W zasadzie dobrze rozumiesz. Na początku do prostownika będzie płynął prąd zmienny Nie tylko na początku, ale i w całym późniejszym okresie pracy. No i dochodzi jeszcze kwestia tego, skąd w ogóle bierze się prąd na stojanie, gdy wirnik nie ma żadnego napięcia. Jeśli się nie mylę, tu występuje coś takiego, jak magnetyzm szczątkowy.
Standartowo. Łapiesz początki uzwojeń sprawdzasz prostownik i działa jak sprawny.
Na początek wystarczy ten prostownik i akumulator o napięciu 60...80% tego co daje turbina przy znamionowej prędkości. Pojemność aku należy dobrać z zapasem, wtedy poza magazynowaniem energii będzie służył jako hamulec (póki się nie naładuje do pełna) dlatego powinien być z zapasem.
Jesteś baaaardzo tajemniczy. Jaki akumulator? "Paluszek" R6 NiMH, Li-jonowy, czy motocyklowy? Jakie napięcie? Jaka pojemność? Czy masz instrukcję producenta dotyczącą ładowania właśnie tego typu? Prostownik o napięciu 6V i prądzie 1 do 1,2A nie nadaje się do żadnego z akumulatorów, które wymieniłem na początku!
Kolego, ponic! Transformator ma 4 wtórne uzwojenie po 6.3V. Przy czym 2 uzwojenia - wyprowadzenia 7-8 i 9-10 po 6.3V, a 2 uzwojenia - 11-12-13 i 14-15-16 mają odczep od 5V ( 5+1.3V).Wyprowadzenia 7 - 9 - 11-14 - początki uzwojen.
witam.a masz może opis układu tego prostownika? Czy tak trudno przeczytać ten temat od początku?
No więc z kombinacją wracamy do początku prostownik zasilany z sieci 230 v konwersuje to napięcie na 12 a raczej trochę więcej żeby naładować akumulatory następnie z tych akumulatorów jest zasilana przetwornica która to 12V z powrotem zamienia na 230V żeby oglądać telewizję. To po jakim okresie zacznie to produkować prąd żeby można było z sieci energetycznej...
Na początek sprawdź bezpieczniki termiczne na trafie i prostowniku (o ile jest).
Bardzo dziękuję, ważne że jest coś na początek.
Jeżeli odróżniasz uzwojenie wejściowe (Uwaga, podpięte pod 230V !!!) od wyjściowego, możesz sprawdzić czy na tym drugim jest jakieś napięcie (przemienne). Jeżeli jest, zlokalizuj mostek i zmierz napięcie (stałe) na jego wyjściu. To tak na dobry początek.
Pierwszy podstawowy błąd kolegi to wymiana "w ciemno" tego bezpiecznika. Bezpiecznik 6,3A nigdy nie pada sam od siebie. Niech kolega sprawdzi multimetrem czy pomiędzy wyprowadzeniami mostka prostowniczego + i - nie ma zwarcia. To tak na początek.
Prostownik pokazuje 13,6V od początku, czy bywały wyższe napięcia? Nie znam tego prostownika, ale mój po skończeniu ładowania otrzymuje na akumulatorze napięcie około 13,5V cały czas. Jakie napięcie ma akumulator przy małym obciążeniu? Teoretycznie wygląda to na zwarcie tej jednej celi, ale coś mi tu nadal nie pasuje.
Na początek sprawdź napięcia jakie są na wyjściu za prostownikiem. Na prostowniku to końcówka z minusem i plusem, czyli wychodząca na amperomierz i druga wychodząca na tyrystor.
Chińczyk jak inne modele tego pokroju. Przy ładowaniu wyładowanego akumulatora 300A będzie trwać conajmiej dobę. Zalecam do 190A prostownik 20A. Ładuje się stałym napięciem, i jak dobry akumulator to będzie z początku ładował pełną mocą.
:arrow: Radzio M. - przecież taki układ jest na samym początku tego tematu!
