To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
W rzeczy samej.
Wpiąć wtyczkę, instalacja już jest:D
Mi udało się odnaleźć tylko tyle że to mikroprocesor. http://www.jotrin.com/product/parts/21_6... Ten uCPU był wykorzystywany w innych pojazdach np. Toyota Corolla 1998 Denso/Sagem http://cardamp.ru/view_full_one.php?lang... Mam w domu stary zegar z 306 (bliźniak) 1.4 KFX MM1AP w wersji z zegarkiem, ale...
Powinno pomóc.
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Kolego! Wpisujesz w np. googla coś w tym stylu: "Mera-Lumel MS2 w maluchu" i wszystko już jest gotowe; zbędne jest pisać to tu po raz kolejny. Powiedzmy to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91...
Raczej nie. Taki obrotomierz nie zużywa chyba zbyt dużo prądu.
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Ok, zakręciłem się :-) . Wersja Momik12 to jedyna opcja.
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Z tego co pamiętam Fonero nie posiadał obrotomierza, a więc czy instalacja jest przystosowana pod obrotomierz? Na pewno nie, będzie potrzebny sygnał od cewki WN. Poza tym ten licznik jest od 2T - kontrolka poziomu oleju, której nie będziesz miał podłączonej.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Tak w samej rzeczy.P
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
http://obrazki.elektroda.net/21_12873311... może to komus jeszcze pomorze ale mam inny problem mianowicie da się ustawić tam jakoś shift lighta bo seryjnie jest ustawiony na 6 tyś
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Znalazlem skany instrukcji tego obrotomierza. Teraz bedzie wszystko jasne :)
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
http://obrazki.elektroda.net/35_11875997... http://obrazki.elektroda.net/35_11875997...
mareklan może i jest sterowny z modułu ale i podłączony pod przerywacz także będzie działał, ja podłączyłem taki obrotomierz do WSK-i i to jest chyba najnowszy obrotomierz i podłączyłem go pod przerywacz i działa. http://obrazki.elektroda.net/60_12350577... Pozdr
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
podłącz generator pod zakupiony licznik i bedziesz pewien czy jest sprawny
Tak ta antena jest dołączona do układu poprzez rezystor R1 a z LED ami sam nie wiem jak połączysz szeregowo to mogą słabiej świecić a rownolegle to trzeba by sprawdzić obciążalność prądową układu polecamhttp://www.elenota.pl/search.php?...
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Wywalasz płytkę, a miernik łączysz choćby tak http://www.eleccircuit.com/wp-content/up...
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
Proszę bardzo schemat podłączenia jak i ideowy obrotomierz ze skody 120 z książki J.Jałowieckiego :)
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
a tak po za tym to zworka na płytce musi być odpowiednio ustawiona aby pokazywał prawidłowo
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Witam Nowego Kolegę Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Rozkręć obudowę i będziesz wiedział jak podłączyć: 1- zasilanie +12V 2- masa 3- podświetlenie 4- przerywacz
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Próbuj mi się nie chciało bawić. Po wszystkim trzeba go będzie skalibrować.
Chodzi o miernik motogodzin , z czoła bloku jest prądniczka/ przed chłodnicą/.P
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
Obrotomierz najprawdopodobniej z sowieckiego samolotu, wyskalowany w procentach obrotów, co raczej wskazuje na silnik turbinowy (odrzutowy, turboodrzutowy lub turbośmigłowy). Tutaj jest forum z podobnymi produktami. https://forum.odkrywca.pl/topic/652693-o...
Czy udało się komuś rozwiązać problem? Mam takie same objawy przy montażu uniwersalnego obrotomierza do Yamahy yzf r125 2009r - wskazywane obroty są dzielone przez dwa.
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Może jest uszkodzony, sprawdż sam ustrój i tranzystorki. A czym wysterowałeś wejście wskażnika? Coś szybko Ci to poszło :P Dobra, włączam GG :P
Jaki masz ten samochód, może dokładniej to sterownik czy tak jak w starych przerywacz?
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... http://obrazki.elektroda.pl/5977342700_1...
W ten sposób spróbować to podłączyć? https://obrazki.elektroda.pl/5427332300_...
