Po prostu nie zmierzy - będzie przekroczenie zakresu, nie uszkodzi się.
Bedzie to w granicach ok. 250-300A
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Sprawdzić pobór prądu przez rozrusznik. Rozrusznik raczej do regeneracji.
Jeżeli jest tak jak piszesz , to miernikiem pomierzyć napięcia pod kątem jego spadku , najpierw na akumulatorze , póżniej na rozruszniku , pomocne by było jeszcze zmierzenie amperomierzem cęgowym poboru prądu przez rozrusznik w czasie jego pracy.
Przekaźnikiem nie można odłączyć zasilania głównego, ponieważ pobór prądu przez rozrusznik to grubo ponad 100 A
W 15 minut akumulator sprawny może się rozładowac jak ma duży pobór prądu np.kręcąc rozrusznikiem .Sprawdź akumulator pod obciążeniem ,może problem tkwi w środku akumulatora .
Akumulator szrot albo pobór za duży. Rozrusznik weźmie ze 100A
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Bezpośrednio do instalacji masz włączony alternator i rozrusznik.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Nie wiem, czy to dobry pomysl, rozrusznik ma dużą silę przy dużym prądzie, ale raczej ulegnie spaleniu... Za "bobasa" konstruowalem gokarta (wg książki) napędzanego rozrusznikiem z "malca" i pisalo tam, że może pojeździć przez jakas chwilę, bo innaczej rozrusznik ulegnie uszkodzeniu. Nie wiem jak ma się to do dzisiejszych rozrusznikow, ale przeciez...
opór na kablu do rozrusznika? :lol: przy poborze rzędu 100Ax6V=600W to trochę dużo... parę(!) lat temu miałem trampka z instalacją 12V, ale rozrusznik był nie wymieniany. nie wiem czy od wartburga 353 nie byłby odpowiedni - ale są to tylko moje gdybania..
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Sprawdź pobór prądu z akumulatora bo jakieś podejrzane...
moim zdaniem to rozrusznik za duży pobór prądu do wymiany .Akumulator sądze ok .2 eskorty i teraz scorpio ale ef 2.0
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Witam klubowiczow :) mam problem czy ktos moze mi powiedziec jak mozna sprawdzic pobor pradu przez rozrusznik prosze o pomoc, bo moj golfik 1.9 tdi asz siezko pali i ponos moze to byc wina rozrusznika :(:( Pilne !!!
Zmierzyć zasilania rozrusznika a jeśli ok to pobór prądu przez rozrusznik... pozdr
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
A czy może być to spowodowane np dużym poborem prądu przez cewkę elektromagnesu?
To w takim razie następne moje pytanie dotyczy poboru prądu rozrusznika. Wiadomo że współczesne akumulatory charakteryzują się bardzo dużym prądem rozruchowym. Jaki jest przeciętny pobór prądu rozrusznika w samochodach ciężarowych?
Zmierzyć pobór prądu rozrusznika.
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Jeżeli wirnik na zwiększone opory na tulejkach - "łapie go" - to jak najbardziej - rozrusznik będzie miał większy pobór prądu.
Duży spadek napięcia-słaby akumulator albo duży pobór prądu rozrusznika.
Uszanowanie, potrzebuję informacji do czego podłączony jest główny plus akumulatora w Mercedesie W203 2.2 diesel. Jeden przewód od klemy idzie do skrzynki bezpieczników głównych, drugi leci w dół do rozrusznika, rozgałęzia się tam i o to właśnie pytam dokąd jest podłączony. Nie jest to alternator, ten odcinek zostaje na rozruszniku. Powodem jest ciągły...
e rozrusznik ciężko chodzi, tzn. że ma duży pobór prądu przy kręceniu Rozrusznik zawsze ma duży pobór prądu przy kręceniu - ot, taka natura tego sprzętu. czy może być, że pobiera prąd na postoju Nie może być. uże pobory prądu uszkadzają akumulator, który samoistnie szybciej się rozładowuje To akurat prawda, ale jeżeli wymieniałeś już 2 razy akumulator,...