Teraz tak się zastanawiam co byłoby łatwiejsze w wykonaniu - przeróbka zasilacza AT/ATX czy budowa od początku prostownika? Czy ten prostownik z linku ma ograniczenie prądowe?
Na taki akumulator potrzebujesz ładowanie 1.2A, ale może też być te 0.6A, będezie się dłużej ładowało. Na początek uruchom, a póżniej modernizuj ;)
Pokaż to wszystko na początek.
Poprawiłem wszystko proszę przeczytać od początku . Prostownik pobiera 50 W z gniazdka a przetwornica daje prąd 2000 W /230 V. To uważam że koszty za prąd będą mniejsze .
Nie musisz kupować nowego za 2k pln, podejdzie używany. Wspomaganie pasuje również od citroena C1 i od peugota 107 cały komplet z demontażu na szrocie za 3 stówki kupisz. Pamiętaj że wspomaganie aby dobrze działało musisz w autku posiadać akumulator w dobrej kondycji, i prawidłowe ładowanie- sprawdzałeś? Podładuj aku prostownikiem na początek. Jesli...
Najprawdopodobniej masz gdzieś "zimny" lut. Na początek proponuje Ci sprawdzić układ prostownika w zasilaczu, powinny być tam kondensatory po kilkadziesiąt nF. Przelutuj ich końcówki. Służą one właśnie do likwidowania takich zjawisk, czyli tłumienia sygnałów w.cz. bo elektrolity tego nie potrafią.
Przeczytaj wątek od początku, to znajdziesz wsad.
Witam Mój sąsiad nabył coś takiego. Podczas ładowania akumulatora Bosch 100Ah spalił się transformator. Na początku prostownik był lekko ciepły, a prąd ładowania 3,3A i wskazywało na to że jest dobrze. Dobrze, że spaliła się ścieżka bo inaczej by się zapalił. A tak swoją drogą to mogli by dać jakiś bezpiecznik.
ma zaruwke i pop00000 z jednego kabla oprawy zarowki do kabla zasilajacego co idzie do gniazdka a drugi kabel do transformatora ? Może najpierw popracuj nad pisownią, a dopiero nad tym prostownikiem? Tego czytać ciężko, i to tak od początku tematu.
Na początku miałem ako i prostownik ale wkurzała mnie walka z kablami ciągle więc teraz mam już z trafa. Stelaż na kółkach i zasuwam po całym warsztacie :)
Jak był "przesuszony" to po dolaniu wody, trzeba go było zostawić na dobę, aby płyty namokły i sprawdzić poziom i ewentualne braki uzupełnić i dopiero wtedy podpiąć pod prostownik. I ja na początek rozpocząłbym ładowanie małym prądem.
Witam Reanimuje stary wózek akumulatorowy, typu Melex. Stara bateria 2X40V 200Ah, nadawała się tylko na złom. Teraz mam do dyspozycji 2X36V, żelowe. Stary prostownik, na jałowym dawał 110V. Trafo trójfazowe. Rozważam wykorzystać to co mam, albo zbudować od początku prostownik i zbudować go w wózku. Ma ktoś jakiś pomysł?
Oczywiście do tematu powiązanego o Golf V. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Temat postanowiłem założyć bo właśnie zamówiłem prostownik Kulon 820 firmy Balsat (Bialoruska). https://obrazki.elektroda.pl/3194487800_... Temat dotyczy jak w temacie - modernizacja oraz eksploatacja tego prostownika. Potrzebujemy...
Proponuję - tak na początek - sprawdzić prostownik wyjściowy.
Włącz go szeregowo przez żarówkę mniejszą niż maksymalna moc prostownika na początek to wystarczy nawet 21W bo na pewno podtrzyma napięcie akumulatora.
Czyli pewnie zostaje tak jak chciałeś na początku: cewka>prostownik>akumulator odczep>regulator>przełącznik>światła
Prawdopodobnie diody.... wylutuj i je posprawdzaj to na początek.
