Ta para cieńszych przewodów jest niewiele cieńsza od zasilających wiec chyba mają znaczenie. Ma znaczenie jak używasz mechanicznego przełącznika bo w korpusie silnika są oporniki/rezystory które ten przełącznik załącza na niższych biegach. Mam gdzieś taki przełącznik to mogę pomierzyć (silnika nie chce mi się rozbierać). Co jeszcze może być ważne nie...
1 jest podłączony to jest chyba wyłącznik i 2 nie jest podłączony
Analizując podłączenie przełącznika do silnika i mając na uwadze ze jest 5 biegów do przodu i 3 do tyłu to ten przełącznik raczej jest zbiorem rezystorów odpowiednio podłączonych wewątrz. Twój Pomysł ma prawo zadziałać tylko trzeba będzie pkakanizkowi zadać miejsce załączania. jedno lub drugie. nie będzie możliwość sterowania równocześnie z obu
Witam. Potrzebowałbym pomocy przy podłączeniu modułu zapłonowego CDIGNITION UNIT TIA01 -36a do silnika zaburtowego Yamaha. Moduł został odłączony od silnika w sposób bezmyślny, urwano dwie końcówki (całe szczęście tylko złączki). Nie bardzo mogę znaleźć w sieci chociażby opis wyprowadzeń tego modułu, to bym go sobie sprawdził "na stole".
Posiadam silnik zaburtowy Yamaha F20 i dokupiłem do niego obrotomierz KUS. Po podłączeniu zgodnie ze schematem nie ma wskazania obrotów, na wyświetlaczu motogodzin pojawia się 0 i nie działa. Czy może mi ktoś pomóc skąd bierze się sygnał obrotów i motogodzin w tym silniku? Prosiłbym o schemat lub zdjęcie jak to podłączyć poprawnie.
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
szukam schematu podłączenia modułu zapłonowego w silniku zaburtowym yamaha 9.9.cztero takt .Z góry dziękuję
Zakupiłem chiński regulator napięcia 12 V bez jakiegokolwiek schematu. Potrzebuję podpowiedzi jak go podłączyć do silnika zaburtowego MERKURY 2T tak żeby ładować akumulator. Z silnika wychodzą trzy przewody czarny, biały i żółty. Napięcie jest na białym i żółtym(prąd zmienny). Pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/2726050600_...
Kupiłem mostek prostowniczy mam pytanie jak go podłączyć :?:
Teraz proszę sprawdzić omomierzem, czy któryś zielony ma połączenie z masą silnika. Jeżeli tak, to jest alternator dwufazowy, jeżeli nie, to jednofazowy. W zależności od wyniku, powiem co i jak podłączyć.
Na początku spróbuj identyfikować przewody rozrusznika .Podłączając zasilanie do 1 lub do 4 sprawdzisz który jest od elektromagnesu od bendiksa.Z tego zdjęcia wnioskuję ze przewód 1a jest za krótki zeby dostał do 1 . Spróbuj podłączyć 1a z 4 a do 1 podaj zasilanie . Jak wystartuje rozrusznik to już połowę sukcesu . Możesz jeszcze napisać gdzie dalej...
No i lipa. Wymieniłem czujnik wału korbowego i czujnik na wałku rozrządu . Niestety silnik dalej odmawia posłuszeństwa . Jak zimny to pali i pracuje dobrze a jak się tylko dogrzeje to gaśnie . Odpala ponownie , ale zaraz gaśnie . Pozostaje chyba , tylko podjechac do serwisu aby podłączyli pod kompa i zdiagnozowali .
Regulator napięcia na schemacie pochodzi od Garbusa. Elektromagnes to duży przekaźnik, taki jak jest w motorach lub w silnikach zaburtowych do załączania rozrusznika.
