Wzbudzenie (D+) podpinasz poprzez żarówkę a następnie przełącznik do + akumulatora oczywiście 12v. Tak obudowa to -
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
Witam, Chciałbym poprowadzić dodatkowy przewód masowy od alternatora do ujemnej klemy akumulatora. Chciałbym doradzić się czy miejsca zaznaczone na zielono (jedno albo drugie) jest dobrym punktem przyłożenia konektora oczkowego dodatkowego przewodu masy. http://obrazki.elektroda.net/70_12868716... Pozdrawiam, Michał
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę po zapłonie tak jak zacisk 15 z regulatora,...
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
Ecu ma regulator w sobie i nie obleci 2 alternatorów. Stara sie utrzymać te 14V .Jak zepniesz 2 uzwojenia wirników zrobi sięz 3-4 , 1-1,5ohm i coś pewnie poleci.Po co robić sobie pod górę? I tak zmota w teren tak? Dopasuj mocowanie podłącz plus i wszystko. Do wciągarki starczy.
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
A może skoro kolega ma chęć majsterkować podłączyć ten dodatkowy alternator i przynależny mu akumulator w szereg z aktualnym urządzeniem i instalacją tylko na potrxeby owych foteli. Trochę to zabawne ale możliwe. Warunkiem będzie odizolowanie od obecnych układóóów i łłłłączenie tylko dla potrzeb zasilenia odbioru 24 V. W określonych okolicznościach...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Interesują cię TYLKO: B+ - zacisk prądowy, do akumualtora D+ - zacisk wzbudzenia B- - masa alternatora, która też musi być pewnie podłączona. W cię NIE INTERESUJE. Masz obrotomierz? Znasz przełożenie między kołami, by pokazywał prawidłowo? Która dodatkowa wsuwka?
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Zwróć uwagę żeby silniki nie miały bieguna na swojej obudowie, bo to może nabruździć. Dodatkowo masz 2 źródła energii, więc jeden bezpiecznik na akumulatory (jak pisałem), a drugi możesz dać przy alternatorze, chociaż akumulatory są tu najgroźniejsze.
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
Jak mozesz to podaj kto jest producentem tego traktorka oraz jego model. Tak ma być jak na schemacie poniżej z prądnicy idzie na wyłącznik i do lamp. A drugi przez diodę do ładowania na akumulator Tam podrodze w niektórych był dodatkowo amperomierz.
ten wolnu zacisk od kontrolki musisz go podłączyć inaczej nie wzbudzisz alternatora Pozdrawiam
Przekaznik jest na pewno ;) poza tym nie pradnica a alternator.
To jest kompletny alternator jak w samochodach z integrowanym regulatorem i nie potrzebuje dodatkowego regulatora typu RNA-1.
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Witam. Kolego schemacik oki. Ale ja nie slyszalem o regultorze obrotow do alternatora:) Tak ale regulator napiecia jest inny dla pradnicy niz dla alternatora. Pozdrawiam.
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Witam W alternatorze powinien być regulator,jeżeli tyle ładuje ,może być uszkodzony.Alternator który współpracuje z regulatorem osobnym (nie wbudowanym)powinien mieć wyjście dodatkowo DF.
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Witam, Zrobiłem kilka prób: 1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok. 2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V 3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii). Sprawdzę...
W T4 jest takie fabryczne rozwiązanie, przekaźnik podłączony pod D+ alternatora, zaczyna ładować drugi akumulator po odpaleniu auta i wzbudzeniu alternatora
Obecnie jest zamontowany Magneti Marelli 100A, gdzieś wyczytałem że fabryczny to 55A. Podłączenie to stały plus, D+ i W gdzie D+ to kontrolka a W to sygnał obrotomierza (tak przynajmniej myślę). Sygnał W podłączony bezpośrednio do płyty wyświetlacza (zegarów) - nadmienię że wyświetlacz elektroniczny. Po przełączeniu na dokładne wyświetlanie obrotów...
Masa. Alternator zapewne jest mocowany na gumowych tulejkach dlatego musi być podłączony dodatkowo przewód masowy który często lubi się pokryć tlenkami metali.
Jak najlepiej podłączyć dodatkowy kabel od śruby Fi 8 na alternatorze do plusa na aku?
Po pierwsze pół godziny webasta nie wykończy sprawnego akumulatora. Dodatkowy podłącz poprzez separator. To że pół godziny Webasta nie rozładuje akumulatora to wiem ale dlaczego go odłącza? I drugie pytanie czy nie wywali błędu jak alternator będzie musiał ładować dwa akumulatory? W zwykłym starym aucie to robiłem takie podłączenie przez separator...
