Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Tak, do zacisku 15 lub 54.
Wogole nie podpinasz kontrolki do niego. Tak będzie ładował, tak najlepiej voltomierz.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Podłącz prostownik pod rozrusznik albo alternator.
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Trzeba tylko pociągnąć jeden przewód ( plus za stacyjką) na zacisk +. Alternator na fotce pierwszej od góry jest właśnie z renault, marnie widzę szanse ze podejdzie do peugeota-inaczej ma łapy.
+15 - Zielono/Czerwony L - Żółty/Czerwony W - Biały/Czarny BS - Czerwony
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Żółty zapłon, zielony kontrolka ładowania.
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
Potrzebujesz wyjścia W.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
jeden jest z lat 95-99 a drugi >99 pisałem że renault, oczywiście valeo. Skoro sprawa podłączenia jest prosta, to prosze powiedzieć. Najlepeij bez podłączenia do deski rozdzielczej.
Dokładnie tak jak myślisz.Czy chodzi ci o renault czy volvo?
Jedna świeca była spalona. Jak już napisałem wszystkie wymienione na nowe. Akumulator dobrze podłączony był. Przy podłączeniu nowego przypalił się alternator.
Podpinasz L kontrolka. Masz na regulatorze
Podłącz odwrotnie jak miałes w starym alternatorze.
Przewody naperwno nie są pozamieniane tej kostki nie mam popękanej Sprawdzając sam alternator po podłączeniu żarówki nie wytwarza napięcia.
Kto powiedział, że masz rozbierać wnętrze? Podłącz pod skrzynkę bezpieczników ale pod + do stacyjki, on też tam ma bezpiecznik, przecież nie idzie bezpośrednio z alternatora.
Schematu podłączenia alternatora. Co skąd wychodzi i gdzie idzie.
A napisz łaskawie od czego to alternator, od renault czy WV/peugeot/citroen?
A jak wygląda sprawa podlączenia 2 alternatora?
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Immo posiada? Lub jakieś zabezpieczenie?
Podłącz clipa i w upc znajdzesz.
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Nie ma problemu tą małą wtyczkę podłączasz jak do starego , bo do nowego potrzebujesz tylko L-kontrolkę nie potrzebujesz zasilania na regulator bo to układ samowzbudny.P
Tematy zamknięte. Mam już podgrzewacz. Ciągnie 60 amper, jaki przekaźnik do tego i podłączyć to pod alternator bezpośrednio?
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Jeśli ten cienki od alternatora to spaliło bezpiecznik jak ten gruby to on jest podłączony bezpośrednio do klemu plusowej akumulatora.
Cześć mam problem w Renault 19 ‘91r 1,9d po podłączeniu alternatora i odpaleniu lampka od ładowania akumulatora zgasła lecz gdy przekręciłem stacyjkę na 0 samochód nadal chodził, dopiero po odłączeniu go silnik zgasł. Co może być tego przyczyną?
Główny wyłącznik do wymiany, a w skrzyni źle podłączone czujniki
Jeżeli alternator ładuje bez regulatora to znaczy że jest dobry i jeżeli wszystko jest dobrze podłączone to do sklepu i wymienić ale nie na tą markę bo to szajs.P
Uszkodzony regulator a raczej napewno alternator powoduje zakłocenia pracy elektroniki. By się przkonać podłącz oscyloskop.
Zacznij od sprawdzenia akumulatora i jego podłączenia.
to jak z tym alternatorem / akumulatorem ?? bo parę dni temu w końcu podłączyłem podgrzewacz - do akumulatora i teraz nie wiem czy przenosić na alternator
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
Renault AHS miał nie dość że instalacje 6,3V to w dodatku z (+) na masie. A alternator ma (-) na masie. Wczesniej już ktoś bieguny zamieniał? Jak akumulator był podłączony?
Ten sam kabel co leci do rozrusznika, podłączony jest też do alternatora. Rozumiesz teraz, skąd na kablu obciążenie 25A?