Moi drodzy, dokumentacja silnika zaburtowego podaje, że na wyjściu cewki ładowania bez podłączonego regulatora powinno być od 3 V w górę. Zmierzyłem i są 4 V. Wytłumaczcie mi, co sprawia, że po podłączeniu regulatora napięcie na akumulator ma być około 13 V. Co się dzieje, że z 3 V~ uzyskujemy 13 V=?
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Zaraz będzie 20 stron wątku o niczym. Nada się każda śruba. Wystarczy odpowiedni bieg silnika, dla lewej w lewo dla prawej w prawo. Kierunek obrotu możesz zmienić przyciskami na silniku lub odwracając podłączenie na akumulatorze. I tyle w tym temacie. Nie ma o czym dyskutować.
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Szukam informacj jak w temacie. Ile Amperów pobiera rozrusznik silnika zaburtowego 4T 20KM ( dokładnie Tohatsu 20). Zastanawiam się, czy do podłączenia wystarczy złącze typu Anderson 50A ?
Witam Mam pytanie odnośnie podłączenia akumulatorów pod ładowanie silnika zaburtowego yamaha. Chodzi o to, że mam teraz dwa akumulatory, start i hotel. Podłączone jak na pierwszym diagramie w linku poprzez separator. https://www.bluesea.com/resources/170/Ba... Do hotelowego chcę podłączyć silnik...
Zapłon mam elektroniczny. Popróbuję z tym małym tacho z sondą na kablu WN, do kontroli mam optyczny obrotomierz - może coś z tego będzie. Jednak docelowo wolałbym mieć zegar na kokpicie, dlatego szukam rozwiązania jak podłaczyć zegarowy obrotomierz pod ten silnik.
Witam forumowiczów, poszukuje schematu elektrycznego do silnika zaburtowego SELVA PORTOFINO 80 KM z 2001roku. Potrzebuję podłączyć ten silnik, ale wystający pająk przewodów nic mi nie mówi za co jest odpowiedzialny, jedyna rzecz to wiem jak podłączyć cewkę rozrusznika:)
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Silnik odpala. Jeszcze została kwestia regulacji na zimnym gaśnie na małych obrotach jak zwiększe obroty i silnik się nagrzeje to są za wysokie i zgrzyta przy wrzucaniu biegu. Mam manetke zoddzielnym gazem to dam radę. Jutro próba na ciesninie Sund wyspa Vien. Mam nadzieję że pogoda dopisze Dodano po 8 Przyczyny braku iskry. 1 wyłącznik kapotażowy 2...
Witam. Udało się zmontować zestaw. Okazuje się że silnik kosy jest za słaby, bardzo brakuje mocy. Obroty mocno spadają przy próbie uruchomienia bez obciążenia silnika DC 75V 7,5 kW. Być może winą są za słabe i stare akumulatory podłączone do alternatora. Zastanawiam się jeszcze nad silnikiem dwusuwowym 2 cylindrowym zaburtowym.
tylko zastanawiam się, jak to poprawnie podłączyć. Do silnika idą dwa grube zasilające przewody i trzy cieńsze. Do czego one są? Masz może schemat elektryczny naszego modelu?
Witam Posiadam silnik zaburtowy 9,9 HP YAMAHA F9.9AE. Nie mam manetki i poszukuję schematu podłączenia na złączu. Silnik ma rozrusznik elektryczny. Może Koledzy dysponują schematem. Pozdrawiam
Moim zdaniem zwykły chociaż aż tak to na tych silnikach się nie znam. Jeżeli gaźnik jest od strony łodzi przykręcony do skrzyni korbowej to raczej są zawory membranowe z takiej cienkiej blachy. Tak miałem w dwucylindrowym Mercury 25. Inaczej musiałby być kanał od gaźnika na około skrzyni korbowej gdzieś do okna w cylindrze. Normalnie to przy sterowaniu...
Dziękuję za pomoc. Okazało się, że przełącznik biegów jest zdemolowany. Z racji tego, że takiego już nie dostanę nigdzie, postanowiłem w jego miejsce zamontować taki regulator PWM: Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 55,54 zł | 60A 10-55V cyfrowy wyświetlacz regulator prędkości PWM moduł odwrócenia do przodu...
