Silnik 90 km z 99 roku zmienna geometria to chyba żart , wiem że były jakies 90-ki po 2000-cznym roku ale tu raczej zwykłe turbo upustowe , inaczej po chłopsku mówiąc po zapaleniu auta ma wciągnąć gruszkę do oporu i w miarę obciążenia silnika zawór n75 upuszcza ciśnienie tak aby turbo dawało ciśnienie zależnie od zadanej ecu i jak na wężyku gdzieś będzie...
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
Witam serdecznie Postaram się krótko.. przy zakupie auta w 2015 roku sprzedający poinformował mnie, że są do wymiany wężyki podciśnienia bo sporadycznie pojawia się błąd wyłączenia turbo, stwierdziłem że "ok", że "nie problem - wymienię w wolnej chwili.." Czasu trochę minęło błąd raz był raz nie ale nie dokuczało tak strasznie.. Któregoś dnia postanowiłem,...
Witam. Pomogło, pomogło. Jeden wężyk miałem źle podłączony, więc poprawiłem. Ntomiast drugi wężyk nie wychodzi z zaworka N75, on leci gdzieś na dół za zbiorniczkiem płynu chłodzącego i to z nim mam największy kłopot, bo nie mam go gdzie wcisnąć. Pozdrawiam Noga (hehehe)
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Jak w temacie potrzebuje schematu do podłączenia wężyków podciśnienia do sterowania turbiny. Galloper 2.5 td 98r. Z góry dziękuje za informacje.
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Twoja turbina sterowana jest nadciśnieniem. https://obrazki.elektroda.pl/9384455900_... Górny wężyk to ciśnienie z turbiny, środkowy idzie do gruszki, dolny to tylko odpowietrzenie gruszki. Równie dobrze może być nie podłączony. Natomiast podłączenie do czujnika w sterowniku to jakaś herezja, nic dziwnego że sterownik nie widzi ciśnienia.
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
Czy prawidłowo podłączony,zaślepka z wężyka wyjęta,skręcić prawe pokrętło na maxa w prawo Czy jest iskra?
Witam, Mam problem z podłączeniem wężyków wychodzacych z turbiny do... własnie gdzie one powinny iść w wersji którą posiadam pod intercoolerem znajduje sie EGR z zamoątowaną pomką (prosze zobaczyc zdj.) . Proszę o pomoc z góry dziękuje.
Według mnie turbina jest stara bez geo, mam tylko zawostkę z jej podłączeniem. Czy wężyk z gruszki turbiny mam podłączyć pod kolektor czy pod pompę VACu czy może przez trójnik razem z pompą VACu oraz kolektorem? Co sądzisz kolego
Ten wężyk to nic innego tylko odma , która zawsze podłączona jest do ssącej strony turbiny , przedmuchy ze skrzyni korbowej plus mgła olejowa wracają z powrotem do silnika , po drodze zawór EGR dokłada spalin i masz mieszankę dzięki której w całym dolocie jest straszny SYF , pomijam problemy których ten syf potrafi przysporzyć , ja w moim aucie pozbyłem...
Witam Miałem trochę czasu i pouszczelniałem wężyki cybantami niestety usterka dalej występuje Będę niestety musiał wymienić elektrozawór. I teraz pytanko: Czy powinienem regenerować lub wymienić zawór 028 906 283 F który jest podłączony wężykami do turbiny, gruszki sterującej i kolanka za przepływówką ? Pozdrawiam
Zrób prosty test na zimnym i ciepłym. Sposób trochę kozacki, potrzebujesz wężyk 8mm zwiń go w takie U a drugi koniec podłącz przez trójnik do gruszki przy turbinie, zobacz do ilu zassie słup wody na zimnym silniku a ile na ciepłym. Jeśli za każdym razem podciśnienie sterujące jest takie samo to wina leży po stronie turbiny jeżeli inne podciśnienie na...
Na zdjęciu w pierwszym poście jest odpowietrznik siłownika hydraulicznego sprzęgła, nic tam nie jest podłączone, tak ma być Wężyk w oplocie bawełnianym, który idzie do obudowy filtra powietrza (średnica wewnętrzna ok 4mm, zewnętrzna 10) jest podłączony do króćców atm elektrozaworów sterujących zaworem egr i zmienną geometrią turbiny, doprowadza świeże,...
Dodam do tematu jeszcze problem o który mi chodzi a mianowicie to że sztangę gruszka wciąga tylko do połowy,natomiast po podłączeniu wężyka prosto z pompy wacum sztanga idzie w górę.
Witam, od czego jest to konkretnie zaworek od sterowania turbiny ?
Witam potrzebuję schemat podłączenia podciśnień w owym smarcie 0.6turbo. Nie wiem jakie wężyki podłączyć do gruszki od turbiny 5 przewodów http://obrazki.elektroda.pl/2728442600_1...
"Podczas jazdy przy podłączonym VAGu turbina pracowała dobrze przy około ~2500 rpm po dodaniu gazu do podłogi niestety zaczeła już podawać jakieś złe wartości" I sam sobie odpowiedziałeś. Nie działa układ ograniczający ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyki podciśnieniowe są całe jak piszesz to albo są przytkane albo nie działa zaworek N75. Sprawdzić...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Tak, opisał podłączenie zaworu. Ten czerwony wężyka raczej jest grubszy. Musi być podłączony N75 do gruchy no inaczej nie będzie sterował turbiną.
podłącz strzykawkę "50" do wężyka sterującego turbiną i w trakcie jazdy pociągnij strzykawką energicznie. Zobacz na ciśnienie. Brak reakcji = turbo do wyjęcia. Jest reakcja to znaczy że problem w podciśnieniu.