Cewkę przekażnika pod alternator(wyjście na kontrolkę ładowania) oraz pod (przewód)światła mijania.To jest chyba najprostrze rozwiązanie.(chodzi mi oczywiście o przekażnik do zasilania św.dziennych)
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Odczep z alternatora na pin licznika i diała. jak będziesz miał licznik to napisz podłączymy.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
silnik 1,6 66kw u mnie nie działał prędkościomierz i wskazania kilometrów,na lewym górnym rogu silnika nad alternatorem odłączył się przewód masowy podłączyłem go i wszystko działa
Sprawdź sobie np. Renault, wszystkie włączają DRL po włączeniu zapłonu, poza tą marką wiele,wiele innych ma dzienne uruchamiane zaraz po zapłonie
Szukam rozwiązania problemu podłączenia się pod kontrolkę ładowania akumulatora w Renault Master 2.5 150KM 2009r. Może ktoś wie gdzie łatwo można się wpiąć między kontrolkę ładowania a alternator w miarę bez inwazyjnie (może pod któryś bezpiecznik, albo gdzieś w pobliżu).
Wiesz jak zamontujesz wszystko na maszynie w tym węże i sprężarkę to elektryka to wisienka na torcie. Po drugie jaki masz alternator w kombajnie? Bo klima 40A potrzebuje gratis.
Tak to wygląda, jakby "coś" go włączało i wyłączało. Czy jeżeli, podłącze alternator, na stole, bez podania sygnalu z ECU powinien poprawnie pracowac? Wówczas będę miał pewność gdzie leży problem.
Dziś miałem 14,1 do 14,2 V. Jazda Espacem i moje nowe hobby- obserwacja wskazań woltomierza ;-) Woltomierz to panelowa tanizna z Allegro podłączona pod bezpieczniki. Napięcie pojawia się po włożeniu klucza-karty. Miałem przerobić tak by po włączeniu karty przekaźnik załączał woltomierz. Bearq - dziękuję za obszerne wyjaśnienia.
Bardziej interesuje mnie montaż oryginalnego , z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ? Będzie się zgrywał z kolumną z elektrycznego wspomagania? Ktoś montował takie wspomaganie w ciagnikach itd więc jak je uruchomić bez...
Zobacz czy po tej wymianie tego bendixu podłączyłeś wszystkie przewody elektryczne przy rozruszniku , bywa czasami że ktoś odłoży przewód w okolice ramy i nie zauważy . To wszystko przy założeniach że masz pewność że alternator jest sprawny .
, jeśli źle się podłączy biegunowość alternatora. Jak to w ogóle możliwe, skoro alternator zwykle ma wyprowadzenie na plusa a masa idzie po obudowie ?
Jeżeli chodzi o masę to tak ,bedą straty na połączeniu alternator - nadwozie. Weź kawałek grubszego przewodu i podłącz do alternatora i do nadwozia albo bezpośrednio do minusa aku. Odpal i sprawdz napięcie powinno być w granicach 14do 14.4V.
Napięciem ładowania zarządza tutaj komputer przez LIN. Oluś, jak czasami coś walniesz to nie wiadome śmiać się czy płakać. Zamiast oryginalnych regulatorów zakładałem zwykłe FOOM z VW albo Opla... Zresztą jak to Volvo to podobny układ jak w Renault. Apropo, opracowałem fajny tester tych regulatorów, są chętni na schemat?
Jutro spróbuję podpompowac Akumulator mam do wymiany jutro kupie Dodano po 10 O i jeszcze jedno naładowałem akumulator to z bieda odpalił pochodził z 20 minut zgasiłem Chciałem znowu odpalić i się nie dało więc podłączyłem do ladowania miernikiem sprawdziłem prąd ładowania akumulatora było 13.8 v więc alternator chyba ok
Ponieważ toczy się tu dyskusja dotycząca sprawdzania diod pozwolicie że podłączę się do tematu. Zrobiłem dziś alternator do Renault Clio 1.8 D firmy Valeo i bardzo zaciekawiły mnie diody mocy w tym altku. Prąd zwrotny przy zimnych diodach z napięciem 27V przyłożonym na ok. 3 sek.. wynosił 0,76A. Wydaje mi się że to trochę dużo zważywszy że dioda mocy...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Jaki silnik? Sprawdz czy masz zasilanie na liczniku czy też alternator i czujka oleju nie sa podłączone. UCH musi być czyste, używka cie nie zbawi. PO dzwonie , pożar, wymiana silnika?