Czy istnieją filtry dedykowane do układu chłodzenia? Takie filtry są stosowane w silnikach zaburtowych, zabezpieczają silnik przed zapchaniem wodorostami, czy nawet rybami. Tylko tam jest system otwarty i nie ma takiego ciśnienia. Ale możesz ten system też zastosować, podłącz chłodzenie do kranu z wodą, a wypływ do kanalizacji i po 30 minutach pracy...
Witam . Dostałem do naprawy silnik do żeglówki YAMAHA 60 i jest problem . Poprzednik naprawiajacy uszkodził instalacje elektryczny w tym silniku w tym stopniu , że nie wiadomo co , gdzie , jak podłączyć . Bardzo potrzebuje serwisówki albo instrukcji elektrycznej tego silnika . Za pomoc gwarantuje punkty ;)
Czyli musisz zakupić najprostszy regulator od jakiegokolwiek skutera i go zastosować. Połączenia zgodnie ze schematem właśnie takim, do jakiego zakupisz regulator. Sporo tego na Forum Elektroda. Przeczytaj moje posty o silniku zaburtowym Yamaha. Opisałem tam jak podłączyć i sprawdzić taki regulator.
Wracam do tematu . Cewka spalona którą idzie na uklad prostowniczy i regulator napiecia, została wywalona. Żarówka się świeci jak podlacze na przewody wychodzące z magneta dalej nic. Czy idzie podłączyć moduł od chińczyka na 6 pon zamiast tego oryginalnego.
Przecież przewód ochronny z nabrzeża ma być podłączony i połączony z przewodem ochronnym na łodzi. Nie koniecznie, zobaczcie materiały Victrona do transformatora separacyjnego. Łódź na łożu na lądzie -> połączone PE zasilania z PE Łodzi. Łódź w wodzie -> separacja PE, PE łodzi połączone z metalowym kadłubem. Ta separacja ma ochraniać przed korozją...
Witam możesz mi wysłać jak są przewody podłączone w tym silniku żadnej instrukcji nie mogę znaleźć najlepiej na e maila
ile masz cewek na ładowanie pod zamachem ? jakie napięcie w instalacji ? i jak podłączone ? (szereg czy równolegle) może łatwiej zrobić napęd jakiegoś małego alternatora ?
Co do zaś całości tematu to radzę sprawdzić czy aby przy wymianie przewodów nie nastapiła gdzieś ich zamiana... Przewody nie zostały zamienione. Co do schematu, u mnie ze statora wychodzą dwa przewody. Czarny i czerwony. Podłączenie do modułu wg schematu wydaje się być prawidłowe.
Przy ładowaniu szeregowym tych baterii potrzebny będzie balancer. Jeśłi go nie dasz to po dłuższej eksploatacji akumulatorów ten drugi akku będzie mniej naładowany. Możesz to sprawdzić - po podłączeniu ładowarki zmierz napięcia na akumulatorach - będą się dość znacznie różnić.
Witam, mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 25 czterosów z 2003r. Nie wiem jak podłączyć regulator napięcia. Regulator posiada 6 przewodów: 2 żółte, 1 szary, 1 czarny, 2 czerwone. Łączę je kolorami i zostaje mi jeden wolny -czerwony. Ładowania nie ma i brak impulsu na obrotomierz.Nie wiem czy mój regulator jest odpowiedni do tego silnika. Podejrzewam...
Hmmm.... dedykowany ma cenę wręcz zaporową....ok.700 zł- ale do podobnych silników. Do mojego dedykowanego brak-rozruch ręczny. Silnik ten https://www.youtube.com/watch?v=UXGSUDnK...