Skoro autor napisał, ze nie chce hydrauliki, to może trzymajmy sie tematu. Jak ja to widzę: 1. Dokładne określenie czasów i prądów w poszczególnych cyklach 2. Prądy rzedu 140A to sporo, jeśli nie masz jeszcze wciągarki, może faktycznie warto pomysleć o dodatkowym alternatorze 24V i wydzielonej instalacji - mniemam, że sprawę podłączenia dodatkowego...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Gdybym się w to bawił, to inaczej bym do tego podszedł. Jeżeli to jest osobny akumulator, tylko na potrzeby kampera, to instalację kampera podłączyłbym z akumulatorem za pomocą przekaźnika odłączającego instalację, gdy napięcie na nim spadnie poniżej określonej granicy. Panele, ja bym zastosował 12V i podłączyłbym z akumulatorem poprzez przekaźnik odłączający...
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Twój zasilacz całkiem się do tego nie nadaje. Żadnej filtracji. Prawdopodobnie w trakcie swoich testów zniszczyłeś regulator. Dodatkowo Twój miernik chyba nie działa prawidłowo, może tylko słaba bateria, żarówki nie powinny się przepalić nawet przy napięciu 30V. Moim zdaniem było dużo wyżej.
dzięki wielkie okazało się że jednak mam alternator z wbudowanym regulatorem. był on podłączony najwidoczniej dodatkowo. przerobiłem całą instalację według schematu i wszystko gra.
U mnie podczas grzania + światła + dmuchawa jest 13.9V. Ja stawiam jednak u ciebie na słabą masę albo na przewody, dlatego pytałem wcześniej czy mierzyłeś napięcie bezpośrednio na alternatorze czy na klemach akumulatora. Ja mam dodatkową masę podłączoną do alternatora i nowy przewód plusowy bo stary w niektórych miejscach trzymał się na kilku włoskach.Po...
Walka trwa, na tą chwilę przegrywam... Ciągle szumi i po dodaniu gazu wyją tylne głośniki. Kilka słów o tym co ostatnio zrobiłem: dodatkowa masa z aku do karoserii, podłączenie bezpośrednio alternatora pod aku (-), dodatkowa masa do obudowy radia poprowadzona ze wzmocnienia auta, filtr pętli masy RCA - dodany. Skutki- dalej szumi i słychać przy przyśpieszaniu,...
Drugi akumulator byłby umieszczony pod maska z przodu. Co do tego polaczenia rownoleglego alternatorów to czy mozna je tak polaczyc bez dodatkowych układów...? Jako podstawowy układ uwazam regulator napiecia który jest zintegowany z alternatorem.
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
właściwie wystarczy podłączyć śrubę do plusa i alternator ładuje dodatkowe wyprowadzenia to kontrolka ładowania, sygnał do obrotomierza dodatkowe zasilanie itp.
podłączyłem dziś alternator, ładowanie działa idealnie, alternator wzbudza się bez podpiętej lin, zostały mi dwa kable niebieski d+ od kontrolki i zielony który też na wsuwkę był do starego alternatora podłączony. Palą mi się kontrolki w liczniku i licznik piszczy. Jak podłączyć lub oszukać brak podłączonych tych kabli co zostały mi od starego alternatora?...
Fabrycznie automat ssania jest podłączony pod uzwojenie alternatora, więc na przewodach pojawia się napięcie zmienne podczas pracy silnika. Dodatkowo automat ssania może być podłączony poprzez rezystor ograniczający prąd i przedłużający czas pracy układu ssania. W niektórych Yamahach stosowano dodatkowy moduł elektroniczny wpięty w wiązkę pomiędzy instalacją...
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Wg. mnie wystarczy dioda, ale dopasowana do mocy alternatora, regulacja natężenia jest zbędna. Jak masz alternator 120 A to poszukał bym diody o natężeniu rzędu 100 A, przy czym napiecie nie musi być wysokie. Dodano po 2 Ach! Błąd. Jak będziesz dostawiać (łączyć) akumulator rozładowany do akumulatora naładowanego, to natężenie prądu nie bedzie ograniczone...
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku?
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
To niestety za dużo spróbuj odpinać radio na noc i zobaczysz czy dłużej trzyma albo czy rano lepiej kręci. Albo sprawdź czy radio jest dobrze podłączone (masz jakiś dodatkowy wzmacniacz do radia??).