Przecież pisał, że podłączył go poza pojazdem i że zasilał z akumulatora. Co do biegunowości nic nie wiadomo bo były z + i z - na masie.
witam kolega ma renaulta i tam impulsy idą z alternatora (dodatkowe złącze) sprawdz czy w twoim nie ma czegos takiego
podłączyłem do tego cienkiego przewodu i do masy na włączonym silniku i nic przewód od alternatora do puszki na nadkolu jest cały bezpieczniki również..
tak,teraz już tak,dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.na alternatorze mam małą kostkę L i ten plus po,B+-gruby czerwony i też gruby ale czarny przewód,chciałbym podłączyć do tego alternatora obrotomierz tylko nie bardzo wiem gdzie(niema styku W)może i to mi jakoś wyjaśnisz.
Owszem, usterka częsta, zwłaszcza w zimie, przy odpalaniu na kable. Zobacz czego brakuje, iskry, wtrysków? Bezpieczniki wszystkie sprawdzone? Alternator przeżył? Najlepiej byłoby zrobić diagnozę. Możliwe, że sterownik będzie do naprawy.
Zrobiłem jeszcze raz pomiary z podłączonym alternatorem: -silnik włączony bez dmuchawy, obroty nie falują, napięcie 14,2V - silnik włączony, dmuchawa na max, obroty falują, napięcie na "górce" 14.0V, w "dołku" 13.7V
To działa tak, masz przekaźnik styk 30 to stały prąd przez bezpiecznik (maxi) do akumulatora. styk 87 czyli wyjście na pompę. Potem 85 lub 86 jeden z nich to stała masa (15) a drugi jest podłączony do alternatora, tj. gdy gaśnie gaśnie kontrolka ładowania na przekaźniku pojawia się "plus" z niebieskiego kabla alternatora. Być może masz problemy z ładowaniem....
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
RENAULT GAMA T 2018 - błąd U300317 na wielu modułach. Napięcie ładowania 28,8 V, czasami na ok 1-2 sek. 28,9 V. Takie same wartości z miernika podłączonego do akumulatorów. Akumulatory poniżej 1-go roku, test VOCOM - jakość 100 %, naładowanie 98 %. Czasami, po włączeniu zapłonu wyświetla komunikat "brak ładowania alternatora", po odpaleniu ładowanie...
Kup wspomaganie z Megane II(zasilanie i działa, jest na forum o tym cała litania) bo tego co masz, nie uruchomisz do końca roku. Tylko pytanie odnośnie tej 19. Ten sygnał to ma mieć 12V tak ? I jak można to zrealizować w ciągniku? Poczytaj w sieci o sygnałach prostokątnych a od biedy taki sygnał można wyciągnąć z uzwojenia stojana w alternatorze (o...
Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są...
A przy okazji co powiesz na to? Cinu6666 napisał: jak odepnę aku na załączonym silniku to napięcie ładowania wynosi 15,86V a jak przygazuje to napięcie spada do 14,73V Czyżby coś z alternatorem? Nic nie z alternatorem. Napięcie ładowania mierzy się na podłączonym akumulatorze. To co mierzysz to jest wogóle nie przydatne i nic nie wnosi.
Renault Espace, do tej pory jest alternator chłodzony cieczą valeo 155A, jak że naprawiam już go 3 raz postanowiłem wymienić go na zwykłego. Pytanie moje jest taki. W obecnym wodniaku jest przyłącze B+, natomiast w tym co zamówiłem na podmianę są B1+ oraz B2+. Pod który się podłączyć?
