Wymień regulator napięcia. Padł na 100 % po podłączeniu takiego "odwróconego" akumulatora. Mogły też w tyłek dostać diody wzbudzenia. Ale na początek wymień regulator. PS. Eazy'emu gratulujemy brata! :D
Bezpiecznik jest jeden, tylko od akumulatora, a światła są zasilane prądem przemiennym z alternatora. Prawdopodobnie masz 6-pinowy regulator napięcia z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów. Chyba że po staremu, regulator 3-pinowy i skrzynka bezpieczników z wbudowaną diodą prostowniczą do ładowania akumulatora. Możliwe że uległ uszkodzeniu i teraz...
Poszukaj czy nie ma postu: "auto nie odpala po odwrotnym podłączeniu przewodów, gdzie szukać usterki?" :) :) :) A na serio, zwarcie to może teraz mieć. Na diodach prostowniczych alternatora (chyba że się mylę?)
Po pierwsze 80A bezpiecznik może tylko spalić zwarcie na głównym zasilaniu alternatora a nie na regulatorze, po drugie nie może się nic innego spalić bo po to jest to zabezpieczenie.P
Zrobilo mi sie gdzieś zwarcie po podłączeniu klemy akumulator wytrzymuje 3 minuty (podłączone pare akumulatorów wiec nie wina akumulatora) alternatora tez nie, nie mam pojęcia gdzie szukac przyczyny
Witam, kolego lukas12 czy udało Ci się naprawić to JCB ? Dziś u znajomego walczyłem z podobnym JCB 3cx 2004r objawy dokładnie jak u kolegi czyli: brak ładowania, po odpięciu kabelka 407 od zacisku alternatora D+ i podłączeniu żaróweczki 12v 2w pomiędzy +akumulatora a D+ alternator wzbudza się i ładuje 14,2v. Po ponownym odłączeniu żarówki i podłączeniu...
witam Mam następujący problem: w moim aucie (Opel Calibra) ostatnio leciutko świeciła sie kontrolka od ładowania podczas jazdy aż w końcu akumulator padł. Rozebrałem alternator i wymieniłem szczotki bo jednej to juz prawie nie było :) Po złożeniu wszystkiego z powrotem podłączyłem wszystko tak jak było i przy podłączeniu do akumulatora jest zwarcie...
Mam problem z Renault Espace 1,9DCI 120KM 2003r. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora w alternatorze "chłodzonym cieczą" poszedł mostek diodowy. Naprawione. Ale problem polega na tym że auto nie zapala, choć kręci. Widać jakieś bąble powietrza w przewodzie paliwowym po pewnym czasie ale przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić nawet...
objaw jest teraz taki że auto odpala jak jest odpięty alternator lecz nie pracuje równo trzęsie się i dymi na biało,po podłączeniu alternatora zaczyna dusić się i gaśnie, drugi problem z którym boryka się mechanik to taki iż po odpięciu wtyczek od wtryskiwaczy nie ma zmian mowa o cylinder 1 i 2 od strony rozrządu, po odpięciu wtyczek 3 i 4 jest różnica...
Carrot dzięki mechanik zamiast podłączyć do alternatora kabel podłączył pod śrubę pompy wtryskowej. Przewód przełożony ale jest problem. Rozrusznik kręci ale nie odpala, czasami jakby chciał załapać słychac, że nie pracuje na wszystkich garkach. po podłączeniu jakiegoś interfejsu miałem błędy P0201 i P0204, czyli problem z pierwszym i czwartym wtryskiem,...
Pin na pewno nie skorodował.Ponieważ elektryk stwierdził,ze na 100% jest uszkodzony alternator,wymieniłem więc alternator i po podłączeniu zielonego kabla"W" do alternatora przewód się grzeje (topi się izolacja)kabel niebieski D+jest podłączony i jest ładowanie. Zapytałem grzecznie o schemat i o jakieś sugestie bardzie doświadczonych kolegów gdzie szukać...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
zwarcie w radiu, lub na wejsciu w wzmacniaczu, podłącz tylko 1 chinch w 1 i 2 gniazdo i zobacz czy bedzie dalej piszczalo
Witam mam problem z Astrą 2.0 dl mianowicie, po przełożeniu silnika źle poprowadziłem rurkę od chłodniczki i robiła zwarcie na alternatorze podczas jazdy. Nie cały czas, ale gdy się ruszała. Auto na postoju rozładował akumulator. Przestawiłem rurkę i dalej akumulator się rozładowywał, więc wymieniłem alternator, jednak to nic nie dało. Czy te odczyty...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator..... Po podłączeniu wzbudzenia alternatora przez żarówkę do...