Mam takie pytania. Czy można zastosować regulator RC do elektrycznego silnika zaburtowego do łódki. Regulator oczywiście dobrany do parametrów silnika. Silnik szczotkowy 12V max 45A i regulator na powiedzmy nim.60A. Regulator ma sterować obroty jednego silnika, płynnie od 0-100% , tylko przód-tył, bez hamowania (bo to do łódki) i wyłacznik. Chodzi o...
Witam. Gdy moja Honda pracuje na gnieździe do ładowania akumulatora, jest tylko 0,3V (zaznaczam, że akumulator jest nie podłączony). Czy napięcie 12V pojawia się dopiero po podłączeniu akumulatora? Bezpiecznik od ładowania sprawny.
Takie napięcie (18V) to klęska dla akumulatora. Zaryzykuję, że już po nim. Co do stabilizacji napięcia przychodzi mi do głowy pomysł ze stabilizacją równoległą. Element wykonawczy to tranzystor na radiatorze wysterowany diodą zenera. W kolektorze/źródle dla bezpieczeństwa 2 żarówki 55/60W/12V ze wszystkimi 4-rema włóknami podłączonymi równolegle. Opis...
https://obrazki.elektroda.pl/4604255400_... Z silnika wychodzą trzy przewody (biały,żółty i czarny) Napięcie jest na żółtym i białym 18V i rośnie z obrotami silnika.W sieci znalazłem prostownik z trzema zaciskami.Jak go podłączyć? https://obrazki.elektroda.pl/6292841800_...
Nic z niej nie dasz rady odczytać po wylutowaniu ? Teoretycznie można by zmierzyć przy pracującym silniku, piszę teoretycznie, bo miernik cyfrowy szaleje w pobliżu działającego cdi, nawet jeśli nie jest do niego w żaden sposób podłączony Sprawdzić diodę zenera można "bardzo prosto" podłączając pod regulowane źródło napięcia stałego (poprzez rezystor...
Witam 1. Silnik elektryczny do napędu łodzi pobiera prąd z akumulatora 2. Możemy akumulator ładować z agregatu również w czasie pływania 3. Możemy wykorzystać fabryczny prostownik z 230 V / 12 V nominalne do ładowania . Napięcie na nim zmienia się w zależności od naładowania akumulatora - 12V oznacza , że jest on przeznaczony do ładowania akumulatorów...
Racja - to jest rozrusznik, gruby czerwony + akumulatora, gruby czarny - akumulatora. Pozostałe 2 wiązki to prawdopodobnie od zrywki (wyłącznika bezpieczeństwa) i stacyjki jednocześnie i włączenie rozrusznika. Spróbuj mając podłączony akumulator pod 2 grube kable zewrzeć cienkie z obydwu wiązkach i napisz czy rozrusznik zaczął kręcić.
no tak ale ja takiego sobie nie zbuduje sam Nie chcesz kupić, ani zrobić, to czego oczekujesz? żaden regulator współpracujący z cewką wzbudzania (w tym od agregatu) się nie nada, bo po prostu nie będzie do czego go podłączyć. Możesz spróbować jakiegoś motocyklowego na zasadzie może wytrzyma. Albo ładować bez regulatora (ale z prostownikiem) odłączając...
Cześć, Mam 16 ogniw LiFePO4 (32700 6000 mAh/3,2 V), które są podłączone do BMS-a MC-4S-F30A (4 pakiety po 4 ogniwa). BMS, który w teorii powinien rozłączać układ przy 30 A, robi to przy 35 A. Jak ograniczyć prąd wyjściowy do 25 A? Pakiet będzie zasilał silnik elektryczny zaburtowy. Silnik, na którym robiłem testy, pobiera przy dużym oporze (ruszanie)...
Poszukuje wszelkich schematów i porad dotyczących zrobienia "ładowania". Jest to silnik zaburtowy do łodzi o mocy 15 KM i oryginalnie ma wyprowadzone tylko 2 żółte kable z alternatora. czy wystarczy podłączyć mostek prostowniczy, czy jeszcze jakiś stabilizator ?? Ja nie mam pojęcia a co najgorsze nie wiem jak wygląda alternator i ma już w sobie wbudowany...
