B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Mały update. problem nadal nie rozwiązany ale mam garść danych: - działa oświetlenie bagażnika - jest stały plus na stacyjce - działają przednie wycieraczki - NIE działa podświetlenie w kabinie
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Coś tu chyba jest pomieszane - regulator do alternatora, a maszyna ma komutator...
Jarko , ten schemat podłączenie jest nieprawidłowy ,może źle odrysowałeś ,nie może napięcie po 15 iść na masę , przecież to zwarcie.
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator.
Ten terminal plus 30 prosi się o zwarcie i ognisko. Ktoś tam rzeźbę zrobił
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
Sprawdź czy faktycznie masz zwarcie - podłącz omomierz między klemy (oczywiście bez akumulatora). Jego wskazanie prawdę ci powie. Jak będzie niska rezystancja zacząłbym od odłączenia przewodów od alternatora, być może to właśnie alternator ma zwarcie do masy.
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Piny są O,K skoro piny są ok to powinieneś się połączyć nawet ryżowym made in ch... chyba ze masz zwarcie na lini K, co do błędów zobacz czy masz ładowanie i instalacje od alternatora ok
Zrobilo mi sie gdzieś zwarcie po podłączeniu klemy akumulator wytrzymuje 3 minuty (podłączone pare akumulatorów wiec nie wina akumulatora) alternatora tez nie, nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku
Ludzie czy Wy nie potraficie czytać, przecież jasno jest napisane,że alternator po podłączeniu kręci się ze zrywami...mało jeszcze? ZWARCIE!
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Pomiędzy czerwonym i jednym z pozostałych będzie napięcie akumulatora. To + i - , pozostałe 3 to fazy alternatora, pomiędzy nimi ma być praktycznie zwarcie poniżej 1Ω
Dziwne, bo odpinałem jedynie kostkę od świec i od egr potrzebne do demontażu kolektora. Może kręcąc alternatorem w drugą stronę przy podłączonym aku. powstało w alternatorze jakieś zwarcie. Może w związku z zapaleniem check engine komp ześwirował i odłączył ładowanie. Już sam nie wiem:( W sumie check sama zgasła.
Trzeba tez pamiętac że tam powinna być odpowiednia żarówka 3-4W. Spróbuj takową podłączyć na krótko, możliwe że masz zwarcie i Ci nie gaśnie
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
witam Mam następujący problem: w moim aucie (Opel Calibra) ostatnio leciutko świeciła sie kontrolka od ładowania podczas jazdy aż w końcu akumulator padł. Rozebrałem alternator i wymieniłem szczotki bo jednej to juz prawie nie było :) Po złożeniu wszystkiego z powrotem podłączyłem wszystko tak jak było i przy podłączeniu do akumulatora jest zwarcie...
Witam, kolego lukas12 czy udało Ci się naprawić to JCB ? Dziś u znajomego walczyłem z podobnym JCB 3cx 2004r objawy dokładnie jak u kolegi czyli: brak ładowania, po odpięciu kabelka 407 od zacisku alternatora D+ i podłączeniu żaróweczki 12v 2w pomiędzy +akumulatora a D+ alternator wzbudza się i ładuje 14,2v. Po ponownym odłączeniu żarówki i podłączeniu...
Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Od D+ do jednego styku kontrolki, a drugi styk kontrolki do plusa po zapłonie. Chodzi o to, że jak wyłączysz zapłon to kontrolka ma zgasnąć. Jeżeli w stacyjce nie masz plusa po zapłonie, to podłącz do plusa w tej dodatkowej kostce. Tyle, że musisz za każdym razem po zgaszeniu wyłączać prąd głównym wyłącznikiem. Jak...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To jak sprawdzić najłatwiej ile to daje amperow.
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
a czy wy wiecie że ursus C330 ma podłączoną masę do plusa Dodano po 14 i nie chodzi tu o zwarcie tylko o masę pojazdu
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Raczej tobie. Alternator ma diody. Odwrotne nie podłączysz. To znaczy podłączysz robiąc efektowne zwarcie. Diody akurat puszczą cały prąd przez stojan. Robiąc efektowne zwarcie. A prądnica nie ma problemu Pójdzie w tą czy tamtą. Co zresztą wykorzystywałem w czasach Żuków, Nysa, Warszaw i Syren. Które miały plus na masie. A pod ręką było tylko radio...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Nie musi być uszkodzony alternator bo gasł nawet gdy był podłączony do drugiego auta. A może to immo, jak się zachowuje ta kontrolka
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
1 z 4 2 z 5 3 z 6 mają zwarcie. i tak mają być podłączone do żółtych przewodów?
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Jestem więcej niż pewny, że podłączony został dobrze. ;) Gdyby było inaczej to bym wam nawet głowy nie zawracał. Alternator nie jest "już" padnięty tylko był, bo auto z czasem coraz gorzej odpalało. Generalnie nowe to to nie jest. Przejeździło Hiszpanię, Niemcy i do Polski trafiło jako wózek na zakupy. Ewidentnie jakiś idiota grzebał przy nim, bo licznik...