W zasadzie to już wiesz ale potwierdzę (czego nie lubią moderatorzy). Twój alternator nie może być sprawny. Jeśli po podłączeniu alternatora do instalacji płynie prąd 27 A to występuje spore zwarcie i faktycznie prawdopodobnie przez wirnik. Zdaje się, że sprawdzający elektryk robił kontrolę dla świętego spokoju. Tylko jak tobie poradzić skoro wygląda,...
Widocznie zwarcie jest w skrzynce bezpiecznikowej -przewód z alternatora do skrzynki wchodzi na F3 z skrzynki do licznika wychodzi na U2/12. Jeżeli tam się pojawia napięcie wypiąć i zmostkować.P
Witam W poniedziałek w nocy po krótkiej jeździe coś zadymiło pod maską od strony pasażera (jak auto stało na biegu jałowym). Pierwsze co to wyłączyłem zapłon, po otwarciu maski i odpaleniu silnika nic już nie dymiło. Następnego dnia rano w aucie zastałem rozładowany akumulator (być może zwarcie na diodzie alternatora), po naładowaniu auto odpaliło ale...
Witam Mam problem z Citroenem Berlingo 2.0 HDI z 2003 roku mianowicie urwał się pasek alternatora i po założeniu auto nie odpala.Po podłączeniu testera pokazuje błąd P1177-czujnik ciśnienia paliwa zwarcie w obwodzie do masy.Po sprawdzeniu wszystkiego okazuje się że niema sterowania masy z sterownika silnika na ten dwu-pinowy zawór przy pompie,wystarczy...
Podobno lepiej, żeby regulator pracował pod obciążeniem niż bez. Co prawda zwarcie napewno nie jest tez bez bolesne dla alternatora i regulatora, ale ja juz sam niewiem jak powinno. Zaraz spadam do garazu i najpierw sprawdze czy wychodzi napiecie z alternatora i bede potem szukał dalej.
Ja je cały usuwam i one cały czas wracają. Czy to ma coś wspólnego z tym, że auto przełącza się w tryb awaryjny? Tylko, że jak się włącza tryb awaryjny to po podłączeniu do komputera pokazuje czujnik 2 pozycji pedału przyspieszenia - sygnał za niski. A jakie będzie kodowanie dla akumulatora 95Ah? Dzisiaj zmieniłem regulator napięcia razem z całą klemą...
Ja bym kupił ten o większej pojemności. A ja nie. Mam taki sam samochód, z tego samego roku. W zeszłym roku wymieniłem 7-mio letni akumulator uszkodzony przy naprawie rozrusznika do C328. Po prostu rozrusznik miał zwarcie i przy podłączeniu go do akumulatora kablami rozruchowymi 10mm² zrobiły się gorące a rozrusznik ani drgnął. Po naprawie kręcił...
Witam. Problem polega na tym, że do naszego warsztatu trafiła koparka na remont kapitalny silnika. Po ponownym włożeniu silnika i podłączeniu wszystkiego mechanik stwierdził, że silnik nie chce odpalić więc poprosił mnie o pomoc abym sprawdził elektrykę. Okazało się, że problemem jest elektrozawór w pompie wtryskowej, a konkretnie + go zasilający. W...
Po złym podłączeniu wtyczki do przyczepki zrobiło się zwarcie spaliła się instalacja od przekaźnika ładowania w stronę akumulatora 4 przewody i jeden przewód przychodzący do akumulatora. Po zaizolowaniu przewodów i wymienieniu przekaźnika kontrolki przestały świecić jednak po przejechaniu kilku kilometrów przekaźnik się znowu spalił, obecnie jeżdżę...
