I musi działać? Nie znam prądu świecy, więc nie mogę zapewnić.
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Spokojnie.Sterownik świec monitoruje pobór prądu i jest w stanie stwierdzić, czy grzeją wszystkie sztyfty. Sztyfty masz podzielone na dwie grypy, każdą zasila osobny tr. V-MOS
Bo może czujnik padnięty i świece grzeją non stop? Przecież można multimetrem podpiąć pod kapturek świecy żarowej i sprawdzić czy cały czas jest zasilanie na świece żarowe.Po co komputery i inne rzeczy? Moim zdaniem nie możliwe by świece żarowe ciągneły aż 80 A.Może rozrusznik robi jakieś zwarcie.Używajcie prostych metod a nie komputerów
Pobór prądu świecy żarowej do 10-15A... Tak wyczytałem w necie. Po kilku godzinach A gdyby zastosować triaka lub jakiegoś FETa? Świeca zasilana jest przez jakiś duży rezystor drutowy.(dużej mocy)
Witam kortyleski a ciezko jest wziazc i podlaczyc swiece nowa i uzywke pod multimetr na zakresie 10A To na pewno spalisz multimetr. Zimna bierze około 20A i w miarę nagrzewania ten prąd spada, do około 8-12A. Mogę tylko potwierdzić. Nie spalisz, cienkie kabelki pomiarowe skutecznie ograniczą pobór prądu. Reszta się zgadza.
Co prawda każdy ma swoje sposoby ale jeden z nich to odłącz od listwy zasilającej świece żeby każda była osobno. Następnie podłącz w szereg amperomierz ( z jednej strony do plusa akumulatora a z drugiej do świecy żarowej ,oczywiscie na chwilkę). Pobór prądu w początkowej fazie to około 10 do 15 amper i z upływem czasu spada. Na wszystkich powinno być...
Akurat taka świeca jak pokazałeś w linku, w starym klekocie VW, to na bank ciągnie około 20A, po rozgrzaniu spada do 8-12A, ale nie znużona w cieczy.
Niestety a może stety ale teraz świece żarowe i sterownik to nie jak kiedyś teraz sygnał obciążenia idzie PWM i sterownik widzi wszystko przerwę na świecy czy też zbyt duży pobór prądu
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
uważam żę wydajnością i poborem prądu
Po prostu były zimne.
Może, zwyczajnie uszkodzony jest przekaźnik. Sprawdź, czy masz napięcie na świecach żarowych.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Podstawowy problem to grzanie świecy żarowej, do tego chyba nawet 15A może być mało. Pobór prądu podczas pracy nie będzie przekraczał 2A więc może dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie dwóch akumulatorów żelowych 12V 7Ah, połączonych szeregowo, doładowywanych przetwornica np. 12/24 4A.
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
A skąd świece? Może być tak, że w gotowych rozwiązaniach (motoryzacja) wypełnienie jest zmienne w czasie, tzn. maleje z czasem. Na pewno pobór prądu dla świec żarowych tych klasycznych 11V nie jest stały, maleje. Więcej nie pomogę, bo nie wiem.
Konia z rzędem temu, kto na podstawie wskazania omomierza odróżni zwarcie od normalnie działającej świecy. Przy 10A poboru opór zdrowej świecy 1,2Ω ... jeśli będzie 20Ω to znaczy, że coś kuleje... Sam podałeś poprawną wartość ;)
Witam, ja miałem taki problem silnik 1,7DTL. Po wymianie mostka prostowniczego mineło 2 tyg. Później alternator wysiadał na gorącym silniku. Co ciekawe jak ostygł bylo ładowanie. Diody były ok, luty były poprawiane. Nie pomogło. Wymieniłem ponownie mostek wraz z regulatorem. MIneło 2 tyg i narazie wszystko jest ok. Na forum znalazłem, że przyczyną częstych...
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
Miałem ALHAMBRE 2002r . Miała ogrzewanie postojowe , tego nie można wyłączyć do momentu ośiągnięcia temperatury.Nie pisałeś jak długo miga i czy odpala palenisko?? (pobór prądu przez świece żarową).
dziękuje za podpowiedz tak to 80 A bezpiecznik wyjęcie bezpiecznika od podgrzewania paliwa nic nie zmieniło więc zabrałem się za sprawdzenie świec żarowych po zdjęciu kapturków pobór prądu spadł do 0.06 A wydaje mi się że to jeszcze za duży pobór , zastanawia mnie czy moduł świec żarowych nie robi tego bałaganu posprawdzam jeszcze wszystko dokładnie
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
A nie pomyślałeś, że zamiast umieszczać tu kawałki filmików, to coś sprawdzić? Zasilanie na świece, jak zaszalejesz to i oporność świecy z poborem prądu.