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Ale w każdym wypadku masz regulator i to regulator reguluje napięcie, a Ty ciągle się upierasz, że płyniesz na pełnym gazie i napięcie Ci rośnie. Nie, nie rośnie, ciągle jest stałe i ten regulator jest na 14,4 V. A na poprzednim zdjęciu masz typowy akumulator. I masz tam napisane do 15 V. I na tyle programujesz BMS. Chcesz iść dalej, bo koledze spadła...
Podłączanie żarówki to trochę ryzykowne - może się spalić. Lepiej podłączyć akumulator (zacząć od sprawdzenia, czy tam jest w środku dioda prostownicza, która nie pozwoli, by prąd z akumulatora zasilał silnik) i mierzyć prąd ładowania - czy nie wychodzi za duży...
Na mój gust wyrażasz się nieprecyzyjnie i stąd brak podpowiedzi. O jakim odzysku energii piszesz? Chyba chodzi o pozyskanie prądu dla akumulatorów? Ale na innym forum napisałeś, że w tym silniku jest cewka do ładowania akumulatora. Więc jak jest w rzeczywistości i do czego chcesz zmierzać? Jakoś nie wyobrażam sobie odzysku energii z silnika na jachcie....
Nie ważne ilo letni odkop.Ludzie cały czas borykają się z podobnymi problemami.Autor wątku pisał i radził się też tu: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... Ja sam szukam regulatora napięcia do silnika zaburtowego gdzie mam dwie cewki w magnecie dlatego kopałem w Simsonach...
Witam, posiadam silnik zaburtowy Johnson 55, oryginalnie posiadał zębate koło zamachowe, więc zamocowałem do niego rozrusznik, chciałbym teraz wyprowadzić z niego ładowanie do akumulatora i tu pytanie - czy można wpinać się bezpośrednio kablem i do aku podpiąć, czy trzeba to robić przez jakiś regulator. Jak tak to jaki i jak to podłączyć. Czy byłby...
Witam, Poszukuję schematu aby zrobić ograniczenie prądowe. Źródłem jest alternator w silniku zaburtowym (akcja będzie działa się na łodzi) o napięciu 12V i natężeniu do 10A. Do tego chcę podłączyć dwa urządzenia i akumulator jako zasilanie awaryjne. Akumulator jest żelowy o napięciu 12V i pojemności 7Ah. Jeśli chodzi o zasilanie tych dwóch urządzeń...
Łatwiej będzie sprawdzać działanie przerywacza kontrolką w postaci żarówki np. 21W, przy czym przepływ prądu przez cewkę nie wywoła zgaśnięcia żarówki, a jedynie zmniejszenie jasności oraz zwiększenie jasności przy zwarciu styków przerywacza. Wracam do schematu (nie znam cewki do dwubiegowego Rometa). Badana cewka ma dwa wyjścia, pierwsze na przerywacz...
Witam Nabyłem z łodzią silnik Mercury czterosuwowy zaburtowy o typie jak wyżej. Sterowanie jest manetką i rozrusznik elektryczny / załączanie w manetce / Wydaje mi się , że nie wszystkie przewody są połączone .Rozrusznik mogę uruchomić zwierając styki bendixa , ale silnik nie zapala. Moje pytanie dot w/w typu : czy brak oleju lub uszkodzenie czujnika...
Rozwiązuje to mój problem ale nie wiem co na to inwestor, bo cena 900zł to trochę sporo. Pływadło kupił za grubą kasę , a 900zł Mu żal? :-) Poszukaj jakiegoś zasilacza buforowego na 12V. I podłącz pod akumulator domestic, akumulator silnika i tak jest używany tylko do rozruchu silnika( i w sytuacjach awaryjnych). Taki zasilacz naładuje akumulator,...