Witam Kolejne boje z Oplami.. Pacjent: Zafira B 2006r Silnik Z16XEP Zimny silnik po odpaleniu pracuje krótki okres czasu po czym gaśnie, na desce błąd silnika oraz ABS. Po podłączeniu Tech2 brak możliwości komunikacji, po kolejnej krótkiej chwili można wejść w sterownik silnika - masa będów/min. przerwany obwód wtrysków etc/ Decyzja - wymiana sterownika...
Dzięki za rady, będę miał co sprawdzać w przyszłym tygodniu. Dam znać co wynikło. Pozdrawiam serdecznie! Zgodnie z obietnicą zdaję relację z tego co ustaliłem w tym tygodniu. Z kontrolką połówek poszedłem po najmniejszej linii oporu - faktycznie dostęp do żarówki jest bardzo łatwy. Żarówka się przepaliła. Po wymianie na nową wszystko w porządku! Co...
To nie wina kabli ani podłączenia. Odkrecilem kable od alternatora. Przy podłączeniu akumulatora delikatnie iskrzy i normalnie wszystko się wyświetla na desce. Czyli zwarcie jest gdzieś na alternatorze Wymień alternator na sprawny.
B+ do plusa akumulatora, D- do minusa akumulatora. Ten alternator nie jest przystosowany do kontrolki. Zresztą sprawdź czy D ma zwarcie do masy.P
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
To masz zwarty mostek B+ do D+ czyli śmietnik.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Jeśli dobrze rozumiem że drugi przewód jest od wzbudzenia to oba te przewody są plusowe tak? A masę bierze z silnika na to by wychodziło. Jakie powinno być w takim razie napięcie na tych przewodach? Na tym grubym to bezpośrednio do akumulatora wiec tam ciągłe 12V tu nie będe pisał, cienki to D+ i na nim się skup. Odłącz go podłącz tam żaróweczkę 2W...
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, Na internecie są schematy złącza alternatora, podłącz odpowiednio i po temacie.
No i jak bezpiecznik ma zabezpieczyć taką zwartą celę?
Trzeba też określić w jakim czasie się rozładowuje. Równie dobrze mogą to być zwarte diody alternatora.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego??? Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie. czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ??? Nie nie będzie działał.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Piny są O,K skoro piny są ok to powinieneś się połączyć nawet ryżowym made in ch... chyba ze masz zwarcie na lini K, co do błędów zobacz czy masz ładowanie i instalacje od alternatora ok
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
Cóż to za archaizm?, ale do rzeczy ze zdjęcia widać, że brak regulatora oraz nie sądzę aby były w nim diody wzbudzenia a także widzę że jedna ze szczotek jest na masie. Aby ucywilizować ten alternator powinieneś dołożyć 3 diody wzbudzenia, odizolować szczotkę od masy i zamontować regulator napięcia (najtaniej chyba od kaszlaka). Po tych usprawnieniach...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
To, że na przewodzie pojawi się 12V to normalne a jak dotkniesz nim do masy i kontrolka zaświeci to obwód jes dobry. Sprawdz czy jak podłączysz kontrolkę w to miejsce w alternatorze i do plusa świeci się jak nie to alt. do naprawy a jak kontrolkę podłączysz do masy i świeci to dioda plusowa ma zwarcie ale na wyłączonym silniku będzie pobór prądu
mam zwarcie na alternatorze tam gdzie jest podpina się kontrolka lądowania zwarcie jest na masa ciągnika co może być przyczyna
Sprawdź czy faktycznie masz zwarcie - podłącz omomierz między klemy (oczywiście bez akumulatora). Jego wskazanie prawdę ci powie. Jak będzie niska rezystancja zacząłbym od odłączenia przewodów od alternatora, być może to właśnie alternator ma zwarcie do masy.
Coś tu chyba jest pomieszane - regulator do alternatora, a maszyna ma komutator...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Ten terminal plus 30 prosi się o zwarcie i ognisko. Ktoś tam rzeźbę zrobił
wczoraj z początku przez około minutę, dziś zmiana diagnozy, kontrolka świeci się ciągle po wyłączeniu silnika... dziś całą noc się świeciła. sądzę, że dobrze podłączyłem alternator nigdzie zwarcia nie ma.. a ze stacyjką to co może być ? dodam, że samochod stał z rozłączonym akumulatorem okolo 2 tygodni.