Na początek posprawdzaj prostowniki wyjściowe (dolna płytka w układzie trój płytkowym lub w dole płyty - model jedno płytowy).
To jest tzw. przydźwięk sieci, 100Hz. Musisz dołożyć kondensator elektrolityczny o dużej pojemności aby pozbyć sie składowej zmiennej zasilacza. Daj na początek 4700uF na napięcie 25V. Jeżeli jeszcze będzie przydźwięk dołóż następny. Czym większy pobór mocy kondensatory muszą mieć większa pojemność.
Na początek kup sobie prostownik z soft start .Spalony ZBR.
irek1012 -Na początek sam popraw oznaczenie wyprowadzeń prostownika przy tak wrysowanej diodzie. http://obrazki.elektroda.net/100_1253812... Sprecyzuj swoje oczekiwania w stosunku do układu, a następnie pomyśl o biegunowości, typie i wzmocnieniu tranzystorów.
Noo, ale jak to działa? Kolega chce zrobić zasilacz +/- 9V wykorzystując kaloryfer, czy jak. Dlaczego za masę wziąłeś kaloryfer? Dodano po 3 Może od początku, prostownik jest z transformatorem z iloma odczepami? Jaki jest cel budowy układu? Jakich napięć spodziewasz się na wyjściu?
Sprawdz napiecie DC na CP19. Od tego się zaczyna. (zielone kropki) Zielone kropki, Kolego, to zasilanie prostownika prądem zmiennym. Masz wyraźnie nadrukowane. Na początku do sprawdzenia rezystor 47Ω i termistor w żółtej obudowie.
" Prostownik Ultimate Speed ULG 3.8 A1 jest ładowarką akumulatorów z ładowaniem konserwacyjnym pulsacyjnym nadającym się do ładowania zwykłego i ładowania konserwacyjnego następujących akumulatorów ołowiowych 6V- lub 12V z roztworem lub żelem elektrolitycznym 6V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 14Ah 12V: Pojemność od 1.2Ah do 120Ah...
Witam, tak na początek niech kolega poda do jakich akumulatorów gdyż niewiadomo jakie parametry ma spełniać. Pozdrawiam.
W porządku już zaczynam łapać jak to działa. Nie wiem tylko po co was uczą takich rzeczy? Żeby jeszcze ktoś to stosował, ale taniej jest jednak na jednym tranzystorze i jednej szybkiej diodzie. Układ na początku działa jako zwykły prostownik, ale jak włączysz klucz który w tym momencie ma na sobie wysokie napięcie to spowoduje wzrost prądu w cewce i...
Możliwe że Cię źle zrozumiałem ale wyszło mi na to że zrobiłeś na początku prostownik 2 pulsowy z trafa 3 fazowego i pisałeś że nie masz zachowanego stosunku 1,4 miedzy napięciem maksymalnym a średnim. I dlatego napisałem te obliczenia że stosunek w mostku na 3 diodach wynosi 1,2. Jeśłi byłem zaspany interpretując Twoją wypowiedź to sorki za zaśmiecanie...
W zasadzie już na początku istnienia energoelektroniki zauważono, że prostownik tyrystorowy mostkowy daje się wysterować tak, aby odbierał energię z obwodu DC i przekazywał ją do obwodu AC. Nazwano to "pracą falownikową prostownika tyrystorowego". Wadą rozwiązania było silne odkształcenie napięcia i prądu. Na tranzystorach prawdopodobnie też się da...
Jak nie masz zmiennego to regulator jest uszkodzony tylko bezpiecznik widoczny na czołowej ściance prostownika. Trzeba czytać od początku.
Z odczepami to dużo pracy. A masz chociaż jakiś amperomierz? Jest jeszcze sposób - prostszego się nie wymyśli. Podłączasz transformator prostownika do sieci przez żarówkę na 230V (tzn szeregowo z uzwojeniem). Zmieniasz jej moc np od 15 do 150W i patrzysz jak się zmienia prąd ładowania. Zostajesz przy takiej żarówce jaki prąd Ci odpowiada. Na wtórnym,...