Miedzy akumulator a nieduży silnik zaburtowy w łodzi chcę wstawić wyłącznik prądu, taki: [url=http://www.jula.pl/catalog/wypoczyn... Wg dokumentacji odpowiedni dla rozruchu silnika jest aku 35Ah, mój ma 40Ah. Pytania: 1. jaki przekrój przewodu powinienem zastosować...
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Cześć. Pływałem swojego czasu na silniku zaburtowym elektrycznym 40 lbs 12V małą łodzią wędkarską 2 osobową 3,3m, łódka szybko nie płynęła, na max. prędkościowo podobnie jak szybki marsz. Napędzałem to baterią 12V 150Ah pod 2 osobami i jakimiś gratami(wędki wiosła itp.) Przy pracy ciągłej można było płynąć około 1,5 h, Przy przerywanej nawet do 2h i...
Świece sprawdzałem poprzez odłączanie fajki z każdej po kolei i silnik zaczynał pracować nierówno gdy wszystkie były podłączone to pracował równo z czego wnioskuje że pali na wszystkie cylindry. Filtr paliwa zdemontowałem i przedmuchałem lecz to nic nie dało. Słyszałem coś o trybie awaryjnym silnik w niego wchodzi gdy niema na przykład chłodzenia lub...
Witam! Może nie do końca w tym dziale ale zasada działania silnika zaburtowego myślę nie różni się od działania silnika w samochodzie. Otóż mam taki kłopot; zakupiłem silnik zaburtowy Mercury 50HP 1989 rok produkcji. Przed sprzedażą silnik odpalony chodził jak zegarek. Silnik kupiłem bez urządzenia sterującego (manetki) - sprzedający zostawił sobie...
Witam. Proszę o pomoc w dostosowaniu "elektryki" na "łódce" - poniżej schemat blokowy. https://obrazki.elektroda.pl/2097641900_... Założenia są takie: - akumulatory AGM, pojemność jak na rysunku - lodówka (dane jak na rys.) powinna działać co najmniej 2 dni bez ładowania akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9492291200_...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Trochę odkopię. Zastanawiam się nad montażem VSR (separator akumulatorów) na łodzi. Znam zasadę działania i potrafię to połączyć. Zastanawia mnie tylko , czy taki układ z przekaźnikiem jest "zdrowy" dla akumulatorów. Załóżmy taką sytuację. Dwa akumulatory z ciekłym elektrolitem. Pierwszy 50Ah do rozruchu silnika zaburtowego. Drugi 110Ah do obsługi silnika...
Witam, mam silnik zaburtowy evinrude 60km, w którym padł regulator napięcia, z dostaniem oryginału ciężko a jeśli by się udało to cena miedzy 200-300zł. Oryginalny regulator posiada 4 przewody, żółty, żółtoszary ,żółtoniebieski, oraz czerwony, masa jest z obudowy. z pod magneta wychodzą również 3 kable żółte które odpowiadają kolorami. Na allegro znalazłem...
No cóż. Chyba daje znać o sobie "Ratio 1- 10". Czyli jeśli nie ma ustawiania zworami (a chyba nie ma) pozostaje ingerencja w konstrukcję. Ale ja jeszcze próbowałbym używać sygnału z cewek ładujących. Wprawdzie przemknęły informacje o alternatorze, ale chyba nie ma czegoś takiego w rozumieniu potocznym w tej konstrukcji. Generalnie coś mi nie psuje,...
(at)jta Chciałem najlepiej dwu cyfrowy, był by mniejszy. Mi wskazania wystarczą w tym przypadku z dokładnością do 1 ampera. Czy powiedzmy zakres pomiaru to 0 do 30 dla mnie jest wystarczający co 1 amper. To służy do podglądu orientacyjny tego, co pokazuje inny amperomierz pod maską. Płytka była taka jaka była od jakiegoś silnika zaburtowego i nie była...