Teoretycznie wszystko się da, na początek podaj obroty tego silnika i daj foto silnika. Jak jest tabliczka znamionowa to też - foto. Dlaczego to ma byc 12V, przy tym napięciu pobór prądu to około 35A. To tak z grubsza 30 procent poboru rozrusznika samochodowego, zasilenie tego nie będzie łatwe.
Ok, sprawdzę to, zmierzę cęgowym miernikiem pobór. Jaki powinien być prawidłowy pobór prądu rozrusznika przy tym silniku ???
Do jakiej wartości siada napięcie na sterowniku silnika w momencie kręcenia? Jaki jest pobór prądu przez rozrusznik w momencie kręcenia - szczególnie w pierwszych 2 sekundach?
Ja bym zastosował siłownik od centralnego zamka .... też na 12v i o wiele mniejszy pobór prądu ..... .
Akumulator quada nie jest w stanie zbyt długo dostarczać prądu do rozruchu zwłaszcza jak jest za duży pobór. Ciężko pali, czyli rozrusznik ciężko kręci i nie ma siły go obrócić, czy kręci ale nie chce zapalić? Nowy quad po dotarciu wymaga regulacji gaźnika i tu może być problem że nie chce załapać. Pomijam fakt jakości tego sprzętu (bo zaraz ktoś wyskoczy...
Nie kręć zbyt długo, 2-3 obroty wału i po puszczeniu kluczyka powinien siłą rozpędu silnik zaskoczyć, masz za słaby prąd, pobór rozrusznika i zostaje za mało prądu na cewkę zapłonową, przerabiałem ten temat w 2-letnim matizie, założyłem aku od diesla i problem zniknął, na wiosnę oryginalny aku i auto paliło
sprawdź krancówkę bagażnika (miałem taki przypadek kiedy była zamoczona), sprawdź też krańcówki drzwi. Żaróweczka w podświetleniu zapalniczki nie powinna mieć wpływu na pobór prądu.
Nie wielkie odległości jazdy,pobór rozrusznika diesla, grzanie świec, 120mA radia i ładowanie alternatora w dolnym zakresie napięć prawidłowych zaowocowały notorycznym niedoładowaniem aku. i częściowej utracie pojemności, co teraz w okresie zimowym daje znać o sobie mimo młodego aku. tak myślę. Pozdrawiam Tomek
Witam .Najprawdopodobniej masz rozrusznik do roboty. Robi zwarcie lub tak duży ma pobór prądu.
Pewnie jechałeś na włączonym rozruszniku dlatego teraz taki pobór należałoby rozrusznik wyciągnąć i posprawdzać ale wydaje mi się że wiele z niego do naprawy nie zostało.P
Wypalenie styków... Czego? Obecnie masz monitory poboru prądu wzbudzenia rozrusznika. Nie tylko realizowane poprzez bezpiecznik. Prąd wzbudzenia rośnie, gdy rozrusznik kończy żywot, więc do wyjęcia i naprawy. A cała reszta to...
Naładuj akumulator. Zmierz spadki na przewodach. Zmierz pobór prądu rozrusznika. To chyba wszystko. Encyklopedię zaraz napiszecie. :D Nie wiem który tam dokładnie rodzaj rozrusznika, ale to wygląda że to w nim problem. Jak to ten z wysuwanym bendixem bez podpory to koniecznie zwróć uwagę na tuleję bendixa. Oczywiście resztę części też.
W samochodach akumulatory są rzadko rozładowywane w zakresie 10% pojemności - najczęściej jest to kilkusekundowy pobór przez rozrusznik ok. 80A (nie 500A!). Diesle biorą trochę więcej, ale też nie 500! Tak dla ścisłości to PF 126p w lecie pobiera około 120A przy pracującym rozruszniku. Mierzyłem cęgami. To 120A to właśnie tuż przed osiągnięciem górnego...
Też w cuda samochodowo-instalacyjne nie wierzę :P Pobór pradu nie jest zwiększony. Napisz coś więcej- jak mierzyłeś, co znaczy "pobór"- jaki masz przepływ prądu do i z akumulatora? Rozrusznik (jego elektromagnes) sprawdzony, "czysty"? V.
Tutaj najlepiej sprawdzi się miernik cęgowy. Wtedy nawet prąd rozrusznika zmierzysz.
