.
Na tabliczce znamionowej pisze 26W, nie ma dużego poboru prądu. Ale już świeca ma z 15A i przewody orginalne są o przekroju jaki ma być w instalacji.
Pobór prądu po podłączeniu zasilania 1,78A, podczas wciśnięcia power 1,93A. Z baterią?
Spróbuj wywalić rezystory na bsi - a najpierw sprawdź pobór prądu na zasilaczu :)
Ale kilka postów wyżej było napisane, że mogę użyć 9V 0,15A... Spokojnie, wartość prądu segmentu (a maksymalnie jest ich 25=3•7+2+2) można zmniejszyć ze standardowej wartości 8mA do 4mA (dla super-LED to zupełnie wystarcza), co jest również istotne ze względu na ograniczenie mocy w samym układzie scalonym woltomierza i polepszeniem niestałości...
Kontrolka świec działa normalnie. Dodano po 3 A może podłączyć świece przez amperomierz i sprawdzić pobór prądu.
Założyłem kleme i kręcił co najmniej 15 sek Jak akumulator w dzisiejszych warunkach daje radę wytrzymać 15-sekundowe kręcenie rozrusznika to nie czepiaj się poboru prądu. Oddaj lepiej auto do warsztatu, sprawdzenie świec to dobry ruch.
Inwencja twórcza godna podziwu. Jakkolwiek wykonanie absolutnie nie do przyjęcia. Sterowanie piecem wcale nie jest takie proste. Najważniejszą rzeczą jest BEZPIECZEŃSTWO!. W Twoim wykonaniu nie ma absolutnie żadnych zabezpieczeń. Pół biedy jak zgaśnie , a jak się przegrzeje? To co wtedy? Po za tym ekonomia i trwałość pieca , a także wydajność pozostawia...
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
Na przykładzie dwóch silników: 2.0 HDI (Xsara picasso) oraz to samo auto 1.6HDI. Inna konstrukcja: przy 2.0 z przekaźnika sterującego świecami wychodzi jeden przewód na świece natomiast przy 1.6 - do każdej ze świec osobno. Zastanawia mnie (chwilowo nie mogę sprawdzić): - Jakim napięciem są sterowane świece w obu przypadkach (12V czy 5V ?) - Jak realizowana...
pobór prądu świecy żarowej pobór prądu świecy żarowych berlingo pobór prądu
cewka powietrzna silnik x20xev przebieg mercedes
monitor sampo rozebrac monitor
Lokalizacja bezpiecznika EPS w Mercedes C-Klasa W206 Adaptacja sterownika turbiny BMW E60 3.0d: czy konieczna?