Pytanie czy alternator wyda te dodatkowe 30 A prądu czy np da 20 A a reszta pójdzie z alternatora. Panel 410 W już można kupić z 300 zł.
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Dodatkowy akumulator tzw.hotelowy, ładowany z alternatora podczas jazdy a na postoju ładowany z paneli PV
Możesz podesłać zdjęcie tego alternatora, chętnie bym pomógł ale nie wiem o co Ci chodzi? Sam alternator podłączony jest jednym przewodem prądowym. Dodatkowo jest złącze (kostka - dwa przewody) do obrotomierza. Chyba że masz na myśli połączenia wewnątrz alternatora, między uzwojeniami, mostkiem prostowniczym i regulatorem??
Jeśli wsadzisz 80l skrzynie do bagażnika i podłączysz wzmacniacz 200W, basy będziesz słyszał znakomicie, inni, którzy będą obok samochodu także. Tylko pytanie, czy warto pomniejszać pojemność bagażnika, dodatkowo obciążać alternator i akumulator (na postoju).... możesz spróbować jeśli masz zbędną gotówkę. "Strojenie na wyższe" niewiele da, wyższe częstotliwości...
Jak podłaczysz diody do istniejącego akumulatorka to wiadomo, że dodatkowo go obciążysz ale jak dołączysz do kół dodatkowe obciążenie mechaniczne w postaci prądniczki (jaka by nie była - silnik, alternator) to też zapotrzebowanie na moc z akumulatorka wzrośnie. Fizyka to równowaga - nie da się wziąć energii i nie dołożyć jej w innym miejscu.
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
Po co nowe fotki, kol. elektrit wszystko wyjaśnił. Jeżeli nie posiadasz regulatora z dużego fiata lub żuka dziewięcio diodowego to kup oryginalny Magneton /występują w Zetorach/ oznaczenia z alternatora masz na regulatorze z dodatkową 15. i nie W tylko M. P.
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Podepnij go prosto z alternatora , po drodze bezpiecznik i wyłącznik odpowiednim prądzie lub przekaźnik.
Świetny rysunek, dziękuję. Pytanie jeszcze dodatkowe, dlaczego nie powinno byc przewodu alternator-rozrusznik?
Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi...
Cześć, Do prawidłowego podłączenia ładowarki DC-DC w celu ładowania dodatkowego akumulatora potrzebuje sygnał D+ z alternatora. Czy wie ktoś gdzie znaleźć taki sygnał ? Na jakim kabelku ? Chciałbym podłączyć się gdzieś w środku (kokpit, gniazdo bezpieczników, itp.) Nie chcę podłączać się bezpośrednio do alternatora ... słaby dostęp itd. Samochód to...
Podłącz po prostu pod śrubę + alternatora. Bez podłączonego zacisku S masz trochę za wysokie ładowanie, a nie jest to korzystne zwłaszcza w traktorze, który z reguły pracuje przy wysokich temperaturach powietrza co dodatkowo zwiększa parowanie wody z elektrolitu w akumulatorach
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy ze schematu pozycja 15 - regulator napięcia czy muszę go stosować kiedy mam nowszy alternator? Jak wygląda 17 - przekaźnik blokady i 39 - opornik dodatkowy? Gdzie się montuje wyłącznik stop?
Dokładnie o tę masę chodzi , powiem ci też tak , miałem podobny przypadek{w innym samochodzie} i również napięcie mierzone na alternatorze było w granicach 15-17V , lampka ładowania też się świeciła raz mocniej raz słabiej czasami gasła , powód : luźne mocowanie przewodu B+ od alternatora do akumulatora . U ciebie może być także uszkodzony ten przewód...
Witam, mam problem z podłączeniem nowego regulatora napięcia. Poprzedni miał oznaczenia: 54,M,R. Gdzie do zacisku: 54 - podłączony jest chyba "plus" akumulatora (ale pewny nie jestem) M - podpięta hest kontrolka ładowania i podłączony jest do M na alternatorze R - do R na alternatorze dodatkowo do metalowej obudowy podłączony jest przewód który idzie...
Witam! Dziś miałem dziwną sytuację! Mianowicie przejechałem się z punktu A do B i po zatrzymaniu auta ładowanie było, mimo iż po przekręceniu stacyjki kontrolka nie zaświeciła się. Miernik wskazał przy alternatorze 14,2, przy aku 12 z czymś. Zrobiłem to wzbudzenie na ''krótko'' jak podpowiedział omegolotC30NE i żarówka zaświeciła się a po uruchomieniu...