A może poprowadzić przewód z komory silnikowej np. od alternatora ? Zacisk 30 ma zawsze +. Radzę stosować bezpieczniki kasetowe, gniazda przelotowe mozna kupić w sklepach motoryzacyjnych lub elektronicznych (bezpiecznik jak najbliżej alternatora). Jeżeli potrzebujesz niewielką moc, to w niektórych samochodach jest zawsze +12V na czujniku STOP przy pedale.
Mam zapytanie, czy jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to na tym cienkim kabelku, co jest podłączony do alternatora, powinienem mieć jakieś napięcie? Po rozłączeniu tej wtyczki i włożeniu woltomierza do wtyczki, to nie mam żadnego napięcia - czy to tak ma być? Dodano po 9 Znalazłem taki filmik i z niego wynika, że chyba mam problem z tym małym kabelkiem,...
miernik ustawiłem na zakres 10A i podłączyłem pomiędzy +aku i przewód zasilający aku W czasie pracy alternatora nie wolno zdejmować klemy z akumulatora, bo grozi to uszkodzeniem mostka albo regulatora właśnie...
Witam, Talbot Horizon, to grupa PSA. Regulator powinien wiec miec jedna tylko zlaczke we wtyku dwupinowym. Jesli masz dwie zlaczki, to regulator jest przeznaczony do samochodow Renault, ktore maja inne polaczenie lampki kontrolnej i wzbudzenia. Nie dziwie sie wiec, ze alternator nie laduje. Pozdrawiam, Georges
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
a ja niejeździł bym do żadnych czarodzieji i odżałował te 40 zł i podłączył pod kompa na aso i jak tam nic niewyjdzie to napisz bedziemy szukać ale ja stawiał bym na zasilanie - alternator albo brak połączenia gdzieś na kostkach
Prostownik podłączony jest do drugiego akumulatora. A tak szczegółowo to w Renault CLIO II można odłączyć instalację pojazdu od alternatora przy 60A /potwierdza to również i ASO/ - układ wspomagany elektrycznie. Alternator 12V 110A Mitsubushi sprawdzali na hamowni i orzekli, że jest dobry. Jutro mam po raz drugi oddać na hamownie, aby sprawdzili go...
Tak zrobiłem wcześniej po wymianie regulatora. Stwierdziłem, że w następnej kolejności może być kabelek lub sama wtyczka bo też ktoś miał podobny problem . Przewód podłączyłem do alternatora do sterowania i poprowadziłem do skrzynki. Taki bypass. Skrzynka znajduje się na podszybiu pod maską po stronie kierowcy. Bez zmian. Podłączyłem przyrząd do starego...
Witam, mógłby ktoś napisać jak sprawdzić elementy alternatora (wirnik, stojan, regulator, mostek) tak krok po kroku, chodzi mi o to gdzie co podłączyć i co mierzyć. Alternator z vectry A delphi, kontrolka nie działa ale prawdopodobnie się przepaliła podczas uszkodzenia, podłączyłem kontrolkę bezpośrednio w alternator i świeci ale ładowania nie ma, nie...
Coś mi się wydaje że najprostszym wyjściem będzie podłączenie drugiego regulatora na zewnątrz altka tylko po to żeby układ ładowania nie pluł błedem a alternator będzie ładował po swojemu czyli po staremu 14,3V. Nigdy takiego druta nie robiłem więc nie wiem czy ma to szanse działać tzn nie wiem jakie " widomości" są pobierane z regulatora i co za tym...
Proszę jeszcze powiedzieć mi gdzie mam podłączyć miernik do alternatora http://obrazki.elektroda.net/47_12577751...
Witam. Podłączyłem się kablami rozruchowymi do innego aut, które się rozładowało. Podłączyłem kable dobrze moim zadaniem czyli (+) z (+) i (-) z (-) po odpaleniu samochodu drugie auto i tak nie odpaliło bo miało rozładowany akumulator do końca. Parę godzin później jak odpaliłem swój samochód, to pali mi się non stop kontrolka akumulatora. Od razu piszę,...