Dobry wieczór. Sprawdziłem kabel od akumulatora, który idzie do rozrusznika i dalej w stronę alternatora. Po odpięciu kabla od alternatora pobór prądu nadal był. Więc zakręciłem go tak, jak było, i odkręciłem przewód zasilający rozrusznik i okazało się, że problem zniknął. Pobór zniknął, więc pomyślałem, że to wina rozrusznika. Dzisiaj przyszedł mi...
Elektromagnes ma 2 uzwojenia, do zadziałania (wciągnięcia rdzenia) potrzebuje masy, którą dostaje przez silnik rozrusznika
napisz do czego chcesz ten rozrusznik wykorzystać - chodzi o pobór prądu i czy rozrusznik wogóle podoła zadaniu do którego chcesz go użyć
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Sprawdź pobór prądu przez rozrusznik i popraw masy. pozdrawiam
Witam! Chyba mnie nie bardzo zrozumiałeś, może, więc inaczej, jakiej mocy jest rozrusznik dwunasto woltowy, a jakiej dwudziesto 24-cztero woltowy? a z tego wyliczymy prąd poboru Pozdrawiam
W takim razie źle zmierzyłeś pobór prądu.
Odlacz od przekaźnika przewód idący do bendiksa też masz pobór 30A?
Jakiś komentarz co do poboru prądu? Zależy od auta, modelu rozrusznika i jego stanu technicznego. Z mojej praktyki od 80A do 400A. Czy kondensatory dadzą radę? https://www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3...
piszesz że przetoczyłeś komutator a czy po przetoczeniu żłobkowałeś go,bo jeśli nie to stąd ten duży pobór prądu.
Rozrusznik za duży pobór prądu .
Objawy wskazują na problemy z rozruchem. Skora na kable tez nie działa to nie akumulator tylko problemy w zasilaniu rozrusznika. Może zgnił jakiś kabel? Może problem ze stykiem na rozruszniku? Jeżeli gaśnie wszystko przy odpalania to styk - pobór prądu przez rozrusznik jest duży i napięcie spada z powodu dużych spadków napięcia.
Proponuję zmienić mechanika. Nie wiem jak w E34, ale w E36 2,5tds po przekręceniu kluczyka zimą pobór prądu wynosił do 140A. I nie mówię o rozruszniku bo przy kręceniu rozrusznikiem brakło zakresu na 400A cęgach. Chciałbym zobaczyć akumulator, w którym przy takim obciążeniu napięcie nie spadnie poniżej 12V. Akumulator w bagażniku? Bo jeśli tak to dojdzie...
Klemy mogą robić się lekko ciepłe jeśli jest duży pobór prądu. W przypadku rozrusznika ten pobór jest bardzo duży. Twój mechanik więc z niczym zbytnio nie ściemniał. No.. może jedynie z tym słabnięciem może coś nie pasować. Ale prawdopodobnie spowalnia go kompresja silnika. Nie słyszałem ani nie widziałem tego u Ciebie więc trudno powiedzieć
mam 4 świece spalone ale to nie ma moim zdaniem wpływu na działanie rozrusznika Czemu nie wymienisz? Podmień akumulator na noc. Sprawdz pobór prądu przez rozrusznik.
Pewnie rozrusznik się kończy. Zmierz pobór na klemie przy rozruchu.
rozrusznik robił duży pobór prądu Z tym się mogę zgodzić, chociaż sądziłem że ta przypadłość tyczy się raczej benzynowców... wytwarzał pole magnetyczne, które zaburzało wskazanie czujnika położenia wału O tym nie słyszałem. Czy koledzy fachowcy od elektryki/elektroniki, mogą to potwierdzić? Czy też z powodu bardzo dużego poboru przez wyeksploatowany...
W czasie kręcenia rozrusznikiem jest tak potężny pobór prądu rzędu od 100A do 500A i więcej zależnie od wielkości silnika, oporów jego, kompresji że nie ma się co dziwić że takie spadki napięć występują. Niektóre firmy nawet tako konstruują swoje auta że radio, swiatła i niektóre odbiorniki są wyłączane specjalnie w czasie kręcenia rozrusznikiem. A...