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO? A no po to że wleciał inny silnik ,z mocniejszym alternatorem w miejsce tego sterowanego pcm ...,rozumiem że prostego rozwiązania nie ma ,pozostaje pociągnięcie dodatkowego kabla...
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
Witam, pacjent C330, instalacja z alternatorem (brak oznaczeń modelu) i osobnym regulatorem (brak regulatora na altku) i pojedynczym aku 12V, do tej pory działał i ładował poprawnie akumulator ale był taki bałagan w przewodach i brak jakichkolwiek świateł że postanowiłem że wszystko podpinam, wymienię stacyjkę, skrzynkę bezpieczników i podłączę z powrotem....
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
Drugi akumulator w pojeździe to także konieczność zamontowania mocniejszego alternatora. Pokrywającego zapotrzebowanie na energię dodatkowych urządzeń oraz drugiego akumulatora . Podłączenie ruwnoległe do akumulatora w pojeździe grubymi kablami konieczne jest.
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Witam. Mam problem z moją renówką. Ładowanie utrzymuje się na poziomie max 12,5V. Dla testu na odpalonym silniku odłączyłem alternator od akumulatora w samochodzie i podłączyłem do innego akumulatora, alternator daje napięcie na normalnym poziomie 14,4V więc dodatkowo dla sprawdzenia podłączyłem do jeszcze innego akumulatora, napięcie również w normie...
Niestety nie posiadam tego alternatora i ciężko mi cokolwiek znaleźć na jego temat. Mogę podać ewentualni numer A0121549802 wzięty z jednej z aukcji. Ja chcę go dopiero kupić, ale w internecie żadnych informacji o nim. Wcześniej czytałem o alternatorach z regulatorem wbudowanym i nie wymagających zewnętrznego sterowania, jednak te nowsze potrzebują...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Dziękuję Krzychu za pomoc ,tak zrobie ale dzisiaj za bardzo nie wypada , zrobie małego browara, pozdrawiam Dodano po 3 Krzysiu, jak podłączyłbyś te trzy przewody niebieski , czarny i czerwony na prądnicy z góry pod 19 był niebieski pod 15 był czarny, a z boku prądnicy był czerwony, ja mam alternator orginalny do C-330 z dodatkowym krótkim żółtym przewodem...
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Alternator do naprawy/przeglądu. Dodatkowo profilaktycznie sprawdż przewody do niego - podłączenia.
Orientujecie się dlaczego odpowiedzi firm produkujących/dystrybuujących regulatory słoneczne zawsze wskazują na brak możliwości podłączenia dodatkowych źródeł ładowania do regulatora (część jednej z nich poniżej) Turbina wiatrowa nie powinna być podłączona do regulatora solarnego, nawet przez diodę Shottky’ego. To może nawet w pewnych warunkach...
To mogła być instalacja 4 pinowa przerobiona na 2 pinową w przeszłości - tak mi się wydaje. W starym alternatorze: 2 "cienkie" kable wychodziły z alternatora: i były sprzężone z tym układem 4 pinowym. Mechanik mi mówił wcześniej, że 2 kable wogóle nie były do niczego podpięte. w nowym alternatorze: jest gniazdo na te 2 kable - ale jako, że mechanik...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Dzieki za porade, ale regulator okazal sie walniety i jedna dioda miala lekki luz, a mostek przebicie, ale wykrywlem je skrecajac mostek do obudowy sprawdzalem miernikiem na przejście miedzy obudową a śrubą Plusa. Dodatkowo rzeczywiście podłączyłem kompa i wykasowalem blad alternatora i jest OK. Dzięki.
do fi5 kabel (przez przekaźnik?) do kontrolki ładowania? Czy trzeba wstawić bezpiecznik? Przewód od śruby M5 do kontrolki. Żadnego dodatkowego bezpiecznika tu się nie stosuje.
Na jakimś zagranicznym forum znalazłem dość pokrętne wytłumaczenie, że te dwie dodatkowe diody podłączone do punktu środkowego stojana służą do prostowania trzeciej harmonicznej przebiegu prądu i dają dodatkową "wydajność" alternatora przy wysokich obrotach. Ale coś mi się nie chce wierzyć w tą teorię. Skąd ta trzecia harmoniczna w zwykłej trójfazowej...
dodatkowy alternator dodatkowy wyświetlacz podłączyć podłączyć dodatkowy halogen
odbiornik janeczek podświetlenie łącznika bezpiecznik awaryjnych
philips senseo mastercook instrukcja
Jak uruchomić pralkę Indesit WGT437T - krok po kroku Dziwne dźwięki jak z filmu, gdy nic nie działa