Witam, nie wiem czy w odpowiednim dziale temat zakładam, nowy tu jestem - proszę o wyrozumiałość. Użytkuję zaburtowy silnik elektryczny i chciałbym wyposażyć akumulator w moduł woltomierza z amperomierzem, żeby podczas pływania mieć pogląd odnośnie aktualnego stanu akumulatora, oraz od czasu do czasu przeprowadzić kontrolne rozładowanie/ładowanie, oszacować...
Mam taki silnik, ale są problemy z jego pracą po wyłączeniu ssania. Znalazłem jedno miejsce, które może mieć wpływ na ten objaw, ale nie wiem jak powinna wyglądać ta brakująca część. W dolnej części gaźnika jest taki mały odstojnik, którym ciekło paliwo. Jak wykręciłem ten odstojnik to się okazało, że jest to nie oryginalna część. Ktoś wsadził tam małą...
http://obrazki.elektroda.pl/7230920900_1... W artykule postaramy się przedstawić jak wygląda życie w Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, patrząc na pobyt okiem elektronika, użytkownika Elektrody. http://obrazki.elektroda.pl/5588642200_1... W jaki sposób na stacji wytwarzany jest prąd i ciepło? Możliwość korzystania...
http://obrazki.elektroda.pl/2842769000_1... Mieliśmy okazję rozmawiać z Gannet Guard Systems S.A. firmą zajmującą się lokalizacją skradzionych obiektów. Firma działa w Polsce od 1997 roku. Rozwiązania stosowane przez Gannet Guard Systems S.A. są własnej produkcji i nie wykorzystują dostępnych na rynku komercyjnym standardowych rozwiązań....
Połącz dwa równoległe. Oszczędzasz baterię. 40A to spory prąd. Rozłoży się na dwa akumulatory i zwiększy ci się zasięg w stosunku do podłączanych dwuch osobno.
Co to znaczy "wydawały się być w porządku"? Ogniwa są w porządku albo nie. Nie mogą się "wydawać". Jeśli ogniwa są z odzysku (oby to nie laptopowe ogniwa z padniętych baterii ze śmietnika) i są przemieszane, nie są przemierzone pojemności i rezystancje wewnętrzne to strzeliłeś sobie w kolano i ten pakiet notorycznie będzie się rozjeżdżał. To znaczy,...
http://obrazki.elektroda.pl/8801668100_1... Witam,jakis czas temu znalazłem powyższy schemat,wszystko działa,lecz mam pytanie,mianowicie co stanie sie jeżeli przez przypadek zamienie bieguny zasilania? Jesli grozi to zniszczeniem układu,to w jaki sposób mogę sie zabezpieczyć.Dodam tylko ze chodzi o zaburtowy silink do łódki,który podłączam...
Chcę wykonać tzw. maximizer czyli nic innego jak sterownik PWM do silnika zaburtowego HasWing Osapian 55 lbs (650W) 12V. Posiadam tranzystor IGBT 200A (MITSUBISHI ELECTRIC CM200DY) z odzysku i chciałbym go wykorzystać do tego sterownika. Wyczytałem, że oryginalne sterowniki do silników zaburtowych firmy Minn Kota są sterowne wypełnieniem częstotliwości...
Witam, mam problem z w/w silnikiem (dwusuw, 2-cylindrowy). Po 14 latach stania postanowiłem ze go odpalę, a wiec włożyłem go do beczki, podłączyłem klemy i zalałem benzyną. Silnik zakręcił bez najmniejszego oporu, ale nie zapalił. W pierwszej kolejności sprawdziłem czy świece iskrzą tak więc wykręciłem, przystawiłem do korpusu silnika i niestety brak...
silnika zaburtowego manetka silnika zaburtowego regulacja silnika zaburtowego
panasonic bateria wymiana wsadu eeprom schemat elektryczny układu zapłonu
Windows 10/11: Usługa profilów użytkowników – błąd logowania, nie można załadować profilu Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 – hulajnoga nie rusza, brak reakcji silnika, diagnostyka