Tyle że tak zrobiłem z początku dwa przewody na elektromagnesie i robiło się zwarcie, jak podłączyłem akumulator.
Kontrolka ładowania powinna świecić nawet bez podłączonego alternatora, przez normalnie zwarte styki przekaźnika, więc od jej uruchomienia zacznij. Jak zachowuje się napięcie na styku 67 regulatora?
Jeśli zaczął się kopcić przed uruchomieniem silnika to najprawdopodobniej źle przewody podłączyłeś. Ewentualnie zwarcie wewnątrz alternatora
Mam dwa przewody spięte ze sobą i to jest faza. Idzie ona do grubej śruby.. Dwa przewody, + z akumulatora do tej grubej górnej szpilki z małego walca rozrusznika - elektromagnesu, a ten drugi przewód idzie do alternatora ? Problemem było to, że połączyłem kabel fazy z masą do jednej śruby i to dawało zwarcie.. Tą jedną z "faz", tą na alternator podłączyłeś...
Jarko , ten schemat podłączenie jest nieprawidłowy ,może źle odrysowałeś ,nie może napięcie po 15 iść na masę , przecież to zwarcie.
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
1.DC 2. zrób przekładnię lub przewiń silnik Dodano po 1 15 A to prąd zwarcia a podłącz obciążenie to będzie około 4 ale do wzbudzenia alternator powinno wystarczyć.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
R to wyjście diod wzbudzenia (idzie na regulator i lampkę ładowania) Odpowiednikiem jego jest złącze D+ w nowym alternatorze M to wyjście jednej ze szczotek.Idzie ro regulatora. Jeżeli masz alternator z regulatorem wewnątrz to: -demontujesz oryginalny regulator ( umocowany na ramie pomocniczej) -szukasz kabla kontrolki,bodaj niebieski (albo zółty? :?...
Ale koledze chodzilo chyba aby alternator podlaczyc przez mostek.
Pomiędzy czerwonym i jednym z pozostałych będzie napięcie akumulatora. To + i - , pozostałe 3 to fazy alternatora, pomiędzy nimi ma być praktycznie zwarcie poniżej 1Ω
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Oczywiście, że nie możesz podłączyć ładowarki wyposażonej na wejściu w układ MPPT do alternatora, który to stanowi źródło napięciowe. Moduł PV to właściwie źródło prądowe. Stąd po dołączeniu MPPT do alternatora dojdzie do zwarcia, ponieważ układ MPPT będzie się starał dokonać maksymalizacji mocy pobieranej ze źródła.
Masa to nie czerwony kabelek, bezpieczniki były za akumulatorem, może jak zrobiłeś zwarcie to wywaliło bezpiecznik. Dodano po 1 Pasek naciągnąłeś? Regulator napięcia nowy czy stary? Podaj napięcie na wolnych obrotach i podaj napięcie na wyższych obrotach np 2000tyś/obr. Miałem podobnie jak padł regulator Pisał że nowy alternator. To obstawiam bezpiecznik,...
Ludzie czy Wy nie potraficie czytać, przecież jasno jest napisane,że alternator po podłączeniu kręci się ze zrywami...mało jeszcze? ZWARCIE!
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Podłączyłem i przez chwile pokazywało napięcie 17 v a później znów 12,5 oj chyba poleciały znów wzbudzenia :) , zmierz ile amper wirnik ci pobiera ,rzadko ale zwarcie miedzyzwojowe sie zdarza. Po mojemu bez fizyczne pomocy kogoś kto to ogarnia nie da rady .Ew . cały alternator z regulatorem dopasuj, tam masz tylko plus i kontrolkę ,ciężko coś zepsuć.
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Mam problem z podłączeniem alternatora od toyoty camry 2,0 TD 1990rok produkcji. ten alternator jest z pompką do wspomagania hamulca. nie wiem czy kabel gruby prądowy który idzie bezpośrednio na akumulator jest podkręcony pod regulator napięcia/szczotki czy pod jedną z trzech diud, które wychodzą na wierzch z tyłu alternatora , ja tego nie rozbierałem...