Witam. U mnie padł moduł świec żarowych,
Witam. W passacie b5 są fabrycznie zainstalowane 3 świece żarowe do dogrzania silnika wmontowane w układ chłodzenia.
obudową dotykarz do masy a końcówkę na przewód do +12V i powinno "iskrzyc" (pobór prądu )
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
Spróbuj odłączac po jednej świecy po kolei,może któraś ma za duży pobór prądu no i ta co jest niewymieniona jest pod znakiem zapytania.Zawsze wymienia się wszystkie.Szkoda że niemasz czym pomierzyć bo to by wiele rozwiązało.Jeżeli przewody się grzeją to napewno pobór prądu jest za duży i za długi a o zwarciu niema mowy bo,by spaliło bezpiecznik.Spradzenie...
Wielkość kół napędowych nie zmieniła się? Pobory prądu mierzone, dogrzewanie świecami żarowymi wykluczone? Nie rozumiem pomiaru oporności, co mierzyłeś.
To że dochodzi napięcie do świec nie oznacza wcale że świece grzej. Sprawdzi pobór prądu przez każdą ze świec.
Wyjmij jeszcze przekaźnik świec żarowych.
Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Witam, mam namyśli świece do ZI a nie żarowe, mam na mysli jak prąd świecy zależy od prędkości obrotowej, max 3.4 [A] przy około 8 obr/min. Świece żarowe mają pobór nawet rzędu setek amperów. Pozdrawiam
Witam Mam pytanie o prąd pobierany przez świece żarowe w moim przypadku mówimy o świecach : NGK Y-741U według producenta prąd to 5A, podczas moich pomiarów cegami na aucie wychodzi że pobór to 10-10,5 A na szybko sprawdzenie w internecie i kilka osob pisało, że też takie 5A świece przy pomiarach pobieraja około 10A Ktoś może to wyjaśnić?
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Czy w Berlingo 2.0 HDI z 2001 r można zdiagnozować stan świec żarowych bez ich wykręcania, np przez odczyt poboru prądu świec z ECU, BSI ? Krzysztof
Możesz mieć zwartą do masy którąś ze świec. Sprawdź pobór prądu każdej z osobna.
Świece są diagnozowalne, migało by ci na liczniku od spalonej. Chyba że sam sterownik padł, tak czy inaczej zanim bym się uj.....ł wymianą świec najpierw bym pomierzył pobór prądu i upewnił że warto pół dniówki zainwestować w naprawę.
Jest jeszcze ciepło, zapalać będzie w miarę dobrze. Posprawdzaj świece żarowe mianowicie ich pobór prądu amperomierzem cęgowym. Tak się sprawdza świece, nie woltomierzem ;) Jeśli świece sprawne szukaj przyczyny w przekaźniku świec.
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Kolega Seweryn dobrze mówi ,płomieniówka byłaby bardziej korzystna.Mniejszy pobór prądu chociaż.
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Kopci na czarno To nie świece są problemem. Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. To może być zbyt ambitne, przesadzasz ,wystarczy probówka 12v i na złączu modułu masz czarno na białym. Zostaje samo sterowanie. A to albo czujnik temp albo test z testera. A mierzenie prądu też wymaga wysterowania i określenia dokładnego...
Te bezpieczniki nie zaśniedziały przypadkiem? bo od świec to musi być dobry kontakt (duży pobór prądu)
Czyli najprościej rozłączyć wszystkie i sprawdzić pobór prądu. Ewentualnie oporność aby sprawdzić czy nie jest wogóle przepalona. A pobór prądu aby sprawdzić ich sprawność?
25A jest możliwe - nowe auta tyle potrafią brać, ale prad powinien spaść do kilku A po chwili.' ciagłe 25A to może świece żarowe? 25A x 12V=288W czyli patrząc na to że 4 cylindry silnika to 72W na cylinder.
Weź amperomierz i zmierz pobór prądu 15A na 1 świece.
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
pobór prądu świecy kontrolka świecy żarowej fajka świecy żarowej
telewizor uszkodzi samsung elektronarzędzie wyrzynarka impulsy cewki obrotomierza
marantz pm6006 czujnik skrętu renault
Mercury 75hp 4T – rozrusznik kręci, nie odpala, eksplozja w wydechu – diagnostyka usterki Mercury 75HP 4T – rozrusznik kręci, nie odpala, eksplozja w wydechu, brak wody z tell-tale