Jak będziesz miał pewność co do miernika to dokonaj odpowiednich pomiarów. Na początek napięcie zmienne na uzwojeniu wtórnym transformatora, stałe za mostkiem prostowniczym. Prostownik może także nie dawać napięcia na wyjściu bez podłączonego akumulatora.
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Tak z ciekawości pytam. Jak to działa? Patrząc po zestawie części przypuszczam, że: Idąc od strony 230V: 1. Na początku mamy prostownik. 2. Na dwóch tranzystorach (co wytrzymaja do 400V) mamy multiwibrator? 3. Z tego multiwibratora uzyskujemy wysoką częstotliwość i dalej (przez dławik) na transformator obniżający napięcie do 12V? 4. Rozumiem, że na...
Tak, jak pisałem na początku - prostownik ma regulację na uzwojeniu pierwotnym układem z odkurzacza. Czy regulowanie w taki sposób nie wpłynie na parametry układu automatyzacji, na jej nastawy dotyczące wyłączania prostownika itp? Pytam, bo to nie moja dziedzina, jestem inżynierem mechanikiem, a nie elektrykiem. Zajęć z elektrotechniki miałem niewiele...
Odłączyć Diody na początek.
Napięcie 14.4V to początek gazowania elektrolitu. Ogranicza się to zjawisko żeby nie ubywało wody i żeby liche płyty akumulatorów nie rozsypały się zbyt szybko. 13.8V to brak gazowania a jednocześnie jest utrzymany stan naładowania. Ja teź mam po uruchomieniu 14.4V, później 13.8V. Latem wystarczy niższe napięcie, zimą potrzeba wyższego. Jednocześnie...
Na początek odłącz prostownik i rozładuj trochę akumulator. Następnie znowu podłącz prostownik i zobacz gdzie "powędruje"wskazówka.Bo wydaje mi się,że ten akumulator jest już naładowany .
Na początek sprawdź elementy, półprzewodniki przede wszystkim - tranzystory jeśli tylko prostownik z filtrem są ok. Wygląda to na jeden z najprostszych stabilizatorów. Spróbuj rozrysować układ połączeń. Przykładowe rozwiązania mogą być takie: http://hobby-elektronika.eu/stabilizator...
Porównaj sobie diody do zaworów zwrotnych np do wody. Na diodach napisz flamastrem strzałkę - kierunek przewodzenia prądu. Na początek opanuj prostownik jednopołówkowy. Jak zatrybisz zasadę działania to dwupołówkowy też pójdzie. Opanuj połączenia elektryczne, a izolatory ceramiczne sam będziesz wiedział jak ułożyć.
Na początek omomierz do ręki i ustalić , pomierzyć uzwojenia. Podpowiem, że uzwojenie pierwotne ma większą oporność i prawdopodobnie wiele odczepów, sądząc po zdjęciu wyglądu prostownika, Uzwojenie wtórne może, ale nie musi mieć odczepy( to do ustalenia).
Prostownik mierzy się tak przykładasz omomierz np.do + i mierzysz do 1 ~ a potem do 2~a potem zamieniasz końcówki omomierza i robisz jeszcze raz to samo ,potem przykładasz do - i powtarzasz od początku.
Ładuj małym prądem 1-2 ampery na początek potem podkręć do znamionowego na 6A i do końca aż się naładuje,W takim przypadku pasuje zaglądnąć co jakiś czas jak się będzie zachowywał aku i prostownik podczas ładowania.
na początek wrzuc prostownik cztero połówkowy dwu a nie cztero (bo może kolega będzie szukał to nie znajdzie)
A to dobre... Jak dla mnie możesz i chodzić nawet godzinę do pracy... Dodano po 1 Brak merytorycznych wypowiedzi... Zamykam temat. Dodano po 1 Kupię prostownik polecany przez kolegę na początku dyskusji.