Dziwne, bo odpinałem jedynie kostkę od świec i od egr potrzebne do demontażu kolektora. Może kręcąc alternatorem w drugą stronę przy podłączonym aku. powstało w alternatorze jakieś zwarcie. Może w związku z zapaleniem check engine komp ześwirował i odłączył ładowanie. Już sam nie wiem:( W sumie check sama zgasła.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Mam pytanie do znawców tematu, Chciałem zdjąć mostek prostowniczy z alternatora i każdą fazę osobno podłączyć pod mostek prostowniczy, a napięcie DC za mostkiem zsumować, łącząc bieguny szeregowo. Czy wtedy dostanę sumę napięć sprzed mostków? Zakładam, że na każdej fazie będę w stanie uzyskać około 60 V AC. Ewentualnie, czy będzie na takim podłączeniu...
Trzeba tez pamiętac że tam powinna być odpowiednia żarówka 3-4W. Spróbuj takową podłączyć na krótko, możliwe że masz zwarcie i Ci nie gaśnie
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :)
Akmulator podłączony odwrotnie albo zwarcie do masy w alternatorze. Po opisanym zdarzeniu diody główne w alternatorze powinny pójć na spacer.
To masz albo padnięte dwa regulatory, albo coś źle podłączone. Regulatory już dwa kupiłem chwilę działało i zaś,, wczoraj wymieniłem na noc alternator i na tym samym podłączeniu działa, i te regulatory też działają, więc zapewne diody popadaly i jakieś zwarcie robiło
ROzbierz reg zobacz co strzeliło , zmierz czy wzbudzenie nie ma zwarcia do masy.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
W niekorzystnych warunkach, impuls prądowy może zniszczyć diody w alternatorze, dlatego silnik powinien być zgaszony. Możesz wymienić te niekorzystne warunki? Impuls prądowy (czyli gwałtowny przysiad napięcia spowodowany obciążeniem) mógłby coś tam narobić alternatorowi, gdyby nie równolegle podłączony do alternatora naładowany akumulator, robiący...
Tak było, że podłaczyłem kontrolke pod zacisk L i nie świeciła, połaczyłem wsuwką piny L i IG i kontrolka zapaliła się, odpaliłem sprzęt kontrolka zgasła i ładowanie 14,30V, robiłem to komuś nie dla siebie i nie wiem czy poprawiać to czy zostawić, chodzi mi o to czy nie będzie robiło gdzieś zwarcia lub rozładowywało akumulatora
Dziś postaram się sprawdzić te rzeczy. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić alternator na stole bo go wyciągnąłem ponownie. Tzn. Do jakich pinów podłączyć jakie kable żeby zobaczyć czy ładuje??
Zależy w co jest wyposażony ciągnik. Jeżeli prądnica to plus na masę ( coś metalowego np jakaś śruba ) a minus do śruby z nakrętką przy bendiks przy rozruszniku jeżeli jest założony alternator to bieguny na odwrót. Jeżeli jest założony stary akumulator to polecam tam się podpiąć, będzie pewność że wszystko jest w porządku. Jeżeli jednak się przy rozruszniku...
stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie Chwilowo od alternatora, odłącz wszystkie przewody, przekręć stacyjkę, nie uruchamiaj i zobacz ten nieszczęsny wskaźnik! Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przed odpięciem alternatora i po odpięciu. Zmierz napięcie zasilania licznika, przed i po odpięciu alternatora Zmierz pobór prądu z akumulatora...
Jak alternator był wyjęty to sprawdziłem tylko czy nie ma zwarcia do masy. Jakie napięcie powinno być na tym niebieskim przewodzie? Nic się nie stanie jak podłączę 12V przez żarówkę lub zewrę do masy? Czytałem o tych metodach, ale nie wiem jak odnoszą się do tego typy alternatora (złącze com, a nie D).
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Akumulator jest nowy bo od tego zacząłem.a jak to podłączyć żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś zwarcia
zwarcie podłączeniu anteny zwarcie alternatora schemat alternatora zwarcie
regulowac laser internet tablet pentagram ferro termostatyczny
pompa wirowa charakterystyka saunier duval
Nissan HR16DE – momenty dokręcania śrub pokrywy rozrządu Micra, Note, Juke, Qashqai Licznik Volkswagen Passat B5 z trzema kostkami - diagnostyka i wymiana