Zaworek n 75, zacierająca się zmienna geometria turbiny, źle podłączone wężyki. Zrób porządną diagnostykę.
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
To masz te dwa zaworki pod maską do których są podłączone wężyki podciśnienia a i jeszcze od turbiny ale nie pamiętam który to 1 a który 2 ale to na 100% któryś zaworek one niby działają ale przy w depnięciu gazu się przecinają i stąd kontrolka i brak mocy
JEŻELI WSZYSTKO SPRAWDZONE I SPRAWNE PRAWDOPODOBNIE MASZ POMYLONE PODŁĄCZENIE WĘŻYKÓW DO ZAWORU STERUJĄCEGO
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Podłącz bezpośrednio węzyk z akumulatora podciśnienia pod gruszke turbiny,obaczysz czy natychmiastowo zadziała ,jak nie to szukaj tego podciśnienia. Jak będzie ok mogłeś sprężarką podczas dmuchania uszkodzić zaworek.
Nie wszystko.Omiń n75.Wężyk od turbiny(ciśnienie) podłącz bezpośrednio do puszki przy turbo.Nie odłączaj wtyczki od n75.
Skąd będę wiedział na jakim poziomie ustabilizuje się ciśnienie? No i skoro wcześniej było go ciągle słychać a teraz wcale to chyba coś jest z nim nie tak. a co do tych wężyków to ten od turbiny to jest czerwony- podłączony od spodu do zaworka, a ciśnieniowy to ten niebieski po prawej stronie zaworka? Czarny jest od góry i dochodzi do rury obudowy filtra....
podłącz manometr do wężyka co dochodzi do turbiny (do gruszki) i podaj w milibarach jakie jest podawane podciśnienie na wolnych obrotach - odpisz na biuro(at)ststurbo.pl to może naprawimy samochód na odległość
witaj sztomel:cry:po wymianie sterownika turbiny,wężyków ,zaworu uchylnego wastegate oraz sprawdzeniu szczelności pozostałych połączeń dalej odłancza turbine.Po ponownym podłączeniu pod komputer i sprawdzeniu ciśnienia doładowania wynika ,że turbina nie doładowuje ponieważ nie daje takiego ciśnienia jakie jest potrzebne i dlatego odłancza turbinę ?...
może jakiś wężyk żle podłączony lub dziurawy
Zeby turbina "ładowała" to sztanga po odpaleniu musi zostać zaciągnięta. Masz sprawdzić czy w czasie gdy silnik pracuje i odłączysz wężyk od gruszki to sztanga się wysunie, podłączysz zostanie wciągnięta. Sprawdź to w końcu!!!
Proponuję przyjrzeć się wężykom podciśnienia i zweryfikować podłączenie. Na próbę możesz odłączyć wężyki od egr i klapy gaszącej.
Sprawdź czy wszystkie wężyki podciśnienie są podłączone prawidłowo ? czujnik AGR musi być w oryginale i odpowiednio ustawiony jest tam regulacja AGR może być nie sprawny lub nie podłączony . Miałem podobny problem z VITO nie podłączyłem czujnika podciśnienia turbiny i to znaczy wężyka podciśnienia i nie było czy jechać teraz autko chodzi jak z fabryki
Tak. Został podłączony zegar i na jednym wężyku ciśnienie o,2 a na drugim ponad 1,5. Chodzi o to że na zapadka przy turbinie nie opada ale za to przy odłączeniu wtyczki od elektrozaworu zapadka opada
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75.
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
Intercooler ma przelot a filtr powietrza czy jest czy jak go wyciaglem to nie ma roznicy Dodano po 4 Na starej turbinie tez tak bylo kupilem auto z rozwalona tyrbina i ktos pozaslepial wezyki rurka miedziana ktora jest wkrecana zaraz za turbina a teraz w nowej wystaje jakis krotki wezyk gumowy ktorego nie ma gdzie podlaczyc Dodano po 1 Na starej turbinie...
Takie coś znalazłem: "Problemem okazał się zawór upustowy turbiny DV. Jest to kawałek plastiku o okrągłym kształcie, a w nim okrągła membrana na sprężynce. Całość mocowana po lewej stronie zimnej części turbiny na 3 śruby m6 i podłączona do wężyka podciśnienia."
Panowie Koledzy, znowu rozprawa doktorska nad prostym tematem. A przecież Autor jest amatorem, chce tego wynalazku używać nieczęsto (bo ile razy rocznie pompuje się koła?), więc po co ta cała dyskusja o turbinach? Nie ma to żadnego sensu. Natomiast profesjonaliści, którzy codziennie potrzebują powietrza do kół nie używają do tego celu sprężarki lodówkowej....
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
A co w przypadku gdy na zimnym silniku i wolnych obrotach nie ma podciśnienia na wężyku od EGR od Turbiny jest bardzo malutkie a w wężyku od tej czarnej puszki przy EGR to chyba zbiorniczek wyrównawczy jest bardzo dobre podciśnienie. Nie działa turbo i błąd p0299
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
podłączenia wężyków turbiny passat podłączenia wężyków schemat podłączenia turbiny
danfos profibus klawiatura spalona samsung toner bezpiecznik
laskomex unifon głośniki instalacyjne
Candy Grand G04 106 – jak wypompować wodę z pralki, czyszczenie filtra, awaryjny spust Peugeot Partner 2008 1.6 HDI - Błąd P0658 - Niskie napięcie aktuatora