Prozaiczne pytanie o bezpiecznik, czy masz napięcie na wtórnym? Co do sprawdzania tyrystorów to wpisz w wyszukiwarkę, jest sporo różnych metod sprawdzania. Na początek możesz odłączyć sterowanie bramek od tyrystorów i polaryzować bramki ręcznie(sprawdzisz czy działanie tyrystorów).
Zasilacz ac niby 12V ale miernikiem sprawdziłem i daje 16V. obciążenie to wentylator z PC 12V 0,54A. Czy zmiany elementów w moim układzie nie dadzą żadnych efektów? No więc na początek to prostownik - zasilacz jaką ma wydajność?
Zastosuj LM1084 ADJ,jest to stabilizator 5A o regulowanym napięciu wyjściowym.Poszukaj aplikacji w necie.Ustaw go na 14,4V.Masz i ograniczenie prądu i stabilizację napięcia.Ja mam zrobione dwa takie prostowniki do akumulatorów, już parę lat chodzą i jestem zadowolony.Na początku aku pobiera 5A(mam aku 55Ah) i w miarę naładowania coraz mniej,nie ma możliwości...
I prostownik przetestowany. Akumulator 60Ah rozładowany do 10,5V do sprawdzenia prostownika dostał na początek 9A i nagrzał się maksymalnie do 40°C więc jest OK, fakt w garażu nie było za ciepło, około 14°C. Przy prądzie 6A to wentylator załączał się tylko na chwilę, przy wysycaniu elektrolitem 1A nie włączał się. + dla Piotrek222 za to, że wentylator...
Już "nieco" lepiej. Teraz poeksperymentuj z ustawieniami próbkowania lub nawet metody całkowania, aby otrzymać sinusoidę bez szpilek i zapadów. Rezystor obciążenia na początek np. 100Ω i później zmniejszaj kontrolując cały czas przebieg. Jeżeli nie będziesz mógł uzyskać gładkiego przebiegu, to usuń również prostownik i obciąż sam transformator....
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
Jeśli prostownik jest jeszcze na gwarancji niech kolega odda do naprawy bądź do wymiany. Mogłeś napisać na początku że jest po gwarancji.
To nie musi oznaczać, że prostownik daje około 3A, a tylko, że to, co daje, przez 3h podładowało akumulator na tyle, że silnik ruszył. Swoją drogą, na początek lepiej ładować małym prądem.
Gazowanie zaczyna się powyżej 14,7V - nie dasz rady zagotować. ale na gwiazdce i agm laduje do 15.2v A jakim cudem prad idzie do akumulatora jeśli na początku ladowania na prostowniku pisze 12.1 a ponoć pead idzie jeśli prostownik daje więcej od napiecia akumulatora?
Symbol to us-41s. Z tego co sam ustaliłem to na płytce jest gdzieś zwarcie. Wymontowalem to co znajduje sie na początku, czyli prostownik i dwa kondensatory, ale zwarcie jest nadal. Nie miałem wiecej pomysłów i oddałem płytkę do elektryka, ale jeszcze nie wiem czy coś ustalił.
Tak łopatologicznie wyobraź sobie, że to są po prostu 3 oddzielne cewki każda ma początek i koniec. Bierzesz multimetr, lub nawet prostownik podpinasz to pierwszego przewodu, który wystaje z silnika teraz multimetr ustawiony na sprawdzanie ciągłości obwodu lub pomiar rezystancji i szukasz drugiego przewodu wystającego z silnika na którym będziesz miał...
Ten młody człowiek z YT nawet schematu nie potrafił narysować. Z tego co widzę to jego geniusz polega na przeróbce prostownika dwudiodowego na mostek Graetza. Aby drugi trafo coś dał musi być sprawne uzwojenie pierwotne jak i wtórne. Pierwotne łączysz równolegle do pierwszego a wtórne szeregowo zwracając uwagę na początki i końce uzwojeń.