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Pewnie ta chińska spawarka jest uszkodzona. Na początek upewnij się, że nie pomyliłeś + i – przy podłączaniu. W rzadkich sytuacjach akumulator może być przebiegunowany, ale to wiąże się z uszkodzeniem alternatora. Potrzebny jest miernik w celu określenia polaryzacji. Uszkodzona może być dioda w prostowniku/spawarce. Po podłączeniu następuje zwarcie,...
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Podłączyłem 3 żarówki 55w pod fazy alternatora i jedną 21w pod df zasilaną z aku.Wszystkie żarówki świecą a intensywność trzech zależy od obrotów,czyli alternator jest ok.Cały problem jest z zasilaniem wzbudzenia.Zauważyłem,że jak podłącze wszystkie przewody do alternatora którego mam wyjętego to pojawia się napięcie wzbudzenia na df regulatora a w...
viper, tyle odpowiedzi, a nikt nie zasugerował aby zmierzył sobie napięcia fazowe. Nikt nie zaproponował, aby zrobił malutką próbę z magnesikiem, zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe tak wykluczy.
zwarcie w radiu, lub na wejsciu w wzmacniaczu, podłącz tylko 1 chinch w 1 i 2 gniazdo i zobacz czy bedzie dalej piszczalo
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Właśnie problem jest w tym, że alternator nie był rozbierany nigdy przedtem ale miałem problem ze skrzynką bezpieczników tzn.przestała działać dmuchawa.I właściwie nie wiem czy to ma jakiś związek z tym alternatorem.Wygląda na jakieś zwarcie.
Witam. Coś nie tak z tymi sprawdzeniami . Żeby spalić bezpiecznik 200A to zwarcie musi być naprawdę solidne . Jeśli pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika to stawiam na instalację . Uszkodzony alternator w 99% wykazuje zwarcie , jeśli takowe istnieje , niezależnie czy stoi czy się kręci . Zanim wydasz kasę na alternator podłącz go na próbę zewnętrznym...
Można podłączyć pod klemy miernik (omomierz) i sprawdzić.Lub po prostu podłączyc aku jak jest zwarcie to polecą bezpieczniki (od tego są)
Jedyne proste rozwiązanie to przekaźnik zasilany po stacyjce , który będzie zwierał plusy akumulatorów ale przez niewielki opornik , gdy włączymy zapłon . Jako opornik może być wykorzystana żarówka halogenowa na 12V lub lepiej na 6V , niestety moc powyżej 50W . Oczywiście można kupić opornik około 0,3 - 0,5 oma moc co najmniej 40W . Uważam jednak że...
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Pin na pewno nie skorodował.Ponieważ elektryk stwierdził,ze na 100% jest uszkodzony alternator,wymieniłem więc alternator i po podłączeniu zielonego kabla"W" do alternatora przewód się grzeje (topi się izolacja)kabel niebieski D+jest podłączony i jest ładowanie. Zapytałem grzecznie o schemat i o jakieś sugestie bardzie doświadczonych kolegów gdzie szukać...
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
Opłaca, tylko nie każdy wie że można - nowe surowe pierścienie nie są drogie. Gorzej jak wirnik ma zwarcie, przewijanie plus wyważenie to prawie koszt nowego do popularnych marek.
Witam,ja ze swojej strony dodam że też spotkałem się z taką sytuacją ,wewnątrz wirnika uzwojenie było lużne .Za żywicowałem ale i tak nic nie dało prawdopodobnie od dołu drut nawojowy był przetarty i to robiło zwarcie zwojowe pozdrawiam
W zasadzie to już wiesz ale potwierdzę (czego nie lubią moderatorzy). Twój alternator nie może być sprawny. Jeśli po podłączeniu alternatora do instalacji płynie prąd 27 A to występuje spore zwarcie i faktycznie prawdopodobnie przez wirnik. Zdaje się, że sprawdzający elektryk robił kontrolę dla świętego spokoju. Tylko jak tobie poradzić skoro wygląda,...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Wywaliło bezpieczniki i poszły te same tranzystory aż obroty w silnikiu się zmiejszyły na akumulatorze 14 v przy ładowaniu .Czyli coś jeszcze poszło albo zwarcie robi akumulator z alternatorem .Jak prawidłowo powinienem podłączyć przetwornice ? Ja podłączyłem jak silnik był włączony do akumulatora i póżniej chciałem podłączyć żarówk Nie naprawiłem przyczyny...
Nie wolno w zadnym wypadku odpinac alterantora od instalacji. Czy wyrazenie odpinam chodzi o strikte podpiecie elektryczne , czy zdejmujesz np pasek? Piszesz o czystych kostkach, ale nie napisales jakim napieciem laduje i czy wogole laduje. Jedynie woltomierz to moze pokazac. Sprawadz i napisz wyniki. Podaj tez napiecie spoczynkowe twojego akumulatora....