Bzdura! Naprawiam kilka aut w roku, po spawaniu! Kilka miesięcznie... Podczas spawania wszędzie indukują się prądy. W każdej, byle najgorszej książce obsługi jest napisane, żeby odłączyć akumulator i alternator do spawania, a przy aucie z elektroniką zakładać zabezpieczenie na klemy.
Witam, w Reno Twingo mam owy problem, naładuje Aku, odpala bez problemu, pochodzi chwile i gaśnie. Wygląda mi to na Alternator który był nie dawno wymieniany (z miesiąc temu). I moje Pytanie, jak Sprawdzić Alternator ? Co może być jeszcze przyczyną. Czy jest gdzieś Bezpiecznik od Alternatora w panelu bezpieczników pod kierownicą Czy mogę Sprawdzić dziwnym...
Właśnie, że nie. Bo u mnie się świeciła, a ładowanie było - więc to nie jest wyznacznik. Był problem z obwodem wzbudzenia. Jak kontrolka się świeci to znaczy że jest różnica potencjałów pomiędzy żarówką, a wzbudzeniem w alternatorze. Na zapłonie na wzbudzeniu ma być ok, 1-2V, podłączone do żarówki, a drugi biegun żarówki do +12 V. Podczas uruchomienia...
Mam problem z centralnym zamkiem w Renault Scenic II 2005r 1.5dci. Alarm z karty się uaktywnia (kierunkowskazy mrugną, zapali bądź zgasi światło w środku) ale centralny zamek już nie i dodatkowo centralny nie działa z przycisku wewnątrz auta. Bezpiecznik od centralnego sprawdzony, na wszelki wypadek pozostałe pod siedzeniem kierowcy i przy akumulatorze....
Witam. Remontuje Garbusa 1200 z 1971r. Wyrzuciłem starą instalacje, wymieniłem prądnice na alternator AL82N 23/51A 14 V firmy euromax, który ma wbudowany regulator i standardowo dwa piny B+ i D+. D+ idzie do kontroli ładowania a B+ do akumulatora. I moje pytanie jest następujące: Czy alternator mam bezpośrednio podłączyć do akumulatora ? czy po drodze...
Witam wszystkich Mam problem z Masterem normalnie dojechałem i zgasiłem silnik, po jakimś czasie chciałem odpalić i awaria wszystkich systemów na kompie. Brak wspomagania, ABS itd. Masy i bezpieczniki sprawdzone, podłączyliśmy inny samochód żeby wykluczyć alternator i nic. Mechanik który podlaczal komputer i kasował błędy nie wie co jest. Przyczyną...
ZNOWU?!?! ktoś woltomierzem sprawdza sondę? To nie jest półprzewodnik typu dioda prostownicza! Napięcie sondy waha się 10 razy na sek. a miernik uśrednia tylko te wyniki! Dla miernika sonda będzie zawsze pokazywała napięcie względem alternatora a nie mieszanki! (praktyka nie teoria pomagają innym...) Czy problem z tym, żeby jechać na stację diagno....
Witam ! Moje pytanko Jaki należy zastosować kondensator p. zakłuceniowy chodzi mi o pojemność i napięcie? I jak go podłączyć szeregowo czy równolegle? W aucie jast radio CB Alan 18 i antena Alan 9 plus. Otóż mam samochód Renault 19 TD i jest w nim pompa elektryczna do wspomagania układu kierowniczego. Jeżeli włączę silnik to się uruchamia pompa i są...
Kolego a czy mógłbyś mi narysować schemat tego podłączenia. Bo nie za bardzo jestem w stanie to ogarnąć. Plusa po stacyjce no to nie ma problemu ale jak mam podać tą żarówkę? Mógbyś mi odręcznie narysować schemat?
alternatora renault renault alternatora podłączenie przewodów alternatora
gorenje bezpiecznik odkurzacz gwint wirnik super stereo schemat
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Usterki grzejnika na podczerwień Cronos CR-500 Cronos CR-500: Migająca lampka i brak reakcji