Masz tutaj transformator z dwoma uzwojeniami , połączonymi końcami plus prostownik jednopołówkowy w którym to dano po dwie diody równolegle. Można to przerobić w taki sposób: spiąć oba uzwojenia razem równolegle (początek uzwojenia pierwszego z początkiem drugiego, koniec pierwszego z końcem drugiego). Następnie podpiąć mostek prostowniczy np: kbpc2504...
Załącz i na pewno któryś sie będzie robił ciepły lub po stronie pierwotnej wymień na początek pierwszy po prostowniku
Ze schematu wynika, że wszelkie dodatkowe elementy nie biorą udziału w procesie ładowania, czyli nie mają wpływu na jego przebieg. Zatem to jedynie informacja o wielkości napięcia na początku i końcu ładowania. To zapewne ten prostownik. Cyt: "Obecność 3 diod LED wskazujących stan naładowania oraz poprawność podłączenia klemów." http://obrazki.elektroda.pl/7669673900_1...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Nie łączy się równolegle uzwojeń wtórnych transformatora gdyż płyną prądy wyrównawcze obciążające transformator (nie ma idealnej symetrii) i to może powodować duży prąd jałowy. Prostownik który widziałem miał inną płytę czołową - były oddzielne przełączniki do załączania zasilania i wyboru napięć wyjściowych. Pochodził z początku lat siedemdziesiątych....
a to że napięcie rośnie po podłączeniu aku to normalne (wzrost napięcia skutecznego z powodu nałożenia się składowej stałej=napięcie aku i wyprostowanej sinusoidy). Zgoda ale to poniżej już nie jest normalne (autor twierdzi, że za mostkiem nie ma kondensatora) w stanie jałowym gdy ustawie 14V na wyjściu prostownika to gdy podłączyłem plus do woltomierza...
Ale dlaczego elektrolity tak się nie zachowują? Jak masz wyprostowane napięcie w prostowniku dwupołówkowym lecz kiepsko filtrowane to będziesz miał mniej więcej taki przebieg. Na początek sprawdź napięcia i poziomy tętnień. Ustal jaką długość mają te półfalki? To jest oscyloskop i skoro działa podstawa czasu to możesz zmierzyć okres i określić co to...
A jakby tak jeszcze między D3/D4 a potencjometr R1 dodać jakiś stabilizator napięcia (opornik 1k i zenerka), to układ ograniczałby napięcie końcowe w miarę niezależnie od wahań napięcia sieci. Tylko jeszcze jakoś zapamiętać ustawienia - a może dobrać zenerkę tak, że ustawienie na max daje pełne naładowanie, a inne byłyby używane do zmniejszenia prądu...
U mnie siedziały jakieś inne trafa. Trafo zasilające dawało bardzo niskie napięcie 225VAC, więc siedzące u mnie oryginalnie lampy mogły być 6V6, bo nie wierzę, że ktoś zasilał EL34 z tak niskiego napięcia. Dodatkowo prostownik był jednopołówkowy. Te drugie Treble to z tego co pamiętam Presence. Ja to rozebrałem bo u mnie ktoś nagrzebał strasznie a podstawki...
Jeśli druga lampka sygnalizuje ładowanie to przy całkowitym naładowaniu akumulatora nie powinna świecić jeśli prostownik ma automatykę . Można sprawdzić woltomierzem napięcie na zaciskach akumulatora i jeśli jest niższe od ok. 14V , a brak jest ładowania to prostownik jest uszkodzony . Na początku radzę sprawdzić bezpiecznik w zasilaniu .
Prostownik hmm napewno tam nie było +12 tylko ok 14-15V na początek bezpieczniki, kondensatory!
Na początek go naładuj "zwykłym" prostownikiem. Jaki to akumulator ? Czy można jeszcze dostać się do jego cel ?