Masz omomierz? Tam gdzie jest jeden przewód wpunasz równolegle a omomierz wykorzystaj w drugim, wepnij się z nim miedzi zaciski i napisz co pokaże ,- zwarcie czy po chwili brak przejścia.
Elektryka to nie moja działka ale to mi wygląda na brak zasilania albo zwarcie, sprawdź kable masy i prądu na silniku i alternatorze, podłączenie GM. Więcej to koledzy elektrycy mogą podpowiedzieć. P.S. Przy takich atrakcjach błędu muszą być, odszukaj je na wyświetlaczu.
Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł. zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora...
NIE! wskaźnik od wytwarzanego prądu. Jak rozumiem, ma to być amperomierz? Nie można, bo zrobi się zwarcie! Amperomierz dajemy w opisane na forach sposoby (bo jest mierzenie wydajności alternatora, poboru chwilowego przez pojazd czy bilansu akumulatora).
Jeszcze tak możesz spróbować; przewód, dość gruby, może być taki jak do odpalania na 2 akumulatory, podłączyć bezpośrednio od akumulatora ( biegun +) bezpośrednio pod dolną śrubę od blendixa. Sprawdzisz na 100 % czy rozrusznik jest sprawny....
Które diody były uszkodzone? W alternatorach oprócz dużych są też malutkie, czy wszystkie sprawne? Wygląda na zwarcie pomiędzy plusem i kontrolą ładowania.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Wszystko OK z silnikiem i jego sterowaniem. O resztę też byłbym raczej spokojny sterowniki pamiętają usterki i reset musi wystarczyć. Połączenie odbywa się poprzez to samo gniazdo co silnik ze wszystkimi sterownikami za pomocą np.Skaner 100 koszt jak u nas 50zł. Jeśli zwarcie było by katastrofalne według mnie najpierw strzeliłby alternator i jego mostek...
Zepsuło mi sie ładowanie, zrobiłem układ na LM317 + gotowy mostek prostowniczy. Problem w tym, że minus akumulatora musze podłączyć do masy pojazdu by działały odbiorniki, a alternator tez jest zmasowany. Robi sie wtedy zwarcie. Jak temu zapobiec? Nie chce odizolowywać alternatora od masy...
Może się mylę ale według mnie 2 szczotki powinny być podłączone do masy . Ale nie chce wypowie osoba która jest pewna w 100 %
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
I co z tego że był wyłączony? Stały plus masz na sterowniku, pin C16, B1. Deska, zegarek, radio, to wszystko jest pod napięciem pomimo wyłączonej stacyjki. Miałeś pernamentne zwarcie poprzez mostek prostowniczy alternatora. Także spore koszty tego zabiegu.
Są dobre, wyciągnięte, pomierzone. Kompy nie są zabezpieczone niczym w japończykach, taki urok tych aut. Już trochę się zorientowałem i popytałem w tym zakresie. Tam wystarczy zrobić jeden spaw, tigiem żeby załatwić kompa. Akurat nie jestem prekursorem spalonych komputerów :) . Alternator, jak by padły diody, to robiły by zwarcie przy poprawnym podłączeniu...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Autor chyba trochę się pomylił wpisując specjalizację. Co do świecącej kontrolki to może być zwarcie przewodu idącego do alternatora do masy, stąd ciągłe świecenie kontrolki. Albo tak jak pisze (at)Zico63 po prostu jest źle podłączona.
wszystko ok podłączyłem pod komputer i był błąd "zwarcie masy świec żarowych" zamontowałem nowy akumulator działa dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
wczoraj z początku przez około minutę, dziś zmiana diagnozy, kontrolka świeci się ciągle po wyłączeniu silnika... dziś całą noc się świeciła. sądzę, że dobrze podłączyłem alternator nigdzie zwarcia nie ma.. a ze stacyjką to co może być ? dodam, że samochod stał z rozłączonym akumulatorem okolo 2 tygodni.
Jak był podłączony w aucie a alternator niby ładował nieswieciła sie kontrolka na postoju wydaje size wtedy było zwarcie i z 12.8 spadło na 12.2 i sprawdzałem na odłączonym z instalacji auta trzyma cały czas na tym samym poziomie
Witam alternator zmieniony zauważyłem że coś rozładowuje mi akumulator jest to bezpiecznik fb2 odpowiedzialny za "80a diesel (kontroler czasu święcenia) Ktoś powie co jest podłączone pod ten bezpiecznik. Astra h 1.9 150km z19dth 2006 rok
zwarcie podłączeniu anteny zwarcie alternatora schemat alternatora zwarcie
zmniejszyć moment obrotowy strumienica zamiast katalizatora wariuje klawiatura
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Pralka Hotpoint Ariston działa tylko na 30-minutowym programie Magnum PMR 2004 (Tevion PMR 3000) - brak komunikacji