To zanim coś zaczniesz mieć na myśli to przeczytaj definicję co to jest remont. A coś na temat tego rozrusznika powiesz, pokażesz, może jakieś pomiary przedstawisz. Do ilu napięcie spada na akumulatorze, na rozruszniku ile wtedy wynosi pobór prądu.
Zmierzyć cęgami pobór prądu na rozruszniku. Na ciepło i na zimno.
1.56Ah to proste 65mA=0,065A taki prąd pobierany przez jedną godzinę daje nam 0,065Ah jak pomnożymy to przez 24 godziny to mamy 1.56Ah i taki właśnie prąd czerpią odbiorniki w Twoim aucie w ciągu doby. Po 10 dniach będzie już 11,56Ah co stanowi już dość duży ubytek pojemności akumulatora. Proponuję sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Pozdrawiam
A jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i uzbrojonym alarmie?
OK. 300W. Dałbym mniej (220-250) ale nie liczę, że składasz motorower w/g japońskich obliczeń, więc żeby się nie okazało że rozrusznik za mały dołożyłem 50W. Silniki wycieraczek: 25-100W Silniki od wkętarek: 100-400W (mogłem nie widzieć wyjątków) Silnik 100W może mieć rację bytu ALE w typowym motoROWERZE, gdzie pojemność to jakieś 30cm3. U ciebie widzę...
Niewiem czy niepada ci moduł.Chyba że napięcie na cewkę jest za niskie w czasie kręcenia rozrusznikiem co wskazywałoby na kostkę stacyjki. Raczej na sam rozrusznik (tulejki), przy niełączącej kostce stacyjki nie włączysz rozrusznika, nie ma to nic wspólnego z poborem prądu przez rozrusznik. Sprawdź przerwy na świecach i profilaktycznie (na próbę) zmniejsz...
Teraz sprawdzenie ładowania i poboru prądu przez rozrusznik. Możliwe, że właśnie on doprowadził do zniszczenia akumulatora.
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
Sprawdź akumulator. I pobór prądu. Do tego rozrusznik i przewody.
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Pewnie spada napięcie w instalacji z powodu dużego poboru prądu przez rozrusznik.
Akumulator do wymiany, można spróbować go reanimować. Podaj model akumulatora. Czy posiadasz tradycyjny prostownik, nie jakąś elektroniczną ładowarkę z lidla itp? Na zimę najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego żeby mieć święty spokój, następnie sprawdzenie ładowania w samochodzie i pobór prądu w spoczynku. Jaki to samochód?
A pro po poboru prądu przez rozrusznik ?? Spróbuj założyć cylinder 90 cm³ do skuterka , wtedy zobaczysz ile pobiera !? :|
Przecież pisałem że po dwóch, trzech minutach jest 0,00 więc gdzie tutaj jest pobór?
tego jeszcze nie sprawdzałem. patrzyłem tylko że po przekręceniu zapłonu w celu podania prądu na rozrusznik jest większy pobór z aku.
Temat pamiętam z przed wielu lat : Jeżeli tulejki w rozruszniku są mocno zużyte , wtedy zwiększa się pobór prądu przez rozrusznik i jest zbyt mało dla cewki zapłonowej . Wymienić rozrusznik lub tylko tulejki / łożyska ślizgowe /. To uzasadnia też dlaczego łatwo odpala " na pych "
Alternator 120A na wolnych odda może 30A a może i nie. Nie chodzi tu o to jak długo i jak dużo. Chodzi o to że to nie dizel a benzyna czyli aku jest mniejszy. Zastanów się dlaczego w dizlach aku jest większy i wcale nie chodzi o pobór prądu przez rozrusznik.
Zajechany rozrusznik niema mocy pewnie występują w nim przebicia jeżeli na odprężniku tylko daje rade.Miernik i zbadać pobór prądu jaki bierze rozrusznik .Oczywiście jeżeli jest 100% pewny akumulator.
producent zamontował rozrusznik o mocy 1,2 KW co przy napięciu 12V daje około 100A poboru prądu. Niestety przy próbie odpalenia rozrusznik robi :"pyk" i BMS odłącza zasilanie. I nic dziwnego. Bo te 100A to w czasie pracy silnika rozrusznika. Prąd startowy łatwo oszacować mierząc rezystancję rozrusznika. Pewno wyjdzie z 500A przez kilka milisekund....
musisz wstawić diodę, która nie pozwoli na pobór energii z kondensatora przez rozrusznik. I to jest kluczowa kwestia. Co do kondensatora to 100uF powinno w zypełności wystarczyć.