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
Napisz to jeszcze raz w jakimś ogólnie znanym języku.
Coś na temat podłączenia cyfrowego licznika imp. zanajdziesz tu : http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Sam zrobilem ten projekcik dziala idealnie.
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
Dokładne schematy masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Są kolory i nawet przekroje.
W tym gajgerku obroty lecą CANem a w syrius, u 32 na linkę prostokąt.
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Wartburg 353 albo Trabant ale 2-suw, modele z silnikami VW nie miały już ekonomizera. To nie jest coś w rodzaju tylko to jest ekonomizer - wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Tylko coś ilość LEDów mi się nie zgadza - temperatura jest pionowo na 4 LEDach (zółty, 2x zielone i czerwony), a paliwo na 5 (czerwona rezerwa, zółta i 3x zielona). http://obrazki.elektroda.pl/2441600800_1...
w sc obrotomierza nie podpina sie bezposrednio pod cewki WN! Skorzystaj z opisu http://seicento.autokacik.pl/manuale/obr... . Mozesz miec problem z wtyczka do obrotomierza - wykonalem ja z kawalka laminatu o grubosci 1.5mm z powycinanymi czterema polami stykowymi i do nich podlutowane kabelki
Sygnał na zegary z komputera.
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Sygnał w służy właśnie do obrotomierza.
z cewki zapłonowej
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
oki lece testowac Dodano po 1 lipa na 21 pinie jest cos wpięte przy pracującym silniku jest tam ~14,4v i lekko maleje po czym rośnie i trzyma stała wartość wszystko przy pracującym silniku jakies sugestie?
Potrzebny mi schemat podłączenia a nie widok od tyłu :!: :|
Siema ok podłączyłem wszystko pięknie odpalam motor to zaświeciły się niektóre tylko diody parę ostatnich parę pierwszych... Zgasiłem motorynkę i za 5min. znów ją odpaliłem i się spalił [R1]... Dlaczego on się spalił ??:D Pzdr.:D
:idea: :D chyba mam rozwiazanie. wyjscie na tachometr mam w manetce.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic. Czy ten moduł zapłonowy to taka czarna puszka na podszybiu ? Tak ,to jest modul.
Powtarzam, to nie jest żadne urządzenie elektroniczne tylko mechaniczny przełącznik sprzężony z wałkiem wybieraka. Schemat podłączenia wyświetlacza (z dekoderem) znajdziesz w każdym schemacie chińskiego motocykla, choćby naszych współczesnych Rometów. Jest po jednym przewodzie od każdego biegu plus przewód od luzu. Kod "1 z N" czyli przewód od wybranego...
chciałbym go wpiąć bezpośrednio jakoś. Nie ma takiej możliwości. Drugi licznik pozostaje.
DP - to kropka Led swieci na wszystkich poza dwoma wyjsciami z dekodera Tak jakby było wyświetlane 00 :) W przypadku diod LED Katoda do plusa, Anoda do minusa Proponowałbym podłączyć jeden segment wyświetlacza, później dwa itd.
Zatem możesz dobrać metodą prób i błędów.
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje na ok.3000 obr. Tak jakby dzielił na dwa, ale pokazywał...
Witam wszystkich widzę ze jest to problem wielu ludzi powiem wam tak mam cintka 900 na wtrysku paliwa do tego kupiłem zegary z CC 1100 Sporting i aby obrotomierz działał przeciągamy dodatkowy kabel od zegara do komputera który znajduje się przy silniku i tam jest wtyczka a w niej odpowiednie piny i ten kabel podpinamy do pinu 23 sa podpisane zadziała...
muszę się dowiedzieć z czego te zegary są bo to kolega kupował
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów ale opisy są dostępne w sieci (poszukaj na stronach...
podłączenie obrotomierza ursus podłączenie obrotomierza diesel podłączenie obrotomierza alternatora
włącznik wstecznego elektrozaczep brzeczy hasło wygasa
schemat elektryczny amica awm612d
Najlepsza płytka antenowa do zalesionego terenu w Łochowie Mercedes W140 S600 1995 - Zapala i Gaśnie: Diagnostyka i Rozwiązania