Ja z początku myslalem, że ten prostownik wysyła prąd zmienny. Po podlączeniu zwykłego zasilacza 12V nawet nie ruszy.
Kolegi! Kąt obrotu potencjometra, przy którym zaczyna się zwiększenie prądu ( odchylenie strzałki amperomierza ) zależy od napięcia wtórnego uzwojenia, które zmienia się przy przemianie napięcia sieci, a napięcie sieci zgodnie norm może zbaczać na 10 odsetków jak w stronę zwiększenia tak i zmniejszenia. Tak że nie należy czekać, że zwiększenie prądu...
Witam Odnowie stary twój temat.Jak na początek, to prostownik spawalniczy typu SPF 250 jest świetną spawarką.Można nią spawać wszystkimi elektrodami rutylowymi,celulozowymi,zasadowymi oraz z otuliną specjalną.jest to sprzęt firmowy więc powinien sprawować się dobrze.Jeżeli ją kupiłeś napewno przetestowałeś.Więc podziel się uwagami na jej temat to podyskutujemy....
Złożyłem go dwukrotnie i co dziwne nie działa. Na początek wylutuj diody prostownika szczytowego i na rezystor 100k podaj regulowane napięcie - przetestuj czy linijka działa.
naładowałem akumulator po odłączeniu go od prostownika napięcie cały czas spada.nie da się nawet uruchomić auta ,gdy prostownik jest podłaczony do akumulatora. Ile ma po naładowaniu i do ilu spada w jakim czasie? Na początek proponuje wymienić akumulator.
Zacznij poszukiwania od samego początku, tzn trafo, trafo+prostownik z filtrem, poprzednie+elektronika. Oczywiście wkładkę daj taką jaka była na początku.
Nie zgodzę się z Tobą - zauważ, że pod koniec okresu sinusoidy nie ma przeskoku, przewodzi do końca. Gdyby chodziło o diody to przeskok ten byłby zauważalny na początku i końcu.
Sprawdz skąd swąd. Na początek.
Ja bym na początku rozebral i sprawdził kondensatory elektrolityczne.
A po doświadczeniach z podobnymi wskaźnikami spróbował bym połączyć masę zasilania z I- ( na początek przez jaki opornik :D )
Wyrwało się 8 drucików cienkich jak włos, do każdego odczepu idą po 2. :( Spróbuj pomierzyć te odczepy oczywiście łącząc je ze sobą po2 tak jak wychodziły do przełącznika względem początku ,a następnie końca uzwojenia -czy mają przejście.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Na początek sprawdź czy ten switch zwiera, były już opisywane przypadki, że miały brak kontaktu.
Wymień na początek kondensator elektrolityczny za prostownikiem po stronie pierwotnej następnie te po stronie wtórnej przetwornicy jeśli będzie konieczność .
Pewnie ta chińska spawarka jest uszkodzona. Na początek upewnij się, że nie pomyliłeś + i – przy podłączaniu. W rzadkich sytuacjach akumulator może być przebiegunowany, ale to wiąże się z uszkodzeniem alternatora. Potrzebny jest miernik w celu określenia polaryzacji. Uszkodzona może być dioda w prostowniku/spawarce. Po podłączeniu następuje zwarcie,...
Dla jednej fazy połączyłeś 2 uzwojenia szeregowo i zrobiłeś zwarcie . Dla równoległego jest początek z początkiem a koniec z końcem.
Poziom uszkodzeń zależy od czasu ładowania takim napięciem, tragedia się nie stała skoro był pusty na początku (12.8 po podłączeniu prostownika).
początek tłoczenia początek czystą początek atmega
kabel taśmowy oporniki radia oznaczenie silnika renault
elektromechanik samochodowy elektryk samochodowy
Whirlpool AWE 6519/P – silnik zakręca i zatrzymuje się, szczotki, tachogenerator, triak Peiying PY-3118M4 – zwarcie żółtego przewodu BATT+, przyczyny i diagnostyka