A ja sobie myślę że świeca ma zwarcie i stąd tak duży pobór. Jeśli aku na rozrusznik daje radę to na świece powinien również. iZbadaj napięcie na aku na samych świecach, jednocześnie obserwuj gdzie się zadymi😁 Potem zrób to samo na samym rozruszniku czyli kręcisz na krótko bez gazu żeby nie zapalił.
możliwe że masz albo słaby akumulator i z pada napięcie po niżej 12v i przekaznik puszcza albo duzy pobór pradu ma rozrusznik przyczyna bedzie w nim na koniec sprawdzic połaczenie masy i plusów
Przy tym napięciu powinien normalnie kręcić i nic nie powinno się dziać. Przy zwarciu rozrusznika (bardzo dużym poborze prądu) napięcie drastycznie by spadło. :|
Nie tak istotne, ile akumulatory mają Ah, a jaki mają prąd rozruchowy! Pobór prądu przez rozrusznik był mierzony ("cęgami")?
Wsadź jeszcze kondensator, dobijesz akumulator do reszty, to pukadło nie potrzebuje kondensatora. Zajmij się lepiej instalacją auta, głównymi połączeniami masowymi i plusowymi, zaciski alternatora, rozrusznika, punkty masowe i same klemy akumulatora
To przekaźnik do wymiany i po sprawie. Ale jeśli po naładowaniu akumulatora rozrusznik będzie dalej wolno kręcił, to może być oznaką jego uszkodzenia, które to spowodowało uszkodzenie przekaźnika (nadmierny pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik).
Podstaw inny akumulator i sprawdź . Jeśli będzie to samo to problem z poborem prądu przez rozrusznik , ale obstawiam kiepski akumulator pomimo pomiarów .
Można zmierzyć bez cęgowego( ja posiadam amp. cęgowy). Mierzymy volty na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem - spadek po niżej 10V świadczy o złym akumulatorze, gdy napięcie nie spadnie poniżej tej wartości, a rozrusznik wolno kręci świadczy o za dużym poborze prądu przez rozrusznik. Akumulator musi być odpowiedni do twojego auta. Pozdrawiam.
Pobór prądu niedopuszczalny!! Pozdrawiam.
Może być alternator, rozrusznik, chyba że masz tak jak mój znajomy, dodał światła dzienne i musiał co dzień ładować akumulator, też mu klemy iskrzyly Alternator odlaczylem i pobór nie spadł , rozrusznik jakoś wykluczam żeby sam z siebie pobierał prąd, auto w oryginale bez żadnych przeróbek. Czekam na moduł komfortu.
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
Dobrze kombinujesz, wszystko zależy od tego, jaki realny pobór energii ma ten bluetootch, jest też jedna zmienna - czas kręcenia rozrusznikiem, i tu niestety może być różnie... Na początek zrobiłbym prosty układ na diodzie 5a 100V i kondensatorach 16v, pojemność dobierz doświadczalnie, 5-10k uf powinno załatwić sprawę.
Słychac tylko cykanie rozrusznika, kontrolki gasna przy próbie odpalenia. Rozrusznik nie kręci. Skoro kontrolki gasną, to wskazuje na duży pobór prądu. Pewnie uszkodzony sam rozrusznik, być może tuleje.
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Dla potomnych. Pobór prądu w czasie uruchamiania silnika Tohatsu 20KM z rozrusznika = +/- 60A . Zmierzone . Do zmkniecia, dziękuję.
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
rozrusznik pobór prądu rozrusznik pobór prąd pobór prąd rozrusznik
iskrownik ustawić tuning telewizora triak przekaźnik
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Bosch Siemens suszarka kod E36 E12 E13 – awaria czujnika blokady drzwiczek, oznaczenia błędów Canon XA25 – instrukcja wgrywania firmware 1.0.5.0 krok po kroku